Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Aangezien ik ver achterloop met zowel het plaatsen van als het reageren op foto's geef ik voor nu alleen commentaar op de spots van deze pagina de vorige pagina. Bij elke serie spots die ik plaats zal ik steeds een pagina terug van commentaar voorzien :)

@ 929V6: veel leuke spots, waaronder de Fiat 126, Saab 900, Audi Coupé, Triumph Dolomite, Mercury Montego
@ danny1995: die Vectra en triofoto met de Ascona en Astra, Mercedes SLC's, Mitsubishi Pajero V6, Opel Olympia Caravan, Triumph Spitfire en TR7, Fiat Strada, Suzuki Alto en SC 100 GX Coupé, Kalmar Daf, Saab 9000, oude Fordjes, Mazda 929 Coupé, Hyundai Sonata, Opel Manta, Mitsubishi Lancer II, Nissan Terrano's, Toyota Camry's en Sigma wagon vind ik het gaafst. Lekker bezig!
@ rzasa: erg toffe Mini en een bijzondere Mercury Sable Wagon.
@ Klassiekerrijder: die sportieve Colt is erg leuk, net als die TVR Cerbera
@ AlbertsH: prachtige foto's, leuke Carina II, Grandeur V6 en Vectra. De Simca is natuurlijk de topper van de serie!
@ Janus Diedericus: die Kia Sephia en zeker de Chrysler Saratoga zijn heel erg leuk. Golf of niet, dat exemplaar uit 1984 vind ik ook een vermelding waard. Verder de Nissan Micra, Kia Mentor, prachtige Renault 25 en Peugeot
@ Micha D.: ik heb alles wat ik leuk vond in deze serie al van een 'like' voorzien op Flickr, dat waren er zoveel dat ik ze niet allemaal ga noemen. Maar die Franse 305, 504 cabriolet en 504 pick-up, duofoto van de 504 met de BMW 5-serie en 305 Break Service zijn wat mij betreft de klappers!
@ gil77: de tweedeurs Jetta, 2CV en Audi 90 zijn zeer de moeite waard.
@ sjoerd95: Van de spots die ik niet ook zelf heb gespot vind ik de Thalia, Justy en Amerikanen erg tof!
@ VSOP: die Corolla Sportswagon is wat mij betreft een leuke kandidaat voor de 'Spot van het Jaar 2015'-verkiezing. Verdient eigenlijk nog wel een extra plaatje van de andere kant :)
@ D' oh: geweldige Ford Scorpio, Mercedes W114/5, Rover 200, Peugeot 404 Familiale en Honda Accord!

Zoals al is gemeld hebben Sjoerd, Peter en ik het afgelopen weekend Den Haag onveilig gemaakt. De gezamenlijk gemaakte spots zullen we natuurlijk niet allemaal individueel posten.

Vorige week zaterdag kwam ik deze fantastische Toyota Crown al tegen, waarschijnlijk mijn favoriet van de spots van de afgelopen weken. Afgelopen zondag hebben we deze origineel Nederlandse Japanner nogmaals bezocht:

En afgelopen zaterdag zagen Peter en ik deze fantastische Peugeot 104 Coupé voorbij rijden op de Lange Voorhout in Den Haag. Gelukkig stopte het hippe Franse stel:

Dat waren twee van de toppers, nu eerst een stel solospots:

1998 Toyota Starlet Glanza V 1.3 4E-FTE

Ook op twee locaties, tevens door Peter gespot:

1989 Toyota Corolla 1.3

De mooiste Carina II is natuurlijk al door Sjoerd geplaatst, maar deze twee Carina II's van een generatie later vond ik ook erg leuk, allemaal zijn het liftbacks.

1988 Toyota Carina II Liftback 1.6 XL

1990 Toyota Carina II Liftback 1.6 XLi (van eerste eigenaar)

1992 Toyota Celica Liftback 1.6 STi

Deze Kia Sportage is een van de 43 in 2000 geregistreerde exemplaren.

2000 Kia Sportage 2.0i 16V

Applause voor de eigenaar die zijn Daihatsu zo netjes houdt:

1992 Daihatsu Applause 1.6 Xi Automatic

2000 Chrysler Stratus 2.0i 16V LE

1994 Jeep Cherokee 4.0i High Roof Van

Op twee verschillende locaties deze Espero:

1997 Daewoo Espero 2.0i CD Automatic

Om het af te leren nog maar een Espero:

1997 Daewoo Espero 1.8i CD

1986 Volkswagen Golf CL 1.6 Katalysator

1991 Volkswagen Jetta 1.6 CL

Voordat mensen bij onderstaande spot roepen dat het niveau nu wel heel snel daalt, ik vond 'm wel leuk vanwege de voorbumper van de Braziliaanse uitvoering. In Europa had de Fox een afwijkende voorbumper.

2006 Volkswagen Fox 1.2

2003 Mazda RX-8 Renesis

1996 Mazda Xedos 6 2.0i V6

Een veel minder fraai exemplaar uit Polen:

Dan zie ik liever dit exemplaar:

1996 Mazda Xedos 6 1.6i

D' oh zei:
Een Citroën zonder type-aanduiding bij het VWE. Iemand die me uit de brand kan helpen?

Het staat al op de achterklep: Citroën BX 16 RS Break. ;)

D' oh zei:
Voor deze spot moest ik de auto redelijk ver parkeren om vervolgens een stuk terug te lopen. De foto's zijn door een hek gemaakt. Jullie kunnen maar beter dankbaar zijn voor alle moeite die ik moest doen voor deze 404 Familiale! :|(:B

[url]https://farm9.staticflickr.com/8567/16172609299_2493083a88_z.jpg[/url]
[url]https://farm9.staticflickr.com/8595/16172609599_ef9cf0e16e_z.jpg[/url]
[url]https://farm9.staticflickr.com/8599/16171207238_c7d9661fe2_z.jpg[/url]

Ik vind de foto's bijzonder goed gelukt!! (tu)

@Tim: Heel gaaf, zo'n Scorpio! Maar de 'Bucket mobile" (De Rover 200) is wel heeel erg gaaf! Wat mij betreft alvast spot van het jaar materiaal!(tu)

@Rutger: Die 104 is super! De Kia Sportage is ook heel leuk. Jammer dat we de Jeep Cherokee Van alsnog zijn misgelopen! De Fox is ook erg leuk!

[size=large]Den Haag Deel II[/size]
De Crown hierboven hebben we ook zondag gespot. Ik vind 'm heel gaaf!

en verder:

Chrysler Town&Country 3.8 V6 - Den Haag-Regentessekwartier (Altijd leuk!)

Citroën ID 20 F Ambulance - Den Haag-Regentessekwartier (Heel apart!)

Citroën CX 25 TRD Turbo - Den Haag-Bomenbuurt

Fiat Marea Weekend 2.0 20V HLX - Den Haag-Bomenbuurt (Niet heel bijzonder, maar hij zag er nog erg netjes uit!)

Hyundai H350 - Den Haag-Regentessekwartier

Peugeot 205 3-Deurs 1.1 XE - Den Haag-Bomenbuurt

Volkswagen Golf 3-Deurs (US-spec) - Den Haag-Bomenbuurt

Volvo 240 GL Express D6 Overdrive - Den Haag-Regentessekwartier (Apart model om te importeren, wel erg gaaf!)

@Tim: Leuke Scorpio, Rover en Accord!
@Rutger: Vooral die 104 is gaaf, maar ook de Mazda's, de Espero's en de Stratus zijn leuk!
@Sjoerd: Die Marea wordt volgens mij onderhand wel wat bijzonder, ze verdwijnen in rap tempo. De Town en Country is ook bijzonder, eens wat anders als een Voyager. Hier in de buurt rijdt er volgens mij ook 1 rond, of dat is een Dodge.

Veel moois, teveel om op te noemen. Paar persoonlijke favorieten: Scorpio, Rover 200, Peugeot 104, Toyota Crown. De rode CX is ook erg fraai, komt er super uit zo op de foto. (tu)

[size=large]Den Haag Deel III[/size]
Dodge Caravan 3.0 V6 - Den Haag-Regentessekwartier (Met Plymouth wieldoppen*-))

Mercedes-Benz 200 TD Van - Den Haag-Regentessekwartier (Nog steeds bij de eerste eigenaar!)

MG B 1.8 Roadster - Den Haag-Regentessekwartier

Mitsubishi Endeavor 3.8 V6 XLS - Den Haag-Regentessekwartier (altijd leuk, zo'n Amerikaanse Japanner!)

Toyota Sienna 3.0 V6 LE - Den Haag-Regentessekwartier

@Sjoerd Best bijzonder die Marea, zeker omdat het een heerlijke 5 pitter is. Ik denk niet dat die veel zijn verkocht, meer 1.6 en 1.8 jes. In 1997 heb ik lang getwijfeld, het werd toen toch een Rover 420 (domdomdom...)

De Rover 216 SE, Peugeot 404 Familiale, Toyota Crown, Peugeot 104 Coupé en originele MG B Roadster vind ik allemaal geweldige spots!

Gave MGB!

Vandaag een stevig eind gefietst maar de opbrengst aan bijzondere auto's viel zwaar tegen. Een wijk uitgekamd om de Golf M te vinden die op marktplaats staat, maar die was niet te vinden. Wel kwam ik een straat verder een auto tegen die ik al vaak heb zien rijden en graag wilde fotograferen

Grotefoto-66RQPHKO.jpg

Grotefoto-XDPGJJ3L.jpg

@Klassiekerrijder; Ik had hem ook niet voor een GTI aangezien maar de voorkant was iets 'sportiever' dan normaal bij een 205. Daarom besloot ik toch een foto van de auto te maken. Op kenteken staat deze ook niet als GTI maar wel met 1.9. Door de 1.9 ging ik er vanuit dat het een GTI was.

Er bestaat overigens een register van de 205 Gentry. De door mij gespotte staat er niet eens bij. :S

XBXG zei:
D' oh zei:
Een Citroën zonder type-aanduiding bij het VWE. Iemand die me uit de brand kan helpen?

