Damian's Volkswagen Up! TSI '18 en BMW 330CI -> Nürburgring en nieuwe velgen

Super mooie upgrades weer! Qua looks gewoon echt lekker, heeft ie gewoon nodig. En dat vermogen lijkt me ook wel heerlijk. Als ik iets ruimer in mn tijd zit ga ik de Ibi ook voor zo’n zelfde kuurtje doen, alleen dan bij JD denk ik. Die verlaging btw ook nog eens regelen.. ;)

Hoeveel km had je het blok nou ingereden?

Lycan Capri zei:
Total Loss zei:
Wow, vermogenstoename van dik 50% vergeleken met het origineel, benieuwd hoe lang dit allemaal heel blijft.

Dit...

En binnenkort naar het RDW om de papieren aan te passen?
Zijn je standaard remmen wel toerijkend?

Hebben we de remmen opmerking weer hoor. Goeie man! Lekker origineel en relevant ook. o_O Hij zal vast overal ook 50% harder rijden en het wagengewicht is ook 50% omhoog gegaan.

Nou Springbok, een keer of 3 van 160 naar 80 kort achter elkaar en de meeste remmetjes van standaardauto's verliezen hun remvermogen. Een paar betere blokken kan dus geen kwaad! En Damian geeft al aan dat het snelle accelereren verslavend is.....

Dankjewel, ben er enorm blij mee! Ik heb de auto 4800km ingereden binnen 7 weken, heb nogal wat km's gemaakt :T Hij is bijna helemaal naar mijn zin, en straks met de milltek eronder is hij perfect. Overigens zullen de remmen best een upgrade moeten krijgen bij stevig gebruik, zijn ze wat meer 'op' dan komen er voor grotere schijven op, nu nog niet.

Pietzoveel zei:
Nou Springbok, een keer of 3 van 160 naar 80 kort achter elkaar en de meeste remmetjes van standaardauto's verliezen hun remvermogen. Een paar betere blokken kan dus geen kwaad! En Damian geeft al aan dat het snelle accelereren verslavend is.....

Snap ik. Maar als je met meer vermogen rijdt hoef je toch niet per definitie veel harder te gaan rijden? Mijn kruissnelheid blijft met elke auto gelijk. Alleen bereik ik die wat sneller ;)

Als je dusdanig sportief rijdt en/of af toe circuit meepakt snap ik heel goed dat remmenupgrade gewenst kan zijn. Maar dat zou dan ook al nuttig zijn onafhankelijk van het chip verhaal.

Damianw26 zei:
Dankjewel, ben er enorm blij mee! Ik heb de auto 4800km ingereden binnen 7 weken, heb nogal wat km's gemaakt :T Hij is bijna helemaal naar mijn zin, en straks met de milltek eronder is hij perfect. Overigens zullen de remmen best een upgrade moeten krijgen bij stevig gebruik, zijn ze wat meer 'op' dan komen er voor grotere schijven op, nu nog niet.

Wow. Dat schiet lekker op, haha..

Zoveel rijd je per jaar toch niet?

Gezien mijn ouders zo goed als geen auto nodig hebben gebruik ik hun auto vaak om de km's te spreiden, echter nu niet gedaan omdat de up zo veel leuker rijdt dan de q3, welke er nu uitgaat. Ik rij 600km per week standaard. En nog een heleboel funritten erbij zit je zo op de 5000.

Lekker! :D

Maar ik zou je wel willen aanraden dit op kenteken te zetten, ook vanwege het risico dat de verzekering erachter komt bij een ongeval. Enig excuus om niet uit te keren kunnen ze aanpakken.

Tof man, ben echt benieuwd hoe het rijdt nu! Een goede kameraad van mij heeft een Renault 5 GT Turbo, toen deze nog standaard was met 120 pk was het zelfs al een giftig ding, wellicht vergelijkbaar met jouw Up! ?

Bedankt, hij is erg snel geworden maar ik denk niet dat een renault 5gt te vergelijken is met de up. Ik heb een heel stevig koppelverloop vroeg in de toeren maar boven de 5000 gebeurt er niks meer qua opbouw. De 5gt turbo knalt er ineens vol in volgens mij en trekt door, wel zo leuk ;)
Garantie op de motor neemt de tuner over voor 2 jaar, vanuit de fabriek hoef ik niets te verwachten natuurlijk. Al ligt het niet voor de hand dat het blok aan puin draaito_O

En die BP is ook zo ongeveer de enige met RON98 in de omgeving. Kwam er met de Clio RS altijd evenals met de Mégane RS.
Tank nu eigenlijk altijd bij de Shell bij ons in het dorp omdat die op mijn route ligt.

Straks in de lente kom ik de Up nog eens even nader bekijken. En met die Eibach en Chippie kunnen we het op de dijk ook leuk hebben denk ik met beide auto's :)

Doordat extra vermogen krijgt de aandrijflijn toch ook meer te verduren, versnellingsbak , aandrijfassen etc.
Dat je garantie op de motor behoudt is mooi, maar een auto bestaat uit meer dan dat.

Leuk idee inderdaad komt tzt wel goed, eerst maar eens de -12 van deze week laten passeren:T Overigens kun je in Beek ron102 tanken, maar dat is wel een heel eind om en een flink prijskaartje, verder geen idee waar je 98 kan tanken hier in de omgeving.

Ik verwacht niet dat de aandrijfassen of de bak het begeven, enige zwakke schakel is de koppeling evt

Wat een toename van vermogen en koppel :eek: Mijn up! reed met 75pk en 90Nm al heerlijk, en dan heb jij 135,5 pk en 230 Nm :eek: Dat moet fantastisch rijden...

Dat wist ik niet, iedere vpower is weer 98?
Pheaton, geloof mij het is niet te vergelijken, dit rijdt zo veel leuker!

Lekkere vermogenstoename! Verlaging staat ook een stuk beter! Over dat vermogen trouwens, en of de 1.0 dat aan zou kunnen, lees dit even:

https://www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-onze-1-0-tsi-haalt-272-pk-en-270-nm-76907

Verlaging was hoog nodig, eerlijk gezegd moet ik toegeven steeds wanneer ik langs het raam loop even naar buiten te kijken hoe mooi het wel niet staat :T Zeer interessant overigens, als dat 1.0t blok verder qua materialenkeuze niet verschilt moet het zeker een tijd heel blijven, enkel het koppel komt wel aardig in de buurt van de 270nm.

Zo dan wat een bak vermogen extra, dat moet echt geweldig zijn met dat lage gewicht!
Top hoor ook die verlaging (y)

Ja rijdt super, comfort wel wat minder qua stugheid maar dat maakt mij verder niet uit eerlijk gezegd. Er zijn ook net als bij de vorige massievere draagarmrubbers geplaatst.

Overigens hierbij wat acceleratie video's voor en na, het beeld trilt als een malle maar ik denk dat het toch duidelijk is zo

Voor tuning:
https://youtu.be/lZ7l6Y7frBg
https://youtu.be/HYUknAWIgyM

Na:
https://youtu.be/Z1Q4Wzrqs-c
https://youtu.be/VklZY_fqDxs

Je koppel bouwt best laat op, dus het zal voor het blok wel een flinke turbo zijn. Daarom haal je natuurlijk ook mooie cijfers! De filmpjes geven inderdaad een goed beeld van het enorme verschil.
Mijn Abarth had destijds standaard ook 135PK en 230NM. Die ging na een chipkuur naar 175PK en 300NM.

Ga je trouwens nu opnieuw de software laten aanpassen na montage van de uitlaat? En deed je ook de downpipe, of is het alleen het laatste deel?

Dat is een nog steviger verschil, echt een genot moet dat zijn geweest. Overigens denk ik dat het meevalt qua grootte want hij bouwt vanaf 5000rpm rap af, we hebben tenslotte ook maar 1 liter aan verbrandingsruimte. Ik ga niet opnieuw de boel laten aanpassen na de uitlaat, volgens anderen bouwt hij na de uitlaat sneller koppel op, met originele downpipe. Katalaysator zit letterlijk naast het blok dus enkel het eindstuk is het.

Zeker, maar ik ga niet de cat eraf slopen, of een sport cat monteren. Eerst budgettair maar eens sparen voor een mooie set wintervelgen

Leuk vermogen uit een 1 liter. Vooral het koppel per liter. Maar blijf erbij dat de velgjes too much zijn. Je hebt ze niet nodig voor de wegligging of snel te zijn :)

https://www.topgear.nl/autonieuws/volkswagen-up-op-de-nurburgring

15" is groot zat kennelijk :D

Rijdt als een trein inderdaad, velgen vind ik juist schitterend anders nooit besteld natuurlijk ;) Micha is heel goed bezig met zijn top up

Gaaf hoor! Moet inderdaad wel even een flink merkbaar verschil zijn die tuning! (y)

De verlaging staat ‘m ook goed! Al vond ik dat ie daarvoor nou niet heftig hoog op z’n poten stond haha, maar nu is het wel een mooier totaalplaatje ja. Goed bezig Damian!

Vandaag was het heerlijk weer hier, dus eens de wagen uitgelaten rond de posbank, echt hele mooie stuurwegen, wel erg veel wandelaars op de weg. De auto rijdt echt geweldig, flinke bak koppel in iedere versnelling en eenmaal boven de 2500 toeren trekt ie als een malle. Echt heel erg blij mee:cool:

Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr

Lekker Damian! Was inderdaad fantastisch rijweer. Ben er ook even lekker op uit getrokken. Je hebt een geweldige omgeving om te rijden trouwens. Vooral de weg van de Krim naar Beekbergen is: :eek:(y)

Goed om weer even wat over de UP te horen! Hoeveel kilometer staat er inmiddels op? En zijn de euvels van jouw vorige UP (bakproblemen etc.) in deze TSI helemaal verdwenen? Hoe zit het met het olieverbruik?

Terug
Bovenaan