CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Zoals ik zei op FB, die winterset heeft toch meer dat wolf-in-schaapskleren-idee, maar die zomerset staat 'm ook erg goed!

Vanmiddag even zoet geweest. Winterwielen vervangen door het zomersetje. Misschien wat voorbarig (normaal doe ik dit iets later), maar het was zo ontzettend belachelijk lekker weer vanmiddag... ik kreeg de lentekriebels. Meteen maar een wasbeurt gegeven om het af te maken...

Van dit:

Leon-wintersetup.jpg

Naar dit:

Leon01.jpg

Leon02.jpg

Leon03.jpg

Leon04.jpg

Leon05.jpg

Leon06.jpg

Leon07.jpg

Leon08.jpg

Leon09.jpg

Leon10.jpg

Leon11.jpg

Leon12.jpg

Leon13.jpg

Leon14.jpg

Leon15.jpg

Bhuddymahn zei:
Zoals ik zei op FB, die winterset heeft toch meer dat wolf-in-schaapskleren-idee, maar die zomerset staat 'm ook erg goed!

Mee eens. Ik zie liever de zomerset, maar winterset is helemaal OEM dus dat is ook netjes. Ik wissel het daarom ieder jaar af :)

@Corsa-20SEH, dank je! Ik ben zelf ook daarom niet meer van plan hem weg te doen ;)

Begrijpelijk. Prachtige auto.

Heeft 'ie zelf alle foto's op ISO800 geschoten of ben je die perongeluk vergeten terug te draaien? :LOL:

Euh, het laatste :(

Ik had haast en was ergens halverwege van lens gewisseld en helemaal vergeten terug te zetten....

Ziet er weer goed uit!
Wissel staat hier voor woensdagavond gepland (Mégane en Altea schoonvader) én vrijdagavond (Twingo).
16 graden eind van de week, dus het wordt wel tijd :)

Thanx!

Ja ik twijfelde nog, maar het was zo lekker gisteren. Ik rijd toch niet veel met de Leon nu, dus op zich kon het geen kwaad. Vandaar dat ik ze gisteren al gewisseld heb. Daarbij geven ze inderdaad aardig hoge temperaturen voor de komende tijd...

... al vond ik het vanochtend behoorlijk fris op de fiets... en mistig... brrrr!

@ Marco, In deze uitvoering met deze wielen zou ik hem ook niet wegdoen.! Dat vind je niet zo snel meer terug qua looks en prestaties.

Wow (y) blijft inderdaad prachtig zo'n Leon met goede bumpers en wielen!
Mooi ook op foto 3 en 4 hoe de weerspiegeling van die boom precies de lijn van de koplamp volgt :)

@ketelapper, dank je! De foto's met de weerspiegeling zijn volledig onbewerkt dus het laat goed zien dat de auto nog helemaal strak is zonder putjes, zonder swirls, maar met een diepe reflectie. Dat was althans mijn idee :)

Ik ga nu zo'n 6 maanden met de fiets naar het werk (precies in de wintermaanden ga ik juist fietsen...) en ik moet met het schaamrood op mijn wangen bekennen dat er in die 6 maanden minder dan 1500km met de auto gereden is...
Redenen: fietsen, we pakken meestal de Corsa omdat die voor 'het pakken' staat en m'n rug heeft me een aantal maal in de steek gelaten dus is de Leon te weinig van zijn plek geweest... Ik beloof plechtig dat ik vaker de Leon ga pakken. Ik schrok er zelf van :p

Blijft mooi, deze leon! Heb zelf 5 jaar een toledo gereden. Die had ook JD software. Veel plezier nog met de leon, maar dat zal wel lukken met een ts :)

@Martijnst1990, dank je. Gelukkig weer een voorstander van de zomerset ;)

@Di€sel, we doen samen ons best :)

Ooit, mocht de Leon nog een aantal jaartjes blijven wil ik toch graag een Milltek eronder. Maar wel pas wanneer deze uitlaat aan vervanging toe is...

Mocht iemand nog een net exemplaar weten... ;)

1500 km in 6 maanden...

Kom met mijn Sub dan nog aan 2500 km in die tijd, en minimaal 1 rit per week.
Wij zijn duidelijk mooiweer rijders.;)

En de Leon is nog altijd super.(y)

@Carkiller, tja ik heb een kantoorbaan en vond dat het tijd werd om wat meer te bewegen. Bijkomend voordeel is dat de Leon een goedweer-auto geworden is. Daarbij weiger ik om de auto voor korte ritjes te gebruiken. Zo blijft hij wel in erg nette staat. Net zoals jouw Scoebie ;)

Hey mijn topic is weer terug... maar wel met de laatste posts missend. Vandaar dat ik hem in eerste instantie niet terug kon vinden...

Niettemin blij dat deze weer online staat. Het is toch ruim 7 jaar autogeschiedenis :D

Ohjee, gaan ze weer topics met teveel pagina's in de prullenbak gooien??

Hier overigens bijna dezelfde standen.
Mégane bijna 60.000
Twingo 48.000

Probleem is weer opgelost ;)

Maar de km-standen gaan bij jou wat harder oplopen denk ik. De Leon heeft er op 7 maanden nu nog geen 2000km bijgekregen :)

De Corsa daarentegen... daar komt iedere week zowat 400km bij :eek:

Twingo komt hier elke 2 weken een 500km bij, de Mégane gaat harder inderdaad.
In 9 maanden tijd 12.500 gereden :(

Maar... ik carpool nu met een nieuwe collega cq vriend die ik naar binnen heb geloodst, en dat scheelt ook wel.
Toch 50km per dag, waarvan ik er nu 6 rij tot de carpoolplaats :)

Tot de carpoolplaats is toch wel een aantal km's zodat de auto een beetje warm kan worden he? Niet dat je straks witte smurrie in je olie hebt ;)

Hmm.. erg warm wordt ie niet. Nouja, net genoeg voor de kachel, maar die zet ik natuurlijk uit zodat de motor opwarmt.
Maar wees gerust, hij mag nog vaak genoeg mee voor langere ritten. Daarnaast, met mooi weer toch maar wat vaker de fiets pakken. Meteen goed voor het goede voornemen om het beladen gewicht te verlagen. (inmiddels al 9kg verlaagd :))

Ik fiets ook naar mijn werk sinds augustus vorig jaar. Vandaar dat de Leon zoveel stilstaat.

Inmiddels ruim 1000km erop zitten. Maar bij mij is het niet om af te vallen. Meer om m'n gewrichten wat 'soepel' te houden.
Met mijn 1,97m en 76kg is het niet echt nodig om af te vallen :)

Als je fiets krijg je beenspieren, daardoor komt je zwaartepunt in de auto lager te zitten en dat is weer beter voor je wegligging, dus een win-win situatie :D

Geen nieuws of updates... Gewoon een periodieke blabla-post :)

Ik had laatst een lijstje gemaakt van de updates aan mijn auto tot zover. Ik dacht dat het wel meeviel, maar het is stiekem meer dan ik dacht...

JD Engineering chip op maat: 230pk/340Nm koppel
Forge Diverter valve DV006
K&N sportluchtfilter in originele behuizing
Sportec 19" velgen met (getrokken) 225/30 R19 banden
OEM 17" lichtmetalen velgen met winterbanden
Weitec schroefset met KW veren (momenteel 65mm verlaging)
Metalen verstelbare stabilisatorstangen (ivm schroefset)
Cupra R onderlip
xenon 8000K
Leds in de stadslichten
Leds in de kentekenverlichting
Bosch Aerotwin wissers (Golf IV)
Fabia achterwisser
Portierslot links vervangen door massieve uitvoering + blindplaatje
Software comfort module aangepast zodat schuif-/kanteldak en ramen te bedienen zijn via de sleutel/afstandsbediening
Zwarte Audi A6 binnenspiegel
Korte metalen antenne (11cm)
Typeplaatjes eraf
Einddemper zwart gespoten
Kentekenplaten met opgelegde letters
Dubbele startonderbreker + alarm

Volgende aanpassing(en): W8 verlichting erin steken en om een comfort blinkermodule plaatsen(en software aan te passen).

Dank je BRG :)

Was de antenne inderdaad vergeten...

En die 'lichtmetalen velden'.... geen idee wat je bedoelt. In geen velgen of wegen te bekennen ;)

Dank je.

Ja dat is zo. Ik reken ook niet uit wat het allemaal gekost heeft. Ik wil het niet weten :)

Niettemin denk ik wel dat de Leon nog even blijft...

Vraagje: de Corsa is ietwat incontinent momenteel... als de auto in de regen heeft gestaan (slaapt 's nachts gelukkig binnen) en Daisy rijdt weg dan heeft ze natte voeten... Er valt dan water van ergens in de buurt van het schutbord t.h.v. de parafan naar binnen met als gevolg.... natte voeten.

Ik gok dat ergens een afvoertje verstopt zit, maar hebben jullie enig idee waar ik het best kan zoeken en komt het meer voor bij dit model Corsa?

CorZa zei:
Vraagje: de Corsa is ietwat incontinent momenteel... als de auto in de regen heeft gestaan (slaapt 's nachts gelukkig binnen) en Daisy rijdt weg dan heeft ze natte voeten... Er valt dan water van ergens in de buurt van het schutbord t.h.v. de parafan naar binnen met als gevolg.... natte voeten.

