Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Klassiekerrijder zei:
Zo, dan ben je wel overtuigd... niet alleen je Rancho bestickeren maar ook nog rondrijden met een beschilderde caravan!

Cool toch? Op de foto van 929V6 hing er een andere (oudere?) caravan achter maar sindsdien is hij bij een nieuw baasje gekomen. Deze caravan lijkt me vrij tijdsconform met de Rancho.

afentoe zei:
Klassiekerrijder zei:
Zo, dan ben je wel overtuigd... niet alleen je Rancho bestickeren maar ook nog rondrijden met een beschilderde caravan!

Cool toch? Op de foto van 929V6 hing er een andere (oudere?) caravan achter maar sindsdien is hij bij een nieuw baasje gekomen. Deze caravan lijkt me vrij tijdsconform met de Rancho.

B&A gebruikten in ieder geval een vergelijkbare combinatie in 1978/79.
vlcsnap54549lt7.3792.jpg

718.jpg

Muddy Bandit zei:
afentoe zei:
Sow:eek:.... die ligt voor wel aardig in z'n aanslagrubbers, wordt hoog tijd om dat buikschuivertje eens op de correcte wagenhoogte af te stellen.
Ik dacht dat hij hoog op de achterpootjes stond, kijkend naar de caravan, maar het is de voorkant die vrij laag ligt. Die stond op de foto van 929V6 al niet heel hoog maar lijkt nu je het zegt nog lager te zijn geworden.

Achter staat die wel aardig op goede hoogte (zaten vaak dempers met hulpveren geplaatst), maar aan de voorkant hoort het een cm of 5 hoger te staan:

Is trouwens wel een leuk maar tijdrovend klusje om te doen, er zijn nog maar weinig bedrijven die de kennis nog hebben om dit netjes kunnen bij deze auto's.
Schokbrekers demonteren, de wagenhoogte stellen door de torsiestaven op te draaien, vervolgens de draagarmen blokkeren en stuurhuishoogte correct afstellen m.b.v. vulplaatjes, dan alles uitlijnen en de schokbrekers weer terug monteren.

Ik schud mijn iPhone ook even uit. Dit zijn mijn spots van de afgelopen twee weken:

Ik begin met een pre-facelift Audi 100/200 (?) Avant. Ik kan me niet heugen wanneer ik dit model voor het laatst heb gezien:
spot202.jpg

Bij de autokeuring stond deze prachtige BMW 3-serie (E30) Cabriolet, zo te zien met M-pakket:
spot203.jpg

Deze heb ik vastgelegd omwille van het leuke kenteken:
spot204.jpg

Pre-productie Volvo C40 op Zweedse platen. Blijkbaar één van de exemplaren die aan de internationale pers (in België) werd uitgeleend:
spot205.jpg

In hartje Antwerpen zag ik deze AC Cobra (replica?). Als het een replica is, is 'ie in ieder geval gebaseerd op een oud chassis, getuige de "O"-nummerplaat (+ 30 jaar oud):
spot206.jpg

In de regen en vrij ver weg, maar toch de moeite, deze Lamborghini Aventador:
spot207.jpg

Lekker onhandige paal, maar verder wel een leuke, met de kwast geschilderde 2CV:
spot208.jpg

Nog eentje die ik spotte omwille van de nummerplaat:
spot209.jpg

Zeker niet perfect, maar wel in een mooie, gebruikte staat, deze Citroën CX2400 GTi:
spot210.jpg

spot211.jpg

Afsluiten doe ik met één van mijn absolute favorieten van dit jaar tot nu toe: een heuse en behoorlijk strakke Mitsubishi Galant Sigma!
spot212.jpg

spot213.jpg

Escher zei:
Afsluiten doe ik met één van mijn absolute favorieten van dit jaar tot nu toe: een heuse en behoorlijk strakke Mitsubishi Galant Sigma!
spot212.jpg

spot213.jpg

Dit is echt een topper, Escher!! :eek:
Fraaie spot ook weer van Azu en anderen. (y)

Ik heb nog wat spotjes met jullie te delen, te beginnen met deze leke UAZ Bukhanka Jubilee uit 2019.

Een Citroën C5 V6 Carlsson uit 2012.

Een Mercedes 200 uit 1971.

Een MG B GT uit 1970.

Een Citroën DS uit 1972.

Een Citroën DS uit 1970.

Een Honda Civic uit 1980.

Een Citroën Ami 8 Break uit 1970.

Een Renault 30 TX V6 uit 1981.

Een Alfa Romeo GT 1300 Junior.

Een Citroën Ami 8 Break uit 1972.

Een Citroën DS uit 1971.

Een Renault 4 F4 uit het laatst productiejaar: 1988.

En een Renault 19 uit 1989.

Gaaf hoor die Renault 30 (hoewel die Galant m.i. nog gaver is)!

Dat maakte mij wel nieuwsgierig hoeveel R30's er nog op kenteken staan. Dat blijken er (volgens de open data) niet veel te zijn, althans ik had meer verwacht aangezien dat destijds het topmodel was, waarvan ik verwachtte dat ze vaker binnen zouden staan / beter worden onderhouden. Op volgorde van datum eerste afgifte in Nederland:

31-YA-18
16-RD-BT*
26-RN-VR*
60-SH-NN
47-TN-NF*

79-XN-BR
00-KSX-4*
10-KVS-7
76-KZF-8*
91-YB-99*

3-SBV-20*
22-YD-06*
G-238-LD
L-066-FN

Dus 14 in totaal (waarvan 8 met een geldige APK - daar heb ik een * bij gezet). Opvallend genoeg zit er geen enkele ONK tussen? Zijn ONK's destijds wellicht onder een andere naam geregistreerd?

Ja, ik zie dat ik kennelijk de exemplaren waar het type "inrichting" niet geregistreerd is eruit had gefilterd. Kennelijk werd dat destijds niet geregistreerd, en neem ik die mee, dan komt er inderdaad een stuk hoger aantal uit (38), waarvan 23 ONK's. Mijn aantallen klopten dus inderdaad niet.

DZ-96-68 by CitroenAZU, on Flickr
NP-15-YN by CitroenAZU, on Flickr
TX-PP-23 by CitroenAZU, on Flickr
DT-JD-84 by CitroenAZU, on Flickr
BE-76-11 by CitroenAZU, on Flickr
88-67-HK by CitroenAZU, on Flickr
TN-PZ-89 by CitroenAZU, on Flickr
19-FG-VX by CitroenAZU, on Flickr
DL-80-35 by CitroenAZU, on Flickr
03-XGK-3 by CitroenAZU, on Flickr
AM-26-67 by CitroenAZU, on Flickr
FL-62-LX by CitroenAZU, on Flickr
9-VNP-45 by CitroenAZU, on Flickr
28-GRB-5 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_3087 by CitroenAZU, on Flickr
78-DG-NX by CitroenAZU, on Flickr
AM-83-85 by CitroenAZU, on Flickr
BE-15-70 by CitroenAZU, on Flickr
63-YA-87 by CitroenAZU, on Flickr
DP-35-TX by CitroenAZU, on Flickr
DZ-36-36 by CitroenAZU, on Flickr
FF-16-LR by CitroenAZU, on Flickr
55-RJ-16 by CitroenAZU, on Flickr
FG-33-DS by CitroenAZU, on Flickr
RF-19-33 by CitroenAZU, on Flickr
99-39-XG by CitroenAZU, on Flickr
DB-75-36 by CitroenAZU, on Flickr
48-60-VK by CitroenAZU, on Flickr
71-EP-75 by CitroenAZU, on Flickr

Mooie platen weer. Triest gezicht, die verkommerende klassiekers.

VL2i45Z.jpg

jt5vE5I.jpg

1WujKrb.jpg

Dpnao2g.jpg

GtG5mDh.jpg

dgqevGu.jpg

SaIIp2k.jpg

Helaas niet op de foto: bruin metallic Galant uit 1982 en een beige Peugeot 604 op een autoambulance.

Favorieten sinds 8-11.
citroenAZU: mooie Mehari, Firebird, TVR, Chevrolet (zie ik zelden als tweedeurs), BMW 320. Subaru SVX, Citroën Azu en 2CV, Simca, Ford Scorpio, BMW's 525 en E3.
Escher: Audi 100, Renault Koleos, hele leuke CX en geweldige Galant!
XBXG: Citroën C5, Mercedes-Benz W115, Honda Civic, R30 (wauw!) en R19.
Klassiekerrijder: Toyota, Oldsmobile en gave Ford Mustang.

Ik doe de naam van dit topic eens eer aan dit keer.

1991 Seat Marbella
Een Marbella had ik al tijden niet meer voor de lens gehad. De schade rechtsvoor zal recent zijn, want verder staat hij er heel aardig bij.

2016 Mercedes-Benz S500 Maybach
En aan de andere kant van het spectrum een Mercedes-Maybach die volgens mij bij een trouwstoet hoorde. Hij is al bij de vijfde eigenaar in evenzoveel jaar.

Mooie spots weer op deze pagina! (y)

Een Tofas Dogan Turbo uit 1994. Dit is al de derde Tofas Dogan die ik in de regio Amsterdam heb gespot. Zie ook dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=Y0PVvFOKfu8

Een Volvo Amazon uit 1969.

Een Saab 96 uit 1964.

Een Citroën Ami 8 uit 1975.

Een Mazda 323 uit 1989.

En een Mercedes W115 uit 1972.

Heel gaaf die Tofas! Het is dat ik geen Turks spreek (heb het geprobeerd te leren, maar met nog meer naamvallen dat het Duits werd dat hem dus niet)... anders zou ik er wel een uit Turkije willen importeren!

Tijden lang kan je geen enkele Mazda MX-3 zien en zo staat er ineens eentje verstopt op een parkeerplaats, met luxe kentekenplaten zelfs! :p
IMG-20211114-122429749-HDR-2.jpg

Leuk om te lezen dat de Galant zo in de smaak valt!

Ik deel ook nog snel even wat ik afgelopen week spotte, te beginnen met een nieuwe jaartopper. Eén van de bezoekers van de James Bond-première in de lokale bioscoop kwam nl., geheel in thema, aanzetten met deze prachtige Aston Martin DB5 :eek:

spot214.jpg

spot215.jpg

In een Antwerpse parkeergarage zag ik dan weer deze Mercedes-Benz W111:
spot216.jpg

Schuin tegenover de Mercedes stond deze strakke Honda Prelude, helaas met (veel) te moderne wielen:
spot217.jpg

Jay DoubleYou zei:
Onderweg in omgeving Zwolle kwam ik vandaag een Mercedes-Maybach S-klasse tegen. Kon helaas geen foto maken.

afentoe zei:
En aan de andere kant van het spectrum een Mercedes-Maybach die volgens mij bij een trouwstoet hoorde. Hij is al bij de vijfde eigenaar in evenzoveel jaar.

Precies het model welke ik vrijdag spotte. Helaas kon ik het kenteken van dat exemplaar niet zien.

Jay DoubleYou zei:
Jay DoubleYou zei:
Onderweg in omgeving Zwolle kwam ik vandaag een Mercedes-Maybach S-klasse tegen. Kon helaas geen foto maken.
afentoe zei:
Precies het model welke ik vrijdag spotte. Helaas kon ik het kenteken van dat exemplaar niet zien.
Best imposant en de meest smaakvolle grote Mercedes van dit moment. Deze stond in Eindhoven (weliswaar het noorden van de stad) dus moet hij net 's avonds of de ochtend erop hierheen gekomen zijn.

ginkelvanmichiel zei:
Heel gaaf die Tofas! Het is dat ik geen Turks spreek (heb het geprobeerd te leren, maar met nog meer naamvallen dat het Duits werd dat hem dus niet)... anders zou ik er wel een uit Turkije willen importeren!

Dat hoef je ook niet zelf te doen. De meneer uit het filmpje haalt ze al naar Nederland voor je. ;)

@Escher: die DB5 met 007-kenteken!! :eek: (y)
@Azu: mooie foto's weer. (y)

Enkele spotjes van afgelopen zaterdag, in Gouda:

Een Citroën Xantia uit 1993, het eerste bouwjaar.

Een (deels) gegalvaniseerd Eendje uit 1983.

Een Kever uit 1973.

Als bonus reed er een politieauto door het beeld.

Een Peugeot 505 uit het eerste productiejaar: 1979.

En een Citroën Xantia 1.6 uit 1997, op LPG. Xantia's zijn inmiddels erg schaars geworden, en importexemplaren zie ik nooit. Best bijzonder dat iemand ervoor heeft gekozen om een basismodel te importeren. Dit is overigens een actiemodel (Tentation) met standaard meegespoten buitenspiegels en electrische ramen en centrale vergrendeling.
Hier woont overigens een echte Citroënliefhebber, want in de loop der jaren heb ik er een Citroën DS uit 1973, een XM uit 1989 en een XM V6 uit 1989 gespot. Ik gok dat ze allemaal van dezelfde eigenaar waren.

afentoe zei:
Jay DoubleYou zei:
Jay DoubleYou zei:
afentoe zei:
Best imposant en de meest smaakvolle grote Mercedes van dit moment. Deze stond in Eindhoven (weliswaar het noorden van de stad) dus moet hij net 's avonds of de ochtend erop hierheen gekomen zijn.

