Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Porsche @944 '86
WCqFQiC.jpeg

KUsYEmJ.jpeg

Jeep Cherokee '00. Zie Cherokees nog best regelmatig maar niet vaak in een mooie kleur.
SOPHrTy.jpeg

lZhfUVJ.jpeg

Citroë 2CV '86
EXN1GrV.jpeg

Etw2gFk.jpeg

Renault 12
Ucg5Tpv.jpeg

Smart Roadster Coupe. Gespot in mijn Ring-camera toen ik eerder vandaag niet thuis was ;)
P5joh0v.jpeg

Gespot in mijn Ring-camera toen ik eerder vandaag niet thuis was
Handig dan zo'n ding!

En mooi, die R12. De ouders van een vriend van me hadden er één, hemelsblauw. In het centrum maakten ze de auto met de sleutel open en verbaasden zich over de rommel. Begon dat recht te leggen maar in een helder moment keken ze naar buiten... hun eigen auto stond naast deze, in dezelfde kleur, uitvoering én met dezelfde passende sleutel... het verhaal vertelt niet of ze de rommel weer 'hersteld' hadden.

In die tijd leek het of elke tweede R12 of dat bruin of beige was. Toffe spot!

Mijn Jetta kreeg je open met elke andere Volkswagen-sleutel uit die tijd (maar niet meer op slot), mijn Corsa met een theelepeltje. Een vriend had een Alto die hij open kreeg met zijn fietssleutel.

Ik kwam vandaag deze Peugeot 403 tegen:
AP1GczPlvG4_BoJHRNhQgm3CWCUR6RD_oG2RxnU0SHTSB_rnhGcKqe-tHANDtTm9KoWyB6-VOTaT-V62gbb0u3iP6_79MXzMNr7gCLuw0q5l73KOQvi4_1gplCMYzkWS9UmnF_YyUEw5Gmt4x7vAHA-wvaybdA=w1016-h762-s-no

Ik heb deze al een paar keer bij de garage (met de Giulietta) achter het hek gezien, maar nu dus een keertje in de open lucht.

Ik kwam ook deze Chevrolet Corsica tegen:
AP1GczPZO3735jzRgz5YwZmHsNW2t7NFMqRs9XHw5630av6QSqVS1BQQRiJuBc7tExw1cGFX_P4dss5JDYs0fSb6FR45tpUEKMZYIpcAI9lYjH8n9zdhqVOmzJ2VL3dN7K30CYYKLJn0zuk9Sj0U2TVG4M7q-Q=w1015-h762-s-no

Ik kan mij nog herinneren dat die nog nieuw verkocht werden en dat ze best populair waren begin jaren 90. Nu zie je ze echt bijna nergens meer.

Smart Roadster Collector's Edition op basis van de Brabus. "it was based on the top model Brabus Xclusive with 101 PS (74 kW; 100 hp) and came with a satin brown-metallic paint job. The interior had brown leather and higher quality materials were used extensively. It had the new Run line aluminium wheels and Brabus exhaust, front spoiler, and side fenders. Of 50 planned cars, only 30 were made"

TB-92-XK by CitroenAZU, on Flickr
17-SNX-6 by CitroenAZU, on Flickr
97-72-HK by CitroenAZU, on Flickr
PM-49-99 by CitroenAZU, on Flickr
65-TB-09 by CitroenAZU, on Flickr
LF-14-NT by CitroenAZU, on Flickr
AH-79-76 by CitroenAZU, on Flickr
73-TK-GF by CitroenAZU, on Flickr
30-CD-18 by CitroenAZU, on Flickr
BE-39-94 by CitroenAZU, on Flickr
91-13-GN by CitroenAZU, on Flickr
HK-57-PS by CitroenAZU, on Flickr
LN-37-VX by CitroenAZU, on Flickr
SF-92-DD by CitroenAZU, on Flickr
PG-38-GY by CitroenAZU, on Flickr
AL-10-68 by CitroenAZU, on Flickr
92-VL-GF by CitroenAZU, on Flickr
G-580-GB by CitroenAZU, on Flickr
HB-28-DR by CitroenAZU, on Flickr
03-VK-30 by CitroenAZU, on Flickr
HT-39-YP by CitroenAZU, on Flickr
08-VV-RJ by CitroenAZU, on Flickr
DR-55-83 by CitroenAZU, on Flickr

Leuk die Corsica, mijn oom en tante hebben destijds een nieuwe in het blauw gekocht. En zoals bij hun gebruikelijk stond er voor de eerste APK weer een nieuwe voor de deur.

Maar al jaren geleden dat ik er een zag.

Die Commodore voyage was al zeldzaam toen ze nieuw waren. Volgens mij klopt die Corsa niet, in 1984 was er bij mijn weten nog geen swing uitvoering, alleen ls,gl,gls,sr uitvoeringen. Mischien een linkerdeur van een recenter model op de sloop gehaald?

Ooh die Mondeo vijfdeurs, wat gaaf. Die ziet er ook nog erg netjes uit.

