De eerste grote algemene topic over cargames, simracen en aanverwante zaken

@D E N N I S: Hoe heb je foto’s van bovenaf gemaakt? Zou ik bij mijn C6-R ook graag nog doen, dan kun je het bestickerde dak ook zien.

Bij het plaatsen van de foto’s hier zag ik deels gele vlakken in de behuizing van de koplampen, is inmiddels opgelost en weer volledig zwart zoals het hoort.

Laatst bewerkt:
@Jay DoubleYou, Als je naar Scapes gaat kun je zoeken op foto's, die je in hoogte kunt verstellen. Maar je kunt ook gewoon naar Andorra gaan en de auto op hoofdweg CG-4 neerzetten. Dat heb ik gedaan. Het camerastandpunt is daar sowieso hoog.

Gelukt! Isleta de San Juan in Puerto Rico…
IMG-0082.webp

Netjes, heel netjes zelfs.

Ik heb de wekelijkse evenementen afgerond. De laatste race op Daytona moest ik alleen wel 4 keer doen.

Bij de eerste poging werd ik kansloos 4e op 10 seconden achter de #3.
Bij de tweede poging kwam ik voor de 2e keer de pits in voor banden en brandstof. Vervolgens drukte ik per ongeluk op de knop voor 'niet tanken' en was mijn race voorbij.
Bij de derde poging haalde ik op het laatste rechte stuk de nummer 3 in. Die vond het echter nodig om in mijn slipstream te blijven hangen en kon hij op de finishlijn nog net voorbij. Dus 4e.
Bij de 4e poging haalde ik in laatste ronde de 3e en de 2e plaats in. De nummer 3 kon echter bij mij aanhaken en haalde mij vlak voor de finish weer in. Dus 3e. Dus event gelukt.

En voor al mijn moeite mocht ik toen een DeLorean meenemen.

Dat waren de wekelijkse races, Je krijgt dan een voucher en als de draaischijf met prijzen begint te draaien, win je degene die het minste waard is.

Ik had een hoop moeite met die rallycrossbaan, waar je met een 911 over heen moet. Die auto werkte niet lekker mee.

De leukste vond ik Spa in die Mercedes. Wat een bak (y)

Mooie Ferrari’s. Uiteraard heb ik ze ook allebei. :p En om in het thema te blijven heb ik net de laatste race gewonnen van de wekelijkse races. 20 rondjes Ferrari FXX-K met een geweldige V12! Had ‘m gisteravond al raceklaar gemaakt en klaargezet om ermee te rijden vandaag.

Onderweg heb ik een spontane pitstrategie moeten bedenken omdat ik werd overvallen door een regenbui die vrij lang duurde. Gelukkig had ik me wel een beetje voorbereid op dit scenario door alvast een setje regenbanden en Intermediates te kopen, dus die kon ik mooi gebruiken. Uiteindelijk werd het een 4-stops omdat het kon.

De eerste was de belangrijkste. Ik ging de pitstraat in als zesde en kwam door iets eerder te stoppen met tanken als eerste de pitstraat weer uit. Ik was de eerste die gelijk voor regenbanden koos. De rest ging eerst voor Intermediates maar uiteindelijk gingen zij ook voor regenbanden. Ondertussen heb ik mooi door kunnen rijden en de regenradar in mijn scherm gezet, en toen het wat droger werd ging ik over op Intermediates. Zodoende een mooie voorsprong opgebouwd en kon ik de race met een paar keer kleine beetjes bijtanken rustig uitrijden en als eerste over de finish eindigen!

To do voor morgen: Verdiepen in de Porsche Carrera GT of die nog in andere kleuren geleverd is dan wat GT7 aangeeft. Niet dat ik het aanbod niks vind, maar op zo’n auto hoort gewoon wat bijzonders qua kleur. Morgen eerst maar aanschaffen, gelukkig heb ik daar nu ruimte voor qua opgebouwd saldo zonder gelijk blut te zijn of mijn Bugatti’s moet verkopen. Lang verhaal kort: Kreeg een uitnodiging van Porsche! :cool:

Ikzelf ben de afgelopen dagen lekker bezig geweest met racen. Ik ben aan de hand van de eventoverzicht pagina als een beetje langsgegaan en heb er nu heel veel op 100% staan. Ik heb ook al 4 van de 5 wekelijkse evenementen gedaan. Nummer 5 is een pittige.
20240308-191232.jpg
Ik heb vanmorgen ook even gekeken op deze manier welke races ik nog open had staan, en ik vond er eentje in de 900-PP serie die ik nog op 2de had staan. Na een zenuwslopende race heb ik die met 00,233 verschil gewonnen van de nummer 2! De laatste tijd zet ik bij de start mijn verbruik op zuinig (6). Dan heb je iets minder acceleratievermogen maar verbruik je dus minder brandstof. Dat is wel mijn redding geweest, want iedereen moest in de 8ste ronde bijtanken. Het enige wat ik had waren halfversleten banden, maar dat durfde ik wel aan. Uiteindelijk had ik over de finish nog 1 ronde brandstof over. Heb niet hoeven tanken tussendoor. Ik reed trouwens met de 2010 Peugeot 908 HDi FAP.

