Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
afentoe zei:D-C zei:afentoe: Leuke Golf, is het er nu nog een met de smalle achterlichten of een vroege met de brede exemplaren?
Goede vraag, ik heb eerlijk waar geen flauw idee. Ik was al van plan om morgen, als het niet regent, nog maar weer een keer die Hanomag-Henschel op te zoeken. Dan kan ik hier ook nog wel even langsrijden, hij staat praktisch op de route.
CarphotographyNL zei:Oké, ik heb net een hele post klaarstaan... Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.![]()
openingspost zei:De bedoeling van dit topic is als volgt: ...
- Het gaat om auto's die je 'in het wild' hebt gespot, dus niet op beurzen, bij dealers e.d.
renate zei:Das een oude YP waarvan er indertijd de nodige naar Libanon zijn gegaan voor naar ik meen ifor, of was het unchr?
Greetzz Renate.
Het is een grensverkeer kenteken voor landbouwvoertuigen.autobeest zei:Affin,vandaag op m'n werk kwam dit niet bepaald onopvallend gevaarte LPG tanken.
Kentekenplaat erop die bij RDW niet bekend is.
Spannend wie het weet mag het zeggen.
Ken wel een BP speelgoedmodel in wit hiervan,merk?
https://imageshack.com/a/img921/1404/Cb5ZTM.jpg[/img]
D-C zei:Origineel Nederlandse Traction Avant 11 CV Normale uit 1956 (UD-54-70):
![]()
Er is nog een andere mogelijkheid: in België zijn nog gedurende een jaar of twee auto's van dit model geassembleerd met "overgebleven" onderdelen uit Frankrijk, toen dat daar al uit productie was. Ik herinner me een hele discussie over deze auto, en ik weet het nog steeds niet zeker... ;-)XBXG zei:Ofwel is de 11BN dus in 1956 naar Nederland gehaald, ofwel is het een exemplaar dat een Nederlands provinciaal kenteken had en in 1956 opnieuw is gekentekend. Ik gok zelf op het laatste.![]()
XBXG zei:D-C zei:Origineel Nederlandse Traction Avant 11 CV Normale uit 1956 (UD-54-70):
https://farm2.staticflickr.com/1624/24229889184_02a836ff38_z.jpg
Mooie spot!
Maar deze is van 1951 of eerder. Dat is vooral te herkennen aan de ruitenwissers die nog aan de bovenkant van de voorruit zitten. Pas na 1951 zijn die verhuisd naar de onderkant van de voorruit.
Kromme achterbumpers had je in 1956 ook niet meer, al is dat iets waar je een latere Traction ouder mee kunt laten lijken.
Ofwel is de 11BN dus in 1956 naar Nederland gehaald, ofwel is het een exemplaar dat een Nederlands provinciaal kenteken had en in 1956 opnieuw is gekentekend. Ik gok zelf op het laatste.![]()
Nope. Dit is van oorsprong een A1 (1980) en deze is helemaal omgebouwd naar A2. Niet bepaald origineel dus.afentoe zei:Vandaag even op en neer gefietst naar Son en Breugel, onderstaande spots zijn dus daar gemaakt.
https://i65.tinypic.com/2e68008.jpg
Afgezien van de stickers en de velgen lijkt de auto mij origineel, het totaalplaatje vind ik er leuk uitzien.
Er zou ook nog een lichtblauwe Kadett B Caravan bij in de buurt moeten staan. Die is namelijk van dezelfde eigenaar die ze allebei te koop heeft staan.afentoe zei:https://i65.tinypic.com/33xg1mq.jpg
Een origineel Nederlandse Vauxhall Chevette uit 1975.
50-YB-64 by azu250, on Flickr
PH-79-YK by azu250, on Flickr
52-BT-31 by azu250, on Flickr
56-35-UN by azu250, on Flickr
KY-14-LY by azu250, on Flickr
94-TK-TB by azu250, on Flickr
20-39-RG by azu250, on Flickr
AE-83-07 by azu250, on Flickr
KR-02-YV by azu250, on Flickr
VJ-30-XG by azu250, on Flickr
DM-60-89 by azu250, on Flickr
DH-76-35 & YB-78-HL by azu250, on Flickr
DZ-04-01 by azu250, on Flickr
AR-44-86 by azu250, on Flickrafentoe zei:XBXG zei:D-C zei:Origineel Nederlandse Traction Avant 11 CV Normale uit 1956 (UD-54-70):
Mooie spot!
Maar deze is van 1951 of eerder. Dat is vooral te herkennen aan de ruitenwissers die nog aan de bovenkant van de voorruit zitten. Pas na 1951 zijn die verhuisd naar de onderkant van de voorruit.
Kromme achterbumpers had je in 1956 ook niet meer, al is dat iets waar je een latere Traction ouder mee kunt laten lijken.
Ofwel is de 11BN dus in 1956 naar Nederland gehaald, ofwel is het een exemplaar dat een Nederlands provinciaal kenteken had en in 1956 opnieuw is gekentekend. Ik gok zelf op het laatste.![]()
Ik heb even gegoogeld, kwam erachter dat ook medeforummer MWH deze al eens heeft gespot: derde rij van boven, tweede plaatje van links. In elk geval is in het najaar van 1952 de kofferbak verlengd, dus van '56 is hij sowieso niet.
Op Google Images hebben, om een of andere reden, verrassend veel TA's uit de late jaren '30 ('38, '39 vooral) gele wielen, waar ik die op na-oorlogse exemplaren niet kon vinden. Aan de hand daarvan (met hulp van de foto van MWH) durf ik te gokken dat ook de jouwe in de late jaren '30 is gebouwd. Superspot dus!![]()

Maar die gele velgen zijn dan Pilote-velgen, en niet deze dichte BM-exemplaren die pas vanaf eind 1946 gemonteerd werden. Bovendien heeft deze TA een sleuven-motorkap. Vooroorlogse (en 1946) exemplaren hebben een klepjes-motorkap. Enigszins speculatief: Op de foto denk ik door de achterruit een metalen buis te zien, als bovenkant van de voorzetel. In 1949 werden die stoelen vervangen door Pullman-exemplaren zonder zichtbare buis bovenop. Alles resumerend denk ik dat deze auto van tussen november 1946 en juli 1949 is. Maar houd altijd in gedachte dat er in de loop van de tijd veel gesleuteld is aan auto's van deze leeftijd, ze hoeven niet 100% origineel te zijn.afentoe zei:XBXG zei:D-C zei:Origineel Nederlandse Traction Avant 11 CV Normale uit 1956 (UD-54-70):
Mooie spot!
Ik heb even gegoogeld, kwam erachter dat ook medeforummer MWH deze al eens heeft gespot: derde rij van boven, tweede plaatje van links. In elk geval is in het najaar van 1952 de kofferbak verlengd, dus van '56 is hij sowieso niet.
Op Google Images hebben, om een of andere reden, verrassend veel TA's uit de late jaren '30 ('38, '39 vooral) gele wielen, waar ik die op na-oorlogse exemplaren niet kon vinden. Aan de hand daarvan (met hulp van de foto van MWH) durf ik te gokken dat ook de jouwe in de late jaren '30 is gebouwd. Superspot dus!![]()
Astrawez zei:Nope. Dit is van oorsprong een A1 (1980) en deze is helemaal omgebouwd naar A2. Niet bepaald origineel dus.afentoe zei:Vandaag even op en neer gefietst naar Son en Breugel, onderstaande spots zijn dus daar gemaakt.
https://i65.tinypic.com/2e68008.jpg
Afgezien van de stickers en de velgen lijkt de auto mij origineel, het totaalplaatje vind ik er leuk uitzien.
Ze rijden er overigens ook rallye's mee.
https://farm6.static.flickr.com/5299/5461424491_46312499e1.jpg
Astrawez zei:Er zou ook nog een lichtblauwe Kadett B Caravan bij in de buurt moeten staan. Die is namelijk van dezelfde eigenaar die ze allebei te koop heeft staan.afentoe zei:https://i65.tinypic.com/33xg1mq.jpg
Een origineel Nederlandse Vauxhall Chevette uit 1975.
MWH (en deels XBXG) zei:Maar die gele velgen zijn dan Pilote-velgen, en niet deze dichte BM-exemplaren die pas vanaf eind 1946 gemonteerd werden. Bovendien heeft deze TA een sleuven-motorkap. Vooroorlogse (en 1946) exemplaren hebben een klepjes-motorkap. Enigszins speculatief: Op de foto denk ik door de achterruit een metalen buis te zien, als bovenkant van de voorzetel. In 1949 werden die stoelen vervangen door Pullman-exemplaren zonder zichtbare buis bovenop. Alles resumerend denk ik dat deze auto van tussen november 1946 en juli 1949 is. Maar houd altijd in gedachte dat er in de loop van de tijd veel gesleuteld is aan auto's van deze leeftijd, ze hoeven niet 100% origineel te zijn.afentoe zei:XBXG zei:D-C zei:Origineel Nederlandse Traction Avant 11 CV Normale uit 1956 (UD-54-70):
Mooie spot!
afentoe zei:We zullen het waarschijnlijk nooit helemaal zeker weten.
D' oh zei:@XBXG: Op dat plein is toch met regelmaat wel wat te vinden.
XBXG zei:afentoe zei:We zullen het waarschijnlijk nooit helemaal zeker weten.
Jawel. Zie de gedetailleerde reactie van MWH.![]()
D' oh zei:@afentoe: Vooral vanwege de sidecode vind ik die Marbella erg leuk!

AlbertsH zei:En deze helemaal goede Toyota Civic uit 1985 kon ik natuurlijk ook niet zomaar voorbij laten gaan.
AlbertsH zei:En deze helemaal goede Toyota Civic uit 1985 kon ik natuurlijk ook niet zomaar voorbij laten gaan

Moderator

Timo1990 zei:Ik zag op de A12 bij Gouda een hele nette Volvo 340, de bandjes netjes in de banden-glim:
TL-96-FT by Timo van Vuurde, on Flickr

Als je nou even naar het hek toeloopt, kun je er doorheen fotograferen in plaats van er tegenaan.Charger zei:Diverse oudere Jaguars:
![]()
Moderator
Wel wat auto's van ouder dan 40 jaar op de weg.Stif zei:Vandaag mooi zonnig weer, het is dan nog geen 1 maart maar je ziet ze al genoeg,getuige dit topic.
Vanmiddag een dikke bruine ameiricaan , een dodge cornet, heel mooi
En verder op nog een muscle car, met een kenteken uit de jaren 70, mooi hoor.