Design_Driven (Sketcher's) Disco Fever - Discovery 2 Td5 - Discovery 3 V8 - Greenlane plaatjes

Barri zei:
Gewoon een open pijp dus? :D

Zo'n XC90 is echt gaaf. Haast de enige SUV die ik heel gaaf vind!

Juist :)

Ja ik ook. Ondanks leeftijd gewoon nog een mooie SUV en veilig voor de kids. Zal nog wel even duren maar ben voorzichtig op zoek en me aan het inlezen.

Iets met onderstel staat me bij.....verder redelijk bulletproof. Neem je een 5 cilinder diesel of de V8?

Ik kijk voornamelijk naar een D5 omdat dat op wat problemen met de injectoren na een erg betrouwbare motor is en omdat ik dat een van de mooiste diesel motoren vind die er ooit gemaakt is.

De Yamaha V8 motor zelf is ook goed maar de 4 traps automaat wil nog wel eens problemen geven. Maar als ik een mooie (of T6, V6 die is er ook nog) tegenkom dan laat ik hem niet staan. Hoeft niet perse een Diesel te zijn, zoveel rijden we niet en rij auto's express 'onder mijn stand' zodat ik me om dat soort kosten geen zorgen hoef te maken.

Denk dat het nog wel wat maandjes duurt tot mijn vrouw haar rijbewijs gehaald heeft. Dus geen haast.

Haha, mooie wagen toch die XC90. ;)

Overigens, ook hier een uitlaatmod zonder filmpje.....ik vind t niet kunnen. :T

Zo'n t6 had ook wat dingetjes icm de automaat. Ik geloof dat de wat latere 3.2 benzine de betere keus is. Die bulletproof d5en zijn zo bulletproof niet, als ik het v70forum moet geloven is daar nog wel eens wat mee en wat er mee is, is ook niet bepaald eenvoudig en gratis.

Zoooooo, kom eindelijk weer even boven water voor wat adem. 5 weken praktisch elke dag tot 12am of later werken, verschillende reizen naar China en europa gaan niet in de koude kleren zitten dus heb weinig aan de auto's gedaan.....of wat dan ook behalve werken.

Al paar topics gelezen, nog veel in te halen, wat betreft de Discovery, net boot geboekt naar NL. Dit keer dus met de Land Rover ipv de Alfa. Zijn er nog auto/forum meetings in de kerstweek?

Zoals gezegt niet veel aan de auto's gedaan maar is toch wel wat te melden. Had een kleine olielekkage aan de rockercover, dus die er even afgehaald en alle moeren en rubber ringen vervangen plus nieuwe pakking natuurlijk. Kon bij het kopen een beetje bling bling niet weerstaan die me aangeboden werd dus gelijk een geanodiseerde olie dop erbij gekocht :T. Eigenlijk hoort er een plastic cover op de motor maar die gebruik ik al jaren niet dus wilde de rockercover eigenlijk goed schoonmaken en polijsten maar dat lukte me niet goed genoeg dus de cover netjes geverfd in mat zwart. Resultaat mag er wezen en makkelijker schoon te houden bovendien.

37791691045_d853f6a6e5_c.jpg

24806569028_62e318fc59_c.jpg

Dan was er Zondag een Land Rover show in de buurt. Wat kleine spullen gekocht en iets waar ik al heel lang graag wilden. Rock/Tree sliders. Metale dorpels met stang die voorkomen dat als je uitglijd tegen een rots of boom je de zijkant beschadigt. Ook handig voor eikels die hun deur zonder blikken of blozen tegen mijn Land Rover openklappen. :p

Ze zitten er nog niet onder, hopelijk binnenkort + plaatjes.

Oh ja ook nog begonnen om de achterlichten van LED te voorzien. Heb een setje extra dus met dremel achterkant eraf gehaald en eens gekeken wat ik zou kunne doen. Komende tijd een beetje experimenteren tot ik iets heb wat er ook goed uitziet.

24806946198_6b1f1cec2a_c.jpg

A3-White zei:
Ik ben van 22-29 in NL, de 23ste in Wezep, Corvette kijken.

