Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Hele mooie serie weer Dirk! (y)

Ik zag vandaag deze trailer vol met race TT's

En nog een..

En nog een..

En nog een! Echt een flink team dus!

Verder zag ik nog deze MB 250 S uit 1967

W123 250 uit 1984

En een 350 SL uit 1971, welke sinds 1979 in Nederland rijdt, en sinds 2001 van de huidige eigenaar is.

En ergens in een loods waarvan ik de locatie niet ga noemen staat een waar Opel paradijsje. Naast de Manta's en Rekords die ik zo zie heb ik ook geen idee wat er nog meer staat. Meer dan door dit gaatje was niet te zien.

Helaas had ik afgelopen donderdag iets te laat door dat er een Austin-Healey langs kwam rijden, geen foto kunnen maken. Verder vandaag nog een jaren ’60 Cadillac en felblauwe Audi R8, achter het stuur resp. te voet gezien, zonder camera binnen handbereik.

Dan door met mijn lijstje favorieten, vanaf 12 juli.
XBXG: Lancia Fulvia, Fiat 850 en 124, Ferrari 599GTB, Alfa Romeo GTV6, Jaguar Mk VIII, Lancia Delta Integrale, Alfa Romeo Sprint en 2000GTV, Autobianchi Bianchina, Peugeot 305, Jaguar XJ6, Ford Fiesta, Opels Kadett, Jaguar Mk II, Daimler Double Six, Fiat 130 en Maserati Biturbo zijn mijn favorieten van je mooie rijtjes.
Gewoon Dirk: op een of andere manier begin ik de Citroën CX, zoals jouw fraaie Pallas, elke keer dat ik ze zie mooier te vinden. Verdere toppers zijn de Saab 900, MG-B, Volvo 780, Trabant, Renault Goelette, Mercedes-Benz 250SE en 280S, Opel Manta, Honda Accord, Austin Healey en Mercedes-Benz 170.
Martyn83r: lijkt mij ook geen toeval, maar een leuk plaatje is het wel.
Charger: Citroën 2CV en Opel Kadett vind ik de toppers, met name laatstgenoemde ziet er geweldig uit. Serie 2: Opels bij elkaar ziet er leuk uit, ook de Dafjes, en Chevrolet C14 vind ik erg leuk.
Quatrelle: die Panda lijkt mij een hele late, de nieuwe werden met beginletter N al geleverd. Verder zijn een Dodge Magnum en Ford Mustang altijd gaaf om te zien.
citroenAZU: Porsche 911, supernette Volvo 240, Opel Kadett combi en Ford Ranger vind ik de toppers van je serie.
Astrawez: mooi rijtje, waarvan de Nissan Stagea, Mazda 626, Lancia Kappa coupé, Jaguar XJ6, Lotus Elan, Fiat Punto Abarth, Volvo’s 740 en Mercedes-Benz 350SL er voor mij bovenuit springen. Ik denk dat die Audi’s van de fabriek zelf zijn, gezien het ‘Audi driving experience’ achterop…

j61x87.jpg

Normaal gesproken, al worden ze voor mijn gevoel heel snel zeldzamer, stop ik niet voor een Mercedes-Benz MB100D. Deze origineel Nederlandse personenbus, vorige week dinsdagavond gezien, vind ik echter zonder twijfel een uitzondering waard. Deze is van 1993, als ik van buitenaf goed geteld heb passen er tien mensen in, helaas is de staat wat minder. Iemand die weet waarom die oranje knippers op het dak zitten? Die kan ik bij vergelijkbare auto’s niet vinden op Google.

Aantal zitplaatsen is 9, volgens de RDW. Meer mag ook niet op B-rijbewijs (inclusief bestuurder), vanaf 10 zitplaatsen heb je een D(1)-rijbewijs nodig en volgens mij zou er dan een vrachtwagen-kenteken op moeten zitten.

