Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Een paar dagen geleden gespot:

20151012_170859%2Bbb.jpg

​

Zowel VWE als RDW hebben geen gegevens over deze Toyota. En dat is jammer.

63-88-RV

Voertuigsoort Personenauto
Merk Toyota
Handelsbenaming CARINA 1600
Brandstof Benzine
APK
Vervaldatum APK 25-09-2016

Mooie Carina! (tu)

Hier nog wat spots van afgelopen weekend:

Vreemde Eend uit 1985

Renault Estafette Camper uit 1979 van de eerste eigenaar

Rolls Royce Corniche uit 1979

Nog een Eendje, uit 1983 dit maal

Pools BMW 520i

VW T3 Camper uit 1986

Mercedes-Benz 200D uit 1988, welke sinds 1998 van de huidige eigenaar is.

Mercedes-Benz 350SL uit 1972

Mercedes-Benz 207D oprijwagen uit 1981

Nog zo'n oprijwagen, maar dan een dubbelcabine uit Polen

VW LT Camper uit 1986

Best een gave Lancia Delta 1.8 HPE uit 1998

BMW 318i uit 1991, en een Ford Fiesta 1.1CL CTX uit 1988

Origineel Nederlandse Mercedes-Benz 207D Camper uit 1977

Faal Golfje II uit 1989

Peugeot 405 GRX 1.8A Air-Line uit 1996

Suzuki Swift 1.3 GL uit 1987

VW Golf II Madison uit 1990

VW Polo Coupé Fox uit 1994

Fiat Panda 4x4 uit 2005

Mercedes-Benz SL 65 AMG 6.0 Kompressor (612pk) uit 2005

Citroën Ami 8 uit 1971, welke sinds de invoer in 2002 van de huidige eigenaar is.

BMW i8, met dank aan de zon voor het onleesbare kenteken.

VW Golf II VR6 met leuk kenteken uit 1986

VW Kever uit 1978 in beweging

Erg strakke Volvo 340 uit 1992

Mitsubishi Pajero 2300 TD Van uit 1986

Nissan 200SX uit 1993

VW 138 ILTIS Diesel uit 1979, welke sinds 2003 van de huidige eigenaar is.

Citroën CX 2000 uit 1982

De topper van zondag: deze Fiat Panda 34 uit 1984, welke sinds 1987 van de huidige eigenaar is!!

En vandaag zag ik nog deze Suzuki Swift 1.3 GLX van 2 januari 1988 (nét 2 dagen te nieuw voor de kwartregeling)

En deze Peugeot 205 Commercial XAD 1.8 uit 1987 met een jonge vrouw achter het stuur. Toch is deze op papier nog van de eerste eigenaar!

Astrawez zei:
Nog zo'n oprijwagen, maar dan een dubbelcabine uit Polen

Mooie spot, zo'n oude wagens uit Polen zie ik bijna nooit. Een kleine opmerking: eigenlijk is het geen dubbelcabine, maar een "crew cab". Dubbelcabine heeft daadwerkelijk twee deuren per kant. Eventueel ter verduidelijking: achter de hyperlinks hieronder staan een crew (extended) cab resp. dubbelcabine pick-up.

Dubbelcabine
Crew cab

Ik was even vergeten dat ik van gisteravond nog een spot heb.

29nwaqh.jpg

Een helaas ietwat bewogen foto van deze hele gewone muisgrijze Daihatsu Valera (ja, ik had de RDW even nodig) met automatische versnellingsbak, 19 jaar geleden volgens mij vrij bijzonder voor een auto van dit formaat, onder de flyover van een verzorgingstehuis in Eindhoven. De auto was in heel aardige staat, en origineel Nederlands uit 1996.

