De Nederlandse verkoopcijfers | mei 2025 op p. 132

In willekeurige volgorde wat opvallende zaken over Oktober:

KIA 5,5% marktaandeel en grootste Aziaat - wie had dat 5,5 jaar geleden kunnen denken!

Inderdaad 'Voiture', de 207 breekt wel erg met Peugeot's traditie dat hun B klassers minstens 12 jaar mee gaan - deze ligt al op apegapen na 6 jr.
508 had weer een betere maand dan de Passat. Benieuwd of de 508 in 2012 het verkoopmomentum kan vasthouden.

De Twingo knalt van 8.000 naar 18.000 stuks. Da's 10.000 i/d plus.
Betekent wel dat de Renault verkopen zonder de Twingo behoorlijk dalen.

Opel Agila in de top 10 - opmerkelijk.

DS4 verkoop schiet niet echt op.
De C1 is de eerste van de 3-ling die na 6 almaar stijgende verkoopjaren de daling heeft ingezet.
De 3-ling daalt in 2012 met zeker 30% vermoed ik - er is dan 'a new kid in town', te weten die van VAG.
 
Brent Goodman zei:
In willekeurige volgorde wat opvallende zaken over Oktober:

KIA 5,5% marktaandeel en grootste Aziaat - wie had dat 5,5 jaar geleden kunnen denken!

Inderdaad 'Voiture', de 207 breekt wel erg met Peugeot's traditie dat hun B klassers minstens 12 jaar mee gaan - deze ligt al op apegapen na 6 jr.
508 had weer een betere maand dan de Passat. Benieuwd of de 508 in 2012 het verkoopmomentum kan vasthouden.

De Twingo knalt van 8.000 naar 18.000 stuks. Da's 10.000 i/d plus.
Betekent wel dat de Renault verkopen zonder de Twingo behoorlijk dalen.

Opel Agila in de top 10 - opmerkelijk.

DS4 verkoop schiet niet echt op.
De C1 is de eerste van de 3-ling die na 6 almaar stijgende verkoopjaren de daling heeft ingezet.
De 3-ling daalt in 2012 met zeker 30% vermoed ik - er is dan 'a new kid in town', te weten die van VAG.

De opvolgers van de C1, 107 en Aygo vergeet je voor het gemak even?:p Die komen namelijk ook begin 2012 als het goed is.

Twingo phase 2 komt ook binnen een paar maanden. Plus dat de Clio IV, Mégane facelift, alle elektrische modellen en nog een aantal nieuwe modellen er komend jaar bij komen. Dat moet dus wel goed komen.

Ook de 208 zal Peugeot wel helpen in de top 3 te blijven lijkt mij.
 
Brent Goodman zei:
DS4 verkoop schiet niet echt op.

Ik weet het nog zo net niet hoor. Ik vind bijna net zoveel als de C4 best aardig, ik denk dat je het daarmee moet vergelijken namelijk. Dat de C4 beduidend minder verkoopt dan een Giulietta is wel wat vreemd, de auto zit (zeker van binnen) goed in elkaar en heeft moderne motoren. Maar wellicht verandert dat nog. Nee, ik vind 123 stuks best aardig, meer dan Countrymans bijvoorbeeld.
De DS3 is bovendien ongeveer net zoveel verkocht als Mini's en A1's samen, best knap in ons land denk ik.
 
Klopt, maar DS3 is belastingvrij en met lage bijtelling te rijden....

De verkoopaantallen van de C4 vallen mij erg tegen, had er wel wat meer van verwacht.
 
i4S:
Nee, over de opvolgers van de 3-ling heb ik wel nagedacht.
Maar uit wat ik in de Franse pers las duurt het nog wel tot halverwege volgend jaar vooraleer dit trio wordt geintroduceerd.
Opvallend overigens hoe relatief weinig de 3-ling in andere landen wordt verkocht. De 107 en C1 doen het in 'thuisland' FR matig en in Duitsland en de UK minder dan in NL

De achterlichen van de DS4 zouden ook op de C4 moeten zitten. Zou hem beter staan dan die rare omeletvorm die hij nu heeft.
Daarnaast weigert Citroen een C4 break / station / estate te introduceren. De C4 verkopen zouden verdubbelen!

T.a.v. Renault: heb goede hoop dat de facelift die Laurens van den Acker in petto heeft voor de Megane zal helpen.
Ook bij de Twingo zal de facelift een boost geven. De Clio tenslotte wordt een Cnaller.
 
Mach1 zei:
Klopt, maar DS3 is belastingvrij en met lage bijtelling te rijden....

De verkoopaantallen van de C4 vallen mij erg tegen, had er wel wat meer van verwacht.

Mij ook. De C4 vind ik wat saaier vormgegeven, maar wat een auto om mee te rijden! Ik heb met een Exclusive, automaat gereden, ik vond het fijner rijden dan de C5 van 'de vader'. Prachtig interieur, fijne stoelen, handige gadgets. Nee, ik heb niet met een nieuwe Focus/Golf/Auris gereden, dus wat weet ik ervan. Vast niet veel, maar ik denk (onderbuikgevoeltje) dat mensen de C4 behoorlijk onderschatten. Of misschien is de C4 duurder dan de concurrentie?
 
den Voetstuk zei:
Mach1 zei:
Klopt, maar DS3 is belastingvrij en met lage bijtelling te rijden....

De verkoopaantallen van de C4 vallen mij erg tegen, had er wel wat meer van verwacht.

Mij ook. De C4 vind ik wat saaier vormgegeven, maar wat een auto om mee te rijden! Ik heb met een Exclusive, automaat gereden, ik vond het fijner rijden dan de C5 van 'de vader'. Prachtig interieur, fijne stoelen, handige gadgets. Nee, ik heb niet met een nieuwe Focus/Golf/Auris gereden, dus wat weet ik ervan. Vast niet veel, maar ik denk (onderbuikgevoeltje) dat mensen de C4 behoorlijk onderschatten. Of misschien is de C4 duurder dan de concurrentie?


Reed in Nice in een goudkleurige fully spec C4. Zeer over dat ding te spreken. Dat huppeltje / die knik in de C stijl vind ik een stylistische misser, net als die druppelvormige achterlichten. Hij had de DS4 achterlichten moeten krijgen. Maar wat een fraai front en prachtig dash. Comfort en de stilte waren verbluffend. Ik kan dat lichte sturen wel waarderen als ik colletjes rijd in een familie wagen. Uit wat ik begrepen heb is de DS4 daarentegen geheel anders afgesteld. Deze stuurt en neemt bochten strakker.

