StalenSnuitje
Wegverkenner
Een moment is eigenlijk een ronddraaiende kracht, een koppel is 2 (of meer) krachten op een bepaalde afstand "r" van het middelpunt af.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Pug106Rallye schreef:
Een roots compressor is axiaal, uitlaatgas turbo's en mechanische turbo's over het algemeneen centrifugaal
dsrt schreef:
Hoe werkt de nokkenas (snap het nog steeds niet helemaal)
Klopt. Het vliegwiel zit aan de krukas. Een vliegwiel is een vrij zwaar wiel. Dat moet natuurlijk op gang gebracht worden, maar vanwege dat hoge gewicht heeft het ook veel energie als het eenmaal beweegt. Als jij je gas loslaat en je hebt geen vliegwiel, dan remt je krukas onwijs snel af. Het zware vliegwiel blijft nu dus behoorlijk hard doordraaien, dus zakt je toerental minder snel en pakt de motor ook makkelijker op als je weer gas bijgeeft.en waarvoor dient precies het vliegwiel. Op het plaatje is te zien dat het vliegwiel vast zit aan de krukas. Klopt toch of niet?
a) het is mijn plaatje niet, zeuren doe je maar bij die lui van howstuffworksGeelhoed schreef:
@ student
Je plaatje klopt voor geen meter! De motor loopt op twee poten. Kijk maar eens naar de kleppen van de twee middelste cylinders. De inlaatklep (linker) gaat veel te laat open. De nokken zitten ook niet om de pi/2 maar om de pi radialen. Bij 1 en 4 zitten ze wel goed.
Those who can't, teach.
Bij deze.De Student schreef:
a) het is mijn plaatje niet, zeuren doe je maar bij die lui van howstuffworks
Het principe is dat ze op het goede moment open gaan, anders heb je er niet veel aan.b) het gaat om het principe van nokken en een nokkenas, niet om kleptiming
mierenneuker
Kijk eens naar mijn post van 04-10-05 14:34, daar staan links naar flashanimaties van zowel een versnellingsbak als een diffGTR schreef:
Ik weet bijvoorbeeld dat de krukas is aangesloten op de versnellingsbak en differentieel maar iets uitgebreider beschreven graag.
Manospeed schreef:
*schop*