CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Corza ik wens jou sterkte, ik gun het jou niet, maar ik vrees dat ook jij in een hopeloze diskussie terecht gaat komen.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe het met jullie gezondheid gaat.

Lees ik nu pas, vervelend!
Verzekering technisch gaat dat nog wel wat heisa geven. Ik herinner me een verhaal van een bus die stilstond op een voorrangskruising en werd aangereden door een auto. Werd ook schulddeling....
Waar las ik dat nou ook weer?

CorZa zei:
en nee ik had niet op de kruising moeten staan, maar als het verkeer een paarhonderd meter verderop in de remmen moet voor een verkeerslicht bij wegwerkzaamheden is dat van te voren niet te zien in dit geval. Een geval van meerijden met de rest...

En daar ben ik het toch niet mee eens, Juist dat meerijden met de rest is gevaarlijk. Ik stop regelmatig voor groen, wat me niet in dank wordt afgenomen door kortzichtigen achter me, maar juist om zulke situaties voor te zijn moet je gewoon een kruising niet oprijden als je er niet direct weer af kan (de oude bewoordingen van artikel 14RVV), en dat zeker weet!

@Terence, dank je. En goeie tip ook van die vraag. Vanavond ga ik een schriftelijke verklaring mailen. Thanx!

@Isla, ik vrees er ook voor. Oeverloos heen en weer geblaat en uiteindelijk aan het kortste eind trekken of schulddeling... zit ik niet op te wachten.
Wat betreft de gezondheid... mijn nek blijft wel zeuren. Irritante pijn in de nek. Mocht dat niet weggaan binnen nu en een week dan toch echt maar eens goed naar laten kijken...

@GH, dank je. Ja dat van dat zeker weten is lastig. In principe weet je het nooit zeker. Daarbij stonden er tijdelijke verkeerslichten 150 a 200mtr na de kruising. Lastig in te schatten wanneer die op rood springen als je 10km/u rijdt...
En als je stil gaat staan voor groen en iemand rijdt jou aan is het vast ook weer wat ook al rijdt de ander achterop... Zolang er niets gebeurt is het allemaal prima, maar zodra er zoiets voorvalt is het in principe nooit goed. Blijft lastig denk ik.
Dank voor je bijdrage!

Gisteren bij de Leon gaan kijken.... *SLIK*.... hele achterkant ligt er zowat af. Achterbank, bekleding, paneel, verlichting... alles is eraf. Er bleek onderhuids meer schade opgelopen te hebben dan in eerste instantie gedacht, maar... dat is allemaal plaatwerk. De carrosserie onder het reservewiel was ingedeukt net als de benzinevulslang en alles daar omheen. Maar alles is prima te repareren en in originele staat terug te brengen. Alleen de benzinevulslang is kennelijk één geheel met de tank. Dus ipv een vulslang van een paar tientjes wordt het een compleet nieuwe tank van 350 a 400 euro... De velg is gericht en is volledig te herstellen. Gelukkig een goeie kwaliteit en stevige velg, ik ben alleen benieuwd naar de kleur.... Dus op zich komt het helemaal goed met de auto, maar schrikken was het wel. Je auto, je trots zo te zien staan.... *SLIK*...

Het bevestigt wel dat we ook veel geluk hebben gehad...

Ik ga binnenkort eens wat foto's proberen te plaatsen. Het is alleen zo druk op het werk nu dat het nogal ontbreekt aan vrije tijd...

Je hebt dan toch inderdaad flink geluk gehad dat de Saab je in de achterkant genomen :) heeft in plaats van vol in de flank Marco…
Als ook de carrosserie onder het reservewiel is ingedeukt, is de auto toch stevig opgefrommeld. En och, een schone nieuwe benzinetank is ook zo’n ramp niet.

Jullie beiden lichamelijk nog veel last van het ongeval? Kan stiekem lang slepen zoiets.

Inderdaad Jurriuit. Was toch even "apart" om de auto zo te zien...

Qua lichamelijke klachten... vriendinlief had lang een blauwe knie en hoofdpijn, maar dat is inmiddels netjes weggetrokken ;)
Ik heb nog wel last van mijn nek. Aangezien dit een zwakke plek is goed in de gaten houden. Mocht dit na het weekend niet over zijn dan toch maar even langs de huisarts...

Let inderdaad op de nek. Van een whiplash hoef je niet direct last te krijgen!

Geelhoed zei:
Let inderdaad op de nek. Van een whiplash hoef je niet direct last te krijgen!

