De eerste grote algemene topic over cargames, simracen en aanverwante zaken

Mooie beelden! Heel spectaculair. Mooi gezicht ook hoe die Mazda’s zo naast elkaar bleven rijden. Was dat in de Lobby?
Nee, dat was gewoon een aangepaste race tegen AI

Wat je op de beelden mooi kan zien, en wat ik ook tijdens de race ervaarde, is hoe snel al die Bugatti's dichterbij komen. Als deze race 100 meter langer had geduurd, dan had ik niet op het podium gestaan.

Laatst bewerkt:
Dat van die Bugatti’s viel me trouwens op, het laatste stuk. De Mazda’s hielden het vooraan best lang vol, maar moesten het toch afleggen op het laatst. Heb me gelijk geabonneerd op je kanaal, kan ik ook niks meer missen. :D

Dank je. Mijn kanaal bestaat al 16 jaar en bevat inmiddels 138 video's, waaronder 14 dashcam video's.

En dan heb ik ook nog een ander kanaal, waar ook nog een paar video's opstaan. Maar van dat kanaal ben ik de inlogcodes kwijt en ik kan er dus niets meer mee doen.

Laatst bewerkt:
Oké!

Er was qua races weinig te beleven. Ben dus maar even een Time Trial gaan proberen. Bij de Toyota GT-One haalde ik een tijd die mij een bronzen beker opleverde en met de Chevrolet Chaparral 2X haalde ik zilver, vrij dicht bij goud. Lukt me alleen niet om mijn tijd te verbeteren. Reed zelfs twee keer exact dezelfde tijd.

Én ik heb mijn gele Ferrari Dino ingeruild voor de rode Dino die nu te koop staat. Die 400.000 doet op die manier iets minder pijn. :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Ja, ik ben in dubio of ik vandaag iets ga doen in GT7. Ik kreeg gisteren seizoen 5 van de Rookie binnen en daar heb ik nog geen enkele aflevering van gezien. Dus de kans is groot dat ik vanavond naar LA ga.

Die Chaparral time trail heb ik ook geprobeerd, maar dat was geen succes. Tenzij het doel was om zo veel mogelijk vangrails te raken. Want dat ging goed.

Zelf ben ik niet zo’n TV-kijker. Enige wat ik altijd kijk is F1. Heb dan ook qua specs mijn TV vooral aangeschaft voor mijn PS5. :ROFLMAO:

Edit: zie net je YouTube filmpje met die Porsche. Wat heb je daarmee gedaan? Wat is dat ding snel! :oops:

Laatst bewerkt:
ik zit al een tijdje "jullie" topic mee te lezen, laat ik ook eens reageren.

Ben dus maar even een Time Trial gaan proberen. Bij de Toyota GT-One haalde ik een tijd die mij een bronzen beker opleverde en met de Chevrolet Chaparral 2X haalde ik zilver, vrij dicht bij goud. Lukt me alleen niet om mijn tijd te verbeteren. Reed zelfs twee keer exact dezelfde tijd.
Die Time Trials zijn wel een goede manier om geld te verdienen. Meestal haal ik zilver, maar de laatste keren ook goud. De Chaparral sta ik op goud, de Toyota op zilver. Weet niet of ik die nog op goud kan krijgen.

Ben weer in de weer geweest met de Livery Editor en Scapes.<..knip..> ik heb gisteren een witte 4C Gr. 3 Road Car gekocht! Maar waarom een witte? Nou… ik vond ‘m ook wel wat lijken op de Lancia Stratos in Rally-uitvoering, dus ik heb de Alitalia-livery van de Stratos in een modern jasje gestoken, en ipv Olio Fiat heb ik er (uiteraard) Stellantis op geplakt. Stiekem ben ik best wel een beetje trots op het resultaat. Voor mijn doen best een ‘dikke’ plaat!
5a1439c2809193486766f81cba397b7d_photo.webp
Ik zie hier de mooiste creaties langskomen met die livery editor. Die heb ik werkelijk nog nooit gebruikt. Nou ja, vooruit, één keer, om erachter te komen dat ik dat niet zo leuk vond...