Corsa: ik denk idd een nieuwere deur. Wel bijzonder dat kleur en stootstrip exact overeenkomen.

Als de Corsa een andere deur heeft gehad, dan zijn het er in ieder geval twee geweest. Dit is hem vanaf de andere kant:
AP1GczNIaS2IKyJnDq7JDNix6_fCGOrtZib9kYMAA2AuweVdjdwOk-Gbg4nRXKHne0KTIbwmUXQvE_1Wm2db-9YQFLPg_40MAA_1nJjQSdcoFdIQFxChdYJecaC04odAYe-wrHiCIHfBa0tuMs1HobsrdW69uQ=w1016-h762-s-no

De Corsa had ik ook al een tijdje geleden gezien en staat in Hilversum. Maar volgens mij heeft @citroenAZU deze op dezelfde dag samen met de Kever/buggy en de Transit (van eerder deze week) op de foto genomen.

Ook die foto van de Celebrity wagon en de Corolla liftback is geweldig! Aan het kenteken te zien is die Corolla nog maar kort geleden geïmporteerd.

Laatst bewerkt:
Is de Swing wel geleverd vóór de facelift van rond 1989? Want dan zou dit natuurlijk ook een 88-er kunnen zijn met een vroeger kenteken. Was de grille in de eerste jaren sowieso niet anders dan dit?
Mijn moeder had er eentje van 1987 en die zag er zo uit als dit exemplaar qua vorm, wielen, stootstrips, grille, etc.

Is de Swing wel geleverd vóór de facelift van rond 1989? Want dan zou dit natuurlijk ook een 88-er kunnen zijn met een vroeger kenteken. Was de grille in de eerste jaren sowieso niet anders dan dit?
Mijn moeder had er eentje van 1987 en die zag er zo uit als dit exemplaar qua vorm, wielen, stootstrips, grille, etc.
Bij mijn weten is dit wel de grille van de eerste serie voor de facelift. Bij de facelift kwam er een grille die wat meer los stond van de bumper (foto uit AW archief).
m1cyjjnb1lmw.jpg

De aanduiding 'Swing' komt trouwens ook bij latere edities van de Corsa voor, bijvoorbeeld in 2003 (ja, ja, dit is off-topic maar nu stop ik ermee)
260726826

Mbt die corsa; misschien zijn de deuren afkomstig van een buitenlands model? Vanaf het begin waren de uitvoeringen in duitsland bijvoorbeeld Luxus, Berlina etc.
Ik kwam vandaag deze Peugeot 403 tegen:
Leuke spot, helaas wel twee pagina's te laat :LOL:

Laatst bewerkt:
Mijn spots van de afgelopen maanden:
XqPmGeL.jpeg

De Ora Funky Cat. Chinese elektrische B-segmenter die niet in Nederland wordt verkocht.

nQCpAtC.jpeg

Een Fisker Karma, destijds hun eerste poging om een levensvatbaar merk te worden. Deze auto heeft een 'range extender', een concept wat in China nog steeds vrij veel voorkomt.

7tqlvxs.jpeg

Oude Lexus ES. Is dit model ook in Nederland verkocht?

Nfl4VuC.jpeg

Suzuki Baleno station op grijs kenteken.

OXggtcx.jpeg

Eerste generatie Lexus LS in goede conditie.

8croQPj.jpeg

Een Kia Shuma.

8yaSGxi.jpeg

Een Honda Stream. De achterlichten doen me denken aan de laatste generatie Kia Soul.

RChnvT7.jpeg

Suzuki Swift sedan, een segment dat in Europa niet meer bestaat.

vTJCnpx.jpeg

Een bewogen foto van een Hyundai Veloster.

Dat lijkt een Stream van na de facelift. Daar zijn er niet veel van denk ik.
Die generatie Lexus ES is bij mijn weten niet verkocht in Europa.

De Stream is destijds volledig aan mijn waarneming ontsnapt. Nooit in de showroom zien staan, niet zien rijden, ook toen ik in de automotive werkte niet tegengekomen. De laatste tijd een paar gezien, lijkt niet echt populair te zijn geweest destijds.

Een ‘95 GMC SLE volgens Finnik. Het is dan dus een Sierra. Wel met de neus van de Chevy-variant Siverardo zo te zien.

beE7VtV.jpeg

Vlak bij de Duitse grens een mooie Jag uit Kleve met toepasselijk kenteken…

oMui1tO.jpeg

En een ‘99 Honda Logo, die volgens kenteken rood zou moeten zijn. Bij nadere bestudering blijkt ie uit de losse pols mat-zwart te zijn gespoten; bij de naden komt de originele kleur nog door. De achterlichten zijn voor ‘t gemak niet afgeplakt tijdens het spuitproces :ROFLMAO:

WjXL56v.jpeg

20251129-Honda-SUV-IMG-6872.jpg

Een Honda Pilot zie je niet iedere dag op onze wegen. Deze is uit Californië overgekomen om uiteindelijk ook hier op dit forum te belanden. Het is wel een joekel van een wagen...

Terug
Bovenaan