Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
al gaat het slecht met de economie,al hoor je mensen praten dat het niet goed gaat met de kas,hebben zei altijd wel geld voor een auto,hoe kan dat??.meeste zijn zeker lease![]()
Niseko zei:Het is dan wel triest autonieuws om te lezen maar zoals steeds, bedankt Ruther DC voor je gedegen analyses
Barri zei:En de eerste Polestar op kenteken dus!
Wacht maar op juli, met wat subsidie rent iedereen naar de Smart-dealer. :TD Elzinga zei:Het lijkt erop dat een EV-only merk van Smart maken vooralsnog niet echt vruchten afwerpt.:T
Moderator
Die 7 had ik gemist. Begint wel te lopen dus.Rutger DC zei:Barri zei:En de eerste Polestar op kenteken dus!
Nummer acht al, zie de cijfers bovenaan deze pagina (zeven stuks in april).
De auto is van een iets andere orde, maar de eerste nieuwe Land Rover Defender is in mei op kenteken gezet.
Barri zei:Die 7 had ik gemist. Begint wel te lopen dus.
MWH zei:Dat ze daar nog niet het accupakket van de komende Twingo EV in gegooid hebben is onbegrijpelijk. Dat helpt allicht iets. De huidige actieradius schrikt enorm af.
Wouter82 zei:Alfa Romeo en 33, dat waren nog eens tijden...
Rutger DC zei:[size=medium]Mei 2020 - bestelauto's[/size]
1. Mercedes-Benz Sprinter 323
2. Volkswagen Transporter/T6 292
3. Ford Transit Custom 266
4. Volkswagen Caddy 246
5. Mercedes-Benz Vito/V-klasse 235
6. Volkswagen Crafter 179
7. Renault Master 149
8. Ford Transit 124
9. Peugeot Partner 123
10. Opel Vivaro 113
11. Peugeot Expert 106
12. Iveco Daily 100
13. Renault Trafic 97
14. Fiat Talento 81
15. Ford Transit Connect 72
16. Peugeot Boxer 69
17. Fiat Ducato 64
18. Opel Combo 63
19. Mercedes-Benz Citan 63
20. Citroën Berlingo 61
21. Renault Kangoo 55
22. MAN TGE 50
23. Toyota ProAce City 43
24. Opel Movano 40
25. Toyota ProAce 38
26. Fiat Doblò 37
27. Citroën Jumpy 31
28. Ford Transit Courier 26
29. Ram 1500/2500/3500 25
30. Toyota Hilux 21
31. Ford Ranger 20
32. Citroën Jumper 14
33. Toyota Land Cruiser 13
34. Dacia Dokker 12
35. Volkswagen Amarok 11
36. Nissan e-NV200 7
37. Jeep Wrangler 5
38. Nissan NV400 4
39. Streetscooter Work 4
40. Land Rover Discovery Sport 4
[size=x-small]Cijfers: RDC
Foto: Driving-Dutchman.nl[/size]
Mach1 zei:Inderdaad!
Valt me op hoe goed de 3008 het doet! De Golf is ook weer marktleider in zijn segment, maar toch aardig terug gevallen in de modellenlijst. De Pand klimt flink omhaag door de acties bij Fiat. Denk dat de lijst nu iedere maand en verassing wordt ivm dergelijke acties.
Ja, die is interessant.Barri zei:Waar hebben ze die Ypsilon gevonden? Stond zeker bij een dealer verstopt achter een Wrangler?![]()
Jamiro zei:Nog even iets wat voor mij onduidelijk blijft. Telt een verkoopcijfer, zoals in een van deze lijstjes, als zodanig wanneer het kenteken bekend is of de eerste tenaamstelling?
Bofkont zei:VW zal ook over 2020 de meest verkochte auto van NL zijn, en met de ID reeks op komst in de toekomst de best verkochte EV.
MWH zei:Top Rutger!Wat bedoel je met "totaal inclusief Vivaro"? Zijn dat nog oude Vivaro's, of is de PSA-Vivaro ook op geel kenteken te krijgen? (en is het dus een gevalletje Vito/V-klasse)
edit: Ik heb even de Vivaro-kentekens gedownload. Zie dat er 7 op 30 juni zijn geregistreerd. Allemaal met handelsbenaming "VIVARO / ZAFIRA LIFE". Waarom er dan 1 als Zafira in de lijst komt en 6 als Vivaro, geen idee.
Ruim 700 Corsa's geregistreerd op de laatste dag van de maand...Ik neem aan dat bestelde leveringen gewoon gedurende de maand worden afgeleverd wanneer ze beschikbaar zijn, dat zou m.i. betekenen dat deze 700 stuks kentekenregistraties zijn die in de voorraad terecht komen...
De DS 3 Crossback vind ik ook opvallend. Weet iemand toevallig of re-export vanuit Nederland loont? Kentekenradar heeft namelijk ook een export-overzicht, en halverwege de maand (hij is nu uit de lijst gevallen) stonden daar 17 DS 3 Crossbacks tussen, terwijl er net ook zo veel waren 'nieuw verkocht'. Bovendien zijn van de 44 stuks er 10 diesel, wat in de huidige Nederlandse markt voor dit formaat auto een vrij bizarre verhouding is. Ik heb het vermoeden dat die rechtstreeks weer zijn geëxporteerd.
Ik moet me echt eens gaan verdiepen in RDW Open Data, dan kan ik dit soort dingen zelf uitzoeken. Het intrigeert me te veel.![]()
Jamiro zei:De daling van de i10 komt grotendeels door vertraagde leveringen. Veel in februari bestelde auto's komen nu pas binnen.
Aha, ik wist niet dat dat onderscheid bij PSA ook bestaat. Ik heb dat in de Nederlandse statistieken ook nooit gezien. Ik zie alleen maar Jumpy's en Experts.Rutger DC zei:Inderdaad, de Vivaro zijn de goedkopere personenbusjes en de Zafira de luxere, gelijk aan de Expert/Traveller, Jumpy/SpaceTourer of inderdaad de Vito/V-klasse, al heeft Mercedes wel wat meer zijn best gedaan om van de V-klasse een echte, luxueuze bus te maken met een veel mooier interieur en afwijkend exterieur. Bijzonder van die inconsistente handelsbenamingen...