Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Vandaag deze heerlijke Saab 900i Cabriolet gezien.

15743412508_db0ae56664_c.jpg

15905044106_b16b07d40b_c.jpg

En deze BMW 1M Coupe. Ik blijf 'm echt geweldig vinden, en dit is de perfecte kleur!

15743413508_66b0be12b6_c.jpg

Die 924/944 met aanhangwagen is wel bijzonder. Zo'n trekhaak is niet makkelijk te vinden. Ik heb er nog naar gezocht toen ik een 924 had.

@stola
Heel erg bedankt voor de informatie. Ik was zelf al een tijdje aan het zoeken geweest of het een aparte uitvoering kon wezen, maar ik ben helaas de G16 Gutmann versie niet tegengekomen. Nu weet ik tenminste dat het vermoeden van een jaren negentig 'huis'tuner juist was en het niet een aftermarket ombouwsetje was.

XBXG zei:
Marx579 zei:
Ben benieuwd of de belastingdienst vanaf vandaag ook met haviksogen mee kijkt in dit topic..! Elke dag een tiental notoire Weekers ontduikers op een presenteerblaadje krijgen is altijd meegenomen. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. ;-) Laten we de kentekens vanaf vandaag "bluren". B)

Er zijn natuurlijk een hoop mensen die gewoon belasting betalen en daarom het gehele jaar door mogen rijden met hun youngtimer. ;)

Ik heb al een paar vragende oogjes mijn richting opgehad,vanmiddag nog van iemand in een caprice van 1981,maar misschien keek ik ook wel een beetje van: Huh....'n amerikaan?? dat is lekker betalen...:)

Inderdaad mijn audi word het hele jaar gebruikt

Topspot is de simca 1307(tu)

Barri zei:
Die 924/944 met aanhangwagen is wel bijzonder. Zo'n trekhaak is niet makkelijk te vinden. Ik heb er nog naar gezocht toen ik een 924 had.

Het kan nog erger (foto). 8-)

Eén van mijn favoriete Japanse auto's allertijden: een Mazda MX-6 2.5L V6 24V uit 1993.

Ik vind het altijd leuk om een bedrijfswagen tegen te komen die al een hele tijd in dienst is. Deze VW T3 pick up uit 1990 is nog steeds bij de eerste eigenaar. (tu)

Vanaf dezelfde plek zag ik (op zo'n 100 meter afstand) deze Citroën DS uit 1973 voorbij rijden.

Ik was eens bij de Ferrari-dealer in Sint-Martens-Latem (zeg maar de Bosch en Duin van Oost-Vlaanderen).

Aangezien dealerfoto's hier niet helemaal de bedoeling zijn, maar foto's van bijvoorbeeld een Enzo op zich ook vrij zeldzaam zijn, verwijs ik door naar het album en houd ik het bij deze foto van op de parkeerplaats. Klik op de foto voor de foto's van o.a. een La Ferrari, Enzo, 388 GTO en F40.

Betreffende deze foto: voor de GTA waren bosjes, hierdoor is heeft het een behoorlijk hoog amateurfotogehalte gekregen. Toch wel een leuke 'combo', zoals de Autogespotters zouden zeggen...

Leuk albumpje der Magistrat! Niet helemaal mijn ding maar wel bijzonder! ;)

Hmmm, het spotten is wel tot een halt gekomen? Het is ook veel te koud nu... :)

D' oh zei:
Leuk albumpje der Magistrat! Niet helemaal mijn ding maar wel bijzonder! ;)

Hmmm, het spotten is wel tot een halt gekomen? Het is ook veel te koud nu... :)

Ik heb ook niet zo veel met Ferrari's, maar toen ik zag dat er een Enzo in de dealer stond, ben ik toch maar even naar binnen gegaan. Blijkbaar gaat er een 'supercarcollectie' langs verschillende Ferrari-dealers. Er stond voor miljoenen aan staal binnen, dat heeft wel iets indrukwekkends.

Vandaag nog het een en ander gespot.
In Dronten deze Kia Clarus sw, vlak tegenover de plaats waar pas de groene Fiat Uno stond:
47-HH-JX by dannyvandestreek, on Flickr
Ik had hem al vaker van een afstandje gezien en heb eerst eens op internet nagezocht wat het kon wezen. Toen bleek dat het een Kia Clarus was leek het mij wel interessant om hem maar eens op de foto te zetten.
47-HH-JX by dannyvandestreek, on Flickr
Ik weet niet of het echt onder iets bijzonders valt, want het is in ieder geval een dieselende import Benz, maar wel een originele 300TD in nette staat die niet is omgekat en waar de eigenaar bijna 2000 euro per jaar voor moet overmaken naar de overheid:
73-NDX-4 by dannyvandestreek, on Flickr
Niet mijn smaak, maar wel tijdloos, zo'n Celica. Deze is alweer van 1994:
JD-LT-09 by dannyvandestreek, on Flickr
Één van de mooiste Amerikanen, een Caddilac STS in Elburg:
43-HV-PJ by dannyvandestreek, on Flickr
En mijn favoriet van vandaag stond in de buurt in Nunspeet. Deze auto komt hier wel eens langs en dan hoor je de wastegate van de Turbo zo mooi fluiten. Een prachtgeluid, maar ook een prachtauto, deze Lancia Delta 2.0HF:
47-FR-ST by dannyvandestreek, on Flickr
47-FR-ST by dannyvandestreek, on Flickr

Leuke Scorpio, Clarus, Ferrari's en Espace! (tu)

Vandaag deze geweldig mooie Chrysler 300M voor m'n deur gespot. Echt een schitterend model in mijn ogen. (tu)

15753365630_5297c1a17c_c.jpg

En ook deze Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4.

15751709427_7348229af0_c.jpg

15750933827_5fb588cde6_c.jpg

Die DS heeft een aparte achterbumper (US?).
En in die Lancia Thema zou ik nog niet dood gevonden willen worden...

De DS komt uit Italië. Zie ook de typerende witte knipperlichten met aan de buitenkant een stukje oranje. Die werden speciaal voor de Italiaanse wetgeving gemaakt.

Leuke Shuttle hierboven! Die Lancia is ook... verschrikkelijk?

Vanmorgen zag ik deze Ferrari 458 in, mijn ogen, smakeloze en fantasieloze kleurstelling. (td)

15324560383_05d6ecd56d_c.jpg

Zo'n bedrijfs-Fiesta zie ik zelfs hier niet vaak.

15321930694_16e6431cee_c.jpg

Vroeger altijd m'n favoriete bus, zo'n Renault Trafic.

15942234721_90d9b5db3c_c.jpg

15758154859_ae257bc0fc_c.jpg

Groot respect voor deze Burton-bestuurder. Ik heb het al koud als ik in bed lig...

15758449607_1992da4ab2_c.jpg

15756767718_70f66604af_c.jpg

15758155339_4247a2ab2b_c.jpg

Het voordeel, wat mij betreft althans, van zo'n zwarte Ferrari is dat je niet zo opvalt. Laatst passeerde mij een zwarte California, het duurde best even ik 'm zag. Rood is mooi, maar met die vele tierelantijnen van recente Ferrari's wordt het (snel) een patserbak.

der Magistrat zei:
Het voordeel, wat mij betreft althans, van zo'n zwarte Ferrari is dat je niet zo opvalt. Laatst passeerde mij een zwarte California, het duurde best even ik 'm zag. Rood is mooi, maar met die vele tierelantijnen van recente Ferrari's wordt het (snel) een patserbak.

Ik ken maar weinig mensen die een Ferrari kopen om niet op te vallen... En, dit zal ongetwijfeld vatbaar voor interpretatie zijn, de auto's die ik vaak zie in het zwart met zwarte velgen (Audi's, Range Rovers, Volkswagens, Mercedessen, Porsches) vind ik vaak juist patserig daardoor.
Maar goed, ieder z'n ding. Het model an sich is in ieder geval heel mooi. (tu)

Tegen het donker nog wat gezien, helaas laten de foto's wat te wensen over door het gebrek aan daglicht.

Deze Legacy zie ik eigenlijk nooit als sedan

Grotefoto-XERGUX6L.jpg

Grotefoto-A8YQELZV.jpg

Keurige Marbella

Grotefoto-VV7UXMAI.jpg

En ik heb eindelijk de achterkant van dit restauratieobject op de foto, de struiken ervoor zijn hun blad kwijt. Het blijkt een origineel Nederlandse TI! Ik hoop dat deze auto weer de weg opgaat, wat een gave kar

Grotefoto-3ZEWCDEC.jpg

Mijn foto van een mooie prefacelift Alfa 166 is helaas mislukt, geen licht meer.

Sud is super. Toen ik een kleine jongen was reden onze buren exact eenzelfde als deze:
alfa-romeo-alfasud-ti-02.jpg

Prachtige auto. En ze hebben ondanks het roesten, heel lang Alfa's gereden. Tegenwoordig een Ford Fusion :,(. Maar goed, bejaard inmiddels.

Kennelijk fan van roest, als ze ook een Ford uit die periode durven rijden. ;)

Zou je trouwens wel svp je foto willen verkleinen? Vooral in een fotorijk topic als deze vertraagt dat het laden aanzienlijk.
Mooi trouwens hoe 'modern' de Sud er destijds nog uitzag, terwijl de basis van begin jaren 70 kwam. Mooi staaltje faceliften van Alfa Romeo. (tu)

Rob0032 zei:
der Magistrat zei:

Ik ken maar weinig mensen die een Ferrari kopen om niet op te vallen... En, dit zal ongetwijfeld vatbaar voor interpretatie zijn, de auto's die ik vaak zie in het zwart met zwarte velgen (Audi's, Range Rovers, Volkswagens, Mercedessen, Porsches) vind ik vaak juist patserig daardoor.
Maar goed, ieder z'n ding. Het model an sich is in ieder geval heel mooi. (tu)

Ja, er mist enige nuance. Een Ferrari vind ik nagenoeg altijd veel te veel opvallen, maar in het zwart wordt het op de weg (dus niet qua geluid in een stad bijvoorbeeld) toch een grijze muis. Dat viel me op.
Ik ken trouwens niemand die een Ferrari koopt. :D

Die groene Marbella is wel bijzonder, de laatste typen hadden geen voorbereiding meer voor een achterruitenwisser, en standaard een derde remlicht, geintegreerd met de achterruit.
Ik vermoed dat deze bella een -vanwege roestproblemen, die laatste exemplaren waren onbehandeld, van non-zincor staal- nieuwe achterklep van een ouder type heeft gekregen.

Verder oogt hij nog best hard. Meestal vielen de gaten bij deze late typen in de bodem, dorpels en voorspatborden...
https://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=49&t=9081

Alfasud 1.5Ti heb ik ook gehad, vind het nog steeds jammer dat ik hem ooit weg heb gedaan. Geweldig karretje.

Weer aantal spots van mijn kant:

Als eerste deze Jeep Commanche(?)
15952494295_41d2c6be89_c.jpg

Nette Ibiza van voor de facelift
15926704596_781abce496_c.jpg

Ik las een tijd terug dat Suzuki Baleno's van voor de facelift beginnen te verdwijnen als ik het me goed herinner. Toch even snel dit redelijk net exemplaar op de foto gezet.
15952492735_52d0032f28_c.jpg

Vandaag ook nog een onwijs gave Lexus IS F gezien. Helaas geen foto van kunnen maken, maar heb er wel een paar archief foto's van. Deze foto is van Syntix Speedmasters dit jaar (6 oktober).
15456308361_45f06d7f98_c.jpg

ginkelvanmichiel zei:
@klassiekerrijder

op de Dwarsweg? Kan het niet helemaal zine.

Klopt, de eigenaar werkt bij het tandtechnisch lab op de hoek.

Vandaag gezien, maar door het donker niet op de foto: zwarte Rover P4, origineel Nederlands sidecode 1, een 2CV Sauss-Ente en een erg strakke Nissan Sunny in beige metallic, meegespoten bumpers en origineel lichtmetaal - op groene platen, de berijder vond dat-ie even met volgas moest wegtrekken. (td)

Komkommertijd valt dit jaar in de winter...

Vandaag deze leuke Volvo 740 gezien.

15329181604_e1c0bfb28b_c.jpg

Wederom zo'n heerlijke 740, ditmaal een vroege Nederlandse uit 1984, net twee weekjes jonger dan mijn auto.

15926744226_8409175aaa_c.jpg

15950570841_934c61b883_c.jpg

Heel fijne Lancia Kappa. Ze worden rap zeldzamer heb ik het gevoel.

15925666586_d0dc89b5d7_c.jpg

En tenslotte nog deze geweldige Pagode!

15765431259_f8fec270f3_c.jpg

15951453945_3e4c610015_c.jpg

Ik ben de afgelopen twee weken niet speciaal wezen spotten (druk, koud), toch heb ik een vijftal spots:

28 november, Leiden:

2003 Alfa Romeo 156 Sport Wagon 3.2 V6 GTA (met rechtsachter op de eerste foto het gebouw waar ik studeer)

29 november, Den Haag:

1977 Honda Civic 1200 Hondamatic

3 december, Den Haag:

1966 Volvo Amazon P 12194

1989 Citroën BX 16 TRS

Met jaloezie zie ik steeds dat Niels en Rob vanaf hun balkon/raam auto's kunnen spotten. Vanaf mijn balkon:

4 december, Den Haag:

1991 Rover Mini Cooper 1.3

Ge-wel-dige Civic!! M'n vader had zo'n auto als eerste auto, grijs, ook een 1200 Hondamatic. Pfoeh wat zou ik die graag hebben.

Rob0032 zei:
Ben ik door m'n archief in het spitten, kom ik die Civic ineens tegen!

We zijn niet de enigen, in ieder geval XBXG Wouter, Willem Allink, Carcheologische Onderzoeker, Sander Toonen, Padicha en Skitmeister hebben 'm ook vastgelegd. Populaire Civic :)

09-AX-51 by azu250, on Flickr
TK-34-ZN by azu250, on Flickr
Untitled by azu250, on Flickr
Untitled by azu250, on Flickr
89-YB-05 by azu250, on Flickr
NY-45-DB by azu250, on Flickr
KR-60-YV by azu250, on Flickr
96-AB-13 by azu250, on Flickr
PB-97-XG by azu250, on Flickr
KY-04-HY by azu250, on Flickr
5-XGJ-58 by azu250, on Flickr
55-DB-RH & 82-JV-RH by azu250, on Flickr