De eerste grote algemene topic over cargames, simracen, gaming en aanverwante zaken

Mooie aanwinsten, @D E N N I S!

Ik heb mezelf ook weer een cadeautje gekocht, mijn volledig zwarte Cobra heb ik ingeruild op deze rode…
58359bf18bc99f74da806f659cb3440d_photo.webp

De beloningen voor de dagelijkse kilometers stellen bij mij de laatste dagen weer echt niks voor. Eigenlijk continue tussen de 10.000 en 30.000 Credits. Daarnaast kreeg ik vandaag wel de beloning voor de 2024 GT-R Time Trial, 250.000 Credits.

shop88.png

Race 1: Met de Toyota GR Corolla MORIZO Edition '21 op Tokyo Expressway. Deze race was een fraai gevalletje van overkill. Mijn Cirolla was niet alleen een klein beetje sneller. Nee, hij was super heel veel sneller. Ik had 45 seconde nodig om van de 12e naar de 1e plaats te komen. Ik schaamde me eigenlijk een klein beetje voor het snelheidsverschil. Als er nog een 3e ronde had geweest, dan zou ik de achterligger hebben ingehaald. Op afstand 1e.

Race 2: Met de Mazda MX-5 '89 in Idemitsu livery op Grand Valley - Zuid. Hier moest ik iets meer moeite voor doen. Dat maakte deze race ook meteen een stuk leuker. Met name de auto's op de 2e en 3e plaats gaven redelijk wat tegenstand. Ik verloor daar redelijk veel tijd mee. De Countach op de 1e plaats kon daardoor afstand nemen en wegrijden. Ik werd 2e op zeker 15 seconde afstand tot de 1e plaats.

Race 3: Met de BAC Mono met Tic Tac livery op Grand Valley - Highway 1. Kijk, zo hoort het. Iedereen met vergelijkbaar materiaal en dan komt het er op aan wie het langste zijn gaspedaal ingedrukt houd en wie het minste van zijn rempedaal gebruik maakt. Ik maakte wel een heel grote fout aan het einde van de 4e ronde. Ik dacht, net als hilbert van der Duim in 1981, dat ik al klaar was en liet dus mijn controller los. Maar het verbaasde me vervolgens dat er geen 1e in het beeld verscheen, In plaats daarvan knalde mijn Mono hard tegen de muur en spinde. In mijn hoofd hoorde ik Leen Pfrommer roepen: "Dennis, Je moet nog een rondje" Dat was het moment dat ik zag, dat de laatste ronde nog moest gereden worden. Gelukkig had ik genoeg afstand tot de 2e plaats, zodat ik de race winnend mocht afsluiten.

Race 4: Met de Nissan GT-R Nismo 17 op Deep Valley Raceway. Ja, 564 pk bleek ruim voldoende genoeg te zijn om deze race te mogen winnen. De winst stond redelijk snel vast. Het enige incident was op het geknikte rechte stuk richting de finishlijn aan het einde van de eerste ronde. Ik wilde mijn voorganger aan de linkerkant inhalen, maar omdat we op dat moment precies in die knik reden, werd het gat aan zijn linkerzijde steeds kleiner. We raakten elkaar en ik kwam spinnend over de finishlijn alwaar ik evengoed met afstand de snelste ronde kon neerzetten.

Race 5: Met de Peugeot 908 HDI FAP op Circuit de Sainte-Croix. Geen geklooi, meteen in de Peugeot. En met het brandstof op 6 was een 0-stops strategie ruim haalbaar. Als je dit circuit bekijkt, dam zou je kunnen denken, dat het een hoekig circuit is. Maar feitelijk is het een leuke baan met veel snelle vloeiende bochten. De Peugeot, voorzien van al zijn aerodynamica, voelt zich hier prima thuis en hoewel het 3 rondes duurde voordat ik de eerste tegenstander inhaalde, won ik uiteindelijk toch de race met ruime afstand.

De beloningen voor de dagelijkse kilometers stellen bij mij de laatste dagen weer echt niks voor. Eigenlijk continue tussen de 10.000 en 30.000 Credits. Daarnaast kreeg ik vandaag wel de beloning voor de 2024 GT-R Time Trial, 250.000 Credits.
De races leverde me 2 6-sterren voucher op. 1 voor de dagelijkse km's en 1 voor de deelname. De eerste leverde me 1 miljoen op en de 2e een McLaren VGT. Dus ik kan niet echt klagen.

Nationaal-park-Daisetsuzan.jpg

Nieuwe week…

Race 1: Bij deze race mijn 1965 MINI K20 Cooper R gebruikt. Gaat als de brandweer! Uiteraard gewonnen.

Race 2: Hierbij mijn flink opgefokte 1970 Abarth 595 SS gebruikt, die heeft dezelfde techniek als de MINI uit de vorige race. Deze is alleen nog lichter en zó snel dat ik bij het optrekken een wheelie maak. De eerste poging was vooral glibberen en glijden. Tweede poging ging veel beter, al had ik aan de Countach een lastige tegenstander. Gelukkig kon ik ‘m voorblijven en won ik de race.

Race 3: Niet mijn favoriete auto, maar de race ging boven verwachting! Ik kon er vrij makkelijk doorheen en moest alleen even geduld hebben om de voorste auto voorbij te kunnen. Toen dat lukte stond niks meer in de weg voor een overwinning!

Race 4: Deze keer gereden met mijn R32 GT-R V-spec II. Ging vrij gemakkelijk, halverwege de race kon ik mij gaan focussen op mijn rondetijden.

Race 5: Gekozen voor Escudo. Inhalen ging vrij makkelijk. Ronde 4 moest ik even bijtanken, gelijk voor 5 rondes getankt, hierdoor zakte ik naar de derde plek. De rest moest nog dus dat kwam wel goed uit. Uiteindelijk had ik precies genoeg brandstof om de race uit te rijden, ik had nog 0,2 over toen ik met bijna anderhalve minuut voorsprong over de finishlijn reed.

Beloning dagelijkse kilometers: Nokkenas hoge lift S voor een 2017 Lexus LC500.
Beloning Weekly races: 1 miljoen Credits!

Ik ben begonnen aan de weekly challenges, heb er nu 3 achter de rug. Morgen of zondag de rest doen, en ik moet ook nog de beide openstaande time trials... ik heb het nog druk! De afgelopen GT-R time trial wist ik mezelf dinsdag nog met 0.033 te verbeteren en dat zorgde ervoor dat er goud i.p.v. zilver kwam en dus 2 i.p.v. 1 miljoen credits is bijgeschreven op de rekening.

Wat ik mij nog afvraag: stel dat je in die Michelin Time Trial een snelle tijd neerzet, zit je dan vast aan deelname aan een competitie? Daar heb ik privé geen tijd voor… :ROFLMAO:

Ik had niet eens gezien dat er nog een extra time trial was... Maar om op je vraag terug te komen: ik zou me er niet zo'n zorgen over maken... ;)

uzm2gOJ.jpeg

Ik heb de weekly challenges alvast afgerond.

Race 1: Rijden met een oude Alfa is altijd leuk. Ik wist me in de 2 rondjes aardig naar voren te werken, maar de leidende Mazda Atenza reed net wat te ver weg om de winst te kunnen pakken, dus bleef het bij een verdienstelijke 2e plaats.
Race 2: Nog een klassieke Italiaan. Ik heb eerst 2 pogingen met een Ferrari 512 BB gedaan, maar daarmee werd ik beide keren 5e. Gewisseld naar de Miura, die heeft wat meer PP's, en daarmee reed ik naar de winst (al moest ik daarvoor wel in de laatste bocht de dan nog leidende Countach een beetje de vangrail in drukken... :rolleyes:).
Race 3: Na race 2 had ik wel even genoeg geglibberd over de Grand Valley Highway, dus heb ik voor race 3 m'n groene Mono gepakt, daar heb ik banden met meer grip onder zitten. Het leverde een simpele overwinning op.
Race 4: Ik heb nog getwijfeld om een oudere generatie GT-R te pakken, maar ook hier heb ik uiteindelijk voor gemak gekozen en de (standaard) GT-R Nismo naar de winst gereden.
Race 5: Dit was weer een race die ik nog niet eerder gereden heb. Ik heb de Porsche 962C maar weer uit de garage gereden. Brandstofniveau 4, RM banden, geen pitstops. Prima race, en aan het eind van ronde 6 (toen iedereen al gepit had) haalde ik de leider van de wedstrijd in. In rondje 8 nog een fout gemaakt en van de baan geraakt, maar dat had gelukkig geen verdere consequenties: race gewonnen.

De 6-sterren voucher leverde 500k credits op.

Ik heb de twee reguliere tijdritten nu op zilver staan.

Ik reed 2:44,064 voor de St Croix race met de Genesis Racer VGT. Daar zou nog ruim 2 seconden vanaf moeten om naar goud te gaan, maar dat lijkt mij niet te gaan lukken; deze rondetijd zat niet heel ver van m'n optimale rondje af.

Bij de M3 op de Dragon Trail is dat wel anders. Ik heb nu 1:53,064 staan, maar zag geregeld blauwe tijden in het scherm en m'n optimale ronde zat ergens in de 1:51. Nou moet dat ook wel voor goud, maar hier heb ik nog wel vertrouwen in dat er het nodige te verbeteren valt.

De Michelin Lake Louise time trial heb ik nog niet geprobeerd.

Esit: de M3 time trial staat inmiddels oo 1:51,073. Nog steeds zilver, maar slechts 4 hondersten verwijderd van goud (3.03%). Daar heb ik nog 10 dagen voor…

Laatst bewerkt:
De online tijdritten zijn bij nog geen succes. Bij de BMW zit nog buiten de bronzen tijd. Maar ik denk wel dat dat me gaat lukken. Ik heb alleen weer veel moeite met de sportbanden. Met de Genesis Heb ik een ik een bronzen tijd.

Op Michelin Lake krijg ik uitsluitend rode tijden. De rondes met blauwe tijden zijn 20 seconde te langzaam.

Die Michelin Time Trial heb ik ook nog niet op brons. De bronzen tijd die ik met de BMW haalde kom ik nog niet overheen. 1:56,618.

Laatst bewerkt:
Die Michelin Time Trial heb ik ook nog niet op brons. De bronzen tijd die ik met de BMW haalde kom ik nog niet overheen. 1:56,618.
Dat is geen slechte tijd, ik zit vast op de 1:59.

Ik heb meerdere races gedaan met de Sophy en dat zijn op recht leuke races.

De afgelopen dagen hebben de Voucher 2x 5000 opgeleverd.

Dagelijkse kilometers gereden, beloning Genesis Time Trial binnengehaald, tijd neergezet in de nieuwe Time Trial, en een zwarte Sierra gekocht!

Appeltje eitje, moet wel heel gek gaan wil dit niet lukken…

Bij mij ook nog steeds… :(
Inmiddels 4 dagen achter elkaar...

Maar ik heb wel een paar leuke races mogen rijden.

Ik had namelijk een aangepaste race aangemaakt over 20 rondes met brandstofverbruik en bandenslijtage. Als wapen van keuze had ik mijn eigen standaard Mazda MX-5 met Idemitsu livery gebruikt. Ik kwam terecht in een veld met eel veel auto's die veel sneller zijn. Ik werd in het begin ingehaald door Porsche 's, Lamborghini's, Ferrari 's en Pagani's. Ik had het weer ingesteld op zonnig in het begin en aan het eind met een apocalyptische regenstorm in het midden. Mijn MX-5 bleek 10 ronden te kunnen rijden op een blik benzine en dat was een beter verbruik dan de meeste van de tegenstanders. Die moesten gemiddeld elke 3e of 4e ronde naar binnen. Nog belangrijker dan dat, was het feit dat mijn Mazda (met zijn sportonderstel) veel strakker en veel harder de bochten door kon. Aan het begin van ronde 19 reed ik 1e met 19 seconde voorsprong op de #2 die toen net de pits uitreed met nieuwe brandstof. Aan het begin van ronde 20 was die voorsprong geslonken tot 9 seconde. Op de finishlijn verloor ik met een verschil van 0,221 seconden en liep daarmee ruim 50.000cr. mis. Ondanks dat was het wel een hele leuke race.

Gisteren had ik andere bezigheden, dus vandaag maar even…

Race 1: Hier gekozen voor de Bugatti Chiron, gek genoeg was ik de enige van het hele veld in een Bugatti. Eind eerste ronde en eind laatste ronde de bocht verkeerd ingeschat, maar dat had geen invloed op het resultaat. Gelukkig kon ik de race winnen.

Race 2: Voor de verandering eens niet gekozen voor gelijk de snelste auto. Het leek me leuk om eens met mijn 2017 Ford GT te rijden. Het werd een uitdagende race waarbij ik een aantal keren naast de baan of andersom op de baan stond. In het geval van de eerste situatie stond ik 9de met nummer 1 op 20 seconden voorsprong. Uiteindelijk naarmate de race richting het einde liep kon ik ze toch stuk voor stuk voorbij en kon ik alsnog de eerste plaats pakken.

Race 3: Ferrari Challenge! Ging ook niet zonder slag of stoot… De beste Ferrari die ik op dit moment heb is de 430 Scuderia. Ging eigenlijk pas lekker na 250 km/u, maar met bochten ben je dat natuurlijk zomaar weer kwijt. Kostte me ook veel moeite om naar voren te komen, dus moest tevreden zijn met een derde plek.

Race 4: Hier de Peugeot RCZ Gr. B ingezet na positieve ervaringen van de vorige keer. Kort gezegd: Ook weer een pechrace. Gaat nog niet echt lekker deze week. Later nog maar eens een poging doen.

Race 5: Ik wilde wel weer eens een race winnen, dus heb ik heel eigenwijs gekozen voor de Bugatti Chiron. Door het grote aantal deelnemers duurde het wel erg lang, voor mijn gevoel. Ik dacht al aardig wat auto’s ingehaald te hebben en toen stond ik pas 10de. Rustig mijn weg naar voren gezocht en uiteindelijk kon ik afsluiten met een eerste plaats.

Dagelijkse beloning: 10.000 Credits, verder is alles gelijk aan de rest.

Dagelijkse beloning: 10.000 Credits, verder is alles gelijk aan de rest.
Dan heb je nog mazzel gehad.

Shop26.png

Race 1: Met de Lamborgini Urus uit '18 op de Blue Moon Bay Speedway - infield. Heel even gek doen. Nou ja gek... Deze race heb ik in VR gereden en dat was op zichzlef best een succes. Bij de eerste poging werd ik gewoon eerste, maar de race was wat rommelig. Ik raakte een paar keer een tegenstander en ook de vangrail heeft op een paar plekken fel oranje lak. Dus heb ik de race nog een keer gedaan. Ook weer in VR. En dit keer ging het een stuk beter. Deze race was netjes en de video (die begin februari online zal zijn) is leuk genoeg.

Race 2: Met de Dodge Charger SRT Hellcat NYPD Highway Patrol op WeatherTech Raceway laguna Seca. Deze is in niet geheel standaard. Nieuwe uitlaat, sportonderstel en alle gewichtsbesparingen leveren een auto op die nog net geen 2 pk per kilogram heeft. 736 pk en 1504 kg om precies te zijn. De race ging prima. De hellcat was overtuigend in het voordeel als het om vermogen gaat. In de bochten moest ik wel wat behoedzaam met het gaspedaal omgaan, maar over de wegligging valt er eigenlijk niet veel te klagen. Alleen in de voorlaatste ronde was er een klein uitstapje naast de baan, maar dat leverde geen problemen op. Ik had al voldoende voorsprong op gebouwd. De video van deze race zal ook begin Februari online komen.

Race 3: Met de Ferarri F50 '95 op Autodromo Nazionale Monza. Heerlijke race. Gewoon lekker met een auto op een baan die voor elkaar gemaakt lijken te zijn. Het ging niet geheel vlekkeloos. In de tweede ronde haalde ik na bocht 10 (Variante Asari) een tegenstander in, waarbij ik met de rechterwielen in het gras terecht kwam. Vervolgens sloeg de F50 haaks links af en raakte de muur aan de linkerkant. Gelukkig kon ik doorrijden. De video van deze race zal op 29 oktober online komen. De winst in deze race was te verwachten.

Race 4: Met de Ford Focus Gr. B Rally Car op tokyo Expressway. Eh... ja... Over deze race wil alleen ik alleen kwijt dat ik hem gewonnen heb en dat er geen video van bestaat. Wel ben ik nu op zoek naar een goed autoherstelbedrijf die mijn Focus van nieuwe deuren kan voorzien. Ook kreeg ik van de gemeente Tokyo, een brief met een factuur voor de reparatiekosten van meerdere vangrails. Deze race ging niet vlekkeloos.

Race 5: Met de Alfa Romeo 155 2.5 V6 Ti met Bosch livery op Circuit de Barcelona-Catalunya. Kijk zo hoort het... Mijn 155 is zo goed als standaard. Je kunt er weinig aan verspijkeren, dus ik had zeer zeker geen voordeel ten opzichte van de concurrentie. Dit resulteerde in een leuke spannende race, waarbij ik voor de meeste posities strijd moest leveren. Een leuk moment was in de 4e ronde, toen de 2 mercedessen voor me besloten om elkaar uit te schakelen (zie video omstreeks 7:20), waarna inhalen voor mij makkelijk werd. De 1e plaats mocht ik bekleden in de 6e ronde en daarna, was het een kwestie van uitrijden. Heerlijke race, hier had ik veel plezier.

De dagelijkse km's leverde een uitlaat op voor een Aston Martin.

Wat een klein autootje is de F50 eigenlijk naast de rest! :ROFLMAO:
Dat was mij nog niet eens opgevallen. Maar ja, je hebt gelijk. Dat is een behoorlijk verschil. Volgens Google is het verschil 23 cm (1120mm t.o 1350mm)

De dagelijkse km's leverde een uitnodiging op voor Aston Martin. Die had ik niet nodig, want ik heb de Astons al, waar je een uitnodiging voor nodig hebt. Er stonden nog wel 3 Aston Martins in de showroom die ik nog niet had. 2x VGT en 1x GT.4.

Auto-15.jpg

Laatst bewerkt:
Als eerste een vraagje: Welke auto's zijn dit en waar kon ik ze kopen? Want Ik kan het nergens terugvonden. Ik heb deze drie nog nodig om deze drie merken vol te maken.
vraag.png

Vervolgens enkele nieuwe aankopen:
Kunstacademie-Osaka-afdeling-Kunstwetenschappen.jpg

Toyota S-FR Racing Concept '16 & Toyota S-FR '15

Kunstacademie-Osaka-afdeling-Kunstwetenschappen-1.jpg

Toyota 86 GRMN '16 & Toyota 86 GT "Limited" '16

Marunouchi-plein-station-van-Tokio.jpg

Lexus LF-LC GT VGT

Nationaal-Kunstcentrum-Tokio.jpg

Toyota FT-1 VGT (Gr.3)

Shoreline-Park-San-Diego.jpg

Toyota Tundra TRD Pro '19

Whitby.jpg

Amuse S2000 GT1 Turbo & Amuse NISMO 380RS Super Leggera

Yosemite-National-Park.jpg

Lexus RC F Gr.4

Yosemite-National-Park-1.jpg

Lexus SC430 GT500 '08

Als eerste een vraagje: Welke auto's zijn dit en waar kon ik ze kopen? Want Ik kan het nergens terugvonden. Ik heb deze drie nog nodig om deze drie merken vol te maken.
vraag.png
De AMG heb ik zelf ook nog niet, maar de andere twee zijn een 1952 Abarth 1500 Biposto Bertone B.A.T. 1 en een 1953 Aston Martin DB3S! Beide soms te koop bij Hagerty, maar zeker de Aston Martin is heel zeldzaam…
de2f052b688466371b4b2df6f95ea80c_photo.webp

Ik was ziek afgelopen week, dus heb beduidend minder geracet. Vanochtend eindelijk de weekly challenges afgerond, waarvoor ik de invitation-Ferrari's weer naar buiten kon rijden. :)
plUIZHc.jpeg

Race 1: ik heb enorm zitten worstelen met deze race, totdat ik zag dat de 600PP slechts een advies was... :sleep:. Daarna de LaFerrari gepakt en probleemloos naar de winst gereden.

Race 2: Hier wilde ik niet zo'n enorm bestickerde of bespoilerde auto gebruiken, dus kwam ik uit op de Corvette, en dan ook maar in het geel. Best nog een spannende race en door een stuurfoutje in de laatste ronde net niet gewonnen.

Race 3: De Ferrari-challenge. De LaFerrari mocht niet (teveel PP), maar de Enzo mocht wel, dus dan die maar genomen. Dit leverde een vrij eenvoudige winst op, plus een foto met tenminste drie mooie gele sportauto's op een rijtje.

Race 4: Laat ik alvast wat oefenen met de Genesis rally-auto, want ik ben vorige week ook helemaal nog niet toegekomen aan die Michelin time trial. Dat moet vanavond dan maar gebeuren. Deze race resulteerde wederom in een overwinning.

Race 5: Ik wilde niet weer de Alfa pakken, dus hier nog maar een Genesis, de X Gr.3. Aardig contrast met de cleane gele auto's op de foto. Spannende race, maar in de laatste ronde wist ik de leidende 155 te pakken en dus ook hier een winst.

vraag.png

De Abarth 1500 Biposto Bertone B.A.T. 1 '52 kost 1 miljoen en is te koop bij de Legendarische auto's.
De Aston Martin DB3S '53 kost 6 miljoen en is ook te koop bij de Legendarische auto's.
Die AMG is de Mercedes-Benz AMG VGT en is te koop in Brand Central voor 1 miljoen.

Ik ben inmiddels weer bijna blut, maar ik kon die McLaren F1 in Historic Orange niet laten staan…

Heb gisteravond bij de M3 time trial nog wat van m’n tijd weten af te halen, zodat ik op goud sta (met 0.179 marge en nog 1 dag te gaan).

Zelf zit ik te twijfelen om mijn Gullwing te ruilen voor die zwarte met rood interieur. Niet dat ik zwart echt mooi vind, maar heb nu een donkergrijze met saai grijs interieur.

Ik wist gisteravond m’n tijd van de Michelin time trial te verbeteren naar een (op dat moment) zilveren tijd, dus met een beetje mazzel staat er -na de 2 miljoen credits van de M3 time trial die ik gisteren heb ontvangen- vanavond weer 1 miljoen credits op me te wachten.

Ik wist gisteravond m’n tijd van de Michelin time trial te verbeteren naar een (op dat moment) zilveren tijd, dus met een beetje mazzel staat er -na de 2 miljoen credits van de M3 time trial die ik gisteren heb ontvangen- vanavond weer 1 miljoen credits op me te wachten.
Ik heb gisteravond de nieuwe tijdrit met de Viper geprobeerd, maar dat werd niets. Als er Sportbanden onder de auto zitten, dan kan ik het vergeten.

Zoals beloofd de foto van de laatste AMG:
Mount-San-Jacinto-State-Park.jpg

Ook heb ik de Toyota S-FR Racing Concept '16 voorzien van een fantasy livery. Ik wist trouwens niet dat Hagerty een echt bedrijf is. Weer iets geleerd.
Box-Canyon-Road.jpg

Box-Canyon-Road-1.jpg

En dan de wekelijkse races, die waren niet overdreven moeilijk.

shop46.png

Race 1: Met de Alfa Romeo Giulia GTAm '20 op Nürburgring GP. Laten we er mee beginnen dat mijn Giulia 579 pk heeft. Daarna koppelen we dat aan het feit dat mijn auto de enige in het veld was, die toch wel wat gewicht besparende modificatie had ondergaan. Er is ook gesleuteld aan het onderstel. Dat resulteerde in een auto, die geen enkele moeite had met de concurrentie. Nog voor het einde van de 1e ronde, mocht ik de leiding over nemen. Op de finishlijn had ik een voorsprong van ruim 10 seconden. Niet slecht voor een race van 2 laps.

Race 2: Met de Nissan Skyline Hard Top 2000 GT-R (KPGC10) '70 op Willow Springs. Wederom een groot verschil tussen standaard auto's en mijn race geprepareerde wagen. De Skyline heeft niet meer dan 172 pk, maar de race modificatie helpen hem enorm. Er was wel een kort gevecht met de 2 Lamborghini's op de 1e en 2e plaats, maar toen ik er eenmaal voorbij was, was het het afgelopen. Op het uitslag formulier staat dat ik de 1e plaats behaald heb.

Race 3: Met de Honda S660 '15 op Kyoto Driving Park. Wederom grote verbazing over het feit dat je met de Comfort banden meer grip hebt dan met Sportbanden. Nu is de S660 niet supersnel en rij je niet echt hard genoeg om veel grip nodig te hebben. Maar ik blijf het opvallend vinden. Deze race was behoorlijk spectaculair. Je hebt je remmen eigenlijk maar in één bocht nodig; voor de rest van het circuit is het vol gas. Het lastigste was te anticiperen op de route van de tegenstander, om hem zo snel mogelijk in te halen zonder contact en zonder vaart te verliezen. Op een bepaald moment dacht ik dat een eerste plaats onbereikbaar was, omdat de leiders al een flinke voorsprong hadden. Het was pas in de allerlaatste bocht van de laatste ronde dat ik de koploper kon inhalen. Dat deed ik netjes genoeg; ik raakte hem niet, maar ik zat wel op het randje van de baanlimiet. Als je deze race nog moet rijden, let op: er wordt streng gecontroleerd op de tracklimit.

Race 4: Met de Aston Martin Valkyrie 21 op Dragon Trail - Tuinen. Grote twijfel aan het begin van de race. Begin ik op Zachte racebanden of op de regenbanden. Mijn gegokte keuze viel op de ZR banden. En dat was een goede keus. Ik heb deze race wel een paar keer opnieuw opgestart, omdat ik meerdere keren tegenstanders vanachter aanreed. Die tegenstanders vonden het nodig om midden in een bocht hard te remmen, en dan klapte ik er weer achter op. Uiteindelijk lukte het me toch om een knappe race te filmen voor You-tube. De keuze voor de Valkyrie met 1155 pk bleek een beetje oneerlijk in een veld met snelle Hyoercars. Want er blijkt een groot verschil te bestaan tussen een supersnelle auto en een extreem super snelle auto. De Valkyrie maakte gehakt van zijn tegenstanders. Het begon wel te regenen tijdens de race en de baan werd ook nat, maar de had mijn Aston niet echt last van. Moeiteloze 1e plaats.

Race 5: Met de Peugeot 908 HDi FAP '10 op Autopolis International Racing Course. Deze Peugeot is mijn go-to auto als het om dit soort wedstrijden gaat. Zelfs mijn de brandstof op standje 1 kan hij 17 ronden rijden op deze baan. Het was dan ook weer kwestie van geduld en gewoon mijn rondjes rijden. De leider haalde ik 2 ronden voor het einde in en de 1e plaats was verdiend.

De 6-sterrem voucher leverde me een Zonda op. Die had ik al in mijn garage staan, dus die heb ik direct verkocht voor 1 miljoen.
Finishlijn.jpg

Als allerlaatste wil ik nog even zeggen dat ik eerder vandaag tegen mijzelf had gezegd dat ik even snel een kort verslagje zou maken van de wedstrijden. Het is me niet gelukt om het kort te houden. Het is toch nog een tekst van 620 woorden geworden.

Als allerlaatste wil ik nog even zeggen dat ik eerder vandaag tegen mijzelf had gezegd dat ik even snel een kort verslagje zou maken van de wedstrijden. Het is me niet gelukt om het kort te houden. Het is toch nog een tekst van 620 woorden geworden.
Ik vind dat niet zo erg hoor, het is leuk om te lezen (y)

Mijn weekly challenges zijn ook weer afgerond.
cnnj2be.jpeg

Race 1: ik twijfelde of ik hier een moderne auto zou kiezen of toch maar een klassieker, en ben er een beetje tussenin gaan zitten met een TVR Tuscan (en het valt me nu pas op dat dit alsnog met afstand de modernste auto van het stel is). Die was eigenlijk wat te snel om er een spannende race van te maken, dus werd het een vrij eenvoudige overwinning.