Ik ben (al een tijdje) in afwachting van een Ferrari invitation om mijn laatste 2 ontbrekende auto's te kopen. Ik ben intussen maar begonnen om alle auto's in alle beschikbare kleuren te gaan kopen, maar dat wordt wel een meerjarenplan denk ik.

ik zit al een tijdje "jullie" topic mee te lezen, laat ik ook eens reageren.

Die Time Trials zijn wel een goede manier om geld te verdienen. Meestal haal ik zilver, maar de laatste keren ook goud. De Chaparral sta ik op goud, de Toyota op zilver. Weet niet of ik die nog op goud kan krijgen.

Ik zie hier de mooiste creaties langskomen met die livery editor. Die heb ik werkelijk nog nooit gebruikt. Nou ja, vooruit, één keer, om erachter te komen dat ik dat niet zo leuk vond...

Ik ben (al een tijdje) in afwachting van een Ferrari invitation om mijn laatste 2 ontbrekende auto's te kopen. Ik ben intussen maar begonnen om alle auto's in alle beschikbare kleuren te gaan kopen, maar dat wordt wel een meerjarenplan denk ik.
Mooi dat die time trials je gelukt zijn. Ik zit er met die Chaparral ook telkens dichtbij, maar haal het net niet. Heb je voor de rest alle auto’s al?

Wel zonde dat je die Chaparral net niet haalt. Ongetwijfeld probeer je het al zo, maar de truc is om met het grootste deel van de auto binnen de lijn te rijden en eigenlijk alleen je rechterwiel op de lijn te houden (maar dat is niet makkelijk in de bochten).

Ja, ik heb alleen de LaFerrari en de Enzo nog niet. De FXX-K heb ik ooit eens gekregen als cadeau-auto. Elke dag rijd ik braaf zo'n marathon in de hoop daarmee een invitation te winnen, maar tot nog toe geen succes. Behalve die 2 auto's heb ik inderdaad alle andere auto's in m'n garage staan, en van een heleboel auto's dus inmiddels al 2 of 3, of bv. al 8 verschillende Bugatti Veyrons.

8 Veyrons? :oops: Ik was al blij dat ik überhaupt alle Bugatti’s heb… :ROFLMAO:

Het is wel bizar hoeveel auto’s ik win deze week. Vanmorgen de Dodge Charger SRT Hellcat Safety Car. Daar kun je qua livery natuurlijk maar één ding mee doen! Ipv Highway Patrol heb ik er Racetrack Patrol van gemaakt…
a249562a396d6d60231fee8e82c0468e_photo.webp

En over Bugatti gesproken, mijn Veyron heb ik ook wat speciaals mee gedaan. Dit is de Sang Noir-uitvoering…
0d79c0a401aa45a07a27da6a2f0c0ca9_photo.webp

Ander leuk dingetje is dat ik de miljoen al binnenkreeg die ik verdiend had met de Chaparral Time Trial. Verder nog mijn Renault 4 en Abarth 595 SS ingeruild op de exemplaren die nu te koop staan.

Laatst bewerkt:
Die zwarte Veyron is wel stoer geworden! Er is ook een black/black uitvoering te koop (die heb ik nog niet), maar deze is goed gelukt. Mooie velgen ook, staan ‘m goed

Die zwarte Veyron is wel stoer geworden! Er is ook een black/black uitvoering te koop (die heb ik nog niet), maar deze is goed gelukt. Mooie velgen ook, staan ‘m goed
Thanx! Vond ik ook wel. Heb zelf de Black/black ook als basis gebruikt. Moest ook velgen hebben die leken op de velgen die bij deze uitvoering horen, en deze kwamen het dichtst bij naar mijn idee…

Origineel:
hero-desktop.png

Laatst bewerkt:
Hoi Lybra, welkom in ´onze´ topic :cool:

Leuk dat je meepraat.

Ik heb van alles wat in mijn virtuele garage staan. Vooral veel Porsches en Corvette´s. Dat zijn IRL ook mij favorieten. Op de voorgaande pagina´s staan de meeste.

Rijksmuseum-1.jpg

Ik heb de laatste weken iets minder aan Liveries gedaan, omdat ik de meeste auto al onder handen heb genomen. Ik heb een aantal echt raceauto´s nagemaakt, maar ik vind de fantasy liveries eigenlijk net even leuker. Met als een van de hoogtepunten mijn Honda S660 met FEBO livery (video met die auto volgt) en mijn Mustang met Gauloises sponsoring (zie onderstaande video).

