Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Zo'n KTM is wel heel bijzonder om tegen te komen!

Opel Kadett Caravan '78. De stationvariant van de C Kadett zie ik ook nooit meer.
2Sy98ip.jpeg

N5XlaUs.jpeg

oGeGsUP.jpeg

Ha, die kwam ik afgelopen weekeinde 1 parkeervakje naar rechts tegen (https://www.autoweek.nl/forum/threa...r-bijzonders-vandaag.365/page-356#post-710272). Ik had er niet bij stilgestaan dat jij hem hier nog niet had geplaatst, anders had ik wel even naar jouw eerdere spot verwezen.
Haha, ja ik herkende 'm meteen! ;) Gelukkig wordt er mee gereden! Of zou men hem af en toe een parkeervakje opzij duwen? :unsure:

Geweldige spots en je maakt altijd hele fijne foto's. Ze komen mooi rustig over. Waar precies staat die Mazda 1300 ?
Dank je wel voor het compliment! Locatie wil ik best sturen via een pb?

Wat een fantastische spots! (y)
Dank! Het zijn vooral de eigenaren die spots bijzonder houden! ;)

Prachtige opnames D oh, en ook een hoop bijzonder(e) (geworden) auto's!
Dank je!

Schitterende foto's weer, D'oh! :love:
Dank je wel!

Chrysler Stratus '98. Ziet er opvallend netjes uit! Het had weinig gescheeld of mijn vader had deze in 1996 gekocht. mijn moeder vond de auto alleen te 'poenerig' en we reden nog een onbetrouwbare Voyager. Uiteindelijk werd het een nieuwe 626 HB die erg goed beviel.

Nissan Micra '86. Deze gen. zie je nauwelijks nog. En deze 'Nismo' (;)) ziet er prima uit.
Gave Stratus en Micra!

Mooi plaatje zo. Had met een beetje fantasie en sepia-effect zo 1978 kunnen zijn.

Gave spot en de foto was eigenlijk nog veel gaver!

Jouw foto en beschrijving deed mij wel meteen denken aan een Ford Fiesta die ik enkele jaren geleden spotte. Daar had ik toen ook een simpel filtertje overheen gegooid om de foto ouder te laten lijken dan deze is. Sindsdien houd ik een klein album bij met foto's die (net niet) oud lijken door er een simpel zwart/wit- sepia-filter overheen te gooien. ;)

Volkswagen 1600 Variant '72
Jij spot de laatste tijd ook erg veel gaaf spul! Lekker kleurtje ook!

Gisteren even uit te toeren geweest, in het Friese dorp Wommels kwam ik diverse leuke klassiekers tegen, waarschijnlijk van een rondrit even een pauze, hierbij een selectie van een aantal.

Mijn drie favorieten zijn toch wel de 320, Fairlane en Skylark! De Fairlane erg gaaf met zijn origineel Nederlands kenteken en de Skylark vanwege z'n looks! ;)

Een 1950 kever
Fraaie spot van die Kever zo in het alledaagse verkeer!

Leuke spots! Die 2CV passeerde ik twee uur geleden ook nog! Leuke foto van de Lada! De Mondeo vind ik ook erg gaaf! Coole bakken ondertussen!
Ook de Rover erg gaaf!

Opel Kadett Caravan '78. De stationvariant van de C Kadett zie ik ook nooit meer.
Ik zie ze alleen maar op auto-evenementen, nooit in het wild! :eek:

Op enkele honderden meters van een auto-evenement zag ik deze 300SL. De eigenaar kwam net aanlopen en ging er rap vandoor!

Net op tijd, vlak voordat ze weer met de boot terug naar Engeland gingen. Een Engels duo in IJmuiden.

Ook in IJmuiden. In een flits meende ik een Sunny te herkennen maar het was toch echt een Primera Wagon!

Deze Bristol Brigand heb ik al eens eerder gepost en zelfs ingestuurd als Spot-van-het-Jaar in 2021 (4e plaats). De voorkant had ik tot nu toe niet eerder kunnen vastleggen en wilde ik graag nog even delen.

Een origineel Nederlandse Opel.

Aan de boulevard van Zandvoort.

Een bijzonder Japans duo!

En nog een bijzonder Japans duo!

Zo’n Benz camper, als die laatste, is pas hier in het dorp gejat. Was een beetje blauwgroen.

Precies zo’n Primera heeft een kennis van me. Heb er wel eens mee gereden. Ik dacht eerst ook dat het een Sunny was :)

Hier houdt kennelijk iemand van gele Chevrolet pick-ups (de ene uit 1960 en de andere 1978):

Verder kwam ik vandaag deze Landrover uit 1971 tegen:

Een Mercedes-Benz L608D uit 1972:

Een Kever uit 1973:

Een Chevrolet Suburban uit 1982:

Een Volkswagen LT35 uit 1982:

Een Audi 90 uit 1985:

Een Volkswagen Passat station uit 1991:

Een vers ingevoerde Honda Civic uit 1992:

En een Cadillac Seville STS Northstar uit 1996 (zo zie je ze nooit, en nu opeens 1 in 2 opvolgende weekeinden):

Laatst bewerkt:
Prachtige Alfa Romeo Giulia Spider. :)

Ik heb een zwak voor grote Japanse limousines/sedans, dus deze origineel Nederlandse Mitsubishi Galant uit 1987 vind ik helemaal top!
IMG-20240920-154541762-HDR.jpg

IMG-20240920-154556371-HDR.jpg

Zo, nu heb ik de Galant ook op de foto kunnen zetten :) Stond naast een school in de buurt waar in de auto de vorige keer ook zag rijden richting Zwolle. Dus zal best van een leraar kunnen zijn.

RxPcqbz.jpeg

F4xHCqd.jpeg

Fijn dat er weer een topic verneukt is, super! En dan vinden ze gek dat het Forum zo leegloopt..

Nouja 2 spots van afgelopen zaterdag, ik dacht bij beide "goh ja die heb ik lang neit gezien.

1999 Renault Mégane 1.4e RN, gezien de oude meneer erin had ik op op eerste eigenaar maar helaas niet.

2000 Renault Safrane 3.0-24V V6 RXE

Kijk nou herbie, wat is dat voorraam groot zeg, valt echt op en dan is het niet eens een 73er (bol voorraam)
Persoonlijk ben ik niet zo van deze opsmuk, net als 01 bij een charger, of een auto in rally trim.

De mondeo met nog knappe bumpers is een mooie spot.

En natuurlijk de audi 90, al hoeft die verlaging niet voor mij.

Alleen de 1303 had een bolle voorruit, maar in 1973 werden ook de ‘gewone’ Kever en (ik dacht ook nog) de 1302 geproduceerd, met een vlakke voorruit.

Die Jetta en MR2 zijn niet lang geleden geïmporteerd.

Pjotr, wat was dat voor een parkeerveld? Ziet er apart uit zo.

VF-NZ-41 by CitroenAZU, on Flickr
28-PH-LR by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0032 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_9967 by CitroenAZU, on Flickr
NK-72-ZG by CitroenAZU, on Flickr
DSC_9896 by CitroenAZU, on Flickr
99-10-XB by CitroenAZU, on Flickr
DSC_9739 by CitroenAZU, on Flickr
1-OZF-467 by CitroenAZU, on Flickr
95-YD-20 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0820 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0780 by CitroenAZU, on Flickr
15-70-VU by CitroenAZU, on Flickr
AH-71-50 by CitroenAZU, on Flickr
19-XJ-ZG by CitroenAZU, on Flickr
88-67-TD by CitroenAZU, on Flickr
DZ-34-46 by CitroenAZU, on Flickr
AE-83-64 by CitroenAZU, on Flickr
AH-52-90 by CitroenAZU, on Flickr
GP-DJ-69 by CitroenAZU, on Flickr
T-120-KH by CitroenAZU, on Flickr

Gaaf die Toyota Century (ook veel extra foto's op Flickr zie ik)! Wel vind ik het jammer dat hij verlaagd is, en de velgen misstaan m.i. ook, maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Alleen de 1303 had een bolle voorruit, maar in 1973 werden ook de ‘gewone’ Kever en (ik dacht ook nog) de 1302 geproduceerd, met een vlakke voorruit.

Die Jetta en MR2 zijn niet lang geleden geïmporteerd.

Pjotr, wat was dat voor een parkeerveld? Ziet er apart uit zo.
Nou dit is Bakkeveen (daar heb je vast wel eens van gehoord ;) .... oh niet?) Dit was bij de rommelmarkt, dat is van 7-13, dus als je dan om 8 uu komt (zoals wij) dan is het weiland, de parkeerplaats dus, helemaal vol. Om 12 uur is het dan al vrij leeg.

Ik heb nog een paar spots van daar, zal ze zo even uploaden

Mooie spots EN foto's weer Azu!

Goh, twee Previa's! (y)Ik bedacht me laatst dat ik er in geen jaren een gezien had, toen kwam ik er een tegen in Utrecht...
Zojuist ben ik de Previa met 'Japanse' sticker mét kenteken tegengekomen! Foto's volgen nog!

Mercedes-Benz 209D '84. Glom mooi in het avondlicht.
Wat een fraai kleurtje ook!

Precies zo’n Primera heeft een kennis van me. Heb er wel eens mee gereden. Ik dacht eerst ook dat het een Sunny was :)
Echt een bucketlist-ervaring vermoed ik? ;)

Een Volkswagen Passat station uit 1991:

Een vers ingevoerde Honda Civic uit 1992:

Mijn twee favorieten van je post!

Zo'n nette Ford Mondeo heb ik in geen tijden gezien, sinds 2001 in bezit!

Een paar jaar terug had ik zo'n auto nooit vastgelegd maar nu vind ik het een supergave bak! De nette bumpers vallen ook erg op!

Fijn dat er weer een topic verneukt is, super! En dan vinden ze gek dat het Forum zo leegloopt..

Nouja 2 spots van afgelopen zaterdag, ik dacht bij beide "goh ja die heb ik lang neit gezien.

1999 Renault Mégane 1.4e RN, gezien de oude meneer erin had ik op op eerste eigenaar maar helaas niet.

Leuke Mégane! Hier in Haarlem rijdt sinds enige tijd eentje mét kont en importkenteken. Nog niet kunnen vastleggen helaas.
Wat bedoel je trouwens met dat het topic 'verneukt' is? Waren er weer rare spamberichten geplaatst?

Vooral de neus van de Safrane heb ik altijd mooi gevonden.

Volkswagen Jetta '84

Toyota MR2 '88

Leuke '80s iconen!

Zowel horizontaal- als verticaal leuke spot! ;)

Leuke Rover-combi! Zo te zien heb je ook Haarlem bezocht? ;)

Vorige week zag ik deze Volga:

@D oh , wat een gave Volga zeg! :love: Wat betreft de opmerking, ja laten we het daar maar ophouden ja. De berichten zijn weg, gelukkig. Leuk om weer wat van jou te horen! Ik ben nog een keer in Zandvoort geweest, maar heb je niet gezien. Ook niet op de rotonde!

Ik heb nog beloofd om wat spots van Bakkeveen te delen, van de rommelmarkt. Deze stonden tussen de bezoekers:

1966 Ford F-100 Pick-Up Truck

Deze Land Rover krijgt 2 foto's, niet omdat ie zo mooi is, maar meer omdat ik hem vrij bijzonder vond. Helemaal zuiver vond ik hem ook niet, de aanpassingen kun je nog smaak noemen, volgens kenteken is dit een 88" uit 1973 die pas in 1978 op kenteken is gezet. Maar volgens mij is dit geen 88" maar een groter model, maar ik ben geen kenner. Ik vond hem eigenlijk best heel erg tof,op de een of andere manier.

Misschien de meest voorkomende klassiekers in ons land, maar toch vind ik ze altijd leuk:

1974 MG B Roadster

1972 Citroën DS 21 Pallas

En de leukste was wel deze:

1974 Citroën Dyane 4

1974 Citroën Dyane 4

Als soort van bonus deze R21, die stond er ook. Hier heb ik geen foto van gemaakt, want ik kende hem al, dit is een foto van eerder:

1989 Renault 21 GTX Nevada

Oh ik zie nu dat ik 2x dezelfde foto hèb geplaatst. Thuis zal ik dat aanpassen

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad een Land-Rover 110. Daar is wat gerommeld...

Die Dyane is extreem slecht voorbehandeld voor het spuiten zeg, de plamuur valt er in grote plakken vanaf.

Ik zag vandaag vooral wat auto's uit de eerste helft van de jaren 70, en verder vooral nog wat nieuwer (tot heel nieuw) spul.

Een Buick Electra uit 1971:

Een fraaie BMW 3.0 CS uit 1972:

Een minder fraaie Fiat 850D uit hetzelfde jaar:

En een Kever uit hetzelfde jaar:

Een Land Rover uit 1975:

Een Fiat Multipla uit 2003, wat een leuke auto's zijn dat toch, zelfs in deze op zich saaie kleur:

Een Toyota Sienna uit 2019:

En een Lucid Air uit 2024, die zo helemaal in het zwart opvallend onopvallend is:

Edit: ik zat bij die Lucid te twijfelen of hij in dit topic thuishoort, maar met in totaal 68 exemplaren op Nederlands kenteken (13 geëxporteerde exemplaren tel ik niet mee) leek het mij gepast. Maar ik zie nu dat 23 daarvan een Z-kenteken hebben en 16 een kenteken uit de nieuwe reeks (GXX-11-X), dus de aantallen lijken harder op te lopen dan ik had gedacht.

Laatst bewerkt:
Weer letterlijk bijzonder en wat ik vandaag zag:

Fiat 1100D (volgens RDW),
April 1964, sinds 1998 in NL, sinds 2017 bij huidige eigenaar.
Zo te zien nagenoeg puntgaaf, alleen de voorbumper(rozetten) lijkt/lijken ietsje achterover gekanteld door een licht tikje.

Alwéér van een merk uit de Stellantis stal, sorry daarvoor, maar ik hoop dat jullie me dat bij dit bijzondere voertuig op respectabele leeftijd toch kunnen vergeven ;)

Laatst bewerkt:
Fraaie spots komen hier weer voorbij!! (y)

Hier zijn nog wat van mijn laatste spotjes:

Een Peugeot 203 uit 1957.

Deze Land Rover Lightweight is volgens het kenteken uit 1954, maar dit model is enkel gebouwd tussen 1969 en 1984. Kan het zijn dat iemand een Lightweightbody op een Laro-chassis uit 1954 heeft geschroefd? Of zou het (weer) een foutje van de RDW zijn?

Duitse toeristen waren naar Enkhuizen gereden in hun Eendje.

Eén van de mooiste creaties van Pininfarina, uit het laatste bouwjaar (2004).

Een paar spotjes van het parkeerterrein waar de Autoweek Forummeeting plaats vond, maar van auto's die niet van forummers zijn. Te beginnen met deze fraaie Ford Fairlane 500 GTA convertible uit 1966.

Een JDM-duo: een Toyota Crown Royal Saloon uit 2004 en een Nissan Gloria 3.0 V6 GranTurismo uit 2003.
Beide auto's hebben een drieliter V6 in het vooronder.

Toeristen uit Noorwegen hadden er hun Toyota GR Supra uit 2019 geparkeerd.

Ik zal ook weer eens wat spots delen, tijd niet gedaan.

Deel 1

Een Toyota Corolla Toyoglide (tweetraps automaat) van de eerste generatie op een terreintje in de buurt. Ik had hem al eerder gezien, toen stond hij verder naar achteren naast een iets recentere soortgenoot. Nu kon ik hem beter op de foto zetten.

Een mooie 300TD in een kleur die niet iedereen even mooi zal vinden.

Een tweetal Opel Olympia Rekords uit het eerste modeljaar (1954) bij een schadeherstelbedrijf dat ook restauratiewerk lijkt te doen.

Zomaar bij mij in de wijk, een Morris Minor uit 1969 toen dat al een erg ouderwets model was.

Een Fiat Albea uit Polen. Niet de meest elegante Fiat ooit.

Een iets minder oude Rekord (1961) in een betere staat, bij een lokaal sleutelclubje.

Een Fiat Seicento die daar net door een oudere man was neergezet op het terrein van een Toyota/Suzuki-dealer. Ik dacht dat hij hem kwam inruilen, maar de auto staat nog steeds op dezelfde naam. En dat dus al 25 jaar, sinds de auto nieuw was.

Een lange W126. Door het kenteken uit 1991 dacht ik een heel late en dat zou zeldzaam zijn, maar zoals zo vaak blijkt het een oudere import (uit 1989).

Een behoorlijk bruine Opel Ascona, helaas niet alleen door de lakkleur.

Ik denk dat deze Datsun 100A hier al eerder voorbij is gekomen. Hij heeft een tijdje in het oosten van het land "gewoond" maar is nu weer terug in mijn omgeving waar ik hem ruim 10 jaar geleden ook een paar keer heb gezien.

Nóg een Morris Minor maar nu van een veel ouder type, een Special Coupé uit 1933.

Deel 2

Een nette Celica in een uitvoering die in Nederland weinig is verkocht (hier was het meestal een 1.6 ST). De wielen zijn eigenlijk te modern voor deze auto.

Een origineel in Nederland geleverde (en dat waren er weinig) 405 Mi 16 uit 1993.

Chrysler Stratus Convertible.

Wat is zo'n Audi 80 klein vergeleken met de Nissan Juke (wat toch ook als een compacte auto wordt gezien) die ernaast staat!

Twee (oké drie voor wie iets verder naar links kijkt) grote Duitse merken in één beeld. Een origineel in Nederland geleverde 280S uit 1974 in een klokgave staat.

Een Impreza die de Carbage Run heeft overleefd.

Een Ferrari California. Het model moest ik, zoals bij zo goed als alle Ferrari's na de 360 Modena, opzoeken.

Een BMW 2002 Touring in de avondschemering.

Een besteleend uit 1969. Dit is de iets langere variant, de AK350, met het zwaardere chassis en de grotere motor van de Ami 6.

Een parkeerplaats bij een station is een goede plaats om auto's te spotten. De Audi 80 stond er wat eerder, nu een Honda Civic uit 1988.

Laatst bewerkt:
Een Pontiac Fiero uit 1988.

Een Peugeot 205 uit 1986.

Een Porsche 914 uit 1972.

Tijdens de najaarsrit van de Ami Vereniging Nederland (zie ook het evenemententopic) was er een stop bij oldtimerverhuurbedrijf We Love Oldtimers in Hoogblokland. Daar zijn onderstaande foto's gemaakt:

Als laatste een echt spotje in het wild van een DeSoto Firesweep uit 1957.

Zo'n Chrysler LHS is echt heel gaaf, behalve die wielkastranden dan :ROFLMAO: En Nieuwpoort leent zich goed voor mooie plaatjes.

Terug
Bovenaan