Wat spots van de afgelopen weken:

Leuke Mitsubishi op de A12
2aglv28.jpg

BMW 5-serie tijdens de Najaarstocht van Nippon Classic Cars
qxs7z8.jpg

Daihatsu Charade in de file op de A13
fdzs4w.jpg

Deze Chevrolet Impala kwam afgelopen zondag ongetwijfeld van de All American Days in het Autotron
2a9ctbs.jpg

Net als de Lincoln Continental die me even later passeerde (met wederzijds opgestoken duimen - ik was met de Ro 80)
2wpm650.jpg

Op de A12 haalde ik hem weer in, terwijl hij een Volvo Amazon passeerde
95y252.jpg

Mijn mooiste spot van de afgelopen tijd: een origineel Nederlandse Audi 200 5T, volgens de eigenaar zelfs de enige overgebleven origineel Nederlandse Audi 200. Nog mooier: hij is destijds nieuw aangeschaft door de vader van de huidige eigenaar. Hij is vorig jaar weer tot leven gewekt na zo'n 15 jaar te hebben stilgestaan. Ik had eerder op de dag uitgebreid met hem gesproken op Audi Tradition bij Classic Park en haalde hem bij toeval in op de A2
iz28pl.jpg

6s9y5l.jpg

Nope, alles van 1979 (model CB) tot 1992, model GD. Het model daarna was namelijk meer Ford en had geen coupé. de GD was de laatste "echte" 626. Een korte toelichting kan je overigens hier vinden: https://mazda626.nl/nl/introductie.html

wist ik niet, dacht altijd dat de GE versie ook altijd een echte mazda was. Zo reed hij wel iig. Heerlijke bak en de HB is een mooi ontwerp.
thnx!

Martyn83r zei:
Nope, alles van 1979 (model CB) tot 1992, model GD. Het model daarna was namelijk meer Ford en had geen coupé. de GD was de laatste "echte" 626. Een korte toelichting kan je overigens hier vinden: https://mazda626.nl/nl/introductie.html

En waren er van de 626 gd, geen ford uitvoeringen dan?, zelfs van de 626 gc zijn ford uitvoeringen. Mee eens, bij de 626 ge is de samenwerking groter geworden, maar dit was niks nieuws.. En er is wel degelijk een coupe van de 626 ge, namelijk de mx6. Kijk maar eens naar het chassisnummer, is ook gewoon een GE-platvorm.

Daarbij, de 626 (gd) coupe, die jij de laatste 626 coupe noemt, hete buiten Europa, overal gewoon mx6...
Dus daarin is de ge mx6 ook niet anders..

- Quatrelle - zei:
wist ik niet, dacht altijd dat de GE versie ook altijd een echte mazda was. Zo reed hij wel iig. Heerlijke bak en de HB is een mooi ontwerp.
thnx!

Is ook gewoon een echte Mazda... Ford heeft het model geleend voor australie en nieuw zeeland. Wat ze al sinds de jaren 70 deden, ook met de 323.
Alleen de laatste 121 is een ford, die Mazda geleend heeft.

PR74 zei:
Mijn mooiste spot van de afgelopen tijd: een origineel Nederlandse Audi 200 5T, volgens de eigenaar zelfs de enige overgebleven origineel Nederlandse Audi 200.

Kan goed kloppen, een ander exemplaar dat tot voor kort (in het desbetreffende topic) stond geregistreerd als het oudste exemplaar van Nederland is onlangs geëxporteerd... Heel gave auto!

Grandioos die audi, komt mischien ook door het verhaal, dat vult toch aan vind ik.
Is hij nu groen van kleur? kan het niet goed zien.
(benieuwd naar de voorkant eigenlijk, als ik het me goed herinner stond er vlak voor de zomer zoiets te koop, met van die amerikaanse lampen voorin.)

De mitshu L300 is ook volledig uit het straatbeeld vertrokken, die zag je, tenminste bij ons in de buurt, veel rijden.

@929V6: aan dat topic had ik niet eens aan gedacht...
@Stif: hij is inderdaad groen

Mooie Carina, Panda en 200 (tu)
Leuke Mazda's ook.

Vond er nog een paar, ben nu weer bij.

Heb deze al een jaar geleden gespot maar was de foto heel lang kwijt. Maar nog steeds van eerste eigenaar (:B
FOjNhHe.jpg

gC4Ie4F.jpg

cpyZ2kq.jpg

jKYP9tb.jpg

Wie kan hier misschien wat informatie over geven?
Deze staat vaak bij mij in de straat, daarom viel het me op. Maar het is 1 voertuig, waarom dan twee verschillende kentekens?

5MhUacb.jpg

iKceNUf.jpg

Bedankt, ik had al zo'n vermoeden. Dat verklaart natuurlijk ook waarom het een 3-asser is. De achterste as lijkt mij dan de oplegger?
Vind het wel een bijzondere constructie.

Hele gave Mazda's vooral op deze pagina's, mijn complimenten!
Zelf heb ik vandaag weer een veelzijdige berg foto's gemaakt. Kwaliteit kan beter, komt ook door het slechte weer.

2cifpya.jpg

Ik begin met een Ford Ka. Met sidecode 6 beginnend op een Z had ik ze nog wel eens gezien, maar zo jong? Ik heb hem ingezonden in het oudste-jongste topic.

2gslb2w.jpg

wri1s2.jpg

Van 70 meter afstand ongeveer dacht ik dat ik met het legendarische model Crown Victoria (Amerikaanse taxi's, politie) te maken had. Van dichterbij bleek het echter een 1999 Mercury Grand Marquis. Mocht iemand het niet weten: Mercury is/was ongeveer wat Infiniti voor Nissan is, met als verschil dat de auto's van buitenaf enorm op elkaar leken. Wat voor mij nieuw was is dat deze auto ook officieel in Nederland is verkocht, waar dit exemplaar bewijs voor is.

2r7st3s.jpg

b518wo.jpg

Dit is een 1978 Ford Ranchero 500, van de laatste serie. Geïmporteerd in 2012. Er ligt een 5.8 liter V8 in, de dikste versie die je in deze serie kon krijgen. De eigenaar is wat creatief geweest met verf, maar voor de rest lijkt deze 5 meter 59 aan Amerikaanse slee origineel.

2it09ro.jpg

Deze Peugeot 505 stationwagen uit 1991 (import 2007) had ik al een paar keer gezien, helaas nooit een foto van kunnen maken. Nu, zo'n drie kilometer van waar ik hem anders zie, zag ik hem ineens staan in een rustig straatje. Duidelijk van een liefhebber, de sticker op de achterruit meldt: "je voelt je nog veel lekkerder in een klassieke Peugeot" (mooi ingespeeld op de bekende slogan). Om een auto van 24 jaar oud nu klassiek te noemen... Maar het is de eigenaar vergeven, omdat hij volgens mij ook een (reeds door ondergetekende gespotte) 404 op de oprit heeft.

hriwxd.jpg

Een origineel Nederlandse Ford Fiesta uit 1984 die (laat je niet misleiden door de wat vieze wielen) in ronduit geweldige staat verkeert.

23wo395.jpg

Mijn eerst gemaakte spot van vandaag, maar omdat ik altijd de bijzonderste voor het laatst bewaar, zet ik 'm nu pas neer. Eigenlijk stapte ik pas van mijn fiets toen ik zag dat deze origineel Nederlandse Peugeot 205 uit 1988 geen rechterbuitenspiegel had. Ik kon me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een 205 met maar een spiegel had gezien. Waarom deze op het laatst staat? Hij is nog steeds bij zijn eerste eigenaar :O, over minder dan een maand al 27 jaar... Helaas kan ik niet zeggen dat deze auto vrij van deukjes is, toevallig genoeg vooral aan de kant zonder buitenspiegel.

Ik vermoedde al dat die 505 van eigenaar is veranderd gezien de deels verwijderde belettering (was iets van dierenkliniek Soest) en inderdaad. De kliniek had twee 505 Breaks en een J7 of J9.

@ Afentoe : Hessing leverde ongeveer alle in NL rijdende Mercury Grand Marquis nieuw, totdat Hessing failliet ging zelf.

- Quatrelle - zei:
@ Afentoe : Hessing leverde ongeveer alle in NL rijdende Mercury Grand Marquis nieuw, totdat Hessing failliet ging zelf.

Dat wist ik niet, weer wat geleerd (tu)
By the way, dat kunnen er dan niet heel veel geweeest zijn, ik had er in Nederland voor vandaag nog bijna nooit eentje gezien.

Klassiekerrijder zei:
... van eigenaar is veranderd ...

Was deze al eerder gespot?

@D.E.N.N.I.S: WAUW! Die Carina vind ik heel erg gaaf! :O

@Astrawez: De foto van de achterkant van die Corniche is erg goed gelukt! (tu) Dat Pandaatje vind ik trouwens ook erg leuk! Volgens mij bedoel je trouwens 'vaal' bij die verkleurde Golf?

@Phoenixrood74: Die twee Amerikanen zijn erg gaaf. De leukste is echter de Mitsubishi!

@KP62: Wauw, die origineel Nederlandse Hillman!

@Martyn83r: Staat leuk, dat blauw op die Mazda!

@afentoe: Mooie 505!

929V6 zei:
De John Player Special? (:P)

Hahaha! :D

rzasa zei:
Die Favorit is een of ander actiemodel. Welke, weet iemand dat?

Ik heb ook ooit een dergelijke Favorit gespot. Het zou een 'Exclusiv' kunnen zijn.

Klassiekerrijder zei:
Ja, maar het is je vergeven dat je een spot van 3 jaar geleden vergeten bent.

Hier een plaatje van de J9 met een stukje van de andere 505

https://i1241.photobucket.com/albums/gg509/ClickAgain/Autoos/Foto0396b.jpg

Phew, kreeg ik het toch even benauwd ;)
Met alle respect, maar oude Peugeot's zouden nu niet mijn eerste keuze zijn als bedrijfsauto's voor een dierenkliniek. Hoewel met de betrouwbaarheid van deze generaties weinig mis was volgens mij.

Er werd op z'n minst 'stevig' mee gereden, een rijstijl die niet bij een bejaarde auto past. We gebruikten nogal eens dezelfde parallelweg met een limiet van 30, maar die werd fors overschreden.

In Leiden een Honda Prelude:

RT-57-JT by Timo van Vuurde, on Flickr

Twee keer een Audi 80:

48-LLN-3 by Timo van Vuurde, on Flickr

LB-81-ST by Timo van Vuurde, on Flickr

BMW 635:

95-NV-RV by Timo van Vuurde, on Flickr

VW Polo:

LS-50-XF by Timo van Vuurde, on Flickr

In een parkeergarage in Leiderdorp een Ford Granada:

FS-21-TL by Timo van Vuurde, on Flickr

Renault 15:

11-AP-70 by Timo van Vuurde, on Flickr

En een Renault 16:

10-YD-70 by Timo van Vuurde, on Flickr

En tenslotte in Vianen een Citroën CX 25 Prestige:

PT-TG-55 by Timo van Vuurde, on Flickr

afentoe zei:
2it09ro.jpg

Deze Peugeot 505 stationwagen uit 1991 (import 2007) had ik al een paar keer gezien, helaas nooit een foto van kunnen maken. Nu, zo'n drie kilometer van waar ik hem anders zie, zag ik hem ineens staan in een rustig straatje. Duidelijk van een liefhebber, de sticker op de achterruit meldt: "je voelt je nog veel lekkerder in een klassieke Peugeot" (mooi ingespeeld op de bekende slogan). Om een auto van 24 jaar oud nu klassiek te noemen... Maar het is de eigenaar vergeven, omdat hij volgens mij ook een (reeds door ondergetekende gespotte) 404 op de oprit heeft.

Het is vooral een zeer zeldzame Noord-Amerikaanse uitvoering. (tu)

Klassiekerrijder zei:
Ik vermoedde al dat die 505 van eigenaar is veranderd gezien de deels verwijderde belettering (was iets van dierenkliniek Soest) en inderdaad. De kliniek had twee 505 Breaks en een J7 of J9.

Dat klopt. Dit is dezelfde auto in 2008.

XBXG zei:
Daar in de verte: een Fiat 131 Mirafiori uit 1976.

En daar was ie weer, wederom op de A10 Zuid. :-D

Terug
Bovenaan