A3-White zei:
Een auto van de cask is leuk maar ook in Engeland kostbaar. Bij ons zijn ze nu overgegaan op een financial lease, betaaald door de zaak. Medewerkers betalen zelf voor alle brandstof, en krijgen voor de zakeijke KM een vergoeding. Hierdoor geen BIK. En woon-werk zijn prive kilometers.
Als het betaald wordt door de zaak is het toch alsnog BIK of anders salaris? Hoe dan ook is het zeker niet zo aantrekkelijk meer als vroeger. Ik krijg nu een maandelijkse vergoeding om mijn privé auto te rijden + de belasting wordt betaald en ik krijg .45p vergoeding per mile (zakelijke KM's). Een lease auto kost inderdaad wat meer maar je hebt er dan geen omkijken naar. Maar het trekt me eerlijk gezegd maar weinig. Dan neem ik persoonlijk liever een jong gebruikte karakterbak die ik laat onderhouden als ik echt geen tijd/zin meer heb.
Nico GTR zei:
Jeetje wat staat dat interieur goed!
Vooral doen wat je zelf leuk vind.

Het gaat je ook tegen staan om hard te werken en dan saai naar huis te rijden.
Ja ben er erg blij mee en heb ook al wat plezier van de verwarmde stoelen gehad. Moet alleen nog wel de 2 klap stoelen in de bagage ruimte verwisselen.
uwbuurman zei:
Gaaf, ik geniet erg van de verhalen van je avonturen, en nog meer van je foto's.
Ten aanzien van salaris versus auto, tja, dan neigt het al snel naar statusgedoe, als je je auto moet afstemmen op je promotie. Rij gewoon waar jij je lekker in voelt. Ik ken legio mensen die minder verdienen en serieus leuker rijden dan ik. Maar so what.
Dank. Ja, terug lezend klinkt het wel een beetje zo, maar zo voel ik het niet. Ik ben daar niet zo gevoelig voor, het is ook niet zo zeer naar mijn collega's of buren toe maar meer naar klanten. Ik had een paar weken geleden een klant hier en ik haalde hem op in de Alfa. Die vond het maar moeilijk te geloven dat ik de op directeuren na hoogste was hahaha. De Land Rover is daar grappig genoeg een uitzondering op. Misschien omdat het duidelijk een hobby auto is. Die vinden ze allemaal tof en kennen mijn Chinese klanten al van mijn post op Chinese social media (WeChat)
P. Klieder zei:
Sketcher zei:
of zelfs een andere merk eens een kans geven,
Een LandCruiser? Of vloek ik nou?
Wat mij betreft is dat geen vloeken maar ik heb er minder mee, al vind ik een dikke Land Cruiser 100 wel wat hebben, maar nooit genoeg om dit boven een Range Rover te verkiezen eigenlijk. Een van mijn droom auto's is wel een klassieke FJ40.
Verder op het lijstje van auto's die ik ook erg tof vind staan de Mercedes G klasse (in off-road spec en geen PC hooft AMG), Diverse Jeeps zoals de Cherokee (XJ), de Grand Cherokee, Suzuki Samurai, Amerikaanse Pick ups, en natuurlijk een hele rits Land Rovers. Maar op de een of ander manier sprak de Discovery I en later de II mij altijd het meest aan. Het is de combinatie van de 2 karacters die heb model heeft. Aan de ene kant een beetje aristocraat, en de ander kant rouwdouwer.
speedtouch zei:
Sketcher zei:
5. Ik werk momenteel letterlijk dag en nacht
Echt geen tijd om te relaxen?
Weinig, ik overdrijf niet en werk regelmatig tot diep in de nacht. Maar hier en daar pak ik mijn rust wel, de familie verdient ook aandacht. Hopelijk is het tij gekeerd en gaan we weer een wat rustigere periode tegemoet. Al staan de nodige reizen weer op het programma. De enig rede dat ik het noem is omdat het impact heeft op de tijd die voor de auto's heb.
Speaking of,
Inmiddels al weer 2 weekenden geleden ruim 4 uur noordwaarts getogen naar een gebied dat The Lake District heet. Voor vertrek via mijn Greenlane) club wat off road routes bekeken en nagegaan of er op gereden mag worden. Die vervolgen in mijn OS map geplot.
Het is echt een prachtig gebied, ruig, berg/hevel achting en veel water (duhh

)
Het was nat en fris maar dat mocht de pret niet drukken. Bij dit meer een mooi stuk gelopen. Mijn 6 jarige is een goede loper en de 2 jarige op mijn rug. De Discovery stond braaf op ons te wachten en mooi te zijn bij het meer.
Ook hebben we wat off road routes gereden en genoten van de uitzichten.
De routes varieerde van makkelijk grind tot technisch nog best uitdagende stukken met rots ondergrond en steile afdalingen. De extra bodemvrijheid kwam zeker ten goede. Ook mijn vrouw had er plezier in en beide kinderen hebben ook een stukje mogen sturen (op schoot).
Hier en daar best krap.
Soms kwamen we wat tegenliggers tegen maar dat werd altijd netjes opgelost, soms ging ik aan de kant, soms zij en het passeren werd altijd gevolgd door een hand zwaai en een praatje. Bij het tegenkomen van voetgangers wordt er gestopt tot ze voorbij zijn.
Later op de weg kwamen we ook een Land rover tegen die op eerste gezicht zonder enige reden midden op de weg stond geparkeerd.
Al snel werd duidelijk dat er een kudde schapen aan kwam. Er leek geen einde aan te komen denk dat er wel ruim 150 waren.