Mmmmm, is dat een corvette show? Ben de 23ste pas savonds in NL dus dat ga ik niet halen helaas.

Vanavond eindelijk eens thuis en niet aan het werk dus nog even tijd om wat te doen.

Voor wie het niet meer weet, ik ben een maatje groter gegaan wat banden betreft (riem maat ook maar dat is een ander verhaal) en heb mijn winterset verkocht, inclusief het reserve wiel. Ik rij dus al even zonder 5de wiel rond. Heb inmiddels een extra 18"velg op de kop kunnen tikken en een nieuwe band bestelt en er om laten zeten. Vanavond in de verf gezet zodat hij er binnenkort weer achterop kan. Ga ze regelmatig rouleren zodat ze allemaal gelijk slijten, nog even een schema voor maken.

38631775036_d40e80d75a_c.jpg

Nico GTR zei:
(y) Wat een werk dan al dat wisselen. ;)

Wat? De banden? Ga elke 2 maanden om de beurt het reserve wiel met een gewoon wiel wisselen.

Of bedoel je de roxkecover gasket? Ja dat gaat meestal sneller maar het resultaat was de extra 40 minutjes wel waard.

A3-White zei:
Andre boer in Wezep, garage met een heleboel corvettes.

https://youtu.be/i_sdzfI7rJI

Geweldig en niet te ver van mijn verblijfadres in Soesterberg. Ss dat gewoon open zoals een museum of op afspraak? Ben helaas pas om 5 uur in Hoek van Holland de 23ste.

Iedereen rustig adem halen......de wereld is weer rond........de Discovery heeft weer 5 wielen. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar als er iets aan mijn voertuigen mankeert of nog gedaan moet worden ben ik pas weer helemaal rustig als het weer gedaan is.

Zo was hij voor de switch. Maar deze OEM wiel deksel past denk ik niet meer.
16144080224_b678ed4ab0_c.jpg

Zo reed ik een tijdje rond, beetje een baviaan met een blote kon t. :D
26945128849_70f3e94106_c.jpg

En zo is het nu weer. Om de grotere band niet tegen de bumper aan te laten zitten heb ik eerder al het frame waar de band mee aan de deur zit omgedraaid zodat het wiel iets hoger hangt. Zo gaat het net.
38688670732_2cd2a2eb9b_c.jpg

Sketcher zei:
Iedereen rustig adem halen......de wereld is weer rond........de Discovery heeft weer 5 wielen. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar als er iets aan mijn voertuigen mankeert of nog gedaan moet worden ben ik pas weer helemaal rustig als het weer gedaan is.

Ach ja....mijn achterbanden zitten op 2mm dus moet ff 4 nieuwe erop hebben. Kan er niet mee zitten zolang er belangrijkere dingen gedaan moeten worden, maar volgende week is het prio nr. 1 ;)

Sketcher zei:
Nico GTR zei:

Wat? De banden? Ga elke 2 maanden om de beurt het reserve wiel met een gewoon wiel wisselen.

Of bedoel je de roxkecover gasket? Ja dat gaat meestal sneller maar het resultaat was de extra 40 minutjes wel waard.

Nee de banden inderdaad, elke 2 maanden weer eraan denken welk wiel nu achterop mag, dat uiteraard netjes poetsen enzo.....is nog wel een klusje. ;)

Nico GTR zei:
Sketcher zei:
Nico GTR zei:

Nee de banden inderdaad, elke 2 maanden weer eraan denken welk wiel nu achterop mag, dat uiteraard netjes poetsen enzo.....is nog wel een klusje. ;)

Ach dat valt mee mee toch, steeds maar 1 hoek, dat is 10 minuten werk.

Reserve band naar links voor en gebruikte band als reserve, dan zelfde procedure rechts voor, dan links achter etc zo gaan alle banden de rondte in. Deze methode werkt niet voor iedereen natuurlijk maar voor de KM's die ik maak en de soort banden en het fijt dat het een 4x4 is werkt dit goed in mijn geval denk ik. Als ik het niet doe heb ik in een paar jaar een reserve band met vol profiel maar helemaal uitgedroogd. Dat is zonde.

