Guest
cirKEL: zeer goede analyse.
Van de maand.
En van de media.
Je bent een van de weinigen die zo genuanceerd is.
Van de maand.
En van de media.
Je bent een van de weinigen die zo genuanceerd is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Thiago zei:De Schaduw zei:LM. zei:Er moet een reden achter zitten dat VW zoveel verkoopt. Kan niet anders met zulke aantallen.
Sjoemelcijfers.![]()
In Januari steeg VW
in Frankrijk harder dan de markt en de Franse merken
in Italie gingen Golf en Polo harder omhoog dan de markt
VW gaf het antwoord zelf: "
"Tactical sales, aan o.m. rentals. Doen we dit jaar eerder dan anders".
Thiago zei:A-typisch is ook het trio op 58, 59 en 60.
En van de kakelverse #60 zou je verwachten dat deze i.i.g. vóór #59 en #58 ligt.
D-C zei:Om dan toch nog maar eens een compacte crossover te benoemen dat geheel tegen de trend in geen deuk in een pakje boter weet te slaan: de Fiat 500X stond onder de Kia Optima, Porsche 911, Toyota Verso-S en Subaru Forester. De auto krijgt goede recensies en is niet (te) duur en ziet er mijns inziens goed uit, toch wil het maar niet lukken. Wellicht dat de nieuwe driecilinder benzinemotoren de auto in de toekomst nog kunnen helpen, maar dan zijn we ook alweer minimaal een jaar verder.
Thiago zei:A-typisch is ook het trio op 58, 59 en 60.
En van de kakelverse #60 zou je verwachten dat deze i.i.g. vóór #59 en #58 ligt.
der Magistrat zei:@Thiago, over trio's gesproken:
Ter info:
up!+Mii+Citigo: 2423
C1+Aygo+108: 1804
Centurion81 zei:der Magistrat zei:@Thiago, over trio's gesproken:
Ter info:
up!+Mii+Citigo: 2423
C1+Aygo+108: 1804
Verbaast me eigenlijk niets dat C1/Aygo/108 nu al terugvallen. Nu de nieuwigheid eraf is blijkt toch wel dat 't nieuwe PSA/Toyota trio (maar ook de Clio) met name in gebruiksgemak en rijkwaliteit zwaar tekort schieten t.o.v. het oudere VAG trio.
Qua kwaliteitsbeleving leggen ze het bovendien af tegen Karl, Picanto en i10
Als je voor ruimte kiest in het A-segment ga je voor een Celerio of Space Star!
Ami zei:Centurion81 zei:der Magistrat zei:@Thiago, over trio's gesproken:
Ter info:
up!+Mii+Citigo: 2423
C1+Aygo+108: 1804
Verbaast me eigenlijk niets dat C1/Aygo/108 nu al terugvallen. Nu de nieuwigheid eraf is blijkt toch wel dat 't nieuwe PSA/Toyota trio (maar ook de Clio) met name in gebruiksgemak en rijkwaliteit zwaar tekort schieten t.o.v. het oudere VAG trio.
Qua kwaliteitsbeleving leggen ze het bovendien af tegen Karl, Picanto en i10
Als je voor ruimte kiest in het A-segment ga je voor een Celerio of Space Star!
Clio ? Ik neem aan dat je Twingo bedoelt.... Clio is B segment.
der Magistrat zei:Bedankt voor de analyse weer, D-C!
D-C zei:Om dan toch nog maar eens een compacte crossover te benoemen dat geheel tegen de trend in geen deuk in een pakje boter weet te slaan: de Fiat 500X stond onder de Kia Optima, Porsche 911, Toyota Verso-S en Subaru Forester. De auto krijgt goede recensies en is niet (te) duur en ziet er mijns inziens goed uit, toch wil het maar niet lukken. Wellicht dat de nieuwe driecilinder benzinemotoren de auto in de toekomst nog kunnen helpen, maar dan zijn we ook alweer minimaal een jaar verder.
De 500X doet het Europees gezien zeer goed (naar ik meen >200.000 verkopen van de Renegade en 500X, dat is iets minder dan Captur+2008). Echter is de 500X behoorlijk wat zwaarder dan de concurrentie en de motoren zijn niet erg modern. Dan ben je in Nederland zo goed als kansloos.
