Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Ondanks het vele baggerweer heb ik in de eerste week van 2024 toch nog een en ander weten te spotten!

Allereerst nog even mijn laatste spot van 2023:

En een telefoonspot in 2024; een 2CV met pr-GAIK kentekenplaten:

Dan verder met de rest van mijn foto's uit 2024 alweer!

Nieuwjaarsdag zag ik deze Jaguar op een parkeerplaats in Zandvoort:

Diezelfde dag op een industrieterrein in Haarlem zag ik deze Mercedes:

Nog geen honderd meter verder zag ik deze Kever met origineel Nederlands kenteken:

In Beverwijk zag ik deze nette Volvo:

In Heemskerk stond deze Buick Regal met als kleine bonus een origineel Nederlands kenteken:

Volledig ingezoomd en in de stromende regen een Volvo:

Een leuke Lada!

Op nog geen 100 meter van elkaar zag ik de volgende vijf oldtimers:

Nog eens 100 meter verder stond deze Mercedes:

Een sportieve uitlaat is geen garantie voor een sportieve rijstijl. Deze Honda bleef op de snelweg toch achter een vrachtwagen plakken...

Op de parkeerplaats bij de lokale supermarkt:

De gaafste spot was echter vandaag. In een buurt van Haarlem waar ik niet vaak kom stond deze gave Audi 100! Die is wel meer dan twee foto's waard, al zeg ik het zelf!

Die Audi 100 is meteen Spot van het jaar -materiaal wat mij betreft! De Passat L hierboven is ook erg leuk trouwens.

Stuurde mijn broer door. Lotus Carlton/Omega

D5p7gC7.jpg

Favorieten vanaf 5-1.
Escher: leuke spot is die XT4!
citroenAZU: dat is een goed gebruikte XM, zo zie ik ze niet vaak meer. De Peugeot 204 en VW Passat zijn ook top.
De Dude: zo'n Mirai vind ik zeker bijzonder genoeg om hier te posten, leuk ding, die SRX begint langzaam ook zeldzaam te worden.
MCW: wauw, die Lada uit Colombia is een hele leuke spot, nogal een reis met zo'n ding. Geweldige Lotus Carlton ook!
XBXG: leuke Dodge!
D oh: leuke Buick, Ford Taunus en Audi!

2023 Lotus Eletre
Nuenen: nieuw spul, een Eletre had ik nog niet gezien, best geslaagd.

1969 Ford F-250
En een F-250 als creatief reclameobject.

Wat leuk zeg al die citroens C15, altijd een zwak gehad voor deze.
Maar ook de vele varianten hier op, zoals renault express, renault 4, simca 1100 etc
Iets moderner is de VW caddy/seat inca deze verdwijnt ook hard uit het straatbeeld.

Mijn laatste spotje uit 2023 is deze Dodge Dart uit 1972.....

Dat klopt niet helemaal. Ik heb namelijk nog een paar spotjes van december 2023.
Dit is de eerste. De rest komt over een paar weken pas.

Deze Volvo 244 DL uit 1976 staat geparkeerd voor de Rondeshop in Oudenaarde (België), eindplaats van de Ronde van Vlaanderen. Deze ploegleiderswagen werd in de jaren '70 bereden door Robert Lelangue en Giorgio Albani.

Laatst bewerkt door een moderator:
AE-83-64 by CitroenAZU, on Flickr
AH-52-90 by CitroenAZU, on Flickr
36-DH-65 by CitroenAZU, on Flickr
69-ME-21 by CitroenAZU, on Flickr
PS-961-K by CitroenAZU, on Flickr
34-TZ-32 by CitroenAZU, on Flickr
17-YA-45 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0527 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0526 by CitroenAZU, on Flickr
RR-179-Z by CitroenAZU, on Flickr
56-SFZ-3 by CitroenAZU, on Flickr
BH-06-72 by CitroenAZU, on Flickr
R-543-RN by CitroenAZU, on Flickr
85-TG-74 by CitroenAZU, on Flickr
T-558-PP by CitroenAZU, on Flickr
DV-FG-96 by CitroenAZU, on Flickr

Gaaf zeg die beschimmelde/bemoste Peugeot 604! :D

Jaren geleden deze Peugeot 205 GE uit 1988 al wel eens op de gevoelige plaat vastgelegd, maar werd weer eens tijd. Ook alweer sinds 1995 bij de huidige eigenaar.
IMG-20240121-145020867-HDR-edited.jpg

IMG-20240121-145031766-HDR-edited.jpg

En een SsangYong Actyon zie ik ook niet dagelijks. Niet moeders mooiste.
IMG-20240121-145102093.jpg

Van de afgelopen weken:

In een Haarlemse parkeergarage zag ik deze MR2:

Vorige week kwam ik de Citroën van mede-forummer XBXG weer eens tegen!

Gisteren zag ik de volgende auto's:

Ondanks de pekel toch nog wel wat bijzonders gezien de afgelopen week!

En onderstaande foto's zijn van vandaag.

Bijzonder met zo'n importkenteken:

Deze durfal waagde het erop met zijn 500 ondanks al het zout dat op de weg lag vandaag!

Ik kom nog maar weinig 924's tegen en al zeker niet met origineel Nederlands kenteken!

Zonde!

En als laatste, een Jaguar met pre-GAIK kentekenplaat!

IMG-3335.jpg
IMG-3320.jpg

Heel veel bijzonders in Londen, maar allemaal te nieuw voor wat er hier doorgaans wordt gepost.

Deze kon ik jullie niet onthouden , een Jaguar MKII. Ik ken ze alleen met spiegel op de flank maar blijkbaar zijn er ook versies op de plek zoals we vandaag de dag kennen. Weer wat geleerd !

Gespot in Notting Hill (Portobello road)

Waar is deze foto genomen?
Lijkt mij leuk om daar eens te gaan kijken
Eindhoven inderdaad, minuutje of 10-15 lopen vanaf het station. Die Land Cruiser op de foto eronder staat er vlakbij.

Favorieten vanaf 12-1.
XBXG: leuke 244, wat goed dat ze hem zo origineel hebben gehouden!
rzasa: leuke spot is die Trafic, zo zie ik ze zelden meer.
MCW: die R5 en Tercel zijn top! De Mini is ook erg leuk.
Phaeton W12: een musclecar blijft leuk, volgens mij heb ik nog nooit een Comet voor de lens gehad, toffe spot.
citroenAZU: wat een leuke GS! De BMW 1800, Chevroletbus en Suburban, Volvo 244
louisz: ik blijf een zwak hebben voor die Subaru's, leuk ding!
Auteur: die Mercedes lijkt gewoon gebruikt te worden, gaaf!
HarmenA: die 205 lijkt me een typisch gevalletje trouwe dienst, leuke spot.
D oh: zo'n origineel Nederlandse Cadillac zie ik echt nooit, gave spot, en lijkt nog regelmatig gebruikt te worden ook. Die 924 is ook top en volgens mij een behoorlijk vroege.
Joel 1987: wauw, van uitgestorven gesproken, die generatie 121 zie ik nog wel eens als Kia (toch?) maar als Mazda was het heel lang geleden.
De Dude: wat een prachtige Jaguar, niet wat ik in Londen zou verwachten, al is Notting Hill volgens mij wel een van de duurdere buurten.

1979 Toyota Land Cruiser
Nuenen: een lekker originele Land Cruiser, vrij ver achterop een oprit.

1977 Mercedes-Benz 280S
Amsterdam: een keurige Mercedes in leuk jaren '70 groen.

Ik zag vandaag een Opel Ascona uit 1977, die ik vorig jaar ook al had gespot. Nu is het vinyl op het dak echter flink beschadigd. Ook leek de motorkap een beetje groen uitgeslagen en zag ik een verbogen sierlijst. Hopelijk krijgt hij snel wat aandacht.

Ook nog een Citroën LNA uit 1983, waarvan al behoorlijk veel spots op Flickr staan (maar op geen een daarvan zie ik die vreemde witte lamp achterop):

Laatst bewerkt:
Helaas niet. Wilde dat wel doen maar toen werd ik afgeleid en niet meer aan gedacht. :censored:

VRyx4d6.jpeg

Ik liep een klompenpad vandaag en kwam ook nog bij een woning in buitengebied een hoop gave Sierra's tegen. Stond er net iemand een sigaretje buiten te roken en keek steeds mijn kant op. Dan ga ik niet suf foto's van auto's maken. Als het weer fietstochtweer is ga ik er nog wel eens langs.

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Terug
Bovenaan