Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Vandaag op de A12, deze Eend met een zelfbouw aanhanger

20160814_160102.jpg

20160814_160330.jpg

Geweldige inhaalseries Peter en Tim!

@Tim: Dat sigarettenmerk is Gold Leaf, er zijn wel meer modellen Lotus uitgebracht met deze, op de F1-auto's gebaseerde livery.

@spyderweb: Ook die kwam vast bij het ICCCR vandaan, daar heb ik geloof ik wel vier van dat soort aanhangers gezien. Leuke spot!

XBXG zei:
MWH zei:
@Niels.: Die staat rechts naast die andere Traction Avant. ;)
Wat staat er dan voor projectje onder de hoes naast de rode Trax?
Het gaat om die (deels) rode. Ik verwoordde het op bovenstaande manier zodat niet-kenners hopelijk ook door zouden kunnen hebben dat die onder de hoes rechts van de blauwe Traction ook een Traction is.

RDW geeft volgens mij soms weleens vaker verkeerde informatie,ik ben er ook al eens een fout tegengekomen.

Bedankt Milan!

Zaterdagmiddag zag ik in Groningen deze vreemde auto:

Het is een CC, Carcraft, Car Craft, (google is niet helemaal duidelijk, de RDW spreekt over een Craft Car) Cyclone.
De achterlichten lijken van een Ascona te komen. De firma schijnt alleen tussen 1995 en 2000 onder eigen naam gebouwd te hebben. Vreemd dat het dan een 1984er qua bouwjaar is, maar dat is misschien dankzij het chassis?

Linkje naar een site over de CC

Leuke Sapporo MRS!

De Eendjes(karren) zijn ook leuk vind!

Bijzonder ding zeg, die CC. (tu)

Mijn foto's van het ICCCR zal ik hier uiteraard niet posten, het album is hier te vinden. Enkele vreemde eenden op de bezoekersparkeerplaats post ik wel even.

Ford Zodiac 1964 (HR-63-56) by MilanWH, on Flickr

Cadillac DeVille Convertible 1964 (AR-89-50) by MilanWH, on Flickr

Acura Honda NSX 1992 (74-HF-PG) by MilanWH, on Flickr

Maserati 3200 GT 1999 (ZL-ZX-02) by MilanWH, on Flickr

Spartan Ford Cortina kitcar 1986 (76-TX-KR) by MilanWH, on Flickr

Volkswagen Kever 1969 (32-69-HP) by MilanWH, on Flickr

Fiat Tipo 1.4 1989 (XN-16-VB) by MilanWH, on Flickr

ICCCR 2016 - Mercedes L306D 1975 (85-12-GB) by MilanWH, on Flickr

ICCCR 2016 - MG B (18-HS-56) by MilanWH, on Flickr

ICCCR 2016 - Suzuki LJ80 1980 (74-SB-25) by MilanWH, on Flickr

Vandaag gezien:

Citroen C-zero van 2012:

vah20nziqe3fn.jpg

Citroen CX 25 GTI Turbo van 1987:

hjuepe36nbxz7.jpg

Nissan Maxima van 2004:

qoutvcek2eorb.jpg

dxhil6wzimbwk.jpg

BMW M5:

7qc9tylwa1bcq.jpg

Ford Sierra van 1992,nog van de eerste eigenaar:

zsvsnqtkb3qxx.jpg

Vandaag gezien:

Renault 11 GTE van 1988:

szphlhu414tov.jpg

Peugeot 205 Rallye van 1989:

yvloin0ypemoi.jpg

Trabant p601 van 1986:

7keqe3yaedkc3.jpg

Chevrolet Alero van 1999:

2ikqahhxndpyu.jpg

gewoon dirk .........
doe even gewoon zeg (:P)

wat een enorm mooie serie foto,s chapeau !!

ik hoop dat je achterstand nog lang niet is weg gewerktB)

klaas924 zei:
gewoon dirk .........
doe even gewoon zeg (:P)

wat een enorm mooie serie foto,s chapeau !!

ik hoop dat je achterstand nog lang niet is weg gewerktB)

Hartstikke bedankt voor je compliment, ik ben vereerd!