Zit ook nog wel eens in een Golf. Sterker, we hebben er een :) . Ik snap de testers wel. Die auto (Golf) straalt uit dat ie alles bovengemiddeld goed kan. Wat ook zo is. De vraag blijft bestaan: Is een Astra, Focus, Megane of C4 minder all-round / homogeen? Geen flauw idee. Weet wel dat wij bij de VW garage buitennissige nota's kregen voor onverwachte defecten ;(
 
[size=large]Somber vooruitzicht voor automarkt in 2012[/size]

Leken we eerder nog op een zeer succesvol jaar qua verkopen af te stevenen, volgens het ING Economisch Bureau gaat vooral het laatste kwartaal tegenvallen. Voor volgend jaar zijn de verwachtingen helemaal somber, ING verwacht een krimp van 12%.
Eerder dit jaar voorspelde ING dat er in heel 2011 550.000 auto’s op kenteken zouden worden gezet, maar in de tweede helft van dit jaar gaat het opeens een stuk minder goed met de verkoop. Voor dit jaar heeft ING daarom de verwachting teruggeschroefd naar 540.000 exemplaren, nog wel een stijging 12% ten opzichte van vorig jaar.
Volgend jaar belandt de automarkt naar verwachting echter in zwaar weer, en zet het Economisch Bureau in op een daling van 12%, waarmee het totale aantal verkopen op 475.000 komt. ING noemt als redenen het onzekere economische klimaat en de belastingmaatregelen die volgend jaar van kracht worden. Omdat die halverwege volgend jaar komen, voorspelt het bureau een run op auto’s aan het eind van het tweede kwartaal, waarna er een sterke daling in het aantal registraties plaats zal gaan vinden.
Ook de occasionmarkt krijgt het zwaar in 2012. Door de grote instroom van goedkope nieuwe auto’s zijn de prijzen op de occasionmarkt de afgelopen jaren gedaald, maar dit heeft tot gevolg dat de consument hier ook kritisch koopt. Het afnemende vertrouwen in de economie draagt bovendien ook bij aan een onzekere verwachting voor de markt in tweedehands auto’s. Wel denkt het Economisch Bureau dat de nieuwe belastingmaatregelen een gunstige invloed hebben voor de occassionmarkt.

autoweek.nl
 
Matt van Best Selling Cars Blog heeft cijfers van de Nederlandse autoverkopen in 1975 en het eerste halfjaar van 1978: https://bestsellingcarsblog.com/2011/11/13/netherlands-1975-1978-opel-kadett-top-of-the-class/

Opvallend dat de Japanners het al zo goed deden in 1975 en verder waren de Simca 1100, 1307 en Austin Allegro ook veel populairder dan ik had verwacht.
 
Mach1 zei:
De cijfers van oktober 2011 staan eindelijk op de site!

Geen idee waar de Ds5 in thuishoort.

