Design_Driven (Sketcher's) Disco Fever - Discovery 2 Td5 - Discovery 3 V8 - Greenlane plaatjes

Ben het wel met je eens, en ja ik heb er een hoes voor maar die heb ik er even afgehaald omdat die zo strak is dat ik bij het wisselen van de nieuwe wintervelgen bijna een uur bezig ben geweest om die stomme hoes te verwijderen, dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Je zal maar eens een lekke band krijgen langs de snelweg... :eek:

Pjötr zei:
Wat een inderdaad toffe foto van de zwemmende neus van de Disco! (y)(y)

Oh ja, ik zag trouwens gisteren een hele toffe rijden, het viel me op dat die ook dichte achterramen had, heb het kenteken niet gezien... EN hier in het Assense staat ook erge leuke, ik zal eens een foto maken! (EN nu ik toch aan het opscheppen ben, ik zoek dan de vroege driedeurs versie, die ik op de foto heb gezet, ook eens op voor je ) :D

Dank je. De 3-deurs is de Disco 1. Van de Disco II is nooit een 3-deurs geweest of het moet huisvlijt zijn geweest, maar foto's altijd welkom.

Ik vermoed dat minstens de helft van de Disco's in NL met grijs-kenten rijden en dus dezelfde ramen hebben. Ik heb besloten ze binnenkort toch maar te vervangen voor echte ramen trouwens.

Ben benieuwd naar de foto's.

Rob0032 zei:
Sketcher zei:
Rob0032 zei:
En die hebben allemaal een snorkel?!
Sorry, ik zal ophouden met zeuren over de velgen. Als jij er maar blij mee bent! :)

Nee hoor niet doen, discussie en andere meningen vind ik alleen maar leuk. Zeker hier in het beleefde VK mis ik de ongezouten meningen een beetje. (y) Het gaat allemaal om smaken en er is niet zo leuk als daarover te discussiëren (ondanks dat dit waak nutteloos is) Alles wat ik mooi vind en kan doen om hem uniek te maken doe ik. Ik ben er idd blij mee. Het staat hem goed. Ik hoop volgend jaar op Boxel ook eens lang te komen en hem in het echt te laten zien.

Oké, je vraagt erom! Zwarte velgen is een trend van de laatste jaren. Nog buiten of het mooi of lelijk is, vind ik het erg goedkoop ogen op auto's waarbij het niet origineel is of waarbij het achteraf als mode-dingetje is gemonteerd (zoals op nieuwe Clio's, 500's of Fiesta's). Vergelijk het met angle-eyes of Lexus-lights. Plots zag je die ook op oude BMW's en Golfjes, dat ging nergens over. Zo zie ik, en het spijt me dit te moeten zeggen, ook een beetje zwarte velgen op oudere auto's.

Persoonlijk vind ik het ook maar zelden mooi, helemaal niet op grote/terreinauto's. Je krijgt dan van die loze ruimtes in de wielkasten. Ik vind het ook altijd heel curieus dat magazines klagen dat sommige velgmaten te klein zijn omdat ze de wielkasten niet vullen, maar tegelijkertijd zwarte velgen heel dik vinden ogen. Ik vind het vooral pauper ogen, voeding voor de nouveau riche. Een club die nauwelijks bekend staat om goede smaak, in mijn ogen.
Maar nogmaals, goed dat jij er heel blij mee bent! (y)
En inderdaad BRG, die bovenste foto is erg gaaf!

Ja ik had er om gevraagd idd ..............

*gaat in hoekje zitten huilen* :p

Ik kan niet meer zeggen dan dat ik het in dit geval ik het goed bij mijn auto vind staan en dat ik het voorlopig zo hou. Misschien dat ik ooit nog eens van mening verander maar persoonlijk vind ik het de auto niet ouder doen lijken in tegendeel.

British Racing Green zei:
Ben het wel met je eens, en ja ik heb er een hoes voor maar die heb ik er even afgehaald omdat die zo strak is dat ik bij het wisselen van de nieuwe wintervelgen bijna een uur bezig ben geweest om die stomme hoes te verwijderen, dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Je zal maar eens een lekke band krijgen langs de snelweg... :eek:

Idd daarom heb ik hem ook niet teruggedaan.

