CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Eergisteren de nokkenassensor zelf vervangen. Maar een paar minuten werk. ipv 167 euro voor alleen het onderdeel, nu nog niet de helft kwijt inclusief vervangen. Startte de eerste nog ruk, maar nadat hij eenmaal goed startte lijkt het startprobleem verholpen, want de Leon start weer als een zonnetje (geen idee of en hoe die start, maar ok)

We kunnen we weer tegenaan...

... en dat wordt ook meteen dankbaar gedaan:
bjfzg1.jpg

(zie hoe ze tactisch om de plas heen gereden is... en hoe de auto eruit ziet :D)

Zo met die winterwielen en geen glimmende lak een doodnormale Leon... Saai bijna ;)

Maar natuurlijk top dat het geregeld is en het je tevens niet al te veel geld heeft gekost. Hij mag dus blijven? ;)

Ja ik vind dat wel prettig. Hoef niet zo'n 'kijk mij eens' auto te hebben. Zeker niet wanneer Daisy er mee rijdt. Trekt toch bepaald publiek aan. Ik vind het prima zo.

Voorlopig mag de Leon zeker blijven. Mankeert niks aan en weet wat ik heb dus is ook de meest logische keuze... Misschien niet de leukste (andere auto kiezen is toch leuk), maar momenteel ook niet de financiële rek om het magere varkentje stuk te slaan. En ik ben vrij kritisch, dus als ik echt iets tegenkom wat het plaatje helemaal compleet maakt wil ik het overwegen, maar tot die tijd mag Daisy de Leon pakken wanneer ze wilt ;)

Ja maar ik moet toch een beetje de schone schijn ophouden en het laten lijken alsof ik de auto braaf afsta :)

Natuurlijk ik zeg ook altijd dat ik het hoofd van het gezin ben :D Helaas is Marion het nekje, en als die draait... :}

Excuses Marco! :(

Zie nu pas je topic (en je PM) weer, weinig op het forum geweest de afgelopen week.
Gelukkig heb je wat research gedaan en ben je er relatief goedkoop vanaf gekomen. Alhoewel ik er ook geen 60eu voor betaald heb, was minder dan 30eu zeg ik uit m'n hoofd.
Kan het ook niet meer nazoeken want alle facturen zijn samen met de auto naar de volgende eigenaar gegaan.

Vervangen was uiteindelijk ook goed zelf te doen hè? :)
Is wel even priegelen qua ruimte met je handen, maar eigenlijk gewoon plug&play :)

Nogmaals mijn excuses, ik zal de volgende keer je topic wat beter in de gaten houden als ik je weer eens van dienst kan zijn :D

Ook weer een vertraagde reactie van mijn kant, maar geen probleem Richard. Het is gelukt en voor relatief weinig geld heb ik... heeft Daisy weer een auto die gewoon keurig start ;)

Vervangen viel reuze mee. Zit bovenaan het blok aan de linkerkant (van vooraf gezien). Beschermkap los, oude met 2 boutjes eruit en nieuwe erin, kapje er weer op en binnen 3 minuten was het vervangen.

Aangezien dit topic in de categorie 'mijn auto' valt zal ik vanaf nu de updates maar doen (:B

Vandaag heb ik in de vrieskou de auto staan wassen en nu is hij weer schoon voor zolang het duurt :)
%255BUNSET%255D.jpg

Is er trouwens iemand bekend met knipperende Xenon verlichting?
De accu is recentelijk nog vervangen, maar dat maakte geen verschil. Vervolgens de gehele Xenon-set vervangen, maar ook dit maakte geen verschil :S

Dais_ zei:
Aangezien dit topic in de categorie 'mijn auto' valt zal ik vanaf nu de updates maar doen (:B

Vandaag heb ik in de vrieskou de auto staan wassen en nu is hij weer schoon voor zolang het duurt :)
%255BUNSET%255D.jpg