[url]https://farm8.staticflickr.com/7389/16358819275_79b19fef14_z.jpg[/url]

Het staat al op de achterklep: Citroën BX 16 RS Break. ;)

Jij bent scherp! ;)

XBXG zei:
D' oh zei:
Voor deze spot moest ik de auto redelijk ver parkeren om vervolgens een stuk terug te lopen. De foto's zijn door een hek gemaakt. Jullie kunnen maar beter dankbaar zijn voor alle moeite die ik moest doen voor deze 404 Familiale! :|(:B

[url]https://farm9.staticflickr.com/8567/16172609299_2493083a88_z.jpg[/url]
[url]https://farm9.staticflickr.com/8595/16172609599_ef9cf0e16e_z.jpg[/url]
[url]https://farm9.staticflickr.com/8599/16171207238_c7d9661fe2_z.jpg[/url]

Ik vind de foto's bijzonder goed gelukt!! (tu)

Dank je!

@D-C: Heerlijke spots! Opvallend veel Japans/Koreaans. Is dat toevallig of ben je daar het meest naar op zoek?

@sjoerd95: Bijzondere ambulance, jammer van de staat. Die CX is erg mooi vanwege de kleur en staat ervan. Een witte Fiat in Weekend-uitvoering. Wat leuk!

@Klassiekerrijder: Leuke Opel! Ziet er vooral vies uit en niet perse gebruikt. Of ligt dat aan mij?

Mooie foto van die Scorpio Tim! Ook leuk dat je de foto's uit het verleden erbij hebt gezet! Het lijkt er idd op dat er nu goed voor gezorgd wordt.

Zelf heb ik een 2.8i Ghia (6 cyl) gehad. Een fraaie, en erg goed rijdende auto (NS-38-LT zeg ik uit mijn hoofd).

D' Oh zei:
@D-C: Heerlijke spots! Opvallend veel Japans/Koreaans. Is dat toevallig of ben je daar het meest naar op zoek?

Dat is niet toevallig voor wat betreft mijn bericht, maar ik heb geloof ik 175 spots gedaan in de afgelopen weken. Ik had mijn bericht gewoon een Aziatisch tintje gegeven :) De Carina's en Mazda's Xedos wilde ik bijvoorbeeld bij elkaar zetten.

Leuke Commodore, Klassiekerrijder! En je foto's zijn goed gelukt, sjoerd95. De spots zijn natuurlijk allemaal bekend :)

Commentaar op pagina 63:

Charger
Leuke Porsche 968.

Rob0032
Mijn favorieten: Ford Capri, Fiat Stilo Uproad in lekker kleurtje, Ford diesel-Sierra, Renault Trafic camper, post-facelift Chevrolet Epica, Honda Prelude, Toyota Celica coupé en Lexus SC400. Mooie foto's ook altijd, die lage positie doet de auto's er goed uitkomen.

D. Elzinga
Leuke Mazda 626!

- Quatrelle -
Gewoon leuke Toyota Carina II.

XBXG
Erg leuke Peugeot 305 met Frans kenteken.

gil77
Ford Thunderbird, Hyundai Scoupe (bedankt voor deze registerspot, ik had nog geen foto van dat exemplaar!), Ferrari 412 en werkelijk sublieme Suzuki Fronte! Echt ontzettend gaaf.

Escher
Citroën BX phase 1, Morgan, Ford Sierra Laurent David, Volkswagen Passat

danny1995
Die Chevrolet Caprices zijn leuk, die Renault 11 Turbo is een echte topper!

Janus Diedericus
Vooral de Jaguar XJ series II vind ik leuk.

Pedigreepaul
De Opel Kadett B Caravan, Fiat Panda Alessi (da's een van mijn droomauto's) en erg leuke Volvo 343 zijn mijn favorieten.

Micha D.
Je Citroën-serie had ik al eens op Flickr bekeken en dat was genieten. Vooral de Citroën GSA en AMI met origineel Nederlandse kentekens en DS Cabriolet met eigenaar erbij zijn heel erg tof.

sjoerd95
De Alfa Romeo GTV en Peugeot 605 zijn leuk, de Citroën LNA en Peugeot 104 zijn weergaloos, de vroege Saab 99 Combi Coupé vind ik ook heel erg gaaf!

Nu weer een setje van mijn foto's. Deze keer is het thema 'allesbehalve Aziatisch' ;)

Een brommobiel kan best leuk zijn:

Bellier Docker

1991 Citroën BX 16 Chic

1986 Peugeot 205 XAD 1.8

1990 Peugeot 205 XL 1.1 (van eerste eigenaar)

1992 Peugeot 309 XL 1.6i Automatic

1984 Renault 4 GTL

1988 Renault 4 F4 1.1

2003 Renault Avantime 3.0 V6 24V Automatic

1986 Opel Kadett hatchback 1.3 S

1994 Daimler 4.0

1995 Daimler Six 4.0

1990 Jaguar XJ6 Sovereign 4.0

1991 Alfa Romeo 75 1.6 i.e. met 3-9-2008 als vervaldatum van de APK

Viermaal Saab 900:

1992 Saab 900i 2.0

1993 Saab 900i 2.0

1992 Saab 900S 2.0

1992 Saab 900S 2.0 Cabrio

1996 Ford Mustang 3.8 V6 Automatic

1993 Jeep CJ-7 Renegade

2013 Lancia Thema 3.0 V6 MultiJet II 240pk

Als laatste mijn persoonlijke topper van deze reeks:

1973 Fiat 600 L

Wat een hoop spots toch weer een dag na mijn laatste post…

@ danny1995: gaaf bedrijf! Die Toyota’s komen me wel bekend voor. Die zijn volgens mij al eens eerder door iemand gespot die toen zei dat het allemaal export was. Vreemd inderdaad dat ze er nu nog steeds staan. Die Lancer is trouwens ook top!

@ gill77: best wel tof die vreemde eend in de bijt.

@ sjoerd95: altijd mooi, zo’n Alfa Spider. Die Fiesta lijkt wel nieuw, die Orion trouwens ook! Helaas kan ik dat van die Kadett niet zeggen..
De Bedford Camper is een erg gave spot. De XM is formidable! ;) Die Rover 827 Vitesse is ook echt een gave bak, en die Toyota Carina heeft een erg lekker kleurtje!

@ VSOP: die Corolla is echt heel tof!

@ D’oh: mooie kwaliteit foto’s weer! Qua auto’s vind ik de Scorpio, Rover 216, Jag, en 404 Familiale het gaafst!

@ D-C: die Carina’s zijn erg leuk, de 104 ook, maar de bovenste Toyota spant de “Crown”. ;)

@ sjoerd95 (weer): gave gebruikte ID Ambulance en Citroën 240 GLS (inderdaad apart importmodel).
De MB 200 TD Van is ook een erg leuke spot.

@ klassiekerrijder: erg leuk die GS GS. ;)

@ D-C (weer): die 309 lijkt wel nieuw! Leuke Kadett, Alfa 75 en Fiat 600 ook!

Nu dan weer een kleine bijdrage van mijn kant:

Origineel Nederlandse Chevrolet Camaro Convertible uit 1998

Citroën ZX Diesel uit 1992

Waar voorheen de brandweerkazerne zat in Nistelrode, zag ik opeens deze GMC Brandweerwagen uit 1961 binnen staan.
Het pand is verder helemaal leeg en staat te koop/te huur.

Suzuki Swift uit 1991

Vanmiddag werd ik in Uden verrast door deze nette Renault 11 Automatic Cheverny uit 1988. De huidige eigenaar heeft hem sinds 2001 in bezit.

Ook werd ik verrast door deze nette, maar gebruikte Saab 95 V4 uit 1973.

Geweldige Fiat 600!

D' oh zei:
@Klassiekerrijder: Leuke Opel! Ziet er vooral vies uit en niet perse gebruikt. Of ligt dat aan mij?
Het gebruikt zit onder het vuil... op verschillende plaatsen wat amateuristisch bijgewerkt, vooral. Maar wel een leuke auto die je niet vaak ziet.

Ik zie heel veel leuke spots!

Ik heb inmiddels een klein spot, c.q. plaats achterstand... dus het is nu eerst even wat plaatjes van mijn kant.

Ik begin met dit weekend, toen is ondergetekende samen met mede forummer Rutger op pad geweest, en op zondag kregen we dan ook nog eens versterking van nog een forummer, Sjoerd dus!
Er staan al redelijk wat zaken online, maar hier komen een paar kei leuke spotjes die nog niet online staan:

Als eerste deze Rover, in de verte zag ik de"roverkleur"al. De kleur leek tot een 100 te behoren, en dat is al een supertoffe spot natuurlijk. Maar een 111 Cabrio is nog toffer, en dan blijkt ie ook nog maar sinds 4 dagen bij de huidige eigenaar te zijn...

Nog één plaatje om 't af te leren!

Voorts stuitten we op een leuke Sunny sedan. Volgens mij was het zo dat de goedkopere deze kleine spiegels hebben, maar dat ben ik me ook niet helemaal zeker!

Ook spotten Rutger en ik deze kei gave Maserati, compleet met invalide parkeerkaart EN hondenrek( EN dekentje)

Omdat ik hem zo ontzettend tof vind, de Chrysler Town & Country.

Ook deze Godin staat er erg fotogeniek op!

En ook zagen we één van mijn auto's die erg hoog op mijn "to spot lijst" staan, een Hyundai XG :O

Een erg tof plaatje, deze diplomaten Volvo 240!

De topspot die Rutger zag, een Franse 104! :O

Gewoon een toffe foto van deze Renault 16!

Later meer!

@D-C: Wow! Gave 600!!! :O

@Astrawez: Gave GMC met origineel Nederlands kenteken! :O

@Pjötr: Gave Sunny sedan, Maserati, diplomaten-Volvo en 16! Vooral de foto's van de diplomaten-Volvo zijn erg leuk!

Ik had zelf nog twee spotjes van de afgelopen dagen.

Een handgeschakelde Corolla!

En een Audi 90!

D-C zei:
sjoerd95
De Alfa Romeo GTV en Peugeot 605 zijn leuk, de Citroën LNA en Peugeot 104 zijn weergaloos, de vroege Saab 99 Combi Coupé vind ik ook heel erg gaaf!
Dankje! Toch nog wat credits voor de simpele telefooncamera :-) De Franse gebakjes van jou zijn ook weer erg leuk!

Astrawez zei:
@ sjoerd95: altijd mooi, zo’n Alfa Spider. Die Fiesta lijkt wel nieuw, die Orion trouwens ook! Helaas kan ik dat van die Kadett niet zeggen..
De Bedford Camper is een erg gave spot. De XM is formidable! ;) Die Rover 827 Vitesse is ook echt een gave bak, en die Toyota Carina heeft een erg lekker kleurtje!
Dankje! De Kadett stond voor het hek van een garagebedrijf, op een zondag. Ik hoop niet het ergste...
Erg gave Camaro trouwens!

@Peter: Ook weer een leuke reeks, vooral de Rover 100 Cabrio en natuurlijk de XG!

[size=large]Den Haag Deel IV[/size]

Chevrolet Caprice Classic Sedan 5.0 V8 - Den Haag-Valkenboskwartier

Chevrolet Chevy Van 20 6.2 Diesel - Den Haag-Valkenboskwartier (Het blijft een leuk busje, vooral met ONK!)

Citroën DS 23 Pallas - Den Haag-Regentessekwartier (Wat een contrast zo: een Godin voor een cafetaria)

Citroën CX 22 TRS - Den Haag-Regentessekwartier

Mercedes-Benz 450SL - Den Haag-Regentessekwartier

Mercedes-Benz 280SE - Den Haag-Regentessekwartier (wat een beauty!)

Nissan Almera 2.0 GTi - Den Haag-Regentessekwartier (Volgens een docent van mij (een ex-Nissan medewerker) extreem zeldzaam in Nederland!)

Hoezeer ik ook mijn best doe om auto's van diverse merken te fotograferen, zijn er soms dagen dat ik enkel auto's van "mijn" merk tref.
Vandaag was zo'n dag... 8-)

Als eerste zag ik deze DS Break uit 1968. Nu ben ik absoluut geen liefhebber van de Break, maar dit exemplaar zag er werkelijk als NIEUW uit! (tu)

Twee minuten later zag ik deze fraaie BX Deauville uit 1993 staan. Het was de eerste BX die ik in 2015 heb gespot.

Drie minuten later zag ik deze leuke Méhari uit 1982 staan. Niet echt een auto om in winterse omstandigheden mee te rijden, dus daarom des te leuker.

En dan dit: voor mijn werk zit ik een groot deel van de dag achter het stuur, en dan vallen mij altijd diverse dingen op in het verkeer: automobilisten die geen of totaal verkeerd richting aangeven, automobilisten die totaal verkeerd voorvoegen, automobilisten die in het donker zonder verlichting rijden of enkel met die moderne dagrijverlichting (en blijkbaar niet doorhebben dat de achterlichten dan niet branden), maar het valt mij ook op hoeveel auto's een massaprobleem hebben in de achterlichten.
De meeste voorkomende auto met dit probleem is toch wel de allereerste Renault Mégane Scénic, maar ook diverse generaties Fiat Punto's kunnen er wat van.
Toen ik vanmiddag deze Golf voor mij zag staan vond ik dat ik er maar eens een filmpje van moest maken. Het zag er gewoon hilarisch uit!!
Dat zo iemand nooit wordt aangehouden.... Voor de goede orde: de Golf wil hier links afslaan.

Als laatste spot zag ik wéér een DS Break. Dit maal een exemplaar uit 1969.

Klassiekerrijder zei:
D' oh zei:
De foto is belabberd maar een 205 GTI 'Gentry' zie ik niet iedere dag!

Ziet er niet uit als een GTI- geen wielkastranden, lichtmetaal... ik zou 'm aanzien voor een 205 Forever.

Dit is zeker geen echte Gentry. Bij import bleek deze waarschijnlijk veel overeen te komen met een Gentry (1.9 motor en automaat) waardoor deze 205 nu als Gentry geregistreerd staat. De 205 is ook als (even uit m'n hoofd) 1.9 automaat en als XT automaat 1.9 geleverd.

Bij de 306 cabrio zie je een vergelijkbare fout. Heeft een geimporteerde 306 cabrio dezelfde opties als het roland garros model, dan wordt het een roland garros. Kleur maakt dan niet uit, terwijl een echte RG een unieke kleur groen heeft en een uniek wit/groen/rood interieur (laatste modellen groen/creme).

Gave spots heren! Leuke R16, 280 SE, Méhari.. (tu)

Bij de bordeauxrode R107 hebben ze de kentekenplaten blijkbaar even lang willen maken als de chrome achterplaten. Resultaat is een afschuwelijke spatiëring...

Commentaar op pagina 52:

AlbertsH
Prachtige foto's en leuke Kadett en Citroën C35!

Stefan-V6
Die Saab 99 is erg leuk, zo'n Mitsubishi Lancer zou ik ook weleens willen vastleggen. Ook de BMW 1502 vind ik erg leuk, maar de Ford Consul is de onbetwiste topper!

Pjötr
Die Passat sedan vind ik erg leuk, net als de Ford Granada, Opel Ascona en Volkswagen Polo Classic! Het besteleendje en de origineel Nederlandse Méhari vind ik subliem.

D' oh
Vooral de parkeergarage spots zijn tof, vooral de Rolls-Royce en de Alfa GT Junior zijn bijzonder.

Niels.
Die goed gebruikte Mercedes 280 SE is erg leuk, de Saab 95 is een topper, de Honda Jazz vind ik een ontzettend leuk en tevens trendsettend karretje met zijn monovolume-achtige lijnen, gelijk aan de Civic Shuttle. De Fiat Tempra en grijs kenteken Opel Corsa zijn ook heel erg de moeite waard. Van je tweede serie zijn de grijskenteken Renault 5, Kever en Lancia Kappa SW allemaal leuk.