Code:
[hr][b]     0   100.0%      139    V     Totaal[/b]
     1    22.3%       31    V     Volkswagen Kombi
     2    22.3%       31    V     Mercedes-Benz Vito
     3    20.9%       29    V     Mercedes-Benz Sprinter
     4     8.6%       12    V     Renault Trafic
     5     5.8%        8    V     Mercedes-Benz Viano
     6     5.0%        7    V     Volkswagen Crafter
     7     5.0%        7    V     Ford Transit
     8     2.2%        3    V     Opel Vivaro
     9     2.2%        3    V     Fiat Scudo
    10     2.2%        3    V     Citroen Jumpy
    11     0.7%        1    V     Volkswagen Caravelle
    12     0.7%        1    V     Renault Master
    13     0.7%        1    V     Peugeot Boxer
    14     0.7%        1    V     Opel Movano
    15     0.7%        1    V     Fiat Ducato
[hr][b]     0   100.0%      300   T3     Totaal[/b]
     1    49.3%      148   T3     BMW X5
     2    15.7%       47   T3     Volvo XC90
     3     7.0%       21   T3     Porsche Cayenne
     4     4.7%       14   T3     Land Rover Range Rover
     5     4.3%       13   T3     Volkswagen Touareg
     6     4.3%       13   T3     Audi Q7
     7     3.3%       10   T3     BMW X6
     8     3.0%        9   T3     Land Rover Discovery
     9     3.0%        9   T3     Jeep Grand Cherokee
    10     2.7%        8   T3     Lexus RX
    11     1.3%        4   T3     Mercedes-Benz R-klasse
    12     0.7%        2   T3     Toyota Land Cruiser
    13     0.7%        2   T3     Mercedes-Benz GL
[hr][b]     0   100.0%     1526   T2     Totaal[/b]
     1    24.4%      373   T2     Hyundai ix35
     2    20.8%      318   T2     Kia Sportage
     3    15.3%      233   T2     Volkswagen Tiguan
     4     8.8%      135   T2     Volvo XC60
     5     5.8%       89   T2     Mitsubishi Outlander
     6     5.2%       80   T2     Land Rover Evoque
     7     5.0%       77   T2     Audi Q5
     8     2.0%       31   T2     Toyota RAV4
     9     1.9%       29   T2     Subaru Forester
    10     1.9%       29   T2     Jeep Compass
    11     1.9%       29   T2     BMW X1
    12     1.1%       17   T2     Mercedes-Benz GLK
    13     1.0%       16   T2     Hyundai Santa Fe
    14     1.0%       15   T2     Land Rover Freelander
    15     0.9%       13   T2     Kia Sorento
    16     0.7%       10   T2     BMW X3
    17     0.6%        9   T2     Opel Antara
    18     0.5%        8   T2     Chevrolet Captiva
    19     0.5%        7   T2     Honda CR-V
    20     0.1%        2   T2     SsangYong Korando
    21     0.1%        2   T2     Ford Kuga
    22     0.1%        1   T2     Peugeot 4007
    23     0.1%        1   T2     Nissan X-Trail
    24     0.1%        1   T2     Mercedes-Benz G-klasse
    25     0.1%        1   T2     Audi Q3
[hr][b]     0   100.0%      434   T1     Totaal[/b]
     1    34.3%      149   T1     Skoda Yeti
     2    25.3%      110   T1     Mini Countryman
     3    21.0%       91   T1     Dacia Duster
     4    16.1%       70   T1     Suzuki SX4
     5     1.6%        7   T1     Fiat Sedici
     6     1.4%        6   T1     Daihatsu Terios
     7     0.2%        1   T1     Suzuki Jimny
[hr][b]     0   100.0%      272   P3     Totaal[/b]
     1    41.9%      114   P3     Ford S-MAX
     2    19.1%       52   P3     Volkswagen Sharan
     3    17.6%       48   P3     Ford Galaxy
     4    16.2%       44   P3     Seat Alhambra
     5     1.8%        5   P3     Peugeot 807
     6     1.5%        4   P3     Renault Espace
     7     0.7%        2   P3     Mitsubishi Grandis
     8     0.7%        2   P3     Citroen C8
     9     0.4%        1   P3     Dodge Journey
[hr][b]     0   100.0%     2117   P2     Totaal[/b]
     1    23.9%      505   P2     Renault Scenic
     2    10.7%      227   P2     Citroen C4 Picasso
     3    10.1%      214   P2     Volkswagen Touran
     4     9.7%      205   P2     Seat Altea
     5     8.9%      188   P2     Peugeot 3008
     6     8.5%      180   P2     Ford C-MAX
     7     7.1%      150   P2     Peugeot 5008
     8     6.7%      141   P2     Volkswagen Golf Plus
     9     4.9%      103   P2     Opel Zafira
    10     4.3%       91   P2     Toyota Verso
    11     2.8%       59   P2     Ford Grand C-max
    12     1.6%       34   P2     Mazda 5
    13     0.6%       13   P2     Chevrolet Orlando
    14     0.3%        7   P2     Mercedes-Benz B-klasse
[hr][b]     0   100.0%     1334   P1     Totaal[/b]
     1    18.7%      250   P1     Opel Meriva
     2    18.6%      248   P1     Hyundai ix20
     3    17.2%      229   P1     Toyota Verso S
     4    16.2%      216   P1     Mercedes-Benz A-klasse
     5     9.3%      124   P1     Kia Venga
     6     5.4%       72   P1     Renault Modus
     7     4.8%       64   P1     Nissan Note
     8     3.6%       48   P1     Citroen C3 Picasso
     9     1.9%       26   P1     Subaru Trezia
    10     1.9%       26   P1     Skoda Roomster
    11     1.0%       13   P1     Ford Fusion
    12     0.9%       12   P1     Kia Soul
    13     0.4%        5   P1     Toyota Urban Cruiser
    14     0.1%        1   P1     Lancia Musa
[hr][b]     0   100.0%      171    L     Totaal[/b]
     1    46.2%       79    L     Volkswagen Caddy
     2    14.0%       24    L     Peugeot Partner
     3    12.3%       21    L     Citroen Berlingo
     4     7.0%       12    L     Peugeot Bipper
     5     6.4%       11    L     Renault Kangoo
     6     5.8%       10    L     Fiat Doblo
     7     4.7%        8    L     Fiat Fiorino
     8     1.8%        3    L     Fiat Qubo
     9     1.8%        3    L     Citroen Nemo
[hr][b]     0   100.0%      109    K     Totaal[/b]
     1    80.7%       88    K     Smart Fortwo
     2    18.3%       20    K     Toyota iQ
     3     0.9%        1    K     Aston Martin Cygnet
[hr][b]     0   100.0%        2    I     Totaal[/b]
     1   100.0%        2    I     Bentley Continental
[hr][b]     0   100.0%        9    H     Totaal[/b]
     1    55.6%        5    H     Porsche 911
     2    22.2%        2    H     Ferrari 458 Italia
     3    11.1%        1    H     Mercedes-Benz SLS AMG
     4    11.1%        1    H     Maserati GranCabrio
[hr][b]     0   100.0%       67    G     Totaal[/b]
     1    34.3%       23    G     Peugeot RCZ
     2    20.9%       14    G     Honda CR-Z
     3    14.9%       10    G     Mercedes-Benz SLK
     4    11.9%        8    G     Audi TT
     5     7.5%        5    G     Renault Wind
     6     3.0%        2    G     Porsche Cayman
     7     3.0%        2    G     BMW Z4
     8     1.5%        1    G     Porsche Boxster
     9     1.5%        1    G     Mazda MX-5
    10     1.5%        1    G     Ford Mustang
[hr][b]     0   100.0%       45    F     Totaal[/b]
     1    40.0%       18    F     Porsche Panamera
     2    17.8%        8    F     BMW 7-serie
     3    15.6%        7    F     Mercedes-Benz S-klasse
     4    13.3%        6    F     Jaguar XJ
     5    11.1%        5    F     Audi A8
     6     2.2%        1    F     Volkswagen Phaeton
[hr][b]     0   100.0%     1184    E     Totaal[/b]
     1    39.7%      470    E     Volvo V70
     2    23.4%      277    E     BMW 5-serie
     3    17.5%      207    E     Audi A6
     4    10.5%      124    E     Mercedes-Benz E-klasse
     5     2.7%       32    E     Audi A7
     6     2.1%       25    E     Volvo S80
     7     1.7%       20    E     Jaguar XF
     8     1.0%       12    E     BMW 6-serie
     9     0.6%        7    E     Mercedes-Benz CLS
    10     0.3%        4    E     Saab 9-5
    11     0.3%        4    E     Citroen C6
    12     0.1%        1    E     Infiniti M
    13     0.1%        1    E     Cadillac CTS
[hr][b]     0   100.0%     5166    D     Totaal[/b]
     1    17.0%      877    D     Peugeot 508
     2    16.7%      864    D     Volkswagen Passat
     3    10.7%      554    D     Opel Insignia
     4     8.7%      447    D     Audi A4
     5     7.7%      398    D     Volvo V50
     6     6.3%      325    D     BMW 3-serie
     7     5.3%      274    D     Skoda Superb
     8     4.2%      216    D     Mercedes-Benz C-klasse
     9     3.5%      182    D     Volvo V60
    10     3.1%      161    D     Ford Mondeo
    11     2.6%      135    D     Volvo S60
    12     2.2%      113    D     Hyundai I40
    13     2.1%      110    D     Renault Laguna
    14     2.1%      106    D     Citroen C5
    15     1.8%       91    D     Audi A5
    16     1.7%       90    D     Toyota Avensis
    17     0.9%       48    D     Volvo S40
    18     0.9%       45    D     Mazda 6
    19     0.7%       35    D     Seat Exeo
    20     0.5%       28    D     Alfa Romeo 159
    21     0.4%       21    D     Volvo C70
    22     0.3%       14    D     Saab 9-3
    23     0.2%       10    D     Lexus IS
    24     0.1%        7    D     Suzuki Kizashi
    25     0.1%        7    D     Subaru Legacy
    26     0.1%        6    D     Honda Accord
    27     0.0%        1    D     Infiniti G
    28     0.0%        1    D     Hyundai Genesis
[hr][b]     0   100.0%     7315    C     Totaal[/b]
     1    12.7%      930    C     Ford Focus
     2    12.7%      928    C     Volkswagen Golf
     3     9.9%      722    C     Opel Astra
     4     8.1%      590    C     Renault Megane
     5     6.1%      449    C     BMW 1-serie
     6     5.9%      428    C     Skoda Octavia
     7     5.6%      411    C     Nissan Qashqai
     8     5.5%      399    C     Audi A3
     9     5.2%      377    C     Peugeot 308
    10     3.7%      270    C     Toyota Auris
    11     3.3%      241    C     Alfa Romeo Giulietta
    12     2.4%      177    C     Seat Leon
    13     2.0%      143    C     Citroen C4
    14     1.9%      142    C     Volkswagen Jetta
    15     1.8%      131    C     Mitsubishi ASX
    16     1.7%      123    C     Citroen Ds4
    17     1.6%      119    C     Kia Ceed
    18     1.6%      118    C     Lexus Ct200h
    19     1.5%      107    C     Hyundai i30
    20     1.3%       98    C     Toyota Prius
    21     1.0%       70    C     Honda Civic
    22     0.9%       66    C     Mazda 3
    23     0.7%       51    C     Nissan Leaf
    24     0.6%       45    C     Volvo C30
    25     0.6%       42    C     Honda Insight
    26     0.5%       36    C     Volkswagen Scirocco
    27     0.4%       28    C     Mitsubishi Lancer
    28     0.3%       25    C     Chevrolet Cruze
    29     0.2%       17    C     Fiat Bravo
    30     0.2%       15    C     Lancia Delta
    31     0.1%        8    C     Hyundai Veloster
    32     0.1%        6    C     Volkswagen Eos
    33     0.0%        1    C     Volkswagen New Beetle
    34     0.0%        1    C     Subaru Impreza
    35     0.0%        1    C     Opel Ampera
[hr][b]     0   100.0%    11925    B     Totaal[/b]
     1    21.6%     2580    B     Volkswagen Polo
     2     8.0%      949    B     Opel Corsa
     3     7.3%      873    B     Seat Ibiza
     4     7.0%      832    B     Ford Fiesta
     5     6.3%      754    B     Kia Rio
     6     6.3%      747    B     Skoda Fabia
     7     6.1%      723    B     Renault Clio
     8     5.4%      642    B     Fiat Punto
     9     4.3%      515    B     Citroen C3
    10     3.0%      358    B     Citroen DS3
    11     2.7%      327    B     Suzuki Swift
    12     2.7%      325    B     Nissan Micra
    13     2.4%      289    B     Peugeot 207
    14     2.3%      278    B     Alfa Romeo Mito
    15     2.2%      262    B     Toyota Yaris
    16     1.7%      197    B     Audi A1
    17     1.5%      174    B     Mini Mini
    18     1.4%      167    B     Mazda 2
    19     1.3%      153    B     Mitsubishi Colt
    20     1.2%      141    B     Honda Jazz
    21     1.1%      134    B     Nissan Juke
    22     0.9%      108    B     Hyundai i20
    23     0.7%       85    B     Chevrolet Aveo
    24     0.7%       83    B     Peugeot 206
    25     0.5%       57    B     Dacia Logan
    26     0.5%       56    B     Lancia Ypsilon
    27     0.4%       48    B     Dacia Sandero
    28     0.4%       46    B     Mini Clubman
    29     0.1%        8    B     Toyota Charade
    30     0.1%        7    B     Subaru Justy
    31     0.0%        4    B     Daihatsu Sirion
    32     0.0%        2    B     Citroen Ds3 Racing
    33     0.0%        1    B     Hyundai Getz
[hr][b]     0   100.0%    11640    A     Totaal[/b]
     1    15.1%     1755    A     Renault Twingo
     2    15.1%     1752    A     Peugeot 107
     3    11.6%     1350    A     Ford Ka
     4    10.8%     1255    A     Toyota Aygo
     5     9.6%     1118    A     Kia Picanto
     6     8.3%      970    A     Opel Agila
     7     6.6%      771    A     Citroen C1
     8     4.5%      518    A     Fiat Panda
     9     4.2%      492    A     Suzuki Alto
    10     4.1%      472    A     Chevrolet Spark
    11     3.9%      450    A     Fiat 500
    12     2.9%      340    A     Hyundai i10
    13     2.5%      296    A     Suzuki Splash
    14     0.7%       82    A     Nissan Pixo
    15     0.1%       12    A     Daihatsu Cuore
    16     0.0%        3    A     Mitsubishi i-MiEV
    17     0.0%        2    A     Citroen C-zero
    18     0.0%        1    A     Volkswagen Fox
    19     0.0%        1    A     Peugeot Ion
 
