Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Geweldige spots, een Aztek in Nederland! (y) Van vroege Dyanes word ik ook altijd vrolijk, de tweede auto die mijn ouders kochten was een Dyane van '68.

Zaterdag in Doorn zag ik deze leuke 121 Cabrio Top.

53553258965_a0ec158126_c_d.jpg

alleen jammer dat het kenteken niet klopt. Deze kleur is van 1980 tot halverwege 1983 geleverd. Er had dus een kenteken met de beginletter H, J, of een K op moeten zitten. Het zwarte dak klopt wel, dat hoort bij een special net als de ronde koplampen.

Lancia Fulvia HF Competizione.. AZU, dan heb jij toch gewoon carspottersmazzel aan je zitvlak plakken?? Mooi man, zo'n treffer.

Zat jij voor hem ook in iets spotwaardigs? Word je ook 'ns upgeload.. geupload.. guldelapo laat maar

Lancia Fulvia HF Competizione.. AZU, dan heb jij toch gewoon carspottersmazzel aan je zitvlak plakken?? Mooi man, zo'n treffer.

Zat jij voor hem ook in iets spotwaardigs? Word je ook 'ns upgeload.. geupload.. guldelapo laat maar
Drie dagen geleden stond die Fulvia ook op de hoofdpagina van AW, erg gaaf wel ja!

Dit Franse duo heb ik apart allebei al wel eens zien staan, maar zo samen leuk om even op de foto te zetten. Zelf vind ik de BX het leukste, daar heb ik namelijk goede jeugdherinneringen aan omdat mijn buurman er vroeger één had.
1000013706-edited.jpg

1000013707-edited.jpg

1000013708-edited.jpg

Klassiekerrijder zei:
Gaaf ding, die International! Origineel gebruikt door de Posterijen?
Ik zat ook die hoek in te denken. Mijn eerste gedachte was een UPS-bus avant la lettre. Online kan ik

Mijn favorieten vanaf 23-2.
Klassiekerrijder: wat een imposant ding is zo'n F350, dat zal in een smalle straat alleen nog maar meer zijn. Die kathedraal is ook leuk, ik heb er ook al een tijdje geen meer gezien.
Escher: eens vwb die Cadillac CTS, goed ontwerp!
Brikkie310: leuke Suzuki! Dat soort busjes vind ik altijd top.
citroenAZU: mooie Lancia's! De Volvo 343 is erg leuk en die Pontiac Aztek is, excentriek als ze zijn, een topspot. Die Lancia is klaarblijkelijk een unieke conceptcar, geweldige spot, zie ook 'in het wild' (https://www.autoweek.nl/autonieuws/...oncept-car-rijdt-gewoon-op-de-a4-in-het-wild/)
Martyn83r: hé, wat leuk om weer eens zo'n 121 te zien, goede spot!
MCW: wat hobbes2cv zegt, leuk groen op die eend!
406c: hele gave spot is zo'n Will inderdaad, nog nooit gezien.
HarmenA: leuke Citroëns! Ze staan er keurig bij.
JFR: wat een prachtige Rolls.

1975 Volvo 164
Helmond: een zescilinder 100-serie had ik al een hele tijd niet meer gezien. Deze komt zonder twijfel uit Amerika.

1982 Land Rover 110 County
Eindhoven: de strepen van de week staan op deze goed gebruikte Land Rover, ik vind het een charmant ding zo. De 'County' was een relatief luxe uitvoering van de Series III.

1991 BMW 318i / 1967 Citroën ID
Een ongebruikelijk duo, deze behoorlijk nette E30 en wat viezere snoek. Laatstgenoemde zag ik hier 2jr geleden ook al eens.

1994 Alfa Romeo 33
En een keurige late 33 met mooi passende velgen.

Nee, dit was in Eindhoven, in een buurt waar ik bijna nooit kom. Hij staat pas sinds januari op naam dus zal hier nog niet lang wonen. Wel zag ik op Flickr dat hij in 2012 ook al op deze velgen stond.

