Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Mooie spots! Een XJ-S van voor de facelift is een zeldzaamheid, en wat een gaaf ding!

Het is een Volga, maar de eigenaar heeft ook een Moskvitch en wisselt blijkbaar kentekens. Dat is het makkelijke van auto's die niet veel mensen kennen, en cyrillische emblemen die de meesten niet kunnen lezen.

Mooi die Manta, XJ-S en Ineos! Ik vandaag alleen Amerikanen gespot:

Mercury Colony Park '77
feYvPyS.jpg

vcb9XHi.jpg

Chevy Van '79
Ce1cjxc.jpg

nvjLK5F.jpg

Chrysler Lancia Flavia '13
35EnWrm.jpg

jnvmBuk.jpg

Wat een slagschip, die Mercury!

Niet veel te spotten de laatste week...

Deze MB100D werd toen hij vijf jaar oud was omgebouwd tot camper, maar de belettering bleef. De eigenaar rijdt 'm sinds 1999 en volgens mij staat hij sindsdien in deze buurt
9ahqmNn.jpg

Wat een rare verhoudingen heeft zo'n i-Miev toch
di45TrV.jpg

Nette Saab 900
hseU2IR.jpg

Vrij vroege T3
out3yoW.jpg

Mooi die chevy van, wat opvalt zijn de ronde koplampen en/of grille net of hoort het er niet op.
De MB100 van het facelift model ziet er niet best uit, de mb100 was niet het beste uit de mb fabrieken.

Hij is gebouwd van 1971 tot 1996 dus zijn er wat wijzigingen geweest. Ik zocht bv op "78 Chevy Van" en kwam ik meerdere tegen met die neus. De ronde koplampen lijken dan weer te horen bij de versie zonde zijruiten, dus het echte bestelbusje. Of basisversie ofzo. Geen idee.

Ce1cjxc.jpg

p2G17IE.png

De MB100 ziet er inderdaad niet geweldig uit, maar ik ken 'm eigenlijk niet anders dan in deze staat. En ik heb ooit een Mercedes-verkoper gesproken over dit model, die had niets positiefs te melden. :)

De laatste tijd spot ik weinig. Onderstaande spotjes zijn van eind oktober en begin november.

Een Eendje uit 1969.

Een Porsche 911 Targa uit 1974.

Een Mercedes 230E uit 1983. Die is dus eindelijk belastingvrij.

Een Fiat 500 uit 1970.

Een Mercury Cougar uit 1967.

Een Citroën BX uit 1993.

En een Eendje in de stromende regen.

Ik zag die Cougar daar al dagen achtereen staan. Telkens bedacht ik me dat ik niet meer stop voor elke Ford Mustang, totdat ik mij realiseerde dat het een Mercury was! :LOL:

Favorieten vanaf 24-11.
MCW: hele leuke Mercury! Die Kadett is ook top.
Klassiekerrijder: dat is inderdaad en nette Saab, passende kleur ook.
XBXG: nog een leuke Mercury, wat een dik ding is zo'n Cougar.
citroenAZU: dat is wel een hele nette Honda Legend, toffe spot.
louisz: hele leuke Alfa! Bijzonder om zoiets in dit weer nog buiten te zien.

1986 Nissan Bluebird
Helmond: een keurige Bluebird.

Ik ging vandaag naar Utrecht om een goeie vriend en later mijn broer te zien. Zoals vaker ga ik na stuk snelweg lekker tussendoor over de N225. Fraaie route om ook wat tussenpauzes/wandelingen te maken. In Leersum kwam ik een hoop leuks tegen. Ik ben ook even gaan kijken bij die auto's die ik eens eerder deelde maar dat waren slechte foto's vanuit de auto. Dus herkansing:

GAZ M20 Pobeda '57. Indrukwekkend ding hoor.
w15BHBZ.jpg

ugiZtZw.jpg

Volvo Amazon. Hele mooie kleur en die rode accenten complimenteren het.
SkmPaGy.jpg

xtUdGjZ.jpg

Honda Civic '82. Fraai opgeknapt. Wel een stuk saaier van achteren dan zijn voorganger, vind ik.
BkNyTZ1.jpg

hF0WNeJ.jpg

Land Rover Series III '81. Ex-ambulance/legerauto?
AUkYFaH.jpg

cfqEmPG.jpg

Chrysler Sebring. Zie je ook zelden en dit heb ik altijd wel een mooie auto gevonden. Audi-wielen?
u0kAKp1.jpg

Iveco Zeta '87. Korte tussenstop in Wijk bij Duurstede.
aqqovEk.jpg

Wolseley 16/60 '65. Nog nooit van gehoord. "Wolseley was een van de oudste Britse automerken en is opgericht in 1901. In 1975 rolde de laatste Wolseley uit de fabriek". Gaaf!
4AvnXBA.jpg

QKbgW4N.jpg

Zag ook nog een (vale) rode Opel Ascona C. En hoe heet zo'n autootje ook alweer dat lijkt op een Citroën Méhari maa dan met dak en hele schuine achterkant? Beetje een legerauto-achtig ding. Zag een zwarte en was getuned. Apart gezicht. Geen foto kunnen maken helaas.

