Zo! Ging bij mij al niet veel beter…
Race 1: De Renault 4. Volledig aangepast, en qua specs uiteindelijk vergelijkbaar met de R8 Gordini die ook in deze game zit. Zoals ik al vaker zei, rallyrijden (of onverhard) is niet mijn ding. Eerste keer met veel pijn en moeite een 6de plek. Tweede keer ging iets beter, maar moest alsnog helaas genoegen nemen met een derde plek. Daarmee dus wel gehaald en afgevinkt!
Race 2: Geen bijzonderheden. Lekker een paar rondjes blazen met mijn Bugatti Chiron, kat in ‘t bakkie! Oké, niet helemaal eerlijk maar dan moeten ze de regels maar aanscherpen voor de Sunday Cup.
Race 3: Ging ook best vlot! Heb allerlei leuke GT-R’s staan van verschillende generaties. Heb mijn 728pk sterke R32 maar van stal gehaald.
Race 4: Nog steeds niks spectaculairs, met mijn Porsche 992 GT3RS was ik ze allemaal de baas!
En dan race 5: Die was spannend en uitdagend, maar ook zenuwslopend. Heb mijn Peugeot 908 HDi zoals altijd in standje ‘Zuinig’ gezet, en gaan! Sommige bochten moest ik flink remmen, waardoor ik nog wel eens ongewild een tegenstander naast mij kennis liet maken met de zandbak. Moeten ze maar niet naast mij gaan rijden, denk ik dan. Intussen was mijn actieradius dermate opgelopen zodat ik lekker door kon rijden, maar wel rekening moest houden met mijn banden. De meeste tegenstanders gingen voor een 2-stops, maar was voor mij allemaal niet nodig. Ik had bij de finish nog voor ruim een ronde brandstof over, maar mijn banden konden bij het grofvuil!
Qua prijzen kreeg ik weer twee auto’s, alsof ik die deze week nog niet genoeg had gekregen. Voor de marathon kreeg ik als beloning een 2022 Toyota GR Corolla MORIZO Edition, en voor het voltooien van de 5 races kreeg ik een Peugeot VGT Gr. 3.
Helaas heb ik niet voldoende Credits gehaald, ook dankzij het moeten aanpassen van mijn R4, dat ik de Lamborghini Miura kan kopen die nu te koop staat. Het lijkt erop dat die duurder gaat worden. Wie weet komt er nog wat onverwachts op mijn pad zodat het toch gaat lukken.