Helaas had ik afgelopen donderdag iets te laat door dat er een Austin-Healey langs kwam rijden, geen foto kunnen maken. Verder vandaag nog een jaren ’60 Cadillac en felblauwe Audi R8, achter het stuur resp. te voet gezien, zonder camera binnen handbereik.
Dan door met mijn lijstje favorieten, vanaf 12 juli.
XBXG: Lancia Fulvia, Fiat 850 en 124, Ferrari 599GTB, Alfa Romeo GTV6, Jaguar Mk VIII, Lancia Delta Integrale, Alfa Romeo Sprint en 2000GTV, Autobianchi Bianchina, Peugeot 305, Jaguar XJ6, Ford Fiesta, Opels Kadett, Jaguar Mk II, Daimler Double Six, Fiat 130 en Maserati Biturbo zijn mijn favorieten van je mooie rijtjes.
Gewoon Dirk: op een of andere manier begin ik de Citroën CX, zoals jouw fraaie Pallas, elke keer dat ik ze zie mooier te vinden. Verdere toppers zijn de Saab 900, MG-B, Volvo 780, Trabant, Renault Goelette, Mercedes-Benz 250SE en 280S, Opel Manta, Honda Accord, Austin Healey en Mercedes-Benz 170.
Martyn83r: lijkt mij ook geen toeval, maar een leuk plaatje is het wel.
Charger: Citroën 2CV en Opel Kadett vind ik de toppers, met name laatstgenoemde ziet er geweldig uit. Serie 2: Opels bij elkaar ziet er leuk uit, ook de Dafjes, en Chevrolet C14 vind ik erg leuk.
Quatrelle: die Panda lijkt mij een hele late, de nieuwe werden met beginletter N al geleverd. Verder zijn een Dodge Magnum en Ford Mustang altijd gaaf om te zien.
citroenAZU: Porsche 911, supernette Volvo 240, Opel Kadett combi en Ford Ranger vind ik de toppers van je serie.
Astrawez: mooi rijtje, waarvan de Nissan Stagea, Mazda 626, Lancia Kappa coupé, Jaguar XJ6, Lotus Elan, Fiat Punto Abarth, Volvo’s 740 en Mercedes-Benz 350SL er voor mij bovenuit springen. Ik denk dat die Audi’s van de fabriek zelf zijn, gezien het ‘Audi driving experience’ achterop…
Normaal gesproken, al worden ze voor mijn gevoel heel snel zeldzamer, stop ik niet voor een Mercedes-Benz MB100D. Deze origineel Nederlandse personenbus, vorige week dinsdagavond gezien, vind ik echter zonder twijfel een uitzondering waard. Deze is van 1993, als ik van buitenaf goed geteld heb passen er tien mensen in, helaas is de staat wat minder. Iemand die weet waarom die oranje knippers op het dak zitten? Die kan ik bij vergelijkbare auto’s niet vinden op Google.