Charger
Zowel de Opel Commodore als de Pontiac Sunfire zijn echt heel leuk.

sjoerd95
Zo'n Buick Park Avenue vind ik altijd leuk, een Jeep Cherokee van die generatie lijkt me erg bijzonder - je ziet bijna alleen maar de vijfdeurs (Grand) Wagoneer. Lancia Kappa Coupé :O Ook de Mazda 626 wagon en Renault Juvaquatre zijn heel leuk, ook vind ik het geinig dat je die Volvo 245 bijna honderd kilometer verderop tegen bent gekomen! In je tweede serie van de pagina staan ook veel toppers, de Fiat 126, Ford Galaxie, Maserati 222 SR (:O), Mazda 626 Coupé, Opel Ascona, Rover 100 en Volvo 66 bijvoorbeeld.

Astrawez
De Audi 80 is leuk, de Ford Transit vind ik zelfs erg tof zonder verhoogd dak of slakkenhuisje. Ook de B-Kadett, sportief uitgemonsterde Starlet en diesel-Scirocco zijn top.

Quadrifoglio Verde
Geweldige Nissan Bluebird! De Renault 11, Peugeot 604 en Honda Civic zijn ook heel leuk.

citroenAZU
Wat een ongelooflijk nette Corsa A GSi zeg! Verder zie ik veel prachtplaatjes, de origineel Nederlandse Peugeot 404 vind ik ook een topper.

XBXG
Gave Chevrolet Camaro!

D. Elzinga
Prachtige Mercedes 250 SE!

Rob0032
Erg leuke BMW E28.

- Quatrelle -
Die Alfasud Giardinetta :O

D.E.N.N.I.S.
Nog zo'n gave Ford Galaxie!

Commentaar op de huidige pagina vanaf mijn laatste bericht:

Astrawez
GMC, Renault 11 en Saab 95

Pjötr
Prachtige foto's! Vooral die van de R16, diplomaten-Volvo, Maserati, Rover 100, Nissan Sunny en actiefoto van de Hyundai XG 350 (oftewel zo'n beetje alles).

D' oh
Erg leuke Toyota Corolla en verstopte Audi 90!

sjoerd95
Ook jouw foto's mogen er zijn, leuk dat je een docent hebt met wie je het over een Nissan Almera GTi kunt hebben (:B

XBXG
Toeval, ja ja ;) De eerste DS Break, BX en Méhari vind ik allemaal erg leuk.

Goed, mijn derde deel. Eerst nog twee foto's van de Renault 16 die Peter en ik afgelopen zaterdag in Den Haag kiekten:

1969 Renault 16

Niet mooi, maar wel erg leuk. Dat gaat op voor deze Sunny:

1985 Nissan Sunny 1.3 Europa

1991 Honda Civic 1.3 Luxe

1991 Honda Civic CRX Coupé 1.6i VTEC

1992 Mitsubishi L300 2.5 D Panel Van

1992 Suzuki Super Carry High Roof Van 1.0

1986 Suzuki Swift 1.0 GL Automatic

1993 Suzuki Swift 1.3 GL sedan

1991 Suzuki Alto 0.8 GA

1992 Suzuki Samurai 1.3 Blue-Lagoon

2006 Toyota Matrix 1.8 16V

1967 Mercedes-Benz 250 SL (W113)

1971 Mercedes-Benz 280 SE 3.5 (W108)

Mercedes-Benz W123 Combi (T-Modell)

Mercedes-Benz SEL (W116)

Tot slot nog een drietal Audi 80's B3:

1990 Audi 80 1.6 (B3)

1992 Audi 80 1.8 S (B3)

1990 Audi 80 1.8 (B3)

D-C zei:
2006 Toyota Matrix 1.8 16V

Enter the Matrix:p

Erg leuke spots weer op zowel deze als de vorige pagina's(tu) Ik moet zeggen dat het mij in positieve zin verbaast hoeveel youngtimers er in dit jaargetijde nog steeds te spotten zijn.

Dubbelspot.

16201608207_4fb5f6d637_c.jpg

Opel Rekord 2.2i Automatic.

16200094430_5534d827fa_c.jpg

15765054714_f57305553f_c.jpg

En een Ford Ranger 2.2 TDCi. Geen idee of deze echt zeldzaam zijn (ik kan zo snel geen verkoopcijfers vinden), wat ik wel weet is dat ik er zelf nooit eerder een gezien heb...

16201277699_48739c90f4_c.jpg

16387505715_bd8c3e83e0_c.jpg

Mooie spots weer

D'oh mooie scorpio en 404
D-C mooie 104, Audi 90, renault 16, MBSEL en MB250SL
Klassiekrrijder gave Opel
D-C leuke kader en Alfa 75
Astrwez mooie GMC en Renault 11
Sjoerd gave ds ambulance, rode CX en SL
Pjotr, geve Chrijsler town en R16

Hierbij 2 van mijn spots
Volvo 960 uit 1992

Mini uit 1979

Dennis, ik denk dat het qua omgeving nogal verschilt hoeveel Rangers er rijden. In Dronten rijden ze enorm veel, maar daar rijd de gemeente ermee :} . Het lijkt me dat ze in het Westen van het land best een zeldzaamheid zijn.

danny1995 zei:
Dennis, ik denk dat het qua omgeving nogal verschilt hoeveel Rangers er rijden. In Dronten rijden ze enorm veel, maar daar rijd de gemeente ermee :} . Het lijkt me dat ze in het Westen van het land best een zeldzaamheid zijn.