@Thiago, over trio's gesproken:
Ter info:
up!+Mii+Citigo: 2423
C1+Aygo+108: 1804
Ami zei:Centurion81 zei:der Magistrat zei:@Thiago, over trio's gesproken:
Ter info:
up!+Mii+Citigo: 2423
C1+Aygo+108: 1804
Verbaast me eigenlijk niets dat C1/Aygo/108 nu al terugvallen. Nu de nieuwigheid eraf is blijkt toch wel dat 't nieuwe PSA/Toyota trio (maar ook de Clio) met name in gebruiksgemak en rijkwaliteit zwaar tekort schieten t.o.v. het oudere VAG trio.
Het is trouwens opvallend dat de Toyota (op EU niveau) het beter doet dan het Franse duo. Het (pittige) design met scherpe lijnen doet het (boven mijn verwachting) goed. Om de concurrentieslag niet te verliezen kan PSA alleen nog maar op prijs concurreren. De vanafprijzen moeten terug naar 9k€. Even onderhandelen dus met de fabriek.
2015:
C1 - 64.000
108 - 68.000
Aygo - 86.000
Thiago zei:der Magistrat zei:Bedankt voor de analyse weer, D-C!
D-C zei:Om dan toch nog maar eens een compacte crossover te benoemen dat geheel tegen de trend in geen deuk in een pakje boter weet te slaan: de Fiat 500X stond onder de Kia Optima, Porsche 911, Toyota Verso-S en Subaru Forester. De auto krijgt goede recensies en is niet (te) duur en ziet er mijns inziens goed uit, toch wil het maar niet lukken. Wellicht dat de nieuwe driecilinder benzinemotoren de auto in de toekomst nog kunnen helpen, maar dan zijn we ook alweer minimaal een jaar verder.
De 500X doet het Europees gezien zeer goed (naar ik meen >200.000 verkopen van de Renegade en 500X, dat is iets minder dan Captur+2008). Echter is de 500X behoorlijk wat zwaarder dan de concurrentie en de motoren zijn niet erg modern. Dan ben je in Nederland zo goed als kansloos.
@Thiago, over trio's gesproken:
Ter info:
up!+Mii+Citigo: 2423
C1+Aygo+108: 1804
>200.000?
Ietsje minder. Hier de 2015 cijfers:
73.000 500X
55.000 Renegade's
Thiago zei:2015:
C1 - 64.000
108 - 68.000
Aygo - 86.000
In 2007, 2008, 2009 verkocht Kolin er van elk precies 100.000
Pas bij 250.000 / 300.000 stuks per jaar werd er redelijk verdiend.
Geen idee hoe dat nu is - bij ca 220.000 stuks.
Gezien het feit dat de investering in de huidige Versie II modellen relatief bescheiden was en de lagere lonen in Tsjechië ga ik er van uit dat ze geen verlies draaien.
Gezien het VW gestunt valt de Passat (512) tegen.
der Magistrat zei:Thiago zei:
De 500X doet het Europees gezien zeer goed (naar ik meen >200.000 verkopen van de Renegade en 500X, dat is iets minder dan Captur+2008). Echter is de 500X behoorlijk wat zwaarder dan de concurrentie en de motoren zijn niet erg modern. Dan ben je in Nederland zo goed als kansloos.
>200.000?
Ietsje minder. Hier de 2015 cijfers:
73.000 500X
55.000 Renegade's
Thiago zei:2015:
C1 - 64.000
108 - 68.000
Aygo - 86.000
In 2007, 2008, 2009 verkocht Kolin er van elk precies 100.000
Pas bij 250.000 / 300.000 stuks per jaar werd er redelijk verdiend.
Geen idee hoe dat nu is - bij ca 220.000 stuks.
Gezien het feit dat de investering in de huidige Versie II modellen relatief bescheiden was en de lagere lonen in Tsjechië ga ik er van uit dat ze geen verlies draaien.
VW daalde echter in Europa's 2 grootste markten:
Duitsland: bekend
Engeland: -14,5%
Carfanatic zei:VW daalde echter in Europa's 2 grootste markten:
Duitsland: bekend
Engeland: -14,5%
ook de US verkopen daalden met bij 15%
https://www.zeit.de/wirtschaft/unternehmen/2016-02/volkswagen-abgasskandal-usa-verkaufszahlen
[size=medium]VW keldert uit top 5 autoverkoop[/size]
[size=x-small]01-03-2016 09:50[/size]
Er zijn vorige maand vijftien procent minder auto’s verkocht dan in februari 2015. Er werden vorige (schrikkel)maand 28.408 nieuwe auto’s op naam gezet. Dat blijkt uit cijfers van RDC. Volkswagen zag in februari zijn registraties met 36,8 procent afnemen naar 1.577.