Maar twee verkochte Ford Kuga's, terwijl de top qua verkopen in dit segment boven de 300 zitten. Snap niet dat Ford dit model zo hoog in de (blijft) markt zet(ten).
 
Waarom zit de Scirocco niet bij zijn G vriendjes (RCZ, CRZ etc) maar bij groep C?
 
Flikker nou eens een eind op met je Scirocco.

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3161235,4617332#msg-4617332
rickm zei:
Dan gaan w ep herhaling want deze 'discussie' hadden we eerder:
Waarom staat een plat geslagen Golf (Scirocco) in C en een platgeslagen 308 (RCZ) in G??


https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3161235,4594718#msg-4594718
rickm zei:
GeelHoed: De VW Scirocco, moet die niet van Groep C naar Groep G??


https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3161235,4685022#msg-4685022
De VW is een platte Golf
De RCZ is een platte 308

Waarom verschillende categorieën?
 
Apart dat de Caddy door de facelift ineens zo goed verkoopt. Vergeleken met de concurrentie moet er misschien bij worden gezegd, want het ludospace segment is zo goed als dood in ons land. Ik ben benieuwd wat de Nissan (NV200) Evalia gaat doen. Volgend jaar verschijnt tevens de vernieuwde Kangoo, een facelift kan het model wel gebruiken.

De Volkswagen Golf Plus en Opel Meriva zitten trouwens in dezelfde klasse (Meriva is iets groter zelfs), dus ik denk dat de Golf Plus beter naar P1 kan.
De DS5 zie ik als een concurrent van de Lancia Delta.

Lancia Lover zei:
Maar twee verkochte Ford Kuga's, terwijl de top qua verkopen in dit segment boven de 300 zitten. Snap niet dat Ford dit model zo hoog in de (blijft) markt zet(ten).

Dat is inderdaad een fout geweest voor wat betreft de Nederlandse markt. Begin volgend jaar komt de opvolger, dan wordt die fout weer hersteld (met 1.6 SCTi EcoBoost benzinemotoren).
 