Is er trouwens iemand bekend met knipperende Xenon verlichting?
De accu is recentelijk nog vervangen, maar dat maakte geen verschil. Vervolgens de gehele Xenon-set vervangen, maar ook dit maakte geen verschil :S
Bij mij waren de lampjes gaar. Het vervangen van beide lampen heeft het probleem verholpen! (tu)

Ja zo zie je maar... je geeft ze een vinger en voor je het weet ben je al je paarden kwijt ;)

Maar xenon lampen is het probleem niet. Ligt kennelijk aan de veelvuldige belasting van de lichtschakelaar door de piekspanning. Na een tijdje gaat die dan knipperen... Weerstandjes ertussen schijnt het euvel op te kunnen lossen... schijnt...

Welkom Dais_ (tu)
En verder is het duidelijk dat de wagen aangeeft dat hij er stilaan genoeg van heeft...
Hij protesteert nu al tegen het gebeurlijke voornemen om hem van een trekhaak te voorzien om hem voor de trailer te hangen :}

Even het topic vanonder het stof halen...

De zomer komt er weer aan dus de Leon weer wat vertroeteld.

Eerst wat kleine krasjes van de bumper geschuurd en gepolijst:

Voor:
https://i62.tinypic.com/1ih4lf.jpg

Na:
https://i60.tinypic.com/s40zea.jpg

(linkjes aangezien de afbeeldingen 1600px breed zijn)

En natuurlijk de Leon van zijn zomerschoentjes voorzien:

axfrwk.jpg

o8ggty.jpg

Die Seat Leon is echt mooi ,ziet eruit als nieuw !!! Mooi model en een perfecte motor ! (tu)
Die Corsa is een beetje saai ,standaard en een oma-kleur.

Dank jullie wel.

Was een tijdje naar wat anders aan het kijken, maar vertroeteld en wel in de buitenlucht vind ik het stiekem toch nog wel een heel mooie auto :)

@500C, de Corsa is alweer een tijdje de deur uit ;)

Lang geleden alweer, maar eigenlijk ook weinig nieuws te melden behalve:

Vorige week over de 90.000km gegaan *-) (dat ik dat nog mee mag maken):
BvGnXg0IgAAKkzD.jpg

En gisteren glansrijk door de APK (tu) :
BvUQrsHIMAEKXh_.jpg

Nice!

Rij je de Leon eigenlijk vanaf nieuw? Ik zag dat de openingspost van 2005 is, maar de Leon van 2003.

Hoe dan ook, je rijdt er in ieder geval al héél lang mee :D

Dat viel me laatst ook op, ik wist niet dat je de Leon nieuw had gekocht. Dan doe je er serieus al lang mee zeg!
Het blijft toch ook wel een prachtige uitvoering en hij kan nog wel een elf jaar mee (tu) ;)

Ja ik heb hem nieuw gekocht en is destijds op mijn verjaardag afgeleverd :)

De kilometers gaan de laatste tijd iets harder sinds Daisy er zoveel mee rijdt, maar de teller staat na 11 jaar op 91000 en dat valt nog aardig mee. Op naar de volgende 11 :D

De Leon staat er geweldig strak bij nog steeds (tu)
Erg leuk dat hij is afgeleverd op je verjaardag, maakt het extra bijzonder.
11 jaar dezelfde auto vind ik trouwens ook erg knap.

Uch uch... even wat stof afblazen.

