Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita

@Elco
Mooi compliment! Veel zie je er inderdaad niet rijden. Ik heb ondertussen al zoveel duimpjes e.d. gehad dat ik inderdaad vermoed dat mensen het een aanwinst vinden haha!

@uwbuurman
Grootste probleem is niet de interesse. Die is er echt veel. Maar mensen kunnen niet inruilen en dat is wel een ding. Heb er al een stuk of 5 gehad die nog niet van de oude auto af waren.

@Speedtouch
"Vet" is die zeker. Wat een imposant ding, terwijl de Stelvio qua maatvoering (zeker de lengte) helemaal niet zo enorm groot is. Breed is die wel!

@Barri
Ja, eerste keer. Van het bedrijf wat de taxatie en daarmee import ook gaat doen. Moest wel iemand van het bedrijf mee. Onderweg nog politie die het ook prima vond. Is echt een grijs gebied naar het schijnt.
Deze heeft inderdaad de stoelverlenging.
De kleur vind ik juist fantastisch. Het is een erg dynamische kleur (van zeer donker tot zeer licht) en gezien het voorkomen van de auto past het er ook erg goed bij. Het is geen "in your face" kleur, maar juist wel een combinatie van chique en sportief.

Heerlijke motorisering! Alleen had ik hem zelf in Giulia verpakking gekozen, wat mij betreft een veel mooiere auto dan de Stelvio. Maar dat komt ook door mijn aversie tegen SUV’s, ik heb daar helemaal niets mee.

Dat snap ik goed. De Stelvio vind ik persoonlijk ook mooier dan de Giulia. En lekker handig, zo'n SUV. Gefeliciteerd met je mooie aanschaf!

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
@MB
Probleem met de Giulia vind ik twee dingen: 1. hij is te klein voor mijn gebruik 2. ik vind hem persoonlijk dan weer minder mooi. Zeker van achteren vind ik de Stelvio echt stukken beter.

Klopt, de Giulia is eigenlijk te klein (zeker als je zelf wat langer bent). En het is idd maar net waarvoor je hem gebruikt, waardoor de Stelvio flink in het voordeel kan komen. Hoe dan ook, lekkere rijmachine waar je (behalve bij de pomp) veel plezier zult beleven.

Ah daar is hij dan de machtige Stelvio QV, geweldige aankoop weer !!
Binnenkort maar weer eens een rondje poetsen samen of niet dan, zeer benieuwd.
De motor ken ik al, mijn beste maatje heeft een Guilia QV met een Sqaudra kuurtje, origineel al ongelooflijk snel, maar nu echt bizar.
Echt heel erg gaaf en zo gegund dat mooie wagenpark van je.

Wat een geweldige aanwinst, zo'n Stelvio Q! Een erg exclusieve super-SUV, volgens mij een stuk minder verkocht dat gelijk(w)aardige M, AMG en (R)S SUVs. Veel succes ermee!

Prachtige wagen!
Daar ga je vast heel erg veel plezier mee krijgen, gefeliciteerd!

De originele stoelverlenging viel mij ook direct op, lekker dat dit er al in zit!

@funf
Smaak is persoonlijk. Het valt mij op dat Stelvio / Giulia echt 50/50 is onder mensen. Ik zit duidelijk in het Stelvio kamp.

@MB300SL
Zelfs het starten met de klep open bij het tankstation is het waard :p

@Bofkont
Ja, eventjes op gewacht, maar eindelijk hier! We gaan zeker snel poetsen, al is deze auto eigenlijk al ongelooflijk netjes. Ding staat echt strak in de lak en is geheel kras en deukjesvrij. Echt van een zuinige Duitser geweest, maar het is natuurlijk ook nog een hele jonge auto. De Giulia heb ik destijds inderdaad in meegereden. Dat is een handbak. Kun je nagaan wat de automaat in rechte lijn doet.

@Escher
Klopt, al zie je ze allemaal in dit segment erg weinig. Alleen de GLC63 zie ik geregeld langskomen. Maar de kans dat ik met de Q een andere tegenkom is echt heel klein.

@Joel
Thanks! Stoelverlening is inderdaad heel erg prettig, maar dat zijn deze stoelen sowieso. Wat een geweldig lekkere stoelen zijn dit toch.

Goed om te horen dat hij zo netjes is, dan volstaat een uitgebreid wasbeurt en bescherming.
Hebben we meer tijd om te rijden, dat schiet er toch altijd wat bij in bij ons altijd met dat langdurige polijsten :)
Echt heel erg benieuwd naar die prachtige Stelvio! zal een bijzondere ervaring zijn weer.

Geweldig zeg! Nog mooier en dikker dan de eerste Stelvio. Ik ben helemaal geen SUV liefhebber, maar een Stelvio zou ik best willen rijden.
Super wagenpark inmiddels ook opgebouwd.

Ondertussen op kenteken en wel. Ze bevalt goed. Wat een ongekend capabel wapen. De ultieme Jackyll en Hide auto. Van rustig en stil cruisen, tot ongekend gummen en blaffen. De snelheid zowel rechtuit als in de bochten is toch wel weer verrassend. Met 50km/ph een kickdown doen is echt verbluffend snel. Ik heb gisteren een uitlaatklepbediensysteem ingebouwd. Daarmee is de uitlaatklep altijd te bedienen via een knop op het stuur (die van de HDC), wat betekent dat de klep ook open kan terwijl je in een andere stand rijdt, behalve race. Standaard is het zo dat alle systemen uitmoeten om de klep te kunnen openen, wat natuurlijk iets teveel van het goede is. Nu kan de koude start dus ook met klep open. Ga ik in de buurt niet teveel doen, maar het is wel een geniaal geluid :eek:

Het is niet altijd even makkelijk, kiezen uit de Stelvio of de 4C. Wat een geweldige auto's beiden. En dan toch pak ik ook nog vrij vlot de Fiat, omdat met de zon het dak er lekker af kan. Dit is voor mij echt een ultiem wagenpark. Meer hoeft er ook niet bij, want anders krijgt 1 van de huidige te weinig aandacht en kilometers. Ik las nog even terug in dit topic, toen bij aanschaf van de 4C werd getwijfeld hoe lang ik de auto zou houden. Nou, ondertussen al een dikke 4 jaar dus. Het is de auto die het langst in bezit is tot nu toe. Tevens is het een goede investering gebleken, te zien aan de verkoopprijzen. Al zijn ze irrelevant, want ik denk niet dat die ook maar ooit weggaat.

Hierbij alvast de eerste foto van de Stelvio op Nederlandse platen. Auto staat hier nog op winterwielen, ondertussen zitten de zomerwielen eronder. Ja, ik heb 2 keer de originele gegoten velgenset. Gekkigheid o_O :

IMG-20220409-192718.jpg

Hierbij alvast de eerste foto van de Stelvio op Nederlandse platen:
Op Autogespot waren ze je voor :p

Maar inderdaad mooi wagenpark zo, voor elke situatie een auto. Wel overal nagenoeg de topuitvoering van, maar ach: dat is niet zo erg natuurlijk ;)

Sanoma zei:
Hierbij alvast de eerste foto van de Stelvio op Nederlandse platen:
Op Autogespot waren ze je voor :p

Maar inderdaad mooi wagenpark zo, voor elke situatie een auto. Wel overal nagenoeg de topuitvoering van, maar ach: dat is niet zo erg natuurlijk ;)

Ik zie het inderdaad! Ik vind de optische verschillen met de normale Stelvio duidelijk, maar ook niet enorm groot. Het is echter ongelooflijk als je ziet hoeveel spotters er ineens achter de auto aanrennen. Zal het geluid wel zijn ;)

Beslist een mooi wagenpark :eek: :cool: Leuk om te lezen over de Bravo op de eerste bladzijde van dit topic, die ook al belachelijk snel was :D

Wat een fantastische aankoop die Stelvio Q. Echt een beest, heel indrukwekkend om te horen ook.

Voor de stad is zo'n 500S natuurlijk een briljante auto. Je past overal in en tussendoor, en met cabriodakje kan je zelfs langs de bouwmarkt :)

Veel plezier gewenst met beide auto's!

Oh ohh... ik hoop dat het niet die van jou is maar ben er toch bang voor...

Edit: Helaas, kenteken is gelijk. Balen!!!

https://www.autoblog.nl/nieuws/gestolen-alfa-stelvio-quadrifoglio-p-531-lf-3400899

Vind jij deze gestolen Alfa Stelvio Quadrifoglio terug? De auto werd gisteren gestolen in Enschede.

Helaas komt het te vaak voor dat het dievengilde zijn handen niet thuis kan laten. Daarbij worden echt niet alleen Golfjes, 3 Series en E-Klasses gestolen. Vaak is het zo dat men dit soort auto’s ‘op bestelling’ steelt. Dat is wellicht het geval met het onderwerp van vandaag. Het gaat namelijk om een ontvreemde auto, de dikst mogelijk Alfa van het moment.

Zonde zeg! Enschede dus zal vlot over de grens zijn gebracht..

Probleem met de Giulia vind ik twee dingen: 1. hij is te klein voor mijn gebruik 2. ik vind hem persoonlijk dan weer minder mooi. Zeker van achteren vind ik de Stelvio echt stukken beter.

Eens, de neus van de Giulia vind ik veelste zwaar ogen, komt beter tot z'n recht op een SUV en idd de kont van de Stelvio is een stuk sprekender

Wat kloten Thomas!!!
Kans is klein dat ik em nog zie in Enschede maar zal mn ogen open houden.

Heb je wat meer info waar die gejat is? o_O

Ik zag het vanmorgen op Instagram voorbij komen en moest meteen aan deze auto denken, helaas blijkt het hem echt te zijn. Waarom kunnen mensen niet gewoon van andermans droom/auto afblijven?

Dank allen. Het traject met de verzekering begint nu natuurlijk. Ga er vanuit dat dit goed wordt opgepakt. Verder weinig zin en weinig energie om erover uit te wijden. Het is op heel veel verschillende vlakken verschrikkelijk om dit mee te maken. Auto, waarde, veiligheidsgevoel, etc.

De dieven die echt voor die Alfa's komen hebben een handig trucje, ze trekken de radar aan de voorkant uit de bumper, apparaatje in de stekker, binnen 50seconden is een nieuwe sleutel ingeleerd oid via de canbus en klaar. Daarna gewoon hard rijden naar een paalts waar de auto netjes wordt omgekat of leeggeplukt oid.

Maar man man, ik snap echt heel goed de impact op TS. Zo simpel te doen en toch een machtig grote impact op je gevoel voor veiligheid.

Sterkte inderdaad. Wat een ellende omdat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven. Persoonlijk zou ik hopen dat ie niet wordt teruggevonden.

Kristian2 zei:
Persoonlijk zou ik hopen dat ie niet wordt teruggevonden.
Een lastige. Eenzelfde exemplaar vind je lastig, maar het gevoel dat iemand anders ermee rond geraced heeft is ook niet fijn.
De Kadett van mijn was een keer gejat, en teruggevonden. Was altijd een heel net ding, stond altijd binnen. Maar daarna was ie toch viezig, ook van binnen. Dan is het gevoel bij de auto toch anders.

Toch bijzonder dat het land zo vol hangt met camera's maar die beelden niet mogen/kunnen worden gebruikt om te zien waar zo'n auto is geweest.

He bah wat een rotsituatie, hoop dat de afhandeling vlot verloopt en je gauw weer verder kan (y)
Een jaar of 17 geleden toen ik in Breda woonde was mijn motorfiets gestolen, uit mijn eigen garage notabene! En omdat 'ie altijd netjes binnenstond niet verzekerd voor diefstal.. Dat was een dure les zullen we maar zeggen. Maar wat mij het meeste was bijgebleven is het gevoel dat de politie echt helemaal niets voor je doet. Ik had aangifte gedaan, en de volgende dag lag er al een brief in de bus dat het onderzoek gestaakt was (met dagtekening van dezelfde dag als aangifte). Tsja op zo'n manier ga je dit probleem nooit oplossen natuurlijk.

