Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Altai

Gebruiker
Rob0032 zei:
14917770981_160f08d919_c.jpg

Veel en mooie posts hier.
Rob heeft de scoop. In plaats van een voertuig met ONK heeft hij op een C Kadett een nieuw model kentekenplaat toch een OBK (Origineel Belgisch Kenteken) getroffen. (y)
:D

Astrawez

Gebruiker
Mooi die Kadett GSi Champion, en ook dat rijtje Opels door Gil77! (y) Was dat ergens bij een verzamelaar ofzo?

De Passat door AH is ook geweldig!

Wat ik vandaag zag in Den Bosch:

2 Peugeots 309, een GLX uit 1992 en een GR Comfort uit 1990 naast elkaar

Renault Express uit 1996

Toyota Corolla sedan uit 1992

Toyota Starlet 1.0 DX uit 1986

Citroën AX Volcane uit 1994

Al eerder gespot, maar hij blijft mooi: deze Fiat 132 1600 uit 1977.

Ford Transit uit 1979

Hanomag Henschel F20 uit 1973

Mercedes-Benz L206D uit 1974

De nette Astra's F1 ben ik momenteel ook aan het vastleggen. Hier een roestvrije Young met de zeldzame 1.6 Si motor uit 1994.

Guest
Astrawez zei:
De nette Astra's F1 ben ik momenteel ook aan het vastleggen. Hier een roestvrije Young met de zeldzame 1.6 Si motor uit 1994.

Ik heb de foto van de bruine kadett nog opgezocht omdat je het kenteken wilde weten, maar kan 'm niet meer terugvinden. Ik zal wel een keer een nieuwe foto maken.

Guest
moLRFS.jpg
liIvZy.jpg
wO4wDh.jpg
MXTlgV.jpg
LaKkAE.jpg
fO4zKk.jpg
nXyrOw.jpg
oWv4dY.jpg
haQ1hn.jpg
zlTlFO.jpg
dyTgsq.jpg
Zytk5w.jpg
LWnNLs.jpg
BSJ6eD.jpg
p9QHsy.jpg
s8IRkv.jpg
Zgx2Xs.jpg

Dit Fordje uit 2004 staat in een parkeergarage in Den Bosch. Verlopen APK (aug 2013), lekke banden en onder een dikke laag stof...
vy56s9.jpg
qCauqd.jpg
70TCPr.jpg
hGA451.jpg

Deze foto's zijn niet gemaakt op een sloperij, maar iets wat ooit een autobedrijf is geweest of wellicht nog steeds is?
MQXgij.jpg
kPDJG6.jpg
rTxv9W.jpg
U2XXbx.jpg
8yYBS5.jpg
P9RNnt.jpg
XjLScQ.jpg

Barri

Moderator

Dat is zeker in dat dorpje ten westen van Roermond? Dat autobedrijf is een jaar terug afgebrand.

XBXG

Gebruiker
AlbertsH zei:
Teveel fraais weer om op te noemen, allemaal goed bezig!

Twee Volkswagens van mijn kant, allereerst een (nog) redelijk normale Golf met leuke bodykit:
mv6bzk.jpg

Die zag ik afgelopen vrijdag nog op de A28 bij Zwolle. Het is overigens een vrij zeldzame Golf Syncro 4x4:

AlbertsH zei:

Geweldig ding! (y)

Audi80Coupe

Gebruiker
Deze Golf is een hele bijzondere en is tijden in het bezit geweest van een Engelse Syncro liefhebber. Een hele leuke auto! (y)

eeuwige student

Gebruiker
Barri zei:
Dat is zeker in dat dorpje ten westen van Roermond? Dat autobedrijf is een jaar terug afgebrand.

Maar desondanks niet gesloten.
https://www.hurxkens.nl/index.php?item=cadillac-lindsay-fleetwood&action=article&group_id=10000033&aid=74&lang=nl

Guest
eeuwige_student zei:
Barri zei:

Maar desondanks niet gesloten.
https://www.hurxkens.nl/index.php?item=cadillac-lindsay-fleetwood&action=article&group_id=10000033&aid=74&lang=nl

Ah, wist ik niet

Guest
Vervelend hoor al die audi's op de vorige pagina;)

een paar jaar geleden dacht je d'r nog niet over na, maar als ik zo links en rechts om me heen kijk dunnen de auto's uit de vorige eeuw pitttig uit.
Auto's met kenteken DB-01-BB vond ik al intereresant, De DB-BB-01 serie nu ook

Astrawez

Gebruiker
tienus zei:
Astrawez zei:

Ik heb de foto van de bruine kadett nog opgezocht omdat je het kenteken wilde weten, maar kan 'm niet meer terugvinden. Ik zal wel een keer een nieuwe foto maken.

Als je dat wil doen, dan heel graag. :) Alvast bedankt. (y)

gil77

Gebruiker
@ Astrawez, dank je! Ja die Opels staan bij een verzamelaar in Groningen. Hij had er binnen ook nog 4 staan, 2 oude A Manta's en een oude Ascona maar dan een station en een Kadett coupe. Hij ging opruimen zei hij. De GSI Champion komt daar ook vandaan die heeft m'n broertje gekocht, moet wel gerestaureerd worden, want op de bekende plekken rot. De licht blauwe Commodore ging hij opknappen zei hij en hij had ook nog een aantal Astra cabrio's staan voor de verkoop, en binnen in zijn garage een hele berg Opel onderdelen, in de loop der jaren verzameld.

Gewoon Dirk

Gebruiker
Veel leuke spots weer, veel springt er ook echt uit,zoals het gesloten autobedrijf en de opelliefhebber.

Hierbij mijn spots van de afgelopen dagen.
Om te beginnen een stel Belgische spots, waaronder een vrachtwagen vol exportgoed.
De meeste auto's waren vrij recente Peugeots en Citroëns, enkel de twee bestelbusjes vond ik wel bijzonder.
Foto550-PZK8MURO.jpg

Even later zag ik zomaar een leuke Smart.
Ja echt, een leuke Smart,het was dan ook een Smart Brabus.
Foto550-Q4G48LGH.jpg

Gelukkig heeft de chauffeur het er goed vanaf gebracht...
Foto550-4BEVRWPB.jpg

Ook nog in België zag ik deze Spaanse Lancia.
Foto550-JHZRTWUN.jpg

Eenmaal terug in Nederland zag ik een geweldige, origineel Nederlandse Cadillac Seville Touring Sedan ofwel STS uit 1991.
Foto550-EUD4ZKMH.jpg

Vandaag ging ik helpen verhuizen, onderweg heb ik nog wel een paar leuke dingen gezien.
Allereerst een camper uit 1989 op basis van een Peugeot.
Foto550-G8AOFOHE.jpg

In de opslagloods waar de spullen heen moesten stonden ook een paar auto's gestald, namelijk een MG B uit 1978 met een monsterlijke 3.5l V8 aan boord.
Foto550-SWPLKDRX.jpg

Foto550-FG7BIGC4.jpg

En een Nekaf M38 A1 uit 1956 die sinds 1995 in Nederland is.
Foto550-D8MB3JRO.jpg

Als laatste heb ik nog twee producten van eigen bodem met ONK gezien.
Te weten een Daf FA2105 uit 1987.
Foto550-CMABINZX.jpg

En een Volvo 340DL, ook uit 1987.
Foto550-BUFFPJQV.jpg

sjoerd95

Gebruiker
Ah een deel 13 is er toch gekomen. ik zag dat Rob gelijk een aardige aftrap heb gegeven, geweldig!

Er zijn teveel prachtige spots om op te noemen, maar de STS is mijn favoriet! Wat een geweldige spot, JD!

Vandaag (na de eerste week school), weer eens wat kunnen spotten:

Chevrolet Tahoe 5.3 V8 LT Premium - Delft

GMC Jimmy - Delft

GMC Acadia - Delft

Jaguar E-Type 4.2 Coupé - Delft (mijn favoriet van vandaag)

HarmenA

Gebruiker
Weer mooie spots, vooral de jaren '80 & '90 Japanners zoals de Nissan Bluebird en Mazda 323 kan ik erg waarderen, maar ook de Lancia en Cadillac STS zijn erg gaaf!