De Leon doet het nog altijd ;)

Sinds een goede week de zomerschoentjes er weer onder. Staat meteen beter (vind ik). De tellerstand is inmiddels opgelopen tot een enorme 97500km :O ;)

eva0ls.jpg

qoty02.jpg

2re3zpx.jpg

2dj29p5.jpg

2dc8gsi.jpg

Verder eigenlijk niets schokkends te melden wat op zich weer positief is :D

CorZa zei:
Ja ik heb hem nieuw gekocht en is destijds op mijn verjaardag afgeleverd :)

De kilometers gaan de laatste tijd iets harder sinds Daisy er zoveel mee rijdt, maar de teller staat na 11 jaar op 91000 en dat valt nog aardig mee. Op naar de volgende 11 :D

Die van mij is nu ook 11 jaar, staat nu op 55.000 km.;)

Echt prachtig, naar mijn mening het mooiste model van de Leon.
Die topsport bumpers maken de wagen zo ontzettend dik B)

Bofkont zei:
Echt prachtig, naar mijn mening het mooiste model van de Leon.
Die topsport bumpers maken de wagen zo ontzettend dik B)

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik durf voorzichtig ook te stellen dat dit model Leon misschien wel de mooiste Seat ooit is, hoewel ik de Toledo uit die tijd ook erg mooi vind. Zo'n TS is helemaal dik natuurlijk.

Grappig ook dat als je het kenteken invoert bij de RDW er gewoon 'Seat Leon' staat die zwart is, maar in real life is het natuurlijk een beest van een auto. (tu)

Wow, staat er nog prachtig bij na al die jaren. Weet nog dat ik hem 10 jaar geleden in Zeeland "in-the-flesh" heb gezien.(tu)

Nou ik zit sinds kort op deze forum maar ik werd van de Seat forum hier naar toe gewezen,

ik heb deze auto gekocht van een jongen die er 2 jaar mee gereden heeft, maar daarvoor is hij van een lief hebber geweest (valt echt te zien aan alle onderhoud) en staat nu bij mij voor de deur :D

B-Real zijn ex auto haha :P

hierbij foto dat hij bij mij staat :)

Foto-ZMOORNOK-D.jpg

Dank jullie wel voor de positieve reacties :D
Wat typisch dat nagenoeg iedereen dit model veel mooier vindt dan het model wat hierna kwam. Inclusief mij overigens. Daarom destijds ook niet 'overgestapt'... De nieuwe Leon daarentegen vind ik weer wel mooi, al is het lease-gehalte wat groot.

B-Real zijn ex-auto met mijn ex-Sportecs eronder B)
Die auto schreeuwt om een subtiele verlaging. Dan komen de wielen zoveel beter uit :T

We hebben een andere auto op het oog. Iets totaal anders (saai, burgerlijk, degelijk enz.), maar nog niks staat vast. Voorlopig genieten we nog op vol vermogen van de Leon ;)

Blijft een mooie auto, waar ik 5,5 jaar lang erg veel plezier van heb gehad!
Verlaging heb ik lang over getwijfeld, maar nooit gedaan. Evenals een JD kuurtje.

Feit is dat de hoek van waaruit deze foto genomen is, niet de best is. Hier lijkt de auto erg hoog op z'n poten te staan. Schuin van achteren komt de auto een stuk beter tot z'n recht.

Ik mis 'm soms nog wel hoor. Want wat waren die 180 paarden lekker. Wat zaten de verwarmde lederen sportstoelen fijn, een armsteun moet ik nu ook missen!
En velen vinden een regensensor een overbodige luxe, maar als je er eenmaal aan gewend bent is het ideaal!

Ach ja, ik rijd nu spotgoedkoop in een auto van de zaak en ik heb nog iets veel snellers op twee wielen erbij om mee te spelen :)

CorZa zei:
We hebben een andere auto op het oog. Iets totaal anders (saai, burgerlijk, degelijk enz.), maar nog niks staat vast. Voorlopig genieten we nog op vol vermogen van de Leon ;)

Dus toch geen Range voor de paardentrailer?
En saai + burgerlijk sluit ook al de AR 159SW uit...

Wat is saai, burgerlijk & degelijk?
Geen idee,
maar met 19" Sportecs eronder valt dat ongetwijfeld best wel mee...
[size=x-small]Ook een basis Leon oogt saai, burgerlijk, degelijk, enz...[/size]

@Djames55: Grappig dat el leone weer terecht is gekomen op dit forum.

Lang geleden, in 2011, is er een ochtendje Nurburgring mee gereden.
Voordat je nu denkt, ik heb een auto waarmee geragd is: Nee, we hebben de Leon met fluwelen handschoenen behandeld! (tu)
1175lz7.jpg

@BRG, nee geen RR of AR, maar een S.... maar dan moeten we het wel eens worden over de prijs ;)

No offence B-Real, maar als ik het shot aan de voorzijde zie, dan zie ik een erg nette Leon met heerlijke motor, maar erg witte binnenspiegel. Blij dat ik die destijds vervangen heb :)
[size=x-small](ik ben een detailneuker, ik weet het ;))[/size]

Was toch echt een af fabriek spiegel die automatisch dimde en ook de regensensor ingebouwd had.
Op de foto lijkt de kleur afwijkend, maar hij heeft exact dezelfde kleur als de hemelbekleding en de A/B/C-stijlen. Ik heb mij er nooit aan gestoord in elk geval :)

Ach het staat wel kek. Als ze nou ook de buitenspiegels zo hadden gekleurd, zou je een erg opvallende auto hebben.

De spiegel is inderdaad af fabriek in het wit geleverd, maar ik vind eigenlijk dat ze bij donkere lakkleuren op zijn minst het deel wat buiten zichtbaar is wel in zwart hadden mogen uitvoeren... mja, misschien ben ik gewoon teveel van details en stoort verder niemand zich eraan... :T

Zo'n wit ding heb ik ook nog in de auto. Zowel in de Mégane als Clio. Bij de RS stoorde ik me er ook altijd en en had ik nog het plan de spiegel te plastidippen. Is het nooit van gekomen. :)

Nou top bedankt voor de reacties :D

nou ik moet wel zeggen, dat de auto nog steeds heerlijk rijdt, aanpassingen wil ik wel nog wel aanzien maar eerst nog wat kleine dingetjes doen, zo vermoed ik dat er een abs sensortje kapot is (brandend lampje) maar dat is maar sinds kort en zal wel mee vallen ^^

ben wel handig maar heb nog niet veel aan auto's gedaan maar dat zal allemaal wel goed komen, zo doende leer men wel :D.

Deze auto moet me de komende jaren elke dag van Breda naar Klaaswaal brengen (1 juli begin ik met me nieuwe baan)

ik zal zo regelmatig updates plaatsen van de auto en trouwens de vorige eigenaar (tussen mij en Richard in heeft het volgende gedaan)

-Spiegels vervangen omdat verwarming defect was
-distributie riem vervangen
-grote beurt laten doen
-alle vacuüm slangen laten vervangen
-Remmen voor + blokken laten vervangen

Zelf ben ik ook lid van de Seat forum, ik ga nog ook goeie plaatjes schieten van deze Seat als ik klaar ben met poetsen :}

Oowja en ik heb lichtmetalen velgen van Enzo met winterbanden bij deze auto gekregen!

(wel blij met deze geluks treffes naar allemaal pech met vorige auto's )

Kleine updates aan het Leon-front:

Een tijdje terug nieuwe banden om de Sportecs laten leggen. Aan degene die het uit zou voeren vooraf uitvoerig gevraagd of hij het zag zitten aangezien het altijd nogal lastig is om getrokken '35' bandjes om een 19" te leggen en vooral zonder schade. Dit was geen enkel probleem. Zeker weten? Ja hoor. geen enkel probleem? Nope. 100%? 100%.... nou vooruit, andere banden besteld en er rond laten leggen. 's avonds de wielen terug. Wat denk je? Krassen op de wielen. En niet op eentje, maar op alle vier. Als het niet lukt STOP DAN! Maar goed, hele discussie. Uiteindelijk midden op de spaken ook lak eraf dus waarschijnlijk zijn de wielen nog omgevallen ook. Daar hou ik al helemaal niet van. De wielen houd ik (en Daisy) al 7 jaar, op dwangmatige wijze, schadevrij en dan dit... dus na wat bakkeleien zijn de wielen door iemand anders alle 4 opnieuw gespoten. De kleur is iets donkerder, maar ze zijn rondom weer schadevrij. Ik weet 1 ding wel al: op een volgende auto nooit meer dergelijke wielen. Geeft alleen maar gedoe en ellende. Maar ze staan wel mooi :D

Eergisteren begaf een bobine van de Leon het. Onderweg nog over een Franse auto met pech langs de weg gezegd dat je dat krijgt met "Franse rommel" en prompt, binnen 100 meter zelf bokkend in een parkeervak moeten zetten. Balen natuurlijk, maar gelukkig dicht bij huis en kon mijn vader ons naar huis slepen (met een Peugeot!) Het bleek gelukkig een easy fix en na vervanging van 2 bobines rijdt de Leon nu weer als een zonnetje.

Morgen voor een grote beurt en APK naar de garage en hopelijk zonder schokkende dingen (letterlijk en figuurlijk) nog een jaartje er aan vastplakken.

2zdy5bd.jpg

Bobines zijn een zwak punt van de 20VT blokken.
Gelukkig kun je ze los kopen, kosten ze slechts +/- 30eu en kun je ze zelfs met twee linkerhanden in vijf minuten vervangen. (tu)
Wel gek trouwens dat er gelijk twee tegelijk overleden.

De velgen is zuurder. Ik heb dat probleem met mijn 18" Sportecs ook gehad, ook op één velg een lelijke kras opgelopen bij het vervangen van de banden. De kunst is om een bandenboer te vinden die passie heeft voor z'n vak, ervaring heeft met grote velgen en platte stugge banden en nadenkt bij wat ie doet.
Ik snap best dat de gemiddelde bandenboer een bandje wisselt met het verstand op nul omdat de meeste auto eigenaren toch al beschadigde velgen hebben. Als er dan iemand binnenkomt met een duidelijk wens om voorzichtig te doen en je waarschijnlijk ook aan de velgen zelf al kunt zien met wat voor persoon je te maken hebt, dan neem je toch iets meer de tijd lijkt me.

Anyway, mooi dat de velgen weer strak zijn (tu)

Blijft een heerlijke wagen, naar mening de mooiste Leon (tu)

Velgen is wel weer een zuur verhaal man, altijd jammer dat een ander de boel weer voor je verkloot.

Heb je trouwens ook al eens een raammechanisme moeten vervangen?
Dat is naar mijn mening het andere zwakke punt van deze auto's.

Ik heb ze links en rechts van de voordeuren moeten vervangen, mijn broertje heeft ook een Leon en heeft afgelopen weekend linksvoor vervangen. Kameraad van mij heeft een A3 (qua techniek grotendeels hetzelfde) en kon er ook al eentje vervangen.

Is overigens gewoon slijtage, het staalkabeltje rolt op een gegeven moment niet meer netjes op waardoor je ruit niet meer omhoog gaat. Nieuw mechanisme kost 75eu en een uurtje vloeken en tieren om hem te vervangen (je kan er net niet lekker bij namelijk)

Nou B-Real, je ex Leon op de Testbank was een super succes :D

183PK en 266NM Koppel, ik heb je al een pb gestuurd naar de showroom topic bij de Seat forum daar kan je de uitdraai en Youtube filmpje bekijken
hier natuurlijk ook

naar deze meting heb ik de Diverter vervangen voor een verbeterd aluminium variant en N75 Klep race variant :)
nu zou bewijze van spreken de uitdraai perfect moeten zijn, maar volgende rollerbank word naar de uitlaat systeem, grotere intercooler + Chip :D

Youtube link : https://www.youtube.com/watch?v=JFpDUfKKjN0

Foto-TAE7WHEK-D.jpg

Foto-UKWJTPBE-D.jpg

Foto-C7Q6WDMK-D.jpg

Terug
Bovenaan