Oké. Ik vind deze persoonlijk inderdaad ook erg mooi. Mooier dan de Maybach 62 van bijna 20 jaar geleden. Nu ik het zo aan het typen ben is het eigenlijk onvoorstelbaar dat de Maybach 62 al zo lang bestaat. :eek:

Vanochtend zag ik een 87er peugeot 505 met een chauffeur van rond de 70, prachtig.
Vlak daarachter een rode R15 of 17.
Die laatste is hier ook al eens voorbij gekomen, die rijdt nl 3x per week van NH naar FRL!

Leuk die Citroën (type kom ik zo even niet op) met de kat erop en die vroege Xantia! (y)

Een Volkswagen Passat van dit type zie je niet vaak meer en dan leek dit ook nog een mooi origineel exemplaar te zijn in een fris kleurtje. De oplettende kijker ziet ernaast ook nog een bijzondere auto staan, maar ik had geen zin om daar apart een foto van te maken. ;)
IMG-20211117-124340535-HDR-2.jpg

IMG-20211117-124326970-HDR-2.jpg

Ik betwijfel of het hier om iets bijzonders gaat, maar ik heb nog nooit deze generatie Kia Rio met zo'n nieuwe neus gezien. Wellicht een Amerikaanse versie? of iemand die meer weet?
51686953711_9f8d22d90a_b.jpg

BMW auto zei:
Ik betwijfel of het hier om iets bijzonders gaat, maar ik heb nog nooit deze generatie Kia Rio met zo'n nieuwe neus gezien. Wellicht een Amerikaanse versie? of iemand die meer weet?
51686953711_9f8d22d90a_b.jpg

Lijkt inderdaad een (Amerikaanse) facelift te zijn geweest in 2010, die je vooral op de Sedan-uitvoering ziet op internet.
13253.jpg

Ik denk dat dit er dan één is die uit Amerika is geïmporteerd en waar vervolgens EU-koplampen in zijn gezet.

Maybach: ai, wat staat die eng dicht bij de stoeprand
MX-3: die luxe platen lijken opvallend nieuw.
Xantia: gaaf, zo'n vroeg exemplaar!
GSA: wat een topfoto, met die kat!
Rio: die bumper is in NL inderdaad niet geleverd. Lijkt dus wel 1-op-1 uitwisselbaar.
Passat: heel gaaf! Wie doneert het logo voor achterop? Dan is ie af :)

TT-50-LT by CitroenAZU, on Flickr
17-01-JD by CitroenAZU, on Flickr
00-XF-53 by CitroenAZU, on Flickr
PP-03-YH by CitroenAZU, on Flickr
LP-ZL-14 by CitroenAZU, on Flickr
YN-09-JP by CitroenAZU, on Flickr
33-YD-70 by CitroenAZU, on Flickr
PT-083-N by CitroenAZU, on Flickr
04-NH-NN by CitroenAZU, on Flickr
FX-TL-36 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0005 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0004 by CitroenAZU, on Flickr
AR-53-25 by CitroenAZU, on Flickr
03-XP-31 by CitroenAZU, on Flickr
DH-37-26 by CitroenAZU, on Flickr
ZH-91-TV by CitroenAZU, on Flickr

Eigenlijk jammer van die oude DS en Peugeot dat die daar zo staan. In de basis kan daar nog best wat van gemaakt worden als je het mij vraagt.

Favorieten sinds 13-11.
XBXG: Tofas, Saab 96, Mazda 323, Kever (mooie foto's) , 505.
louisz: leuke Micra! Ik denk dat ik er binnenkort ook eens voor eentje stop, ze worden steeds zeldzamer.
HarmenA: leuke Mazda en VW Passat! Die Landwind had van mij ook op de foto gemogen.
citroenAZU: Maserati Quattroporte, Pontiac Firebird, Unimog, Triumph. Rover P5, Fiat 127 en drukke trailer.
Escher: prachtige DB5!
BMW auto: heel scherp dat die Rio je opvalt!

1962 Cadillac Coupe De Ville
Deze Cadillac kwam ik sinds twee jaar geleden soms in het donker tegen, maar zag ik nu eindelijk eens bij daglicht, dat was een nieuwe foto waard. December 2019 in de mist: (Flickr)

Terug
Bovenaan