CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
adinsx zei:
Ik had dus 1km de tijd om 111km/u te halen op een 80 weg, met tegenliggers en voorliggers.
De foto kon ik uiteindelijk maken op een recht stuk, op de linkerbaan (inhalend) fototoestel in de hand etc. etc.

Slimme actie *-)

Menschen... nieuwe vraag omtrent de Corsa...

Bij het nemen van een verkeersdrempel vanaf zo'n 25km/u (bij mij dus niet, bij vriendinlief dus wel...) "kraakt" er iets aan de voorkant. Ik denk de ophanging. We dachten een tijdje dat het de kunststof 'spatlappen' waren die onder de auto hingen, maar laatst hoorde ik het ook bij het wegrijden met het stuur volledig ingestuurd. Dus... ik dacht iets aan de ophanging / vering / draagarmen e.d..

Heeft iemand een suggestie?

En nog een update, maar niet meer zozeer eentje van ons... De jongen die de Golf op zou knappen en er een ander blok in ging hangen heeft de Golf geruild voor een... BMW 3-serie Touring... met gesloten beurs... 8-)

En de Leon is grondig gewassen en gepoetst enzo en slaapt nu lekker droog in de garage en ben ik met de Corsa op pad ;)

Is een corsa c kwaal..

zijn de rubbers in de ophanging.. vet helpt maar is tijdelijk, vervangen kan maar het kraken kan geen kwaad. bij insturen is de h@m@kineet die je hoort.

Kraakt hij ook bij het sturen in stilstand?

De rubbers van de stabilisatorstang (heeft de Corsa die?) kraken graag met dit koude weer. Verder de toprubbers van de veerpoot als mogelijke optie.

Ow ok, dus niet echt iets om meteen op de paniek-knop te drukken? ;)
Heb nog wel vet staan, maar weet niet of dat het goede is. Da's één of ander industrieel goedje dus weet niet of de rubbers daar tegen kunnen... Voor de zekerheid maar wat anders nemen denk ik...

Kan die heaumeaukineet ook geen kwaad?

Kraakt bij stilstand... echt geen flauw idee. Ik stuur nooit wanneer ik stilsta ;)

Ik zal het straks eens proberen.

Kraken bij koud weer is meer 'knakken' heb ik altijd het idee. Dit is meer kraken :)

Ja zoiets... aparte ruil, maar dat moet ie natuurlijk helemaal zelf weten. Ik had voor de Golf gekozen ;)

Nog even gecheckt gisteren en het kraakgeluid doet zich niet voor bij het sturen in stilstand...

Kleine, onfortuinlijke, update...

M'n vriendin rijdt regelmatig met de Corsa. Ze heeft in 4 maanden tijd ongeveer zoveel km's gereden dan dat er door de vorige eigenaresse in anderhalf jaar tijd gemaakt zijn...

Alleen van de week belde ze op of ik even wilde komen. Ze had een knal gehoord en zag daarna rook rechtsvoor... :O

Marco dus snel die kant op... nadat ze het had uitgelegd kon ik alleen maar aan de veer rechtsvoor denken. Maar ik kon er niks aan zien. Samen een stukje rijden dan maar... we waren nog geen 500m onderweg of KLINGELINGTINGTING...... oeps. Lag er toch een stukje veer op de weg. Het blijkt van de onderste, dubbele ring ongeveer een halve ring te zijn. Op zich kan het volgens mij geen kwaad, maar het moet natuurlijk wel gemaakt worden.

Ondanks dat het heel veel voorkomt bij dit model Corsa (en de Vectra en Zafira) zal het wel niet meer onder coulance vallen na 8,5 jaar :)

Maar nu... hoe lang kunnen we nog doorrijden? Verlagingsveren steken? Neh... origineel? Da's wel duurder, maar anders wordt het een stuitergebakje en aangezien ze voornamelijk in Belgie rijdt is verlagen eigenlijk geen optie. Toch maar origineel steken dan.

Is dit zelf te doen of kun je dit beter, gezien de grote spanning op de veren, toch maar laten doen?

Wat de Leon betreft: die laat zich niet kennen en tuft vooral lekker door :)

CorZa zei:
... en aangezien ze voornamelijk in Belgie rijdt is verlagen eigenlijk geen optie.

Hoezo ???

dyn003_original_400_266_pjpeg_2516036_672534cfadd03274ed7c265405ddccc5.jpg

Hm.. met veren vervangen inderdaad oppassen. Zonder goed spangereedschap kan het een gevaarlijk klusje worden. Heb zelf ook al eens bijna een veer voor m'n snufferd gekregen :T

Tja, en met die belgische wegen, gewoon origineel doen :)

Klopt. Ik heb kortgelden hetzelfde met mijn vectra gehad. Veer was ook geknapt maar eigenlijk nauwelijks iets gemerkt. Kwam bij een beurt naar voren. Was inclusief montage toch weer zo'n 240 euri's..

Och op zich doet de Corsa het prima hoor. Alleen jammer van het kraak-/schraapgeluid bij drempels en de afgebroken veer, maar verder... het beestje is natuurlijk 'al' 8 en heeft bij de vorige eigenaars vooral stilgestaan...

@adinsx, ja ik wilde het eerst zelf doen, maar staat kennelijk nogal wat spanning op en als een zelfgeknutseld stuk spangereedschap uit elkaar knalt... 8-)

@Mach1, :}

240 euri's? Sodeju... een setje veren kost 100 euro ofzo...

Tijdje geleden alweer...

De voorveer van de Crossa is vervangen. Minder dan 100 euro kwijt dus ze kan er hopelijk weer even tegenaan...

... behalve...

gisteren had ze dat alle tellers uitvielen... De brandstofmeter en toerenteller vertikten om van het stokje af te komen. Daar heeft de brandstofmeter al eerder last van gehad. Binnenkort het tellerblok maar eens loshalen. Hopelijk is het alleen maar een stekkertje (al denk ik het niet...)

De Leon ploetert nog altijd onvermoeibaar voort :)

Alweer 2746 dagen lang :D

Die voorveer is bij onze vorige eigenaar ook ooit gebroken geweest, zit nu een Irmscher sportset van -30mm onder :)

Dat van de meters.. moet je de telelrklok loshalen... en die pinnetjes die op de stekker klikken even schoonmaken en iets verder uit elkaar zetten.. als je het ziet, snap je wat ik bedoel. hebben wij ook gehad.. alleen die panelen loshalen in ()&*()& werk :)

verder is onze Corsa nog redelijk vrij van kraken... gelukkig.

Ja ik wilde komend weekend het tellerblok eruit halen en alle stekkerverbindingen even nakijken.

Goeie van die pinnetjes, zal ik meteen even doen. Dank je!

Gisteren de hele middag bezig geweest met het poetsen en in de was zetten van de zomerwielen. Zelfs de ventieldopjes en wielmoeren flink opgepoetst. Hoe overdreven is dat? :)

Wielmoeren.jpg

Maar ik moet zeggen dat het toch weer meteen wat beter smoelt B)

Van dit:
20101026001.jpg

Naar dit:
Photoshoot27-1.png

(helaas nog geen nieuwe foto, want het was al donker)

Ah, bij jou is de metamorfose ook weer geregeld :)
Ziet er altijd weer strak uit, eveneens voor de Leon (tu)

Dat wordt weer stuiteren overigens? Van 15" naar 17"? Of is het 16 naar 18?

Van 17" naar 19" :)

15" past niet en 16" bepaalde modellen ivm de remklauwen...

Afgelopen weekend ook naar de Meguiars importeur in Belgie geweest voor een demodag. Dus binnenkort de Leon van top tot teen het 5-stappen plan geven en dan kunnen we de zomer weer tegemoet B)

Even topic vanonder het stof halen *uch uch*

Het moet niet gekker worden. De uitlaat van de Corsa is wat krokant.. dat krijg je van een erg lage km-stand samen met buiten slapen bij de vorige eigenaresse... Alleen nu begint de uitlaat wel erg sportief te klinken... Ik denk er ergens wat aan het doorroesten is...

Dat wisten we, dus dat is niet zo erg... wat denk je? Begint de Leon ook wat te ratelen/rammelen/reutelen ergens bij de uitlaat... Ze slapen samen in de garage, maar dat ze ook al elkaars gebreken over gaan nemen gaat wel wat ver...

Iemand nog een uitlaat voor een Corsa C en een Leon 1m liggen??? :)

Owja, verder heeft vriendlief de velg linksvoor tegen een stoepje gereden. Ze belde in halve paniek op, maar het valt mij mee. Alleen een putje/deukje en natuurlijk wat metaal minder. Het was stapvoets. Wat denken jullie? Uitbalanceren/uitlijnen nodig?
(ze was zo blij dat ze het niet met mijn auto had...)... en ik ook :D

Kleine update(s) weer:

De Corsa is helemaal gewassen, gepoetst, velgen goed aangepakt, zwart kunststof behandeld. enz. enz. enz. dus ze kan nu weer prima voor de dag komen.

Verder hebben we alle typeplaatjes eraf gehaald. Zowel aan de achterkant als aan de zijkanten.
Verder is de tekst op de kentekenplaathouder achter eraf gehaald.

Voor:
P1030309.jpg

Na:
C2.jpg

C1.jpg

C3.jpg

Verder ben ik nog aan de Leon bezig geweest. De remklauwen worden vrij snel 'lelijk' door aanslag e.d. Vandaar dat ik ze gisteren zwart heb gelakt. Niet opvallend, niet storend en een nette match met de lakkleur.

Voor:
rk1.jpg

Na:
rk2.jpg

Het eindresultaat met velg ervoor heb ik nog niet, want het werd al aardig donker gisteren toen we stopten :)

Natuurlijk weer de hele auto weer gewassen e.d.
En... de zijkant is nog altijd strak en zonder putjes of andere irritaties :)

L1.jpg

Zeker. Ook dan zie je pas echt de cosmetische staat van je auto en zie je waar alle eventueel aanwezige schoonheidfoutjes zitten...

Volgend weekend hele interieur doen en nog wat kleine dingetjes aanpakken en ze kan de zomer weer tegemoet :)

En weer een update (zo zijn er geen updates en zo volgen ze elkaar snel op):

De Corsa heeft sinds gisteravond een gloedjenieuwe uitlaat. Nee, geen Sjonnie-uitlaat bij de Corsa... dus niet eentje net als bij de Golf waar je voet bijna in pastte, maar een keurig, origineel, nagenoeg onzichtbaar uitlaatje :)

Weer updatefotootjes:

LV1.jpg

LV2.jpg

Remklauw deels gedemonteerd en gelakt, stukje metaal meteen gereinigd en alles weer netjes weggestopt achter de velg :)

Jouw Leon blijft echt prachtig! Corsa vind ik nu wel erg kaal ogen op de achterklep zonder de typeaanduidingen. Persoonlijk had ik alleen Corsa laten staan en de rest verwijderd.

Dank je. Ik doe m'n best ;)

De Corsa toont nu al minder kaal met die lelijke gele plakken er weer op hoor... dat scheelt iets.
Wie weet komt er ooit iets voor terug, maar wast wel lekkerder af zo :)

Dilemma:

Toen ik de Leon net had voorzien van een setje Sportecs (18") wilde ik altijd een schroefset. Nadat ik overstapte op 19" wilde ik dit nog altijd (en misschien wel meer), maar mede door financiele argumenten en het feit dat ik dan lastig tot niet meer mijn garage in kan besloten dit maar niet te doen.

Alleen nu kan ik een FK Automotive schroefset kopen (nieuw) voor erg weinig...

De voors en tegens schieten steeds door m'n hoofd, maar ik kom er niet uit. Die aanpassing aan de bestrating voor de garage is te overzien, maar gezien de grote overhang voor vrees ik voor m'n onderlip (van de auto) en bumper. Het comfort zal iets afnemen, maar niet schrikbarend denk ik (m'n banden zijn 35mm hoog, gemeten). De looks zullen daarentegen wel profiteren van de verlaging. Het zou dan gaan om zo'n 30mm...

Wat te doen?

Is de set in te stellen?

Als je er voor een goed bedrag aan kunt komen zou ik het gewoon doen. Is het niks verkoop je het weer :)

Tja, ik weet niet hoeveel problemen je nu hebt met drempels. Maar bij mij is 30mm wel te doen. Ik zou de gok gewoon wagen, is het niets verkoop je het weer (aan mij ofzo :})

Gaat wel comfi worden dan :)

Ik zit er ook aan te denken en wil het in principe doen, maar zit ook een beetje met de ET van m'n wielen (zelfde als bij jouw Richard). Ze komen best een eindje naar buiten en wil niet dat ze aanlopen...

Ik ga nog even wat specs opvragen en wie weet... komend weekend ;)

Enne, ik weet je te vinden mocht ik de set toch niet willen ;)

Gaat trouwens de versie met 'dikke poten'. Dus de robuuste uitvoering en niet de iel-ogende uitvoering...

Even kijken wat het vakantiegeld wordt... als het al de moeite is en dan maar eens uitvogelen wat het kost om het spul eronder te laten gooien inclusief uitlijnen...

B-Real zei:
Tja, ik weet niet hoeveel problemen je nu hebt met drempels. Maar bij mij is 30mm wel te doen.

Wat dit betreft: de Topsport bumpers steken een behoorlijk stuk verder naar voren dan de overige bumpers op de Leon 1M... ;)

Ik weet idd. dat de TS bumpers wat langer en lager zijn, maar volgens mij moet er standaard toch wel wat marge in zitten. Zeker als je ook nog met een beetje aandacht over drempels heen gaat.