In de eerste twee maanden van 2016 zijn er 68.980 nieuwe auto’s geregistreerd, 14,9 procent meer dan vorig jaar.
Peugeot verkocht vorige maand de meeste auto’s, gevolgd door Kia en Opel. Volkswagen, die in januari nog op 1 stond, heeft het niet gered in de verkoop-top 5.
merk aantal verschil
Peugeot 2.658 -4,7%
Kia 2.647-45,9%Klopt niet, in werkelijkheid een min van ongeveer drie procent
Opel 2.079 32,8%
Renault 1.714 -45,9%
Ford 1.617 5,3%
LM. zei:Kia van nummer 1 naar nummer 16, Hyundai nog lager. Volgens mij de eerste keer in jaren dat de Picanto niet in de top 10 staat.
714 zei:Van Hyundai valt dit zeker tegen , zowel de i10 als de i20 zijn bij veel testen in binnen-en buitenland als maatstaf in hun klasse beoordeeld maar tóch wordt er gekozen voor de 108 ,Up ,Fiesta , Corsa en Polo.....mensen doen zichzelf tekort !
Roder zei:Renault is weer lekker bezig, de Clio gaat er bijna uit maar verkoopt nog steeds als een malle! Peugeot zal zich wel achter de oren krabben, met hun minder geslaagde 208.
D-C zei:Roder zei:Renault is weer lekker bezig, de Clio gaat er bijna uit maar verkoopt nog steeds als een malle! Peugeot zal zich wel achter de oren krabben, met hun minder geslaagde 208.
YTD:
Peugeot 208 2.725 +24,60%
Renault Clio 2.398 -54,25%
Je denkt dat het faceliftje veel gaat helpen?
D-C zei:98. Fiat Punto 67
99. Fiat Tipo 67
D-C zei:Nieuwkomer is de Fiat Tipo, die we waarschijnlijk voorlopig niet meer terug gaan zien in de lijst...
Roder zei:D-C zei:Roder zei:Renault is weer lekker bezig, de Clio gaat er bijna uit maar verkoopt nog steeds als een malle! Peugeot zal zich wel achter de oren krabben, met hun minder geslaagde 208.
YTD:
Peugeot 208 2.725 +24,60%
Renault Clio 2.398 -54,25%
Je denkt dat het faceliftje veel gaat helpen?
Zeker, NL productieplaatsen voor de phase 1 zijn beperkt. Die gaan bij de phase 2 weer 'open'.
Roder zei:13 juni onthulling en waarschijnlijk ook openen orderboeken![]()
LM. zei:Het jojo-effect van autofabrikanten valt me dit jaar meer dan ooit op...
Gaat het dan echt zo slecht dat merken het moeten hebben van enorme maandelijkse dealerregistraties om vervolgens weer af te zwakken totdat ze hetzelfde opnieuw kunnen doen...
Thiago zei:De 123 Nederlandse kopers van de nummers 102 en 103 hielden de Talisman en Espace in evenwicht:![]()
Consumenten zijn kuddedieren.P. Klieder zei:714 zei:Van Hyundai valt dit zeker tegen , zowel de i10 als de i20 zijn bij veel testen in binnen-en buitenland als maatstaf in hun klasse beoordeeld maar tóch wordt er gekozen voor de 108 ,Up ,Fiesta , Corsa en Polo.....mensen doen zichzelf tekort !
ja ja bla bla, dat zal het zijn. De consument is gek en jij niet.
the Fox zei:Consumenten zijn kuddedieren.P. Klieder zei:714 zei:Van Hyundai valt dit zeker tegen , zowel de i10 als de i20 zijn bij veel testen in binnen-en buitenland als maatstaf in hun klasse beoordeeld maar tóch wordt er gekozen voor de 108 ,Up ,Fiesta , Corsa en Polo.....mensen doen zichzelf tekort !
ja ja bla bla, dat zal het zijn. De consument is gek en jij niet.