Daewoo-Chevrolet zei:
Dat is inderdaad een fout geweest voor wat betreft de Nederlandse markt. Begin volgend jaar komt de opvolger, dan wordt die fout weer hersteld (met 1.6 SCTi EcoBoost benzinemotoren).

Heel dom foutje op dat niveau.
 
gearhead zei:
Daewoo-Chevrolet zei:
Dat is inderdaad een fout geweest voor wat betreft de Nederlandse markt. Begin volgend jaar komt de opvolger, dan wordt die fout weer hersteld (met 1.6 SCTi EcoBoost benzinemotoren).

Heel dom foutje op dat niveau.


Mogen we het ook als een 'dom foutje' beschouwen dat de RCZ en Scirocco verschillend gecategoriseerd worden?
Ennuh.... zou die overspannen bloedhond hierboven zich een beetje kunnen gedragen - je wordt om minder van dit forum geknikkerd!)
 
De Scirocco staat gewoon goed in C, rickm. Of horen een Astra GTC en Mégane Coupé ook in G? De RCZ staat toch veel verder af van een gewone C-segmenter dan de Scirocco?
 
Mach1 zei:
De Scirocco staat gewoon goed in C, rickm. Of horen een Astra GTC en Mégane Coupé ook in G? De RCZ staat toch veel verder af van een gewone C-segmenter dan de Scirocco?

'Gewoon goed'? En de testverslagen maar melden dat de RCZ een afgeleide is van de 308 zoals de Scirocco een Golf derivaat en de Wind een Twingo.
Anyway - ga maar weer eens verder met minder belangrijke zaken.
 
rickm zei:
Anyway - ga maar weer eens verder met minder belangrijke zaken.
Vandaar dat je er nu voor de vierde keer over begon.
mhwa.gif
 
Daewoo-Chevrolet zei:
Dat is inderdaad een fout geweest voor wat betreft de Nederlandse markt. Begin volgend jaar komt de opvolger, dan wordt die fout weer hersteld (met 1.6 SCTi EcoBoost benzinemotoren).

Toevallig, vandaag heeft Ford officieel de nieuwe Kuga onthuld. Als 'ie prijstechnisch inderdaad in de pas loopt met de concurrentie zou het wel eens een groot succes kunnen worden. Visueel gezien meer auto dan de Tiguan, wel een wat druk (Amerikaans) design. Denk dat Ford volgend jaar met al die nieuwe modellen best wel eens zou kunnen strijden om de titel bestverkochte merk van NL. Nieuwe Kuga
 
Lancia Lover zei:
Denk dat Ford volgend jaar met al die nieuwe modellen best wel eens zou kunnen strijden om de titel bestverkochte merk van NL.

Ik help het je hopen, maar het wordt een harde concurrentie, neem van mij aan, met Volkswagen als grote topper, zoals je weet, en dat houdt nog wel even aan.
 
Lancia Lover zei:
Denk dat Ford volgend jaar met al die nieuwe modellen best wel eens zou kunnen strijden om de titel bestverkochte merk van NL.

Dat is precies wat ik ook al dacht ( https://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,4618835,4784840#msg-4784840 ):

Daewoo-Chevrolet zei:
Lijkt erg sterk op de huidige Kuga. De huidige is in Europa al succesvol, maar niet in Nederland en dat lag puur aan het feit vanwege het ontbreken van een goed benzinemotorengamma. Nu dat zal veranderen krijgt de Tiguan er in ons land eindelijk een sterke Europese concurrent bij. Ford zal in Nederland überhaupt flink in de nek van Volkswagen gaan hijgen met de Fiesta ECOnetic, verse Focus, Focus ECOnetic en (Grand) C-MAX plus de gloednieuwe B-MAX, Kuga en nieuwe compacte SUV 'EcoSport'.

Volkswagen heeft natuurlijk de up! als grote troef, maar de volumemodellen zijn verouderd en het is de vraag of die modellen hun marktaandeel kunnen vasthouden. Volkswagen kennende wel :)
 
Volkswagen heeft natuurlijk de up! als grote troef, maar de volumemodellen zijn verouderd en het is de vraag of die modellen hun marktaandeel kunnen vasthouden. Volkswagen kennende wel :)[/quote

10 tegen 1 dat VW in 2012 andermaal het bestverkopende merk in NL is.
Ford (en Peugeot & Opel) kunnen dan wel design- en technisch vaardige modellen hebben, VW / VAG ligt simpelweg voor de gemiddelde autokopende medemens voorop - in NL, maar ook elders.

Zie in 2012 de totale auto-verkopen wel met minstens 10% zakken als dat gelazer van die incompetente politici en bankierskneuzen nog lang aanhoudt.
My 0,2 ct
 
Lancia Lover zei:
Daewoo-Chevrolet zei:
Dat is inderdaad een fout geweest voor wat betreft de Nederlandse markt. Begin volgend jaar komt de opvolger, dan wordt die fout weer hersteld (met 1.6 SCTi EcoBoost benzinemotoren).

Toevallig, vandaag heeft Ford officieel de nieuwe Kuga onthuld. Als 'ie prijstechnisch inderdaad in de pas loopt met de concurrentie zou het wel eens een groot succes kunnen worden. Visueel gezien meer auto dan de Tiguan, wel een wat druk (Amerikaans) design. Denk dat Ford volgend jaar met al die nieuwe modellen best wel eens zou kunnen strijden om de titel bestverkochte merk van NL. Nieuwe Kuga

Ik denk dat je er behoorlijk naast zit....VW is bijna twee keer zo groot, Peugeot komt met de 208 en 108 (of nieuwe 107) en ook Opel lijkt best lekker te draaien (Insignia > Mondeo, Astra > Focus, Corsa > Fiësta)

Ik denk eigenlijk dat Ford volledig de mist ingaat in Europa met zijn wereldauto's.
 
Centurion81 zei:
Ik denk eigenlijk dat Ford volledig de mist ingaat in Europa met zijn wereldauto's.