Sketcher zei:
Rob0032 zei:
Sketcher zei:
Rob0032 zei:
Sorry, ik zal ophouden met zeuren over de velgen. Als jij er maar blij mee bent! :)

Nee hoor niet doen, discussie en andere meningen vind ik alleen maar leuk. Zeker hier in het beleefde VK mis ik de ongezouten meningen een beetje. (y) Het gaat allemaal om smaken en er is niet zo leuk als daarover te discussiëren (ondanks dat dit waak nutteloos is) Alles wat ik mooi vind en kan doen om hem uniek te maken doe ik. Ik ben er idd blij mee. Het staat hem goed. Ik hoop volgend jaar op Boxel ook eens lang te komen en hem in het echt te laten zien.

Oké, je vraagt erom! Zwarte velgen is een trend van de laatste jaren. Nog buiten of het mooi of lelijk is, vind ik het erg goedkoop ogen op auto's waarbij het niet origineel is of waarbij het achteraf als mode-dingetje is gemonteerd (zoals op nieuwe Clio's, 500's of Fiesta's). Vergelijk het met angle-eyes of Lexus-lights. Plots zag je die ook op oude BMW's en Golfjes, dat ging nergens over. Zo zie ik, en het spijt me dit te moeten zeggen, ook een beetje zwarte velgen op oudere auto's.

Persoonlijk vind ik het ook maar zelden mooi, helemaal niet op grote/terreinauto's. Je krijgt dan van die loze ruimtes in de wielkasten. Ik vind het ook altijd heel curieus dat magazines klagen dat sommige velgmaten te klein zijn omdat ze de wielkasten niet vullen, maar tegelijkertijd zwarte velgen heel dik vinden ogen. Ik vind het vooral pauper ogen, voeding voor de nouveau riche. Een club die nauwelijks bekend staat om goede smaak, in mijn ogen.

Ja ik had er om gevraagd idd ..............

*gaat in hoekje zitten huilen* :p

Ik kan niet meer zeggen dan dat ik het in dit geval ik het goed bij mijn auto vind staan en dat ik het voorlopig zo hou. Misschien dat ik ooit nog eens van mening verander maar persoonlijk vind ik het de auto niet ouder doen lijken in tegendeel.

En dat is het belangrijkste! Jij maakt je niet druk om andermans opinie (buiten het gehuil:D) en volgt je eigen smaak. Zeer bewonderenswaardig en je hebt groot gelijk!
Ik vind de auto overigens niet ouder erdoor lijken, maar ook zeker niet nieuwer. Eerder goedkoper, maar dat heb ik al gauw met niet-originele accessoires.

Rob0032 zei:
En dat is het belangrijkste! Jij maakt je niet druk om andermans opinie (buiten het gehuil:D) en volgt je eigen smaak. Zeer bewonderenswaardig en je hebt groot gelijk!
Ik vind de auto overigens niet ouder erdoor lijken, maar ook zeker niet nieuwer. Eerder goedkoper, maar dat heb ik al gauw met niet-originele accessoires.

Zou wat zijn dat ik als auto- en transportontwerper geen eigen menging over deze dingen zou hebben :p

PS Wielen zijn origineel en verf is dat ook (Niagara Grey op de 18" ) enkel de combinatie niet. :p:T:D

Audi A8 W12-velgen op een A3 zijn ook origineel, maar maakt het niet mooier. ;)
Maar laten we deze gezellige woordenwisseling over dit onderwerp staken. Ik wil er ook niet zo in blijven hangen. Het is niet mijn ding, en wel de jouwe. Nou prima toch! Ik geniet wel van je andere aanpassingen en vooral de handigheid en inventiviteit die je hierin botviert. (y)

Rob0032 zei:
Audi A8 W12-velgen op een A3 zijn ook origineel, maar maakt het niet mooier. ;)
Maar laten we deze gezellige woordenwisseling over dit onderwerp staken. Ik wil er ook niet zo in blijven hangen. Het is niet mijn ding, en wel de jouwe. Nou prima toch! Ik geniet wel van je andere aanpassingen en vooral de handigheid en inventiviteit die je hierin botviert. (y)

Met deze discussie komt er in elk geval leven in de brouwerij (y)

Even iets anders. Toen ik de auto kocht had ik al gezien dat er 2 jaar geschiedenis mist. Onderhouds-boekje begint ook vrolijk 2002 (met zelfde (grijze) kenteken. Volgens verkoper (2de eigenaar) zou hij bij de dealer lang stilgestaan hebben en daarna omgebouwd naar grijskenteken en in 2002 ingeschreven zijn.

Is dat ergens te checken? Zou Land Rover NL dit moeten weten of de toenmalige dealer? Ik heb geen idee wie de eerste eigenaar is geweest dus daar vang ik bot. Staat van auto kwam overeen met een 100k km stand dus denk niet dat er mee gerommeld is maar raar is dit wel natuurlijk. Makkelijk terug te klokken zijn ze ook niet maar het kan natuurlijk wel.

18121468561_bb7dabdd4c_o.jpg

Hahaha, een Land Rover Discoverey?! :D

Overigens ontgaat je vraag me een beetje. Wat wil je nu graag weten? Hoelang de auto daar stil heeft gestaan? Je kunt daarvoor op de site van Zomoto kijken.

Rob0032 zei:

Overigens ontgaat je vraag me een beetje. Wat wil je nu graag weten? Hoelang de auto daar stil heeft gestaan? Je kunt daarvoor op de site van Zomoto kijken.

Ha, goed gespot, zelf nog niet eens gezien.

Nee ik wil weten of hij echt stil heeft gestaan of geïmporteerd is of al op geel kenteken stond. Ik vind het zo een raar verhaal dat ie 2 jaar zonder kenteken in de voorraad heeft gestaan of komt dat wel vaker voor?

EDIT: Even gekeken op die site maar die kent het (oude vervallen) kenteken niet.

Dat zou de toenmalige dealer dus moeten weten, maar aan de andere kant niet al te druk om maken, zeker als je hem wilt houden dan kan het missen niet zo heel erg veel kwaad.

Enne lekker bezig. (y)

Nissan GT-R zei:
Dat zou de toenmalige dealer dus moeten weten, maar aan de andere kant niet al te druk om maken, zeker als je hem wilt houden dan kan het missen niet zo heel erg veel kwaad.

Enne lekker bezig. (y)

Eerder nieuwsgierigheid, toch stukje geschiedenis. Zou het wel graag willen weten dus zal de oude dealer eens bellen. Kan ik gelijk nog eens proberen te verifiëren of de meest belangrijke terug roep actie ooit is uitgevoerd. De bout van de olie pomp kan las laten. In het verleden heb ik verschillende antwoorden gehad van de dealer in kwestie.

En bedank. :D

Als eerste de driedeurs:

Inderdaad een MK1...

die andere heb ik niet "getagged" dus dat word spitten, die van gisteren duurt nog even, die staat op de camera.

Trouwens dat rekje/trapje naar het dak en om de achterlichten hoort dat zo (op jouw auto bedoel ik? ) Dat "trapje" ken ik (volgens mij) wel, of heb ik eerder gezien, maar om de achterlampen nog niet.

Ik hoop dat je uit het hoekje bent en niet meer huilt!
Ik vind dan ook "grijze" velgen ook iets mooier, maar ik kan van al je aanpassingen genieten.
Maar door je enthousiasme kan ik ook eventuele minder mooie dingen (zoals de velgen) "pruimen".
Overigens vind ik ze niet misstaan, wat dan wel weer dubbel klinkt.
Ik vind (suf dat ik ben) dat een velg "grijs" hoort te zijn, en niet zwart (alhoewel ik in de winter stug op de zwarte stalen velgen rijd) . Wieldoppen vind ik dan wel aardig in kleur (op Mercedes bijvoorbeeld, sorry Rob :D ) .

Anyhow, ik geniet van je handigheid EN aanpassingen, en zal ook mezelf dwingen om van je donkere velgen te houden, ze zijn sowieso qua model fraai, en qua kleur is het niet schreeuwerig (lelijk) of fout, :) en zoals ik al zei, het misstaat niet... :) (geef me een paar weken en ik vind ze mooi)

Pjötr zei:
Als eerste de driedeurs:

Inderdaad een MK1...

die andere heb ik niet "getagged" dus dat word spitten, die van gisteren duurt nog even, die staat op de camera.

Trouwens dat rekje/trapje naar het dak en om de achterlichten hoort dat zo (op jouw auto bedoel ik? ) Dat "trapje" ken ik (volgens mij) wel, of heb ik eerder gezien, maar om de achterlampen nog niet.