Geweldige spots! (y)

Zeer strakke Amazon
NegkJE0.jpg

Quattro!
xkRjWfY.jpg

Superstrakke Kadett
Iu3b2AQ.jpg

Rijdende molotov-cocktail Jetta zonder tankdop
SI12Xn4.jpg

Leuke Prelude
pQ7pN6F.jpg

Een hoop frutsels, maar wel strak
ZDvZQIX.jpg

PXffZB4.jpg

qrJAVNT.jpg

• Leuk
Waarderingen: XBXG
T2lknhe.jpg

VfeIL8x.jpg

Wielen zijn niet zo geslaagd
thqhAge.jpg

Leuk contrast
FhnJY3T.jpg

yWJ3rxX.jpg

Mooie exemplaren worden schaars
21iwC13.jpg

Keurige 190. Later zag ik nog een originele 2.3-16 rijden, helaas kon ik 'm niet op de foto krijgen
dii0GC1.jpg

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Prachtige witte audi 80.
De coupe mag er ook zijn, en tja zo parkeren, prima met zo'n wagen.

Verder nog een fijne 7 serie naast de GAZ.
De dikke 6 serie, zo eentje had ooit Peter R. de Vries.

En een duimpje voor de C15, de bluebird en de Honda Legend. (er staat er al tijden eentje te koop met ruim vier ton)

Al bijna een maand geleden, en een onscherpe foto, maar bijzonder genoeg om nog even te delen. Reed in een toertocht van een Alfa-club denk ik, want er reden veel Alfa's (jong en oud) die dag.

IMG-20231112-140103.jpg

PM-27-74 Alfa Romeo Junior Zagato 1300

Geen foto (want in het donker en rijdend) maar onderweg naar huis vanavond zag ik in de Utrechtse binnenstad een onberispelijke Volvo 940 die was verhoogd om ruimte te bieden aan ballonbanden a la terreinauto's, gemonteerd op de originele velgen. Bizar.

Mijn spots van de afgelopen twee weken, te beginnen met een dikke Lincoln Navigator:
spot2023265.jpg

Er is met het slechte weer weinig klassiek spul te spotten, dus deze Mercedes-AMG GT53 4-Door was "goed genoeg" :)
spot2023266.jpg

Ouder echtpaar, oude nummerplaat, dealer-sticker van een dealer die inmiddels ter ziele is gegaan, maar wel een dikke V8 onder de motorkap:
spot2023267.jpg

Dit verwacht je niet op een Belgische snelweg. Wat een ding...
spot2023268.jpg

Lekker gebruikte Alfa Romeo Giulia Q:
spot2023264.jpg

16-95-RH by CitroenAZU, on Flickr
RF-87-VN by CitroenAZU, on Flickr
65-80-VB by CitroenAZU, on Flickr
SY-47-FT by CitroenAZU, on Flickr
DZ-LV-24 by CitroenAZU, on Flickr
BL-26-BG by CitroenAZU, on Flickr
T-919-RK by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9791 by CitroenAZU, on Flickr
RZ-76-ND by CitroenAZU, on Flickr
63-YA-87 by CitroenAZU, on Flickr
01-64-HD by CitroenAZU, on Flickr
AM-49-71 by CitroenAZU, on Flickr
NL-31-NK by CitroenAZU, on Flickr
GB-66-DV by CitroenAZU, on Flickr
DL-88-09 by CitroenAZU, on Flickr
40-YB-37 by CitroenAZU, on Flickr
AH-73-90 by CitroenAZU, on Flickr

Favorieten vanaf 1-12.
MCW: hele leuke Civic, die ziet er inderdaad prima uit! Volgens mij heeft het Rode Kruis een hele tijd in van die Land Rovers gereden.
Klassiekerrijder: leuke Quattro, lekker kleurrijke T3 en wat een nette 190!
Engineer2: die Hyundai lijkt inderdaad een gewone daily te zijn, gave spot.
j.ko: absoluut bijzonder, wat een geweldige Zagato!
gaiajohan: prachtige Humber!
Escher: wat een geweldig ding is zo'n 918, gaaf.
citroenAZU: leuke Celica's, aparte Ford Consul en hele bijzondere Golf! Een Mk1 zie ik een heel enkele keer nog wel, maar een diesel is lang geleden.