De Fiesta is er pas sinds kort met 14% bijtelling (binnenkort 87 g/km zelfs), Opel zal nog aan de Corsa moeten sleutelen om ook na 1/7/2012 de strijd aan te kunnen. De Focus is er als 1.0 SCTi EcoBoost (t/m 30/6/2012) en als 1.6 TDCi ECOnetic (t/m 31/12/2012) in uitvoeringen met 14% bijtelling, daar kan op de hybrides na niets tegenop. Volgend jaar wordt de Focus dus zeer waarschijnlijk de best verkochte auto in zijn segment. De Fiesta is verser dan de Corsa en krijgt volgend jaar een facelift en de driecilinder EcoBoost motor (dus weer een uitvoering met 14% bijtelling), de B-MAX wordt geïntroduceerd (met een beetje geluk weer 14% bijtelling als 1.0...), de nieuwe Kuga zal dit jaar rond de 170 registraties uitkomen, maar moet volgend jaar kunnen doorgroeien naar het tienvoudige (Tiguan zit nu al op 2.292).
Maar ja, de politie alleen al bestelt volgend jaar 11.800 Volkswagen's, dus daar kan de concurrentie niet veel tegenin brengen.
 
Centurion81 zei:
Ik denk eigenlijk dat Ford volledig de mist ingaat in Europa met zijn wereldauto's.

Ben ik het ook mee eens hoor. Vind vooral de Focus hatch niet om aan te zien, evenals de nieuwe C-Max. Maar zoals Daewoo-Chevrolet al zegt, is Ford bezig met een inhaalslag inzake schone, fiscaal interessante modellen en aangezien de Nederlander daar erg gevoelig voor is... zou Ford zomaar eens marktleider kunnen worden in NL. In de rest van Europa lijkt het inderdaad niet zo aan te slaan, de zogeheten wereldauto's. Vooral in GB is de Focus minder populair dan voorheen.
 
November 2011 belooft qua verkopen de beste maand van het laatste halfjaar te worden.
Afgelopen vrijdag stond de markt 16% i/d plus.
 
Tsja, dat is dan weer een lastige :). De ASX is een iets kortere Outlander (hen zeker een concurrent van de anderen die in T2 staan. De Qashqai is weer zo'n model wat overal een beetje tussen hangt, maar ook die zou op zich wel in T2 passen. We kunnen het wel even bekijken als er weer nieuwe cijfers zijn over een paar weken!
 
[size=large]Overal crisis, behalve in Nederlandse autoshowroom[/size]

Terwijl alle economische seinen op rood staan klimt de verkoop van nieuwe auto’s in ons land naar recordhoogte. In november werden 41.264 nieuwe personenauto’s afgeleverd tegenover 37.750 in dezelfde maand in 2010, een toename van 9,3 procent.
Nadat in september voor het eerst sprake was van licht dalende verkoopcijfers blijkt de automarkt alsnog over de nodige veerkracht te beschikken. Door het scala van fiscale voordelen herpakte in oktober de verkoop zich alweer met een toename van één procent, het novembercijfer zit zelfs alweer op het gemiddelde (hoge) niveau van dit jaar.
Dit jaar werden volgens de cijfers van het RDC in elf maanden tijd al 538.754 nieuwe auto’s verkocht tegenover 472.356 stuks tussen januari en november 2010, een stijging van 14,1 procent. Marktonderzoeksbureau Aumacon heeft haar jaarprognose voor dit lopende jaar staan op 550.000 autoverkopen. Realisatie daarvan zou alsnog betekenen dat 2011 als het beste autoverkoopjaar van de afgelopen tien jaar de boeken ingaat.
Renault verkocht vorige maand de meeste nieuwe auto’s (4.539 stuks), gevolgd door Volkswagen (4.052) en Opel (4.012). In het jaarklassement over elf maanden staat Volkswagen met grote afstand tot de naaste concurrentie aan kop (59.992 stuks, 11,1% marktaandeel), gevolgd door Peugeot (44.878/8,3%) en Renault (43.530/8,1%). Het complete cijferoverzicht is te vinden op www.dealersupportnet.nl
 
Mach1 zei:
De cijfers van november 2011 staan al er al: klik
Correctie, de eerste versie staat er al...

De Lancia Voyager en Ford Tourneo in P3, de Lancia Thema in E.

Wat doen we met de ASX en de Qashqai?

Code:
[hr][b]     0   100.0%      133    V     Totaal[/b]
     1    20.3%       27    V     Mercedes-Benz Sprinter
     2    15.8%       21    V     Volkswagen Kombi
     3    15.0%       20    V     Volkswagen Crafter
     4     9.8%       13    V     Renault Trafic
     5     8.3%       11    V     Renault Master
     6     8.3%       11    V     Nissan Nv200
     7     6.0%        8    V     Fiat Ducato
     8     5.3%        7    V     Mercedes-Benz Viano
     9     3.0%        4    V     Mercedes-Benz Vito
    10     2.3%        3    V     Opel Vivaro
    11     1.5%        2    V     Citroen Jumper
    12     0.8%        1    V     Volkswagen Transporter
    13     0.8%        1    V     Volkswagen Caravelle
    14     0.8%        1    V     Nissan Primastar
    15     0.8%        1    V     Ford Transit
    16     0.8%        1    V     Fiat Scudo
    17     0.8%        1    V     Citroen Jumpy
[hr][b]     0   100.0%      201   T3     Totaal[/b]
     1    38.8%       78   T3     BMW X5
     2    13.4%       27   T3     Mercedes-Benz M-klasse
     3    11.4%       23   T3     Volvo XC90
     4     7.5%       15   T3     Porsche Cayenne
     5     5.5%       11   T3     Lexus RX
     6     5.0%       10   T3     Land Rover Range Rover
     7     5.0%       10   T3     BMW X6
     8     4.5%        9   T3     Volkswagen Touareg
     9     2.5%        5   T3     Audi Q7
    10     2.0%        4   T3     Land Rover Discovery
    11     1.5%        3   T3     Jeep Grand Cherokee
    12     1.0%        2   T3     Nissan Murano
    13     0.5%        1   T3     Mitsubishi Pajero
    14     0.5%        1   T3     Mercedes-Benz R-klasse
    15     0.5%        1   T3     Dodge Durango
    16     0.5%        1   T3     Cadillac SRX
[hr][b]     0   100.0%     1641   T2     Totaal[/b]
     1    26.4%      433   T2     Kia Sportage
     2    19.1%      313   T2     Hyundai ix35
     3    12.1%      199   T2     Volkswagen Tiguan
     4     7.3%      120   T2     Volvo XC60
     5     6.2%      101   T2     Mitsubishi ASX
     6     6.0%       99   T2     Mitsubishi Outlander
     7     3.9%       64   T2     Audi Q5
     8     2.7%       45   T2     BMW X1
     9     2.5%       41   T2     Land Rover Evoque
    10     2.5%       41   T2     Audi Q3
    11     1.5%       25   T2     Toyota RAV4
    12     1.3%       22   T2     Kia Sorento
    13     1.3%       21   T2     Jeep Compass
    14     1.0%       17   T2     Subaru Forester
    15     1.0%       16   T2     Opel Antara
    16     1.0%       16   T2     Ford Kuga
    17     0.8%       13   T2     Hyundai Santa Fe
    18     0.8%       13   T2     Chevrolet Captiva
    19     0.7%       12   T2     Mercedes-Benz GLK
    20     0.5%        9   T2     Honda CR-V
    21     0.4%        6   T2     Land Rover Freelander
    22     0.4%        6   T2     BMW X3
    23     0.2%        3   T2     SsangYong Korando
    24     0.1%        2   T2     Suzuki Vitara
    25     0.1%        1   T2     Peugeot 4007
    26     0.1%        1   T2     Nissan X-Trail
    27     0.1%        1   T2     Nissan Pathfinder
    28     0.1%        1   T2     Jeep Wrangler
[hr][b]     0   100.0%      351   T1     Totaal[/b]
     1    38.7%      136   T1     Dacia Duster
     2    24.2%       85   T1     Skoda Yeti
     3    19.4%       68   T1     Mini Countryman
     4    15.4%       54   T1     Suzuki SX4
     5     1.1%        4   T1     Daihatsu Terios
     6     0.9%        3   T1     Fiat Sedici
     7     0.3%        1   T1     Suzuki Jimny
[hr][b]     0   100.0%      247   P3     Totaal[/b]
     1    34.4%       85   P3     Ford S-MAX
     2    17.8%       44   P3     Ford Tourneo
     3    14.6%       36   P3     Volkswagen Sharan
     4    14.6%       36   P3     Seat Alhambra
     5     9.7%       24   P3     Renault Espace
     6     4.9%       12   P3     Ford Galaxy
     7     2.0%        5   P3     Peugeot 807
     8     1.2%        3   P3     Lancia Voyager
     9     0.4%        1   P3     Toyota Sienna
    10     0.4%        1   P3     Dodge Journey
[hr][b]     0   100.0%     2002   P2     Totaal[/b]
     1    20.2%      405   P2     Renault Scenic
     2    10.5%      210   P2     Volkswagen Touran
     3    10.2%      204   P2     Citroen C4 Picasso
     4     9.5%      190   P2     Seat Altea
     5     9.3%      187   P2     Peugeot 5008
     6     9.2%      184   P2     Peugeot 3008
     7     5.9%      119   P2     Opel Zafira
     8     5.7%      115   P2     Ford C-MAX
     9     5.0%      101   P2     Volkswagen Golf Plus
    10     4.1%       83   P2     Mercedes-Benz B-klasse
    11     3.8%       77   P2     Toyota Verso
    12     3.2%       65   P2     Ford Grand C-max
    13     1.9%       38   P2     Mazda 5
    14     0.9%       19   P2     Chevrolet Orlando
    15     0.2%        5   P2     Citroen Ds5
[hr][b]     0   100.0%     1394   P1     Totaal[/b]
     1    28.3%      395   P1     Opel Meriva
     2    18.1%      252   P1     Hyundai ix20
     3    15.4%      214   P1     Toyota Verso S
     4    10.5%      147   P1     Mercedes-Benz A-klasse
     5     8.7%      121   P1     Kia Venga
     6     6.0%       84   P1     Renault Modus
     7     4.5%       63   P1     Nissan Note
     8     3.2%       45   P1     Citroen C3 Picasso
     9     2.0%       28   P1     Skoda Roomster
    10     1.4%       20   P1     Subaru Trezia
    11     0.8%       11   P1     Kia Soul
    12     0.5%        7   P1     Toyota Urban Cruiser
    13     0.3%        4   P1     Ford Fusion
    14     0.2%        3   P1     Lancia Musa
[hr][b]     0   100.0%      205    L     Totaal[/b]
     1    32.2%       66    L     Volkswagen Caddy
     2    21.0%       43    L     Citroen Berlingo
     3    11.2%       23    L     Renault Kangoo
     4     8.8%       18    L     Fiat Doblo
     5     7.8%       16    L     Peugeot Partner
     6     7.3%       15    L     Peugeot Bipper
     7     4.9%       10    L     Citroen Nemo
     8     3.9%        8    L     Fiat Fiorino
     9     2.9%        6    L     Fiat Qubo
[hr][b]     0   100.0%      295    K     Totaal[/b]
     1    96.9%      286    K     Smart Fortwo
     2     3.1%        9    K     Toyota iQ
[hr][b]     0   100.0%        1    I     Totaal[/b]
     1   100.0%        1    I     Bentley Continental
[hr][b]     0   100.0%        9    H     Totaal[/b]
     1    44.4%        4    H     Mercedes-Benz SLS AMG
     2    22.2%        2    H     Porsche 911
     3    11.1%        1    H     Maserati GranTurismo
     4    11.1%        1    H     Ferrari Ff
     5    11.1%        1    H     Aston Martin Vantage S
[hr][b]     0   100.0%       64    G     Totaal[/b]
     1    45.3%       29    G     Peugeot RCZ
     2    15.6%       10    G     Mercedes-Benz SLK
     3    12.5%        8    G     Audi TT
     4     9.4%        6    G     Honda CR-Z
     5     6.2%        4    G     Renault Wind
     6     6.2%        4    G     BMW Z4
     7     1.6%        1    G     Porsche Boxster
     8     1.6%        1    G     Nissan 370Z