Druk weekend maar wel even tijd gehad om 1 van de tree/rock sliders te monteren. Binnenkort de andere kant.

Eerst plastic dorpel er af. Klein beetje roest gevonden rond die gaten die je ziet, dus met dremel helemaal weggehaald en netjes behandeld. Ook nette mat zwarte laag er op.
37938517865_a0ee60ae9a_c.jpg

Met 2 kriks op zijn plaats gezet. Dacht dat de gaten zouden hergebruikt worden maar dat bleek niet het geval. Vreemd, dus dan maar gaten boren. (Excuse the mess)
24955026038_30af24909d_c.jpg

En helemaal klaar. Het staal onder de poedercoat dat gebruikt wordt is wel heel erg gevoelig voor roest. Had 1 stukje niet geverfd die ik met het voorboren had gemaakt en dag later roeste dat al flink. Dat beloofd niet veel goeds. Ga hem gelijk met raptor paint verven denk ik. Een zeer harde verf die gebruikt wordt ik pickup beds.

Hoe dan ook het ziet er super uit, ben er erg blij mee, en geeft een gerust gevoel voor zowel on als offroad. De spatlap voor wil ik nog wel terugplaatsen en buiten de verf komt er ook nog grip tape op. Mijn vrouw is klein die die is er ook blij mee als opstap, ze heeft niet eens gevraagd wat het gekost heeft :p
37938475685_40ef33b20d_c.jpg

Sketcher zei:
Mijn vrouw is klein die die is er ook blij mee als opstap, ze heeft niet eens gevraagd wat het gekost heeft.

Misschien is het dan ook wat voor op de Clio-dorpels van Nico GTR.

Dit is zo'n dag dat ik heel erg blij ben met de Discovery.........en winterbanden. Net als in NL heeft het hier flink gesneeuwd maar anders dan het overgrote deel van NL is het hier aardig heuvelachtig.

Van Zaterdag op Zondag is mijn 1 jarige flink ziek geworden en Zondag ochtend moesten we na overleg naar het ziekenhuis. Mijn eerste ritje in de sneeuw met mijn nieuwe banden had ik me toch anders voorgesteld. Terwijl er links en recht zomerbanden ridders heuvels niet op of af-kwamen reed de Discovery alsof er niets aan de hand was. Zeker nu wel heel erg fijn, zeker omdat er ondanks strooien op alle wegen nog een flink plak lag in de vroege uurtjes.

[size=small](Wil er geen facebook bericht van maken maar een beetje achtergrond: Bloed in urine, zeker gezien de hoeveelheid en omdat hij net 1 is zorgwekkend. Ze weten nog niets, kan van gewoon van de oorinfectie zijn, reactie op paracetamol of erger. Gelukkig is hij er niet te ziek van. We wachten op laboratorium onderzoeken, kan even duren, we maken ons nog niet te druk.)[/size]

Helaas halve sneeuwdag voorbij toen we eindelijk thuis waren (uiteraard prioriteit) maar toch nog van de middag genoten met mijn oudste. Met de Discovery naar Burton Dasset Hills gereden. Een natuur park met veel heuvels waar we zomers vaak BBQen, uitermate geschikt voor sleeën. De weg ernaar toe was echter alleen begaanbaar door 4x4's met fatsoenlijke banden, dus eenmaal boven leek het wel een geheime Land Rover en andere 4x4 meeting :D

24106787877_949ea31636_c.jpg

38085090305_f13bdf326e_c.jpg

Er was zelfse een Land Rover nog in camouflage. (sorry met smartphone zoom)
38085098505_12392bf5a9_c.jpg

omniradius zei:
Wauww gave sneeuwfoto's. Dit is wel echt weer waar je met de Land Rover je hart kan ophalen he? :D

Ja ik hou überhaupt van sneeuw, altijd gedaan maar hier geniet ik echt van. We hadden eigenlijk een flinke off-road tour gepland hier in de buurt + wandeling maar aangezien ik meer dan een halve dag in het ziekenhuis was hebben we het maar wat ingekort. Hopelijk komt er nog meer sneeuw deze winter. Dan hoop ik ook nog wat betere fotos en een video te maken.