Nog een vroege Disco 1 ook, leuk. Wel in de zelfde kleur volgens mij. Niagara Grey. Bij de eerste generatie is het dak ook flink aangepast voor het grijze kenteken. Het is een stuk hoger, dat is goed te zien op deze foto. Bij de Disco II hoefde dat gelukkig niet.

Ja trapje is een officiële accessoire, en light guards om achterlichten ook. Beide later er bij gekocht. Echt beschermen doen de 'light guards' overigens niet maar het staat wel stoer. Ben ze wel een beetje zat en denk er over om facelift achterlichten te monteren. Staat net was strakker/rustiger al vind ik het grote oranje vlak lelijk dus daar moet ik nog even over na denken.

Pjötr zei:
Ik hoop dat je uit het hoekje bent en niet meer huilt!

Ja ben nog een beetje stram van het in de foetus houding liggen maar het gaat wel weer......

Pjötr zei:
Ik vind dan ook "grijze" velgen ook iets mooier, maar ik kan van al je aanpassingen genieten.

*barst weer in huilen uit en roept naar mama* :p

Pjötr zei:
Maar door je enthousiasme kan ik ook eventuele minder mooie dingen (zoals de velgen) "pruimen".
Overigens vind ik ze niet misstaan, wat dan wel weer dubbel klinkt.
Ik vind (suf dat ik ben) dat een velg "grijs" hoort te zijn, en niet zwart (alhoewel ik in de winter stug op de zwarte stalen velgen rijd) . Wieldoppen vind ik dan wel aardig in kleur (op Mercedes bijvoorbeeld, sorry Rob :D ) .

Anyhow, ik geniet van je handigheid EN aanpassingen, en zal ook mezelf dwingen om van je donkere velgen te houden, ze zijn sowieso qua model fraai, en qua kleur is het niet schreeuwerig (lelijk) of fout, :) en zoals ik al zei, het misstaat niet... :) (geef me een paar weken en ik vind ze mooi)

Thanks en succes met er aan gewennen. :) Ik blijf gewoon foto's posten, ooit zullen jullie allemaal om zijn :rolleyes:

Nog even iets anders wat ik nog niet gemeld had.
Bumpers zijn de uitzondering op de regel dat onderdelen makkelijk en relatief goedkoop te krijgen zijn. Bumpers zijn namelijk stervens duur. Een beschadigde bumper kost al gauw £250 en eentje in goede staan £350-450. Soms moet je geluk hebben en ik kwam voor £45 een perfecte facelift bumper tegen. Niet al te ver van mij vandaan dus snel gekocht.
De facelift bumper is beter omdat hij iets hoger is dus minder snel breekt en bovendien zijn de zij delen vervangbaar. Helemaal geen gek idee dus om mijn bumper te vervangen en met flinke winst te verkopen. Alleen.......

....Ik wil echter geen afscheid nemen van mijn pre-facelift grill dus heb de nieuwe bumper maar weer verkocht (met gezonde winst)
17782735039_15d1c3c739_c.jpg

Facelift:
$_86.JPG

mijn mengelmoes:
16114057153_80a4690a24_c.jpg

Aaaww..

de bips van de 3deurs.
Iemand die mij volgt, komt uit Canada en die was ook verbaasd over het vreemde hoge dak...

Ik vind de lightguards stoer inderdaad!

Ik staar naar de bumpers, en kom tot de conclusie dat je de goede keuze hebt gemaaakt!

Leuk dat je bij de oudere bumper, een foto plaatste van een auto met leuke donkere velgen (zoals je ziet doe ik mijn best :) )

Trouwens, ik denk net, de Disco die ik gisteren zag, die had volgens mij alleen het laatste raam geblindeerd, en niet zoals jij het kleine portierruitje.

Pjötr zei:
Aaaww..

de bips van de 3deurs.
Iemand die mij volgt, komt uit Canada en die was ook verbaasd over het vreemde hoge dak...

Ik vind de lightguards stoer inderdaad!

Ik staar naar de bumpers, en kom tot de conclusie dat je de goede keuze hebt gemaaakt!

Leuk dat je bij de oudere bumper, een foto plaatste van een auto met leuke donkere velgen (zoals je ziet doe ik mijn best :) )

Trouwens, ik denk net, de Disco die ik gisteren zag, die had volgens mij alleen het laatste raam geblindeerd, en niet zoals jij het kleine portierruitje.

