Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goed te zien dat het een bekende is!
Had volgens mij met emissie eisen te maken.Vorig jaar heb ik nog wat gelezen over die 405 US specs. Ze waren voor Canada maar om de een of andere reden ging die afzet daar niet door. Toen zijn ze maar gewoon nieuw binnen Europa verkocht. Zoiets was het, dacht ik.
Leuke spots! Voordeel van het betere weer... was die 404 daar geparkeerd of onbedoeld op die plek beland?
Peugeot 405 '90. Een vriend van me die erbij was heeft meer wat met (oudere) Franse auto's vond deze auto niks aan maar ik word er wel blij van. Zeker omdat ik al direct zag dat het geen standaard 405 was. ONK maar met Noord-Amerikaanse elementen en -platen. Ook stond ie te hoog op de poten en/of grote dikke/grote banden. Iets wat 'off' iig.
![]()
![]()
Gezien het rode logo, voor zover te zien gok ik een Fiat.Vandaag deze Iveco met daar achter een Volvo gezien
![]()
Een Jaguar in 't gras
![]()
Twijfel tussen een Lada of een Fiat hier.
![]()
En hier een Astra F Station, wanneer heb je die voor het laatst gezien?!
![]()
Volgens mij ook, allen hebben ook conforme nummerplaten qua bouwjaar. Geen late USA import ofzo maar gewoon kenteken combi die erbij horen.Vorig jaar heb ik nog wat gelezen over die 405 US specs. Ze waren voor Canada maar om de een of andere reden ging die afzet daar niet door. Toen zijn ze maar gewoon nieuw binnen Europa verkocht. Zoiets was het, dacht ik.
Geweldige Renault Dauphine! Op het deukje na is de staat toch best goed? Ik vind hem leuk zo. Ik ben geen kenner maar het zou best een Gordini kunnen zijn, de RDW geeft ongeveer evenveel vermogen als Wikipedia (29 vs 27 kW).
GezondheidGaaf, die Hachi Roku!![]()
Ja, het is een Dauphine Gordini. Alle Dauphines van de laatste twee modeljaren (1966 en 1967) waren Gordini's. Stel je van de sportieve eigenschappen niet te veel voor, het vermogen lag rond de 35 pk.Deze week zag ik dit behoorlijk zeldzame exemplaar, een 1966 Renault Dauphine. Althans, dat was mijn conclusie, maar Finnik zegt Renault Gordini. Nou is deze auto van vóór mijn tijd, dus ik heb hulp nodig van forumleden die hier meer verstand van hebben. Gordini is in mijn beleving een gepeperde variant van Renault; is het wellicht een Dauphine Gordini?
In ieder geval eentje die regelmatig wordt gebruikt, gezien de verre van concoursstaat.
Prachtig die Salmson!![]()