Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Gave Alfa's en Peugeot 504's. Normaal gesproken ben ik niet zo van de import-oldtimers, maar deze Audi 80 L uit 1981 stond er netjes bij. :)
IMG-20250506-130730760-HDR.jpg

IMG-20250506-130739973-HDR.jpg

Veel fraaie spots de afgelopen dagen!! (y)

Ik heb hier nog enkele spotjes van april, te beginnen met deze Volvo 244 GL uit 1982.

Een Citroën CX 20 RE uit 1986.

Een Opel Manta uit 1974.

Een Citroën DS uit 1969.

Een origineel Nederlandse Chevy Van uit 1979.

En een Peugeot 404 uit 1973.

Die grijze 75 hierboven is van de schrijver van het boek "Alfa 75 & Milano; driven to be different". De wielen zijn overigens niet echt mijn smaak.

Peugeot 405 '90. Een vriend van me die erbij was heeft meer wat met (oudere) Franse auto's vond deze auto niks aan maar ik word er wel blij van. Zeker omdat ik al direct zag dat het geen standaard 405 was. ONK maar met Noord-Amerikaanse elementen en -platen. Ook stond ie te hoog op de poten en/of grote dikke/grote banden. Iets wat 'off' iig.
ZbDvxsA.jpeg

81Ej9Iw.jpeg

Chrysler PT Cruiser Cabrio '08. In nette staat.
JpTCFN5.jpeg

Wauw die US-Spec 405 is echt een bijzonder ding

VW Pheaton:
54505756598_6fb21e078f_b.jpg

Citroën C6, naast de espresso kleur ook het kenteken op, deze verraad dat de auto nog bij zijn eerste baasje is.
54505757693_7576e05218_h.jpg

Ik had er nog nooit van gehoord maar een Yueda Human Horizons Hiphi Z is met 6 gekentekende waarvan 5 tenaamgesteld niet alleen heel erg zeldzaam, maar ook zeldzaam lelijk.
54505838905_956db47dff_h.jpg

Laatst bewerkt:
Vorig jaar heb ik nog wat gelezen over die 405 US specs. Ze waren voor Canada maar om de een of andere reden ging die afzet daar niet door. Toen zijn ze maar gewoon nieuw binnen Europa verkocht. Zoiets was het, dacht ik.

Vorig jaar heb ik nog wat gelezen over die 405 US specs. Ze waren voor Canada maar om de een of andere reden ging die afzet daar niet door. Toen zijn ze maar gewoon nieuw binnen Europa verkocht. Zoiets was het, dacht ik.
Had volgens mij met emissie eisen te maken.

Vandaag deze Iveco met daar achter een Volvo gezien
B4oE3af.jpeg

Een Jaguar in 't gras
DH7961b.jpeg

Twijfel tussen een Lada of een Fiat hier.
rDh6sQR.jpeg

En hier een Astra F Station, wanneer heb je die voor het laatst gezien?!
pqeJaiH.jpeg

Daar bij die Iveco staat ook vaak een eerste generatie Nissan Prairie.
Die Astra komt hier uit het dorp. Dat is de jongste Astra F, ik heb ook een foto gemaakt voor in het topic 'de oudste, de jongste'.

Zie daar wel vaker bijzondere dingen staan ja. Ook een aantal 205jes volgens mij. Zal eens kijken of ik die Astra eens daar in de buurt kan spotten mocht ik daar ooit weer heen rijden.

Leuke spots! Voordeel van het betere weer... was die 404 daar geparkeerd of onbedoeld op die plek beland?

Er stonden meer voertuigen langs de kant van de weg, terwijl Rijkswaterstaat de boel aan het afzetten was.
Het was voor mij niet direct duidelijk of het ging om een pechgeval of een aanrijding.

Peugeot 405 '90. Een vriend van me die erbij was heeft meer wat met (oudere) Franse auto's vond deze auto niks aan maar ik word er wel blij van. Zeker omdat ik al direct zag dat het geen standaard 405 was. ONK maar met Noord-Amerikaanse elementen en -platen. Ook stond ie te hoog op de poten en/of grote dikke/grote banden. Iets wat 'off' iig.
ZbDvxsA.jpeg

81Ej9Iw.jpeg

Geweldige spot, zo'n Canada-spec 405! :love:

Bijzonder verhaal. Leuk zeg, dus eigenlijk heel zeldzaam. Ben heel benieuwd hoe de 1e eigenaar hier over werd geïnformeerd.

Deze week zag ik dit behoorlijk zeldzame exemplaar, een 1966 Renault Dauphine. Althans, dat was mijn conclusie, maar Finnik zegt Renault Gordini. Nou is deze auto van vóór mijn tijd, dus ik heb hulp nodig van forumleden die hier meer verstand van hebben. Gordini is in mijn beleving een gepeperde variant van Renault; is het wellicht een Dauphine Gordini? :unsure:

In ieder geval eentje die regelmatig wordt gebruikt, gezien de verre van concoursstaat.

NpTN0JF.jpeg

Geweldige Renault Dauphine! Op het deukje na is de staat toch best goed? Ik vind hem leuk zo. Ik ben geen kenner maar het zou best een Gordini kunnen zijn, de RDW geeft ongeveer evenveel vermogen als Wikipedia (29 vs 27 kW).

1975 Citroën GS
Deze GS zag ik begin vorige maand, hij was even door het uploaden heen geglipt. Matige foto vanaf de bijrijdersstoel omdat we net niet op tijd een baantje naar rechts konden.

1991 Mercedes-Benz 300TE + 1989 VW Transporter
Een dubbelspotje, allebei goed gebruikt.

1980 Saab 99
Half in de stralende zon en half in het donker van de carport staat deze Saab waarschijnlijk op de slechtst belichte plek van heel de stad. Toch vind ik hem te leuk om niet te plaatsen. Leuk model, mooie kleur en hele coole wielen.

1976 DAF 46
En een keurige DAF in een mooie donkere tint paars.

Volgens mij ook, allen hebben ook conforme nummerplaten qua bouwjaar. Geen late USA import ofzo maar gewoon kenteken combi die erbij horen.

Geweldige Renault Dauphine! Op het deukje na is de staat toch best goed? Ik vind hem leuk zo. Ik ben geen kenner maar het zou best een Gordini kunnen zijn, de RDW geeft ongeveer evenveel vermogen als Wikipedia (29 vs 27 kW).

Ja klopt, op ‘t deukje en wat viezigheid zag ie er best goed uit idd!

Vanmiddag op de A12 ri Utrecht, een zeldzame, rode Ferrari F50. Volgens mij op NL kenteken, hij ging er hard vandoor.

Even daarvoor in een garage nog een Pagani Huayra gezien (verpakt in een pyama). :love:

Die Pacer en die Scimitar zouden bij mij gelijk in mijn jaarlijstje komen, topspots dus!

Mijn spot van de dag was deze Ford Taunus Kombi uit 1982:

De rest chronologisch:

Een Citroën Ami 6 Break uit 1965:

Een Chevrolet Cheyenne uit 1973:

En als pick-up uit 1975:

Een Mini 1000 Van uit 1976:

Een Pontiac Grand Le Mans uit 1978:

Een Chevrolet Caprice uit 1980:

Een Audi 80 Diesel uit 1982:

Een Porsche 944 uit 1988:

Een Buick Roadmaster VIII uit 1992/1996 (bron) die geregistreerd staat als een Buick GS 350 uit 1974:

Een Honda Prelude uit 1997:

Een Toyota Altezza uit 1999:

Tot slot een opvallend moderner duo: een Alfa Romeo 4C uit 2017 en een Smart Roadster Brabus uit 2006:

Deze week zag ik dit behoorlijk zeldzame exemplaar, een 1966 Renault Dauphine. Althans, dat was mijn conclusie, maar Finnik zegt Renault Gordini. Nou is deze auto van vóór mijn tijd, dus ik heb hulp nodig van forumleden die hier meer verstand van hebben. Gordini is in mijn beleving een gepeperde variant van Renault; is het wellicht een Dauphine Gordini? :unsure:

In ieder geval eentje die regelmatig wordt gebruikt, gezien de verre van concoursstaat.
Ja, het is een Dauphine Gordini. Alle Dauphines van de laatste twee modeljaren (1966 en 1967) waren Gordini's. Stel je van de sportieve eigenschappen niet te veel voor, het vermogen lag rond de 35 pk.

Terwijl gisteren in Raamsdonkveer het EMW-evenement plaats vond had ik een puzzeltocht ter ere van een collega die 50 is geworden. Het was een zeer geslaagde dag en onderweg leuk spul tegen gekomen. Ik reed mee met een collega in zijn 77ér Alfetta.

DL-68-75 Citroën 2CV 1962 by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

35-EB-98 Jeep CJ-7 Renegade 1978 by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

PT-63-RH Alfa Romeo 33 1986 by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

PT-63-RH Alfa Romeo 33 1986 by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

Eerste stempelpost puzzelrit met twee EMW bezoekers by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

Untitled by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

Untitled by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

Citroën 2CV 1954 by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

Citroën 2CV 1954 by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

PM-19-66 Salmson 2300S 1954 by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

Met het mooie weer komen duidelijk wat meer klassiekers buiten, waaronder ook deze schitterende Mercedes-Benz SLC van een lid van de Duitse SL-club (aldus het schildje in de grille):
spot2025118.jpg

spot2025119.jpg

Mooie US-spec Porsche 944 Turbo:
spot2025121.jpg

spot2025122.jpg

spot2025117.jpg

Deze moest ik even opzoeken, maar het is een Toyota Alphard V:
spot2025123.jpg
spot2025124.jpg
spot2025125.jpg
spot2025126.jpg

Topspot van het jaar voor mij persoonlijk, helaas ver moeten inzoomen en daardoor niet helemaal scherp. Maar er staat dus een Aston Martin DB2/4 Mk. II FHC (Fixed Head Coupé) op Nederlands kenteken! Eén van de slechts 34 geproduceerde exemplaren:
spot2025120.jpg

Heel mooi die DB4! Dat 007 op de nummerplaat kan ik plaatsen. Dat stp staat voor het op de stoep parkeren? ;)

Edit: of misschien stupide, van stupide duur? Ik zoek net even naar de prijzen van die dingen vandaag de dag...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan