Ik wist gisteravond m’n tijd van de Michelin time trial te verbeteren naar een (op dat moment) zilveren tijd, dus met een beetje mazzel staat er -na de 2 miljoen credits van de M3 time trial die ik gisteren heb ontvangen- vanavond weer 1 miljoen credits op me te wachten.
Ik heb gisteravond de nieuwe tijdrit met de Viper geprobeerd, maar dat werd niets. Als er Sportbanden onder de auto zitten, dan kan ik het vergeten.
Zoals beloofd de foto van de laatste AMG:
Ook heb ik de Toyota S-FR Racing Concept '16 voorzien van een fantasy livery. Ik wist trouwens niet dat Hagerty een echt bedrijf is. Weer iets geleerd.
En dan de wekelijkse races, die waren niet overdreven moeilijk.
Race 1: Met de Alfa Romeo Giulia GTAm '20 op Nürburgring GP. Laten we er mee beginnen dat mijn Giulia 579 pk heeft. Daarna koppelen we dat aan het feit dat mijn auto de enige in het veld was, die toch wel wat gewicht besparende modificatie had ondergaan. Er is ook gesleuteld aan het onderstel. Dat resulteerde in een auto, die geen enkele moeite had met de concurrentie. Nog voor het einde van de 1e ronde, mocht ik de leiding over nemen. Op de finishlijn had ik een voorsprong van ruim 10 seconden. Niet slecht voor een race van 2 laps.
Race 2: Met de Nissan Skyline Hard Top 2000 GT-R (KPGC10) '70 op Willow Springs. Wederom een groot verschil tussen standaard auto's en mijn race geprepareerde wagen. De Skyline heeft niet meer dan 172 pk, maar de race modificatie helpen hem enorm. Er was wel een kort gevecht met de 2 Lamborghini's op de 1e en 2e plaats, maar toen ik er eenmaal voorbij was, was het het afgelopen. Op het uitslag formulier staat dat ik de 1e plaats behaald heb.
Race 3: Met de Honda S660 '15 op Kyoto Driving Park. Wederom grote verbazing over het feit dat je met de Comfort banden meer grip hebt dan met Sportbanden. Nu is de S660 niet supersnel en rij je niet echt hard genoeg om veel grip nodig te hebben. Maar ik blijf het opvallend vinden. Deze race was behoorlijk spectaculair. Je hebt je remmen eigenlijk maar in één bocht nodig; voor de rest van het circuit is het vol gas. Het lastigste was te anticiperen op de route van de tegenstander, om hem zo snel mogelijk in te halen zonder contact en zonder vaart te verliezen. Op een bepaald moment dacht ik dat een eerste plaats onbereikbaar was, omdat de leiders al een flinke voorsprong hadden. Het was pas in de allerlaatste bocht van de laatste ronde dat ik de koploper kon inhalen. Dat deed ik netjes genoeg; ik raakte hem niet, maar ik zat wel op het randje van de baanlimiet. Als je deze race nog moet rijden, let op: er wordt streng gecontroleerd op de tracklimit.
Race 4: Met de Aston Martin Valkyrie 21 op Dragon Trail - Tuinen. Grote twijfel aan het begin van de race. Begin ik op Zachte racebanden of op de regenbanden. Mijn gegokte keuze viel op de ZR banden. En dat was een goede keus. Ik heb deze race wel een paar keer opnieuw opgestart, omdat ik meerdere keren tegenstanders vanachter aanreed. Die tegenstanders vonden het nodig om midden in een bocht hard te remmen, en dan klapte ik er weer achter op. Uiteindelijk lukte het me toch om een knappe race te filmen voor You-tube. De keuze voor de Valkyrie met 1155 pk bleek een beetje oneerlijk in een veld met snelle Hyoercars. Want er blijkt een groot verschil te bestaan tussen een supersnelle auto en een extreem super snelle auto. De Valkyrie maakte gehakt van zijn tegenstanders. Het begon wel te regenen tijdens de race en de baan werd ook nat, maar de had mijn Aston niet echt last van. Moeiteloze 1e plaats.
Race 5: Met de Peugeot 908 HDi FAP '10 op Autopolis International Racing Course. Deze Peugeot is mijn go-to auto als het om dit soort wedstrijden gaat. Zelfs mijn de brandstof op standje 1 kan hij 17 ronden rijden op deze baan. Het was dan ook weer kwestie van geduld en gewoon mijn rondjes rijden. De leider haalde ik 2 ronden voor het einde in en de 1e plaats was verdiend.
De 6-sterrem voucher leverde me een Zonda op. Die had ik al in mijn garage staan, dus die heb ik direct verkocht voor 1 miljoen.
Als allerlaatste wil ik nog even zeggen dat ik eerder vandaag tegen mijzelf had gezegd dat ik even snel een kort verslagje zou maken van de wedstrijden. Het is me niet gelukt om het kort te houden. Het is toch nog een tekst van 620 woorden geworden.