Die oranje knippers op het dak zie je vaak bij busjes van de brandweer. Dus ik gok dat het een oude manschappenwagen is.
Even op google gekeken met de term mercedes mb100 brandweer en kijk welk busje er als eerste opduikt:

25105759-bd17a66e-39b3-47f0-928b-fc2c65cf4d3f-fullsize.jpg

Gisteren op de A12 een superspot gedaan: ik haalde een Dacia 1310 uit 1984 in. Helaas had ik geen camera bij me, maar op Forever Young had ik hem eerder dit jaar al gefotografeerd:
fdramv.jpg

ixxg8h.jpg

6nwpqq.jpg

Nog steeds met dit exportkenteken? Als ik het goed zie al in februari 2015 verlopen :rolleyes:

Wel een leuke spot!

@PM en rzasa: dank voor de reacties op de MB100! Brandweer had ik nooit bij stilgestaan, meestal zijn die ex-brandweerbussen die ik zie een slag groter.
Van de afgelopen twee dagen heb ik nog verrassend veel materiaal. Vanavond door bussen die niet mee wilden werken een halfuurtje gewandeld door buurten waar ik normaal niet kom, dat helpt ook. Alle spots in Eindhoven gemaakt.

ejiqlx.jpg

Deze Saab 900 van 1990 (gisteren gezien) is van een stel echte Saab-liefhebbers bij mij in de buurt, zo lang ik me kan herinneren staan er hier al Saabs voor de deur. Deze hebben ze zelf geïmporteerd in 1999, en verkeert in geweldige staat. Hij staat ver op de oprit, onder de carport. Na wat spelen met filters (auto is oorspronkelijk zwart) eroverheen is de auto in elk geval van voor tot achter te zien.

De rest is van vandaag.
o7pw8g.jpg

Normaal gesproken stop ik bijna nooit voor nieuw blik, maar als liefhebber van ‘de wolf in schaapskleren’ vind ik deze Audi S8 van 2015 toch wel heel erg gaaf.

2ugm33a.jpg

Niet bijzonder oud, niet superzeldzaam, maar deze origineel Nederlandse Rover 620 van 1997 vind ik zeker in deze tint donkergroen een bijzonder stijlvolle verschijning. De staat was prima, wieldoppen waren wat vies maar verder niets op aan te merken.

15pqtcz.jpg

Een ietwat verknipte Peugeot 404 Familiale, die nu dienst lijkt te doen als promotieobject van een theatergezelschap. De stoelen zijn er inmiddels ook uitgeschroefd, dus heel vaak zal hij zelf niet meer rijden.

2s9deko.jpg

30ufn11.jpg

Een origineel Nederlandse, maar wel brakke, Volkswagen Passat CL van 1987. Helaas worden de foto’s van mijn telefoon als het eenmaal begint te schemeren met de minuut slechter.

nwaeky.jpg

Dan deze origineel Nederlandse bouwvallige Suzuki Alto van 1991. Hij is origineel wel geleverd met rechter buitenspiegel, maar in de jaren dat ik de auto weet te staan is die inmiddels verdwenen.

2zrer6x.jpg

33y040g.jpg

Tot slot mijn favoriet van de dag. Deze bijzonder vroege origineel Nederlandse BMW E21 (316) van 1975 had ik al eerder zien rijden, nu zag ik ‘m toevallig staan vanuit de bus. Zonder een moment twijfel ben ik er even voor teruggelopen. Hij is behoorlijk versleuteld, zo zijn de twee ronde koplampen vervangen door vier vierkante (USA?). Corrigeer me gerust als ik het mis heb, maar volgens mij heeft BMW (uitgezonderd Baur, die er anders uit zien) nooit een cabriolet van dit model gemaakt. Voor een staaltje huisvlijt ziet dit exemplaar er geslaagd uit, hij is ook al sinds maart 1985 bij de huidige eigenaar.

Leuke spots weer! Alleen wat zonde van die 404 Familiale! (n) Wie verzint er zoiets? :(
De E21 is inderdaad erg netjes gedaan. Het is ook nog eens 1 van de oudste van Nederland.