In "het westen" wordt door diverse hulpdiensten op het strand met Japanse pickups gereden. :T

Zal zo weer even voorgaande spots door kijken. Heb al aardig wat moois op Flickr voorbij zien gekomen. (tu)

Heb zelf ook weer een aantal spotjes om te delen:
Leuke Saab
15767330544_77f7046753_c.jpg

Niet echt een "spot", maar ik wou hem jullie niet onthouden, deze leuke Buick
16363812226_4bb7127007_c.jpg

Zelfde geldt voor dit Golfje op grijs kenteken. De eigenaar wilt dit Golfje volledig gaan opknappen, omdat dit zijn eerste auto was.
16363812736_02cfd330d0_c.jpg

Dikke Merc C63 AMG
15767333494_b9fe7a59e9_c.jpg

En als laatste dit "strijkijzer" ;)
16203892937_2deacccbf8_c.jpg

Een paar spotjes van deze maand die het overigens lang niet halen bij wat er de afgelopen weken geplaatst is.

Renault 4 GTL, 1984
RezCIMG9130Rx_zpsd958e793.jpg

Nissan Sunny 1.3 HB, 1988
RezCIMG9154Rx_zps9dca2ca5.jpg

Mercedes Benz 190E, 1985
RezCIMG9159Rx_zps609e6608.jpg

Saab 900 I, 1989
RezCIMG9161Rx_zpsd06378e4.jpg

Suzuki SA 310 GL, 1984
RezCIMG9163Rx_zpsd33cf064.jpg

Peugeot 205 GE, 1991
RezCIMG9175Rx_zps29260110.jpg

Saab 90, 1985
RezCIMG9196_zpsdeeb08e1.jpg

Wat is het leuk om op deze pagina zomaar twee oude Swifts tegen te komen. Ik heb er zelf kort eentje gehad en het was een erg fijn autootje. Hier zijn ze quasi uitgestorven...

@Wouter: Prachtige Méhari! Geinig filmpje trouwwens! Het werd vandaag gelijk als voorbeeld gebruikt in de les over... verlichting (tu)

@Rutger: Dankje! Die Sunny blijf ik gaaf vinden! Net zoals de Matrix en lekke 80!

@Dennis: Leuke Opel Rekord!

@Joachim: Leuke Sienna volgens mij is het deze.

@Gijs: Leuk Golfje!

@Spekky: Leuke Nissan Sunny en Saab 90!

En dan het laatste deel van de spots uit Den Haag:
[size=large]Den Haag Deel V[/size]

Alfa Romeo 155 1.7 T.Spark - Den Haag-Valkenboskwartier

Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo Quattro (US-spec) - Den Haag-Valkenboskwartier

BMW 850Ci - Den Haag-Centrum

Dodge Charger R/T Daytona 5.7 HEMI V8 - Den Haag-Oostbroek

Ford Transit 175 Camper - Den Haag-Valkenboskwartier

Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS - Den Haag-Transvaalkwartier

Nissan Sunny Sedan 1.3 LX - Den Haag-Oostbroek

Suzuki Swift 1.3 Cabriolet - Den Haag-Valkenboskwartier (Al eens eerder gespot in Delft)

Volkswagen 1200 Jeans Bug - Den Haag-Valkenboskwartier

sjoerd95 zei:
@Wouter: Prachtige Méhari! Geinig filmpje trouwwens! Het werd vandaag gelijk als voorbeeld gebruikt in de les over... verlichting (tu)

Wat voor les was dat precies, als ik vragen mag?

Leuke Jeans Bug trouwens! (tu)

XBXG zei:
sjoerd95 zei:

Ik studeer autotechniek en toevallig ging het deze week over het onderdeel "verlichting". Ik liet het filmpje van jou zien aan de docent en die gebruikte het in de les gelijk als voorbeeld van veel voorkomende verlichtingsfouten.

inderdaad.

Over oude camper zooi: de stad is vergeven met die dingen. Ik snap werkelijk waar niet wat mensen met zo'n ding moeten (en dan heb ik het over afgetrapte slooprijpe exemplaren). Koop dan een goede tent en een oude stationwagen.

Anderson zei:
inderdaad.

Over oude camper zooi: de stad is vergeven met die dingen. Ik snap werkelijk waar niet wat mensen met zo'n ding moeten (en dan heb ik het over afgetrapte slooprijpe exemplaren). Koop dan een goede tent en een oude stationwagen.

Er een rijdend methlab van maken misschien?:T

sjoerd95 zei:
XBXG zei:
sjoerd95 zei:

Ik studeer autotechniek en toevallig ging het deze week over het onderdeel "verlichting". Ik liet het filmpje van jou zien aan de docent en die gebruikte het in de les gelijk als voorbeeld van veel voorkomende verlichtingsfouten.

Leuk! Dan weet jij vast wel de oorzaak van dergelijke massaproblemen. Ik weet dat het bij de BX op is te lossen door het massapunt achter het linker achterlicht met kopervet in te smeren, maar of dat bij andere auto's net zo geldt?

D. Elzinga
Erg gave Rekord!

gil77
Leuk, zo'n 'vroege' origineel Nederlandse Mini.

Joachim Stiller
Leuke spot, maar wat een vreemd kenteken heeft die Sienna.

Gijs571
Mocht je die Buick nog ooit bij daglicht zien... Gave spot!

Spekky
Leuke Sunny en Saab 90, maar een heuse Suzuki SA 310 uit het pre-Swift-tijdperk, wow!

sjoerd95
Mooie foto's weer :)

Een enkele Kever Jeans op deze pagina is ook zo karig, dus ik heb er nog een in de aanbieding:

1974 Volkswagen 1200 Kever Jeans 111011

1977 Volkswagen LT 31 2.0 281 CH

1994 Volkswagen LT 28D

Nog twee andere Alfa 155's, waarvan een zeer vroeg exemplaar uit de introductiemaand:

1992 Alfa Romeo 155 1.8 Twin Spark

1996 Alfa Romeo 155 2.0 Twin Spark 16V

Een paar Charades...

1987 Daihatsu Charade 1.0 TS Special

1992 Daihatsu Charade 1.3i 16V TX Automatic

1992 Daihatsu Charade 1.3i 16V TS Limited

en Micra's...

1989 Nissan Micra 1.2 Automatic

Waaronder deze zeer bijzondere Micra Van, wat naar ik begrijp de eerste Micra Van van deze generatie in het register van Niels is:

1992 Nissan Micra 1.2 March Van

en Starletjes...

1985 Toyota Starlet 1.3 DX

1987 Toyota Starlet 1.0 XL

Als sedan zie ik ze maar nauwelijks, meestal bovendien met Poolse kentekenplaten.

1998 Daewoo Lanos 1.3 SE sedan

Nog een Koreaan van groter formaat:

2004 Kia Magentis 2.0 Automatic

En een Koreaanse pick-up:

2002 Hyundai H200 Pick-up

1975 Honda Civic 1200 Luxe Hondamatic

1989 BMW 316i (E30)

BMW 3-serie (E30)

XBXG zei:
sjoerd95 zei:
XBXG zei:
sjoerd95 zei:

Leuk! Dan weet jij vast wel de oorzaak van dergelijke massaproblemen. Ik weet dat het bij de BX op is te lossen door het massapunt achter het linker achterlicht met kopervet in te smeren, maar of dat bij andere auto's net zo geldt?
Oorzaak is vaak corrosie, maar soms ook een verkeerd aangesloten contactdoos bij de trekhaak. Een beschadigd kabeltje is vaak ook een oorzaak van een massaprobleem. de massapunten met kopervet snperen is inderdaad oplossing (natuurlijk eerst eventuele corrosie weghalen). Wat nog wat beter werkt dan kopervet is speciale zinkpasta. Wanneer dit beschadigd heeft het de eigenschap om zichzelf weer te repareren, wat de massaproblemen ook iets inperkt. Dit geldt inderdaad voor veel andere auto's.

@Rutger: Toch leuk, twee Jeansbugs :-) De grijskenteken Micra is geweldig! Toevallig dat beide Starlets schade in de zijkant hebben.

En nog wat spots van deze week:
26-1
Volkswagen Polo Variant 1.6 16V Comfortline - Pijnacker (Gewoon leuk in zo'n fris kleurtje!)

27-1
Dodge Ram Van 5.2 V8 B1500 Mark III - Pijnacker

Jaguar XF Sportbrake 2.2D - Pijnacker (Jammer dat je deze prachtige stationwagon zo weinig ziet)

28-1
Renault 5 5-Deurs 1.1 GTL - Leiden

Ongelooflijk, die grijze Honda Civic (**-FJ-**) blijft het maar doen. Woonde tot een aantal jaar geleden hier vlakbij. Qua uiterlijk niet heel veel verslechtering, maar ook geen verbetering. Verdient toch wel een investering van het vakantiegeld aan een nieuw jasje :D

Het tempo is weer moordend, maar een kleine samenvatting van mijn kant:
@Klassiekerrijder: Lekker 'vintage' Opel Commodore;
@D-C: Leuke Renault 4 GTL, Opel Kadett (Hatchback) en érg leuke Fiat 600 L;
@Astrawez: Héél erg leuke Renault 11 en nette Saab 95 V4;
@ Pjötr: Fraaie Rover 111 Cabrio en erg leuke Renaultjes;
@D'oh: Leuk gekleurde Corolla en dikke Audi 90;
@Sjoerd95: Prachtige M-B 280 SE;
@XBXG: Prachtige DS Break;
@D-C: Leuke Renault 16 en enigszins gekreukelde, maar toch ook erg leuke, Nissan Sunny;
@D. Elzinga: Gave Opel Rekord;
@gil77: Leuke originele Mini;
@Gijs571: Dikke C63 AMG;
@Spekky: Leuke Renault 4 GTL, Nissan Sunny en nog wat leuke spotjes uit Zwolle zo te zien;
@sjoerd95: Leuke Nissan Sunny Sedan en gele Volkswagen 1200 'Jeans Bug';
@D-C: Erg fraaie Alfa Romeo 155 en bijzondere Nissan Micra 'Van'. De Honda Civic is een echt karakterbakje;
@sjoerd95: Leuke (en zeldzame?) Renault 5 5-deurs.

Zelf heb ik nu even niets, maar hopelijk kan ik morgen met mijn nieuwe lens wat leuks op de gevoelige plaat krijgen.

Terug
Bovenaan