CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Nee totaal geen klachten over de garage, maar mijn auto is niet helemaal standaard meer en de Corsa heeft in de eerste 9 jaren erg weinig gereden (vorige eigenaresse reed maar 3000km per jaar) dus dan kan er altijd wat mankeren...

De Corsa is overigens met glans, vlag en wimpel goedgekeurd! Geen opmerkingen en op naar weer een jaartje tuffen.

De Leon moet nog...

zoveel er aan veranderd?

ik had even geen zin 75 pagina's te gaan lezen, in het forum van Adinsk heb ik me al vergist, dus sorry man, maar die van jouw laat ik eventjes, volg nu wel, maar ga niet meer lezen.

maar het zal toch wel goed komen? in ieder geval succes

Valt mee. Wielen, schroefkit, chip, xenon, led-verlichting... maar volgens mij alles binnen de regeltjes... nu maar hopen dat ze niet vallen over de aanlopende aandrijfassen/wielkasten :)

Gisteren het portierslot vervangen. Nooit geweten dat een portier van een Leon 1M zo degelijk in elkaar zit...
20120731_194024.jpg

Uiteindelijk alles losgekregen:
20120731_205251.jpg

Oud (rechts) en nieuw (links):
20120731_210222.jpg

Je ziet het er niet aan af, maar het stomme slotje kost 150 euro :|

Alles overgezet wat nodig was van kabeltjes en plaatjes e.d. en vanavond paneel weer terug monteren. Hopelijk houd ik geen schroefjes/boutjes over :)

Verder nog wat lampjes gewisseld. 2x kentekenverlichting, 1x kofferbakverlichting, 4x portierverlichting. De 2 mistlampen moeten nog. Alles in LED.
20120731_172139.jpg

20120731_212730.jpg

20120731_212709.jpg

Binnenkort de mistlampen vervangen...

Eerst morgen de APK overleven :)

Dank jullie wel!

De Leon net achtergelaten bij de dealer...

Ik kreeg weer complimenten over de staat van de auto. Stiekem blijft dat toch altijd leuk :)

Nu maar hopen dat de telefoon niet gaat voor 17u want in dit geval: geen nieuws is goed nieuws ;)

Ik heb net 1 minuut geleden een sms gehad... en... de Leon kan er weer een jaartje tegen. Met vlag en wimpel door de APK :D

CorZa zei:
Ik heb net 1 minuut geleden een sms gehad... en... de Leon kan er weer een jaartje tegen. Met vlag en wimpel door de APK

Dat was bijna even zeker als de zon die opkomt.;)

Maar altijd mooi, Sub moet in september voor de APK maar dat is ook nooit spannend.:T

Nouja, ik had ook niet echt schokkende dingen verwacht, maar kan altijd natuurlijk. Het beestje wordt alweer 9 jaar... maar gelukkig helemaal niets dus :)

De Subaru naar de apk is een nog zekerdere (is dat Nederlands?) zaak... als er één betrouwbare auto is...

Gisteren was ik met de Corsa naar het werk... Op de weg terug richting huis voelde ik al dat de bak wat 'los' schakelde... radio wat zachter gezet (geluiden luisteren), maar niets raars gehoord. Ik wil na een km ongeveer opschakelen vanuit 2 naar 3.... niets... ik heb alleen nog een 2e versnelling. Geen neutraal, geen achteruit en geen overige versnellingen :|

Thuis de auto vooruit de garage in gekregen en direct onder de auto gekeken. Alles zat nog op zijn plek. De motorkap open...

schakelmechanisme.jpg

Het schakelmechanisme was 'uit de kom' geschoten. Het kogelgewrichtje (bij wijze van) was uit de arm geschoten. Schijnt meer voor te komen bij Opels van deze generatie. Ze zijn tegenwoordig ook van metaal. Snel te fixen, maar het is zonder noemenswaardige kracht er weer zo uit te wippen. Dus vandaag maar een nieuw schakelmechanisme bestellen...

De auto mist zijn bazin denk ik ;)

oei balen man.

het is inderdaad een vrij secuur mechanisme, het is mij een keer gebeurd (niet raar opkijken was niet mijn auto) met een land rover discovery.

resultaat? nou bij die auto moest de hele bak eruit met nog de nodige andere onderdelen, te noemen, aandrijfas, frontdif, en nog wat andere zaken.
werk? nou een hele dag, hoop dat dat niet zo is bij een corsa want man wat een pokke werk
voor een stukje techniek zo groot als je vingerkootje, reactie van de baas? ja klein ontwerpfoutje, veel succes chef.

Tijdje stil geweest, maar de klusvakantie is voorbij, dus ik heb het forum weer teruggevonden :)

De led-verlichting in de Leon is allemaal gemonteerd.

Het schakelmechanisme van de Corsa gaat deze week vervangen worden.
Ik hoop toch minder werk te hebben dan het verhaal hierboven, want dat belooft weinig goeds.
Het onderdeel kost 6 tientjes inclusief verzending. Bij de Opel dealer vragen ze bijna 200 euro terwijl er 15 a 20 minuten voor zou staan... ik weet niet wat het gemiddelde loon is van een monteur bij Opel, maar mijn open sollicitatie is de deur uit ;)

Dan kunnen we er hopelijk weer even probleemloos tegenaan :)

weet niet, maar ik heb met onze corsa echt precies de zelfde klachten....gehad. bij ons wou hij niet of nouwlijks meer in zijn 2!

toevallig ook ooit problemen gehad met de stofhoezen??

grz

@BRG, het was ook meer een cynische opmerking dan dat ik dat werk daadwerkelijk uit zou kunnen voeren... ;)

@Cezarius, ja van de aandrijfassen... maar het schakelprobleem komt heel veel voor. Met name de eerste series Corsa C (voor de facelift). Nadien hebben ze het ook aangepast.

En nog een snel gemaakt plaatje van de led mistlampen:
Leon-ledmistlampen.jpg

Niet de beste foto, maar het principe is duidelijk... hoop ik ;)

Ik ging naar m'n werk en tijdens mijn vakantie geen moment tijd voor gehad... de tuin ging voor helaas... maar binnenkort weer een wasbeurtje.

Auto staat nu in de regen, maar waslaagje doet het nog prima. Als enige auto in het rijtje keurig druppeltjes :)

Hier ook mooie druppeltjes op de Sub.

Kon alleen vannochtend naar de schadehersteller wegens een ingebrande vogelpoepvlek.:(
En hij was goed diep ingebrand ook, gelukkig kon ie nog weggepolijst worden voordat de blanke lak ophield.(tu)

Is het grote nadeel van je auto buiten hebben staan, maar helaas is het niet anders...:T

Zelfde hier, beide auto's voorzien van prachtige druppels. Enig nadeel is dat je bij het wegrijden je zijramen nog even dicht moet houden anders heb je een slomp water binnenliggen :}

Staat goed overigens, alles led (tu)

Hahaha, ja dat ken ik. Als je je ramen open hebt en alle druppels waaien eraf ben je meteen gewassen :)
Thanx ;)

@Carkiller, da's zuur :( Ik let er altijd heel goed op, maar gelukkig slaapt zowel de Leon als de Corsa binnen... stond zeer hoog (lees: bovenaan) op het lijstje toen ik een huis ging kopen...
En goed opletten he...
Let wel op dat de plek echt goed weg is. Ik heb al eens een herspoten auto gezien waarbij de plek door de nieuwe lak heen terug zichtbaar werd. Was kennelijk niet goed weggehaald en kon dus weer van voren af aan beginnen...

Plek is echt goed weg, zat ook alleen maar in de blanke lak.

Verder staat een huis met garage ook bovenaan mijn lijstje, maar is fink duur hier.:T

Tja, hier in de onbewoonde wereld is dat nog goed te betalen :)
Dan moet je natuurlijk wel concessies doen (je bent echt afgesloten van Nederland...), maar je woont hier wel lekker :)

lekker rustig toch?

en je kunt lekker rijden naar je werk, of fietsen in mijn geval, naar school dan.

maar netjes die led-verlichting, hoe zit het met de corsa, valt het nog een beetje mee?

De Corsa wordt vanavond aangepakt... gisteren vond de pakketdienst het nodig om zonder langs te komen de melding 'eerste bezorgpoging mislukt' te noteren... grrrrr :|
Niet eens de moeite genomen om door de straat te rijden volgens mij, want mijn vriendin is de hele ochtend thuis gebleven omdat we wisten dat ze zouden komen...

Vanmorgen op het fietsje naar het werk :)
Omdat de Corsa meer uit dan in de versnelling schiet is ze met mijn auto vandaag. Die stond er toevallig toch ;)

Nog wat fotootjes van gisteravond na het wassen van de Leon :)

Leon-201209-001.jpg

Leon-201209-002.jpg

Leon-201209-003.jpg

Leon-201209-004.jpg

None taken ;)

Maar mijn auto is dan ook al ruim 9 jaar oud he... Daarbij vind ik het nieuwere model sneller verouderd raken dan de 1M...
Niettemin zit een nieuwe/andere auto er even niet in dus blijft de Leon nog even. En dat is geen straf :)

het ding ziet er nog steeds ontzettend strak uit, denk dat ik dit wel een van de mooiste auto's van Seat vindt. degene die na deze zijn gekomen waren en zijn allemaal zo groot.

maar succes dan nog, en wel vreemd van de pakketdienst, bij mij zet hij het altijd in de tuin en als we hem dan de volgende keer zien zet ik ff een handtekening, werkt veel beter.

Toevallig vandaag nog een (onbedoeld) complimentje gehad over de Leon.

Een collega dacht dat de auto een jaar of 4, max. 5 was (dat kan technisch gezien vrij lastig, maar ach...). Toen ik hem (jawel) vertelde dat hij afgelopen maand 9 was geworden kreeg ik alleen een verdwaasde blik gevolgd door een "ja daag... serieus?"
Uiteindelijk toch kunnen overtuigen en het compliment dat hij het echt niet kon geloven.

Zulke dingen zijn stiekem best leuk :)

vind-ik-leuk1.jpg

;)

Dat met die pakketdienst heb ik ook al eens gehad. Eerste bezorgpoging was ook niet gelukt, terwijl ik wel thuis was. Zou hij de volgende dag komen. Ik dus de hele dag thuis gezeten, komt er om half vier de melding; tweede bezorgpoging mislukt. Had het hele busje niet zien staan, en ben niet weggeweest. Vervolgens om half vijf stopt er een busje. Met mijn pakketje..

Ja irritant is dat he... zeker omdat je halve dag naar kl0ten is... voor niets. Maar als ze niet eens voor je deur stoppen (of uberhaupt langsrijden), geen briefje in de bus doen en dus gewoonweg nooit geweest zijn is wel belachelijk...

Stuur je een klacht naar PostNL, krijg je dit:
"Uw klacht is gearchiveerd. U krijgt hierop geen terugkoppeling"

Oftewel, hij ligt op de virtuele stapel bij de rest, we doen er nu niets mee en er gaat nooit wat mee gebeuren ook...

Klagen via de webcare van dat soort bedrijven helpt wel (tu) want dan moeten ze de negatieve publiciteit rechttrekken. Althans dat is mijn ervaring. Zowel bij PostNL (pakket was niet bij ophaalpunt te vinden) als bij UPC.

Ontopic
Héérlijk zo'n compliment (tu)

Gaaf om te zien dat je er nog steeds in rond rijdt. Het blijft een mooie auto!

Wat ik net weer had... ik rij de oprit op om naar de garage te rijden... begint er een voetganger naar me te zwaaien. Ik doe mijn raam open...ᷱ

"Meneer, de vering van uw auto zit vast."
"Mijn vering zit vast?"
"Ja, uw achterwiel veerde net niet uit en bleef in de lucht hangen toen u net hierop reed."
"Dat hoort zo meneer..."
"Dat hoort zo? Hoe bedoelt u?"
"Mijn auto is verlaagd en dus is alles wat stugger en dus blijft mijn wiel in de lucht hangen."

De beste man keek alsof hij water zag branden :)

"Maar het is wel een mooie auto."

"Hahaha, dank u!"

Raampje dicht en de meneer wat beduusd achtergelaten :)

Helemaal geweldig deze leon.

Mijn zoon is on juli 18 geworden, en nadat men zijn 1e auto vanachter total los reden is hij besmet geraakt met het leon virus.
De door jou gemaakte foto, hebben hem geinspireerd. Hij heeft inmiddels, hoe kan het anders een zwarte leon gekocht. ( 1,6 want ik , vader vond een andere nog te snel voor eenbeginnend bestuurder) Hij heeft inmiddels een set 18" sportec velgen zgan gekocht, een nwe koplampenset en xenonset gekocht, kn luchtfilter, is nog op zoek naar voor en achterbumper van sport of cupra.
Heb je nog het adresje van de korte antenne?

bvd
rvango

CorZa zei:
De Corsa wordt vanavond aangepakt... gisteren vond de pakketdienst het nodig om zonder langs te komen de melding 'eerste bezorgpoging mislukt' te noteren... grrrrr :|
Niet eens de moeite genomen om door de straat te rijden volgens mij, want mijn vriendin is de hele ochtend thuis gebleven omdat we wisten dat ze zouden komen...

Vanmorgen op het fietsje naar het werk :)
Omdat de Corsa meer uit dan in de versnelling schiet is ze met mijn auto vandaag. Die stond er toevallig toch ;)

Nog wat fotootjes van gisteravond na het wassen van de Leon :)

Leon-201209-001.jpg

Leon-201209-002.jpg

Leon-201209-003.jpg

Leon-201209-004.jpg

Forummer B-real heeft ook zo'n zwarte Leon, maar dan met de 'standaard' bumpers (geen Topsport) en 18" Sportec (het vorige setje van CorZa). Die lijkt waarschijnlijk dus erg veel op die van jouw zoon! (tu)

Geniaal verhaal trouwens, over die 'vering die vast zit'! Die had ik nog niet gelezen :}

@rvango, wijze zoon en een verstandige vader. Klinkt als een gouden combi ;)

Deze antenne destijds via ebay ergens van kweetniethoever (bij Canada naar rechts) laten komen. Ontvangst is matig, maar zicht is een stuk netter :)
Een adresje heb ik helaas niet meer, maar... je kan een kortere antenne van een Suzuki SX4 nemen, van een Citroen C4 (dacht ik) en zo nog 10 voorbeelden. Geen sharkfin namaak bmw 5-serie antenne... dat staat zo euh... Sjonnie ;)

Een complete bumperset van een Topsport of Cupra R moet je toevallig tegenkomen. Ze worden aangeboden, maar tegen de hoofdprijs en zijn vaak dezelfde dag nog weg. Erg populair schijnt. Mijn wachttijd bij de dealer was ook een paar maanden. Dan zet er wel een auto bij ;)

Mijn lijstje met aanpassingen is inmiddels aanzienlijk, maar gelukkig vallen ze in één oogopslag niet allemaal op.
Zijn er verder nog plannen?
Je mag me altijd contacteren. Ik ben wel te porren voor enthousiaste Leon rijders ;)

Momenteel staat mijn Leon trouwens weer op z'n winterslofjes. Wat een comfort ineens... nouja, vergeleken met de karrewielen met velglinten dan toch :)

@Barri, geniaal he. Ik heb ook lang na zitten genieten :)

Dank je,
Hijmheeft de auto nu 6 weken en staat voor de 2e maal bij de dealer in eindhoven voor enorme waterlekkage, flink balen dus. Afgelopen weekend naar essen dtsl geweest voor de autoshow. Top !. Hij heeft carbon folie gekocht om eens te kijken hoe dit op het dak uit zal komen (19€) verder zijn we op diverse stands geweest van bv weitec kw etc etc, behoorlijke prijsverschillen, maar ja waarmdoe je wijs aan? De auto is van 2002 en de vering zal zijn beste tijd wel gehad hebben. Mogelijk het geld in de portemonee houden en wachten tot over een paar jaar je een andere ECHTE leon koopt ?

Gr Rvango
CorZa zei:
@rvango, wijze zoon en een verstandige vader. Klinkt als een gouden combi ;)

Deze antenne destijds via ebay ergens van kweetniethoever (bij Canada naar rechts) laten komen. Ontvangst is matig, maar zicht is een stuk netter :)
Een adresje heb ik helaas niet meer, maar... je kan een kortere antenne van een Suzuki SX4 nemen, van een Citroen C4 (dacht ik) en zo nog 10 voorbeelden. Geen sharkfin namaak bmw 5-serie antenne... dat staat zo euh... Sjonnie ;)

Een complete bumperset van een Topsport of Cupra R moet je toevallig tegenkomen. Ze worden aangeboden, maar tegen de hoofdprijs en zijn vaak dezelfde dag nog weg. Erg populair schijnt. Mijn wachttijd bij de dealer was ook een paar maanden. Dan zet er wel een auto bij ;)

Mijn lijstje met aanpassingen is inmiddels aanzienlijk, maar gelukkig vallen ze in één oogopslag niet allemaal op.
Zijn er verder nog plannen?
Je mag me altijd contacteren. Ik ben wel te porren voor enthousiaste Leon rijders ;)

Momenteel staat mijn Leon trouwens weer op z'n winterslofjes. Wat een comfort ineens... nouja, vergeleken met de karrewielen met velglinten dan toch :)

@Barri, geniaal he. Ik heb ook lang na zitten genieten :)

Waterlekkage aan het portier toevallig? Is een bekend probleem. Klein stukje rubber uitknippen/-snijden en het is opgelost. Daar is veel over te vinden op internet.

Hoezo ECHTE Leon? Niks mis mee toch? Of als je een Topsport of Cupra R bedoelt... of de Leon III. De Leon II is persoonlijk absoluut niet mijn smaak, maar dat is persoonlijk.

Vroeger (vroegah) ging ik ook ieder jaar naar de Essen Motorshow, maar ben er al een aantal jaren niet meer geweest.

Ik heb een KW schroefset. Best stug, maar ik rij dan ook op 30mm bandjes (225/35/R19) en de auto is 6,5cm omlaag geschroefd...

edit: typo

Terug
Bovenaan