Damian's Volkswagen Up! TSI '18 en BMW 330CI -> Nürburgring en nieuwe velgen

Volgens de boardcomputer nog 29.xxx km op de olie, het 2 jarige inval dus. Maar dan gaat de olie volgend jaar rond deze tijd gewisseld worden, kleine moeite.
 
Ik ben sowieso wel groot voorstander van minimaal jaarlijks olie verversen. Ik doe het sowieso om de 15.000 km. ;)
 
Idd jaarlijks je olie/filter vervangen ongeacht het aantal km's.
En als je heel erg weinig rijdt is zelfs 2x p/jaar te adviseren.
Longlife olie die meerdere jaren zit is bijzonder slecht, daar zijn veel auto's al op stukgelopen in het verleden.
De oude olie verzadigd en verliest veel van zijn smerende werking.
 
Is mij bekend van de olie verversen, zeker bij de e-tron cruciaal want je vraagt veel van het blok. Ik neem hem zo vaak als kan mee voor mijn woon-studie rit om de up qua km's te sparen, die staat al op 6800km sinds de 1e week van januari :T Is dus 120km per dag.
 
Zo iets?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2173681602851479&set=p.2173681602851479&type=3&theater

BTW: Als ik de foto van je led verlichting op het andere draadje zie, zijn die lampen wel correct afgesteld?
 
Onderhoud is onzin:T Alle mensen, het lijkt wel stroop.
Waarom denk je dat de lampen verkeerd zijn afgesteld, lichtbeeld is mooi recht
 
Het lijkt op de foto dat het lichtbeeld van de rechter koplamp wat lager staat en het 'hart' van beide lichtpunten dichter bij elkaar staan dan de breedte van je auto (maw een beetje scheel kijkend licht).
 
Na weken uitstel en wachten zit de milltek er dan daadwerkelijk onder! Top middag gehad en zeer professioneel geïnstalleerd, ogen uitgekeken bij de vele mini's porsche's en abarth's, zeer gepassioneerde sleutelaar, aanrader!!

Wat klinkt de uitlaat fantastisch, eerste keer starten resulteerde al in een enorme grijns, stuk donkerder geluid heel mooi! Eenmaal onderweg bromt hij laag in de toeren mooi, boven de 3000 toeren vond ik hem wat stil. Nu 100km later hoor je gewoon gaandeweg dat hij steeds beter klinkt, inmiddels is ie al een stukje donkerder van geluid, top! Gaat de komende km's alleen maar beter worden, en het is nu al geweldig. Geen ordinair gebrul maar subtiel donkerder. Zal straks wat betere geluidsopnames delen, maar hier alvast wat:

https://youtu.be/CoZLNyAMW_s


Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
 
Zo, complete geluidsvideo :
https://youtu.be/RWPr87vgIGo

Rond 2000 toeren begint de uitlaat een beetje te snerpen, en daarboven is hij nu al een stuk luider dan gisteren, meer dan 350km mee gereden nu

Overigens ook nog naar de Iams geweest, wat bestaat er toch een fraai blik, zeer indrukwekkend:cool:
 
Dank! Op de terugweg nog samen met een abarth flink opgereden, zo'n 30km lang blazen. Zijn toch de leuke momenten, gaat precies gelijk op! Leukste is nog wel dat echt niemand verwacht dat het best een rap bakkie is, en als je wil lukt 1 op 20 ook nog met gemak, echt een perfect compromis. Dumpvalve blijf ik leuk vinden, maar zou absoluut wat zachter mogen afblazen inderdaad! Er zit een andere veer bij waardoor die nog harder kan afblazen, kleinere veer heb ik al naar gekeken maar de zoektocht wil niet echt slagen :confused:
 
Reed je gister einde middag door het dorp hier Damian? Ik kom om de haverklap zwarte Up!'s tegen maar dacht gister RL-kenteken te zien op een flink glimmende VW. Moet ik me al zorgen gaan maken overigens met mijn 1505 kg rijklare GT of kan ik je nog wel voorblijven :)
 
Dat klinkt wel serieus leuk! Lekker donker en sportief zonder ordi te worden. Erg leuk karretje zo en lekker vlot. Weet je wat ie doet 0-100?

De dump valve ben ik ook absoluut geen fan van, dat vind ik juist wel cheap klinken.
 
