Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Dit zijn mijn eerste spotjes van 2024:

Een Triumph TR6 uit 1974.

Een Eendje uit 1981.

Een Mercedes 250 uit 1977.

Een Eendje uit 1990.

Een Mini 850 uit 1975 op de Dam in Amsterdam.

Een Citroën Ami 6 Break op het chassis van een Ami 8 uit 1974.

En een Simca 1100 GLS uit 1979.

Wouw die simca 1100, eind jaren 70 de opel kadett van nederland.
Mooie serie foto's beste XBXG, ook van jou KR, dat was vast een mooi rondje fietsen.
Dit model Camry is volgens mij niet in nederland geleverd.

Mijn spots van de afgelopen week, te beginnen met deze Oekraïense Hyundai Sonata. Deze generatie is nooit bij ons geleverd. Wij kregen op dat moment de i40, die er toch wat anders uitziet:
spot202419.jpg

De ultieme sleeper-diesel, deze BMW M550d:
spot202421.jpg

Ik was helaas te laat voor een betere foto van deze eerste generatie Chevrolet Camaro:
spot202420.jpg

Ietwat gebruikte Mazda MX-5 uit Italië:
spot202422.jpg

@KR: Gave Civic, Cuore en Dart! De 544 is ook top! De topper is echter die Sunny! Wow!

@XBXG: Leuke foto van die Triumph zo! De Simca is erg gaaf!

@Escher: Het nieuwere spul doet me wat minder maar de gele MX5 vind ik erg leuk!

@MCW: Dat lijkt zeker een net Starletje!

Ik had nog enkele foto's van de afgelopen. week:

Ik begin even met deze foto van mijn eigen Volvo voor het station van Haarlem. Ik vond het wel een leuk plaatje dus plaats ik hem hier ook even. ;)

Bij de lokale kringloop zag ik deze Volkswagen.

Een beetje valsspelen maar ik vond de volgende spots te gaaf om niet te delen:

Een 205 GTI op parking van circuit Zandvoort:

Net als deze BMW:

Op een parkeerplaats in de buurt van de Zandvoortse boulevard:

Een Golfje:

Om af te sluiten nog een spot van gisteren:

504 vind ik een prachtige auto, de Break lijkt wel een beetje een after thought. Erg leuke 205 en 2000!

Nissan Sunny Coupe '85. Al eens gespot bij een garage waar ik vaker leuk spul heb gespot. Nu echt in het wild.
lZbDfdk.jpeg

gljueUf.jpeg

Mitsubishi Lancer '99. Dikke EVO! Nee helaas, eentje met een 1.3 motor. Op ruitje staat @wanabe.evo4 (zou hij weten dat het wannabe is?)
YNsJLiF.jpeg

Renault 4 F6 '87
uLiJx1X.jpeg

@D'oh: wat een schitterende 206 GTI!! Zeker in Miami Blue vind ik dit de mooiste uitvoering. Jammer dat die dingen inmiddels te koop worden aangeboden voor 30k. o_O

Bij een Citroëngarage in Nieuw-Vennep stond dit fraaie duo: een Maserati Quattroporte uit 1986 uit Italië en een Citroën CX 25 GTI Turbo 2 uit 1989 uit Portugal. Ze verdienden beide twee foto's.

Een Mercedes 250S uit 1967 met een moderne vijfcilinder dieselmotor.

In de Amsterdamse PC Hooftstraat zie je dagelijks de duurste auto's staan. Daarom was mijn verbazing enigszins groot om er een oude Volvo 142 uit 1969 aan te treffen. De straat fleurde er, in mijn mening, direct van op.

En een Mercedes W114 uit 1972.

Tijdens een kleinschalige automeeting in De Meern waren er vooral getunede auto's te vinden. Ik besloot er enkel de wat normalere auto's te fotograferen...

Een hele fraaie Fiat Croma 2.0 Turbo i.e. uit 1992.

Wat mij betreft een van de mooiste auto's van deze eeuw: een Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm uit 2006.

En een Alfa Romeo Giulia 2.0i Veloce uit 2017.

