Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

@Johan82 Die sportstrepen op de Coupé Fiat! Echt een tijdbeeld (maar eigenlijk zelfs van voor die tijd). Vraagje - wat zijn die zwarte doppen/bollen op de blauwe Peugeot 305? Enig idee?

Een saaie post over een bijzondere spot van een allesbehalve saaie auto.
Want geen eigen foto's helaas, handen vol en net wat te gehaast. Maar toch te bijzonder om jullie te onthouden, en als ik de OP goed begrijp is een spot zonder foto geen doodzonde ;)

Volvo Duett uit 1962! Lappendag/landbouwdag in de kaasstad.
DM-42-82
De Autoweek kentekencheck geeft meer details.
Gelukkig al eens eerder (in dezelfde stad) gespot en op Flickr gedeeld dus jullie hoeven het niet helemaal zonder beeld te doen.

Inmiddels grijs, maar zo te zien ook ruim 7 jaar later (!) nog in prima staat en hij werd nog echt gebruikt waar hij voor bedoeld is: spullen vervoeren, zelfs met een volgeladen aanhangertje erachter.

Stond op het Hofplein, als iemand toevallig vandaag nog naar/in de buurt van de landbouwdag/lappendag komt misschien de moeite waard even te kijken of hij er nog staat? :)

Laatst bewerkt:
Citroën Berlingo Zooom '00. Dak kan blijkbaar omhoog. Dat "Ocean" op de zijkant zal wel zelfgeplakt zijn? Kan geen Berlingo Ocean vinden op google.

sGw0Pzy.jpeg

dfcEFTc.jpeg

@Johan82 Die sportstrepen op de Coupé Fiat! Echt een tijdbeeld (maar eigenlijk zelfs van voor die tijd). Vraagje - wat zijn die zwarte doppen/bollen op de blauwe Peugeot 305? Enig idee?
Ventilatie? Misschien dat de auto een schuifdak heeft gehad, dat dat defect was, dat ze er toch een aluminium plaat op geschroefd hebben (die is duidelijk te zien), en dat die bollen daar dan op zijn gemaakt om toch nog wat lucht te kunnen laten binnenstromen?

Favorieten vanaf mijn laatste bijdrage. (19-9)
MCW: wat een prachtige Ford Thunderbird!
HarmenA: die Galant is een geweldige spot! In geen jaren meer gezien. De Passat vind ik ook top.
louisz: leuke BMW 530 en wat een fijne kleur. De Studebaker vind ik top en die Renault Samsung had ik hier nooit verwacht, ik had ze alleen nog op foto's uit Korea gezien. Deze lijkt mij verwant aan die elektrische Renault Fluence die hier nog wel een blauwe maandag heel matig is verkocht.
MCW: die Mazda 626 begint steeds zeldzamer te worden, scherp gezien! De Polestar 1 vind ik een van de mooiste auto's van de afgelopen jaren dus ook een goede spot.
Pjotr: wat een leuke Acadiane!
Klassiekerrijder: leuke Hilux! Volgens mij heb ik die Lucid Air ook gezien, anders was het er een in dezelfde kleur, op de terugweg van het concours. Best een cool ding.
citroenAZU: leuk grijs Eendje! De Ford Anglia, Lincoln Continental vind ik ook top.
Joost Boers: dat zijn de leukere rondjes lopen met de lunch, leuk om die Snoek te zien zo.
Johan82: leuk duo Nissans, dat zal inderdaad geen toeval zijn. Die Mercedes 190SL vind ik prachtig!

1979 Chevrolet Nova
Voor mijn gevoel zie ik de Chevy Nova nog niet bijna zoveel als het echt grote spul uit die tijd. Dit is pas de tweede voor mijn lens. Leuk ding zo in deze staat, net niet helemaal strak.

1970 Volvo 144
Een Volvo 100-serie zie ik altijd graag en lijkt opmerkelijk vaak nog redelijk gewoon gebruikt te worden. Zo ook dit exemplaar. Laat de Amerikaanse sticker je niet misleiden, hij is 'gewoon' origineel Nederlands.

1988 Ford Probe
Een heel enkele keer herken ik een spot pas als ik er pal voor sta. Dit was zo'n moment; de tweede generatie Probe zie ik soms nog wel maar zo'n Mk1 had ik al in geen jaren meer gezien. Dit exemplaar had zo uit een museum kunnen zijn weggereden.

Lang geleden dat ik hier iets geplaatst heb! Ik kijk uiteraard nog vaak in dit topic maar van reageren of eigen spots plaatsen komt er niet echt meer van.
Uiteraard spot ik nog met regelmaat en wil ik nu enkele spots van de afgelopen maanden delen. Mochten jullie het vervelend vinden dat sommige spots al enkele maanden oud zijn dan verzoek ik jullie om snel door te scrollen! Ik vind het namelijk zelf nog wel leuk om even wat foto's hier te delen.

Maart 2024

In Alphen a/d Rijn kwam ik deze Alfa tegen! Erg leuk!

Eenmalig geparkeerd zien staan in Haarlem, daarna nooit meer...

Ook deze Mazda stond 's avonds geparkeerd in Haarlem maar heb ik daarna nooit meer gezien.

De volgende bijzondere Volvo mag hier wel even met twee foto's staan! Op de parkeerplaats van de lokale supermarkt met mijn fiets als statief!

April 2024

In april kwam ik tijdens een fietstocht deze leuke pick-up tegen!

Iets later zag ik deze fotogenieke Alfa.

Op de parkeerplaats van het circuit Zandvoort zag ik deze leuke Toyota:

Nog een bijzondere Suzuki:

Op de boulevard van Zandvoort zag ik deze Datsun. Werkelijk een plaatje!

Een zeer verrassende spot, dicht bij huis, was deze BMW!

En een leuk Dafje!

Mei 2024

Deze gave Camry zie ik met enige regelmaat in de buurt rondrijden.

Een erg leuke Porsche, vind ik zelf.

Tijdens een rondje Zandvoort stond deze Alfa, belicht door de ondergaande zon, er prachtig bij!

Juni 2024

Een bezoeker van het circuit van Zandvoort:

Tijdens een bezoek aan Noordwijk zag ik deze leuke, sportieve Fiat!

Juli 2024

Helemaal in Zandvoort vanuit Oostenrijk!

Deze Renault had net z'n eerste paar kilometers achter de rug na een grondige restauratie!

En toen, eind juli spotte ik een van mijn mogelijke inzendingen voor Spot van het Jaar. ;) Nog in de eerste lak en werd nog lekker mee gereden!

En de eigenaar was ook niet cameraschuw. ;)

Augustus 2024

Net te laat voor een redelijke foto maar te bijzonder om niet te plaatsen, deze Ford:

Deja vu? Kan kloppen, XBXG heeft hem ook al geplaatst maar voor mij was dit ook een bijzondere spot!

Een bijzonder tuinornament, deze Golf.

Bijzonder wagentje, dit was de eerste Microlino die ik tegen kwam:

Verstopt in een zijstraat, ergens in Amsterdam, zag ik deze leuke Mazda!

De volgende spot heb ik jaren geleden al eens gefotografeerd maar ik vond hem wel een herspot waard! ;)

Die Alfa staat er zeker prachtig bij in de ondergaande zon. Die foto schuin van achter is erg mooi en wat een gaaf, tijdloos model (erg persoonlijk, ik weet het..). Ik zie op het origineel formaat ook de legendarische sticker: Voor al die snelle dingen naar Sam van Lingen.

Schitterende foto's weer, D'oh! :love:
Gisteren leek het wel nationale Citroën Ami-dag!
1f600.png

Eerst zag ik een witte Ami Break van de N207 de A4 oprijden, daarna de blauw-witte Ami 8 Break uit 1977 en de beige Ami 8 berline uit 1970 van onderstaande foto's.

In de stromende regen in Amsterdam zag ik gisteren ook nog deze Mercedes 220D uit 1970.

En vanmorgen op de A28 bij Zwolle zag ik deze goed gebruikte Volkswagen Passat uit 1974.

Volvo 122 S '63. Ik plaats niet elke Amazon die ik tegenkom maar deze glom ons tegemoet. Wat een plaatje.
e13riR6.jpeg

e0XQGih.jpeg

Porsche 912 '66. Deze off-white 911 glom ook zo mooi. Die koplampen zijn niet origineel? Weet iemand dat?
hxsGGGj.jpeg

y6QidvH.jpeg

Chrysler Stratus '98. Ziet er opvallend netjes uit! Het had weinig gescheeld of mijn vader had deze in 1996 gekocht. mijn moeder vond de auto alleen te 'poenerig' en we reden nog een onbetrouwbare Voyager. Uiteindelijk werd het een nieuwe 626 HB die erg goed beviel.
GdVVFka.jpeg

TYhygLZ.jpeg

Nissan Micra '86. Deze gen. zie je nauwelijks nog. En deze 'Nismo' (;)) ziet er prima uit.
mZnz4Y2.jpeg

Toffe spots!

De Porsche is een USA-versie. De koplampen zijn aangepast om universele sealed beam-lampen te kunnen plaatsen, die waren tot de jaren '90 verplicht.
Overigens zijn de achterschermen van een latere (turbo) 911. Er is nooit een wide-body 912 geleverd. Daarom passen de achterlichten ook niet bij de reflector. De voorschermen zijn uitgerold om de bredere velgen te plaatsen.

• Leuk
Waarderingen: Stif
Chrysler Stratus '98. Ziet er opvallend netjes uit! Het had weinig gescheeld of mijn vader had deze in 1996 gekocht. mijn moeder vond de auto alleen te 'poenerig' en we reden nog een onbetrouwbare Voyager. Uiteindelijk werd het een nieuwe 626 HB die erg goed beviel.
GdVVFka.jpeg

Hahaha wat heeft jouw moeder toch weinig verstand van auto's ; )

Hoezo? Dat was gewoon een smaakkwestie, daarnaast vind ik het juist verstandig om niet weer voor een merk te gaan waar we veel problemen mee hadden.

Ook nog gehad zo'n 16TX, begin jaren 80. Zelfde kleur, alleen was bij mij de motorkap helemaal dof. De auto reed geweldig, nooit meer zo'n comfortabele auto gehad. Ging eraan door een doorgerotte achterwielophanging. Deze ziet er nog prachtig uit en die foto klopt helemaal HarmenA. Ik stem erop als je 'm instuurt voor spot van het jaar ;-)

Ik had een matige oogst vandaag, het seizoen lijkt alweer voorbij. Ik zag een Chevrolet El Camino uit 1972:

Een Chevrolet Chevelle uit 1974:

Een Opel Kadett uit 1978:

Een Mitsubishi Pajero uit 1987:

Een ietwat morsige Opel Corsa uit 1987:

Een Iveco 40 10 1WM uit 1992:

En een Cadillac Seville Sedan uit 1997 (wonderschone auto, op de foto komt het helaas minder goed over):

Laatst bewerkt:
DIe Vauxhall en die Hiace!

43-PS-GP 01-72-TH by CitroenAZU, on Flickr
26-DT-SJ by CitroenAZU, on Flickr
DM-30-97 by CitroenAZU, on Flickr
FL-62-LX by CitroenAZU, on Flickr
BH-03-88 by CitroenAZU, on Flickr
70-VZ-63 by CitroenAZU, on Flickr
75-78-ZU by CitroenAZU, on Flickr
45-BM-54 by CitroenAZU, on Flickr
00-YD-70 by CitroenAZU, on Flickr
DX-36-NJ by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9630 by CitroenAZU, on Flickr
41-VZ-42 by CitroenAZU, on Flickr
DL-17-39 by CitroenAZU, on Flickr
DL-38-14 by CitroenAZU, on Flickr
T-742-GG by CitroenAZU, on Flickr
61-SE-76 by CitroenAZU, on Flickr
AE-34-20 by CitroenAZU, on Flickr
74-35-VZ by CitroenAZU, on Flickr
47-PJ-13 by CitroenAZU, on Flickr

Gisteren even uit te toeren geweest, in het Friese dorp Wommels kwam ik diverse leuke klassiekers tegen, waarschijnlijk van een rondrit even een pauze, hierbij een selectie van een aantal.

Ford Capri van 1981 en een Chevrolet Corvette van 2011:

Opel Manta van 1971:

Citroen ID19B van 1969:

Ford Fairlane 500 van 1965:

Alfa Romeo 1.3 junior van 1969:

Citroen SM van 1972:

Jaguar 340 van 1968:

BMW 320 van 1978:

Citroen DS van 1973:

Mercedes-Benz 200D van 1974:

Citroen CX van 1981:

Mercedes-Benz 300D van 1960:

Buick Skylark van 1980:

Opel Commodore van 1973:

VW Golf van 1979:

Wolseley 6/110 van 1968:

Hele mooie spots JFR!

De bruine c-kadett, daar wordt ik nou blij van, mooi hoor.
De oranje b ascona vind ik dan eigenlijk weer jammer.
De AMC's zijn hier al vaker voorbij gekomen. maar blijven leuk natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: JFR
Een 1950 kever
54032150463_d3ead61db9_h.jpg

Renault 4
54032350365_105ee3bf0a_b.jpg

Renault 5 Turbo
54031028362_063584cd51_b.jpg

Matra Murena, model waar ik echt een zwak voor heb
54031900581_4e65366fc2_b.jpg

Renault Velsatis V6 ONK
54016465129_d3408fd03b_b.jpg

Jaguar XJ Series 1
54013553030_56a96ae77e_b.jpg

En nog twee USA legervoertuigen, gingen met een gangetje van 65km/h over de snelweg, sommige medeweggebruikers hadden dat snelheidsverschil erg laat in de gaten. Best gevaarlijk dus.
54013351418_4f235f3c75_b.jpg

54012224987_d88a388882_b.jpg

Gisteren even uit te toeren geweest, in het Friese dorp Wommels kwam ik diverse leuke klassiekers tegen, waarschijnlijk van een rondrit even een pauze, hierbij een selectie van een aantal.

Ford Capri van 1981 en een Chevrolet Corvette van 2011:

Opel Manta van 1971:

Citroen ID19B van 1969:

Ford Fairlane 500 van 1965:

Alfa Romeo 1.3 junior van 1969:

Citroen SM van 1972:

Jaguar 340 van 1968:

BMW 320 van 1978:

Citroen DS van 1973:

Mercedes-Benz 200D van 1974:

Citroen CX van 1981:

Mercedes-Benz 300D van 1960: