Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Deel II

XBXG spotte hem een dag eerder maar ik kreeg de voorkant er iets beter op! ;)

Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik deze Sierra eerder heb gefotografeerd. Wel met een ander kenteken...

Naar aanleiding van dit bericht in het projecttopic ben ik op zoek gegaan naar de Lancia Fulvia en ik vond hem ook nog!

Als laatste, deze Mercedes-Benz 280S die ik al heel vaak heb zien staan en jaren geleden al eens gespot heb. Ik vond het het tijd voor een paar nieuwe foto's.

XBXG zei:
afentoe zei:
https://i59.tinypic.com/9a25vl.jpg
Op 11 augustus in Eindhoven, deze Peugeot 205 1.9 GTI van 1991. Import in 2001. De auto zag er, m.u.v. de brulpijp dan, nog goed uit. Wel twijfel ik of de kleur van auto origineel Peugeot is, velgen zijn waarschijnlijk overgespoten. Ik vind de combinatie wel goed staan.

Dat is een zeer zeldzame 205 Griffe (staat ook op de c-stijl). De Griffe is enkel in deze kleur geleverd. Er zijn er slecht 1.652 van gebouwd.

Ik zag inderdaad al wat op de c-stijl staan, maar kon het niet aflezen. Nooit gedacht dat het zo bijzonder zou zijn.
Had nog nooit van de Griffe gehoord, is die ook als GTI geleverd of is het een rebadge en zit de RDW fout?

afentoe zei:
Deze origineel Nederlandse BMW 318i uit 1991 (een hele vroege E36 dus, met sidecode 4 nog) is nog steeds bij zijn eerste eigenaar! Bijzonder is wel dat de tenaamstelling pas plaatsvond toen de auto op een paar dagen na een jaar oud was. Showroommodel?

Is-ie dus niet bij zijn eerste eigenaar ;) Kan wel een demo zijn geweest natuurlijk, maar dan was de dealer de eerste eigenaar. Hij verdient wel een plekje in het trouwe liefde topic.

afentoe zei:
PS: dit is ook het jongste sidecode 4 kenteken wat ik me kan herinneren te hebben gezien. Iemand die weet wanneer met deze sidecode is gestopt?
Edit: heel simpel autojaarboek-research leert me het volgende: ZX was inderdaad de laatste, deze BMW is dus ook van augustus '91, dezelfde maand waarin met sidecode 5 is begonnen. RDW geeft als eerste datum 30-08-1991. Iemand die weet of dit klopt? Het is niet de laatste dag van de maand, dus zou kunnen... Dit krijgt nog een staartje.

Het laatste kenteken uit sidecode 4 dat nu nog bij de RDW te vinden is, is de ZX-62-LK.

@PM zei:
afentoe zei:
Deze origineel Nederlandse BMW 318i uit 1991 (een hele vroege E36 dus, met sidecode 4 nog) is nog steeds bij zijn eerste eigenaar! Bijzonder is wel dat de tenaamstelling pas plaatsvond toen de auto op een paar dagen na een jaar oud was. Showroommodel?

Is-ie dus niet bij zijn eerste eigenaar ;) Kan wel een demo zijn geweest natuurlijk, maar dan was de dealer de eerste eigenaar. Hij verdient wel een plekje in het trouwe liefde topic.

afentoe zei:
PS: dit is ook het jongste sidecode 4 kenteken wat ik me kan herinneren te hebben gezien. Iemand die weet wanneer met deze sidecode is gestopt?
Edit: heel simpel autojaarboek-research leert me het volgende: ZX was inderdaad de laatste, deze BMW is dus ook van augustus '91, dezelfde maand waarin met sidecode 5 is begonnen. RDW geeft als eerste datum 30-08-1991. Iemand die weet of dit klopt? Het is niet de laatste dag van de maand, dus zou kunnen... Dit krijgt nog een staartje.

Het laatste kenteken uit sidecode 4 dat nu nog bij de RDW te vinden is, is de ZX-62-LK.

Trouwe liefde topic? Nooit van gehoord, toch maar eens opzoeken. Enneh... als de RDW bij een origineel Nederlandse auto zegt 'aantal eigenaren privé/zakelijk: 1/0 zegt vind ik het eerste eigenaar :p
Dank voor de info! Dan is het niet de laatste, maar wel een enorm late :)

Als een auto alleen in de showroom heeft gestaan, is-ie niet tenaamgesteld. Ook al staat-ie er 40 jaar, dan kun je nog steeds op papier de eerste eigenaar zijn als je 'm koopt.