Na kerst, als ik toch in NL ben dan ga ik met de Land Rover en familie ook nog paar dagen naar Sauerland in Duitsland. Vooruitzichten zijn goed, hopelijk is het ook daar mooi wit.

38983222881_c6c2e83e50_c.jpg

Hallo Skecher's,
zonet je hele post door gelezen (2 1/2 uur lang o_O ) , en ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor je doorzettings vermogen (y)
Ik ben zelf ook sinds een jaar de trotse eigenaar van een D2 TD5 van 2004 en moet zeggen dat ik nog nooit zo'n goede band met een auto heb gehad, zelf ben ik meer een motorrijder maar rijden met de Land Rover is echt kicken.
ik ga je updates zeker volgen en wie weet zien we elkaar op een meeting.
Groet, Marco.

Marco Rosendahl zei:
Hallo Skecher's,
zonet je hele post door gelezen (2 1/2 uur lang o_O ) , en ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor je doorzettings vermogen (y)
Ik ben zelf ook sinds een jaar de trotse eigenaar van een D2 TD5 van 2004 en moet zeggen dat ik nog nooit zo'n goede band met een auto heb gehad, zelf ben ik meer een motorrijder maar rijden met de Land Rover is echt kicken.
ik ga je updates zeker volgen en wie weet zien we elkaar op een meeting.
Groet, Marco.

Hi Marco,

Leuk iets te horen van een mede D2 eigenaar. De goede band herken ik wel, deze dingen gaan echt onder de huid zitten zoals maar weinig auto's kunnen.

Volgens mij is dit een perfecte auto om naast een motorfiets of Lotus of iets te hebben, gewoon omdat het het andere uiterste is. ik heb geleerd geen haast te hebben en de verheven positie met uitzicht uit de grote ramen kan bijna niet een groter contrast zijn dan de beleving op een motor of sport auto.

Dank voor het lezen, hoop je ook ergen eens te treffen.

Zaterdag grote reis naar NL. (Valt wel mee, ga dit keer met de boot naar Hoek van Holland) maar toch nog even wat kleine dingen gedaan. Afgelopen zaterdag andere tree/rock slider gemonteerd. Zat nog een sensor in de weg (van het anti overhel systeem) dus was toch nog wel wat werk. Wil de spatlappen nog terug zetten als ik daar de tijd voor vind.

Gisteravond de auto gestofzuigd en van binnen helemaal schoongemaakt (altijd lekker gevoel als het weer helemaal schoon is), plus alles nagelopen. Voor de goede orde een nieuw luchtfilter ingestoken (was toch open om te controleren) en nog slangklem vervangen die wat los zat en bleek een beetje dol te draaien. Verder ruitenwissers, ruitenwisser vloeistof en vloeistoffen gecontroleerd. Ga diesel filter nog vervangen en pak dan zoals gebruikelijk wat gereedschap en belangrijke reserve onderdelen. Ja het leven van een LR eigenaar gaat niet over rozen :p Het is toch een 17 jaar oude auto en waarschijnlijk is het meer voor mijn eigen gemoedsrust, vind het gewoon fijn te weten dat ik het mee heb. Ook hoop in NL bij mijn ouders nog wat kleine dingen te doen aan de auto nu ik wat tijd heb.

Zag toen dat er wat koelvloeistof lekt uit de core plug in de kop. Ik denk dat die er uitgehaald is door de mensen die de kop vorig jaar gevlakt hebben en niet goed vastgezet :(. Op zich geen probleem, het is een klein lekje maar om er goed bij te komen moet ik het uitlaat spruitstuk los halen.

(oud plaatje maar de core-plug zit waar die subtiele pijl naar wijst)
39174014531_b346aafc71_c.jpg

Voor nu een beetje losgedraaid (12mm inbussleutel verzaagd zodat die er in kan zonder alles los te halen en dan met sleutel op die inbus log gedraaid tot hij tegen het uitlaatspruitstuk kwam (RIP 12mm inbus en 12mm sleutel die helemaal verbogen was), en sealant op de schroefdraad gedaan. Bij mooier weer of eerder bij gelegenheid eens helemaal los halen en weer netjes maken maar is nu weer dicht in elk geval.

Dat is niet echt een lekker klusje die plug. Bij de revisie is die vast wel losgeweest om metaalslijpsel weg te kunnen spoelen.
Wel leuk dat je zo lekker bezig bent steeds met je LaRo. Ik moest wel lachen toen je ier beschreef wat je allemaal inpakt voor een reis naar Nederland. Het is pas 17 jaar hoor. En zeker als een auto zo onderhouden is als die van jou en hoe jij alles van binnen en buiten gezien hebt. Als ik op vakantie ga met de bijna 40 jaar oude VW bus neem ik zo'n pakketje mee, maar bij een weekend weg al niet eens. En mijn dagelijks vervoer (70.000km/jaar) is ook zo'n 17 jaar oud en daar heb ik alleen spullen mee om een lekke band te wisselen. En een wegenwachtpas, dat wel.

BTW: Leamington Spa, tussen de 2 ontwikkelingscentra van JLR in (Coventry en Gaydon).. leuke plaats. Ik kom er ook nog weleens.

Toen ik naar Moldavië reed heb ik dankbaar gebruik gemaakt van wat ik mee genomen heb, sinds dien vind ik het gewoon een prettig idee. Maar ik geef toe, het is wat overdreven en waarschijnlijk meer omdat ik nog een beetje will sleuten bij mijn ouders en hoewel mijn vader veel gereedschap heeft ik nooit iets kan vinden in zijn garage.

Leamington Spa is inderdaad in het midden van automotive heaven. Niet alleen JLR zit om ons heen maar Prodrive, Aston Martin, Bentley en veel toeleveranciers zitten hier ook vlakbij. Leuk voor mijn werk, ergens volgend jaar op autobeursen komen wat van onze recente ontwerpen voor de auto industrie in concept cars en nieuwe productie auto's.

Er staat nu een autonome auto in onze workshop en de laatste tijd ben ik dag en nacht bezig geweest met het ontwerpen en ontwikkelen van een autonome en electrische mini stadsbus.

Laat een volgende keer wat weten mocht je zin /tijd hebben. Doen we een bakje.

Geweldige foto's zeg en het lijkt mij inderdaad ook geweldig om in dergelijk landschap met die sneeuw lekker offroad te gaan en te kijken wat zo'n machine echt kan. Genieten!
En uiteraard, bovenal, sterkte met je zoon!

Sketcher zei:
Toen ik naar Moldavië reed heb ik dankbaar gebruik gemaakt van wat ik mee genomen heb, sinds dien vind ik het gewoon een prettig idee. Maar ik geef toe, het is wat overdreven en waarschijnlijk meer omdat ik nog een beetje will sleuten bij mijn ouders en hoewel mijn vader veel gereedschap heeft ik nooit iets kan vinden in zijn garage.

Leamington Spa is inderdaad in het midden van automotive heaven. Niet alleen JLR zit om ons heen maar Prodrive, Aston Martin, Bentley en veel toeleveranciers zitten hier ook vlakbij. Leuk voor mijn werk, ergens volgend jaar op autobeursen komen wat van onze recente ontwerpen voor de auto industrie in concept cars en nieuwe productie auto's.

Er staat nu een autonome auto in onze workshop en de laatste tijd ben ik dag en nacht bezig geweest met het ontwerpen en ontwikkelen van een autonome en electrische mini stadsbus.

Laat een volgende keer wat weten mocht je zin /tijd hebben. Doen we een bakje.

Ben je trouwens ooit eens bij het National Motor Museum geweest in Beaulieu? Ligt net onder Southampton.
Wij waren daar in oktober, erg leuk. Ze hebben ook 'world of top gear' met allerlei auto's die de heren in de shows gebruikt hebben :)

Voor vertrek de Disco nogmaals overlopen en de tree/rock slider aan de rechterkant geïnstalleerd. Ook hier even al het zand it de dorpel gespoeld nu ik er makkelijk bij kan. Zat nog behoorlijk wat zand in. dat willen we niet want dat houdt vocht vast. Gelukkig ijn ze goed beschermt en is er goede kwaliteit staal gebruikt dus geen roest.