Hier nog een paar spotjes van mijn kant:

SAAB 900 Turbo uit 1982

Opel Kadett B uit 1971

Volkswagen Taro uit 1992 welke nog bij de eerste eigenaar is

Een iets betere foto dan de vorige keer van deze Corsa B Caravan

VW T3 Camper uit 1990

Peugeot 304 Cabriolet S uit 1973

Toyota Land Cruiser 4.2 Diesel uit 1994, geregistreerd als camper (om de mrb nog wat te drukken waarschijnlijk)

Wapperende haartjes (en een hond op schoot) in deze MG B uit 1977

Wat je al niet spot op een doordeweekse dag...

Allereerst een Fiat Tempra SW van bíjna 20 jaar. Hij was niet geweldig. Zo is de voorbumper kapot en had ik een ''meh'' gevoel bij de algehele staat. Wel vind ik hem spotwaardig, want hoe vaak zie je ze nou nog?

212volz.jpg

skw2lu.jpg

We fietsen een stukje verder, en ik kwam oog in oog met een origineel Nederlandse Passat Variant van 30 november 1987. Ik was blij verrast met de goede staat van de wagen. Geen spatje roest gevonden.

2lidlye.jpg

.......Om vervolgens 3 straten verderop nóg een Passat Variant tegen te komen van 24 november 1987, 6 daagjes ouder dan de vorige dus. De huidige eigenaar heeft hem al 13 jaar, maar de mooie glimmende bumpers en strakke lak van de vorige heeft deze niet. Je hebt werkpaarden en luxepaarden...

pwwmq.jpg

Verder heb ik in de wijk een 205 Roland Garros gespot. Leuk ding, wat er nog netjes uitzag. Geen scheuren in het leer zoals ze vrijwel altijd hebben en met een kilometerstand van 144 duizend pas net ingereden.

5lc9if.jpg

Om uiteindelijk via een 2cv.....

2s1og7k.jpg

.....Naar de laatste spot van vandaag te gaan, een heuse Astra G Van. De voorbumper heeft een gat, maar hoe vaak zie je een Van? En áls je al een van ziet, hoe vaak zit er dan een zijruitje in?

2573giu.jpg

Ook van mijn kant even een inhaalbeweging van mijn spots vanaf begin juni.

Allereerst stond deze schitterende Alfa Romeo GT 1300 Junior geparkeerd in de buurt van kantoor op het Eilandje in Antwerpen:

azcpc2.jpg

29ve5fk.jpg

Toen de hemelsluizen enkele dagen later waren opengegaan, stond deze Lotus Elise Club Racer S op een parking langs de A12 in Wilrijk:

15nsqyr.jpg

Niet veel later werd ik op diezelfde A12 ingehaald door deze splinternieuwe Alfa Romeo Giulia op regulier Belgisch kenteken:

2qkqkk2.jpg

Deze generatie Mercedes CL heeft er alweer 17 jaar op de teller opzitten, maar het blijft wat mij betreft het mooiste model uit de serie. Een onverprutste CL55 AMG van (waarschijnlijk) de eerste eigenaar verdiende dan ook een foto:

2h2k0b7.jpg

Bij mij op het dorp rijdt sinds kort deze Hyundai Excel die wel wat liefde kan gebruiken. Aan de andere kant is het wel met voorsprong de oudste Hyundai die ik in een hele tijd heb gezien:

30sga5f.jpg

34gq7f8.jpg

In Hulst zag ik eind juni deze mooie Mazda RX-7 staan, waarvan ik bij thuiskomst opmerkte dat er nog iemand inzat die niet op de foto wilde :D

e026hf.jpg

30jnpl2.jpg

Gisteren stond dan weer deze Chrysler Town & Country Wagon te blinken in Hulst. Als je wil, kan je de 11de (!) eigenaar worden sinds de import in 2004. De prijs valt in overleg te bespreken ;)

x2rzh4.jpg

wk7it.jpg

En als afsluiter, deze Lancia Ypsilon van na de laatste facelift (eind 2015). Kan me niet voorstellen dat er hiervan veel verkocht zijn/zullen worden:

o6cfwz.jpg

@PM zei:
Nog steeds met dit exportkenteken? Als ik het goed zie al in februari 2015 verlopen :rolleyes:

Wel een leuke spot!
Nee, er zat een normaal, nieuw Nederlands kenteken op. Ik vermoed dat de exportkentekenplaten er op Forever Young voor het leuke plaatje tijdelijk op terug waren gezet.