Goed, dan weer écht terug naar de spotjes in het wild met deze Austin 3-Litre automatic uit 1971. Dit is echter ook niet helemaal in het wild (en zeker niet toevallig), want deze bijzondere auto heb ik gefotografeerd bij een auto-opslag, en "heel toevallig" ken ik de eigenaar.

Nachtelijke foto's van een Alfa Romeo GT 1600 Junior uit 1972.

Een Suzuki SC100 GX De Luxe uit 1982.

Daarnaast stond een Renault 25 V6 Turbo uit 1986.

Gezien de tekst "Carrera", de Fuchs-velgen en de extra luchtinlaten achter de zijdeuren zit dit Kevertje vol met Porsche-techniek.

En een Mercedes 200 uit 1975 met pre-GAIK-kentekenplaten.

Lexus HS250h. Hier in Europa een zeldzaamheid. Is 5 jaar verkocht in enkel VS en Japan met een totaal van zo'n 50k, ook niet echt een succesnummer dus.
53526530112_a8748dd8b4_k.jpg

Facelift Ssangyong Rodius waarbij de dakkapel is verdwenen, helaas vond mijn camera de druppels veel interessanter.
53528549067_d0853fd4db_k.jpg

Mijn favorieten vanaf 9-2.
D oh: wat een prachtige Lancia! Die RS2000 em VW Passat zijn ook top.
Klassiekerrijder: leuke Manta en geweldige Japanse station (weet niet welk model). De Pontiac, Dodge Dart, Katterug
XBXG: geweldige Simca!
Escher: leuke spot is die Sonata, volgens mij is die nergens in west-Europa verkocht.
MCW: dat is inderdaad een hele nette Starlet, leuke spot!
406c: leuke spot is die Lexus! De SsangYong zie ik hier ook niet veel, als het er een is komt hij altijd uit België. Daar verkopen ze volgens mij nog redelijk.

Chevrolet Aveo (2005-11)
Nuenen: nieuw spul, recente compacte sedans zie ik hier bijna nooit. Deze is op reis.

1992 Toyota Corolla
Langzaam wordt dit model Corolla zeldzamer. Dit is best een vroeg exemplaar.

1987 Volvo 780
Wat blijft zo'n 780 een prachtig ontwerp. Dit exemplaar heeft wat aandacht nodig maar lijkt dan nog best even mee te kunnen. In het oudste=jongstetopic werd ik erop gewezen dat hij te koop staat.

1967 Volvo Amazon
En een Amazon voor regelmatig gebruik, ik kom er vaker langs en volgens mij heeft hij de winter buiten gestaan.

Wie spuit zn alfa nou matzwart, tjonge jonge jonge.....
leuk die benz met pre-gaik, heb het idee dat dit met deze sitecode gewoon mag

Nee, die platen zijn niet meer toegelaten voor gebruik op de weg. Je moet een keus maken tussen GAIK of blauw. Voor 1978 mag je blauw voeren.

Die Alfa lijkt me gewoon dauw/condens...

Mooie spots!
Ik denk ook dat die Alfa gewoon 'glans' is, maar hij is wel toe aan een goede poetsbeurt. Droomobject voor een fanatieke poetser!

Mooie spots!
Ik denk ook dat die Alfa gewoon 'glans' is, maar hij is wel toe aan een goede poetsbeurt. Droomobject voor een fanatieke poetser!

De Alfa is inderdaad donkerblauw. Door de tijdopname van 30 seconden lijkt het wellicht dat ie (mat)zwart is, maar dat is zeker niet zo.

