Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

PascalD zei:
afentoe zei:
Stif zei:
@PM zei:
Stif zei:
[sub]ik raadpleeg nl niet de open data van de rdw[/sub]

Waarom niet?

Eerlijk gezegd krijg ik het gewoon niet voor elkaar, ik heb wel eens een linkje gevraagd hier maar daar word dan weer niet op gereageerd.

Naar de basispagina van de RDW, dan kan je in het nummerplaatje rechtsonder het kenteken invullen, op enter drukken en dan krijg je wat basisinformatie.

Denk dat je deze link wilt hebben.

Nee, deze.

Stif, je hebt een privé-bericht.

Niels. zei:
Mijn spotjes van de afgelopen week:

Een Volkswagen 411 LE Variant uit 1972. Ik zie zo'n VW-zeldzaamheid liever origineel...

Hij is te koop: https://www.speurders.nl/overzicht/unieke-volkswagen-411-variant-automaat-1-7i-uit-1972-152370975.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=volkswagen+411

de volkswagen 411 variant ziet u al bijna niet meer, en in deze uitvoering (ratlook) is hij helemaal iets bijzonders.
Nou...

Er komt weer zat moois voorbij! (y) De Scania en Alfa 33 Sportwagon vind ik de leukste spots.

Zondag zag ik deze Den Oudsten Daf uit 1976 in het centrum van Den Bosch staan.

Ford Transit 100 9-seater uit 1981

Bekende 605 (gezien het tijdstip onderweg naar De Meern)

En vandaag zag ik deze super dikke Alfa Romeo 164 3.0 Q4 uit 1995.

Ja, dat vond ik ook! Achterop deze bus stond Elektrobus. Volgens mij is hij van een stel studenten ofzo. o_O Ik kon er verder alleen niet uit opmaken wat het doel ervan was dat hij er zo midden op het plein stond.

@PM zei:
PascalD zei:
afentoe zei:
Stif zei:
@PM zei:
Stif zei:
[sub]ik raadpleeg nl niet de open data van de rdw[/sub]

Waarom niet?

Eerlijk gezegd krijg ik het gewoon niet voor elkaar, ik heb wel eens een linkje gevraagd hier maar daar word dan weer niet op gereageerd.

Naar de basispagina van de RDW, dan kan je in het nummerplaatje rechtsonder het kenteken invullen, op enter drukken en dan krijg je wat basisinformatie.

Denk dat je deze link wilt hebben.

Nee, deze.

Stif, je hebt een privé-bericht.

@pm, je hebt pb(y)

Wat een fantastisch vetcoole toyota heb je daar op de foto gezet beste klassiekerrijder(y)
Nog nooit van gehoord, mooi lekker bruut.

@gil77, Die gele vieze amerikaan vind ik stiekum ook wel leuk, het is niet een alledaags model volgens mij.

Van een paar dagen geleden: de mooiste Eend van Haarlem in nachtelijke toestand.

Vanmiddag in een regenachtig Amsterdam: een origineel Nederlandse Citroën Dyane uit 1971.

Gave Terberg, en waar komen toch al die oude 2CVs en Dyanes vandaan? Ik zie ze eigenlijk bijna alleen met sidecode 4... mooie nachtfoto's van de groene 2CV ook. (y)

Stif: bedankt! Er blijken drie Toyota Chasers in Nederland te zijn.

Zo'n groene 2cv doet mij altijd denken aan de auto van Sjakie uit de Flodder serie.:)

@Astrawez, gave bus en 164
@Twan, mooie 33
@CitroenAzu, mooi Citroen, dyanes
@XBXG mooie foto in de avond van die groene Eend!

Hierbij mijn bijdrage

Er komt weer erg veel gaaf spul voorbij, top iedereen!
Helaas heb ik een paar hectische dagen achter de rug, zal snel even wat spots van vorige week plaatsen.
Heb ook nog drie volle camera's, dat probeer ik vandaag in ieder geval op Flickr te krijgen en later hier.
Voor nu, enjoy.
Ik begin met een spotje gedaan door mijn schoonstiefvader en eentje gedaan door mijn vader.

1980 Mercedes-Benz 280 SLC

1972 Triumph TR6

Zelf kwam ik de afgelopen week deze Corvette uit 1998 tegen.

Mercedes-Benz 230 CE uit 1978.

Alweer de derde Traction Avant in korte tijd, deze is sinds 1982 bij zijn huidige eigenaar.

Op het werk stond deze heerlijke F250 uit 1977.