Dank allen! Kan zijn dat ik dat was, al is een up tsi (te herkennen aan zichtbaar uitlaatje, en 'agressievere' voorbumper) een zeldzaamheid voor de oplettende kijker, ben er nog maar 1 of 2 in het wild tegen gekomen. Of ik jouw megane bij kan houden is wel een interessante, 300nm koppel en 200pk om 230nm met 140pk, maar wel meer dan 500kg lichter ;) 0-100 tijd is niet zo interessant en afhankelijk van hoe hard je de boel mishandelt, maar laat je de koppeling schieten dan lukt 7,5 sec wel met veel wielspin. Indrukwekkender is 20-140 tijd, gaat lomp hard
 
Klinkt top. Sportief maar zeker niet te schreeuwerig. Dump valve is ook niet mijn ding. Eventjes leuk misschien.
 
Vandaag de A3 maar eens een complete poetsbehandeling gegeven, tot mijn verbazing zitten er echt enorm weinig poetskrassen en swirls op, of de vorige eigenaar was er ook zuinig mee/heeft hem gepolijst ingeleverd, of hij is nooit gewassen :T

Eerst met de foamgun aan de gang geweest
Daarna de velgen in de alu teufel:
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

En vervolgens de auto in de poorboys black hole gezet, daarna de poorboys black paste wax, en als afsluiter de velgen ook in een wax gezet. Al met al zeer tevreden:

Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr


En dan de glascoating, nu 2 weken uitgehard dus kon de auto eindelijk eens wassen, dit bleek echter niet nodig gezien 1x met de foamgun al het vuil al weg was, enkel de ruiten even schoongemaakt. Fantastische glans en beading, zeer blij mee:cool:
Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
 
Staan er beide strak bij hoor! Foamgun vind ik echt ideaal. Is ie wat viezer dan voorkom je een hoop waskrassen door eerst te foamen. Daarna afspuiten met de HD en hij is bij mij voor 90% schoon. Een goede waxlaag of coating is wel essentieel natuurlijk.
 
Klinkt goed hoor die uitlaat! Dumpvalve vind ik ook erg lekker klinken (y)

De A3 blijft toch wel een fraaie auto, echt een geweldige kleur. Wat zijn nu de echte verbruikscijfers?
 
Dankje, inderdaad is de foamgun echt geweldig!

En ook bedankt, uitlaat blijft leuk, het rijden is zo leuk erdoor! Verbruik van de A3 is enorm bewerkelijk, rij je veel snelweg op hogere snelheid dan gebruikt ie zo 7-8 L/100km. Veel stad is zuinig door de elektriciteit, gemiddeld staat hij nu op 4,8L met uitschieters van 1 op 30 tot 1 op 18, best zuinig dus
 
Uitlaat klinkt erg goed, Damian! (y) Snap het helemaal dat je er veel plezier aan beleeft. Dumpvalve klinkt ook helemaal prima!
Staat er mooi bij in z'n glasjas! :cool:
 
Pietzoveel zei:
Het lijkt op de foto dat het lichtbeeld van de rechter koplamp wat lager staat en het 'hart' van beide lichtpunten dichter bij elkaar staan dan de breedte van je auto (maw een beetje scheel kijkend licht).
Om hier even op in te gaan: bij de eerste generatie C1 viel me op dat de lichtbanen van de koplampen elkaar kruizen! o_O Dat zag je vooral met mistig weer. Heel bijzonder!
 
Bedankt voor de complimenten Pheaton!

En over de lampen, ze zijn iets minder strak dan oem maar niet enorm noemenswaardig, foto”s zijn al diverse keren voorbij gekomen, maar zal een nieuwe maken in het donker
 
Om de achterkant wat meer body te geven heb ik een ongelofelijk grote spoiler besteld!!

Nou ja.. gezien mijn auto al zwart is en de spoiler ook niet enorm groot gaat dat een subtiel verschil geven. Ik liep al langer met het idee, maar een maat die bij fzn werkt kon wat leuks regelen qua prijs voor de originele up gti spoiler ;)

Huidige situatie: Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Beoogde situatie:

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
 
Dank u allen! De downforce zal fantastisch zijn :T ;)

In Nederland zie je vrijwel nooit een tsi rijden, in Duitsland wel gezien het gewoon een goede 2500 euro extra aan bpm scheelt, en het prijsverschil met een mpi daardoor heel goed is te overzien.


Overigens ook maar eens een goedkope dashcam besteld, de nextbase 112. Enkele werkelijk bizarre capriolen bij het knooppunt a12/a50 hebben mij doen besluiten er een aan te schaffen, voor mogelijk interessant beeldmateriaal o_O.
 
Terug
Bovenaan