Voor nederlandse wetgeving moest bij een Discovery II de linker achterdeur deels geblindeerd worden (zoals op mijn foto) maar rechts niet. Inmiddels heb ik er een gewoon raam in de linker achterdeur gezet trouwens. Misschien heb de rechter kant gezien hebt of heeft hij net als ik die ruit vervangen voor een gewoon exemplaar.

Ik vind allemaal mooi (y) behalve...... :D Nee maar opzich is die facelift grill in mijn optiek wel beter, alleen moet je dan weer modden.

Nissan GT-R zei:
Ik vind allemaal mooi (y) behalve...... :D Nee maar opzich is die facelift grill in mijn optiek wel beter, alleen moet je dan weer modden.

Ik vind hem te saai en omdat het alleen plastic is wat goedkoop ogen. De rand in kleur van de oude vind ik beter. Op de facelift kun je wel een mesh krijgen dat hem wel wat beter doet ogen. Eerlijk gezegd heeft me dat wel even doen twijfelen.

16-Discovery-2-Grille-Insert-Land-Rover-Front.jpg

Er zijn nog wel modificaties maar geen een vond ik ooit echt mooi:
14342d1360634903-supercharged-grill-discovery-2003-scmy-gbw0~$-kgrhqz-ioev1-0g-rlbmmcjnkle-~~_12.jpg

discovery_new_after.jpg

Die met chroom de laatste dus vind ik dan persoonlijk weer wel mooi. Aan de andere kant als je daar nu even los van kijkt.

Wat te zeggen als je de zijkanten dan zwart houdt van de grill, en dan de horizontale balkjes/liggers/strepen/hoe je het ook maar wilt noemen in carrosseriekleur spuit.
En dan het onderste gedeelte kaal/zwart laat.

Ik heb geen verstand van Land Rovers. (Van welke auto wel, eigenlijk? :))
Nog nooit heb ik in een Land Rover gereden, of in iets wat er ook maar op lijkt.

Dat geschreven hebbende: Heer Sketcher, mijn welgemeende complimenten met dit topic! (y)
Het leest bijna als een boek, mooie foto's er bij, relevante informatie en een aanstekelijk enthousiasme.
De Engelse invloed is ook merkbaar aanwezig door de gedoseerde zelfspot.

En wat een hoop posts, ook. Zelfs als er niemand op de voorlaatste post reageert, volgt er weer een update....

Als ik volgend jaar mijn lease-auto er uit trap, zou ik zomaar in een Land Rover terecht kunnen komen.
Moet ik wel een handige sleutelaar met verstand van LR in de buurt hebben :)

Je hebt gelijk... de originele is niet echt tof, de "jouwe" is fraaier!
Van die 3...

1 jawel, maar niet "jaaaa die!!" Wel leuk, voor een zacht prijsje.
2, moah... naah, alhoewel, met de 2 opstaande vlakjes in kleur, misschien.. Moet wel zeggen vind hem om de één of andere reden goedkoop ogen..
3.. Ja leuk!! Doen! Doen! Doen! Maar ook hier geldt, voor een zacht prijsje, anders lekker achterwege laten!

(Of was dit te Nederlands ?)

Nog iets, kan je de koplampsproeier-units niet wijzigen in de kleinere post-facelift units? Qua grootte lijkt daar wel 14 jaar verschil tussen te zitten!

De onderste zijn gewoon van die plak chroom strips, ziet er dus niet uit in real life, op de foto ziet het er best goed uit. Van de middelste is vast iets te maken, maar hou het toch maar bij het huidige front. Ook hier geldt dat ik misschien ooit eens van mening verander.

De mesh dingen zijn schandalig duur, iets van 70 pond maar uiteraard zijn die ook makkelijk zelf (na) te maken. Sinds kort hebben ze ook een versie voor de pre-facelift maar daar heb ik nog geen foto's van gezien. Naast de gaatjes die nu al in mijn grill zitten wordt dat wellicht een beetje te.

Die koplamp sproeier: daar ben ik het mee eens maar heb die nog nooit los kunnen vinden (in tegenselling toto de pre facelift sproeiersdie je gewoon kan kopen). Zou wel netter en moderner ogen. Missschien dat ik vergelijkbare kan vinden van een ander merk. mmm eens ebay af struinen.