Bij de supermarkt stond dan weer een knalgele Punto cabrio.

Uit mijn geboortejaar, deze Renault 5 TL.

Een Volvo 940 GL met erg laat sidecode 4 kenteken.

Helaas is de foto wat wazig door de schemering want hij was in haast onberispelijke staat, deze Honda Civic met jonge eigenaar.

Ook al een foto in de schemering, deze Seat Ibiza Cupra.

Wie heeft er een typeplaatje nodig als je gepersonaliseerde kentekens kan bestellen?

Chevrolet Suburban.

Op de Boulevard in Bergen op Zoom werd ik verrast door een Britse bus, een Duple B10M uit 1988. Het schijnt in de basis gewoon een Volvo bus te zijn.

De bekende 356 Speedster uit Antwerpen heb ik nu ook eens bij daglicht kunnen zien.

Als afsluiter een kevertje, vooral de foto van de zijkant vind ik zelf zeer geslaagd.

Schitterende Giulia!

Gewoon Dirk zei:

Sterker nog, dat is het allerlaatste nog bestaande kenteken uit die serie! Toevallig kwam dit op de vorige pagina ter sprake:

@PM zei:
afentoe zei:
PS: dit is ook het jongste sidecode 4 kenteken wat ik me kan herinneren te hebben gezien. Iemand die weet wanneer met deze sidecode is gestopt?
Edit: heel simpel autojaarboek-research leert me het volgende: ZX was inderdaad de laatste, deze BMW is dus ook van augustus '91, dezelfde maand waarin met sidecode 5 is begonnen. RDW geeft als eerste datum 30-08-1991. Iemand die weet of dit klopt? Het is niet de laatste dag van de maand, dus zou kunnen... Dit krijgt nog een staartje.

Het laatste kenteken uit sidecode 4 dat nu nog bij de RDW te vinden is, is de ZX-62-LK.

@PM zei:
Gewoon Dirk zei:

Sterker nog, dat is het allerlaatste nog bestaande kenteken uit die serie! Toevallig kwam dit op de vorige pagina ter sprake:

@PM zei:
afentoe zei:
PS: dit is ook het jongste sidecode 4 kenteken wat ik me kan herinneren te hebben gezien. Iemand die weet wanneer met deze sidecode is gestopt?
Edit: heel simpel autojaarboek-research leert me het volgende: ZX was inderdaad de laatste, deze BMW is dus ook van augustus '91, dezelfde maand waarin met sidecode 5 is begonnen. RDW geeft als eerste datum 30-08-1991. Iemand die weet of dit klopt? Het is niet de laatste dag van de maand, dus zou kunnen... Dit krijgt nog een staartje.

Het laatste kenteken uit sidecode 4 dat nu nog bij de RDW te vinden is, is de ZX-62-LK.

Wat een toeval dat ik die toevallig ook nu heb gespot, erg leuk.

Ik zit nu ff bij VWE te kijken wat daar de hoogste is die te vinden is, maar inmiddels gedemonteerd danwel geëxporteerd. Daar kom ik vooralsnog tot ZX-70-LK (een in 2008 gedemonteerde 440). 71 t/m 80 zijn daar ook niet bekend, nu mag ik ff niets meer opvragen, dus wordt vervolgd.

Gaaf, de drie Minors, de Super5 en het fraaie two-tone Kevertje! (y)
Dirk: Duple is een carrosseriebouwer die in dit geval werkt met een Volvo-chassis en -motor. Ze hebben in de jaren '40 en '50 prachtige carrosserieën op Bedford-basis gebouwd. Eigenlijk hetzelfde als de bussen hier die zijn gebouwd door bijvoorbeeld Van Hool, Hainje, Verheul en Den Oudsten.

Ik zal vanavond nog de foto's van hierboven van commentaar voorzien. Voor nu even mijn foto's van de afgelopen dagen. Het zijn er niet veel. ;)

Bij de welbekende Italianen-importeur stond een paar dagen terug dit pareltje voor de deur. :eek: Deze Ferrari 250 Granturismo verdiende meerdere foto's vond ik.

Tijdens de meeting in de Meern kwam deze Porsche op diplomatenkentekens aantuffen.

Op het terrein stonden trouwens wel meer EMW-auto's.

Op de terugweg van de Autoweek forummeeting kwam ik deze Barkas B1000 tegen. Twee jaar geleden mislukte de foto die ik van dit busje probeerde te maken maar dit keer niet.

Vandaag gezien:

Porsche 911 van 1989:

wdksmrdrw3r.jpg

Duitse VW Transporter T3:

ufiz1gepsvi.jpg

Volvo 960 van 1997:

q35all7ar0z.jpg

Engelse VW Transporter T3:

94rozwo8xfc.jpg

Peugeot 205 op grijs kenteken van 1992,nog van de eerste eigenaar:

66bixkqwqrz.jpg

Kia Magentis van 2003:

3td9zak6i4z.jpg

Volvo 340 van 1985:

uwldpabwbdm.jpg

Toyota Corolla van 1986:

53xbcppxwjh.jpg

@D'Oh: help mij er even aan herinneren dat ik jou nooit meer zeg 'deze mag je wel voor spot van het jaar inzenden', want dan kom je een week later met iets nog uniekers op de proppen ;) Prachtig, die Ferrari.

Gewoon Dirk zei:
@PM zei:
Gewoon Dirk zei:

@PM zei:
afentoe zei:

Wat een toeval dat ik die toevallig ook nu heb gespot, erg leuk.

Wat toevallig Dirk, is dat ook weer opgelost! :)

@PM zei:
nu kan ik even niets meer opvragen
Ik gebruik zelf altijd incognitovenster bij opvragen, dat kan je gewoon sluiten, opnieuw openen en zolang doorgaan als je wilt...

Ikzelf heb drie spots van resp. 14, 15 en 16 augustus.

2r62t5z.jpg

Allereerst kwam ik vrijdagmiddag in Eindhoven deze leuke Fiat 124 2000 (USA model) tegen. Auto is van 1980, import in 1991. Op 9 September aanstaande is 'ie al weer 21 jaar bij de huidige eigenaar. Ik moet zeggen dat ik ook geen spatje roest zag, wat volgens mij best een prestatie is bij een Italiaanse wagen van 35 jaar oud.

25icitf.jpg

Op de regenachtige zaterdag, ook in Eindhoven, zag ik ineens dit ergens ook wel fotogenieke plaatje staan. Zowel auto als buurt hebben er wel eens (stukken) beter uitgezien. De auto is een origineel Nederlandse Nissan Sunny 1.6 coupé uit 1987. Sinds 2009 bij de huidige eigenaar.

16h0x9w.jpg

Tot slot zondagmorgen vroeg, weer in Eindhoven, een auto die letterlijk al sinds zijn import (2008) in deze straat staat. Het is een Plymouth Trail Duster (noooit van gehoord) uit 1980, met 5.2 liter V8, lekker Amerikaans. Het enige SUV-model wat Plymouth ooit heeft gemaakt. Het is eigenlijk een Dodge Ramcharger die van '74 tot '81 ook met Plymouth badge is gemaakt.
De auto heeft zeker twee jaar lang te koop gestaan, maar de eigenaar lijkt het even te hebben opgegeven o_O .
PS: De Plymouth ziet er in het echt stukken netter uit als op de foto, staat er steeds brandschoon bij.

Tja, wat moet je hier met zo'n ding?
Ik vind die jaren 70 USA SUV's best geinig, maar heb meer met de GM bakken, of met een Jeep Wagoneer.

@PM zei:
Ik zit nu ff bij VWE te kijken wat daar de hoogste is die te vinden is, maar inmiddels gedemonteerd danwel geëxporteerd. Daar kom ik vooralsnog tot ZX-70-LK (een in 2008 gedemonteerde 440). 71 t/m 80 zijn daar ook niet bekend, nu mag ik ff niets meer opvragen, dus wordt vervolgd.

Een vriend van me kocht afgelopen weekend een golf 4, kenteken ZL-NJ-22, deze is van 4-06-1999, op 10-06-1999 kwam side code zes.
Ik ben dan altijd nieuwsgierig of dit dan de aller laatste van de serie is.
Net als de discussie met de volvo 740, roepen mij al weer vragen op.
Wat is de laatste van een side code en wayt is de eerste!
Misschien ook leuk wat is de laatse van de vorige eeuw, en wat is de eerste van deze eeuw:LOL:

(misschien een aanvulling in het gelijknamige topic)

Anderson zei:
Tja, wat moet je hier met zo'n ding?
Ik vind die jaren 70 USA SUV's best geinig, maar heb meer met de GM bakken, of met een Jeep Wagoneer.

Ik vind vrijwel alle grote lompe Amerikaanse SUV's helemaal geweldig (hoewel ik met Hummer nooit wat heb gehad), maar in Nederland zijn ze helaas niet zo passend, knappe jongen die dat ding in de parkeergarage van de supermarkt gefrot krijgt.