Duidelijk :) Even in de open data gedoken, lijkt erop dat het de enige Dacia 1310 op Nederlands kenteken is. JV-340-G, klopt dat?

Op Bevrijdingsdag had ik weer een stuk van vooral het Statenkwartier in Den Haag verkend:

Deel 1:

Allereerst deze mooie 280 SLC uit 1974:

Massaal geïmporteerd zijn de Duitse ambulances, hier een Transit uit 1980:

Deze Scirocco komt uit 1989. Opvallend zijn de witte strepen over de achterlichtclusters, die onderdeel uitmaakten van de White Cat (85) en Scala 86-91) uitvoeringen.

Verderop in de straat stond een Polo Classic uit 1987. Met 1.05 motor en 45 pk is 'ie niet bepaald overgemotoriseerd.

Ik zie de laatste tijd opvallend veel Nissan Figaro's, zoals deze:

Vlotte BX 19 GTi:

Nog veel vlotter is deze Quattroporte 2.8 V6 Evoluzione uit 1999. Niet het mooiste exemplaar overigens.

Nog een Italiaan, al weet deze de elegantie van de Maserati net niet te benaderen.

Nog een mooie Maserati, ditmaal een origineel Nederlandse 3200 GT.

De huidige eigenaar heeft deze Golf in 1987 nieuw afgeleverd gekregen.

Saab 95 uit 1968:

En een Z1 uit 1992:

Nog maar een Figaro.

'72 Giulia 1300 Super met obligate quadrifoglio verde-stickers.

Deel 2:

Prachtige NSU Ro 80 uit 1973! (Ik neem aan dat je deze al kent, Phoenixrood?)

Net om het hoekje stond ook nog deze Nissan 300ZX 2+2 uit 1984.

En een 500 SEC uit 1982.

Origineel Nederlandse 504 coupé met de 2.7 PRV V6-motor:

Deze R25 had ik begin vorig jaar al eens vastgelegd. Toen wist ik niet dat er op de andere kant een gemene deuk zit:

Dit is niet zomaar een Infiniti QX70, dit is dé QX70 uit 2016 van Nederland, er is er dit jaar namelijk nog maar een van verkocht.

Origineel Nederlandse MG Midget Mk III uit 1975 heeft wat aandacht nodig:

En een MGB uit 1977:

Vette Nissan Skyline GTS-25t uit 1996.

Britse Maserati Coupé uit 2004:

Gave (minus de kentekenplaten) 240 Turbo uit 1984:

Er ontbreekt wat aan deze Alfa 75, gelukkig ontbreekt het de 75 niet aan vermogen; het is namelijk een 3.0 V6 Quadrifoglio Verde. Ook deze zag ik vorig voorjaar al, toen nog met achterbumper.

Nog een 240 Turbo:

Superkever (1302 S) uit 1972:

Tipo uit '95:

En tot slot een Unimog uit 1970.

Commentaar volgt :)

Mooie plaatjes! Wel apart, een origineel Nederlandse Midget in volledige US spec. Drie wissers, side markers, Amerikaanse achterlichten en de verschrikkelijke rubber blokken op de bumpers. Benieuwd wat hier het verhaal achter is.

EDIT: in augustus 1974 kwam de uitvoering met 1500 cc Spitfire-motor en urethaan ('rubber') bumpers.

@PM zei:
Duidelijk :) Even in de open data gedoken, lijkt erop dat het de enige Dacia 1310 op Nederlands kenteken is. JV-340-G, klopt dat?
Ja, dat moet hem ongetwijfeld geweest zijn (ook niet echt een gok, natuurlijk ;)).

D-C zei:
Deel 2:

Prachtige NSU Ro 80 uit 1973! (Ik neem aan dat je deze al kent, Phoenixrood?)
Nee, die ken ik niet!:eek:

Mooie serie weer!(y) Het Statenkwartier blijft een geweldige wijk om te spotten.

@afentoe
Een cabrio versie van de e21 zijn er wel mondjes maat gemaakt.door auto ombouwers
De 4 vierkante gril/koplampen horen bij t ""uitbouw""set.
Bmw e30 heeft t ook.

Mvg graad

Escher zei:
Bij mij op het dorp rijdt sinds kort deze Hyundai Excel die wel wat liefde kan gebruiken. Aan de andere kant is het wel met voorsprong de oudste Hyundai die ik in een hele tijd heb gezien:

30sga5f.jpg

34gq7f8.jpg

Ha, grappig. Die heb ik een paar maanden terug weer op 't Eilandje gespot!

Vandaag gezien:

Toyota Crown Majesta van 1992:

6tueet11miug8.jpg

Opel Kadett coupe van 1977:

2aqflhlmvg6v6.jpg

Mercedes-Benz 380 SL van 1983:

yxf7x8zc24smm.jpg

Ferrari 612 van 2005:

qxpirtzokuvzg.jpg

Honda CRX van 1990:

zeajmtrczte4d.jpg

Opel Rekord van 1971:

rncnutmvifs6h.jpg

Lincoln Mark VIII van 1997:

dc7k5tkk9ufco.jpg

ocv69z75nluu1.jpg

Citroen Visa Decouvrable van 1984:

cos4mauowi2wh.jpg

Audi 100 van 1983:

pdjcogihsynwp.jpg

Deze Chevrolet Monte Carlo van de vijfde generatie uit 1999 zag ik zojuist in mijn eigen wijk:
119z2tl.jpg

t96pup.jpg

30dl0yf.jpg

Zonder foto, maar volgens mij bijzonder genoeg om te melden: gister een Scirocco uit 1985 gezien en gehoord met een dieselmotor! 1.9 110pk versie als ik de RDW mag geloven.

Ik vind het wel zo eerlijk om te reageren op de mensen die zelf ook reacties geven op andermans spots, dus bij deze:
@D-C: Afgezien van de velgen een erg leuke Audi 80, een heel erg leuke originele Fiat 600 en de Audi USA is in de witte kleur een erg frisse verschijning.
@afentoe: Mooie originele Benz.
@Quatrelle: Van die Toyota Corolla word ik helemaal blij en ik moet hem daarom ook even benoemen!
@XBXG: Die Kadett City is in een wel heel erg gebruikte staat en een gave Audi 100.
@Gewoon Dirk: Hele fraaie originele Mercedes 280, de Opel Monza is toch ook wel bijzonder te noemen en de stoere Citroën BX brengt veel jeugdherinneringen naar boven!
@Astrawez: Die Corsa Caravan is wel een bijzonder ding, niet origineel in Nederland geleverd denk ik? De originele Peugeot 304 Cabriolet is ook erg mooi.
@D-C: Heel erg fraaie Saab 95, bijzondere NSU RO80 en bijzondere MG Midget zo.

Deze Mazda Xedos 6 stond bij mij voor de deur:
IMGP4013.jpg

Iets verder stond de volgende dag deze originele Toyota Supra uit 1991 wat ik, afgezien van de aftermarket uitlaat en velgen, echt een geweldige wagen vind!
IMGP4021.jpg

IMGP4027.jpg

IMGP4032.jpg

AlbertsH zei:
@XBXG: Die Kadett City is in een wel heel erg gebruikte staat

Je had 'm eens moeten horen! Het leek wel alsof de volledige uitlaat lek was...