     9     1.6%        1    G     Mazda MX-5
[hr][b]     0   100.0%       24    F     Totaal[/b]
     1    29.2%        7    F     Porsche Panamera
     2    29.2%        7    F     Mercedes-Benz S-klasse
     3    20.8%        5    F     BMW 7-serie
     4     8.3%        2    F     Jaguar XJ
     5     8.3%        2    F     Audi A8
     6     4.2%        1    F     Lexus LS
[hr][b]     0   100.0%      984    E     Totaal[/b]
     1    38.9%      383    E     Volvo V70
     2    25.0%      246    E     BMW 5-serie
     3    20.1%      198    E     Audi A6
     4     8.1%       80    E     Mercedes-Benz E-klasse
     5     2.8%       28    E     Volvo S80
     6     1.4%       14    E     Jaguar XF
     7     1.4%       14    E     Audi A7
     8     0.9%        9    E     Mercedes-Benz CLS
     9     0.4%        4    E     Saab 9-5
    10     0.4%        4    E     BMW 6-serie
    11     0.2%        2    E     Lexus GS
    12     0.1%        1    E     Lancia Thema
    13     0.1%        1    E     Citroen C6
[hr][b]     0   100.0%     3982    D     Totaal[/b]
     1    18.9%      754    D     Peugeot 508
     2    15.7%      626    D     Volkswagen Passat
     3    10.3%      412    D     Opel Insignia
     4     9.2%      367    D     Volvo V50
     5     7.2%      286    D     Audi A4
     6     6.4%      255    D     BMW 3-serie
     7     4.9%      194    D     Mercedes-Benz C-klasse
     8     3.7%      148    D     Volvo V60
     9     3.6%      145    D     Skoda Superb
    10     3.3%      130    D     Ford Mondeo
    11     2.9%      117    D     Hyundai I40
    12     2.6%      104    D     Renault Laguna
    13     2.3%       93    D     Volvo S60
    14     2.1%       85    D     Citroen C5
    15     1.9%       75    D     Audi A5
    16     1.1%       44    D     Toyota Avensis
    17     0.8%       30    D     Seat Exeo
    18     0.8%       30    D     Mazda 6
    19     0.6%       25    D     Volvo S40
    20     0.6%       24    D     Alfa Romeo 159
    21     0.3%       13    D     Volvo C70
    22     0.2%        7    D     Subaru Legacy
    23     0.2%        7    D     Honda Accord
    24     0.2%        6    D     Lexus IS
    25     0.1%        4    D     Saab 9-3
    26     0.0%        1    D     Infiniti G
[hr][b]     0   100.0%     6720    C     Totaal[/b]
     1    12.4%      833    C     Renault Megane
     2    11.6%      778    C     Opel Astra
     3    10.2%      688    C     Volkswagen Golf
     4    10.1%      679    C     Ford Focus
     5     7.8%      521    C     Skoda Octavia
     6     5.5%      367    C     BMW 1-serie
     7     4.9%      331    C     Nissan Qashqai
     8     4.8%      322    C     Lexus Ct200h
     9     4.8%      322    C     Audi A3
    10     3.6%      242    C     Peugeot 308
    11     3.6%      239    C     Toyota Auris
    12     2.7%      182    C     Alfa Romeo Giulietta
    13     2.2%      146    C     Toyota Prius
    14     2.0%      136    C     Citroen C4
    15     1.9%      130    C     Seat Leon
    16     1.9%      127    C     Hyundai i30
    17     1.8%      121    C     Honda Civic
    18     1.7%      117    C     Kia Ceed
    19     1.6%      105    C     Volkswagen Jetta
    20     1.2%       83    C     Citroen Ds4
    21     0.8%       55    C     Volvo C30
    22     0.6%       40    C     Honda Insight
    23     0.5%       35    C     Mazda 3
    24     0.5%       31    C     Nissan Leaf
    25     0.3%       19    C     Volkswagen Scirocco
    26     0.3%       17    C     Fiat Bravo
    27     0.2%       16    C     Lancia Delta
    28     0.2%       11    C     Mitsubishi Lancer
    29     0.1%        7    C     Volkswagen Eos
    30     0.1%        5    C     Volkswagen New Beetle
    31     0.1%        4    C     Opel Ampera
    32     0.1%        4    C     Chevrolet Cruze
    33     0.0%        3    C     Renault Fluence Ze.
    34     0.0%        3    C     Hyundai Veloster
    35     0.0%        1    C     Subaru Impreza
[hr][b]     0   100.0%    10976    B     Totaal[/b]
     1    17.9%     1963    B     Volkswagen Polo
     2    12.5%     1375    B     Opel Corsa
     3     8.4%      921    B     Seat Ibiza
     4     7.8%      861    B     Ford Fiesta
     5     6.0%      655    B     Kia Rio
     6     5.0%      551    B     Fiat Punto
     7     4.4%      482    B     Citroen DS3
     8     4.2%      459    B     Renault Clio
     9     3.9%      429    B     Toyota Yaris
    10     3.3%      367    B     Skoda Fabia
    11     2.8%      309    B     Citroen C3
    12     2.4%      266    B     Suzuki Swift
    13     2.3%      256    B     Chevrolet Aveo
    14     2.2%      240    B     Peugeot 207
    15     2.0%      222    B     Hyundai i20
    16     1.7%      184    B     Alfa Romeo Mito
    17     1.6%      175    B     Nissan Juke
    18     1.5%      166    B     Mini Mini
    19     1.5%      166    B     Audi A1
    20     1.5%      161    B     Mazda 2
    21     1.3%      140    B     Dacia Logan
    22     1.1%      126    B     Mitsubishi Colt
    23     1.1%      125    B     Honda Jazz
    24     1.0%      107    B     Peugeot 206
    25     0.8%       88    B     Dacia Sandero
    26     0.8%       87    B     Nissan Micra
    27     0.5%       51    B     Lancia Ypsilon
    28     0.2%       26    B     Mini Clubman
    29     0.1%        7    B     Toyota Charade
    30     0.0%        5    B     Subaru Justy
    31     0.0%        5    B     Daihatsu Sirion
    32     0.0%        1    B     Citroen Ds3 Racing
[hr][b]     0   100.0%    11768    A     Totaal[/b]
     1    21.9%     2583    A     Renault Twingo
     2    13.7%     1614    A     Toyota Aygo
     3    11.4%     1341    A     Peugeot 107
     4     8.1%      952    A     Kia Picanto
     5     7.7%      904    A     Opel Agila
     6     7.1%      838    A     Chevrolet Spark
     7     6.1%      719    A     Citroen C1
     8     5.8%      686    A     Fiat Panda
     9     5.8%      685    A     Ford Ka
    10     3.2%      375    A     Hyundai i10
    11     3.0%      349    A     Suzuki Alto
    12     2.7%      318    A     Fiat 500
    13     2.3%      269    A     Suzuki Splash
    14     1.0%      112    A     Nissan Pixo
    15     0.1%       13    A     Daihatsu Cuore
    16     0.1%        7    A     Peugeot Ion
    17     0.0%        2    A     Volkswagen Fox
    18     0.0%        1    A     Mitsubishi i-MiEV
 
Mijn bezwaar daartegen is deze maand wel heel mooi geillustreerd:
Code:
     5     6.2%      101   T2     Mitsubishi ASX
     6     6.0%       99   T2     Mitsubishi Outlander
 
Nou eigenlijk is de ASX een uitvoering van de Outlander. In andere landen heet ie ook wel Outlander Sport. Ik zie de ASX zeker als Tiguan-concurrent.
 
Mach1 zei:
Nou eigenlijk is de ASX een uitvoering van de Outlander. In andere landen heet ie ook wel Outlander Sport. Ik zie de ASX zeker als Tiguan-concurrent.

Prijstechnisch liggen ze behoorlijk uit elkaar. Het is meer een Quashqai/sportage concurrent.
 
Terug
Bovenaan