Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Erg leuk die Reliant!

Het contrast kon bijna niet groter, een prachtige klassieke Bentley Mark VI voor een afgeleefd pand in een twijfelachtig buurtje.
IMG-20231217-152129484-HDR-edited.jpg

IMG-20231217-152226661-edited.jpg

IMG-20231217-152200679-HDR-edited.jpg

Roze.

53376911077_853873e232_c.jpg

Als nieuw.

53344878929_d25956ef4d_c.jpg

rdw.nl kent hem niet, finnik wel en die zegt dat er geen apk of verzekering op zit. Maar een verlopen apk of schorsing zorgt er niet voor dat een kenteken niet langer opvraagbaar is bij de RDW. Raarrrr...

pto183a.jpg

53388476998_aea2f2a070_c.jpg

V8 Land Cruiser op geel kenteken! Catalogusprijs van een dikke twee ton...

53398697647_24ce807a1d_c.jpg

@XBXG ja, het inloggen lukt inderdaad vaak niet, zeer irritant! Gave besteleend overigens, is hier zeer zeldzaam, het is een Spaanse AK350 met hoog dak. Een AK400 met smalle ribbels zeg maar...

FL-62-LX by CitroenAZU, on Flickr
LT-FV-40 by CitroenAZU, on Flickr
YR-10-YX by CitroenAZU, on Flickr
17-JH-FF by CitroenAZU, on Flickr
69-YA-27 by CitroenAZU, on Flickr
29-JGT-7 by CitroenAZU, on Flickr
PM-58-73 by CitroenAZU, on Flickr
GG-VX-65 by CitroenAZU, on Flickr
VLG-50-F by CitroenAZU, on Flickr

Favorieten vanaf 15-12.
MCW: mooie Fiat en Reliant, en wat een nette 99.
HarmenA: geweldige spot is die Bentley en wat je zegt, best een contrast met de omgeving.
D Elzinga: hele leuke Kadett!
citroenAZU: wat een leuke Simca! De Saratoga vind ik ook top.

1982 Renault 9
Eindhoven: net zo'n contrast als op de foto van Harmen, maar dan andersom, een wat versleten ogende R9 in een van de duurste buurten van Eindhoven.

1990 Mazda 626
En een opmerkelijk strakke 626.

Geweldig die Renault, zo lekker origineel en 'geleefd'.
Zou bij mij meteen Spot van het Jaar-materiaal zijn. :)

Super, die R9! Komt me bekend voor, jaren geleden reed er hier een rond in dezelfde kleur en het kenteken is ook vaag bekend. Die was alleen stukken valer dan deze.

Harmen, daar dacht ik ook meteen aan. Ik dacht mijn shortlist af te hebben, normaal zie ik in december niet zo veel meer. Nu twijfel ik toch.
KR, deze is een jaar of 9 geleden wel in Haarlem op de foto gezet, volgens mij was dat door Tim. Misschien dat je hem daarvan herkent.

KR, deze is een jaar of 9 geleden wel in Haarlem op de foto gezet, volgens mij was dat door Tim. Misschien dat je hem daarvan herkent.
Hier in de omgeving van Utrecht reed er ook een rond, mogelijk dezelfde. Ik heb 'm jaren geleden op de foto gezet, maar waar die foto gebleven is... mogelijk in mijn oude flickr-account.

Het is niet echt indrukwekkend wat er op dit moment te zien is. En dan besluit de SD-kaart in mijn telefoon ook nog het loodje te leggen en slaat geen foto's meer op, waar ik te laat achter kwam. Daardoor is mijn topspot van deze week, een JDM Honda Acty, helaas verloren gegaan. :(

Gelukkig is wat ik daarvoor had geschoten en na de aanschaf van een nieuwe kaart wel bewaard.