Mijn spots van de afgelopen week, te beginnen met een brute Porsche 911 GT3:
spot202435.jpg

Eén van de meest bijzonder gestylde busjes van de afgelopen 20 jaar, deze Hyundai Staria. Niet leverbaar in Nederland, maar wel in België en Duitsland:
spot202438.jpg

Deze gruwel verdiende twee foto's om alle lelijke lijnen in beeld te krijgen. Wat een blaam voor de XM-naam:
spot202436.jpg

spot202437.jpg

En ik rond af met een Oekraïense Lada 110:
spot202439.jpg

Vers in Nederland, deze Corolla Levin. Om te zien net een soort grotere Paseo:

53533471149_ce0367b655_b.jpg

Basis-Compact:

53535009908_35177e5255_b.jpg

53541968386_1cb8fca854_b.jpg

53547555526_9fe561d5a4_b.jpg

Ik was eigenlijk vergeten dat deze ook als station bestond...

53549420043_ecbbf1dfe8_b.jpg

Kenteken is niet (meer) bekend. Hoort ook niet bij deze Benz lijkt me.

53549225881_431c70ed62_b.jpg

Zo leuk als die Staria is, zo lelijk is die BMW XM.
Ach, juist zo helemaal zwart-zwart vind ik m nog wel te doen. En dan met rood leer van binnen.

Wellicht dat die Staria eindelijk naar Nederland komt nu die ook als hybride leverbaar wordt.

OT:
Heb geen foto’s. Maar zag vandaag een Ka+.
Zit steeds mijn vrouw te vertellen dat de Ka te klein en driedeurs is. Had zo’n vijfdeurs nog nooit gezien (of in elk geval niet opgemerkt).
Verder nog een leuke Clio RS met een hele mooie hoge spoiler. Stond m goed. (Wellicht dat ik deze morgen nog even van de dashcam kan trekken).

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd naar het echte kenteken van die Mercedes, hoewel dit voor een import op zich wel kan. Gave spots!

@rzasa, wat een geweldige 505!

Hier nog niet echt veel klassieks te zien, en twee mooie spots gisteren kwamen te snel langs om mijn telefoon te pakken: een onberispelijke Golf I GTI en dito Kever Silver Bug.

Deze was ik niet eerder tegengekomen
LQeuSoI.jpg

Vlak erachter
QEf7S5s.jpg

Geen bijzondere auto, wel een opvallend kenteken
AklBWYJ.jpg

Mijn eerste ID.7, ziet er goed uit. Een van de laatste kentekens uit de X-serie
4ksWmXv.jpg

phgtADI.jpg

Wat een fraaie spots staan er weer op deze pagina! Die Alfetta is geweldig, en ik tel zomaar 3 Visa's. (y)

Bedankt voor nóg een Visa! Fraaie Triumph ook. (y)

In Amsterdam zag ik laatst deze leuke gele Rover Streetwise uit 2004.

Deze Opel Olympia Rekord uit 1957 was hier laatst al gedeeld door D'oh. Bij het zien van zijn foto's ben ik de dag erna foto's gaan maken van deze bijzondere auto. Beide foto's zijn tijdopnames van 30 seconden.

Een Citroën HY foodtruck uit 1969.

Excuses voor de wazige foto, maar als je op een regenachtige februarimiddag in de spits ineens een origineel Nederlandse NSO Ro 80 uit 1973 ziet, dan móet ie gewoon op de foto. De NSU stond stil in het verkeer, terwijl ik met een hand mijn vrachtwagen rechtsaf stuurde vanaf die rotonde, en in mijn andere hand mijn camera. Man, je moet wat over hebben voor een foto... ;)

De jongste Citroën GSA van Nederland, uit 1985.

En een Volvo 345 GLS uit 1981.

Mijn favorieten vanaf 1-3.
Escher: zo'n Lada 110 heb ik maar een enkele keer voor de lens gehad, goede spot!
MCW: leuke Saab en Katterug!
JFR: leuke spot is die Scorpio, gewoon voor dagelijks gebruik en lekker paars.
D Elzinga: die Mercedes lijkt net uit de schuur te zijn gereden, gaaf!
406c: een Thesis is hier prima op zijn plek inderdaad, er lijkt wel iets los onder te hangen.
rzasa: zo'n Ford Courier heb ik al tijden niet meer gezien, top!
Klassiekerrijder: keurige Golf GTI, de mk2 wordt ook steeds zeldzamer.
HarmenA: geweldige Alfetta!
XBXG: zo'n 345 is inderdaad heel zeldzaam, gave spot!