Je had die stoelen toch aan laten passen met een langere zitting? In het geval de auto wordt gedemonteerd zou dat wel een goed aanknopingspunt kunnen zijn. Eens goed de advertenties voor interieurdelen in de gaten houden wellicht?

Zadelsnuiver zei:
Je had die stoelen toch aan laten passen met een langere zitting? In het geval de auto wordt gedemonteerd zou dat wel een goed aanknopingspunt kunnen zijn. Eens goed de advertenties voor interieurdelen in de gaten houden wellicht?

Nee, dat was zijn vorige 'gewone' Stelvio. Heeft/had nu een dikke QV.

Met 1300 km erbij op een flinke joyride, maar de Q is terug lees ik op Autoblog!

UPDATE: goed nieuws! De auto is teruggevonden in Utrecht! De exacte details zijn niet bekend, maar de auto is in elk geval terecht:

Auto is terecht. Ondanks 1.300 km extra op de teller gevonden in Utrecht. Iedereen onwijs bedankt voor het meezoeken, hij is terecht!

Het interieur is er niet best aan toe, maar dat kan ongetwijfeld hersteld worden.

Wat een rollercoaster deze week. Ook dit moet even inzinken.

Thomas, heeft weer een Alfa!

Binnen een paar dagen 1300 kilometer erbij en terug gevonden in Utrecht?
Ik zou maar eens even goed checken en informeren waar in Duitsland er plofkraken hebben plaatsgevonden dit weekend, dan heb ik wel een vermoeden wat de vluchtauto geweest is.

Oei, mooi dat ie terug gevonden is maar als ik het zo lees is de auto er niet beter van geworden. Ik zou hier persoonlijk niet blij van worden. Wat Kristian eerder al zei, beter dat hij niet terug gevonden zou worden. Zorgt toch voor een "smet" op de auto.

Enerzijds mooi dat de Alfa terecht is, anderzijds zou ik persoonlijk liever hebben gehad dat ze hem niet terugvonden. Dikke kans ook dat de verzekering aanvullende eisen gaat stellen om herhaling te voorkomen.

Was ook mijn gedachte. Dat de auto is teruggevonden in Utrecht is wel een aanwijzing in die richting.

Skodarno zei:
In de verkoop ermee.

Op zo'n reactie zit echt helemaal niemand te wachten. Ongetwijfeld wordt het overwogen, maar het gevoelsaspect is bij die ene felbegeerde en na hard werken vergaarde auto ook belangrijk. Daar ga je nu keihard aan voorbij.

Wat een verhaal zeg! Ik had ook al eens gehoord dat ze redelijk gemakkelijk te stelen waren, de Giulia en Selvio. In ieder geval sterkte met alles, voor een autoliefhebber een echte !@#$situatie.

Quadrifoglio Verde zei:
Wat een verhaal zeg! Ik had ook al eens gehoord dat ze redelijk gemakkelijk te stelen waren, de Giulia en Selvio. In ieder geval sterkte met alles, voor een autoliefhebber een echte !@#$situatie.

Klopt, middels Relay Attack. Ik heb er een artikel over gemaakt i.s.m. Stichting Voertuig Criminaliteit:
Autodieven foppen keyless systeem. Hoe werkt dat?

En een simpele video van de demonstratie. Een van de auto's (naast mijn Mégane, een Leon en Porsche 911) was een Stelvio Q. Binnen enkele seconden was de auto geopend terwijl de sleutels in het pand lagen. Niet veel later ook gestart. Al neem ik aan dat 'eenvrijeusernaamiserbijnaniet' de sleutel wel afgeschermd heeft in een blikje en wellicht ook een extern-alarm (lees: niet het affabrieksalarm) heeft laten inbouwen.

https://www.youtube.com/watch?v=VR5H4OYlXj8

Terug
Bovenaan