Veel semi-recente dikke bakken deze week:
KrDuDYW.jpg

OwCrqPF.jpg

gde0u5g.jpg

tHiFaOf.jpg

sXPAaEl.jpg

Deze twee staan al even te verkommeren. Altijd als ik in de buurt ben schiet ik even een foto. De Eend staat op naam sinds hij twee jaar oud was, maar heeft sinds 2019 geen APK. Stond altijd langs een doorgaande weg maar is een paar jaar geleden verhuisd naar een erachter gelegen parkeerpleintje.
PZB5JzQ.jpg

7uGRn0S.jpg

En nog wat spots van de afgelopen week:
VxTcUAx.jpg

Ggeg7dh.jpg

D4IO6FH.jpg

jwyjOLo.jpg

Gh0SaD3.jpg

Die 504 kleurt perfect bij de vuilnisbak erachter... :)

De Amazon is roest- en schadevrij, in elk geval voorzover zichtbaar. Ik vraag me af waarom hij daar staat te staan. De Eend heeft zo te zien een rot chassis, hij is geknikt.

In Amsterdam zag ik deze zomer nog deze Peugeot 205:

In Halfweg zag ik deze zomer al geruime tijd onderstaande Peugeot geparkeerd staan. Ik was er al best vaak voorbij gereden via de snelweg die links op de foto te zien is maar na een maand fietste ik er eindelijk een langs en kon ik even een foto maken.

In Haarlem verscheen plotseling deze leuke oude Kadett!

Dit had ik niet verwacht op een industrieterrein! Een nette, origineel Nederlandse, Traction Avant!

Deze Fiat staat al jaren als 'mascotte' op hetzelfde industrieterrein als bovengenoemde Citroën:

In september zag ik in de ochtendspits deze Citroën:

In de achtergrond een Haarlemse begraafplaats maar vooral de geleefde Pajero vond ik wel een foto waard!

Een leuke 205:

Een leuke Jetta (misschien de vervanger van deze Volvo?)

Tijdens een fietstochtje van het centrum van Haarlem naar huis stond plots deze leuke Honda geparkeerd!

Laatst bewerkt:
Iets verderop, zelfde avond, stond deze 'grijze' Mercedes:

Op verjaardagsvisite in Hilversum zag ik deze leuke Fiat geparkeerd staan:

En de jarige had zelf ook een leuke Opel in bezit!

Terug in Haarlem kwam ik deze leuke Volvo op grijs kenteken tegen:

Langs de boulevard van Zandvoort zag ik deze leuke Fiesta!

In Goes zag ik op de hoogste verdieping van een parkeergarage deze leuke Ruska:

In Zandvoort:

Nabij Rotterdam zag ik deze combinatie rijden:

In Heemstede kwam deze leuke Renault voorbij zetten:

Mijn rijtje komt pas vrijdag weer maar ik sluit me alvast bij bovenstaand uit, wat een bizar geweldige spot is die Spyker!

Een geweldige spot die Spyker! Volgens mij nog nooit eentje in het wild gezien.

Maar eigenlijk vind ik het maar een lelijke auto...

Die Kadett is leuk. Echt zo'n standaard uitvoering, dat maakt m nu juist bijzonder.

Zo'n Spyker is ook gaaf. Heb eens een donkerpaarse gezien en vorig jaar op Concours dElegance stond ik naast een oranje Spyker geparkeerd.

Favorieten vanaf 22-12.
Klassiekerrijder: die Eend en Amazon staan er inderdaad niet heel vrolijk bij, wat jammer.
D oh: geweldige 405! Zo'n Mi16 zie ik nooit. Die Honda S600 is een geweldige spot, de Volvo, Fiesta (mooie foto ook!) en Vauxhall zijn ook top.
citroenAZU: wat een bijzondere 504 coupé, hij lijkt niet af, hopelijk work in progress.
HarmenA: inderdaad, zo'n basis-Kadett zie je lang niet dagelijks meer, leuke spot.

Mazda Xedos 9 (2001-02)
Geldrop: zo zag ik jaren achtereen geen Mazda Xedos, zo twee in twee weken tijd. Zeldzaam zat dus ook deze gaat gewoon op de foto.