Als marathongeschenk voor vandaag kreeg ik een LS9-Corvetteblok. Door het aanschaffen van de Porsche Carrera GT kon ik weer een menukaart afronden, daarvoor kreeg ik als beloning een Suzuki VGT-Gr. 3-blok. Even kijken waar ik ze in ga stoppen.

Ik zet de link met swaps even hier neer, dan kan ik ‘m makkelijker terugvinden.

Laatst bewerkt:
Ho ho. ik ben aan de beurt. :)

Die regen races zijn leuk om te doen. Als je naar mijn profiel gaat, staat er 1 bij mijn herhalingen. In die race gebruikte ik mijn Hoegaarden-audi (GT3). Niet moeilijk om te winnen, vooral een kwestie van geduld. Maar in deze race, waarin ik constant de buienradar in de gaten hou, begon het te regenen en bleef de baan droog genoeg om door te rijden tot de volgende pitsstop. En omdat de baan in de die laatste ronde nog een droge racelijn had, besloot ik de banden niet te wisselen. Grote fout, want 2 bochten later lag er zoveel water op de baan dat er, met slicks, niet meer te rijden viel. Daarna met moeite een lage snelheid naar de pits voor regenbanden. Daarna nog 1 keer naar de pits voor een splash and dash en op naar de winst.

Ik kreeg vandaag als marathon geschenk maar liefst 5.000 cr.

Net als jij heb Ik vandaag ook level 50 gehaald. Meteen even gekeken bij de engine-swaps, maar die zijn prijzig. Een andere motor voor mijn RX8 kost al 600.000 cr. Beetje overdreven.

Kasteel-van-Fontainebleau-3.jpg

Laatst bewerkt:
Jouw race klinkt ook spannend. 5000 Cr. valt dan weer een beetje tegen icm level 50.

De prijzen van swaps zijn inderdaad absurd. De enige die ik zelf heb gekocht is de Z4-swap voor de M3 E46. Die heb ik omgebouwd naar M3 GTR #42. De decals aan de achterkant zijn alleen nog niet perfect.

c923lsklxl281.jpg
pma_bmw_m3_gtr42b.jpg

(Foto’s zijn van het echte exemplaar)

Mooie Daytona heb je ook trouwens. Zag ‘m ook te koop staan, maar een tijdje geleden heb ik al een rode gekocht met 92(!) originele kilometers. Dat soort pareltjes vind ik het leukst. Heb ooit zelfs een witte Toyota 2000GT gekocht met maar 7(!) kilometer op de teller.

Laatst bewerkt:
Ik blijf een liefhebber van de 3/serie. Echt prachtig. Ik heb zelf een E30 gehad uit 1987. Daarom heb ik er ook twee in de game.

Ik vind de economie in deze game heel vreemd. Alles kost belachelijke bedragen, je auto verkopen kan alleen met fors verlies. En de carrousel met prijzen beland het vaakst op de laagste prijs. Maar ik moet er wel bij vertellen, dat ik evengoed al een paar keer de hoofdprijs van 1 miljoen heb gekregen.

Ik had gisteravond zin in een aantal korte races. Dus heb ik een aantal missies gedaan. Moet ook een keer gebeuren.

De leukste:

Ik heb iets vergelijkbaars gedaan op Le Mans, maar daar kwam ik een fractie van een seconde te laat om eerste te worden.

Laatst bewerkt:
Ik blijf een liefhebber van de 3/serie. Echt prachtig. Ik heb zelf een E30 gehad uit 1987. Daarom heb ik er ook twee in de game.
Zal morgen even kijken of ik bovenstaande al gedaan heb.

E30: heb van beide meerdere exemplaren. Een rode uitgevoerd als Johnny Cecotto met zwarte velgen, een blauwe in Alpina-uitvoering (zelfgemaakt) en dan een standaard zwarte met 0 km en van de andere een standaard grijze. Ben nog van plan om de Warsteiner DTM na te maken.