25670615708_562ae4cbd0_c.jpg

Dan auto gepakt en rond 4am vertrokken naar de boot, toch nog een goede 3 uur rijden. Dit keer voor het eerst Harwich-Hoek van Holland.

Laden.
27765000099_a0214b29ac_c.jpg

Op/in de boot in het rijtje met de grotere/hogere auto's
38832290364_d0ec0b858e_c.jpg

Iets van 8 uur op de boot, vond dat wat lang maar was goed te doen moet ik zeggen.

Eerste stop was het midden van NL om kerst te vieren bij mijn ouders. Mijn neefje en oudste zoon een stukje laten 'terrein rijden' op een stukje braak liggend terrein. Leuk om hun te zien genieten en te zien hoe geconcentreerd ze zijn. Zelf ben ik zo ook geïnfecteerd met het off road virus. Zal nooit vergeten hoe ik achterin een Nissan Patrol (eerste generatie, SWB, wit met strepen) een rivier overstak.

24673449457_cc900f7282_c.jpg

38644999855_576aefea84_c.jpg

Na de kerst naar Winterberg, Duitsland om wat te skiën, eerste keer voor mijn 5 jarige zoon. De wegen in NL zijn zo stil vergeleken met het VK dat ik nu een trilling/geluid rond de 80km/h. Snelheid gerelateerd, misschien een lager maar denk dat het een beetje onbalans in een van de aandrijf assen is. Die staan toch op de nominatie voor wat t.l.c. (nieuw rubber koppeling en kruisjes) Misschien gelijk maar opnieuw laten balanceren.

Hoe dan ook, geen file onderweg en prachtig gebied. Wat sneeuw ook dus wat mooie plaatjes.

39511523322_f4b4378b10_c.jpg

38645023835_cb416485bf_c.jpg

25670610598_24733834bc_c.jpg

25670595918_61a2b59067_c.jpg

24673461797_c028924853_c.jpg

Veel mooie routes in de buurt.
38828638764_f830435f64_c.jpg

Niet echt onder de indruk van de kwaliteit van het metaal en de poedercoating van mijn rock/tree sliders wat hier en daar al roest. Dus even grondig voor het verder gaat behandeld en gepoten met een zeer sterke bedliner verf.

25242953367_255dc16277_c.jpg

En voorzien van tape die de sliders zowel van de hakken van mijn vrouw beschermt als wat extra grip geven
39215919175_fe3011879d_c.jpg

Tijdje geleden hield het slot aan de linkerkant er mee op, vervangen, weet ik niet of ik dat hier ook beschreven heb, nu hield het slot aan de rechterkant er mee op. Lastig met de 1 jarige daar. Dus ook die vervangen. Had nog een reserve liggen maar het is nog al een priegelwerk. Heb een beetje spijt dat ik niet voor nieuw gegaan ben. Om het slot er uit te krijgen moet de hele raamstijl en glas er uit.
28334319019_ec9b3092ec_c.jpg

EDIT: Oh ja hier ook weer wat zand uit de deur gehaald :rolleyes:

Eenmaal klaar nog even een avond wasje, vooral om zout weg te spoelen.
40115126761_57a0cbd403_c.jpg

40115126691_ab2af23898_c.jpg

PD voor de liefhebbers, de Disco heeft zijn eigen instagram.

Dank weer voor de reacties.

Dit weekend hopelijk een paar dagen weg naar The Lake District in Noord Engeland. Heb er zin in. Veel wandelen maar hopelijk ook mooie (off-road) routes en een paar mooie plaatjes van de familie Discovery :p

Wel 4 uur rijden ongeveer maar kunnen nog wel wat KM's bij zo te zien. Deze heeft er een miljoen gereden en ziet er nog fris uit. Tenzij ik plots veel meer ga rijden denk ik niet dat ik dat nog ga halen. Toch fijn te weten dat het kan, al heb ik al wel een gereviseerde kop.
Discovery met een miljoen KM's

Das veel! Maar in Australië wel iets makkelijker te halen dan hier. :D

Ik hoop het ook nog eens te doen met een auto. Ik heb echter wel de regel dat ik het goed vind zolang het de originele motor maar blijft.

