Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
adinsx zei:Een aantal heeft transportschade. Van Bokhoven moest uiteindelijk drie uur wachten. ,,Ook die van mij had krassen en dat voor een auto van 62 mille’’, vertelt Van Bokhoven als ze haar nieuwe Tesla laadt bij een wegrestaurant. Ze vindt de aflevering eigenlijk echt niet kunnen. ,,Ik moet naar huis in Brabant, maar er zat maar voor 200 kilometer stroom in. En iedereen accepteert het; het voelt als vroeger dat je heel de nacht bij Apple wachtte voor een iPhone.’’ Ze wil niet te veel klagen, want ‘hij rijdt waanzinnig’.
Tenenkrommend...![]()
D Elzinga zei:Inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat hier alles top verkoopt zolang de financiele voordeeltjes maar groot genoeg zijn. Ook als je een auto zou ontwerpen die eruit ziet als een walnoot op wielen, en je de klant bij aflevering lachend in het gezicht plast...
Het imago zal ongetwijfeld ook een rol spelen, Tesla klinkt voor velen nu eenmaal een stuk hipper en duurder dan Hyundai of Opel.
MBdoubleyou zei:Ik heb helaas nog niet in een Model 3 gereden om zelf te kunnen bepalen of het een fijne auto is. maar als we de verhalen van de meeste berijders mogen geloven rijdt zo'n Model 3 super. En gaat het zeker niet alleen om de lage bijtelling. Het is dus een ander verhaal dan met de Outlander: daarvan namen de meeste mensen de matige rijeigenschappen op de koop toe en was de lage bijtelling de reden om 'm aan te schaffen of leasen.
HarrieD zei:Zonder al die fiscale/financiële voordeeltjes zouden er slechts een handjevol verkocht worden omdat de Model 3 dan simpelweg te duur is.
Toen de Megane en 308 met lage bijtelling te krijgen waren reed half leasend NL in zo'n auto en zag je ook hier op et AW forum ook al die fantastische eigenschappen van die auto's voorbij komen met een uitvoerige uiteenzetting van alles extras die men aangevinkt had op de optielijst.
Toen de fiscale voordeeltjes voorbij waren was het helemaal gedaan met de verkopen van die auto's.
Rutger DC zei:Ben benieuwd waarom die Mercedes-Benz EQC zo enorm achterblijft: 29 stuks deze maand tot nu toe, neem aan dat Mercedes nog niet zoveel kan leveren.
MBdoubleyou zei:Ik heb helaas nog niet in een Model 3 gereden om zelf te kunnen bepalen of het een fijne auto is. maar als we de verhalen van de meeste berijders mogen geloven rijdt zo'n Model 3 super. En gaat het zeker niet alleen om de lage bijtelling. Het is dus een ander verhaal dan met de Outlander: daarvan namen de meeste mensen de matige rijeigenschappen op de koop toe en was de lage bijtelling de reden om 'm aan te schaffen of leasen.
Gisteren weer 513 erbij: de teller staat op 24.778 stuks.
Pietzoveel zei:Ben benieuwd of bepaalde dealerbedrijven nu weer volgestopt worden met auto's waar al een leaseovereenkomst a 4% bijtelling op zit...
mns afd AE en D zei:Natuurlijk, beste MBdoubleyou, is het is één op één hetzelfde verhaal. Heus, het is helemaal geen ander verhaal dan met de Outlander.
Het gaat echt louter en alleen om de lage bijtelling. Werknemers betalen NB hun werkgever om een leverbare EV (Model 3 dus) te mogen rijden.
Zoiets ontwricht de markt. Als de overheid iets geleerd heeft,, komen ze over twee jaar met een clevere exportheffing voor elektrieke auto's.
Naheffing MRB, of zo. Moet juridisch hard te maken zijn.
Zo niet, verdwijnen de Tesla's over 4 jaar allemaal - u leest het goed: allemaal, alle 25.000 stuks - over de grens. Omdat ze daar meer opbrengen.