Laatst bewerkt:
Die Warsteiner heb ik al in mijn verzameling. Zelf bestickerd:

De tweede is er een met een fantasy-livery:

Cypress-Bowl-Road-1.jpg

De warsteiner, iets beter belicht:

Peter-Lougheed-Provincial-Park.jpg

Dat is de Jägermeister, toch? Die Mercedes mag van mij onderhand ook wel weer eens terugkomen. Heb ‘m de vorige keer wel gekocht, maar had voor een Legendarische auto erg veel kilometers, vond ik. (4082!)

Laatst bewerkt:
Nee hoor, dat is echt de Warsteiner. Je schrijft Jagermeister, maar zegt Warsteiner. :whistle:

Laat mij maar. Ik kijk zonder iets te zien...:ROFLMAO:

Project Corvette C6-R ligt even stil, dus maar even voor de afwisseling wat nieuws!

Ik had een motorblok liggen van Nissan, de VK45DE-GT-R. Die heb ik in een 370Z gepropt, en daar een wide body van gemaakt. Toen kwam de volgende vraag: Wat gaan we doen met de kleur of Livery? De Nissan was parelmoerwit, maar toen ik de volgende foto zag had ik spijt dat ik geen rode gekocht had.
Deze wide body lijkt namelijk sterk op de wide body die in GT7 gebruikt wordt, dat is dan ook mijn voorbeeld…
image.jpg

Mijn cadeau kwam ook te vroeg: McLaren 650S GT3. Heb inmiddels zoveel GT3-auto’s gewonnen dat ik er wel een paar kan verkopen. Als ik het me goed herinner heb ik vorig jaar een Nissan GT-R GT3 gekregen.

Hele mooie 370 (y). Heel ingetogen en toch superdik.

Beetje jammer dat jij een GT3 auto krijgt en k een VGT. Ik ben niet jaloers. Maar die Peugeot is wel een hele goede. Ik realiseer me trouwens dat ik nog helemaal geen McLarens heb.

Die Peugeot heb ik ooit volgens mij gewonnen na de dagelijkse marathon, (42,2 km) maar heb er nog niet mee gereden. Dit is voor mij ook de eerste McLaren in GT7. In GT Sport had ik wel meerdere. Wel jammer dat VGT’s amper bruikbaar zijn voor races. Sommige zijn leuk voor de heb (De BMW bv.) maar dat is het dan ook.

Wat betreft de 370Z is de zijkant, en met name de kleurvlakken/vormen lastig na te maken, net als het Carbon op de motorkap. Ook zijn niet alle stickers te vinden voor deze uitvoering.

Ik heb toch wel een aantal VGT die prima bruikbaar zijn. De Porsche, De Jaguar en de Golf zijn prima om mee te racen. Je kan met de Golf lekker pushen en het duurt heel lang voordat je de grens bereikt. De Dodge is vooral leuk vanwege de snelheid.

Een race met de Golf:

En voordat je het afvraagt: Ik heb nog meer video's klaarstaan. :)

Laatst bewerkt:
Heb voor mezelf ook al eens nagedacht om een GoPro aan te schaffen en dan filmpjes te gaan maken. Download jij ze vanuit je bibliotheek op de Gran Turismo-website?

Nee, Ik druk na de race en ook na de herhaling op knop B (zie onder).

ps5.jpg

Je kunt de video (net als de foto's) terug vinden in de mediagalerie. Je kunt ze dan direct naar een USB kopieren of eerst bewerken in Share Factory. Als je De video die je met Share factory maakt, kun je rechtstreeks naar Youtube uploaden of ook eerst via een USB naar je PC toebrengen.

20240321-142144.jpg

Geen dank:

Zie hier een vochtige race met de Hoegaarden Audi:

Totaal onbegrijpelijk waarom het hele veld na 2 ronden de pits in ging om te wisselen van Regen- naar Intermediate banden.

Zelf vind ik met die weersomstandigheden regenbanden veel prettiger rijden dan de Intermediates. Die gebruik ik zelden tot nooit. Daarnaast weet ik nog steeds niet welke GT3-auto echt bij mij past. Heb alleen nog niet in de McLaren 650S en Aston Martin GT3 gereden.

Dankzij YouTube kunnen we ons alvast voorbereiden op de races van komende week. Bepaalde landen hebben ze blijkbaar al!

Ik heb sinds vandaag een nieuwe muze: De '92 M-B 500E :cool: dit is sinds ik me kan heugen, samen met de '92 Dodge Viper mijn favoriete auto ooit. Nooit gedacht dat 'ie ooit nog in Forza Horizon 5 zou verschijnen maar ineens was hij daar. Uiteraard de ramen getint, een flink pak verlaagd en zijn de originele 8-loch velgen opgewaardeerd naar 19"

De verhoudingen lijken een beetje raar zo. Alsof de velgen te groot zijn in vergelijking met de rest. Ik moet eerlijk toegeven, en ik heb het al vaker benoemd: ik ben geen XBOX-man, en ik kan er niet mee overweg, maar ik vind Forza echt wel een mooie game.

Inmiddels alweer 3 van de 5 nieuwe races gereden. Moet alleen nog de race met Neo-Classics en de race met de Plymouth Superbird. Wat een boot is dat zeg! Verschrikkelijk… :confused:

Edit: Had de smaak te pakken dus ook gelijk de Neo-Classics race gereden, en gekozen voor de Suzuki V6 Escudo.

Laatst bewerkt:
Ik had de Superbird nog niet. Gelukkig stond hij te koop. Ik heb hem hem lichtjes getuned naar 700+ pk en toen was er totaal niet meer mee te rijden. Klein beetje gas vertaalde zich in onbestuurbaar rijgedrag. Ik ga even kijken of iets uit kan zetten.

De mijne is nog standaard. Ik heb ‘m de vorige keer gekocht dat-ie te koop stond. Ook een groene maar met minder kilometers. Die van mij heeft bijna 900 km. gereden. Ik heb de Hellcat-swap zelf wel gehad een tijd geleden, maar die heb ik in mijn Jeep gestopt. Niet dat die er beter van werd, maar goed. Je video is trouwens privé.

Ik heb de oorzaak gevonden van het slechte weggedrag van de Superbird.

Het is niet aan te bevelen om 700+ pk te koppelen aan regenbanden.

Daarna reed hij prima:

Heel vreemd dat de video´s op prive stonden. Ik had ze namelijk op verborgen gezet. Want dan iedereen die de link heeft, de video zien. Doen ze het nu wel?

Ja! Nu wel.

Vandaag best een druk dagje, vanavond een paar rondjes blazen in mijn daily Corvette C3 Convertible om mijn hoofd leeg te maken. Resultaat was ook voor mij nu maar 5000 Credits. :rolleyes::confused:

Vandaag nog wat met de 500 E gespeeld, Bornit metallic is mijn favoriete kleur op de W124 en ik denk dat ik 'm aardig goed in dezelfde tint heb weten te krijgen. Verder de wielen iets kleiner gemaakt te weten 17"

Mooi! Ook de kleur! Weet niet welke velgmaat er normaal onder een 500E hoort, maar dit lijkt al een stuk beter. Wel mooi zo. (y) De enige Mercedes die ik in GT7 heb uit die periode is de 190 2.5 16V Evo. Ook erg mooi. Heb er niet voor gekozen, maar ik kwam een kleur tegen die sprekend lijkt op Taxigelb. :ROFLMAO:

Edit: Zojuist weer mijn dagelijkse rondje gereden en zo teleurstellend als de prijs van gisteren, zo leuk was de prijs van vandaag! Ik kan behalve van een autocollectie ook haast wel spreken van een motorblokkencollectie! Ik heb vandaag mijn tweede of derde 2020 Civic Type-R-blok gekregen. Staat nu toevallig ook een leuke MINI te koop. Denk dat ik ‘m daarin leg. En dan spuit ik de MINI, denk ik, in het donkergrijs van de nieuwere MINI Cooper S.

Laatst bewerkt:
Prachtige 500E (y)

Ik heb vanavond de laatste race van de week gedaan. Ik had daar twee pogingen voor nodig. Ik zal je de video besparen. Bij de eerste poging gebruikte ik de Jagermeister M3 en werd kansloos 15e op ruim 2 minuten achter de winnaar.

Bij de tweede poging pakte ik mijn Rothmans Porsche, die ik had terug getuned naar 800pp. Aan het begin van de race had ik besloten dat ik een 1 stopper wilde doen, dus ik had het brandstofverbruik op stand 6 (zuinig) staan. Op die stand bleek de actieradius ruim 12 ronden te zijn. En dat was lekker in een race met 10 ronden. Na de 4e ronde gaf hij nog steeds 8 ronden aan, dus kon hij naar standje 5. Lang verhaal kort: Na acht rondjes kon ik in stand 1 nog steeds 4 ronden rijden en ik had de harde racebanden gekozen, dus ik kon de race probleemloos uitrijden.

De snelste ronde was ruim een seconde sneller dan mijn rondetijden, maar ik bleef gewoon rustig en geduldig rondrijden. Met nog 2 rondes te gaan, haalde ik de kop van het veld in en kon mijn voorsprong uitbreiden naar een seconde of 6. Gewoon een nette race met een 1e plaats als resultaat. Buiten het prijzengeld van de race, kreeg ik 2 vouchers. 1 van 500.00cr. voor het voltooien van de 5 evenementen en 1 voor de marathon. En die laatste leverde een teleurstellende 30.000cr. op.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan