Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Zondag, een zomers treffen van de Lions club uit Doesburg, met…

Een leuke MG B (‘67) naast een goed gebruikte 144 (‘70):

faXA1V2.jpeg

Een minstens zo leuke TR4 (‘63):

JvSeRuX.jpeg

Een werkelijk schitterende XK 150 (‘59!):

MCfdR1C.jpeg

En een TVR 350 (‘86) - weetje: die heeft de achterlichten van de Renault Fuego, op z’n kop :D

ahU1TDG.jpeg

In de categorie 'gezien maar niet kunnen fotograferen' zag ik vanochtend een Lada uit 1979 (L-002-ND), gisteren een Jensen Healy (kenteken kon ik niet onthouden, dus bouwjaar weet ik ook niet) en eergisteren een Reliant Scimitar uit 1971 (DR-81-08): die laatste stond in een garagebox en werd gerestaureerd, een project dat zo te zien al goed gevorderd was. Hij staat geregistreerd als 'blauw' maar leek mij matzwart.

Laatst bewerkt:
Ik had al een vermoeden dat de airbag niet was vervangen. In de tijd van de Astra G en Vectra B zag je ze nog wel eens rondrijden met Vauxhall-emblemen.

Goh, origineel Nederlands voor de verandering
9Z8tVDH.jpg

Ghibli diesel
OP3w4Yc.jpg

pJwHE9z.jpg

Ik moet vaker naar de Gamma, er staat bijna altijd wat leuks voor de deur
4GEM4OQ.jpg

TuGXiWz.jpg

Deze carrosserie hoort overigens niet op een Scimitar uit 1970

Ik heb al enkele pagina's geen bijdrage kunnen leveren aan dit topic, dat levendiger dan ooit lijkt te zijn.
Grote complimenten voor iedereen! (y)

Op 2 juni jl, net nadat ik in België een forse snelheidsovertreding had begaan met mijn Citroën Ami 8, zag ik in Nederland weer een fraaie klassieker, in de vorm van deze Volvo Amazon uit 1967.

Deze Triumph 2500TC automatic uit 1976 is als sinds 1984 bij zijn huidige eigenaar, en verdient 2 foto's.

Van de Citroën BX Sport zijn er redelijk wat verkocht in het rood. Voor de film Flodder zijn er 2 gebruikt. Dit is er een van.

Een Citroën DS van het laatste bouwjaar (1975).

Op weg naar Historic Grand Prix op Zandvoort haalde ik deze Volpini FJ uit 1958 in. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is een racewagen op basis van Fiat-techniek.

Een Riley Nine Gamecock uit 1932.

Een Lincoln Town Car uit 1994.

Een Jaguar XK150 uit 1958.

Weekje kramperen bij Berg en Dal. Eerst naar Nijmegen Heyendaal gefietst, trein terug en naar de camping met de volgepakte auto. En vanavond gelopen naar dat station en weer naar de camping :ROFLMAO: Fijne fietsdag en ook wat leuks gespot:

Renault 4 '80
hG3zonk.jpeg

ZFW5gOZ.jpeg

Renault 19 Cabriolet '94
E7hYUZC.jpeg

V6QMxGT.jpeg

BMW 635 CSi '83
OIYriR3.jpeg

LcE9d7H.jpeg

Lincoln Continental Mark IV '75
0WzIcMJ.jpeg

Dodge Dart '66
mZ6E4ji.jpeg

Mercedes-Benz L 408 G '73
v43C4Vw.jpeg

Chevy Van
7TfBDCB.jpeg

GMC Sierra 1500 Classic '85
MXMdwa9.jpeg

Renault 4 '80
Ik kijk hier naar de bumpers, die waren op een GTL in die tijd toch niet chroom? Mijn ouders hadden er zo één (correctie: twee opeenvolgend), maar de chromen bumpers kan ik niet herinneren. Die zaten op de TL. Of zit ik verkeerd?

Een GTL voor de Nederlandse markt had ook van die beugeltjes naast de voorste richtingaanwijzers en geen chromen strips op de schermen. Dit is een import, de specificaties verschilden per land blijkbaar.

2019-06-20-14.52.37.jpg

En inderdaad grijs gespoten bumpers, dank je! Het nut (buiten decoratie) van die beugeltjes is me trouwens altijd ontgaan.
Die beugeltjes moesten er waarschijnlijk voor zorgen dat de motorkap open kon, ook na een kleine parkeerschade. Ik heb een keer zo'n beugeltje moeten richten en dat kostte best wat moeite.

Ik wist niet dat Mighty Car Mods tegenwoordig in Nederland zit! :LOL:
(die hebben op dit moment een gunmetal grey R32 GT-R build)

Die Scimitar kan ik zeker wel waarderen en daar heb ik nog een zwakke plek voor! Toen ik iets van 12 of 13 was had een buurman van mij er ook eentje en ik was er toen erg van onder de indruk.

Ik kijk een paar dagen niet op dit topic en meteen kan ik een paar pagina's bijlezen... (y)

Ik heb hier nog een paar spots van eind april en begin mei, te beginnen met een Citroën DS Break uit 1970.

Nog een DS Break, uit 1972, waar iemand ooit het dak van een DS Ambulance op heeft gezet.

Een Autobianchi A112 E (E voor Elegant) uit 1974.

Een Citroën Traction Avant uit 1951.

Een matzwarte (!!) Citroën DS uit 1966.

Eén van mijn twee inzendingen voor mijn spot van het jaar 2025, begin 2026, staat nu al vast: een zeer zeldzame Lancia Beta 2000 Berlina uit 1980 met een jonge bestuurder. Deze auto is geëxporteerd geweest en in 2024 weer naar Nederland gehaald.

Ik haat het om in het weekend in de file te staan. Maar het maakt het fotograferen wel makkelijker. ;-)
In dit geval heb ik minuten lang de tijd gehad om deze Citroën DS uit 1971 op de foto te zetten.

Een matzwarte (!!) Citroën DS uit 1966.
Dat krijtbord is inderdaad heel jammer. Maar wat is dat kenteken in hemelsnaam? Niet alleen de montage is vreemd. Volgens Finnik is de auto in 2021 geïmporteerd, hoe komt er dan een sidecode 4 combinatie op? Zo'n auto hoort natuurlijk gewoon een historisch kenteken te hebben.

Dat krijtbord is inderdaad heel jammer. Maar wat is dat kenteken in hemelsnaam? Niet alleen de montage is vreemd. Volgens Finnik is de auto in 2021 geïmporteerd, hoe komt er dan een sidecode 4 combinatie op? Zo'n auto hoort natuurlijk gewoon een historisch kenteken te hebben.
Herimport waarbij de auto het oorspronkelijke Nederlandse kenteken terug heeft gekregen. Dat kenteken is uit 1982 en in dat opzicht natuurlijk ook al historisch (bijvoorbeeld omdat de auto op 40 jaar geleden gemaakte foto's ook al dat kenteken heeft). Vandaar dat de eigenaar er misschien waarde aan hecht om het zo te laten.

Als je je eigen kenteken terugkrijgt, dan krijg je toch ook een 1-tje erop?
Nee hoor. Dat 1-tje krijg je alleen als je vorige platen niet zijn ingeleverd (bijvoorbeeld door verlies of diefstal). En dan moeten dat wel GAIK-platen zijn geweest, wat bij deze DS mogelijk nog niet eens het geval was.

Dat het nu kan had ik niet meegekregen. Maar herinvoer zonder duplicaat code kan blijkbaar sinds 31 januari dit jaar, niet van toepassing dus op die DS.
Het kan mogelijk ook met terugwerkende kracht: "Heeft u na herinvoer kentekenplaten met een duplicaatcode ontvangen en wilt u deze code niet? Stuur dan een verzoek via ons contactformulier. Wij onderzoeken of de code er af kan."