Rijksmuseum.jpg

Ik ben nu vooral bezig met de filmpjes voor YouTube.

Laatst bewerkt:
Leuk! Zelf heb ik ook verschillende generaties Corvette. Van de modellen die in het spel zitten heb ik alleen de C8 (nog) niet. Die vind persoonlijk niet mooi genoeg om zelf mijn Credits eraan te besteden. Als ik ‘m win dan blijft-ie natuurlijk wel. Zo heb ik ook best een aantal Porsches. Qua Ferrari’s mis ik in ieder geval de 330 P4, 250 GTB en GTO, 288 GTO, F50 en de Enzo Ferrari. Ik moet als Ferrari-liefhebber wel toegeven dat ik de 992 GT3RS best leuk vind om te rijden.

Ik ga Scapes steeds leuker vinden. Hier nog twee Corvettes (C2 & C3) uit mijn collectie. De blauw/witte ben ik al mee bezig sinds GT Sport! Het rode interieur wat de echte Sunray DX ook heeft was er in GT Sport nog niet, maar dankzij de verschillende mogelijkheden in GT7 lukte dat nu wel…
6097e5fe192ec2d27f839dd4381a27fc_photo.webp

Laatst bewerkt:
Die Febo-Honda is leuk! Ik heb net weer twee auto’s inde garage erbij gezet: de R5 en de SLS. De nieuwe time trial valt me vooralsnog niet mee, daar moet ik nog maar eens even goed voor gaan zitten binnenkort

Die Febo-Honda is leuk! Ik heb net weer twee auto’s inde garage erbij gezet: de R5 en de SLS. De nieuwe time trial valt me vooralsnog niet mee, daar moet ik nog maar eens even goed voor gaan zitten binnenkort
Die heb ik ook al even gereden, maar ben er nog niet qua tijd.

Race 1: De 4e keer dat ik deze race probeerde won ik eindelijk. De eerste 3 verloor ik veel tijd met:
Colorado-Springs-Meer-1.jpg

Video staat onderaan.

Race 2 Gereden met een klassieke R5 V6 met 270 pk. Die bleek sneller te zijn dan de rest van het veld. ruim gewonnen.
Race 3: Gewoon gewonnen, geen bijzonderheden
Race 4: Gereden met een M3. gewonnen: leuke track, leuke race, video volgt.
Race 5: Gereden met de Toyota TS050. Geen makkelijke race, maar met het brandstofverbruik op 6 kun je meer dan 10 ronden rijden. Tot rondje 6 reed ik op 40 sec. achter de leiders, maar die gingen in de 6e en de 9e ronde nog een keer de pits in, waardoor ik in de laatste ronde de leiding kon overnemen. Het moeilijkste van deze race was het goed houden van de banden.

De voucher leverde mij een uitnodiging op voor Ferrari. En daar had ik dus niets aan. (Sorry Lybra)

Laatst bewerkt:
Zo! Ging bij mij al niet veel beter…

Race 1: De Renault 4. Volledig aangepast, en qua specs uiteindelijk vergelijkbaar met de R8 Gordini die ook in deze game zit. Zoals ik al vaker zei, rallyrijden (of onverhard) is niet mijn ding. Eerste keer met veel pijn en moeite een 6de plek. Tweede keer ging iets beter, maar moest alsnog helaas genoegen nemen met een derde plek. Daarmee dus wel gehaald en afgevinkt!

Race 2: Geen bijzonderheden. Lekker een paar rondjes blazen met mijn Bugatti Chiron, kat in ‘t bakkie! Oké, niet helemaal eerlijk maar dan moeten ze de regels maar aanscherpen voor de Sunday Cup. ;)

Race 3: Ging ook best vlot! Heb allerlei leuke GT-R’s staan van verschillende generaties. Heb mijn 728pk sterke R32 maar van stal gehaald.

Race 4: Nog steeds niks spectaculairs, met mijn Porsche 992 GT3RS was ik ze allemaal de baas!

En dan race 5: Die was spannend en uitdagend, maar ook zenuwslopend. Heb mijn Peugeot 908 HDi zoals altijd in standje ‘Zuinig’ gezet, en gaan! Sommige bochten moest ik flink remmen, waardoor ik nog wel eens ongewild een tegenstander naast mij kennis liet maken met de zandbak. Moeten ze maar niet naast mij gaan rijden, denk ik dan. Intussen was mijn actieradius dermate opgelopen zodat ik lekker door kon rijden, maar wel rekening moest houden met mijn banden. De meeste tegenstanders gingen voor een 2-stops, maar was voor mij allemaal niet nodig. Ik had bij de finish nog voor ruim een ronde brandstof over, maar mijn banden konden bij het grofvuil!

Qua prijzen kreeg ik weer twee auto’s, alsof ik die deze week nog niet genoeg had gekregen. Voor de marathon kreeg ik als beloning een 2022 Toyota GR Corolla MORIZO Edition, en voor het voltooien van de 5 races kreeg ik een Peugeot VGT Gr. 3.

Helaas heb ik niet voldoende Credits gehaald, ook dankzij het moeten aanpassen van mijn R4, dat ik de Lamborghini Miura kan kopen die nu te koop staat. Het lijkt erop dat die duurder gaat worden. Wie weet komt er nog wat onverwachts op mijn pad zodat het toch gaat lukken.

Laatst bewerkt:
De voucher leverde mij een uitnodiging op voor Ferrari. En daar had ik dus niets aan. (Sorry Lybra)
Ja, dat hoor ik vaker om me heen. Zo'n beetje iedereen die ik ken heeft al (meerdere keren) een Ferrari uitnodiging gehad... ach, hij zal vast een keer komen. Ik ga maar eens aan de slag met de weekly races, wie weet win ik ook wel zo'n uitnodiging... :)

Hoe heb je die V6 in de R5 gekregen? Bij mij kan dat niet… :unsure:
De Renault 5 V6 was een iconische auto die de motor achterin had liggen, net als de Clio V6

Als tip voor dat rally rijden wil ik je mee geven; stuur altijd in de richting waar je heen wil. Ik heb je eerder de video getoond met de Focus. Over het algemeen rem ik niet tijdens dat rally rijden. Alleen in de langzaamste bochten haal ik de snelheid er uit. Anders is het een kwestie van insturen en volgas.

Ja, dat hoor ik vaker om me heen. Zo'n beetje iedereen die ik ken heeft al (meerdere keren) een Ferrari uitnodiging gehad... ach, hij zal vast een keer komen. Ik ga maar eens aan de slag met de weekly races, wie weet win ik ook wel zo'n uitnodiging... :)
Ik zou nog wel de Enzo willen, maar die kost 3,5 miljoen en dat heb ik niet.

Laatst bewerkt:
Ik ben er even ingedoken en ik ben er inmiddels achter dat ik last heb gehad van het Mandela effect. De Renault 5 had inderdaad geen V6. De Clio wel. En daar zal voor mij dan ook wel de vergissing in zitten.

Geïnspireerd door jullie mooie foto's ben ik ook eens in Scapes gedoken voor een compositie van de vijf auto's die ik gebruikt heb voor de Weekly challenges. Je kunt daar overigens maar drie auto's tegelijk op een foto kwijt, dus ik moest even Photoshoppen om er vijf op te krijgen.

7Qk7sfD.jpeg

Mijn doel is om alles in het spel een keer gewonnen te hebben, maar omdat ik al heel ver in het spel ben en de meeste van die races al eens eerder gewonnen heb, is een 3e plek nu prima en vind ik die Weekly challenges een leuke gelegenheid om met auto's te rijden waar ik nooit eerder in gereden heb. Bijna al mijn auto's zijn ook ongetuned; ik hou ze het liefst helemaal standaard.

Race 1: Uiteraard met de verplichte Renault R4 GTL '85. Helemaal standaard redde ik de top-3 niet, dus ik er zitten wat tuningonderdelen op (die had ik gekocht bij de vorige weekly race met de R4's). Omdat dit een Special Event is, wil ik deze race wel graag winnen, en dat is gelukt.

Race 2: De DS3 Racing '11 was niet snel genoeg voor de overwinning, maar een 3e plek was goed genoeg.

Race 3: De GT-R '17 en GT-R Nismo '17 waren beduidend sneller op de rechte stukken dan mijn R34 GT-R '02, maar ik heb ook hier een 3e plek weten te bemachtigen.