Tim: prachtige foto's! De klassieke 911 is werkelijk fantastisch.

Lada 111, afgelopen zondag op de A2
4gmbzq.jpg

Leuke, maar tamelijk rotte Corolla op de Franse Autodag in Culemborg
5nubg8.jpg

2v151zd.jpg

33nzqu1.jpg

Het is eigenlijk not done om hier een foto van je eigen auto te posten, maar deze ontmoeting met een zeldzame tijdgenoot is dermate bijzonder dat ik me niet kon beheersen. Volgens de eigenaar van de Visa is dit het enige nog rijdende origineel Nederlandse Varkensneusje, terwijl mijn Patrijspoortje waarschijnlijk de oudste van Nederland is
258v29v.jpg

286waht.jpg

Deze twee Morris Minors zijn nog gewoon in bedrijf. In ieder geval zijn ze bedrijviger dan de winkelpanden erachter...
2h7nedh.jpg

Zomaar in het wild: Mitsuoka Viewt uit 1997. Voor de Haagse spotters: hij staat al een aantal dagen in de Elandstraat
23uc2eo.jpg

1zplixz.jpg

mb0geg.jpg

Wie trapt erin?
5kgevc.jpg

Ha die Mitsuoka zag ik laatst ook. Ooit voor het eerst in de UK zo'n ding gezien.. echt wat een hilarische auto is dat. o_O

Die Morris Minors doen hun werk al jaren. Woon er in de buurt. Er staat nog een derde, een gewoon personenmodel, in het wit. Volgens mij heeft die wat groene aanslag gekregen.

@Anderson: die witte ken ik ook. Dat is toch een Traveller of hoe de stationuitvoering ook moge heten?

afentoe zei:
Trouwe liefde topic? Nooit van gehoord, toch maar eens opzoeken.

Dat topic is ook net vijf dagen oud ;)

afentoe zei:
Enneh... als de RDW bij een origineel Nederlandse auto zegt 'aantal eigenaren privé/zakelijk: 1/0 zegt vind ik het eerste eigenaar :p

Volgens die theorie zijn mijn ouders de eerste eigenaar van hun 16 jaar oude auto die ze 10 jaar geleden hebben gekocht met 180.000 km op de teller :p

Even bij de toelichting kijken (op het i'tje in de blauwe cirkel klikken):

RDW zei:
Aantal keren dat het voertuig in de afgelopen 9 jaar geregistreerd is geweest op naam van een Nederlands persoon, bedrijf of instantie. Eerdere registraties worden niet meegeteld.

53-DG-38 by azu250, on Flickr
CT 37432 by azu250, on Flickr
CT 3942K by azu250, on Flickr
SK 062GA by azu250, on Flickr
KR 935FE by azu250, on Flickr
B AL 5553H by azu250, on Flickr
DL-00-53 by azu250, on Flickr
59-PJ-ZF by azu250, on Flickr
BF-54-TF by azu250, on Flickr
76-YB-15 by azu250, on Flickr
DSC_0345 (Kopie) by azu250, on Flickr
HF AF 3H by azu250, on Flickr
80-SN-84 by azu250, on Flickr
AL-15-17 by azu250, on Flickr
MUV 665L by azu250, on Flickr
OS-07025 by azu250, on Flickr
MI NK 407 by azu250, on Flickr
OH AZ 874H by azu250, on Flickr
B DB 1007 by azu250, on Flickr
B VN 916H by azu250, on Flickr
B WP 72H by azu250, on Flickr
B J5090H by azu250, on Flickr
B ZR404H by azu250, on Flickr
B PM 8005H by azu250, on Flickr
DSC_9019 (Kopie) by azu250, on Flickr
DSC_9201 (Kopie) by azu250, on Flickr
DSC_9316 (Kopie) by azu250, on Flickr
70-ZL-81 by azu250, on Flickr
AM-52-62 by azu250, on Flickr
AE-42-87 by azu250, on Flickr
DSC_6160 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
AH-59-88 by azu250, on Flickr
DR-07-27 by azu250, on Flickr
AL-59-23 by azu250, on Flickr
89-YB-05 by azu250, on Flickr
75-90-SL by azu250, on Flickr
PZ-06-KV by azu250, on Flickr
GK-53-65 by azu250, on Flickr
16-68-VM by azu250, on Flickr
HG-69-DR by azu250, on Flickr
5-TVZ-06 by azu250, on Flickr
HG-69-DR by azu250, on Flickr
KP-42-LF by azu250, on Flickr
ZA-54-03 by azu250, on Flickr

Prachtige spots! Zit helaas nogal wat tussen wat niet teruggeschaal en dus onzichtbaar is...
Ik wilde net opmerken dat er bij jou nog wat meer Polen rondrijden dan hier, maar je bent in Polen geweest. :D

En nu dus bij een Hilversumse verzamelaar (hier vast wel bij sommigen bekend vanwege zijn vele her en der verspreide Panda's):

20510281462_118f28ee7f_c.jpg

20332423459_7941ccf999_c.jpg

Wow! Die Maestro is echt super gaaf! (Evenals die Mitsuoka overigens, die heb ik ook nog nooit buiten Engeland gezien)

@Klassiekerrijder: Bedankt!

Een paar spotjes van vandaag:

Deze Alto stond hier plotseling om de hoek geparkeerd. Net een dag op naam...

Een leuke Carina II.

Maar de leukste en meest bijzondere spot van vandaag was deze (Hindustan?) Ambassador Mark IV!

Mooi spots allemaal! (y) Ik heb het ontzettend druk,en dus ook geen tijd om te reageren, maar ik vond de volgende spot te mooi om niet te delen..

Een origineel Nederlandse Lancia Beta Trevi 2000 :eek:

Met als bonus deze Toyota Crown met slechts 33k KM op de teller!

Ik weet niet exact wat ik nou zag, ook geen tijd om foto's te maken met 170 km/u op de duitse autobahn.
Maar ik weet wel dat het heel erg leek op een Dodge Charger die wij vandaag de dag kennen.
Een ander uiterlijk, maar dezelfde grille en dezelfde charme (ook nog bijna dezelfde wat hoekige-aan-de-zijkant koplampen).
Hij had een soort pantser aan en die witte lak met zwart patroon erop.
Dus dat betekent dan dat er een nieuwe aan zit te komen.
Zag er best wel mooi uit...

Klassiekerrijder zei:
De Minors staan waarschijnlijk in de buurt van het Gemeentemuseum?
Ja. Iets nauwkeuriger, om de hoek van een bekende sjieke Haagse winkelstraat.

Die Hindustan...geweldig! Alleen in India in gezeten op de achterbank. Toffe auto's en leuk dat er iemand zo'n ding importeert naar hier.

Wat een toppers komen hier voorbij! :eek: De Hindustan is fantastisch, en mag meedoen voor de spot-van-het-jaar-verkiezing. (y)

afentoe zei:
XBXG zei:
afentoe zei:
Op 11 augustus in Eindhoven, deze Peugeot 205 1.9 GTI van 1991. Import in 2001. De auto zag er, m.u.v. de brulpijp dan, nog goed uit. Wel twijfel ik of de kleur van auto origineel Peugeot is, velgen zijn waarschijnlijk overgespoten. Ik vind de combinatie wel goed staan.

Dat is een zeer zeldzame 205 Griffe (staat ook op de c-stijl). De Griffe is enkel in deze kleur geleverd. Er zijn er slecht 1.652 van gebouwd.

Ik zag inderdaad al wat op de c-stijl staan, maar kon het niet aflezen. Nooit gedacht dat het zo bijzonder zou zijn.
Had nog nooit van de Griffe gehoord, is die ook als GTI geleverd of is het een rebadge en zit de RDW fout?

De Griffe is een GTI 1.9, maar dan met een speciale kleur. En met standaard een zwart lederen interieur, ABS, stuurbekrachtiging en een electrisch schuifdakraam.
De anthraciet velgen zijn trouwens standaard op de Griffe.

Ik kwam vandaag alleen deze Peugeot 404 uit 1963 tegen.

Astrawez zei:
Erg nette Audi 80 cc uit 1985

Nou dankjewel @Astrawez(y)
Zo af en toe duikt er dus toch een voor mij onbekende audi op.
Ik had hem nog niet in het "geschreven "register en nog geen foto, [sub]ik raadpleeg nl niet de open data van de rdw[/sub]
Nogmaals bedankt:D

Geweldige spots komen er voorbij. Leuk dat je in de voor mij bekende garage in Delft hebt gespot Tim. Geweldig Hindustan ook. Peter, beide topspots! En Twan en Azu, ook mijn complimenten voor de grote lading prachtige spots. Dennis, geweldige Sud, hoop dat hij netjes blijft! En ook uit Den Haag leuke spots!

XBXG zei:
Wat een toppers komen hier voorbij! :eek: De Hindustan is fantastisch, en mag meedoen voor de spot-van-het-jaar-verkiezing. (y)

afentoe zei:
XBXG zei:
afentoe zei:

De Griffe is een GTI 1.9, maar dan met een speciale kleur. En met standaard een zwart lederen interieur, ABS, stuurbekrachtiging en een electrisch schuifdakraam.
De anthraciet velgen zijn trouwens standaard op de Griffe.

Ik kwam vandaag alleen deze Peugeot 404 uit 1963 tegen.

Ah vandaar! Ik zag op Wikipedia inderdaad dat die wagen maar in drie landen (waaronder NL) origineel is geleverd. En zo is een klein Peugeot'je waarvan je (import enzo) nog zat te twijfelen of je ervoor af zou stappen ineens je zeldzaamste spot tot nu toe :cool: Dank voor de opheldering in elk geval! :)
De eerste foto van 'jouw' 404 heb ik bewust laten staan, omdat die wel enorm goed is gelukt. Complimenten!

@D'oh: die Ambassador is inderdaad een Hindustan, het bouwjaar klopt met de levertijd van de MkIV. Hele gave spot, die mag je van mij opgeven als spot van het jaar.

Vriend van mij heeft een autobedrijf en deze stond ineens in de bedrijfsvoorraad. Dieseltje met 412.000 op de klok.....

6F81F2C8-E75B-41C5-AC14-7C306BC651E7_zpsm2httk6x.jpg~320x480

80064549-C084-41A2-B164-09795ADA18F9_zpszlzc7zku.jpg~320x480

Zie je nu hoe geïndoctrineerd ik ben door de grijskentekenhatchbacks van Niels... o_O

Ik bedoel inderdaad Astrawez.

Ik heb er maar een paar van de afgelopen 6 weken, maar wel te veel om op te noemen aan moois voorbij zien komen.

Niet bekend bij de RDW, deze BMW Isetta, 1959
RezCIMG0054Rx_zpsgggajus9.jpg

Nissan Cherry 1300 L, 1984
RezCIMG0093Rx_zpsqm19mifm.jpg

Ford Taunus Transit, 1964
RezCIMG0101_50Rx_zpsrce8chwv.jpg

Toyota MR2 1.6 Twin Cam 16, 1985
RezCIMG0102Rx_zpszerbtteh.jpg

Een mooie groene Citroën Dyane 6, 1982
RezCIMG0244Rx_zpsk9mki8yi.jpg

En een groene Renault Megane Grand Tour, 2005
RezCIMG0249Rx_zpsaihpxkjh.jpg

Ford 20M Hardtop, 1969
RezCIMG0255Rx_zps8evbrgry.jpg

Wat een heerlijke spots weer. Ik heb geen tijd om een hele post neer te zetten. op Flickr post ik wel wat.

Niet vandaag, maar afgelopen dinsdag, in Dordrecht, in een echt ouderwets volksbuurtje, een heel nette Nissan Sunny 5 drs van 1988:

20594397922_11007aa151_c.jpg

20610025141_4f611a5d19_c.jpg

20610014681_a812e7ff49_c.jpg

leuk, die Dyane HS-04-TR ziet er vers gespoten uit.
Hij was eerst rood, met nog meer vage kleuren. Ik had niet verwacht hem nog zo mooi te zien!

Wauw Pjötr!! :eek: Verder mooie series Tim, Nico, Spekky en Twan. De Sud is ook top!

Weer wat inhalen.

Jeep Wagoneer 1986 (30-TN-XT) by Milan, on Flickr

Deze Visa werd door XBXG gespot op dezelfde dag, maar ik heb 'm met open dak! ;)

Citroën Visa 11RE Decouvrable 1984 (TS-JV-74) by Milan, on Flickr

Ford Transit 160 Van 1979 (79-HB-63) by Milan, on Flickr

Alfa Romeo Giulia Super 1.6 Lusso 1977 (PD-91-RD) by Milan, on Flickr

Opel Admiral 1971 (43-06-SP) by Milan, on Flickr

Mercedes G-klasse 250GD 1994 (9-VSL-49) by Milan, on Flickr

Bij de gevangenis in Almelo. (nee, ik moest bij de buren zijn :p )

Opel Kadett B Coupé 1968 (64-10-GX) by Milan, on Flickr

In Bilthoven en De Bilt.

Mercedes 500 SEC 1985 (77-PKD-3) by Milan, on Flickr

Autobianchi A112 Abarth 1974 (08-BP-12) by Milan, on Flickr

Renault 16 1972 (AM-81-66) by Milan, on Flickr

Ik kon me niet heugen een Isuzu Trooper ooit irl gezien te hebben.

Isuzu Trooper TD 1986 (NF-LB-93) by Milan, on Flickr

Volkswagen T2a 1969 (AM-49-26) by Milan, on Flickr

Stif zei:
@PM zei:
Stif zei:
[sub]ik raadpleeg nl niet de open data van de rdw[/sub]

Waarom niet?

Eerlijk gezegd krijg ik het gewoon niet voor elkaar, ik heb wel eens een linkje gevraagd hier maar daar word dan weer niet op gereageerd.

Naar de basispagina van de RDW, dan kan je in het nummerplaatje rechtsonder het kenteken invullen, op enter drukken en dan krijg je wat basisinformatie.

Mijn spotjes van de afgelopen week:

Een Alfa Romeo 2000 GTV uit 1977.

Voor een nieuwbouwhuis staat sinds kort deze Rover 2000 P6 uit 1966.

Al eens eerder op de foto gezet in Wageningen, maar deze Vauxhall Velox uit 1964 zette ik graag nog een keer op de foto.

Een Volkswagen 411 LE Variant uit 1972. Ik zie zo'n VW-zeldzaamheid liever origineel...

Een Pontiac Firebird uit 1968 met de breedste banden die ik ooit op een auto heb gezien.

Erg leuk, deze Ford Scorpio 2.4 GL uit 1987.

Een prachtige Volkswagen T1 Personenbus uit 1959, gelukkig eens zonder lelijke velgen of verlagingen.

Een relatief late Ford Sierra 2.0i CL uit 1992.

Deze leuke Alfa Romeo Spider uit 1993 is nog bij zijn eerste eigenaar, die eens niet voor een rode kleur koos.

Een nette BMW 528i uit 1986.

De eerste keer dat ik er een voor de lens had: een Volkswagen Golf Country uit 1991.

Ik weet het, ik speel een beetje vals, maar ik wilde deze foto's van de Volvo 960 Estate van mijn vader graag even met jullie delen.

Als afsluiter een leuke Citroën 2CV Spot uit 1983.

Erg leuk! Het is alleen geen echte Spot, dat was namelijk een actiemodel uit 1976.

Ik zag straks op de terugweg op de A12 een bruine Renault 25 van de eerste serie en een blauwe Rover SD1. Helaas in de regen en in de tegemoetkomende baan, dus fotograferen was er niet bij.

afentoe zei:
Stif zei:
@PM zei:
Stif zei:
[sub]ik raadpleeg nl niet de open data van de rdw[/sub]

Waarom niet?

Eerlijk gezegd krijg ik het gewoon niet voor elkaar, ik heb wel eens een linkje gevraagd hier maar daar word dan weer niet op gereageerd.

Naar de basispagina van de RDW, dan kan je in het nummerplaatje rechtsonder het kenteken invullen, op enter drukken en dan krijg je wat basisinformatie.

Denk dat je deze link wilt hebben.

Voor mijn spots door vuile en/of beregende autoruiten krijg ik hier de handen niet op elkaar, dus een zeer beperkte selectie van de afgelopen dagen...

Een ouwe Fiesta is niks bijzonders... maar 25 jaar oud en roestvrij zie je ze niet vaak

Grotefoto-HHXABXJX.jpg

Duurt even tot je 'm voorbij bent

Grotefoto-RFBDIKSP.jpg

Bijzonder kleurtje op deze uiterst strakke Kadett cabriolet

Grotefoto-IWYYWXNM.jpg

Wat smaakgevoelige aanpassingen ten spijt is dit een zeer bijzondere auto die ik nooit eerder had zien rijden in Nederland, een Toyota Chaser van 1997, aanwezig bij de buren van de forummeeting vanmiddag

Grotefoto-NBHWOVYU.jpg

Grotefoto-LYXW3KK8.jpg

Door deze irritante Renault Scenic-bestuurder kon ik een prachtige Scania niet goed op de foto krijgen

Grotefoto-EN6OYH7P.jpg

Grotefoto-J4NSHJLT.jpg

Terug
Bovenaan