stoterstangen90
Net ingestapt
Dat lassen leer je vanzelf, met zo'n project.
Je moet wel.
Je moet wel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goedendag zei:Jij hebt zoveel geluk dat je kunt lassen! Dat is echt het begin of einde bij een dergelijk project.
Ik zal het moeten uitbesteden, als je ziet hoeveel dat kost. En dan heb ik het over een nette prijs, en geen raar laswerk oid
British Racing Green zei:Wat ik me altijd afvraag bij dergelijke grote en ingrijpende klussen:
raakt zo'n puzzelwerk eigenlijk nog wel met goed gevolg door de apk?
Want geef nu zelf toe, eigenlijk bouw je - startend van vrijwel niks - een kitcar.
Disclaimer:
Dit is GEEN kritiek op jouw restauratie werk,
zeker niet, maar in België bijvoorbeeld zie ik een wagen met al dat laswerk nooit met goedf gevolg door de technische keuring geraken...
Dezelfde vraag stel ik me ook telkens weer als ik de eendenrestauraties van CitroenAZU volg.
marcel21674 zei:Het lassen, maak ik me eerlijk gezegd niet eens zo druk over. Wat ik zorgelijker zou vinden, zeker bij auto's vanaf de jaren 90, is dat er al op aanzienlijke schaal gebruik wordt gemaakt van sterkte stalen op belangrijke plekken. Wat doet het met je auto, als je die delen vervangt voor huis tuin en keuken plaatstaal....
Want weet jij wat voor plaatstaal jij krijgt bij een ijzerhandel, er zijn tientallen verschillende kwaliteiten, met hun eigen specifieke eigenschappen.
Auto Fanaat zei:Hoi Marcel
Ik snap je verhaal. Deze auto is in 1990 op kenteken gezet maar ze zijn van 1982 t/m 1987 gebouwd. Volgens het VIN nr is de werkelijke bouwjaar 1986 en waar de auto die 4 jaar geweest is, misschien in een showroom?
Het plaatwerk van die jaren was erg slecht, wat je nu koopt is al een stuk beter en zijn meestal al behandelt.
Ik ben er niet bang dat ik daar problemen mee krijg.
Tevens doe ik de kwetsbare punten van de auto beter behandel c.q. aanpassen zodat de auto er sowieso nog 30 jr tegenaan kan.
British Racing Green zei:In België mag er niet "op" gelast worden,
zelfs al is het keurig gedaan en is het eindresultaat steviger dan origineel.
Er mag alleen "in" gelast worden.
Voor de sterkte is een plaatje ertegenaan lassen geen probleem. Het is alleen geen goede methode om een auto te behoeden voor de ondergang.Pobresh zei:British Racing Green zei:In België mag er niet "op" gelast worden,
zelfs al is het keurig gedaan en is het eindresultaat steviger dan origineel.
Er mag alleen "in" gelast worden.
Eindelijk iets positiefs aan de belgische regelgeving.
Dit zou in nederland ook verplicht gesteld moeten worden.
Heb een hekel aan dat "APK proof" laswerk wat letterlijk een plaatje ertegenaan lassen is (moet wel volledig afgelast zijn, behalve bij overzetdorpels bijvoorbeeld, die mogen met punt/prop lassen.
Gelukkig word her hier grondig aangepakt. Echt mooi om te zien dat er hart is voor de auto, anders besteedde je er echt niet zoveel aandacht aan. Zit flink wat rotterij aan zeg!
stoterstangen90 zei:Voor de sterkte is een plaatje ertegenaan lassen geen probleem. Het is alleen geen goede methode om een auto te behoeden voor de ondergang.
Jacob106xs zei:Hé Autofanaat, ik volg je restauratie al sinds het begin. Het verschil mag er inderdaad wezen! Maar wat een werk zeg. Petje af!
(Heb je trouwens ook een idee/richttijd voor jezelf, wanneer je klaar wilt zijn? (zomer 2016/2017?))
AsconaGT zei:Goed bezig! Mooi dat je er zo mee bezig kunt zijn. Ben ook jaloers dat je bij jou werkgever (toch?) gewoon zo'n mooie ruimte ter beschikking hebt.
Auto Fanaat zei:Vandaag grote vorderingen gemaakt kwa sloop werk. De linker hoofd balk, dorpel en vloer paneel moesten het vandaag ontgelden en dit maakte de auto weer een paar kilo lichter. Bij alles wat ik weg haalde kwam ik ellende tegen maar dat was te verwachten en eerder te zien aan de andere zijde.
Nu moet de dorpel nog verder ontleed worden want er zitten nogal wat slechte stukken in, echter heb ik alles klaar liggen dat wat uit de donor auto is gedemonteerd.