Een kleine geruststelling, ik ben nog lang niet bijgewerkt, deze fotoserie dateerde van 4 juni, ik kan alleen niet beloven dat het allemaal zulke fraaie platen zijn. :-D

rdjx2gK.jpg

Inclusief filmpje waar ik er helemaal omheen loop.

Ik weet niet of dit een normale Renault Megane RS is die achteraf getuned is door de eigenaar, of dat deze zo door Renault Sport geleverd is? Ik vond hem hoe dan ook verschrikkelijk tof, je ziet hier vaak de normale Megane, maar deze nooit.

Hier mijn spots uit Luxemburg maar ook in eigen land.

Ergens in het Mullerthal

een erg leuk bestel eendje welke weer doet waar hij voor bedoeld was.....

PicsArt_08-14-05.24.30 by Eelco v Manen, on Flickr

Citroen AZU by Eelco v Manen, on Flickr

Mooie Blazer in Echternach

Chevrolet Blazer by Eelco v Manen, on Flickr

En deze ietwat verfomfaaide Mustang...

Ford Mustang by Eelco v Manen, on Flickr

Op de camping een leuke Civic Coupe

Honda Civic Coupe 2001 by Eelco v Manen, on Flickr

En een Accord

Honda Accord 2.4 2006 by Eelco v Manen, on Flickr

Een Corolla met aanhanger

1999 Toyota Corolla Liftback by Eelco v Manen, on Flickr

Een volgeladen Volvo

1987 Volvo 740 GL by Eelco v Manen, on Flickr

In La Rochette een mooie CX

. by Eelco v Manen, on Flickr

Civic

Gave Blitz

Opel Blitz 1955 by Eelco v Manen, on Flickr

Beplakte Golf II

Gebruikte Corrado

Leuk Renaultje

1956 Renault Juvaquatre Fourgonette by Eelco v Manen, on Flickr

Op de terugweg een invoegende Saab 900

1993 Saab 900i by Eelco v Manen, on Flickr

Een landrover

Land Rover 88 inch 1959 by Eelco v Manen, on Flickr

Een Mercedes

1976 Mercedes Benz 200D by Eelco v Manen, on Flickr

Micra

1990 Nissan Micra 1.0 by Eelco v Manen, on Flickr

Eenmaal thuis vandaag deze afgedankte Chevrolet schoolbus gespot, vanbinnen aangepast naar camper, compleet met stapelbed e.d.

PicsArt_08-18-04.57.23 by Eelco v Manen, on Flickr

PicsArt_08-18-04.58.38 by Eelco v Manen, on Flickr

En een dikke Pacifica, wat ik nog steeds een erg gave wagen vind.
PicsArt_08-18-04.57.50 by Eelco v Manen, on Flickr

Maakt het eigenlijk nog uit waar je ze gespot hebt? Ga binnenkort naar Vietnam en ga daar vast wel bijzondere auto's tegenkomen, kan ik die ook delen?

Is dat sarcastisch bedoeld? Er komt hier vanalles voorbij, van snelweg spots tot parkeer spots tot meeting/rondrit spots....geniet er van zou ik zeggen of laat het topic lekker links liggen. Gaan we dit nou echt elke keer weer krijgen?

Oh ja, en nog een Minerva T.T., ook in La Rochette.

Minerva T.T. by Eelco v Manen, on Flickr

:}

zombies zei:
Maakt het eigenlijk nog uit waar je ze gespot hebt? Ga binnenkort naar Vietnam en ga daar vast wel bijzondere auto's tegenkomen, kan ik die ook delen?

Daar is een heel leuk topic voor, "Vakantie auto's" . Ben overigens benieuwd naar eventuele spots! :)

link naar het topic

Wat een gave Beta, Spyderweb!

Pjötr zei:
zombies zei:

Daar is een heel leuk topic voor, "Vakantie auto's" . Ben overigens benieuwd naar eventuele spots! :)

link naar het topic

Wat een gave Beta, Spyderweb!
Kijk daar kan ik wat mee, dank je wel.

zombies zei:
@- Quatrelle - tegen wie heb je het in godsnaam?
Tegen wie denk je?

Jij komt met die vraag en mijn vraag daarop is of dit sarcastisch bedoeld is, omdat er wat rondrit foto's worden geplaatst en ik wat buienland spots plaats?
Een simpel antwoord voldoet.

En het goedbedoelde advies van anderen negeer ik maar even geloof ik.

- Quatrelle - zei:
zombies zei:
@- Quatrelle - tegen wie heb je het in godsnaam?
Tegen wie denk je?

Jij komt met die vraag en mijn vraag daarop is of dit sarcastisch bedoeld is, omdat er wat rondrit foto's worden geplaatst en ik wat buienland spots plaats?
Een simpel antwoord voldoet.

En het goedbedoelde advies van anderen negeer ik maar even geloof ik.

Ten eerste denk ik dat de vraag van zombies oprecht was maar dat terzijde.
Verder heb ik het gevoel mijzelf even te moeten verduidelijken waarom ik mijn spots hier deelde.
Een tijdje terug ben ik doelbewust naar Vlissingen gegaan om daar een toertocht op de gevoelige plaat vast te leggen. Die foto's heb ik dan ook gedeeld in het grote evenementen-, beurzen en musea topic evenals ik dat gedaan heb met een oldtimerdag in Goes waar ik bij toeval terecht kwam. Op de dag dat ik de toertocht vast heb gelegd die ik hier heb gedeeld was ik zelf een rondje aan het toeren met de Honda en kwam ik bij toeval bij een bospaviljoen terecht waar een toertocht vertrok. Terwijl ik daarvan foto's aan het maken was bleek er zelfs een tweede toertocht hier langs te komen (kijk maar goed, twee verschillende schildjes) en een aantal andere auto's waren ook toevallige passanten (geen schildje te zien). Omdat het niet bewust opgezocht was had het voor mij dus het karakter van een wildspot dus heb ik ze hier geplaatst.

Nu terug naar jouw vakantiespots. Het vakantie-auto topic is een geweldig (in deze tijd van het jaar) zeer levendig topic speciaal voor vakantiespots. Hier is ook ruimte om niet alleen de auto's te delen maar eventueel ook wat vakantie-ervaringen neer te pennen. Mij lijkt het daarom leuker om daar vakantiespots te delen, ook voor jezelf. Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat ik er niet van genoten heb nu ze hier stonden, ik wil je enkel meegeven dat het wel degelijk meerwaarde heeft om selectief te zijn met welk topic je waarvoor gebruikt. ;)

Komt de sfeer wel ten goede zulke reacties!
Het is hier al redelijk stil, de tijd van een (bijna)pagina per dag is al lang voorbij, en dan tegen iemand die een normale vraag stelt, zo'n reactie geven, ja dan post niemand (anders dan de vaste spotters) meer iets hier, jammer.

-EDIT-
Ik snap dat het nu lijkt dat ik het over jou heb Dirk, maar dat is niet zo.

Vandaag gezien:

Mercedes-Benz L 508 DG van 1982:

ntzdedlew7wui.jpg

VW T2 van 1979:

z0azz2geasky2.jpg

Opel Ascona van 1988:

d2rynaiudtmox.jpg

Jeep Grand Cherokee van 1995:

bn72obuqvmkjh.jpg

Tussen al het klassiekergeweld was het de Mazda 323 Estate waarvan ik dacht; "Woow, die is leuk!" :D

Vandaag voor mijzelf een potentiële 'Spot-van-het-jaar' gefotografeerd. Zo heel veel zet ik niet meer op de foto, maar deze grandioze origineel Nederlandse Vauxhall Firenza uit 1971 was toch wel heel erg de moeite waard. De (jonge) bestuurder vertelde dat het de oudste Vauxhall Firenza van Nederland is en dat die is gebruikt als demo-auto. Na 20 jaar aan restauratie door z'n vader is die nu net een half jaar klaar:
IMGP4173.jpg

IMGP4178.jpg

IMGP4180.jpg

IMGP4186.jpg

En de oplettende kijker kon het al zien, hij stond in leuk gezelschap:
IMGP4191.jpg

speedtouch zei:
Mooie auto, die Firenza, weet je ook wat voor motor er in lag? Ik geloof dat die ook met een 2-l motor leverbaar was.

Dat ben ik vergeten te vragen, via RDW kan ik zien dat het om de 1.2 liter motor lijkt te gaan, niet zo heel spannend dus.

Helemooie vauxhall!!

Vandaag dit juweeltje gespot in gemert,ik vond m zeer mooi,ook qwa kleurcombinatie .

38564487.jpg

16740225.jpg

88293665.jpg

Die Porsche Carrera ziet er wel geweldig uit in die kleur, niet gedacht dat zo'n 'frisse' kleur zo goed eruit zou zien!

Mooie plaatjes weer CitroënAZU! Vraag me niet waarom maar ik vind die gele 340 echt geweldig.

Weer een klein rijtje van mijn kant, om te beginnen een auto die nog bij zijn eerste eigenaar is.

2000 Rover 600

Door de vlammen gaat hij harder!

1993 Ford E150

Door de sleuven gaat hij garder?

2004 Skoda Fabia

Zeker als originele Nederlander een heerlijk apparaat!

1979 Chevrolet Impala

Euh, tja...

Ford Mustang "Cobra"

Bescheiden GTI.

1988 Peugeot 205 1.6 GTI

Met daktent.

1973 Mercedes-Benz 280S

Zag er nog heel behoorlijk uit.

1988 BMW 318i Automatic

Nog geen tweede van gezien.

1992 Chrysler Imperial

Ook alweer 15 jaar bij zijn huidige eigenaar.

1994 Peugeot 405 GLS 1.6

Mooi rijtje Azu! Zoals altijd ook weer juweeltjes van foto's!

Leuk Dirk! De Rover 600, wat is dat toch ook een prachtige auto zeg! Net als die witte Chrysler!!

Zaterdag ben ik naar oldtimerdag in Ruinerwold geweest. Naast prachtige auto's gezien te hebben, spotte ik ook 3 erg leuke auto's die niet aan het evenement leken deel te nemen. Ze stond wel alle 3 bij elkaar in de buurt.

Deze FIAT Fiorino uit 1990.

Op de eerste foto is de andere auto al te zien:

Een Opel Kadett!

Nog een Kadett, ditmaal een station... Niet helemaal onbekend, want hij is als eens door anderen gespot.

Ik ga nu toch een beetje smokkelen, want ik wil graag 2 auto's laten zien die ik op het event zag. 2 totaal verschillende auto's, maar die wat mij betreft de leukste auto's waren die ik zaterdag heb gezien.

Deze FIAT 2300 Francis Lombardi 114B uit 1966 is een auto van de Paus geweest!

Austin Maestro 1.6 L. Het schijnt volgens mijn kennis-bron een erg vroege te zijn! Ik heb voor deze foto bijna mensen aan de kant moeten drukken,maar ik was bijna in staat om een hartverzakking te krijgen, een nog levende Maestro!

Ik heb vandaag notabene in dezelfde straat waar ik woon toch wel een bijzondere spot gezien, o.a. deze Alfasud TI uit 1974 , 22 jaar in bezit.
360.jpg

360.jpg

Een vroege versie en compleet roestvrij ! De reden waarom ik hem niet eerder gezien had is dat hij gestald wordt in de garage. De eigenaar die ik kort gesproken heb was duidelijk een Alfa liefhebber, hij reed naast een Alfa Romeo 164 ook een GTV ook in zeer nette staat.

Voor deze fraaie wagen stond ook nog een compleet gerestaureerde Jaguar 3.8 Saloon uit 1964 in concoursstaat, zie volgende foto's :

360.jpg

360.jpg

Dat is lastig inhalen met die Jaguar zonder buitenspiegel aan de bestuurderszijde, leuke Alfasud ook.
Die model F van Toyota kende ik nog niet, gave spot.

Pjötr, geweldig leuke spots en een paar bijzondere toppers van de oldtimerdag, vergeet ze vooral ook niet te plaatsen in het evenemententopic (tu)(eventueel met ene link naar je overvolle album van die oldtimerdag).

Gisterochtend bij Woudenberg een knalrode Mitsubishi Starion, op handelaarskenteken. Ik vraag me serieus af of ik die ooit eerder in het wild heb gezien.

Gewoon Dirk zei:
Dat is lastig inhalen met die Jaguar zonder buitenspiegel aan de bestuurderszijde,
Bij de restauratie begreep ik dat het stuur van links naar rechts geplaatst is ( auto had eerst een originele Engelse kenteken ) , ik neem aan dat er toen ook een spiegel geplaatst is maar blijkbaar dus niet, scherp gezien.

Edit
Ik ben zojuist weer langs de auto gelopen, er zit wel degelijk een spiegel aan de zijkant, maar aan de raamstijl bevestigd !

Gewoon Dirk zei:
Dat is lastig inhalen met die Jaguar zonder buitenspiegel aan de bestuurderszijde -EDIT- hij zit op een wat vreemde plek maar zit er dus wel, my bad, leuke Alfasud ook.
Die model F van Toyota kende ik nog niet, gave spot.

Pjötr, geweldig leuke spots en een paar bijzondere toppers van de oldtimerdag, vergeet ze vooral ook niet te plaatsen in het evenemententopic (tu)(eventueel met ene link naar je overvolle album van die oldtimerdag).

Ik wilde dus het originele bericht aanpassen ipv mezelf te kl quoten.*-)

Hey dat busje ken ik! Nouja vanuit het "te koop"-topic ;) Erg leuk Eelco!

MRS, een Alfasud, WAUW!!! Ook erg leuke Jaguar natuurlijk, maar eehm had ik al gezegd toffe Sud? :O

Bedankt Dirk! Ik vergeet dat topic altijd, maar goed ik zal (en ik ben bijna klaar met uploaden, nouja soort van) daar ook een paar plaatsen. Met een linkje.
Ik vond ze te tof om niet te delen, ondanks dat het natuurlijk geen spots zijn.

Pjötr zei:
Bedankt Dirk! Ik vergeet dat topic altijd, maar goed ik zal (en ik ben bijna klaar met uploaden, nouja soort van) daar ook een paar plaatsen. Met een linkje.
Ik vond ze te tof om niet te delen, ondanks dat het natuurlijk geen spots zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik vond ze ook echt wel leuk om hier te zien, het is alleen zeker ook de moeite waard om ook in dat topic mensen te wijzen op al dat leuks.

Nog maar wat spots van mijn kant.

Een gave XK8

2003 Jaguar XK8

Ja, hij staat bij een handelaar maar kom op, hoe vaak zie je nou nog een Nissan Prairie? En meneer Baas, ik heb mijn camera hier al door een hek heen gestoken...

1995 Nissan Prairie 2.4E + 1990 Volvo 340

Deze diesel tokkelt al 15 jaar voor de huidige eigenaar over 's lands wegen.

1997 Lancia Kappa 2.4 TD SW

Importbenz XXL.

1987 Mercedes-Benz 500SEL

Inmiddels is het kenteken alweer ongeldig...

2007 Mercedes-Benz 616D

De curieuze paintjob is het werk van de zon, hij was toch echt egaal rood.

1989 Citroën 2CV6 Special

Goed gebruikt zal ik maar denken...

1985 Chevrolet K30 Pick Up

Gewoon op een zonnige dag op de boulevard van Bergen op Zoom.

1968 Morris Minor

Nog een S-klasse, ditmaal met een kenteken van een 200E uit 1991 erop.

Mercedes-Benz 300SE

Als afsluiter dan een origineel Nederlandse dieselende Mercedes.

1972 Mercedes-Benz 220D

Terug
Bovenaan