Kleine, onfortuinlijke, update...
M'n vriendin rijdt regelmatig met de Corsa. Ze heeft in 4 maanden tijd ongeveer zoveel km's gereden dan dat er door de vorige eigenaresse in anderhalf jaar tijd gemaakt zijn...
Alleen van de week belde ze op of ik even wilde komen. Ze had een knal gehoord en zag daarna rook rechtsvoor...
Marco dus snel die kant op... nadat ze het had uitgelegd kon ik alleen maar aan de veer rechtsvoor denken. Maar ik kon er niks aan zien. Samen een stukje rijden dan maar... we waren nog geen 500m onderweg of KLINGELINGTINGTING...... oeps. Lag er toch een stukje veer op de weg. Het blijkt van de onderste, dubbele ring ongeveer een halve ring te zijn. Op zich kan het volgens mij geen kwaad, maar het moet natuurlijk wel gemaakt worden.
Ondanks dat het heel veel voorkomt bij dit model Corsa (en de Vectra en Zafira) zal het wel niet meer onder coulance vallen na 8,5 jaar
Maar nu... hoe lang kunnen we nog doorrijden? Verlagingsveren steken? Neh... origineel? Da's wel duurder, maar anders wordt het een stuitergebakje en aangezien ze voornamelijk in Belgie rijdt is verlagen eigenlijk geen optie. Toch maar origineel steken dan.
Is dit zelf te doen of kun je dit beter, gezien de grote spanning op de veren, toch maar laten doen?
Wat de Leon betreft: die laat zich niet kennen en tuft vooral lekker door