Ik ben benieuwd wat het wordt (tu)

Ja, alleen als één of andere dwaas er ook nog eens een Cupra R lip onder plakt... ;)

Ik raak nu af en toe al. Zo kan ik niet kaarsrecht achteruit de garage in rijden en het tankstation in Zelzate moet ik stapvoets schuin af rijden anders KGGGT van voren :T

Maar ben het wel gewend vand e Corsa's. En een vriend van me met z'n Golf G60 was iets van 10cm verlaagd, dus het kan altijd erger ;)

Ah joh, paar krassen onder op die lip ziet ook niemand. En tzt een nieuwe kost de kop toch ook niet?

Nou moet ik ook wel zeggen dat ik in mijn kilometers weinig drempels tegen kom dus ik maak er niet zo'n punt van. Maar als je dagelijks een paar keer per rit op moet letten is het wel een ander verhaal natuurlijk ;)

Och, als dat alles is. Wie mooi wilt zijn.... ;)

Ik heb ooit eens gemeten en kwam aan iets van 48cm voor de wielen dacht ik... da's een stuk meer dan het lijkt :)

Ben jij nog niet toe aan een setje TS bumpers? Staan er tegenwoordig veel te koop voor weinig. En met de Sportecs nog alles goed en schadevrij? ;)

Bumpers wil ik nog wel, maar eigenlijk wil ik er ook niet superveel geld in steken.
Zoals je weet zijn het niet alleen de bumpers, maar ook skirts en de spoiler. Geen idee wat dat tegenwoordig nog mag kosten...

Sportecs blijven dik. Zoals je weet op een velg wat lichte stoeprandschade :(
De andere velgen zijn eigenlijk vrij goed, paar steenslag plekjes maar dat voorkom je toch niet na al die km's denk ik. Wil ze eigenlijk wel op laten knappen en opnieuw laten coaten, dan zijn ze weer als nieuw natuurlijk :)

Enige wat echt lelijk begint te worden zijn die naafkapjes, jij enig idee waar ik die nieuw kan krijgen?

Ja, hard poetsen met autowas/polish. Zo zijn de mijne weer gaan glimmen :)

Nee, die kunststof plaatjes worden altijd smerig... Met name de randjes krijgen aanslag en daarna blijven ze smerig. Zoals je op de foto's hierboven kunt zien heb ik heel hard gepoetst om de mijne weer netjes te krijgen, maar ook dat is van dichtbij minder mooi dan het lijkt...

Ik heb ook (veel) last van steenslag. Niets aan te doen... Als het te erg wordt de hele boel maar eens opknappen :)

Stoeprandschade is erg jammer. Ik was er al die tijd zo voorzichtig op ;)

Setje bumpers kost lang niet zoveel meer (iedereen heeft ze al :)), maar je zit inderdaad met de skirts nog. Al kan dat altijd nog natuurlijk... ;)

Die naafkaapjes zijn gewoon door het weer lelijk geworden, maar eens zien of ik daar zelf wat aan kan doen.

En tja, ik ben niet minder zuinig op die velgen. Gebeurde gewoon in een te dom moment, draaide hem achteloos in een parkeervak en raakte heel licht de stoeprand. Maarja, das genoeg hè :,(

Ik ga binnenkort maar eens opzoek naar die bumpersetjes, als het goed te doen is en ik kan iets kopen wat in 1x compleet is wil ik het wel doen. Maar ik heb geen zin om stuk voor stuk alles bij elkaar te sprokkelen. Zou de auto wel echt afmaken natuurlijk :)

Ja dat is zeker :)

Toont hij meteen een stuk dikker vind ik...

Zonde van je velg, maar het kan zo gebeurd zijn zie je maar... helaas.

CorZa zei:
De voors en tegens schieten steeds door m'n hoofd, maar ik kom er niet uit.
Wat te doen?

Denk aan Daisy's studies ... 8-)
Waarom nog extra-geld uitgeven aan een wagen die er zo al dik uitziet (geld dat je bij verkoop nooit gaat terugzien)?

Mee eens BRG. Extra 'lastig' puntje is dat de minimale verlaging 40mm bedraagt... Ik wilde eigenlijk maximaal 30mm verlaging om de wielkasten netjes op te vullen...

En de kosten voor de studies: praat me er niet van... maarja, blijft aan me knagen he ;)

Nieuwe Aerotwin wissers bestels en gisteren geleverd gekregen. Dit weekend aanpassen en monteren en dan kunnen we weer zwabberen zonder strepen :)

[size=x-small](schroefset is te onpraktisch ivm minimale verlaging van 40mm)...[/size]

Ruitenwissers inmiddels aangepast en gemonteerd. Zwabberen weer prima. De vorige zijn toch 5 jaar meegegaan... nog nooit eerder meegemaakt.

Niets schokkends, maar toch even een willekeurig fotootje plaatsen (gezien vanuit mijn kantoorplek):

leonmei2011.jpg

[size=x-small]Binnenkort mogelijk nog een updateje...[/size]

Terug
Bovenaan