Bij mij kwamen ze er pas 35 jaar later achter dat ik een whiplash had (toen ik het ongeluk had kende men het nog niet).

Spuiten van auto's etc. kunnen ze tegenwoordig erg goed en het kleurverschil is minimaal. Maar is het anders niet een idee om de andere velgen voor een paar centen ook mee te laten spuiten? Weet je zeker dat ze allemaal dezelfde kleur hebben :)

@GH, ik vrees er ook voor. Zeker omdat mijn nek en rug al een zwak punt vormen. Maar misschien zit er onbewust ook een soort ontkenning van mezelf in. Dat ik niet wil dat ik wéér wat fysieks ga mankeren of dat ik wéér zo ga lopen sukkelen met mijn nek/rug... Maar ik hou het zeker in de gaten.

@meeuw, na 35 jaar pas? Dat ze dat nog kunnen constateren zeg... Heb je er nu nog altijd last van?

@Richard, ja ik zat daar ook aan te denken, maar ik vond deze kleurencombi juist zo mooi... Mocht ik zien dat er een minimale afwijking in zit (en geloof me... ik zie het direct ;) ) dan ga ik inderdaad daarvoor opteren. Misschien is helemaal wit of zwart wel wat... :D ;)

Kleurencombi is ook mooi en hoeft ook niet te veranderen toch?

Wit is spuuglelijk. Zwart is leuk, maar zal het mooi staan onder je auto?

Nee, dat wat je nu hebt is gewoon prima eigenlijk als je een donkere kleur wilt (y)

Vandaar de smileys erachter Richard ;)

Ik vind deze kleurencombi ook verreweg de mooiste.

Net terug van de schadehersteller en e.e.a. blijkt reuze mee te vallen... niettemin niet prettig om te zien...

Ja, dat is ontnuchterend om te zien, ik kan me voorstellen dat de emotie jou dan even in de greep krijgt.

Wat jou gezondheid betreft, laat alsjeblieft een arts daarnaar kijken en vraag hoe je hier mee om moet gaan. Te meer omdat jezelf aangeeft dat dit gebied bij jou al kwetsbaar is. Bij mij beïnvloedt dit al ruim 14 jaar mijn dagelijkse leven.

Ja dat ben ik ook van plan, maar die stap is wat hoger dan bij een gemiddeld mens denk ik... Ik heb voor mijn chronische gewrichtsaandoening in totaal al 2,5 jaar in de ziektewet gezeten. Dus om nu weer.... snap je? Blijft een hekel punt ;)

Re: @meeuw, na 35 jaar pas? Dat ze dat nog kunnen constateren zeg... Heb je er nu nog altijd last van?

Ik ging steeds naar de fysio voor nekklachten. Die kon er geen verbetering in brengen en verwees mij naar de huisarts.

Die vroeg al na 2 min. of ik wel eens een auto-ongeluk had gehad, want het waren typische whiplashklachten. Inderdaad dus. Als kind (circa 15 jaar oud) zijn mijn ouders en ik eens van achter aangereden. Wij reden 70-80 in Frankrijk en toen is een idioot met tussen 150-200 achterop ons geklapt (misluke inhaalmanoevre bij een langzaam rijdende file, reed liever tegen ons aan dan frontaal tegen een tegenligger). Hoofdsteunen had je toen nog niet en zeker niet achterin.

Daar valt dus weinig meer aan te doen. Alleen oefeningen om je spieren te versterken, maar dat heeft bij mij wenig zin omdat die toch al redelijk sterk zijn (toen nog fanatieke tennisser).

Zo meeuw... dat is zuur. Omdat zo'n idioot z'n testosteron oid niet in bedwang kon houden heb jij er nu nog steeds last van... Geen fijn vooruitzicht als jij er nu nog altijd last van hebt. Mijn aandoening is sowieso chronisch dus medicatie en behandeling is al levenslang, maar hier zit ik niet op te wachten. En kun je de mate van beperking aangeven of kun je in principe wel doen wat je wilt, zij het met mate?

CorZa zei:
Ja dat ben ik ook van plan, maar die stap is wat hoger dan bij een gemiddeld mens denk ik... Ik heb voor mijn chronische gewrichtsaandoening in totaal al 2,5 jaar in de ziektewet gezeten. Dus om nu weer.... snap je? Blijft een hekel punt ;)

Ik begrijp heel goed dat dit een ekstra hindernis is. Maar omdat je last hebt van nek en wellicht schouders en armen, zou het kunnen dat jij, om de pijn te beperken, verkeerd gaat bewegen. Met alle risiko's voor die toch al kwetsbare gewrichten.