@Löter Kuck

Dank je, leuk te horen. Aan wat voor LaRo zat je te denken?

Rob0032 zei:
Sketcher zei:
Rob0032 zei:

Persoonlijk vind ik de zwarte velgen op de LR erg goed staan. Het past wel, terwijl ik normaal niet zo van de zwarte velgen ben.

Speciaal voor Rob, glimmend origineel chroom: https://i749.photobucket.com/albums/xx131/the_twix/cars/Wheel.jpg

Sketcher zei:
Van de middelste is vast iets te maken, maar hou het toch maar bij het huidige front. Ook hier geldt dat ik misschien ooit eens van mening verander.

Groot gelijk heb je!!!
Geen enkel grill-plaatje ziet er beter uit dan jouw mengelmoes, die al bij al heel harmonieus overkomt.

Oh oké, een gevalletje van het lijkt wel iets maar is eigenlijk niets.

Wat betreft de sproeiers, zou dat zo passen?

Denk dat het evt. zoiets zou worden. Maar dan met het stuur aan de linkerkant.:cool:
En ja, in mijn handen is het meer een asfaltcruiser dan een modderkruiper.

RangeRover_zps5ecrcdrs.jpg

Pjötr zei:
Oh oké, een gevalletje van het lijkt wel iets maar is eigenlijk niets.
Wat betreft de sproeiers, zou dat zo passen?

Ja volgens mij passen die zo. Maar zoals gezegd heb ik ze niet los gezien. Even kijkend in de onderdelen catalogus (Microcat, link) kan ik ook geen los onderdeel nummer zien. Bij mijn bumper wel waarschijnlijk omdat ze zo vaak breken.

De sproeiers van andere auto's zijn vast ook pasbaar te maken.

@Löter Kuck

Ja de P38a (Disco II code naam is trouwens L318) super machines. Comfortabel, luxe en ook erg goed off road. Ik heb hem ook overwogen maar schrok een beetje van de vele storingen die ik tegenkwam. Ze hebben een slechte reputatie. Maar dat kan ook zomaar onverdiend zijn, net als bijde Discovery.

Dat is ook onverdiend, grootste probleem is de luchtvering en roest kan het model wel een beetje plagen.

Maar voor de rest is het echt een prima auto, en zijn de meeste problemen inventief bekeken vrij makkelijk op te lossen.

Ook naar zo'n RR (P38) gekeken, in aanschaf prima te doen en het zijn imo schitterende auto's maar zeker de 4,6 is gewoon slecht (scheurend blok). Een 4,0 kan maar ze hebben vrijwel allemaal flink last van elektronische problemen en de luchtvering.

R-W zei:
Ook naar zo'n RR (P38) gekeken, in aanschaf prima te doen en het zijn imo schitterende auto's maar zeker de 4,6 is gewoon slecht (scheurend blok). Een 4,0 kan maar ze hebben vrijwel allemaal flink last van elektronische problemen en de luchtvering.

Maar daarom koop je een oude engelse auto :D

Nissan GT-R zei:
Dat is ook onverdiend, grootste probleem is de luchtvering en roest kan het model wel een beetje plagen.

Maar voor de rest is het echt een prima auto, en zijn de meeste problemen inventief bekeken vrij makkelijk op te lossen.

Klinkt bekend, eigenlijk net zoals de Discovery dus. Heeft zo zijn problemen maar is algemeen bekend dus onderdelen en reparatie guides zijn makkelijk te vinden.

Nissan GT-R zei:
R-W zei:

Nope, probleempjes mogen best maar maar gescheurde blokken is niet grappig.

R-W zei:
Nissan GT-R zei:
R-W zei:

Die V8's werden ook in de Disco gebruikt ook daar de zelfde problemen. Raar eigenlijk want het aantal PK's dat ze er wisten uit te peuteren is niet zoveel, je zou dan verwachten dat ze het niet echt zwaar te verduren hebben.
Ook de diesels hebben zo hun problemen. De diesels van de P38 zijn van BMW dacht ik in tegenstelling tot de Td5 die door Land Rover zelf ontwikkeld is . Dat leid nog wel eens tot verwarring. Ik heb een aantal Discovery's gezien met grote stickers Powered by BMW o_O

Nissan GT-R zei:

Luchtveringsproblemen zijn vaak trouwens te wijten aan slecht onderhoud. Een hoogtesensor die niet goed werkt of te lang doorrijden met slechte luchtbalgen die dan de compressor te zwaar belasten.

De verhalen over de betrouwbaarheid heb ik ook gelezen. Maar ook verhalen over Land Rovers die enorme kilometerstanden halen, zonder noemenswaardige problemen. Waarbij aangetekend moet worden dat regulier onderhoud al duurder uitvalt dan van een eenvoudig, nieuw autootje natuurlijk.
Kwestie dus om er t.z.t. eentje te vinden met een volgestempeld onderhoudsboekje, en liefst vergezeld van een ordner met facturen van wat er al aan gedaan is. :)

En ach: ik heb al wat oude Benzen versleten, die onverwoestbaar heten te zijn (met name W124) maar waar ik héél verschillende ervaringen mee heb opgedaan! De 200E, de 230E, ja die waren probleemloos. De 400E's waren dat niet! Daar heb ik in korte tijd menig maandinkomen aan uitgegeven.
Had ik van de W124 alleen de 400E gehad, dan was ik van mening geweest dat het enorme rommel is, waar je met een zeer grote boog omheen moet lopen.

En trouwens: reed Jeremy Clarkson in Bolivia niet in een Range Rover? Die van de drie wagens het meest onbetrouwbaar werd geacht?
Maar tijdens de hele rit probleemloos bleef, in tegenstelling tot de Toyota en Suzuki? :cool:

Zoals met elke oude (of nieuwe...) auto moet je een beetje mazzel hebben. En voor dagelijkse ritten hou ik er een nieuw, klein doppie naast.

R-W zei:
Nissan GT-R zei:
R-W zei:

Nee dat is niet leuk inderdaad, al had mijn baas ooit een klant die dezelfde P38 reed met een 4,6 V8 en die had er al 350.000 km mee gereden vanaf nieuw, auto was nog perfect en scoorde toen die met die stand binnenkwam prima op zijn compressietest, dus het kon wel...

Sketcher zei:
Nissan GT-R zei:

Klinkt bekend, eigenlijk net zoals de Discovery dus. Heeft zo zijn problemen maar is algemeen bekend dus onderdelen en reparatie guides zijn makkelijk te vinden.

Jep, en onderhoud is inderdaad heeeeeeeel belangrijk, zodra dat niet tijdig is gebeurd of wat dan ook gaat er zo spul kapot wat je niet kapot wilt hebben en dan kun je tegen echt grote problemen oplopen.

Overigens die RaRo van Jeremy was de eerste, de classic en dat is inderdaad ook wederom een voorbeeld, wel niet of het goed is of juist slecht.

En wat natuurlijk voor Sketcher geldt, alsmede voor mij persoonlijk, problemen met een auto los ik zelf wel op tegen kostprijs van de onderdelen, en dat scheelt al zoveel dat het rijden van een ietwat "onbetrouwbaardere" auto ruim gecompenseerd wordt door de lol van het rijden van een auto die je echt leuk vindt.

En wat natuurlijk voor Sketcher geldt, alsmede voor mij persoonlijk, problemen met een auto los ik zelf wel op tegen kostprijs van de onderdelen, en dat scheelt al zoveel dat het rijden van een ietwat "onbetrouwbaardere" auto ruim gecompenseerd wordt door de lol van het rijden van een auto die je echt leuk vindt.

Helemaal mee eens!

Löter Kuck zei:

Helemaal mee eens!

Ja ik ook en het leuke aan bv Land Rovers is dat er veel liefhebbers zijn die dat doen dus dat er veel informatie te vinden zijn. Als je een P38 hebt is een nanocom computer wel aan te raden. Dan kun je alles zelf uitlezen en eventueel dingen digitaal ook oplossen. Dan heb je de dealer helemaal niet meer nodig.

April 2015

Een remklauw achter zat wat klem. Al een tijdje ben ik wat reserve onderdelen aan het opbouwen dus gelukkig had ik zowel een klauw als de blokken en een schijf liggen.

Alles gong voorspoedig en het was mooi weer. Enige deukje in de pret is dat ik 39graden koorts had. Ik kan er echter niet tegen als er iets kapot is dus wilde het toch maar doen. Bovendien had mijn vrouw de auto de volgende dag nodig.