Race 4: Een van mijn recentere aankopen is de RUF CTR3 '07 in Jade Green (ik had 'm al in Aubergine). De groene staat op het moment nog te koop bij de tweedehandsauto's en is snel genoeg voor een overwinning.

Race 5: Hier wist ik niet zo goed wat te kiezen, dus heb ik de auto's op PP's gesorteerd en een van de eersten die toegestaan was, was de SRT Tomahawk VGT (Gr.1). Race medium banden, pitstop halverwege en een vrij gemakkelijke overwinning.

En voor de tweede keer vanavond moet ik iemand gelijk geven om iemand gelijk heeft.

De FFX kost 3,5. Ook te duur.
Ik had ooit het geluk de FXX-K cadeau te krijgen. Erg fijne auto voor de Hypercar races. Ik heb ‘m nog steeds, maar ben er wel minder mee gaan rijden. De km. stand wordt anders te hoog voor zo’n exclusieve auto. Staat nu volgens mij rond de 1.100 km. op, uit mijn hoofd. Ik rij nu vaker in de Bugatti Chiron. Bovenstaande zwarte Veyron heb ik nog niet mee gereden.

Heb in het verleden ook de Pagani Zonda R gehad, ook een topauto. Die heb ik verkocht toen de FXX-K kwam. Zat toen nog niet zo ruim in de credits als nu, en heb ook best wel wat fouten gemaakt qua inruil in het verleden. Daardoor ben ik soms best wel wat Credits misgelopen.

Ik snap het.

Ik kijk niet echt naar die inruilprijzen. Ik snap de logica niet helemaal die ze hanteren. Een auto waar je nu 1 miljoen voor betaald, levert 1 minuut later nog maar 6 ton op. Dus ja..

Ja, ben ik het deels mee eens. Ik snap dat rekensysteem ook niet helemaal. Maar dat gaat in het dagelijkse leven niet anders. Zeker in het luxere segment. Wat vandaag op kenteken de showroom uitgaat is morgen alweer verouderd en in waarde gedaald. Tenzij je iets koopt waarvan er maar een handjevol zijn gebouwd.

Wanneer een handelaar een auto inkoopt waarvan er niet veel verkocht zijn, ik noem maar iets, wordt vaak weggezet als dat dealers het betreffende model aan de straatstenen niet kwijt konden en niemand er wat van moest weten. Wanneer diezelfde auto weer wordt aangeboden is het vaak voor een absurde prijs omdat er niet veel van gebouwd zijn bla bla bla.

Laatst bewerkt:
Nu ik me heb voorgenomen om alle auto's in alle beschikbare kleuren te gaan verzamelen, heb ik ook wel een beetje spijt van auto's die ik eerder verkocht heb. Nou ja, niks aan te doen. Ik heb in ieder geval net weer 6 auto's gekocht (3 gebruikte en 3 nieuwe) en heb inmiddels ook al bijna genoeg credits voor het geval er weer een McLaren F1 beschikbaar komt bij Hagerty's.

Nu ik me heb voorgenomen om alle auto's in alle beschikbare kleuren te gaan verzamelen, heb ik ook wel een beetje spijt van auto's die ik eerder verkocht heb. Nou ja, niks aan te doen. Ik heb in ieder geval net weer 6 auto's gekocht (3 gebruikte en 3 nieuwe) en heb inmiddels ook al bijna genoeg credits voor het geval er weer een McLaren F1 beschikbaar komt bij Hagerty's.
Die staat ook nog wel op mijn lijstje inderdaad. Zal zo eens opstarten en kijken wat er vandaag weer voor leuks staat. Altijd weer een verrassing, maar dat maakt het wel leuk.

Edit: niet veel soeps. Ook qua beloning niet. Mogen ze ook wel wat aan doen, beloning naar werken, zeg maar. Deze keer moest ik het doen met 5.000 Credits. Natuurlijk een schijntje op een saldo van 3,6 miljoen. Maar ja, het kan ook geen feest blijven na een week met vrijwel dagelijks 1 of 2 auto’s.