Wat ik me trouwens ook afvroeg... Wanneer gaan airbags wel en niet af? Er zitten o.a. airbags in de zijkant van de voorstoelen. Nu zou het wat dramatisch zijn mss als ze afgegaan zouden zijn, maar wanneer gaan ze eigenlijk wel af? We zijn aangereden met ong. 50km/u. Mijn vriendin is met haar hoofd tegen de dakrand geknald en later vroegen we ons af wanneer de airbags dan eigenlijk wél afgaan... Heeft iemand toevallig cijfers (uch, Geelhoed, uch) daarvan of zijn die er eigenlijk wel?

CorZa zei:
Heeft iemand toevallig cijfers (uch, Geelhoed, uch) daarvan of zijn die er eigenlijk wel?
Afhankelijk van de auto. Geen idee hoe het bij een Leon zit.

Zo, jij bent snel :D

Maar is zoiets te vinden dan? Ik kon het nergens terugvinden... Maar het lijkt me dat die dingen, met het contact aan, altijd werken bij een bepaalde impact... Ik was wel nieuwsgierig naar de exacte data hierover...

Nee, ik vind het ook nog altijd surrealistisch en het voelt apart om ze te zien. Voor de gemiddelde mensch klinkt het overdreven en die denken vast "het is maar een stuk metaal hoor", maar voor mij ligt het toch net even anders...

Totally agree, maar daarom zeg je het hier ook tegen mensen die je snappen. ;)

Maar, als ik het nu goed begrijp ga je hem de deur uit doen voor iets anders?

Vervelend om de Leon zo te zien, maar ik heb wel het idee dat de hersteller professioneel te werk gaat.
Wat ik me trouwens afvraag: je hebt de auto nog in de berm weten te zetten, zat er nog beweging in dat achterwiel dan?

@PG, daarom deel ik het ook alleen hier ;)

@Berry, ja het wiel draaide nog gewoon. Ik heb de auto kunnen keren en in de berm kunnen rijden. Ik heb natuurlijk eerst voorzichtig een meter geprobeerd en dat ging nog. De band liep alleen aan tegen de modderkuip aan de binnenkant, dat was alles... nouja, alles.... :rolleyes:

Die airbags gaan echt niet meteen af. Vergeet niet dat een airbag geen lief apparaat is, het is vuur met vuur bestrijden. Bovendien levert het altijd een hoop extra schade op.

Ja dat weet ik. Ik ben ook blij dat ze niet afgingen. Kost weer een halve stoel, een airbagunit en de hele auto onder het stof, maar ik was er gewoon nieuwsgierig naar...

Aiaiaiai Marco, dat ziet er idd gewoon misselijk makend uit. Maar goed ze zijn in elk geval druk bezig om jou weer uit die Kia te krijgen. :D

Hahaha, idd. Wat een verschrikkelijke auto... m'n vriendin heeft al een rubberen eendje aan de sleutel van de Kia gehangen om er nog iets leuks van te maken :D

Ik snap niet dat mensen zo'n auto nieuw kopen... dan heb je OF helemaal niks met auto's OF heb je nog nooit in een andere auto gezeten en ben je een roestige fiets met lekke banden gewend... verschrikkelijk...

Als de Leon terug opgelapt is spreken we eens af he! ;)

CorZa zei:
Hahaha, idd. Wat een verschrikkelijke auto... m'n vriendin heeft al een rubberen eendje aan de sleutel van de Kia gehangen om er nog iets leuks van te maken :D

Ik snap niet dat mensen zo'n auto nieuw kopen... dan heb je OF helemaal niks met auto's OF heb je nog nooit in een andere auto gezeten en ben je een roestige fiets met lekke banden gewend... verschrikkelijk...

Als de Leon terug opgelapt is spreken we eens af he! ;)
Dat model Rio valt me nog heel niet tegen hoor. Het model ervoor (mijn lesauto) was véél erger! Bijna net zo erg als de Kia Mentor...

Hahaha, dat is ook weer zo. Zo schuin van voor met tegenlicht en een hoop fantasie is hij nog te pruimen vind ik. De achterkant blijft afzichtelijk, maar het weggedrag... of beter, het gebrek daaraan. Echt verschrikkelijk. De Golf rijdt echt 10x beter ;)

Sorry voor het late bericht, maar erg druk de laatste tijd.

De Leon is weer uit de lappenmand. Paar kleine puntjes die ze vergeten waren of zelf hadden aangericht worden nog gemaakt.