Alles klaar gelegd.
17306754962_7310808028_c.jpg

Het koperen ringetje dat tussen de remleiding en de nieuwe klauw moet bleek er niet bij te zitten en ik had geen vervanger. Dus maar de oude glad gestuurd en gebruikt. Ook gelijk het chassis geschuurd en behandeld voor de roest nu ik er goed bij kon.

(Speciaal voor Rob een foto gemaakt van mijn Disco zonder zwart wiel :))

17101143417_b3fc5e1e53_c.jpg

Wat je ook kunt proberen als je toch grootverbruiker bent is een jerrycan kopen.

En dan met die spuitfles die je op druk kunt pompen gebruiken.

Nissan GT-R zei:
Wat je ook kunt proberen als je toch grootverbruiker bent is een jerrycan kopen.

En dan met die spuitfles die je op druk kunt pompen gebruiken.

Goed idee eens kijken waar ik dat hier kan krijgen.

EDIT: Ebay bleek mijn vriend. 5 liter gekocht

Ebay werkt in Nederland alleen iets minder goed. Maar desalniettemin onmogelijk ;) Ik haal het altijd bij Verheggen in Eindhoven is waarschijnlijk iets duurder dan jouw 5 liter maar wel makkelijker voor mij.

Sketcher zei:
Rob0032 zei:

Ha, goed gespot, zelf nog niet eens gezien.

Nee ik wil weten of hij echt stil heeft gestaan of geïmporteerd is of al op geel kenteken stond. Ik vind het zo een raar verhaal dat ie 2 jaar zonder kenteken in de voorraad heeft gestaan of komt dat wel vaker voor?

EDIT: Even gekeken op die site maar die kent het (oude vervallen) kenteken niet.

Zolang een auto in voorraad staat, krijgt hij geen datum eerste toelating (DET). De term 'datum eerste tenaamstelling' is onjuist, dit moet zijn 'datum eerste afgifte Nederland' (zo noemt de RDW het). Ook als een auto een ander kenteken krijgt (van geel naar grijs of andersom) blijft de DET hetzelfde.

Als hij geïmporteerd is zou er bij parallelle import 'ja' moeten staan. Dat is in ieder geval bij mijn uit Duitsland afkomstige auto's het geval. Echter, ik heb ook even verder gekeken naar twee auto's die (beide door hetzelfde autobedrijf en beide afkomstig uit Duitsland, dus daar kan het niet aan liggen) voor mijn werkgever zijn geïmporteerd. Eén daarvan is inmiddels ook weer geëxporteerd, de andere niet. Bij het geëxporteerde exemplaar staat achter parallelle import 'nee'.
Hoewel dit onderzoekje niet statistisch verantwoord is, lijkt het erop dat als een geïmporteerde auto weer geëxporteerd wordt, het veld parallelle import op 'nee' gezet wordt, en dat jouw auto dus intussen in minstens vier landen geregistreerd is geweest.

Wat zegt het onderhoudsboekje dan precies? Aangezien je aangeeft dat die bij 2002 start.

Sketcher, goed werk met je remleiding!

ik zag gisteren overigens een Disco, nu is dat niet zo verwonderlijk natuurlijk.
Deze had wel een paar leuke extra's, EN ik heb ruitensproeier gemeten, deze is zo'n kleine.
Ik had natuurlijk geen meetlint bij me, maar hij is ongeveer een halve iPhone 6 breed (het smalle stuk) .

Oh ja, en ik heb bij de kringloop voor 10 hele centen een Disco op de kop getikt.
Ik zal foto's, ook van de Disco ASAP posten! :)

@@PM

Dank voor de info, interessant. Ik ga toch eens de dealer bellen om het uit te vogelen. Ik ben gewoon benieuwd.

@JW01 die heb ik ook voor mijn zoontje gekocht. Is wel een Disco 1 ;-)

Ik ben nu 2 weken in Moldavië. Helaas zonder Disco en voor een minder leuke reden dan gewoon een vakantie. Oom, praktisch de enige familie van mijn vrouw heeft kanker en verslechterd bij de dag.
Probeer wel nog wat mooie auto's te fotograferen nu Ik hier toch ben. Ook ga ik genieten van de familie lada.

Terug
Bovenaan