Ik gok dat ergens een afvoertje verstopt zit, maar hebben jullie enig idee waar ik het best kan zoeken en komt het meer voor bij dit model Corsa?

Dat is 9 van de 10 keer de parafan zelf die verstopt zit. Bij VAG 10 van de 10 keer. Heb je een compressor? Ik blaas de afvoeren onder de parafan, achter de voorwielen om de zoveel tijd even door.

Dat klopt heb dat ding ook verstopt gehad met de Scénic, geen water in de auto gehad maar hoorde veel geklots en geborrel op drempels en in bochten, langs de dealer gegaan en die hebben dat ding schoongemaakt voor 25 euro en tot op de dag van vandaag geen last meer van gehad:)

Hier met de Golf gelukkig geen last van gehad, wel het dakraam :D
Maar met de Megane ook meerdere keren (lekker zelf een half uurtje op je gemak klussen).

Misschien heb je hier wat aan: https://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=162631
Het is iig niet ongewoon, wel vervelend!

Ben blij dat we qua auto's tot de massa behoren :)

Maar ik vermoedde inderdaad al de parafan. Zo snel mogelijk, wanneer ze de auto een dagje kan missen, het hele spel maar eens loshalen. Gelijk de tellerunit even doen want soms doen de tellers wat raar. Ook dat komt meer voor.

Ik heb helaas geen compressor... werkt een fietspomp met slangetje erop ook? ;)

Euh... nee dat durft/wilt ze niet :)

Ze weet dat wanneer ze de velgen tegen een borduur parkeert ze terug bij haar ouders mag gaan wonen. Althans, dat maakt ze er zelf altijd van ;)

CorZa zei:
Ben blij dat we qua auto's tot de massa behoren :)

Maar ik vermoedde inderdaad al de parafan. Zo snel mogelijk, wanneer ze de auto een dagje kan missen, het hele spel maar eens loshalen. Gelijk de tellerunit even doen want soms doen de tellers wat raar. Ook dat komt meer voor.

Ik heb helaas geen compressor... werkt een fietspomp met slangetje erop ook? ;)

Meestal is alleen de bovenkant verstopt. Als het water er netjes doorheen loopt (zie je zo), dan is het goed, desnoods even een sopje erin.
Anders koop je een busje perslucht voor een tientje?

Owja, dat is inderdaad ook nog een optie. Goeie :)

Proberen komend weekend e.e.a. te verhelpen, want de auto begint een beetje naar natte hond te ruiken met dit weer :D

CorZa zei:
Proberen komend weekend e.e.a. te verhelpen, want de auto begint een beetje naar natte hond te ruiken met dit weer :D

Da's jouw probleem toch niet...
Daarbij, een auto van een dierenartse hoort zo te ruiken :)

heb zelfde probleem met de corsa gehad, bij mij was het rubber/kastje naast de ruiterwisservloeistof de boosdoener (zwarte blok). weet niet wat de dealer ermee heeft gedaan moet ik ff navragen.
misschien heb je er wat aan....:)

heb net de dealert ff gebeld en hij heeft toen ik lekkage had onder dat zwarte kastje de rubberen ring vervangen. bekende corsa kwaal had hij het over.

mischien alvast ff zo'n ring ophalen kan nooit veel kosten.
succes ermee......

Hier ook een klotsend geluid en ook paravan verstopt. Met waterslang de boel doorgespoten. Overigens Terence, bij de Mégane (en wellicht ook andere merken?) zit er een soort klepje onderaan het slangetje. Deze kun je er het beste afsnijden. Daardoor verstopt de boel ook snel.

adinsx zei:
Hier ook een klotsend geluid en ook paravan verstopt. Met waterslang de boel doorgespoten. Overigens Terence, bij de Mégane (en wellicht ook andere merken?) zit er een soort klepje onderaan het slangetje. Deze kun je er het beste afsnijden. Daardoor verstopt de boel ook snel.

Tussen de wielkast en portieren bedoel je? Ik zal eens kijken, bij de Golf heb ik ze toen wel ingesneden in een groot kruisje, helemaal afsnijden scheen ook niet goed te zijn ivm dieren die erin kunnen...

Helaas afgelopen weekend geen tijd gehad voor de Corsa... (de Leon machinaal in de wax zetten duurde langer dan gepland)

Niettemin weer een nieuw werkje erbij: de ruitenwisserhendel in de Corsa is afgebroken. Touwtje wat rond haar stuur zat (don't ask) kwam rond de hendel en bij het insturen KNAK.... dus even een nieuwe scoren en die erin zetten. Werkje van niks, maar niettemin weer niet op gerekend...

Terug
Bovenaan