Slechte kant van het verhaal: wij worden volledig aansprakelijk gesteld. Dat ik door groen reed, dat zij haaietanden en een driehoeksbord had en te hard reed doet er kennelijk niet toe... echt belachelijk, maar gevalletje "verzekeringstechnisch is er geen verhaal te halen" kennelijk... Zit me totaal niet lekker, maar kennelijk zijn regeltjes en bewijs belangrijker dan de situatie an sich...
Dus premie schiet weer omhoog en die stomme muts krijgt dus kennelijk haar gelijk...

:cry:

Maar... de Leon doet het weer prima sinds vorige week. Dus we kunnen weer bollen. Vooruit kijken nu en weer lekker Leon-rijden :)

Doet het forum nog altijd raar? Kan niet posten (kennelijk staat het er nu wel) en topic komt niet bij "aktieve topics" te staan...

Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 8208 bytes) in /data/home/httpmain/www.autoweek.nl/www/forum/include/db/mysql.php on line 1418

Nu sta je wel bij actieve topics hoor :)

Even kijken of mijn 71 pagina's tellende topic ook omhoog wil komen :)

Ik krijg dezelfde melding in ieder geval:T

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat jullie aansprakelijk worden gesteld. Als ik jou was zou ik hier een zaak van maken...

ps: ik krijg die melding ook. Denk dat het topic te groot is... Beetje raar ook: een moderator met een topic van 62 pagina's. Dat is niet echt het goede voorbeeld geven he :)

Het topic is niet te groot, maar volgens Geelhoed moeten de IT-mensen bij AW even op herhalingscursus query taal.

Gewoon rechtsbijstand inschakelen, die had je toch gewoon?
Zolang dat in behandeling is, is er geen terugval volgens mij!

Topic is NIET te groot ;)

Ik vind het in dit geval (mijn auto) zonde om, indien je niet van auto veranderd bent, alle aanpassingen, geschiedenis e.d. in het putje te gooien. Dat heb ik destijds ook aangegeven...

@Barri, wij ook niet...

@Terence, ga daar nog eens achteraan...

CorZa zei:
Slechte kant van het verhaal: wij worden volledig aansprakelijk gesteld. Dat ik door groen reed, dat zij haaietanden en een driehoeksbord had en te hard reed doet er kennelijk niet toe... echt belachelijk, maar gevalletje "verzekeringstechnisch is er geen verhaal te halen" kennelijk... Zit me totaal niet lekker, maar kennelijk zijn regeltjes en bewijs belangrijker dan de situatie an sich...
Dus premie schiet weer omhoog en die stomme muts krijgt dus kennelijk haar gelijk...

Erg zuur, geen idee of ertegen in gaan nut heeft. Verzekeringen zijn nu eenmaal niet erg transparant en in veel gevallen worden gelden er rare regels. Zo ook als je op een parkeerplaats achteruit rijdt, iemand anders doet dat ook, jij stopt terwijl de andere doorrijdt en tegen jou aan komt. Daaruit volgt gedeelde schuld behalve als jij een x (1 of 2 dacht ik) aantal meter naar voren weer bent gegaan. Wat ik hier dan ook raar vind is dat jij 100% de schuld krijgt, ik had gedeelde schuld verwacht omdat je natuurlijk niet het kruispunt mag blokkeren maar ook niet zonder te kijken er op mag rijden.

Helemaal mee eens. Maar gedeelde schuld of volledige schuld maakt mij dan in principe ook niet uit. Kost mij hetzelfde... :(

Ik vind dit echt enorm balen voor je! Je ziet toch ook aan de auto dat zij boven op jou is geknald. En groen licht is groenlicht moeten ze dat kreng maar zo afstellen dat hij op rood springt als de weg vol staat.(n)

Ik heb ooit eens begrepen dat een ieder stil moet kunnen staan binnen de afstand die men kan overzien. Als een kruispunt vol staat met auto's, kun je nóg honderd keer voorrang hebben, maar als je vervolgens op een stilstaand object knalt, heb je m.i. je afspraak met Hans Anders gemist.

Die muts mag nog van geluk spreken dat ze de vrachtwagen niet gepakt heeft. Dat geeft toch iets minder mee.

Zuur inderdaad. Maar verzekeringtechnisch heb je dan inderdaad de schijn tegen. En praktisch gezien maakt het weinig uit of je volledige schuld krijgt of gedeeltelijke schuld. Premie verhoging zal wel het zelfde blijven (claim is claim).

Terug
Bovenaan