AlbertsH zei:
Iets verder stond de volgende dag deze originele Toyota Supra uit 1991 wat ik, afgezien van de aftermarket uitlaat en velgen, echt een geweldige wagen vind!
https://s31.postimg.org/a2b2ax2uz/IMGP4021.jpg
https://s32.postimg.org/lvwmg2en9/IMGP4027.jpg
https://s31.postimg.org/4obtk0bmj/IMGP4032.jpg

Mee eens. En prachtige foto's trouwens. (y)

Iedereen bedankt voor de feedback op mijn spots. Aan de brandweer had ik bij de MB100 nog niet gedacht, van die ombouwers en uitbouwsets voor de E21 had ik nog nooit gehoord. Weer wat geleerd :).

Favorieten vanaf 21 juli.
Quatrelle: leuk Renaultje, nette Toyota en geweldige Pontiac! (y)
Astrawez: mooie Saab 900, Opel Kadett, VW Taro, Peugeot 304,.
Trix: Volkswagens Passat en Peugeot 205 Roland Garros zijn mijn favorieten, ook de Opel Astra is in elk geval, ehh, erg bijzonder.
Escher: Alfa Romeo GT1300 en Giulia, Mercedes-Benz CL55, Mazda RX7 en Chrysler Town & Country vind ik hele gave spots.
D-C: VW Scirocco, Nissans Figaro, Maserati Quattroporte en 3200GT, Saab 95, BMW Z1, Nissan 300ZX, Peugeot 504, MG Midget, Alfa Romeo 75 en Fiat Tipo (volgens mij best een late) vind ik de absolute toppers.
Charger: hele gave Toyota Crown Majesta (y)! Verder zijn de Opel Kadett, Ferrari 612, Opel Rekord, Lincoln Mk VIII en Audi 100 mijn favorieten.
Phoenixrood74: wauw, hele gave Chevy Monte Carlo!
AlbertsH: Mazda Xedos 6 is leuk, maar die Toyota Supra springt er echt uit. Met name de laatste foto (schuin van voren met onscherp effect) vind ik prachtig (y).

Dan nog mijn eigen materiaal van de afgelopen dagen.
j936eg.jpg

Vrijdag werd ik ingehaald door deze nette Ford F-250 op diesel, nog net op tijd een foto kunnen maken. Tot mijn grote verbazing is het een origineel Nederlands exemplaar, van 2000. Nooit geweten dat die dingen hier zijn geleverd.

amul5c.jpg

2d6efo.jpg

Zaterdag zag ik bij toeval deze twee maanden oude Alfa Romeo 4C, in wel ongeveer de perfecte configuratie voor dit model, bij mij door de straat rijden. Na een hele korte zoektocht bleek hij nog geen honderd meter bij mijn oprit vandaan te zijn geparkeerd. Vanmorgen stond ‘ie er nog steeds / alweer, dus ik heb goede hoop dat het een blijvertje is.

6sq9li.jpg

De Peugeot 306 sedan is in Nederland nooit echt populair geweest, en daarom in nette staat nu wel een foto waard. Dit is een vroege (oktober ’97) Phase 2, in de uitvoering 1.4 XR, gisteren gezien. Racestrepen vind ik op een sedannetje met 75pk wel erg optimistisch, maar voor de rest was de staat prima.

rzasa zei:
Wat een mooie foto Albert, die laatste van de Supra. Wat voor een toestel gebruik je?

Bedankt voor het compliment en ik fotografeer met een Pentax K-x en een Pentax 50-135mm-lens. Deze foto is geschoten op f2.8 en 135mm en daarmee krijg je dat mooie 'wazige' op de achtergrond. Moet ik eigenlijk eens wat vaker doen, want ik vond het zelf ook wel geslaagd bij deze foto. :p

Ik heb wat spotjes opgespaard sinds vorige week maandag:

Een vrolijke Land Rover 88 Stawag uit 1983.

Een Lancia Fulvia Coupé 1.3 S uit 1973.

Een Citroën SM uit 1975 met een 2200cc dieselmotor uit een CX. In tegenstelling tot de oorspronkelijke configuratie is dit bepaald geen snelheidswonder.

Een origineel Nederlandse Alfa Romeo 1750 GTV uit 1974.

Een Kevertje uit 1982.

Een Citroën CX uit 1977.