1978 Mercedes-Benz 280S
Eindhoven: best een nette W116 op een P+R, volgens mij gewoon voor regelmatig gebruik.

2001 Mazda Xedos 9
Nuenen: een Xedos had ik al een paar jaar niet meer voor de lens gehad, leuke youngtimer en deze staat er keurig bij.

Blijft een mooie auto vind ik. Vroeger was de Xedos 6 mijn favoriet van de twee maar dat is inmiddels zijn grote broer geworden.

[klaagmodus aan] Wat een ongelooflijk waardeloos kloteforum is dit toch! :mad:
Ik probeer soms wel 10 keer per dag in te loggen en telkens is de enige oplossing om de pc helemaal opnieuw op te starten.
Gisteren had ik het "lumineuze" idee om eens helemaal uit te loggen om daarna opnieuw in te loggen.
Dat had ik beter niet kunnen doen, want ik ben jaren geleden ooit aangemeld met een emailadres waar ik na mijn computercrash van eerder dit jaar geen toegang meer toe heb.
Nu heb ik een volledig nieuw account aangemaakt. Vanaf nu 'heet' ik dus XBXG2 i.p.v. XBXG.... [klaagmodus uit]

Laat ik dan toch maar even mijn laatste spotjes plaatsen:

Een Borgward Isabella uit 1959.

Inmiddels ook al weer 16 jaar oud, deze Citroën C6 met een V6 benzinemotor (de meeste waren diesels).

Een Besteleendje uit 1969.

Een Mini Clubman Estate uit 1978.

Een origineel Nederlandse Chevrolet C10 ex-ambulance uit 1970.

Dit krijg je dus sinds de APK-vrijstelling voor voertuigen van 50 jaar en ouder: ze staan dus zonder technische keuring langs de kant van de weg...

Een Citroën XM V6 Exclusive automatic uit 1993.

Bijzonder ding, deze Freightliner MT-55 uit 2006. Ik weet niet precies wat voor dieselmotor erin ligt, maar het klinkt fantastisch!

Nogmaals een Citroën C6, maar dan al 17 jaar oud.

Zie ook dit topic. Uit- en weer inloggen of cookies verwijderen zijn de beste opties. Wel zuur van dat e-mailadres. Je heet nu nog @Wouter 3057358 trouwens.

Dat topic was ik aan het lezen toen ik besloot uit te loggen en opnieuw in te loggen...

Ik zie nu inderdaad dat ik weer een andere naam heb op dit forum. Ik ga kijken of ik dat (wederom!) kan veranderen in iets dat lijkt op mijn oude forumnaam.

Chevrolet C10 '62
uJXyzME.jpeg

3hWWe8h.jpeg

Renault 5 '93. Prachtig autootje. Zo met zo'n zwarte 'band' vind ik hem het leukst.
XNd64NX.jpeg

30JfuP8.jpeg

Renault 5 '82. Nah, gewoon naast dezelfde weg (Durgerdammerdijk) nog een R5 maar dan de oudere generatie!
DtoD2l5.jpeg

bPi31mw.jpeg

Ok, vandaag een aparte…..

Ik zat vanavond Culprits te kijken op Disney.
Best aardige serie. Maar in (vooral) aflevering 7 komt een hele bijzondere auto voor:
F88p1wT.jpg

Nu vind ik deze Lexus GS van zichzelf al een prachtige auto. Maar in dit groen! En hij heeft groen lederen bekleding!
Schitterend.

Het inloggen werkt bij mij al maanden weer als een zonnetje, even afkloppen.
Favorieten vanaf 8-12.
citroenAZU: wat een leuke Buick! De Lincoln en DAF zijn ook top.
XBXG: leuke Mini!
MCW: twee leuke Vijfjes, gave spots! Die C10 is ook een goed ding, zo kan ik matte lak wel waarderen.

1967 Opel Kadett
St-Oedenrode: een B-Kadett, volgens mij recent met winterslaap gegaan.

1985 Opel Corsa Van
Nuenen: en een bestel-Corsa die gewoon doorwerkt.

Terug
Bovenaan