Laatst bewerkt:
Ik ben me toch meer op dit soort auto´s gaan focussen.
shop2.jpg

Ik heb de 900pp race op de Le Sarthe gereden met mijn nummer 6 Toyota. Het belangrijkste van dit soort races is het hebben van geduld. Ondanks een lichte regenbui kon ik het beperken tot een 1 stopper. Probleem was dat de uiteindelijke winnaar (die reed met de nummer 3 Toyota) dat ook deed. Ik stopte na ronde 6 voor brandstof. De harde banden waren nog heel goed. In de 8e ronde haalde ik de nummer 2 in, maar ik kwam niet in de buurt van de winnaar. Wat ik ook probeerde, het gat naar hem bleef 30 seconden. Zijn Toyota heeft veel meer pk's dan de 500 die de mijne heeft. Het verschil in rondetijd was iets meer dan een seconde in zijn voordeel. Ondanks dit alles ben ik tevreden over de race. Het was van mijn kant een nette race en het resultaat is niet slecht.

Na de race kreeg ik een voucher voor de dagelijkse oefeningen en die leverde 500.000cr. Daardoor had ik zo'n 3,2 miljoen cr.. De nummer 3 Toyota kost 2,5, dus die heb ik gekocht.
Gran-Turismo-7-20240406142234.jpg

Het forum doet het weer!

Ik ben me toch meer op dit soort auto´s gaan focussen.

Ik heb de 900pp race op de Le Sarthe gereden met mijn nummer 6 Toyota. Het belangrijkste van dit soort races is het hebben van geduld. Ondanks een lichte regenbui kon ik het beperken tot een 1 stopper. Probleem was dat de uiteindelijke winnaar (die reed met de nummer 3 Toyota) dat ook deed. Ik stopte na ronde 6 voor brandstof. De harde banden waren nog heel goed. In de 8e ronde haalde ik de nummer 2 in, maar ik kwam niet in de buurt van de winnaar. Wat ik ook probeerde, het gat naar hem bleef 30 seconden. Zijn Toyota heeft veel meer pk's dan de 500 die de mijne heeft. Het verschil in rondetijd was iets meer dan een seconde in zijn voordeel. Ondanks dit alles ben ik tevreden over de race. Het was van mijn kant een nette race en het resultaat is niet slecht.

Na de race kreeg ik een voucher voor de dagelijkse oefeningen en die leverde 500.000cr. Daardoor had ik zo'n 3,2 miljoen cr.. De nummer 3 Toyota kost 2,5, dus die heb ik gekocht.
Leuk raceverslag. Soms is het inderdaad beter om niet voor de winst te gaan maar genoegen te nemen met het resultaat, en toch kunnen terugkijken op een mooie race. ;)

Ik heb wat anders gedaan…

Welkom in mijn garagebox! Vanmiddag ben ik bezig geweest met één van mijn opknappertjes. Deze was sowieso nog niet af, maar in meerdere opzichten was ik niet helemaal tevreden over de bestickering van mijn DTM-Mercedes-Benz 190 2.5 16v EVO. Dus deels er weer afgehaald en opnieuw begonnen. Het lijkt al iets beter, maar het is nog steeds niet af natuurlijk.

Work in progress, gefotografeerd vanuit de, voor nu, voordeligste hoek…
e949f4dadac70d00cd68005d6f32b9d3_photo.webp

Ja, hij wordt uiteindelijk weer voornamelijk zwart maar ik heb als basis zilvergrijs en rood omdat ik altijd graag in lagen werk. Dat helpt mij om een zo mooi mogelijk resultaat te bereiken.

Origineel:
mercedes-benz-190e-evo-ii-racer_1_1024x1024.jpg

Laatst bewerkt:
Die eerste foto is echt super. Ik moest echt 3 keer kijken voordat ik zag dat het een GT7 foto was. (y)

Ik vind het een prachtige auto. Ik heb hem in de Debis uitvoering van Micheal Schumacher. Maar ik vind hem minder om mee te racen. Als ik hem vergelijk met de Sierra of de M3, dan ligt hij veel minder stabiel op de weg. Kijk maar in de volgende video. Vanaf 4.20 zie je deze Mercedes en zie vooral hoe hij de laatste bocht door komt.

Pitstraat.jpg

Die eerste foto is echt super. Ik moest echt 3 keer kijken voordat ik zag dat het een GT7 foto was. (y)
Dat vind ik nou leuk om te horen! Niet dat ik zo geweldig ben of zo wil overkomen, maar ik ben nogal perfectionistisch. Dat werkt soms ook erg tegen me in het leven, maar bij dit soort dingen helpt het me ook wel weer. Wat de gamefoto is kun je zien aan de velgen. De originele zijn niet in GT7 verwerkt, dus dan moet ik iets zoeken wat er het dichtst in de buurt komt.

Jouw Mercedes en Sierra’s zien er ook mooi uit!

Filmpje is leuk gemonteerd. Komt in korte tijd veel voorbij, én héél verschillend ook.

Die verchroomde Corvette doet me denken aan hoe ik mijn zwarte Veyron Sang Noir heb gemaakt, die ik eerder ook al liet zien. Eerst compleet verchromen en dan met zwarte vormen er overheen. Behalve op de plekken waar ik het chroom zichtbaar wilde hebben. Waar het kon heb ik de originele zwarte lakkleur van Bugatti gebruikt.
0d79c0a401aa45a07a27da6a2f0c0ca9_photo.webp

Laatst bewerkt:
Jullie zijn beide erg goed met die livery editor zeg! Trouwens wel grappig dat die bestickering van beide Mercedessen best veel op elkaar lijkt! Niet qua kleur natuurlijk, maar beiden hebben een vergelijkbaar oplopende lijn over de zijkant (van de wielkast voor tot over de C-stijl) en langs de onderkant tot de achterbumper (in groen resp. zilver)

Leuk dat je dat opmerkt. Ze komen ook allebei uit de DTM, zou het daarmee iets te maken hebben?

Zo vind ik zelf de Bastos Sierra hierboven wel erg mooi, en ik weet toevallig dat er ook E30 M3’s zijn geweest met die livery.

@D E N N I S: Zag net ook je YouTube-filmpje met die 208 GTI! Ik zou met klamme trillende handen mijn controller hebben vastgehouden met al die brute tegenstanders. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Leuk dat je dat opmerkt. Ze komen ook allebei uit de DTM, zou het daarmee iets te maken hebben?

Zo vind ik zelf de Bastos Sierra hierboven wel erg mooi, en ik weet toevallig dat er ook E30 M3’s zijn geweest met die livery.

@D E N N I S: Zag net ook je YouTube-filmpje met die 208 GTI! Ik zou met klamme trillende handen mijn controller hebben vastgehouden met al die brute tegenstanders. :rolleyes:
Dank je, Beide Sierra's zijn gebaseerd op schaalmodellen (totale verzameling = 70 auto's) die ik hier in de kamer heb staan. De Bastos is eigenlijk een later model sedan, maar die zit niet in GT7.
20240406-235012.jpg

De 208 GTi is qua kleur gebaseerd op mijn 208 (die ik tot mei 2023 heb gehad). Dat was een diesel met 60 pk.

208-1.jpg

In GT7 heeft de GTi dezelfde kleur, maar is het vermogen iets gekieteld naar 294 pk. En zijn de velgen ook een stuk spectaculairder.

Gran-Turismo-7-20240406234208.jpg

Tijdens de race was het heel even kiele kiele, maar zoals in de beschrijving onder de video te lezen is; deze 208 is volledig race getuned en moet het opnemen tegen auto's die vrijwel standaard zijn. Leuk al die snellere auto's, maar ik ben veel sneller in de bochten en hoeft bijna niet te remmen.

Taking a really really really sharp, fully racetuned, knive to a gunfight

Laatst bewerkt:
Zelf had ik in GT Sport een 208 GTI met de livery van de 208 WRX uit die periode. Toch heb ik wel het gevoel dat ik in GT Sport meer keuze had uit verschillende stickers om een livery mee te maken dan nu in GT7. Daar mis ik echt wel bepaalde stickers.

Als ik me goed herinner, was GT Sport nog meer gericht op raceauto's. Ik kan het me niet meer echt herinneren, maar volgens mij had die game niet veel straatversies. Ik heb GT Sport wel gekocht, maar ik heb er niet veel mee gespeeld.

Grootste nadeel van GT Sport vond ik dat ik vaak dezelfde auto’s won. Ik had op een gegeven moment wel 5 of 6 Clio’s. Nu zit in wat je krijgt in GT7 iets meer diversiteit, al valt de inhoud meestal tegen. Al mag ik eigenlijk niet klagen, als ik kijk welke auto’s ik deze week gewonnen heb en de hoeveelheid auto’s ook nog eens. Krijg ik niet gauw weer.

Laatst bewerkt:
Ik kreeg vanochtend voor de daily marathon een 6-sterren voucher die maar liefst 1 M Cr. opleverde! Daarbij had ik al de uursrace op Spa (1.5 M Cr.) en de Sardegna WTC 800 (725 k Cr.) gedaan, dus heb ik mezelf maar eens verwend en -naast de 2e hands auto's in kleuren die ik nog niet had (Stratos, Murcielago, Superbee en 458 Italia)- ook maar de Veyron in black/black aangeschaft. We hadden het er zo vaak over hier... ;)

Mooi, @lybra! Ik moest het met een Boring S doen (het was letterlijk ‘boring’ dus) voor de Mazda3.

Wat anders leuks, een tussendoortje! Soms moeten we het zelf maar leuk maken dan. Ik las iets over de Paint To Sample-kleuren van Porsche. Er is bijvoorbeeld ooit op speciale bestelling een Carrera GT afgeleverd in ‘Arancio Borralis’, een Lamborghini-kleur. Laat die kleur nou ook toevallig in GT7 beschikbaar zijn…
5a8b3c90750d64ca350b8b6aff15bf9c_photo.webp

Laatst bewerkt:
Ik heb dit filmpje als inspiratie gebruikt om weer wat lekker geld te verdienen. Geen time trial dus, maar een race. Met de 1.44 update is er op de High Speed Ring een Schwarzwald League event toegevoegd: 5 rondjes (zo'n 6-en-een-halve minuut) met een beloning van bijna een ton bij winst (met nette race bonus). Leuke race om weer eens met allemaal verschillende (Duitse) auto's te racen. Ik heb al verschillende Porsches gehad (wat is de 918 Spyder '13 een lekkere auto zeg!), de RUF, de nieuwe Audi R8. Nu verder met wat AMG/Mercedessen. En als ik genoeg heb van de Duitse auto's; ze hebben dezelfde race (met dezelfde beloning) ook als American Clubman Cup 700, waar alleen auto's uit de VS zijn toegestaan.

Wat anders leuks, een tussendoortje! Soms moeten we het zelf maar leuk maken dan. Ik las iets over de Paint To Sample-kleuren van Porsche. Er is bijvoorbeeld ooit op speciale bestelling een Carrera GT afgeleverd in ‘Arancio Borralis’, een Lamborghini-kleur. Laat die kleur nou ook toevallig in GT7 beschikbaar zijn…
5a8b3c90750d64ca350b8b6aff15bf9c_photo.webp
Eerlijk gezegd: ik vind het niet echt mooi staan...

Dat kan. Voor nu vind ik het leuk, en als ik er genoeg van heb is het er zo weer af. :p

Verder weer lekker bezig met de Mercedes 190. Krijgt steeds meer vorm.

Ik heb dit filmpje als inspiratie gebruikt om weer wat lekker geld te verdienen. Geen time trial dus, maar een race. Met de 1.44 update is er op de High Speed Ring een Schwarzwald League event toegevoegd: 5 rondjes (zo'n 6-en-een-halve minuut) met een beloning van bijna een ton bij winst (met nette race bonus). Leuke race om weer eens met allemaal verschillende (Duitse) auto's te racen. Ik heb al verschillende Porsches gehad (wat is de 918 Spyder '13 een lekkere auto zeg!), de RUF, de nieuwe Audi R8. Nu verder met wat AMG/Mercedessen. En als ik genoeg heb van de Duitse auto's; ze hebben dezelfde race (met dezelfde beloning) ook als American Clubman Cup 700, waar alleen auto's uit de VS zijn toegestaan.
Dat is een goed uurloon. Dat moet ik ook maar even doen. Na de aankoop van mijn nieuwe Toyota ging het hard met
de credits.
Ishikawa-Body.jpg

Plaatste ik toch eerder vol trots deze geshopte foto:

shop2.jpg

Blijkt er nu toch wel een flinke photoshop fout in te zitten. Zo jammer, ff kijken hoe ik dat ga oplossen...

Laatst bewerkt:
Had ik totaal niet door dat die Mazda in de kreukels ligt, terwijl ik een grafisch diploma heb. :ROFLMAO:

Zelf ben ik vanmiddag een mooi stuk verder gekomen met de DTM-Mercedes.

Terug
Bovenaan