1990 Toyota Corolla
Eindhoven: een opvallend krokante Corolla.

1958 Peugeot 203
Geldrop: een prachtige 203, lijkt net uit de winterslaap te zijn gekomen.

1977 Dodge Ram
Nuenen: en een Dodge die een tijdje onder een doek heeft gestaan. Ik vroeg me al even af wat het was, was misleid door de bullbar.

Een RR kom je sowieso al niet te vaak tegen maar al helemaal niet zo met deze witte velgen. Ik zou hem zelf in een ander kleurtje bestellen maar desalniettemin een speciale uitvoering.

Overigens is ie niet bang om z’n auto weggesleept te zien worden…

Rty1sd1.jpg

T-362-DR by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0001 by CitroenAZU, on Flickr
5-HA-177 by CitroenAZU, on Flickr
GT-JZ-80 by CitroenAZU, on Flickr
7-VKK-34 by CitroenAZU, on Flickr
RK-19-JF by CitroenAZU, on Flickr
AM-52-29 by CitroenAZU, on Flickr
DX-VB-46 by CitroenAZU, on Flickr
DM-06-46 by CitroenAZU, on Flickr
0-AEN-351 by CitroenAZU, on Flickr
10-SNX-6 by CitroenAZU, on Flickr
82-TK-XK by CitroenAZU, on Flickr
IMG_0649 by CitroenAZU, on Flickr
0-AGK-226 by CitroenAZU, on Flickr
0-AGX-883 by CitroenAZU, on Flickr

Mijn spots van de afgelopen week, te beginnen met een ingetogen Lamborghini Urus:
spot202440.jpg

Prachtige '57 Chevrolet Bel Air:
spot202441.jpg

Getunede Nissan 240SX (zouden er nog originele exemplaren over zijn?):
spot202442.jpg

Ietwat roestige Daf 55 die als reclame-object wordt gebruikt:
spot202443.jpg

Leuke Alfa Romeo 75 met goeie velgen:
spot202444.jpg

Een echte sleeper, deze Alpina B5:
spot202445.jpg

Bijzondere Nissan Almera "Classic" uit Oekraïne, eigenlijk een rerebadgde Renault-Samsung SM3:
spot202446.jpg
Cadillac XTS op Poolse nummerplaten, volgens mij nooit officieel in Europa geleverd:
spot202447.jpg

Leuke trailer nokvol nieuwe Amerikanen, waaronder een Dodge Charger én Challenger Hellcat:
spot202448.jpg
Samen met de Toyota Mirai is deze Hyundai Nexo de enige waterstofauto op de Europese markt:
spot202449.jpg
Nette Mercedes SL (R129) met matching hardtop:
spot202450.jpg
Een Nissan 350Z blijft naar mijn mening een prachtig en tijdloos ontwerp. Deze Roadster gaat waarschijnlijk richting de 20 jaar:
spot202451.jpg
Dit is de eerste Land Rover Defender V8 die ik live mocht aanschouwen. Het is meteen een "Carpathian" limited edition:
spot202452.jpg

Brute Porsche 911 GT3RS:
spot202453.jpg

Deze gave Nissan 280ZX verdiende twee foto's:
spot202454.jpg
spot202455.jpg

Net zoals deze unieke Brabus S B40S 800 Cabriolet:
spot202456.jpg

spot202457.jpg

Ik rond af met deze crèmekleurige Porsche 944:

spot202458.jpg

Fantastische spots allen, ik geniet!

In de ochtendmist op de A2
H395kqt.jpg

xnv8MI4.jpg

's avonds deze fraaie strakke Pajero van '85 op vers kenteken
A7FY1N7.jpg

Dikke Abarth 595 turismo
b49Uq6t.jpg

Hier is erg goed voor gezorgd
9QP5ePi.jpg

Dat geldt ook voor deze AX met AX-clubsticker
RJ8Wo44.jpg

Erg nette Golf II
bcpAJt7.jpg

En als ik de Golf niet had zien staan, had ik mijn spot van de maand gemist. Een Integrale is gaaf, maar hoeveel 1.5s zouden er nog zijn?
oNOfAPg.jpg

DrIYG7w.jpg

Terug
Bovenaan