Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Guest
Een auto transporter van firma Breedijk met oa een Simca/talbot 1510/solara, in iedr geval een in twotone groene vijfdeurs.
Gevalletje pech op vakantie misschien.

Ivanov

Moderator

Ik heb het topic heropend omdat er in het vorige topic nauwelijks nog posts te plaatsen waren.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Wouter82

Moderator

Oer-Civic in Den Haag :)

OqZp0X5.jpg

0sf7OAc.jpg

D oh

Gebruiker
Ivanov zei:
Ik heb het topic heropend omdat er in het vorige topic nauwelijks nog posts te plaatsen waren.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Top! Blijft het WZJVBV deel 12 echter wel bewaard? Toch zonde als al die spots en verhalen verloren gaan! ;)

Edit: Leuke Civic trouwens, hierboven.

danny1995

Gebruiker
Even van het vorige topic, die PTT Daf die Niels spotte in Voorthuizen zag ik zondag ook in Elburg staan, was net te laat met een foto maken :D . En zo te horen waren er de laatste tijd veel spotters in Drenthe :p .

Guest
Die laatste twee pagina's in het vorige topic zijn wel heel leuk hoor.
Ik noem die prachtige 2deurs 20m, wat een zeldzaamheid.
De ptt daf is ook super

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Ivanov zei:

Ivanov
AutoWeek Moderator

Dankje Ivanov! :) Er was geen doorkomen meer aan. Mijn reacties werden een paar uur opgespaard en verschenen toen ineens.

D' oh zei:
Top! Blijft het WZJVBV deel 12 echter wel bewaard? Toch zonde als al die spots en verhalen verloren gaan! ;)

Het archief gaat tot twee jaar terug. We kunnen over anderhalf jaar de moderators weer lastig vallen en vragen of de topic een schopje kan krijgen :)

Astrawez

Gebruiker
Om nog even op deeltje 12 terug te komen: :eek: Die Kadett D Caravan!! Precies in de juiste kleur ook! :) Topspot! (y)

Ik heb mijn best ook maar weer gedaan:

Helaas een wat wazige foto van deze Mini Special 1100 uit 1977. De voorkant van deze vakantieganger staat er helaas nog waziger op..

Net Corsaatje A uit 1989

Aparte verschijning deze een Skoda Oktavia Van op geel kenteken. Hij is origineel Nederlands uit 2003, en dus later (2007) omgekeurd naar geel.
Van de Passat had ik al eens een foto gemaakt.

Toyota Starlet uit 1987

Net Kevertje uit 1972

Erg nette Volvo 740 GLE.A uit 1987 op Lpg, welke in 1988 is geïmporteerd.

Alfa Romeo 155 T.Spark 2.0 16V uit 1996

Dikke Vette op een trailer

Daihatsu Cuore 850 aut. uit 1989

Ford Mondeo 1.8TD Wagon Van (1 van 13 in NL) uit 1998

Op de A2: deze Honda Civic uit 1979

Best wel een redelijke foto al 120 km/u rijdend..

Rutger DC

Actieve Gebruiker
@ Astrawez: In Berlicum staat ook een Mondeo Wagon Van, is dat bijzonder, of gaat het specifiek om de turbodiesel? Leuke Civic trouwens!

Astrawez

Gebruiker
D-C zei:
@ Astrawez: In Berlicum staat ook een Mondeo Wagon Van, is dat bijzonder, of gaat het specifiek om de turbodiesel? Leuke Civic trouwens!
Ik zie ze nooit, dus bijzonder is hij zeker. Die 13 in NL gaat echter wel om de 1.8TD Wagon Van, maar wie weet zijn er van een ander type nog wel minder.. ;)

citroenAZU

Gebruiker
Fijn een vers topic, hopelijk kunnen we hier weer probleemloos posten... Vanmorgen lukte he weer niet in het oude topic...

DH-82-49 by azu250, on Flickr
BE-32-60 by azu250, on Flickr
PT-74-TD by azu250, on Flickr
Untitled by azu250, on Flickr
RT-HZ-51 by azu250, on Flickr
77-XXP-4 by azu250, on Flickr
YV-25-HR by azu250, on Flickr
DSC_7163 (2) by azu250, on Flickr
26-58-PD by azu250, on Flickr
62-71-MP by azu250, on Flickr
AM-20-59 by azu250, on Flickr
25-78-UP by azu250, on Flickr
DSC_2438 by azu250, on Flickr
DL-57-76 by azu250, on Flickr
Vespa by azu250, on Flickr
35-SF-72 by azu250, on Flickr
78-YB-95 by azu250, on Flickr
22-XZ-NT by azu250, on Flickr
XL-51-89 by azu250, on Flickr
PF-74-XG by azu250, on Flickr
DE-51-67 by CitroenAZU, on Flickr

XBXG

Gebruiker
Enkele spotjes uit Amsterdam van vandaag:

Een Citroën Acadiane uit 1980.

Slechts 21 minuten later ( :eek: ) zag ik deze Dyane uit 1969. Enkele weken geleden was ze nog wit (foto).

Een Golf II Diesel uit 1985.

En als laatste een Snoek uit 1972.

JoostM

Gebruiker
Misschien is het mogelijk om een sticky te krijgen voor deel 12 (en voor dit deel wellicht ook)?

Deel 12 gewoon op slot laten, maar dan kan degene die dat zo nu en dan wil het topic doorbladeren.
Ikzelf ben geen poster, maar kijk wel elke dag in dit topic. :)

Joep83

Gebruiker
Ook die camper-pick-up (1-OYI-708) 2x op verschillende plekken in verschillende staat...

RobEU

Gebruiker
Ik wou 'm ook bij elkaar zetten, maar was het vergeten. De zwarte, verbouwde S-klasse stond ook niet op dezelfde plek toen ik de twee foto's maakte. Maar ja, soms staat een auto er net iets beter voor om een foto te maken. :)

Scherp van je Joep. Ik vroeg me al af of iemand het ging opvallen, vandaar dat ik ze niet onder elkaar had gepost. Tot mijn spijt moet ik wel zeggen dat de bovenste foto het oudst is...

Rutger DC

Actieve Gebruiker
@ Rob: Die Belgische Toyota's zijn fabuleus!

Vandaag in Berghem:

1983 Citroën Visa Club

1987 Toyota Starlet 1.0 Special

1968 Volkswagen 1300 113021 Kever (origineel Nederlands)

1995 Hyundai Scoupe 1.5i LS

Dat vroeg om een vergelijkingsfoto met mijn Scoupe:

Barri

Moderator

Wow, Rob schud zijn camera even leeg :eek:

@CitroenAZU: die CX komt me bekend voor. Ik denk dat ie in Youngtimer Magazine stond, vorige maand?

Pjötr

Actieve Gebruiker
Wow... Toffe Spots Rob!! Ik weet niet welke ik het tofst vind. Ik zet mijn geld denk ik in op die fabuleuze Toyota Tercel! Maar ook die grotesk verbouwde Benzen scoren hoog! Doen me denken aan de al oude autotraders!

Tof die Visa zeg!! Die ziet er nog goed uit zeg! Leuk ook het jongere broertje van je Scoupé, Rutger!

Barri

Moderator

Aparte verschijning deze een Skoda Oktavia Van op geel kenteken. Hij is origineel Nederlands uit 2003, en dus later (2007) omgekeurd naar geel.
Die of een vergelijkbaar geval kwam ik vandaag ook tegen. Heel apart idd!

danilo

Gebruiker
Deze spot wilde ik jullie niet onthouden. Deze stond bij mijn werk in Purmerend.

Een echte Mercedes 190e EVO 2 uit 1990 in onberispelijke staat.

Camera%20Uploads

XBXG

Gebruiker
Leuke spots, Rob. Vooral die Lancia Prisma op de Brouwersvliet is een topper. (y)

Vanmiddag zag ik in Amsterdam deze Audi 90 uit 1990.

Het kenteken kwam me heel bekend voor. Dat komt door deze Audi 100 Avant, die zowat bij elke autobeurs in NL is te vinden.

RobEU

Gebruiker
XBXG zei:
Leuke spots, Rob. Vooral die Lancia Prisma op de Brouwersvliet is een topper. (y)

Dankje. Maak daar maar Italiëlei van. Een hoop andere auto's (NL 240, bruine Bentley, Berlingo camper, et cetera) stonden wel daar.
Overigens viel me zojuist pas op dat op de eerste foto van de Prisma er een andere Lancia-typenaam op de achtergrond staat.

Anderen ook bedankt voor de complimenten.

Gewoon Dirk

Gebruiker
@Rob,
Wat een heerlijke megapost weer, helemaal top.
Ik zie ook wat Terneuzen voorbij komen maar vooral andere spots dan ik had uit Terneuzen. (y)

@D-C & XBXG,
Ook weer leuke spots. (y)

NielsdW

Gebruiker
Gaaf zeg, die Prisma! (y)

Zojuist gezien: een Opel Kadett 1.2 SC uit 1986, die echt in nieuwstaat verkeerde! Hij is van één eigenaar sinds 1992.

Astrawez

Gebruiker
Mooie serie weer Rob! En wat een fantastische Kadett, Niels. (y) Topspot!

Door mij vandaag gespot in Den Bosch:

VW 1303 Cabrio uit 1976 tijdens een stoplichtsprintje. :cool:

VW T3 Camper uit 1984

Erg nette Audi 80 uit 1988

Op de parkeerplaats bij station Oost staat deze Engelse Fiesta met Luxemburgse platen al een tijdje wortel te schieten..
Het zou me niks verbazen als ie gestolen is, en hier is gedumpt.

Mercedes-Benz L306 D Camper uit 1976

Ik had hem al wel eens gespot, maar hij blijft mooi. Deze Colt uit 1990 van de eerste eigenaar.

Renault 11 TXE uit 1987, welke sinds 2003 van de huidige eigenaar is. Helaas met een nogal rotte achterdeur.

Alsof hij zo de showroom uit kwam, deze Toyota Corolla uit 1988. Hij is van de huidige eigenaar sinds 1991.

Astrawez

Gebruiker
Zojuist stond deze erg leuke Bedford CF Camper hier voor de deur. Hij is origineel Nederlands uit 1976, maar heeft toch een import (youngtimer-) kenteken. Wellicht ooit eens omgebouwd van grijs naar geel kenteken ivm de camperombouw. Ik vind het overigens wel érg vreemd dat sommige campers wel hun oorspronkelijke kenteken behouden, en dat andere opeens een nieuw kenteken krijgen.

Toen hij weer weg reed kon ik het niet laten om nog een fotootje te schieten.

929V6

Actieve Gebruiker
Een vrij zeldzame en in elk geval vroege (geleverd vanaf 1987) vijfdeurs Micra:

Een 126 met derde deur:

En een Subaru die langzaamaan uit het straatbeeld verdwijnt:

Duimpje11

Gebruiker
Voor mij een opvallend voertuig vandaag actief bij een gebouw in Utrecht-Overvecht. TATA's zijn er maar vrij weinig in Nederland. Daarnaast heeft deze niet-APKplichtige vrachtwagen (want ZZ-kenteken) geen GAIK-platen maar nog van die oude gele platen zonder blauw vlak.

682px-ZZ-59-77_kenteken_2.JPG

1024px-ZZ-59-77_kenteken.JPG

XBXG

Gebruiker
Ik denk dat je Tatra bedoelt. Dat is een heel ander merk dan TATA. ;)

Wel een bijzondere spot. Ik kan me niet herinneren ooit een Tatra op Nederlands kenteken te hebben gezien.

Muddy Bandit

Gebruiker
In de jaren '70 en '80 zag je ze nog wel met enige regelmaat, het was de perfecte vrachtwagen in het grondverzet. (en tevens een ergenis voor de niet-Tatra rijders in het grondverzet, want die moesten elke keer een nieuw rijspoor trekken:))
Bij Wienen in Dalfsen waren er destijds velen in onderhoud en verkoop.

Aan de cabine te zien is dit een Tatra 815, dus met een lekker gehorig motorblokje.:)

Guest
In de jaren '90 zag je nog regelmatig vrachtauto's van Tatra.

Anyway, een hoop moois hierboven. Zo'n Fiat 126 van een laat bouwjaar lijkt mij zeldzaam. En ja, zie maar eens een vervangende deur te vinden voor je Renault 11 uit 1987. Die blauwe Visa vind ik ook een geinig wagentje. Verder een (y) voor de Acadiane en de Lancia Prisma.

Radar

Gebruiker

vandaag deze Starlet weer mogen poetsen..ieder jaar wil de klant dat gelijk met de Apk en onderhoudsbeurt...nu momenteel op 46.330 km....vd eerste eigenaresse ..leuk toch?

Keurige Starlet, heb ik ook eens gehad... '85er met 50.000 km.

OK, niet echt een spot maar ik vond de foto zo geslaagd dat ik 'm hier wel durf te plaatsen. Dit is de Audi 80 quattro van een vriend, eergisteren gefotografeerd bij zonsondergang. Hij heeft de auto gisteren verkocht, en wilde nog een keer een fotoserie hebben.

Grotefoto-EIIUHYAM.jpg

Er zit een originele showroomplaat op, geeft een leuke jaren-'80 folderuitstraling.

Anderson

Gebruiker
Wouter82 zei:
Oer-Civic in Den Haag :)

OqZp0X5.jpg

Ah, leeft ie nog... leuk. Stond bij m'n vorige woning aan de overkant. Staat nu ergens anders zo te zien.

Overigens is de overdaad aan foto's op 1 pagina ook niet echt leuk om doorheen te kijken. **zeg ik na jaren afwezigheid**

RobEU

Gebruiker
Daar zitten een paar heel mooie spots tussen, gil77! Die A6 snap ik niet zo goed, maar die Simca eronder vind ik dan weer briljant!

HarmenA

Gebruiker
Teveel fraais weer om op te noemen, allemaal goed bezig!

Twee Volkswagens van mijn kant, allereerst een (nog) redelijk normale Golf met leuke bodykit:
mv6bzk.jpg

Maar met deze geweldige, origineel Nederlandse, Passat LS werd ik blij verrast:
107s5xv.jpg

14lm0zc.jpg

2v1stao.jpg

2cs9qbp.jpg

loyalcomride

Gebruiker
Gaaf zeg, die Passat! (y) Ik kende die uitvoering nog helemaal niet, heb ze ook nog nooit gezien! Enig idee hoeveel er in Nederland geleverd zijn?

Bovenaan