Race 2: hier dan wel een klassieker, een De Tomaso Mangusta. Een derde plaats was het hoogst haalbare, want de twee Lamborghini's vooraan waren veel te snel. Daar had ik echter wel 2 pogingen voor nodig, want in m'n eerste race lag ik tot de laatste bocht derde... maar toen gleed ik met het linkervoorwiel nét iets buiten het asfalt en op Willow Springs valt dat niet meer te herstellen. Grrr… :mad:

Race 3: na een paar meter was het al duidelijk dat een standaard-auto hier niet zou volstaan. Ik heb vervolgens de Honda Beat gekozen en zag bij de tuningonderdelen dat ik een motor van een moderne Civic had liggen die compatibel was. De engine swap zorgde voor een vermogenstoename van 63 pk naar 315 pk, maar desondanks kwam er maar 30 PP ofzo bij. Dat snapte ik niet zo, totdat ik ging racen, want de topsnelheid van mijn Beat bleef ondanks die dik 300 pk op net iets meer dan 800 kg steken op 150 km/u. Waarschijnlijk moet ik nog iets doen met een andere versnellingsbak. Voor nu was dit echter genoeg voor de winst.

Race 4: ik heb het een paar posts terug nog gemeld: die Historic Orange McLaren F1 kon ik echt niet laten staan en bij zo'n Hypercar race komt 'ie prima tot z'n recht! Tenminste, nadat ik de banden had gewisseld voor RZ banden, want op z'n standaardbanden rijdt 'ie echt als een dweil! Met die RZ banden eronder reed ik vrij gemakkelijk naar de winst.

Race 5: laat ik hier de Jaguar weer eens voor gebruiken. Lang zag het er naar uit dat ik de winst niet ging halen, zelfs halverwege de laatste ronde dacht ik nog dat ik tekort ging komen, maar in de laatste bochtencombinatie kon ik de leider toch nog voorbijsteken. Meevaller.

Voor de dagelijkse marathon kreeg ik een 4 sterren voucher die me een zwarte Megane RS Trophy opleverde. De 6 sterren voucher voor het voltooien van de weekly challenges leverde me een gele LaFerrari op (tuurlijk, nu wel...:rolleyes:). Beide auto's had ik al en heb ik dus maar weer verkocht, dat leverde nagenoeg een miljoen credits op.

Als beloning voor de Michelin time trial (zilver) kwam daar nog een miljoen bij, plus het prijzengeld van de 5 races en de 150k credit voucher... toch weer een lucratief avondje zo!

Laatst bewerkt:
Race 3: na een paar meter was het al duidelijk dat een standaard-auto hier niet zou volstaan. Ik heb vervolgens de Honda Beat gekozen en zag bij de tuningonderdelen dat ik een motor van een moderne Civic had liggen die compatibel was. De engine swap zorgde voor een vermogenstoename van 63 pk naar 315 pk, maar desondanks kwam er maar 30 PP ofzo bij. Dat snapte ik niet zo, totdat ik ging racen, want de topsnelheid van mijn Beat bleef ondanks die dik 300 pk op net iets meer dan 800 kg steken op 150 km/u. Waarschijnlijk moet ik nog iets doen met een andere versnellingsbak. Voor nu was dit echter genoeg voor de winst.

Wat een optie zou kunnen zijn, welke ik altijd wel kies op mijn auto’s, is de ‘Volledig aanpasbare raceoverbrenging’. Bij ‘Auto-instellingen’ kun je dan ook de topsnelheid en de lengte van de versnellingen volledig naar wens aanpassen. Wanneer je dat niet doet, en wel het vermogen hebt opgeschroefd, bestaat de kans dat de auto het volledige vermogen niet goed kwijt kan en gaat-ie haperen bij het schakelen of wanneer de standaard topsnelheid is bereikt.

Ik zou na het aanpassen eerst wel even wat rondjes proefrijden voor je echt gaat racen. Meestal maak ik voor mezelf dan even een nieuwe ruimte in de Lobby aan, zodat ik een volledig lege baan heb om op te testen.

Laatst bewerkt:
Ik doe dus zo goed als nooit een motor swap. Met deze auto kon ik de race winnen, dus voor nu is dit goed genoeg. Misschien ga ik me ooit eens verdiepen in het finetunen van versnellingen, maar het liefst pak ik gewoon een standaard auto uit m'n garage waarmee ik een race rijd.

Ik heb trouwens weer een leuk rijtje tweedehandsjes compleet: alle zes kleurvarianten van de Lamborghini Countach 25th Anniversary!
VSrPywi.jpeg

Net nog even een paar rondjes gereden met Aston Martin Vulcan op Interlagos, daar sta ik momenteel op zilver met een 1:28.779. De Dodge Viper heb ik nog niet geprobeerd.

2x de Dodge Tomahawk aangeschaft. De nummer 93 is de Gr.1 versie. De 91 is de GTS-R VGT versie met 1470 pk. Ik heb nu nog maar 1 Dodge nodig, maar daar moet ik op wachten. Die staat af en toe te koop bij Hagerty
John-A-Burns-Freeway-Interstate-H-3.jpg

En gesproken over Hagerty, ik heb een hele leuke race gereden op Interlagos. Ik was op dit circuit op een droge baan met de deze auto maar 26 seconde langzamer dan Max Verstappen n de regen.

Weer tijd voor de Weeklies…

Race 1: Erg fijne rit weer in de Mercedes-Benz 190. Met gemak kom ik de BMW’s voorbij. Race gewonnen!

Race 2: Dan de MINI K20 Cooper R. Doet het erg goed met de Civic-motor. Paar keer ernstig naast de baan beland, maar ook hier liet de auto zich van z’n beste kant zien en had ik de eerste positie zo weer te pakken. Gelukkig ging de laatste ronde foutloos en kon ik de overwinning op mijn naam zetten.

Race 3: Normaal gesproken gaat het perfect met de Jimny (400PP - 127 pk), mijn geheime wapen in de K-Cup, maar dat lukte deze keer niet. Moet ik wat anders op verzinnen…

Race 4: Goed moment van de Chiron van stal te halen! Halverwege de race begon het flink te regenen, maar zelfs dan geeft de auto geen krimp. Mooie race!

Race 5: Ook weer een geweldige race met de V6 Escudo! De eerste paar rondes zat het me erg mee doordat anderen hun auto niet op de weg konden houden. Zelfs toen ik een AMG GT3 toch vrij normaal inhaalde zag ik ‘m in mijn achterstevoren spinnen. Vanaf de start stond ik qua banden op ‘Race Hard’ en had ik mijn brandstofbesparing op standje ‘6’, wat betekende dat ik brandstof had voor 14 rondes en eindigde met brandstof voor nog 6 rondes. In het begin kostte me het per ronde een halve ronde aan brandstof, later toen mijn banden minder werden was ik wel gewoon een ronde brandstof per ronde kwijt. Desondanks niet hoeven tanken en geen bandenwissel hoeven doen!

Naast de gewoonlijke 150.000 Credits kreeg ik het volgende:

Dagelijkse beloning: 10.000 Credits
6-sterren Onderdelenvoucher: Titanium drijfstangen en zuigers voor een Enzo Ferrari.
6-sterren Autovoucher: n.n.b.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat in mijn favoriete auto in GT7 kan aanwijzen. En dan bedoel ik de auto die ik het vaakst gebruik:
Laatste-rechte-stuk.jpg

Mijn Peugeot 908 HDi FAP '10 heeft inmiddels een kilometerstand van 10.244 km behaalt. Nieuw gekocht met 0 km op de klok.

km.png

Laatst bewerkt:
Ik denk dat in mijn favoriete auto in FT7 kan aanwijzen. En dan bedoel ik de auto die ik het vaakst gebruik:

Mijn Peugeot 908 HDi FAP '10 heeft inmiddels een kilometerstand van 10.244 km behaalt. Nieuw gekocht met 0 km opde klok.

Da’s best veel voor een racewagen. Maar het is uiteraard ook bedoeld om mee te rijden. Doe je goed! Zelf doe ik mijn Suzuki V6 Escudo altijd weg met een kilometerstand van tussen de 2.500 en 3.000 kilometers. Dan wordt de auto voor mijn gevoel toch minder prettig om mee te rijden. Ben intussen met mijn derde exemplaar bezig, over 1.000 km. weer kijken naar een andere.

Vandaag begonnen met de ontvangst van de Hyundai Genesis Gr. B met de Michelin Time Trial Livery. Daarna een bronzen tijd neergezet in de Dodge Viper Time Trial. Verder nog twee dubbele auto's verkocht, een Porsche 550 Spyder en een Mercedes-Benz SEL 6.3 AMG. Bij elkaar leverde dit toch een leuk bedragje op! Dankzij een weekendje weg was ik te laat met de verkoop van mijn dubbele Škoda, dus maar weer wachten tot die op de 7 ton zit.

Beloning van vandaag was weer 10.000 Credits.

Laatst bewerkt:
Da’s best veel voor een racewagen. Maar het is uiteraard ook bedoeld om mee te rijden. Doe je goed! Zelf doe ik mijn Suzuki V6 Escudo altijd weg met een kilometerstand van tussen de 2.500 en 3.000 kilometers. Dan wordt de auto voor mijn gevoel toch minder prettig om mee te rijden. Ben intussen met mijn derde exemplaar bezig, over 1.000 km. weer kijken naar een andere.
Ik heb de motor van de Peugeot zeker 2 keer laten reviseren en de carrosserie laten versterken. Dus hij is niet helemaal origineel meer.

Ik zat al een tijdje te sparen en te wachten op een specifieke Ford, maar gisteravond kwam ineens de wagen van Ayton Senna voorbij. Die heb ik gekocht en nu heb ik nog maar 4000cr. Vanwege die aankoop volmaakte ik ook een menu en daar ontving ik ook een Honda voor. Die bleek nog niet om mijn verzameling te zitten.
Bocht-10.jpg

McLaren MP4/4 '88
Laatste-rechte-stuk-Watkins-Glen.jpg
SF19 Super Formula/ Honda '19
Salar-de-Uyuni.jpg

Samen gezellig op de foto met de Honda RA272 '65.

Mooi plaatje. Ik overweeg de Senna McLaren MP4/4 ook. Deze gaat stijgen qua prijs, mijn saldo is hoog genoeg, maar ik zak dan wel terug naar 2 miljoen.

Die heb ik toevallig ingeruild toen de Jimny kwam. Goed advies, maar heb ik vandaag helaas geen tijd meer voor. Morgen start de nieuwe serie alweer.

Heb nog wel 500.000 Credits binnengesleept als dagelijkse beloning en 250.000 Credits voor de Aston Martin Time Trial. De Gr 1-series vind ik nog niet zo makkelijk. Brons is wel haalbaar, maar nu nog proberen straf te vermijden… waren allemaal ongeldige tijden. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ik was een midweekje weg. Vandaag weer teruggekomen en meteen maar de weekly challenges gedaan.

HmKQupF.jpeg

Race 1: de Nissan was niet heel snel, maar snel genoeg om (met een leuke race) derde te worden.
Race 2: in een veld vol BMW's heb ik huis gehouden met een Aston Martin. Prachtige auto en een eenvoudige overwinning (hoewel de laatste M4 me nog wel een beetje partij bood).
Race 3: m'n getunede MX-5 reed probleemloos naar de winst.
Race 4: ik wilde niet weer een Enzo pakken, dan maar een gele F50, die staat mooi naast die Nissan. Een derde plek was m'n resultaat.
Race 5: nog maar een bevleugelde Mazda dan, voor naast de MX-5 op de foto. Leuke race, lekkere auto (een iets teruggetunede Atenza Gr.3 om onder de 700 PP te komen), brandstofniveau 2, leverde een eerste plek op.

Die gele kleur staat mooi op de Nissan! Lijkt daardoor net wat specialer dan een gele F50.

En dan: de Weekly Races van deze week…

Race 1: Hier gekozen voor de ‘88 Nissan Silvia Silhouette Replica. Binnen een minuut stond ik eerste, eindigde met 51 seconden voorsprong en kreeg een Nette race-bonus van 50%! Genoeg getallen. Simpele race, maar erg leuk.

Race 2: Hier mocht mijn DTM-Mercedes 190 zich weer bewijzen. Bleek afgelopen week een fijne auto, ook nu weer. Reed makkelijk weg van de BMW’s, dus kon ik rustig elke ronde een snellere tijd neerzetten en genieten van het bochtenwerk. Fijn circuit!

Race 3: Deze race mocht mijn 595 pk sterke Mazda RX-5 NA in Soul Red naar buiten. RX-5? Ja! Deze heeft een RX-7 Rotorblok. Ook deze ging als de brandweer en deed wat ik wilde. Dit leverde me weer een eerste plek en Nette race-bonus op. Tikt met de rest dus wel lekker aan.

Race 4: Eerste poging gedaan met mijn Koenig-Specials 512 BB Turbo. Daarmee werd ik vierde. Poging 2 komt later.

Race 5: Weer de Mercedes-Benz 190! Spannende race. Duurde lang voor ik eerste werd. Dit dankzij nummers 1, 2 en 3 die naar de pits moesten. Daardoor kon ik de leiding pakken! Dit was van korte duur, de volgende ronde moest ondergetekende zelf tanken én nieuwe banden. Genoeg getankt om de race uit te rijden, en moest alleen de Swift voorbij die me had ingehaald. Mijn Mercedes was uiteraard sterker dus uiteindelijk won ik met 24 seconden voorsprong de race winnen!

Beloningen: Naast de standaard beloningen ontving ik Titanium drijfstangen en zuigers voor de BAC Mono.

Na de races zag ik dat ik een uitnodiging van Ferrari had staan, dus heb mezelf een cadeautje gekocht…
79ae0f7219d1291c85a8a477063e7c09_photo.webp

Laatst bewerkt:
Ik heb een Lamborghini uitnodiging ontvangen, maar die heeft alleen de Veneno in 3x dezelfde kleur met minieme anders gekleurde accenten. Hmm… zal ik die daadwerkelijk alle drie kopen?

Ik heb een Lamborghini uitnodiging ontvangen, maar die heeft alleen de Veneno in 3x dezelfde kleur met minieme anders gekleurde accenten. Hmm… zal ik die daadwerkelijk alle drie kopen?
Je kunt in de Livery Editor je auto ook in een andere kleur spuiten. Er zijn genoeg mooie Lamborghini-kleuren…

Vanmorgen heb ik de Enzo Ferrari ingezet bij de Ferrari Challenge die ik nog open had staan. Dat was de auto die ik nodig had! Hij heeft het geweldig gedaan en ik vind ‘m fijner dan zijn tijdgenoot, de Porsche Carrera GT.

Daarnaast kon ik de paarse Dodge Super Bee niet laten staan, nu met Supercharger, verlaging, grotere wielen…
ee5fe41f449efeb001df049a0b09645a_photo.webp

Laatst bewerkt:
shop11.png

Race: Met de Nissan Fairlady 240ZG (HS30) '71 op Lago Maggiore - West, Voor poging 1 en 2 zie de onderstaande video, vanwege tijdstip 06.00. Voor poging 3 heb ik toch maar even een sportief onderstel gekocht en dat maakte de 240 een stuk handelbaarder.
Race 2: Met de BMW M3 '97 op Dragon Trail - Tuinen, Mijn M3 was beslist niet de snelste in dit veld. Maar vanwege het feit dat er toch wel wat aan gesleuteld is, is hij wel de snelste in de bochten. En als er dus veel bochten op het circuit zijn, dan kun je er toch lekker mee winnen.
Race 3: Met de Mazda MX-5 Roadster Touring Car op Autopolis International Racing Course - In een veld van vergelijkbare auto's maakt het talent van de coureurs het grootste verschil. En nu ga ik niet verweren dat ik heel veel talent heb, maar als de anderen minder talent hebben, dan kan ik gewoon winnen.
Race 4:Met de Ferrari F40 '92 op Dragon Trail - Kust, Om deze race te kunnen winnen had ik een 2e poging nodig. En voor die 2e poging heb ik de F40 voorzien van een sportiever onderstel. Dat maakte hem een stuk bestuurbaarder. Dit was vooral een leuke race.
Race 5: Met de Toyota S-FR Racing Concept '16 op Brand Hatch. Ik vind dit een gemeen baantje. Ik heb vaak moeite met de knijpende bochten. Met het brandstof verbruik op 6 kon ik 8 ronden rijden. In die eerste 8 ronden lukte het me om de 2e plaats te bereiken. Na de pitstop kwam ik als 4e terug op de baan. De #1 had 35 seconde voorsprong en was volledig buiten bereik, maar de #3 en #2 lagen 6 seconde voor. Dus dat was te doen. En dat heb ik ook gedaan. Ik werd 2e.

Terug
Bovenaan