Ik zag vandaag 2 Range Rovers uit 1981:

Verder nog mijn 2e Kia Stinger op regulier Nederlands kenteken, apart genoeg op enkele tientallen meters afstand van de plek waar ik mijn eerste spotte:

Een nette Toyota Carina II uit 1988:

En tot slot een Pontiac Grand Le Mans uit 1979:

Twee inmiddels wat minder gewone Amerikanen
agWnT5j.jpg

SfKJ6Va.jpg

Vrij vroege A4 in nette staat, lekker basic op stalen velgen
xSTAlPB.jpg

6LBfAg8.jpg

Behoorlijk gebruikt uitziende Corniche in hartje Utrecht
0BQT2uA.jpg

U1CQQrC.jpg

Ik was bij de Nederlandse persintro van dit model RS6. Nog steeds een dikke auto, goede kleur ook
IKUi4DQ.jpg

Terwijl ik de RS6 fotografeerde kwam er een Peugeot 304 voorbij die meteen uit het zicht verdween. Even later stond hij op de parkeerplaats van de supermarkt
HevlVK0.jpg

Een nette T4 valt op. Als syncro personenbus best bijzonder
N6vewbl.jpg

Nooit gedacht dat ik een Toyota Yaris dik zou vinden
2wYcuty.jpg

Een Polo in Den Bosch... uit Utrecht
5XsTlI5.jpg

nJWgUcq.jpg

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Ja die Yaris, leuk, is twee deurs (3) echt leverbaar in NL?
Van een peugeot 304 word ik altijd blij, gewoon zo zo hoe je een auto tekende, vierkant.

Twee inmiddels wat minder gewone Amerikanen
agWnT5j.jpg

SfKJ6Va.jpg

Vrij vroege A4 in nette staat, lekker basic op stalen velgen
xSTAlPB.jpg

6LBfAg8.jpg

Behoorlijk gebruikt uitziende Corniche in hartje Utrecht
0BQT2uA.jpg

U1CQQrC.jpg

Ik was bij de Nederlandse persintro van dit model RS6. Nog steeds een dikke auto, goede kleur ook
IKUi4DQ.jpg

Terwijl ik de RS6 fotografeerde kwam er een Peugeot 304 voorbij die meteen uit het zicht verdween. Even later stond hij op de parkeerplaats van de supermarkt
HevlVK0.jpg

Een nette T4 valt op. Als syncro personenbus best bijzonder
N6vewbl.jpg

Nooit gedacht dat ik een Toyota Yaris dik zou vinden
2wYcuty.jpg

Een Polo in Den Bosch... uit Utrecht
5XsTlI5.jpg

nJWgUcq.jpg
Mooie auto die Peugeot 304

Ik liep een klompenpad vandaag en kwam ook nog bij een woning in buitengebied een hoop gave Sierra's tegen. Stond er net iemand een sigaretje buiten te roken en keek steeds mijn kant op. Dan ga ik niet suf foto's van auto's maken. Als het weer fietstochtweer is ga ik er nog wel eens langs.

Vandaag end gefietst..

Ford Sierra XR4 '84 & '83 en Ford Scorpio Wagon '94 (achter stonden nog twee Scorpio's)
NVX77ua.jpeg

LHtR0SP.jpeg

Peugeot 205 '91. Netjes!
KBKg5TQ.jpeg

Een Citroën DS Break uit 1972.

Een Alfa Romeo Giulia uit 1977, in de stromende regen.

Een grijskenteken-Citroën CX Break uit 1987.

Een Citroën C15D Romahome uit 1989.

Een recent geïmporteerde Citroën BX TZD Turbo Break uit 1992.

Een Opel Kadett C automatic uit 1979.

Deze Alfa Romeo Alfasud ti 1.5 Quadrifoglio uit 1982 met pre-GAIK-platen is overgeschreven op de dag dat ik 'm zag. Waarschijnlijk zal ie jarenlang in een schuur hebben gestaan.

Een Jaguar XJ6 4.2 automatic uit 1976.

En deze Superbeetle zag ik in België.

Mijn spots van de afgelopen week. Helaas niet veel klassiekers of youngtimers, maar wel veel dik nieuw spul.