Dit is geen Jaguar Mk2, maar een veel zeldzamere Daimler V8-250 uit 1968.

Prachtige CX!

Ik zag vanmiddag een felrode Suzuki Kizashi. Helemaal niet oud, maar ik vond het heel bijzonder.

Deze DAF YA 66 Terreinwagen zie ik in de zomer regelmatig vlak bij waar ik woon geparkeerd staan, maar eens een foto gemaakt. Ik vind hem toch wel iets leuks hebben. Cabrio rijden op een militaire manier, wat mij opvalt zijn die gigantische grote zij spiegels.

360.jpg

Het resultaat van een wat uit de hand gelopen stukje fietsen vanmorgen.

Eindhoven
5ckrbb.jpg

Als eerste zag ik deze origineel Nederlandse Mitsubishi Colt van 1990, waar even goed op de wielkasten gelet moet worden, ik weet zo gauw niet of dat vuil is of beginnende roest. Verder in nette staat.

Nuenen
fw6e8l.jpg

In het buitengebied bij Nuenen deze origineel Nederlandse Volkswagen Polo van 1978. De APK is al ruim twee jaar verlopen, maar dat is niet aan ‘m te zien. De auto is niet origineel meer, maar oogt wel verzorgd.

2eygdo0.jpg

2ey83z7.jpg

In het dorp stond deze redelijk nette Volvo 142 van 1972, die ik eerder al wel had zien rijden, maar toen geen foto van kunnen maken.

2w3ztaq.jpg

Voor de BX-liefhebbers een goed gebruikt origineel Nederlands exemplaar van 1987.

1zfhpad.jpg

Ik vind het toch grappig ogen, een busje op zulke wielen. In dit geval nog origineel ook, want het is de 4WD-versie van de Mitsubishi L400, origineel Nederlands van 1998 en (zeker voor een busje) in hele nette staat.

Son en Breugel
2i0qhvk.jpg

Volgens RDWdata is dit de enige Mercury Marquis cabriolet van Nederland. Gebouwd in 1969 en subtiel gezegd knalgeel. De eigenaar houdt kennelijk wel heel erg van Amerikaanse achtcilinders, want er stond ook nog een Chrysler 300C HEMI op de oprit.

29c2dds.jpg

Volgens mij heet dit ‘ratlook’, hoe deze Volkswagen Karmann Ghia van 1960 is uitgevoerd. Ergens vind ik het er nog best leuk uitzien zo.

kf319k.jpg

Deze vervallen origineel Nederlandse Hanomag Henschel F46 van 1973 stond praktisch recht tegenover de Volkswagen.

3358676.jpg

Deze Citroën Visa Découvrable (of iets dergelijks, RDW zegt gewoon ‘open kap’ :)) van 1985 was tot aan de velgen toe brandschoon en in geweldige staat.

30sdngm.jpg

5u1bnn.jpg

Dan mijn favoriet van vandaag: hij was hier en daar wel wat krokant (wielkasten en randje motorkap) maar nog steeds vind ik deze Peugeot 604 van 1976 een ontzettend gaaf ding.

Gisteren in Zeeland kwam ik deze Crown tegen, al bijna 29(!) jaar in bezit van de huidige eigenaar.

156u3nn.jpg

Daar tegenover stond misschien niet iets bijzonders, meer iets lekkers:

xdz24y.jpg

Prachtige Crown, Blogger! Bekend exemplaar onder de liefhebbers, en eigenlijk helemaal perfect. De kleur is heel typisch en in mijn ogen erg geslaagd. Topspot! (y)

ik kwam in duitsland deze aparte Ford Focus tegen...ik nog nooit zo een model gezien eerlijk gezegd...

en in het centrum van Trier stond deze voor het speelgoedmuseum....

Da's een Amerikaanse Focus: https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_(second_generation,_North_America)
De (ruimte voor) de achternummerplaat geeft al een hint.

Ik dacht dat de Amerikanen al een tijdje weg waren uit Bitburg :)

Terug
Bovenaan