Toffe spots! Die SEC-grill was een populaire aftermarket accessoire voor de 123 in de jaren '90. Hij dekt een deel van de koplampen af, dat lijkt me geen verbetering.

Eén van mijn twee inzendingen voor mijn spot van het jaar 2025, begin 2026, staat nu al vast: een zeer zeldzame Lancia Beta 2000 Berlina uit 1980 met een jonge bestuurder. Deze auto is geëxporteerd geweest en in 2024 weer naar Nederland gehaald.

Mijn oom had exact dezelfde in dezelfde kleur in de jaren 80. Hij had hem zelf gekocht in Italië en daarna op vakantie terug naar NL gereden en geimporteerd. Dat scheelde hem toen een paar duizend gulden aan belastingen.

Gisteren kwam ik deze Suzuki Alto tegen:
AP1GczO_SC0xyZ5GMP1TEycERu9FctCYloHcPrbFGGOx9ejos158w1DcKkD2LQlyswPKvDmq7kDcia5bq2jkNjPbjFG3rpQQAqYqCOYYPcYW8AgTjuzhOAqUVcx2tYPXfWvZIY1ZZakHHzhWBQJZcpny3lR0lQ=w572-h762-s-no

Zonde van de mistlamp!

AP1GczNq3rWfhEPiob1UocVW-WLKg3me2KWDPWyTl84jQomuPw3-H0sJ4XarXYHLNc6F472SojVL1Co8T4spkpiL5Vx1DY44JCGXwrPuMUZ8aJeayJL6xN3GMkV_62if7bfkrlNbtf6y8NuMKPuwqg3msMbVxA=w1016-h762-s-no

Het is een orgineel Nederlandse auto, maar er zijn de Alto RS-R or RS-X bumpers op gezet. Omdat de Nederlandse Alto de kentekenplaat op de hatch heeft, is deze ook vervangen door een RS-R of RS-X maar vreemd genoeg mist de spoiler van de hatch. De sideskirts zijn niet geplaatst want dit is een 5 deurs en de RS-R en RS-X zijn 3 deurs modellen.

En ik ben niet de enige die deze heeft gespot:

Mazda MX-3 '98. Dan heb je een vrij strakke V6 en dat doe je die wielen er onder..
cnG9O12.jpeg
Tja "helaas" zitten ze nog in een prijs categorie dat je voor weinig een sportief auto'tje kunt kopen als beginnende rijder. Vele worden verpaupert, beetje zoals de civic en crx van honda in de jaren.

Het kan mogelijk ook met terugwerkende kracht: "Heeft u na herinvoer kentekenplaten met een duplicaatcode ontvangen en wilt u deze code niet? Stuur dan een verzoek via ons contactformulier. Wij onderzoeken of de code er af kan."
Ik ken iemand met een origineel Nederlandse auto met een 1'tje die zo'n verzoek indiende en toestemming kreeg om platen te laten maken zonder 1'tje. Er was hier geen sprake van herimport. De RDW checkt op het kenteken of er ooit een vermissing is opgegeven.

Er was een tijd dat je ook een 1'tje kreeg op je kenteken als je je kentekenbewijs kwijt was (tussen 2003 en 2008). Mijn conclusie is dat deze duplicaatcodes nu ook ongedaan gemaakt kunnen worden.

Ik heb zelf een origineel Nederlandse auto uit 1999 met een duplicaatcode 1. Dus ik heb het zelf ook geprobeerd. Mijn verzoek werd afgewezen omdat er bij mij wel ooit een kenteken weg is geraakt.

Tja "helaas" zitten ze nog in een prijs categorie dat je voor weinig een sportief auto'tje kunt kopen als beginnende rijder. Vele worden verpaupert, beetje zoals de civic en crx van honda in de jaren.

Klopt ja. Gelukkig zijn wielen te vervangen en is ie verder niet verknald

Terug
Bovenaan