Te beginnen met een wat saaie Aston Martin Vantage Roadster die, zeker in deze kleurstelling, wel heel hard op een Jaguar F-Type lijkt:
spot202424.jpg

Knappe en bijzonder stijlvolle Ferrari Roma:
spot202426.jpg

spot202425.jpg

Nog een chique Ferrari, deze 612 Scaglietti:
spot202428.jpg

Nog een stijlvolle GT, ditmaal een Bentley Continental GTC Mulliner in een bijzonder fraaie kleurenstelling:
spot202427.jpg

Eén van de mooiste sedans van de afgelopen 20 jaar, deze Kia Stinger (waarvan alle Kia-logo's vakkundig waren verwijderd):
spot202423.jpg

En nog een Volkswagen T2 die tot camper was omgebouwd:
spot202429.jpg

Afgelopen weekend zag ik op de parkeerplaats van de lokale sloperij twee oude Mercedessen:

Naar mijn idee een relatief laat 205'je.

Een leuke oude Volvo mét parkeerbon van een ijverige BOA in Zandvoort.

Eergisteren was ik in Den Haag voor een museumbezoek. Ik zag daar heel wat CD-kentekens (+BN en GN). De meest bijzondere CD-kentekens plaats ik in dit topic.

Ik had niet door dat er iemand in deze Toyota zat... :')

In Den Haag zag ik ook nog een aantal andere bijzonderheden:

Niet helemaal mijn ding, die persoonlijke kentekens...

In Heemstede zag ik deze Porsche in een gaaf kleurtje!

Een Civic in de herfst van zijn leven.

Een auto die ik niet had verwacht te spotten in februari! Ik plaats er even een paar extra foto's van. ;)

Dit lijkt wel de jaren '70! ;)

De tweede goedgebruikte Honda van deze post.

Als laatste; een Lancia Thema!

Mijn favorieten vanaf 15-2.
D oh: wat een mooie 504! Die Olympia is natuurlijk ook geweldig, inderdaad bizar om tegen te komen in februari.
louisz: inderdaad een nette Carina, leuk!
Klassiekerrijder: leuke 304! De Yaris GR is inderdaad top, ik heb er in NL nog geen gezien.
Dave R1517: die kans is vrij klein, gave spot!
MCW: zo'n nette 205 heb ik in geen tijden meer gezien, topspot! Hopelijk krijgt hij snel zijn ruitenwisser terug, onder zo'n gat in de kofferklep kan het toch gaan roesten.
XBXG: hele leuke spot is die Alfasud, daar gaat iemand een mooi project aan hebben.
Escher: leuke Ferrari's, allebei heel stijlvol.

2020 Ferrari 812 Superfast
Eindhoven: ook ik zag een bijna ingetogen Ferrari. Hij maakte minder herrie dan de V70 met brulpijp die er 2 auto's voor reed, dus ik zag hem maar net op tijd.

1962 International Metro Mite
Nuenen: wat een geweldig charmant ding is deze International, ik had nog nooit van een Metro Mite gehoord.

Gaaf ding, die International! Origineel gebruikt door de Posterijen?

Leuke LT camper
AKkI9Wr.jpg

Een F350 Super Duty is niet echt op zijn plaats in een smal straatje
DGM262H.jpg

Keurig nette Cabriolet met originele hardtop in een kenmerkende kleur
uyfyd6Q.jpg

Een van mijn favoriete recente klassiekers
18Qu9mt.jpg

Lang geleden dat ik voor het laatst een W140 zag. Deze is vandaag overgeschreven
PUYsXuh.jpg

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Uitsluitend Amerikaans rijtje dat ik gisteren spotte, te beginnen met een Cadillac CTS. Dit ontwerp droogt naar mijn mening erg mooi op:
spot202430.jpg

Wat een slagschip, deze Cadillac Eldorado Convertible uit 1973:
spot202431.jpg

spot202433.jpg

De daarachter geparkeerde Lincoln Mark V uit 1979 verdiende ook twee foto's:
spot202432.jpg

spot202434.jpg

AM-63-89 by CitroenAZU, on Flickr
75-BV-KD by CitroenAZU, on Flickr
XL-19-BZ by CitroenAZU, on Flickr
77-KFV-3 by CitroenAZU, on Flickr
TK-78-GN by CitroenAZU, on Flickr