De score van vandaag, allereerst een Maserati 4200GT. De 3200GT is in mijn (en bijna ieders) ogen véél mooier, maar deze stond op een vrije locatie:
m1usp.jpg

u9bet.jpg

Vervolgens een lief Renault 5'je met lak als schuurpapier en fantastische wieldoppen:
2czcxy.jpg

ajtddy.jpg

Twee Britse roadstertjes op Duits kenteken:
2niy3at.jpg

jkde0p.jpg

Een Seat Marbella 'STREET' die wel eens betere tijden heeft gekend:
148lxcp.jpg

Met daarnaast een MG ZR die er beter uit zag:
2ypdpo1.jpg

Ik ben normaal niet zo van de busjes, maar deze Opel 'Blitz' uit 1973 was wel fantastisch, waarschijnlijk de beste spot van de dag:
20jqvbo.jpg

b7kg2o.jpg

2afflsi.jpg

En tijdens het fotograferen van de Opel kwam deze origineel Nederlandse BMW 316 voorbij rijden:
2qbhqwp.jpg

Voor de, in mijn ogen, bijzondere kleur en het 'oude' kenteken, voor de rest zie je deze versie nog vrij veel:
9qlk4y.jpg

xbeplj.jpg

Deze versie van de Ford Fiesta (met oud kenteken) zie je dan weer een stuk minder, ik ben benieuwd naar de verkoopverhoudingen destijds tussen de Starlet en de Fiesta:
2rc3ozm.jpg

vharz7.jpg

D E N N I S

Gebruiker
Vandaag gespot deze prachtige brandweerwagen:

2014-09-06%2B16.23.20-2.jpg

Voertuigsoort Bedrijfsauto
Carrosserietype Vrachtwagen
Inrichting brandweerwagen
Merk MAGIRUS-DEUTZ

Vervaldatum APK 16-06-2015
Vervaldatum Tachograaf Niet geregistreerd
Datum eerste toelating 13-07-1965
Datum tenaamstelling 08-02-1995
Tijdstip tenaamstelling 09:06
Datum eerste afgifte Nederland 13-07-1965

Lengte 755 cm
Breedte 225 cm

Astrawez

Gebruiker
Gave STS, Bluebird, 323 sedan, Blitz, en Magirus-Deutz. (y)

Vandaag toen ik wat moest ophalen in Vught de volgende auto's gespot:

Nette Toyota Corolla 1.6 Sedan uit 1987, welke sinds 1989 bij de huidige eigenaar is

Jammer van de motorkap en Mercedes velgen, verder een nette Golf II C met 140 pk van januari 1984. De achterkant staat wat wazig op de foto.

Mooie BMW 316 uit 1978

Citroën "290G522" uit 1992

Citroën CX 25 GTI Turbo 2 uit 1987

Tijdens het nemen van de afslag was ik nét optijd voor een foto van deze Ford 20m uit 1965.

Rover 214 GSi E2 uit 1993. Hiervan staan er nog 3 op Nederlands kenteken.

RobEU

Gebruiker
Die Bluebird, 323 sedan, Blitz en witte Golf zijn heel leuke spots. Die witte e21 verdient in mijn ogen extra aandacht. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een e21 met deze sidecode heb gezien. Topspot! Over die grijze Golf ben ik dan minder enthousiast. Buiten dat 'ie niet verzekerd is, klopt er niets van. Het is exemplaar van na de facelift, met een vermogen dat toen nog niet uit een Golf kwam vanuit de fabriek.

PM xxx

Gebruiker
Rob0032 zei:
Over die grijze Golf ben ik dan minder enthousiast. Buiten dat 'ie niet verzekerd is, klopt er niets van. Het is exemplaar van na de facelift, met een vermogen dat toen nog niet uit een Golf kwam vanuit de fabriek.

Blauw ;) De APK is ook verlopen, dus vermoedelijk is-ie geschorst.

Kan hij gewoon omgebouwd zijn naar na-de-facelift, of levert dat problemen op met bvb de schildbumpers vs. smalle bumpers?
Hij is in elk geval netjes omgekeurd naar zijn nieuwe vermogen bij de RDW.

XBXG

Gebruiker
ginkelvanmichiel zei:
Er was nog een kalere versie van de C, zonder achteruitrijlicht, hoofdsteunen en met zeil op de vloer. Die zijn écht zeldzaam.

edit: je hebt er zelf eens een gefotografeerd!
[url]https://farm7.staticflickr.com/6142/6019813384_ccd14988a7_z.jpg[/url]Renault 5C 1985 by XBXG, on Flickr
[url]https://farm7.staticflickr.com/6137/6019262641_4457096b09_z.jpg[/url]Renault 5C 1985 by XBXG, on Flickr

Dat is ook precies de R5 waaraan ik moest denken. Leuk dat je mijn gedachten hebt gelezen. :D

NielsdW

Gebruiker
Een VW Golf C uit 1986.