Staat er goed bij op de Mondial wielen, altijd mijn favoriet geweest van de OEM RR/LR opties (y)

Hoe is het eigenlijk afgelopen met de kleine man? Alles goed hopelijk?

Nico GTR zei:
Das veel! Maar in Australië wel iets makkelijker te halen dan hier. :D

Ik hoop het ook nog eens te doen met een auto. Ik heb echter wel de regel dat ik het goed vind zolang het de originele motor maar blijft.

Zeker, lange stukken en minder roest. Hitte zal wel debet zijn aan de bakken, de koeling had beter gekund namelijk.

Zadelsnuiver zei:
Staat er goed bij op de Mondial wielen, altijd mijn favoriet geweest van de OEM RR/LR opties (y)

Hoe is het eigenlijk afgelopen met de kleine man? Alles goed hopelijk?

Ja ik ook, stonden hoog op mijn lijstje toen ik de auto kocht. Ben er nog steeds erg blij mee. Helaas is de PU blanke lak nu al aan het pellen, denk er over om ze te laten poederlakken in gun metallic. Dan komen ze wat beter tot hun recht. (maar dind alles donker ook nog steeds erg mooi)

Ja die is na de antibiotica weer helemaal gezond. Heerlijk mannetje is het. Is nu in zijn eigen taaltje de hele dag aan het brabbelen en speelt graag met auto's. (y)

Mooi is dat hè zo'n klein ventje, na 2 dochters was ik best blij dat de derde een jongetje was :D Hij is nu 2 jaar oud en ook helemaal gek op auto's dus dat beloofd veel goeds voor de toekomst, vooral Lightning McQueen en kornuiten kan hij niet genoeg van krijgen!

Maar goed om te lezen dat 'ie weer helemaal boven Jan is (y) en dat brabbelen in eigen taaltje is erg herkenbaar, misschien ook door de meerdere talen. Wij spreken thuis Fins, Nederlands en Engels dus wellicht een beetje verwarrend in het begin maar uiteindelijk vinden ze het allemaal wel uit, zal bij jullie niet veel anders zijn denk ik?

Zit een leuk klein auto museum aldaar, een aanrader, niet al te groot, uurtje voor het warm worden, en fish & chips in Settle @ the fisherman.

https://www.lakelandmotormuseum.co.uk

Het was hier zonnig vandaag (maar wel koud) en ik had een beetje tijd dus veel kleine dingetjes gedaan rond het huis en aan de auto's.

Nieuwe dashcam geïnstalleerd in de Discovery. Vind die zuignappen op de vooruit maar niets dus heb zelf maar wat gemaakt. Zit nu net boven de achteruitkijkspiegel. Heb nog geen betere plek gevonden. Er zit ook een camera bij voor de achterdeur maar die komt later wel.

Mijn vrouw rijdt momenteel veel met de Discovery en dan vooral veel kleine stukjes. Niet goed voor de accu (en de rest van de auto) en tijdje geleden kreeg ik dan ook foutcodes van de automaat. Bekend probleem bij te lagen spanning, daar zijn ze erg gevoelig voor, toen al bijgeladen en vandaag dus ook maar even preventief even aan de druppel lader gehangen, moest toch aardig wat bij. Accu is niet oud en lijkt in goede staat (ook bij starten) , de dynamo lijkt ook goed op te laden (netjes 14v). Misschien toch maar preventief vervangen?? Even in de gaten houden.

38672923040_23b3c5f287_c.jpg

Ook weer even een stukje plaatwerk van off road krassen ontdaan. Ben nu bijna rond. Hier en daar nog een een stukje.

26612435708_4750365402_c.jpg

En de auto eens opgemeten zodat ik eindelijk weet hoeveel hoger hij nu echt is met de lift en groter rubber. 2m en 1cm tegen 1m 94cm.

Ben ook tegen een leren stoelen en bank aangelopen voor een goede prijs. Crème geperforeerd leder en achter bank met isofix. Moet wel goed schoon gemaakt en verzorgd worden maar dat kan best mooi staan met de rest van het grijze interieur. Denk dat ik het maar doe. Het een ander mooi kleurtje geven is ook nog een optie natuurlijk. Een geheel zwart interieur vind ik eigenlijk mooier maar is ook wel erg donker en saai, crème staat ook goed bij de exterieur kleur. Voor kinderen en modder is het wat minder natuurlijk. Dat merk ik in de Alfa ook wel.

Ik vind een licht interieur / creme mooier moet ik bekennen. Toen ik dat bij mijn ex-Lexus look-a-like zag zaterdag dacht ik ook meteen, wow veel mooier zo die lichte stoelen. Maar inderdaad ook vele malen gevoeliger voor plekjes / vlekken etc. Dat is absoluut de keerzijde...

Crème, dan maar wat vaker schoonmaken.

De vorige V60 had een cappuccino met off black interieur, inderdaad gevoeliger voor vlekken dan het huidige antraciet grijze Ocean race interieur, maar beide kon je enorm netjes terugkrijgen als je er even een uurtje aan besteed. Meestal elke 3 maanden even en in april heel grondig. ;)

Ik hou het grijze tapijt en dashboard en combineer dat dan met de crème lederen stoelen, vind dat mooier dan alles crème. Zou ook nog kunnen combineren met zwart maar dat is een hoop werk.

De bank en passagier stoel hebben wel wat tlc nodig maar zijn in goede staat, de bestuurdersstoel is meer een uitdaging. Er zitten wat gaatjes aan de voorkant van de stoel dus onder de knieen. Ik moet wel weten dat ik dat kan repareren anders is de bofkont in mij ook niet blij. Ben aan het zoeken geweest naar een nieuwe lederen hoes maar die zijn zeldzaam.

Mijn eigen interieur kan ik wel voor dezelfde prijs verkopen dus het zou gelijk oversteken zijn. Op zich een leuk project. Ben er nog niet helemaal uit.

Nog even een plaatje van het poetsresultaat. Weer strak.

Deze lente/zomer gaan de grijs-kenteken ramen er echt uit (jammer want vind ze wel leuk). Zit wat roest onder. Schijnt vaak te zijn bij de Terberg grijs-kenteken ramen. Heb het originele glass maar zet misschien de dische ramen na een opknap beurd wel weer terug.

26622480678_6261344040_c.jpg

Lichte bekleding is erg mooi inderdaad, helemaal t.o.v. een donker exterieur. Nadeel is inderdaad dat je sneller vlekken ziet, maar daarentegen is leer makkelijker schoon te maken dan stof heb ik vaak het idee.

Sneeuw in het VK, iedereen in rep en roer. Er is ook aardig wat gevallen en anders dan in NL hebben we hier aardig wat heuvels en geïsoleerde dorpen.

Ik zag dit voorbij komen en dacht terug aan de vorige sneeuw periode toen ik met onze kleinste naar het ziekenhuis moest en links en rechts gestrande auto's tegenkwam op heuvels.

39895894374_7855d093d7_c.jpg

Kinderen in bed gelegd en me aangemeld en naar ziekenhuis gereden. Wat moesten we mee helpen dan?
Sommig personeel kon hun dorp niet uit, dus die moesten opgehaald of teruggebracht worden. Sommige zusters moesten worden geholpen bij hun ronde naar ouderen (overdag voornamelijk) en medicijnen gebracht.

Ik speelde taxi en heb een groot deel van de nacht door de sneeuw gereden personeel gehaald en gebracht. Ook paar auto's onderweg verder geholpen die vast stonden of een hevel niet opkwamen. Hier helaas geen foto's van.

Het was niet alleen de hoeveelheid sneeuw maar ook de sneeuwjachten die plaatselijk tot wel een meter hoog opliepen.

38797350620_4033f369d9_c.jpg

26735610338_17c51dc6e9_c.jpg

Weinig tijd gehad om mooie foto's te maken maar dit filmpje vond ik wel grappig.

Terug
Bovenaan