Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Leuk zo’n driedeurs!

bwD0cvw.jpg

VAV0dBH.jpg

Vandaag een Peugeot 504 uit 1980 gespot in Maarssen.

Gister met het mooie weer op de motor zag ik:

Een werkelijk schitterende Citroen C15 in donker antraciet, strakke bumpers en goede stalen wielen. Belgisch kenteken

Een golf Caddy1 met verse licht groene laklaag, opvallend was het een oldtimer import kenteken beginnend met PM, naar mijn idee werden deze golf caddy tussen 83-en 90 gemaakt, maar hoe dan dit oldtimer kenteken?

Rond Amersfoort zag ik afzonderlijk van elkaar twee schitterende rode golfjes 2 rond rijden, de beide jonge bestuurders waren duidelijk trots en zuinig op hun heilige koe.

MCW 84 zei:
Leuk zo’n driedeurs!

Volgens de Jeep traditie is een Jeep Cherokee altijd 3-deurs, de 5-deurs versie ervan is een Jeep Wagoneer.
De correcte wijze van naamgeving is echter een beetje fout gelopen toen al die Europese merken zoals Renault en Fiat zich met Jeep gingen bemoeien.

Een Renault Rodeo uit 1977
rodeo.jpg

Een NSU Sport Prinz uit 1964 kom je al zelden tegen, maar dit is een prototype waar er maar één van op de wereld is, waarmee gewoon gereden wordt!
De vriendelijke eigenaar heeft de auto in Duitsland gekocht in onderdelen en samen met zijn vader gerestaureerd en voorzien van een NSU 1000 S motor.
Het verschil zit in de achterkant van de auto, die compleet anders is, dan bij een standaard NSU Sport Prinz.

sportprinz1.jpg

sportprinz2.jpg

sportprinz3.jpg

sportprinz4.jpg

Weer heel veel mooi gefotograveerde bijzondere auto's in dit topic

citroenAZU : Practige Ford Transit MK1, Chevrolet BelAir met bijpassende caravan, geweldig.
XBXG: Leuke Renault Dauphinoise, volgens mij nooit eerder gezien
citroenAZU: Mooie P1800 met bijpassende caravan op de brouwersdam gok ik zo.
afentoe: Het blijven mooie auto's die Lancia Bata's, maar je ziet ze maar zelden
JFR: Die Toyota E-GX81 is nog een topper toen ze de meest bijzondere auto's maakte in Japan, inclusief ruitenwisser op de achterruit van deze sedan.
JFR: De Ford Consul Coupe blijft toch een hele stoere wagen, wat zeker voor die tijd een forse wagen was.
citroenAZU: Wow een Fiat 500 Jolly, die kosten tegenwoordig ook een fortuin

Klassiekerkenteken op een VW Caddy is inderdaad heel vreemd.

Die Polo hierboven ken ik van Instagram. Mooi ding is dat.

midden in centrum Deventer zag ik een bijzondere Renault 5 met stoffen dak ala cabriolet. Als ik google kom ik de Cleveland R5 tegen maar die ik zag had niet zo'n lompe B-stijl geloof ik. Ik hou niet zo van 'en public' foto's te maken dus wilde niet omkeren (nu een beetje spijt). Kan het nog een ander ombouwproject zijn?

Een spotje van wat langer terug, ik geloof maart of begin april.

Peugeot 505
Citroën BX
Opel Kadett E

540.jpg

Zo samen met de uitstraling van het Chinese restaurant op de achtergrond vond ik dit een tafereel dat prima ergens eind jaren 80, begin 90 had plaats kunnen vinden ;)

De BX is qua kenteken van feb 1993. ;) Als je dat buiten beschouwing laat zou het kunnen. Maareh heb je ook nog een aparte foto van de 505 misschien?

A BRANDHORST zei:
De BX is qua kenteken van feb 1993. ;) Als je dat buiten beschouwing laat zou het kunnen. Maareh heb je ook nog een aparte foto van de 505 misschien?

Nee, maar dat kan geregeld worden. Hij staat altijd óf hier, óf bij de AH in het dorp. Er zit een nieuw kenteken op, dat weet ik wel. Ik zal eens voor je kijken.

Nou ja zeg wat moet die benz daar nou te staan met zijn pre gaik platen.
Die the ateam bus lookalike, fantastisch, als je hier in rijdt ben je zowiezo de badguy:D

Die foto van dat drietal, hoe geniaal is dat(y)(y):LOL:o_O

Vanaf 31-7.
MCW 84: wat een heerlijke 504! Die snoek is ook prachtig.
MX6: prachtige Rodeo! Die NSU is inderdaad apart, en er staat wel meer mooi spul omheen.
Klassiekerrijder: mooie 2CV en leuke E30! Zo'n Nexo begint langzaam toch te verkopen, terwijl ze stiekem al even op de markt zijn. Hier in de wijk staat er eentje, ik zag de eerste eind 2018.
Stephan: heerlijk rijtje zo!

2003 Mercedes-Benz E55 AMG
Eindhoven: uit de tijd dat je nog een stel hele grote velgen nodig had om je AMG fout te krijgen, waarvan akte. Verder een van de netste E's van dit model die ik in tijden heb gezien.