1988 Toyota Corolla
En een flink gebruikte Corolla.

Ondanks het gure weer van de afgelopen weken wordt er toch nog heel wat leuks gespot! (y)

Ik deel op de valreep ook nog mijn laatste spots van 2023, te beginnen met deze geparkeerde Lamborghini Urus met een lekke voorband:
spot2023269.jpg

Je zou er zo voorbij rijden, maar deze generatie Mazda 2 is volgens mij behoorlijk zeldzaam:
spot2023270.jpg

Wat een imposant ding, zo'n Rolls Royce Ghost Black Badge:
spot2023271.jpg
spot2023272.jpg

Helaas (door de struiken heen) ingezoomd, maar deze eerste generatie Kia Carens is volgens mij haast volledig uitgestorven:
spot2023273.jpg
Vrij nette Volvo 340GL:
spot2023274.jpg
spot2023275.jpg

Ik vind het er helemaal niks aan - echt een verloochening van de merknaam - maar deze Lotus Eletre lijkt goed te verkopen (heb er al een stuk of 5 gespot):
spot2023276.jpg

Mijn eerste Fisker Ocean voor de lens. Komt een beetje speelgoedachtig over:
spot2023277.jpg

Pal in de Utrechtse milieuzone stond deze overduidelijk omgekatte Range Rover diesel. Stamt volgens het kenteken uit 1972 (!), maar toen waren er nog geen 5-deurs Range Rovers, laat staan dat je ze met een diesel-motor kon bestellen:
spot2023278.jpg

Goed gebruikte Citroën CX2400 met leuke mistlampen:
spot2023279.jpg

spot2023280.jpg

In de categorie "modern en onopvallend, maar stiekem best zeldzaam", deze ONK Hyundai Grandeur. In België werd 'ie als Azera verkocht. In Nederland werden blijkbaar 28 exemplaren nieuw geleverd:
spot2023281.jpg

Ik rond af met nog een obscuur, modern ding, nl. een DFSK Fengon 5, die je in België vanaf €30K nieuw kan bestellen:
spot2023282.jpg

Nooit geweten dat de Grandeur zo zeldzaam is!

De enige klassiekers die ik deze week zag waren een Scimitar GTE die te snel weg was voor een foto, en deze twee goed gebruikte Volvo's
HwqW4mS.jpg

vOb1oFJ.jpg

De eerste nieuwe Range Rover Sport die ik zie
a6PjKJ4.jpg

En twee elektrische Chinezen van relatief nieuwe merken, een Nio en een Zeekr. Helaas konden er geen kleuren vanaf
Er2TaGS.jpg

GU5Bv5a.jpg

Aan allen allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat er maar weer veel moois gespot mag worden aankomend jaar!

---

Ik had nog enkele telefoonfoto's van 2023 die ik toch nog even wilde posten:

In januari zag ik deze Pontiac.

In 2023 is dit (voor zover ik mij kan herinneren) het enige YE-kenteken dat ik heb gezien. Ik zag hem in februari op het circuit van Zandvoort.

In maart stond bij het lokale winkelcentrum deze Jaguar.

Tijdens een bezoek aan Bergen op Zoom in juni zag ik deze Opel daar geparkeerd staan.

Diezelfde maand in Heemstede zag ik deze obscure Amerikaan:

Een leuk Kevertje met origineel Nederlands kenteken in Haarlem.

Een paar jaar geleden keek ik er niet echt naar om maar in augustus vond ik deze Mercedes in een Haarlemse winkelstraat toch wel een foto waard!

Op een oprit in Heemstede stond in november deze leuke Karmann-Ghia.

En mijn allerlaatste spot van 2023 was deze BMW.

Prachtige statige rover, in de enige echte juiste kleur.
Ook mooi de mercury sable.
De toyota, mooi hoor!
Tja die volvo's 244 zijn natuurlijk uitermate geschikt om gewoon door te rijden deze winter. (net als ik maar dan zonder volvo :) )
Mijn pagina winnaar is de C-kadett, simpel, zonder opsmuk. Prachtig

Een Honda Jazz van de eerste generatie stond al heel lang op het verlanglijstje om te spotten. Heel leuk dus om deze origineel Nederlandse Jazz uit 1985 vandaag tegen te komen en wat ís het een schatje! :D
IMG-20240104-142530430-HDR-edited.jpg

IMG-20240104-142622687-HDR-edited.jpg

IMG-20240104-142611461-HDR-edited.jpg

Laatst bewerkt:
Allemaal nog de beste wensen!
Favorieten vanaf 29-12.
MCW: wat een cool ding is die 480 zo!
Escher: smaakvolle dingen zijn die Grandeurs maar ik had niet door dat ze zó zeldzaam zijn. Vlakbij mijn ouders wonen er twee.
Klassiekerrijder: altijd leuk, zo'n goed gebruikte 200.
D oh: geweldige Mercury!
citroenAZU: hele leuke Toyota Corolla en Mercury Sable! Ik twijfel of de XJS wel origineel is, op gevoel lijkt dat me een van na de facelift.
Dave R1517: leuke 900 inderdaad, chique zonder al te veel opsmuk.
HarmenA: hele leuke Jazz!

1983 VW Golf
Beek en Donk: mijn laatste spot van 2023 was deze Golf. Een Mk1 zie ik sowieso al zelden meer, een diesel zoals deze was al wat langer geleden.

Het was/is afgelopen week helaas hondenweer, dus zelf niet veel buitengekomen en ook de klassiekers blijven duidelijk op stal. Ik heb wel wat bijzonder modern spul in de aanbieding, te beginnen met deze Oekraïense Kia Rio X. Dit model is bij ons nooit geleverd:
spot20241.jpg

Ook deze (eveneens Oekraïense) generatie van de Chevrolet Malibu ging aan onze neus voorbij:
spot20242.jpg

Volgens mij wordt deze Cadillac XT4 wél officieel in België en Nederland geleverd, ik had 'm alleen nog nooit live gezien. Ik vind het persoonlijk wel een geslaagd model:
spot20243.jpg

spot20244.jpg

Ik rond af met nog een geslaagde SUV. Wat mij betreft (maar ik ben bevooroordeeld, heb zelf een Infiniti G) één van de mooiste SUVs van de afgelopen 20 jaar, nl. een Infiniti FX35 van de eerste generatie:
spot20245.jpg

Die XT4 ziet er echt goed uit! Als het een Europese auto was had het veel beter verkocht.

Opel Kadett City '79
a8jF3ue.jpg

kzc9EoT.jpg

Ik dacht dat ie net gerestaureerd was. Zo superstrak, ook van binnen! Dit staat echte op de website: "Origineel Nederlands geleverd afkomstig van de 1e eigenaar welke hem tot 2008 in bezit heeft gehad. Daarna heeft de auto jaren bij een lokale garage in de showroom gestaan als reclame/hobby object. Werkelijk prachtig (origineel) klaar gemaakt eind jaren 90 en nog steeds in perfecte staat!"

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Ik heb er zelf nog geen een gezien tot vandaag. Qua locatie kan ik me voorstellen dat die hier vaker staat, maar ik vond het persoonlijk bijzonder genoeg om hier te posten.

Toyota Mirai dus

IMG-2842.jpg

IMG-2843.jpg

IMG-2844.jpg

Bonus voor diegene die de auto erachter spot ;)

Zon scheen eindelijk weer een beetje. Lekker op pad geweest (met mijn broer)

Renault 4 '85
SxWsEAU.jpg

Chevrolet Corvette '92. Prachtige auto, lelijke uitlaten.
SuAXWax.jpg

AjM8JIg.jpg

Chevrolet K1500 '94. Nog een Amerikaan. Niet mooi maar wel opvallend.
JXgqsrT.jpg

DoaSsLF.jpg

Lada Niva. Uit Cartagena, Colombia (staat op kenteken).
RGSn5eZ.jpg

Terug
Bovenaan