Persoonlijk favorietje: een Rover SD1 2600 Automatic uit 1979 op origineel Nederlands kenteken. Bij dit huis heb ik ook al eens een andere SD1 (staat achter deze) en een vroege Rover 800 gespot.

Een schitterende Citroën CX 2400 GTI uit 1977.

En van zojuist, tijdens een stukje fietsen: een TVR Griffith 4.3 uit 1994 op de A30. Helaas is de foto niet helemaal scherp.

VSOP

Gebruiker
Gisteren tijdens Authentiek Vreeswijk (Nieuwegein)

IMAG1107_zps120a8893.jpg

Origineel Nederlandse Riley One Point Five uit 1958

IMAG1110_zpsbb3e037b.jpg

IMAG1111_zps52ff71db.jpg

IMAG1109_zps7921d65c.jpg

Leyland Royal Tiger Worldmaster uit 1956. Voormalige GEVU bus. Heb ik vroeger als klein ventje vaak in gezeten.
Werden vaak ook gehuurd voor schoolreisjes.

IMAG1127_zpsab3ec4b7.jpg

IMAG1128_zps6f4baa99.jpg

IMAG1115_zpsbec3c042.jpg

IMAG1121_zps69d8cbad.jpg

RobEU

Gebruiker
Niels. zei:
en een vroege Rover 800 gespot.

Hoe gaaf die 800 ook is, zo vroeg is 'ie nou ook weer niet. De eerste exemplaren hadden een R-kenteken! Erg leuke spots overigens. Zoals ik al zei op Flickr vind ik die TVR en Rover erg gave spots, en foto's. (y)

Barri

Moderator

Renault 5 Turbo 2 gezien. Helaas geen mogelijkheid een fotootje te maken. Bijzonder ding zeg!

XBXG

Gebruiker
Vandaag was het feestje van de 50e verjaardag van de Ford Mustang op Zandvoort. Ondanks dat ik al honderden foto's van Mustangs heb, heb ik er toch 3 gefotografeerd:

Een convertible uit 1966. De eerste foto is gemaakt in Overveen. De tweede foto is enkele seconden later gemaakt, net over de gemeentegrens in Haarlem.

Met afstand mijn favoriete model Mustang: bouwjaar (1970), Fastback, kleur, originele velgen: (y)

En een Shelby Eleanor GT500 uit 1967 met 699 pk. :eek:
Ik gok dat dit apparaat volledig is gemoderniseerd, met een moderne V8-motor. Wat zou dit waard zijn? 1 ton? 2 ton? 3 ton? Meer? o_O

Astrawez

Gebruiker
Ooit heb ik eens op een Duitse Amerikanen-meeting exact zo'n zelfde Shelby gezien (op Duits kenteken). Het zou goed kunnen dat dat deze was.
Ik zal eens wat oude foto's opzoeken voor een vergelijk.. :T

72grande

Gebruiker
Ik was vandaag (natuurlijk) in Zandvoort voor dat feestje ... Ik ken de blauwe Sportsroof (dat was vanaf 1969 t/m 1973 de officiële naam) en de Eleanor erg goed. Die Sportsroof is erg mooi inderdaad. De Eleanor ook natuurlijk, maar het moeilijke blijft dat het geen bestaande Mustang is (geweest), maar een filmauto uit 2000. Deze is door de eigenaar volledig zelf opgebouwd naar het voorbeeld van de filmauto. Supermooi gedaan en ik denk inderdaad dat je aan een ton kunt denken.

Ik moet misschien van de week iets in het evenemententopic zetten, want met 560 Mustangs op het circuit was dit wel het grootste verjaardagsfeestje voor de Mustang in Europa :cool:

XBXG

Gebruiker
Kijk, weer wat geleerd. (y)
Ik dacht namelijk dat alle Mustang coupés "Fastback" heetten.