JFR, prachtige Cadillac!
Gisteren en vandaag alweer genoeg gezien voor een nieuw rijtje.

1991 Fiat Tempra
Helmond: best een nette Tempra, een behoorlijk vroege ook.

1987 Peugeot 205 Commercial
Een 205 die nog bij de eerste eigenaar is. Waar anders dan bij de bouwmarkt...

1964 Renault 4
Eindhoven: met afstand de vroegste R4 voor mijn lens, december '64.

1972 Peugeot 504
Son en Breugel: de rode 'roest' op deze 504 is nog precies zo als op een eerdere foto van Rutger, de bruine is zeker authentiek. Zo ook, volgens mij, de dealersticker uit de Ardèche.

1989 BMW 318i
Best: een onverprutste E30, hij lijkt voor dagelijks gebruik.

1976 VAZ-21101
Boskant: iets tegenstrijdig, een oude VAZ met een Confederate-vlag op de achterbank.

Dit topic is voor bijzondere auto's die je 'vandaag' hebt gespot. Dus niet op televisie, youtube of een filmpje/foto elders.

Gisteren zag ik een Renault 16 TL uit 1972 staan:

Vorige week zag ik trouwens nog deze aparte Citroën XM (een Ambulance Odyssée uit 1995):

Ik deel nog even mijn spots van de afgelopen twee weken!

Te beginnen met een tijdloze schoonheid, deze voorlaatste generatie Maserati Quattroporte. Zeker als facelifter met de goeie velgen niet te versmaden:
spot202282.jpg

spot202283.jpg

Op dezelfde parking in Breda stond nog een opvallende (nu ja) moderne auto, nl. een JAC iEV7. Het ziet er uit als een kruising tussen een Opel Meriva en een Hyundai i30, maar het blijkt een splinternieuwe (Chinese) EV te zijn:
spot202284.jpg

In Antwerpen zag ik op korte tijd twee spotwaardige Rover 75s. Eerst dit Poolse exemplaar in een fris kleurtje en op (inmiddels gezochte) "Serpent"-velgen...:
spot202280.jpg

... en vlak daarna dit smetteloze exemplaar van (waarschijnlijk) de eerste eigenaar, inclusief Rover-dealer plaathouder:
spot202287.jpg

Eveneens in Antwerpen reed deze stijvolle Rolls Royce Wraith voorbij kantoor:
spot202285.jpg

Wat snelwegspots, beginnend met een Bentley Continental GT die niet van de Nederlandse "zanger" Gordon blijkt (diens voormalige exemplaar rijdt nog gewoon in NL rond):
spot202279.jpg

Gevolgd door een wat anoniem uitgevoerde Aston Martin DB11. Blijft wel een mooi ontwerp:
spot202286.jpg

De eerste BMW 1-serie Ti die ik voor de lens heb. Leuk dat BMW de Ti-badge van het onder het stof heeft gehaald, alleen de uitvoering vind ik niet helemaal overtuigend:
spot202281.jpg

Voor de garage, die het onderhoud van mijn SSR doet, stond deze stoere Ford Galaxie:
spot202288.jpg

En vanochtend spotte ik langs de kant van de weg deze Trabant, die blijkbaar als reclameobject voor een USSR-automuseum dienst doet:
spot202289.jpg

Nog wat van de laatste paar week.

52277333466_40343e95c0_o.jpg

52277333451_014a3106b2_o.jpg

52276358502_924b11b74c_o.jpg

52277333416_e5e56de101_o.jpg

52277356818_92954978f1_o.jpg

52277333381_6172a887d0_o.jpg

52277333201_4034663865_o.jpg

52277356933_f71212d08a_o.jpg

52277333341_7103d2c88e_o.jpg

52277818095_3c87b74a31_o.jpg

Dit zijn de auto's waar ik wel lichtelijk jaloers van word; een prachtige, originele Sud Ti QV. Het moet ook wel 1 van de allerlaatste Suds zijn die verkocht is.
52276358387_26e94d43e4_o.jpg

52277603959_96dde03fa7_o.jpg

52277333251_0c31574fe0_o.jpg

52276358352_d50e516bcd_o.jpg

52277603869_19413e66ba_o.jpg

Oh jongens waarom quote je al die fotoś.....
Wel leuke cherry btw.

Die zilver grijze sud, heeft die niet ooit in de automotor classic gestaan?, zo uit mn blote hoofd.

Vandaag een Renault Fuego GTS uit 1980 met ONK gespot. Dit is een Cosmopolitan uitvoering te herkennen aan de stickers op de voorportieren en de two-tone kleurstelling. Ik moest het even opzoeken want ik wist niet dat er ook van de Fuego een Cosmopolitan uitvoering is geweest.

RshttA3.jpg

kGV1x5F.jpg

rqcv0pY.jpg

Helaas zonder foto, maar onlangs werd ik vlak bij huis voorbij gereden door een geheel originele, en ook origineel Nederlandse Golf 2 GTI in het donkerrood. Wat een geweldig ding!
Leek erg op de GTI die forummer Bugs had maar die helaas verloren is gegaan bij een schuurbrand.

Karmann Ghia zei:
Dit is een Cosmopolitan uitvoering te herkennen aan de stickers op de voorportieren en de two-tone kleurstelling. Ik moest het even opzoeken want ik wist niet dat er ook van de Fuego een Cosmopolitan uitvoering is geweest.
Die is er ook nooit geweest dit zijn stickers van een R5 Cosmopolitan. Dat was een actiemodel dat in 1987 op de markt kwam dus flink wat jaren laten dan het bouwjaar van de Fuego. Wel gaaf dat de Fuego er nog is maar origineel, dus ook zonder later aangebrachte two-toen kleuren, zou ik 'm nog leuker vinden :)

The Lion zei:
Karmann Ghia zei:
Dit is een Cosmopolitan uitvoering te herkennen aan de stickers op de voorportieren en de two-tone kleurstelling. Ik moest het even opzoeken want ik wist niet dat er ook van de Fuego een Cosmopolitan uitvoering is geweest.
Die is er ook nooit geweest dit zijn stickers van een R5 Cosmopolitan. Dat was een actiemodel dat in 1987 op de markt kwam dus flink wat jaren laten dan het bouwjaar van de Fuego. Wel gaaf dat de Fuego er nog is maar origineel, dus ook zonder later aangebrachte two-toen kleuren, zou ik 'm nog leuker vinden :)

Ha, er is dus toch iemand creatief geweest. Ik twijfelde of dit een echt actiemodel is geweest, de R5 Cosmopolitan kende ik wel. Maakt dit wel een ‘one of’ ;)

Favorieten vanaf 7-8.
louisz: heel aparte XM inderdaad, leuke spot!
Escher: geweldige Galaxie!
Quadrifoglio Verde: mooi rijtje! Die Rodéo en Alfasud (wauw!) zijn top en wat staat die R6 goed verstopt langs de Mercedes, wat een contrast, leuk duo.
Karmann Ghia: leuke Fuego! Beetje creativiteit moet kunnen.
A Brandhorst: verder ziet die W114 er toch vrij behoorlijk uit, hopelijk worden de dorpels op tijd opgepakt.

1982 Volkswagen Derby
Son en Breugel: ook in het oudste-/jongste-topic geplaatst, een Mk2 Derby uit februari '82 noem ik een hele vroege. Ik zag een klein beetje roest in de wielkast, verder keurig.

1979 MG B
Eindhoven: prachtige B tijdens een warm lunchrondje.

Reed vandaag een lekker stukje met de Mehari zie ik eens mijn oude eend voor me rijden die ik 25 jaar geleden ooit had. Leuk dat die nog bestaat!
HF-22-YN by CitroenAZU, on Flickr
Scan 1 by CitroenAZU, on Flickr
AL-61-47 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5900 by CitroenAZU, on Flickr
FP-SH-88 by CitroenAZU, on Flickr
77-JGD-6 by CitroenAZU, on Flickr
FR-52-XZ by CitroenAZU, on Flickr
42-79-TB by CitroenAZU, on Flickr
PM-04-77 by CitroenAZU, on Flickr
39-YB-48 by CitroenAZU, on Flickr
79-TDH-5 by CitroenAZU, on Flickr
DR-15-54 by CitroenAZU, on Flickr
HD-02-TG by CitroenAZU, on Flickr
DM-52-97 by CitroenAZU, on Flickr
70-VZ-63 by CitroenAZU, on Flickr
J-155-JB by CitroenAZU, on Flickr
NR-20-VB by CitroenAZU, on Flickr
BE-92-83 by CitroenAZU, on Flickr
31-ZRG-1 by CitroenAZU, on Flickr
00-19-SL by CitroenAZU, on Flickr
DZ-40-31 by CitroenAZU, on Flickr
07-22-RV by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5765 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5761 by CitroenAZU, on Flickr
23-05-AE by CitroenAZU, on Flickr
15-70-VU by CitroenAZU, on Flickr
40-BP-82 by CitroenAZU, on Flickr
30-PV-81 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5653 by CitroenAZU, on Flickr
JK-88-91 by CitroenAZU, on Flickr
V-890-RV by CitroenAZU, on Flickr
BHH-692 by CitroenAZU, on Flickr
FH-738-RZ by CitroenAZU, on Flickr
53-00-UM by CitroenAZU, on Flickr
38-PNF-9 by CitroenAZU, on Flickr
67-HM-22 by CitroenAZU, on Flickr
SU RM 24 H by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5377 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5294 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5293 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5534 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5535 by CitroenAZU, on Flickr
WA WQ 11 H by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5538 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5331 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5299 by CitroenAZU, on Flickr
R-203-BG by CitroenAZU, on Flickr
10-RVL-3 by CitroenAZU, on Flickr

Gaaf om je oude auto terug te zien. Afgezien van de kleur van de wielen lijkt er alleen niet veel meer hetzelfde, zelfs de chromen bumpers zijn vervangen. De kleur is ook niet echt een vooruitgang.

Terug
Bovenaan