De eerste grote algemene topic over cargames, simracen en aanverwante zaken

Dat was 2:40,361. En dat was ruim 10 seconden sneller dan het rondje ervoor. In dat rondje raakte ik van de baan en verloor veel tijd in het grind. In deze lukte het om de juiste rempunten te vinden. Het was niet perfect, want als je goed kijkt omstreeks 0:48 sec. zie je dat de timer 2 seconden verspringt. En dat komt omdat ik er een kleine crash uit de video heb gemonteerd.

20240325-100245.jpg

Volgens wikipedia is het ronde record IRL:
Race lap record3:17.297 (United KingdomMike Conway, Toyota TS050 Hybrid, 2019, LMP1)

Deze tijd blijkt later te zijn bijgesteld door een collega van Mike

Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk als je het eerlijk wilt doen moet je de TS050 hebben. :ROFLMAO: Die zit volgens mij ook in GT7, toch?

Laatst bewerkt:
Ik heb de Superbird-race gereden! De race zelf was niet heel spannend of spectaculair. Ik ben begonnen met een auto te verkopen die ik toch al wilde verkopen, Toyota SF-R voorzien van gewonnen onderdelen, daar kon ik een leuke prijs voor krijgen. Van dat bedrag (met een beetje bijleggen) heb ik een Hellcat-blok gekocht en in mijn Superbird gezet. Daarna nog een setje racebanden gekocht en gemonteerd en ben toen gaan rijden! Gewonnen met twee vingers in de neus en de Hellcat dik terugverdiend. :ROFLMAO:

Leuk gedaan! Ook door even te refereren naar het record in real life. Maar gek eigenlijk dat het er nog best ver vanaf ligt. Aan de andere kant hebben we het natuurlijk wel over iemand die professioneel coureur is.

Zelf heb ik na de Superbird-race weinig te melden.

Lekker met de Classic MINI K20 ‘Cooper R’ (Geen S vanwege het Honda-blok) zitten klooien. Gespoten, (grijs/zwart, R53 kleuren) striping aangebracht, en verder zat ik te kijken naar realistische punten om luchtinlaten aan te brengen. Daarnaast heb ik de schakelmomenten willen aanpassen, maar blijkbaar heb ik dat verprutst. Het ding loopt voor geen meter nu, terwijl die 564 pk heeft. De eerste versnelling gaat goed, maar de rest niet.

Die video heeft all-in 3 uur gekost (rijden-editing-uploaden). Ik denk dat als ik het nog eens doe met mijn stuur en de versnellingen op handmatig, kan ik er nog wel wat seconden afhalen. Ik ga daar binnenkort even voor zitten.

De eerste auto in deze video had ik alvast gemaakt voor de fotowedstrijd. Die kan ik daarvoor nu niet meer gebruiken.

Wel mooi gedaan, die Mazda2. Zou eigenlijk in real life helemaal niet gek zijn, net als vroeger met de Saxo Cup, om met Mazda 2’s te gaan racen op Zandvoort en op de TT in Assen. Als je dan in België, Duitsland en Frankrijk ook nog een paar van dat soort circuits hebt, heb je denk ik een leuk kampioenschap.

Vanmorgen heb ik zelf met 4 sterren ‘maar’ 10.000 Credits gekregen, en ik heb de witte BMW 3.0 CSL gekocht. Daar wil ik dit mee doen…
1975-bmw-3-0-csl-8.jpg

Minato-Odori-park.jpg

Racen met dit soort lichte auto´s is leuk, omdat het nog meer om de bestuurder gaat. Met Minder pk´s en vooral geen downforce heb je grotere cohenes nodig om de concurrentie voor te blijven. Zoals jij zei: Een merkencup met alleen de Mazda2 of anders een DTM-achtige competitie met vergelijkwaardige auto's van verschillende merken.

Ringweg.jpg

Ik kwam niet verder dan dit met mijn BMW. Maar hij is wel goed gelukt. En dat ondanks het feit dat mijn voorbeeld ook een spoiler had. Maar in GT7 zat niet de juiste spoiler.
Yorunoyo-2020.jpg

Laatst bewerkt:
De raceversie van de CSL heeft standaard toch de spoiler die op mijn voorbeeld staat, of heb ik het mis? Ik heb ‘m laten zitten. Waar ik tegenaan liep is dat de wide body in GT7 anders is dan bovenstaand model. Iets minder breed. Wat ik ook jammer vind is dat je de achterbumper niet kan aanpassen. Die is bij de raceversie wit.

Wat betreft de striping die beschikbaar was kreeg ik niet lekker op de auto. Ik ben zelf maar met kleuren en vormen in meerdere lagen aan de slag gegaan, en het lijkt al best wel aardig vind ik zelf. Wat ik gedaan heb is kleurvlakken over de hele auto. Voorkant en motorkap heb ik inmiddels klaar, en zoals op de zijkant heb ik nu de lichtblauwe laag er al volledig op zitten. Dan morgen donkerblauw, rood en wit.

Als velgen heb ik gekozen voor 16 inch verbrede BBS-en.

Edit: Zojuist nog even gekeken naar mijn BMW en ik was op zoek naar een onderdeel voor aan de voorkant. In plaats daarvan kwam ik een onderdeel tegen om de zijkant optisch breder te laten lijken. Net wat ik nodig had aan de zijkant! Met de optie ‘Aanpassen aan camera’ geeft dat een geweldig resultaat.

Laatst bewerkt:
10 uur verder en de CSL is bijna klaar. Alles wat er op hoort zit erop, morgen alleen nog even de puntjes op de ‘ï’ zetten en wat kleine foutjes herstellen. Ik merk vaak dat ik er tegenaan loop dat de verhoudingen van de auto’s in de game anders zijn in vergelijking met het origineel.

En morgen krijgen we meer leuks…

Ik heb wel zin in de Urus en de R8 V10!

Een Urus, wat hebben we daar nou aan?

Ik heb gisteravond 2 gr.1 800 pp. races gedaan(Le Sarthe & Dragon trail). Ik heb daarvoor de Rotmans Porsche gebruikt. Echt de perfecte auto daarvoor. Met het brandstofverbruik op standje 6, kun je gewoon de race uitrijden zonder pitstop. Dus 2x foutloos 1e.

Leuk! Zal het filmpje later even kijken.

Zelf ben ik wel enthousiast over de Urus, mede door de gele kleur. Vond het al een mooie auto toen die uitkwam, en eigenlijk nog steeds, ook al is het technisch gezien ‘maar’ een Audi. Best wel een gok voor een sportwagen-/supercarfabrikant om zoiets uit te brengen, dat had ik bij Porsche destijds ook bij de eerste Cayenne. Blijkbaar werkt het toch goed, gezien de verkoopaantallen bij beide merken. En gezien de races die zijn toegevoegd of die ik nog wil verbeteren lijkt mij de Urus een zeer geschikte auto. Ik voeg nog wat Carbon toe, maar hier alvast een voorproefje van de mijne…
38004f7b0d8a5fab8346cd5939f67cd8_photo.webp

Het enige voordeel is dat hij "maar" 300.000 cr. kost. Misschien dat ik hem later een keer koop als ik meer credits heb of als ik hem nodig heb voor een race..

Video is trouwens niet van de gisteren gereden races.

Ik ben ook al een aantal dagen bezig met de dirt races, maar het lukt me niet om deze te winnen. Daarnaast wil ik die races ook zo clean mogelijk rijden, zodat het een leuke video oplevert. Ik reed met de Focus tegen de 205 en we bleven echt heel dicht bij elkaar, totdat hij mij de baan uitramde. Tot dat moment was het een hele spectaculaire race, maar door die crash had ik een momentje van 'rage quit' en heb de game uitgezet, zonder de herhaling op te slaan. Heb ik nu echt spijt van.

Ja, die Dirt races vond ik ook echt verschrikkelijk om te rijden. Heb zo’n beetje elke Gr. B-auto gehad om te proberen. Uiteindelijk is het me gelukt met de 205 en de Gr. B-Mustang, en heb ik op één race na alles op ‘1’ staan, maar ben er wel achter dat rally-rijden niet mij ding is. Blijkbaar hebben ze dat bij de game studio misschien ook wel ingezien, want er komen bij updates amper tot nooit nieuwe rally-circuits of races bij. Die Lake in Canada vind ik dan wel weer leuk om te rijden. Best wel een uitdaging.

Edit: Over uitdagingen gesproken… de nieuwe 900PP-race die bij Circuit de la Sarthe (Le Mans) is toegevoegd is loodzwaar! Ik heb het 8 van de 10 ronden volgehouden in de Ferrari FXX-K, maar ben toch gestopt. Ik had al twee pit stops achter de rug en stond 13de, met de nummer 1 op 1:30 voor mij en de rest daar tussenin. Later nog maar eens proberen, en ik denk dat ik het ga proberen met de Peugeot 908 HDi FAP.

Laatst bewerkt:
Ja, dan kun je inderdaad beter stoppen. Alhoewel... je loopt dan wel het prijzengeld mis.

Weet jij trouwens de reden, waarom er rolkooien in rally auto's worden gemonteerd:

Ja, dan kun je inderdaad beter stoppen. Alhoewel... je loopt dan wel het prijzengeld mis.

Weet jij trouwens de reden, waarom er rolkooien in rally auto's worden gemonteerd:
Van dat prijzengeld lig ik niet zo wakker. Heb rond de 4 tot 4.5 miljoen en morgen komen er nieuwe wekelijkse races waarbij ik meestal ook wel 3 of 4 ton binnenhaal.

Die rolkooi snap ik na je filmpje wel, ja. Ik vond ‘m in bepaalde bochten al aardig dwars gaan maar knap hoe je tot aan de crash de controle hield. Ik vind het zelf wel jammer dat ze niet voor elke auto beschikbaar zijn. Ik zou er graag eentje voor mijn Toyota Tundra Baja 1000 willen hebben.

En het zou leuk zijn als er wat mogelijkheden beschikbaar komen om het interieur verder aan te passen met stoelen van Recaro of andere merken. Heb op basis van de E92 M3 een oranje GTS-uitvoering gemaakt, maar ik mis de Recaro’s.

Laatst bewerkt:
Hoppa! Met twee vingers in de neus…!

De Urus-rally vereist een hoop concentratie. (ik zei al dat ik niet van rallyrijden hield toch?) De Urus is door z’n gewicht niet echt een gooi- en smijtauto om het zo maar even te noemen, met name in bochten. Bulten op kost ook een hoop kracht en snelheid, maar na 2x proberen (ja, ik zeg het toch maar heel eerlijk…) is het toch gelukt om te winnen! De rest was makkelijk te doen.

De World Touring Car 700 was ook wel even spannend. Die reed ik met de Alfa 4C Gr. 3 Road Car, voorzien van een swap. Na ong. 5 rondes op inmiddels de 2de positie moest ik BOX! BOX! om te tanken. Toen ook maar gelijk banden gewisseld. Dat duurde en dat duurde…, en uiteindelijk kwam ik als 9de terug in de race. Ik was wel duidelijk in het voordeel. Ik had nog 5 rondes, en voor 5,5 rondes getankt. In de 2 rondes daarna ging de rest in groepjes van 5, dus ik had vrij baan. Uiteindelijk heb ik met ong. 30 seconden voorsprong de race gewonnen.

Als beloningen kreeg ik een onderdeel voor een Maserati GranTurismo S en als auto kreeg ik een Ford GT LM Test Car in matzwart.

Laatst bewerkt:
Ik heb tot nu toe 2 races gedaan. Als eerste de Clubman Cup 600 (video volgt) en de tweede was de Hypercar Parade. Die heb ik gereden met de La Ferrari en het valt me op hoeveel sneller die is dan de rest. Ik hoefde niet eens voluit te gaan om deze wedstrijd te winnen. Als je de onderstaande video bekijkt, zul je waarschijnlijk zien dat eigenlijk een beetje aan het spelen ben met de concurrentie. Zelfs de Bugatti houd me niet bij. Ik heb de laatste ronde uit de video weggemonteerd vanwege 2 redenen. 1. Ik reed in mijn eentje en 2 dat ging niet zonder bezoekjes aan de vangrail. Ik wilde in de laatste ronde eens echt gaan jagen, maar dat ging niet goed. Morgen weer verder.

Leuk!! Ik heb die race gereden met een Bugatti Chiron. Ook veel sneller dan de rest. LaFerrari heb ik nog niet mee gereden, maar heb ‘m wel.
LaFerrari heb ik ooit wel mee gereden in GT Sport, maar toen vond ik het geen fijne auto. Voelde toen op dat moment voor mij als een auto met teveel vermogen. Misschien moet ik ‘m binnenkort nog maar eens een kans geven.

Ik zit na vandaag met een dilemma/luxeprobleem. Ik kwam erachter dat er een nieuwe menukaart is van Jaguar. Daarvan moet ik alleen nog de XJR-9. Dan win ik een D-Type die normaal gebruikt 6 miljoen kost bij de Legendarische auto’s van Hagerty. Nu mijn probleem: momenteel zit ik op 5,3 miljoen credits.

Als ik de XJR-9 koop die nu te koop staat heb ik de D-Type in feite voor 3 miljoen en met 0 km, maar zakt mijn saldo wel naar 2/2,1 miljoen en ik weet niet wat ik voor komende races nog zal moeten aanschaffen/investeren.

Laatst bewerkt:
Ik kon het niet filmen, maar ik had wat unieks! Ik kreeg zojuist een 3-sterren voucher, en als prijs kreeg ik 100.000 Credits. Meestal krijg ik een 4-sterren voucher met prijzen die een stuk lager liggen…

Dat is bijzonder, maar ik heb ook wel eens de hoofdprijs van 1 miljoen gekregen.

Over de weekly challenge wil ik eigenlijk niet te veel kwijt. Ik heb er voor moeten vechten.

European Clubman Cup 600: De makkelijkste van de 5. Probleemloos gewonnen. zie video:

Urus merkenrace, Fishermans ranch: Gewonnen, maar niet zonder problemen: zie foto
Fishermans-Ranch.jpg

Trialmountain Hypercar parade: Ook redelijk makkelijk gewonnen. De video staat hierboven.

Vision Gran Turismo trophy Interlagos. Gereden met met Porsche VGT. 1 keer geraced, 1 keer gewonnen. Laat ik het zo zeggen, gelukkig stond de tracklimits niet aan, want ik reed vaker op het gras dan op het circuit.

World Touring car 700: Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh... 7 keer heb ik deze race gereden. 4 keer buiten de top 10 finished, 2 keer buiten de top 6. In race nummer 7 had ik eindelijk een auto (Toyota MR2 met Mars/ Santander livery) die zonder te stoppen 10 rondes kon rijden. Ik haalde de leider in de laatste ronde in, ter hoogte van de kurkentrekker. En kon een klein beetje op hem uitlopen. Op het laatste rechte rechte stuk, op 150 meter voor de finish verbruikte mijn auto zijn laatste druppel benzine en kon de nummer 2 mij op de finishlijn weer inhalen. Ik heb de race niet opgenomen. Er bestaat geen video van deze race. Ik wil geen getuigen hebben van deze fiasco.

Aan de laatste voucher hield ik een Golf VGT over. Die had ik al en heb hem dus direct verkocht. Leverde 600.000cr. op.

Enkele foto's van de afgelopen dagen:

Nishiazuma-Sky-Valley.jpg

Nebuta-Museum-WA-RASSE.jpg

Mirabellgarten.jpg

Laatst bewerkt:
600.000? Toe maar!! Dan vind ik de Ford GT die ik gisteren won mooier, maar vraag me af of die de 600.000 haalt qua waarde.

Ik heb mijn Lancia Delta Martini Racing rallyauto-project afgestoft, ik vond toevallig een paar stickers die ik nog zocht.

Mooie foto’s en de kleur op die Corvette vind ik echt geweldig staan. Het is dat ik ‘m nooit gebruik en al een rood/witte heb, anders had ik ‘m gekocht voor erbij.

Edit: net even gekeken naar de waarde van mijn nog vers gewonnen Ford GT LM Testcar, maar het valt me reuze mee! Helaas vorige week net de piek van 863.530 gehad, staat vandaag op 630.650. Geen probleem, dan blijft-ie nog even staan.

Edit: Ook nog een Time Trial gereden. Had de tijd te pakken waar zilver voor stond dus heb nog zo’n 250.000 in het vooruitzicht.

Laatst bewerkt:
Zo krijg je amper auto’s, en zo krijg je twee krachtpatsers in één week! Na de Ford GT LM Test Car nu een nieuwe Lambo in mijn collectie: een Aventador LP700-4 in Giallo Orion. Gelijk maar even vastgelegd in goed gezelschap, kon alleen niet al mijn Lambo’s erop krijgen…
9993ce1136c1732f37627cbe4520797e_photo.webp

De tuinman zal blij met je zijn. Al die paardenkrachten op het gras:)

Fraai rijtje, dat zeker.

Kun jij mij helpen? Ik ben al een paar dagen op zoek naar die 900pp race op Le Sarthe. Volgens de tekst zou deze bij de wereldcircuits moeten staan, maar ik kan hem niet vinden.

Ik ben vandaag een klein beetje bezig geweest met GT7, maar niets lukte echt. Het was blijkbaar te moeilijk om de banden op het asfalt te houden.

Dus ben ik maar even naar Venhuizen geweest:

20240331-130929.jpg

20240331-130508.jpg

20240331-124640.jpg

De rest van de foto's plaats ik morgen wel even in een ander fototopic.

Leuke plaatjes! Geniet er maar van, de vrije dagen. Er gebeurde vandaag in GT7 weinig spectaculairs. Ben weer in de weer geweest met de Livery Editor en Scapes. Vorige week heb ik een V8-motorblok gewonnen van een Suzuki VGT. Eerst dacht ik: Wat moet ik ermee? Maar via Google kwam ik erachter dat deze goed past in de Alfa 4C Gr. 3 Road Car. Oké! Dus ik heb een rode gekocht en het blok gemonteerd.

Paar dagen later won ik weer hetzelfde blok! Dus ik heb gisteren een witte 4C Gr. 3 Road Car gekocht! Maar waarom een witte? Nou… ik vond ‘m ook wel wat lijken op de Lancia Stratos in Rally-uitvoering, dus ik heb de Alitalia-livery van de Stratos in een modern jasje gestoken, en ipv Olio Fiat heb ik er (uiteraard) Stellantis op geplakt. Stiekem ben ik best wel een beetje trots op het resultaat. Voor mijn doen best een ‘dikke’ plaat!
5a1439c2809193486766f81cba397b7d_photo.webp

De rode 4C heb ik vanmiddag verkocht, was vooral handig als ‘prototype’ voor de juiste afstelling e.d..

Laatst bewerkt:
PS4 of PS5 moet denk ik niet uitmaken, even hardop gedacht. Ik ben verder ook niet actief op fora die gaan over GT7, dus we kunnen ook niet controleren of er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben.

Bij mij staat die PP900 race op la Sarthe er wel (PS5). Kan het zijn dat 'ie gelinkt is aan de World Touring Car 900 bonusmenukaart (48) en dat je die menukaart nog niet gestart hebt?

Laatst bewerkt:
Bij mij staat die PP900 race op la Sarthe er wel (PS5). Kan het zijn dat 'ie gelinkt is aan de World Touring Car 900 bonusmenukaart (48) en dat je die menukaart nog niet gestart hebt?
Dat is ook nog wel een goede tip om te proberen. Nog niet aan gedacht. (y)

Begin van de avond had ik wat doms…
In januari heb ik tegelijk met mijn PS5 een Charging Dock gekocht. Werkte tot nu toe prima. Dus begin van de avond wilde ik nog eventjes GT7 doen, beide controllers leeg! Terwijl ik mijn controllers oplaad als ik de ander gebruik. Bleek de ene controller net niet helemaal goed in het Dock te zitten. Nou ja. Even opletten de volgende keer. Nu zijn ze allebei weer vol en kan ik me morgen weer volop vermaken!

Laatst bewerkt:
En bedankt, menukaart 48 stond inderdaad klaar om geactiveerd te worden. (y) (y) (y)

20240402-021341.jpg

Met als dank nog een heel spannend rondje met snelle Porsche's:

Op het gebied van de PS5 heb ik de afgelopen dagen iets minder aan GT7 gedaan. Ik ben op bezoek geweest in de magische wereld van HermitCraft seizoen 9. Je kunt nu in de Minecraft winkel deze wereld downloaden en er in rond lopen.

Zie het verschil:

Dit is gebouwd door GoodTimeswithScar:
Minecraft-20240402073039.jpg

En geloof me: deze foto doet het geheel geen recht aan.

Dit is gebouwd door mij:
Minecraft-20240402074328.jpg

Het verschil in bouwtijd is een paar dagen tegenover enkele maanden.

Dat is ook nog wel een goede tip om te proberen. Nog niet aan gedacht. (y)

Begin van de avond had ik wat doms…
In januari heb ik tegelijk met mijn PS5 een Charging Dock gekocht. Werkte tot nu toe prima. Dus begin van de avond wilde ik nog eventjes GT7 doen, beide controllers leeg! Terwijl ik mijn controllers oplaad als ik de ander gebruik. Bleek de ene controller net niet helemaal goed in het Dock te zitten. Nou ja. Even opletten de volgende keer. Nu zijn ze allebei weer vol en kan ik me morgen weer volop vermaken!
Dat is mij al zo vaak gebeurd.

Heb heel ongeduldig toch maar de Jaguar XJR-9 gekocht. :ROFLMAO: Daarmee krijg ik ook de Jaguar D-Type, gratis en gloedjenieuw met 0 km. Zoals ik al beschreef koste de XJR-9 me 3 miljoen, maar als je de D-Type zelf koopt ben je 6 miljoen kwijt en heeft-ie al kilometers op de teller. Topdeal!

Heb jij wel eens gehoord van 'peer pressure' . Gelukkig heb ik daar geen last van.

Ingolstadt.jpg

Ik had maar 1,2 miljoen Cr. dus ik moest 3 auto's verkopen om de XJR-9 te kunnen kopen. Daarna heb ik D-type direct verkocht en kon ik de Mazda kopen. Ik heb nu eindelijk de 2 auto's die ik echt wilde.

Vlak-bij-de-laatste-bocht.jpg

Ook een mooi rijtje, vooral de Jaguar VGT met de ‘retro’ (of ‘heritage’ ?) livery. Maar ‘peer pressure’ of groepsdruk, die fase heb ik gelukkig wel gehad. Ik probeer mij minder aan te trekken van wat anderen van mij vinden of hoe er over mij gedacht wordt. In plaats daarvan probeer ik mensen om mij heen te verzamelen of adviezen op te volgen die mij juist helpen om verder te komen in het leven.

Over het algemeen negeer ik adviezen waarvan ik denk dat ik er niets aan heb. Maar jou advies leek mij een voordeeltje in mijn voordeel op te leveren.

Leuk om te horen. Daarom heb ik het met alle plezier met je gedeeld. Al zal mijn D-Type amper tot niet op de baan komen. Vind ik zonde, dan gaat het nieuwe er gauw af. Misschien dat ik ‘m wel eens in de Lobby voor vrij rijden ga gebruiken om ‘m toch eens te kunnen ervaren. Die kilometers blijven dan niet staan. Alleen als je er echt een race mee rijdt in de Lobby of op een Wereldcircuit.

Zo, ik ben nu al de hele avond met GT7 bezig en ik heb geen meter gereden. Ik ben vooral bezig geweest met het editen en monteren en samenstellen van video's. Ik heb er al 10 geplaatst in deze topic. Er staan er nog 10 in de wacht (met vanavond meegerekend). Van de video's die openbaar zijn op YT is de video met de Focus crash de meest bekeken.

Deze is nieuw, lekker kort en best wel spectaculair.
Deze race had niet langer moeten duren, anders had ik niet gewonnen.

Mooie beelden! Heel spectaculair. Mooi gezicht ook hoe die Mazda’s zo naast elkaar bleven rijden. Was dat in de Lobby?

Terug
Bovenaan