A3 White

Gebruiker
Post niet vaak hier maar vandaag eens opgelet hoeveel cabrios op een stukje van 5 mijl;

911, 9-3, Sebring, Z3, A4, Solstice, G6, Sky, Mustang, Corvette C4, Datsun, S4, TT, E-class, SC, Solara, S2000. Cooper.

loyalcomride

Gebruiker
Gaaf zeg, die Shelby en Fastback! (y)
Ik geloof dat er ergens in Duitsland een bedrijf is, dat de 'gewone' Shelby Mustangs helemaal ombouwt met de Eleanor uitstraling. Kan even niet zo snel op de naam komen, maar volgens mij doen ze dat nog steeds.

Guest
Astrawez zei:
tienus zei:
Astrawez zei:

Als je dat wil doen, dan heel graag. :) Alvast bedankt. (y)
hwbIee.jpg

Guest
cNIcEK.jpg

Lancia Delta HF
EWkGm8.jpg

Honda Concerto uit 1992
vubdaS.jpg
GhB2Hd.jpg

Honda Civic uit 1994
Eh6dsQ.jpg

Mitsubishi Eclipse uit 2004
wkXiV8.jpg

Toyota MR2
WsDpOl.jpg

74pD4V.jpg

Canta LX
nw9Kuz.jpg

DAF 33 uit 1968
x5Wrrw.jpg

rnaWs9.jpg

Zastava 750S uit 1977
n09UsC.jpg

W0YYnd.jpg

Ford F100 uit 1976
eHH0Io.jpg

Mercedes SL600 uit 1993
Idugwq.jpg

River 200 BRM uit 1999
erFwNe.jpg

Chevrolet Beretta uit 1992

sjoerd95

Gebruiker
Gave Outback Sport, Riley, Eclipse en Beretta, erg gaaf!

Mijn spots van gisteren:

Cadillac DeVille Limousine - Delft

Chevrolet Caprice Classic Estate - Pijnacker

Chevrolet Express Van - Delft

Dacia Logan Sedan - Delft (meer basic is er denk ik niet!)

Volvo Amazon P1200 - Delft (een vroege import)

Dizono

Gebruiker
Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
[...]
En een Nekaf M38 A1 uit 1956 die sinds 1995 in Nederland is.
https://www.mijnalbum.nl/Foto550-D8MB3JRO.jpg

Als laatste heb ik nog twee producten van eigen bodem met ONK gezien.
Te weten een Daf FA2105 uit 1987.
https://www.mijnalbum.nl/Foto550-CMABINZX.jpg

En een Volvo 340DL, ook uit 1987.
https://www.mijnalbum.nl/Foto550-BUFFPJQV.jpg

Toch nog maar even reageren want een Nekaf is natuurlijk óók van Nederlandse bodem. Het is een in Rotterdam gebouwde Willys Jeep.

Guest
5HuW4L.jpg

Honda Logo uit 1999
GY2fUm.jpg

Renault 5
2cqnim.jpg

Chevrolet ...?
gBcLjr.jpg

Toyota Starlet uit 1989
osQnVB.jpg

Volvo 240 GL uit 1981
4E3mIR.jpg

Volvo 141 (denk ik)
UNNqzp.jpg

Mitsubishi Colt 1200 GL uit 1988
ojgnKp.jpg

Lancia Lybra uit 2001

nkroon

Gebruiker
Gisteren naar het RS fest geweest in Rosmalen

Bij deze de link naar de foto's: https://s723.photobucket.com/user/nielskroon/library/RS%20fest%202014?sort=3&page=1

Onderweg een heleboel DS/ID's tegen gekomen die naar een grote bijeenkomst gingen, maar gelukkig ook nog ander moois:

gepimpte golf pickup:

Een paar lelijke over de top gepimpte bakken:

AMG:

Hele mooie constructan:

Hudson:

Halve firebird:

en een pickup, ernaast stond nog een corvette, maar die kreeg ik niet op de foto:

PV544 katterug en een boxster:

Mooie 3-serie coupé:

RobEU

Gebruiker
Heel gave Daf, Zastava, SL600 en Beretta, Tienus! (y)

sjoerd95 zei:
Volvo Amazon P1200 - Delft (een vroege import)

Een auto die na 16 jaar geïmporteerd is zou ik niet per definitie een vroege import willen noemen. ;)
Verder erg mooie spots weer. Je bent erg goed bezig. (y)

tienus zei:
Volvo 141 (denk ik)

142. Tel het aantal portieren maar. ;)

Leuke Colt ook. (y)

Bovenaan