Stif zei:
@PM zei:

Een vriend van me kocht afgelopen weekend een golf 4, kenteken ZL-NJ-22, deze is van 4-06-1999, op 10-06-1999 kwam side code zes.
Misschien ook leuk wat is de laatse van de vorige eeuw, en wat is de eerste van deze eeuw:LOL:

De laatste van site code 5 was de ZN-NX-31

@Klassiekerrijder: Inderdaad zeg, een roestvrije Fiësta is inderdaad bijzonder! Jammer van die duplicaatcode op het kenteken.

@Quatrelle: Vrolijk plaatje van die DS. Leuk!

@gil77: Die vieze Amerikaan is mijn favoriet van je post. De foto van de Wagoneer is nog best leuk qua compositie. De Morris Minor met kenteken 71-79-PN was tot een paar jaar terug nog bij zijn eerste eigenaresse!

@Twan238: Oef, zo'n Alfa Wagon is bijna net zo leuk als een Regata Weekend! ;)

@Astrawez: Die 164 vind ik ondertussen best een leuk model worden!

@citroenAZU: Mooie platen! (Zoals altijd...)

@XBXG: Het is inderdaad een leuke Eend. De eigenaresse is trouwens ook een ontzettend aardige dame!

@gil77: Wat rijdt er nou in de achtergrond bij die bordeauxrode SAAB? Op de derde foto. Dat Accordje kan mijn goedkeuring overigens wel krijgen!

@Gewoon Dirk: Oef, die zij-foto van die bruine Benz 230! Prachtig!

@Quatrelle: Super! Die Giulia! ;)

@D' oh: Wow! Prachtige foto's weer! :LOL:

@Charger: Corolla (y)

@afentoe: Haha, ik had die Ferrari natuurlijk niet ingestuurd voor spot van het Jaar. Hij stond immers bij een bedrijf dat daar in handelt. Mocht ik hem met kenteken op straat spotten dan zou ik hem misschien weer wel insturen... Maargoed, met de Hindustan maak ik op dit forum meer kans... :)

Wat een GOUDEN TIP trouwens, dat van dat incognitovenster! Nooit bij stilgestaan! Bedankt, dat ga ik volgende keer gebruiken.

Leuke Sunny trouwens!

Twee spotjes van vanavond: een Citroën CX 25 TRD Turbo 2 uit 1986 op de A10 Zuid.

En zijn opvolger stond in Haarlem: een Citroën XM uit 2000.

D' oh zei:
@Klassiekerrijder: Inderdaad zeg, een roestvrije Fiësta is inderdaad bijzonder! Jammer van die duplicaatcode op het kenteken.

@Quatrelle: Vrolijk plaatje van die DS. Leuk!

@gil77: Die vieze Amerikaan is mijn favoriet van je post. De foto van de Wagoneer is nog best leuk qua compositie. De Morris Minor met kenteken 71-79-PN was tot een paar jaar terug nog bij zijn eerste eigenaresse! Dank je!!

@Twan238: Oef, zo'n Alfa Wagon is bijna net zo leuk als een Regata Weekend! ;)

@Astrawez: Die 164 vind ik ondertussen best een leuk model worden!

@citroenAZU: Mooie platen! (Zoals altijd...)

@XBXG: Het is inderdaad een leuke Eend. De eigenaresse is trouwens ook een ontzettend aardige dame!

@gil77: Wat rijdt er nou in de achtergrond bij die bordeauxrode SAAB? Op de derde foto. Dat Accordje kan mijn goedkeuring overigens wel krijgen! Daar rijdt een bijna splinternieuwe 911

@Gewoon Dirk: Oef, die zij-foto van die bruine Benz 230! Prachtig!

@Quatrelle: Super! Die Giulia! ;)

@D' oh: Wow! Prachtige foto's weer! :LOL:

@Charger: Corolla (y)

@afentoe: Haha, ik had die Ferrari natuurlijk niet ingestuurd voor spot van het Jaar. Hij stond immers bij een bedrijf dat daar in handelt. Mocht ik hem met kenteken op straat spotten dan zou ik hem misschien weer wel insturen... Maargoed, met de Hindustan maak ik op dit forum meer kans... :)

Wat een GOUDEN TIP trouwens, dat van dat incognitovenster! Nooit bij stilgestaan! Bedankt, dat ga ik volgende keer gebruiken.

Leuke Sunny trouwens!

afentoe zei:
@PM zei:
nu kan ik even niets meer opvragen
Ik gebruik zelf altijd incognitovenster bij opvragen, dat kan je gewoon sluiten, opnieuw openen en zolang doorgaan als je wilt...

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker even proberen.

Spekky zei:
Stif zei:
@PM zei:

De laatste van site code 5 was de ZN-NX-31

Dat stond toen wel in de krant ja, maar later kwam ik erachter dat ZN-NX-36 ook nog is uitgegeven. Die is bij VWE nog te vinden, 32 t/m 35 dan weer niet, dus of die overgeslagen zijn? Net als GB-002-B t/m GB-030-B, deze bestaan ook niet.

Laatste van de vorige eeuw/eerste van deze eeuw wordt nog een uitdaging, omdat kentekens altijd een tijdje blijven liggen bij de dealer voordat ze tenaamgesteld worden, dus je moet eerst zien te bepalen waar ze ongeveer waren. Ik weet dat het ergens in de 00-Dx-xx was.
Tegenwoordig worden import-kentekens 's avonds toegekend (zo is het tenaamstellingstijdstip van mijn auto 21:11). Ik denk dat je het dus in de import-hoek moet zoeken, aangenomen dat er op 31-12 ook importjes worden verwerkt en het in 1999 ook al 's avonds werd uitgevoerd.

Sta ik vandaag in Beverwijk het verkeer te regelen i.v.m Sail (waar ik overigens niks van gezien heb) komt ineens de 97-LHD-7 langs rijden.

RYnuvlIQZYeNidy9Izh-jSVJYAdz5yNvNsslDjKF7OM=w800-h533-no

archief foto​

En dat is de auto die ik in 2010 nieuw kocht en in 2012 verkocht, omdat ik graag een bedrijfje wilde starten. Dit is de auto die ik nog dagelijks mis. Hij zag er netjes uit en wordt blijkbaar goed onderhouden.

De bestuurder reed met zijn raam open en hoorde mij (iets te hard) zeggen: 'he dat was mijn auto'. Wat volgde was een kort gesprek van een paar minuten. Het was op dat moment niet druk.

D' oh zei:

Touché, had even niet door dat hij nog in handen was van de handelaar.
Ik had geen idee dat het incognitovenster zo onbekend was...
In elk geval mijn complimenten voor de mooie spots (van iedereen) van de laatste tijd, ga zo door!

D.E.N.N.I.S. zei:
En dat is de auto die ik in 2010 nieuw kocht en in 2012 verkocht, omdat ik graag een bedrijfje wilde starten
Wel bijzonder ja, dat je out of the blue je eigen oude auto ziet rijden. Lijkt me een heel apart gevoel. Ik hoop voor je dat de Matiz ook goed bevalt ;)

Die twee Acadyane's lijken mij DAK's. Die reden vroeger veel in Joegoslavie, net als de Cimos GA (GSA). De DAK had neerdraaibare ramen ipv de 50-50 schuiframen van onze Aca's.

Acadianes (niet Acadyane's ;) ) hadden altijd neerdraaibare ramen. :p

Vanmiddag gespot op de A5: een van de 5 (?) Nissan Pao's van Nederland.

Met vlak daarvoor een fraaie witte Fiat Tipo. In een dergelijk model heb ik van mijn 13e t/m mijn 16e meegereisd tijdens vele ritten en vakanties. Wat een heerlijke auto was dat! (y) En nu vrijwel uitgestorven.

Vandaag gezien:

Duitse Renault 19:

cuuqosonoks.jpg

Chevrolet K 1500 van 1994:

xroex7gq4gf.jpg

Mercedes 207 D van 1980:

jw38xikwvvk.jpg

Mazda 626 van 1994:

qjeldee33rf.jpg

Opel Vectra van 1991:

tpygb5r3vav.jpg

@XBXG:
Klopt idd.
Juist de Cimos Dak had schuifraampjes. Tevens andere cabine- en huifopbouw. Geen ex-Joego dus.

Wat betreft de Pao, ten tijde dat wij de Figaro hadden, waren er al 13 Pao's in Nederland, nog niet allen op kenteken.
Gezien de enorme groei aan Figaro's in het land, zal ook de populatie Pao's eerder toegenomen dan afgenomen zijn.

Alhoewel.. De Pao weet in tegenstelling tot de Figaro een stuk sneller te roesten, vooral rond de achterspatborden en dorpels is de Pao minder gelukkig gefabriceerd dan de Figaro die ook wel roest, maar minder snel dus dan dit olijke doosje.. :(

Terug
Bovenaan