Heeft het hele subsidiefeestje geen enkele invloed op lange termijn op de vergroening van het NL wagenpark.
mvrgr, m'ns
Volt zei:Pietzoveel zei:Ben benieuwd of bepaalde dealerbedrijven nu weer volgestopt worden met auto's waar al een leaseovereenkomst a 4% bijtelling op zit...
Er staan in ieder geval weer een heleboel op voorraad, b.v. de Audi e-tron 50 quattro deze wordt al met een flinke korting aangeboden:
Audi e-tron 50
MBdoubleyou zei:Hoe triest ben je bezig als merk als je je dealers laat adverteren met een prijs ex BTW!
Audi e-tron e-tron 50 quattro Zenna edition
Leder | Navi | Excl. BTW prijs | Gunstige bijtelling
Nieuw voertuig1KM2019Elektrisch
€ 57.995,- (rijklaar)
70.450 is de prijs van de 50 Launch edition. Daarvan is 12.227 euro BTW.
MBdoubleyou zei:Volt zei:Pietzoveel zei:Ben benieuwd of bepaalde dealerbedrijven nu weer volgestopt worden met auto's waar al een leaseovereenkomst a 4% bijtelling op zit...
Er staan in ieder geval weer een heleboel op voorraad, b.v. de Audi e-tron 50 quattro deze wordt al met een flinke korting aangeboden:
Audi e-tron 50
Hoe triest ben je bezig als merk als je je dealers laat adverteren met een prijs ex BTW!
Audi e-tron e-tron 50 quattro Zenna edition
Leder | Navi | Excl. BTW prijs | Gunstige bijtelling
Nieuw voertuig1KM2019Elektrisch
€ 57.995,- (rijklaar)
Als die dingen alleen maar zakelijk worden gekocht is het niet zo heel onlogisch.
70.450 is de prijs van de 50 Launch edition. Daarvan is 12.227 euro BTW.
MBdoubleyou zei:En ook gisteren weer meer dan 500 Model 3's. De overige BEV's gaan allemaal wat harder nu. Audi pakt aardig door met de e-tron: op nummer 2 nu. De Kona op 3 en Niro op 4. de Leaf op 9, Renault Zoe op 12 en de i3 op 16. De Golf op 11 met 391 stuks waarvan 351 E-Golf.
Opvallend: de MB Sprinter op 15 met 268 stuks, de MB E-klasse op 18 met 261 stuks, de Vito op 21 met 238 stuks en de V-klasse op 54 met 76 stuks. Per 1 jan 2020 is er geen teruggave meer van de BPM voor taxibedrijven dus die willen nog even wat voordeel pakken. Mercedes blijkt nog steeds het ultieme taximerk.
Moderator
Curlevv zei:Wat staan die Mazda's hoog zeg. Wat voor baat hebben zij bij eerdere registraties? Kan me niet voorstellen dat er opeens zoveel van zijn verkocht
[b]2019 2018[/b]
1. Toyota Aygo 8.655 7.615 13,7%
2. Peugeot 108 8.319 8.872 -6,2%
3. Kia Picanto 8.006 10.997 -27,2%
4. Opel Karl 7.961 10.170 -21,7%
5. Volkswagen up! 7.103 10.025 -29,1%
6. Hyundai i10 4.625 5.921 -21,9%
7. Citroën C1 4.484 4.191 7,0%
8. Fiat 500 2.864 4.663 -38,6%
9. Mitsubishi Space Star 2.664 3.341 -20,3%
10. Suzuki Ignis 2.149 2.591 -17,1%
11. Renault Twingo 2.056 4.599 -55,3%
12. Suzuki Celerio 1.553 1.932 -19,6%
13. Skoda Citigo 1.109 2.219 -50,0%
14. Seat Mii 718 822 -12,7%
15. Opel Adam 617 759 -18,7%
16. Fiat Panda 378 1.420 -73,4%
17. Smart Forfour 285 1.324 -78,5%
18. Smart Fortwo 128 325 -60,6%
19. Citroën C-Zero 9 29 -69,0%
20. Peugeot iOn 9 23 -60,9%
[b]TOTAAL 63.692 81.838 -22,2%[/b]
Volt zei:In het A-segment zal het vooral vanaf 2020 een slagveld worden omdat diverse modellen teveel (meer dan 95 gram CO2) uitstoten. De Toyota PSA drieling zit dit jaar nog goed met 86 gram, de Volkswagen Up benzine niet want al op 100 gram.
Moderator
In Duitsland wordt gehakt gemaakt van de EQC:Rutger DC zei:Ben benieuwd waarom die Mercedes-Benz EQC zo enorm achterblijft: 29 stuks deze maand tot nu toe, neem aan dat Mercedes nog niet zoveel kan leveren. Ik zou voor hetzelfde geld ook de Audi kiezen, maar kan me niet voorstellen dat het publiek zo enorm de voorkeur aan de een zou geven.
https://www.ad.nl/auto/slechts-19-auto-s-in-een-maand-verkocht-eerste-elektrische-mercedes-is-een-flop~a1e2ada5/[size=x-large]Slechts 19 auto's in een maand verkocht, ‘eerste elektrische Mercedes is een flop’[/size]
Ondanks de lange ontwikkeltijd, is Mercedes-Benz er niet in geslaagd om met de elektrische EQC een concurrerende auto te bouwen, aldus Duitse media. Dat zou blijken uit de verkoopcijfers. In november werden er slechts 19 verkocht in Duitsland.
Ook in Nederland is de € 80.810 kostende Mercedes-Benz EQC allerminst een verkooptopper. In ons land reden er in november dertien de showroom uit. De maanden ervoor waren nog veel slechter, met 19 verkochte exemplaren sinds de marktintroductie in augustus. Volgens de Duitse krant Die Welt zijn er bij onze oosterburen sinds de verkoopstart 55 EQC's verkocht. De krant concludeert dat daarmee de aanval op de concurrentie niet geslaagd lijkt te zijn. Ondanks alle uitgebreide advertentiecampagnes is het resultaat ontnuchterend. Audi boekte bijvoorbeeld aanzienlijk hogere verkoopcijfers met de E-Tron, met 192 verkochte auto's alleen al in november, en Tesla doet het nog veel beter. Volgens Die Welt heeft Mercedes de problemen aan zichzelf te danken. De actieradius is te laag en de auto kan ook niet profiteren van de nieuwste generatie snelladers. Transportwetenschapper Alexander Eisenkopf van de Zeppelin Universiteit, een privaat Duits onderzoeksinstituut, schrijft het probleem ook toe aan het gebrek aan passie in het bedrijf. ,,Als een autobedrijf zijn centrale componenten - motor en aandrijflijn - betrekt bij derden, gaat dat ten koste van het dna van het bedrijf’’, zegt hij tegen Die Welt.
Onbegrijpelijke strategie
Volgens nieuwssite FOCUS Online wachten nog veel mensen op de levering van hun EQC, ondanks het feit dat Europa eerst aan de beurt is en Amerika pas een jaar later. Ook een onbegrijpelijke strategie aldus kenners, aangezien Tesla nu al toonaangevend is in de Verenigde Staten en dat land een belangrijke markt is voor Mercedes-Benz. In de test die in augustus op deze site verscheen werd al genoemd dat de auto bij zijn introductie al deels achterhaald was. De kans bestaat dat Mercedes-Benz bewust de levering heeft vertraagd, want pas vanaf dit jaar tellen elektrische auto's mee in de totale hoeveelheid CO2 die per fabrikant uitgestoten mag worden. Toch zit de elektrische auto ook bij de Duitse koper ook nog niet helemaal in het dna. Van de Mercedes GLC - de EQC-variant met benzinemotor - werden in de maand november ruim 4500 exemplaren verkocht. Dat komt ook doordat in Duitsland veel minder financiële impulsen worden gegeven om elektrisch te gaan rijden.