CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Icebrain zei:
Corza zei:
Anders had m'n vriendin nu waarschijnlijk meer dan een blauwe knie...

Wees blij dat het alleen maar een blauwe knie is, en jij met je rugproblemen, dat is geen pretje als ze ervan achter inschuiven je zou er nek-en rugproblemen van kunnen hebben en in het ergste geval een whiplash maar sterkte met de afhandeling...............

Ik hoop zo op geen whiplash. Mijn moeder heeft er naar twee jaar nog steeds last van. (En dan bedoel ik niet alleen qua lichamelijke en psychische klachten.. :()

Hoi Marco,

Goh wat een verhaal zeg, helaas is het ook nog eens non-fictief. Hopelijk gaat het goed met jullie de komende dagen en ept de pijn langzaam weg. Maar helaas kan deze pijn ook regelmatig terugkeren, bij het tillen, traplopen of opstaan uit bed...ik noem maar wat. Houdt daar wel rekening mee.

Zover de situatie nu uitgelegd is, ben je 100% onschuldig en heeft zij ca 80% schuld. Jullie zijn wel beide door groen gereden, maar het verschil zit hem voornamelijk in dat jij niet kon anticiperen op het feit dat de file ook op het kruispunt bleef bestaan. Zij kon anticiperen door gas terug te nemen, te remmen en minder gehaastig te zijn. Bovendien rijd ze een kruispunt blind over doordat die vrachtwagen haar zicht ontneemt. Totaal onverantwoordelijk rijgedrag !!

Als ik jou was zou ik weer terug naar dat kruispunt gaan en enkele foto's maken plus een nette brief met uitleg aan je verzekering waarom jij denkt dat je onschuldig bent.

Dank je Meike, dat ga ik ook zeker doen.

En wat betreft die nek- en rugpijn... helaas verandert er dan niet zo heel veel denk ik...

Corza, dit is heel vervelend voor jullie. Ik denk dat het slim is om, als je die hebt, ook de rechtsbijstandverzekering in te schakelen. Die knokt vaak harder en langer door dan een ar-verzekeraar.
Houdt jouw nek- en rugklachten heel goed in de gaten. 14 jr geleden kreeg ik een knal schuin van achteren, na een paar dagen van zeurderige pijn werd het langzamerhand heviger. Het pijnverhaal en de gevolgen daarvan, daar heb ik langzamerhand mee leren leven. Het verzekeringsverhaal is nu na al die jaren nog steeds niet afgerond.
Sterkte!!

@CorZa: DAt is echt zwaar balen, zeg! Je bent gelukkig all-risk verzekerd, maar ik vrees dat het gevoel dat je voor je auto had nooit meer hetzelfde wordt.
Over de aansprakelijkheid zal nog wel heen en weer worden gecorrespondeerd. Haar verhaal zal vrees ik setrker staan. Ze had groen, kwam van rechts (speelt ook mee, ook al staan er stoplichten) en je had het kruispunt vrij moeten houden. Ik adviseer je om contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering, als je die hebt. En nog een ongevraagd advies: sluit je rechtsbijstandverzekering nooit bij dezelfde maatschappij af als die van je overige verzekeringen.

Belangrijkste is dat je zelf geen gezondheidsklachten eraan overhoudt. Zet dit overigens wel op het schadeformulier (achterzijde) of meld het telefonisch. En ga naar een dokter. Dan ligt er in ieder geval iets vast. Als ik het zo lees, is het een harde klap geweest.

Barri zei:
VroemGTI zei:
Ze had groen, kwam van rechts (speelt ook mee, ook al staan er stoplichten)
Da's onzin, want Marco reed op een voorrangsweg en dan heeft rechts echt geen voorrang...

Was het maar zo vanzelfsprekend als jij denkt, er zijn genoeg situaties bekend waarin de "rechts heeft voorrang"-regel anders uitpakt dan iedereen veronderstelt.

succes Marco!

Barri heeft gelijk, hij reed met zijn Leon een voorrangskruising op waarbij Marco op de voorrangsrijbaan reed.
Bij een voorrangsweg heeft verkeer van rechts gewoon geen voorrang.

De Saab had gewoon niet botweg de kruising mogen oversteken..

Sowieso als er een auto op de weg staat stop je toch? Maakt niet uit of je dan voorrang hebt of niet. o_O Gezien 't Google Maps plaatje kon je duidelijk zien dat er iets op de kruising staat. Gewoon een dom figuur dus.

Porsche Gek zei:
Sowieso als er een auto op de weg staat stop je toch? Maakt niet uit of je dan voorrang hebt of niet. o_O Gezien 't Google Maps plaatje kon je duidelijk zien dat er iets op de kruising staat. Gewoon een dom figuur dus.
Nee, daar stond een vrachtwagen in het zicht. Maar dan nog: dan rij je langzaam die vrachtwagen voorbij. Zeker als je ziet dat het rechts vast staat... :rolleyes:

Ok, Marco heeft ze waarschijnlijk niet kunnen zien, maar dan zie je idd dat het daar rechts (of vóór Marco) ook al stil/vast staat. Zucht, sommige mensen moeten ze verbieden om op de weg te rijden. o_O

Ai ai ai.. Dat is echt kl*te zeg (n)

Mijn idee hierbij is overigens dat de Saab natuurlijk volledig fout zit, maar het punt over 'op het kruispunt stilstaan' blijft lastig denk ik.
In hoeverre was er niet op te anticiperen, kon je het niet aan zien komen etc..

Daar zal de tegenpartij het op gaan gooien. Maargoed, naast de afhandeling van de verzekering, sterkte met de lichamelijke schade. Hopelijk valt het mee(y)

He Marco!
Wat is dat nou weer zeg, flink de balen erin zeg!!

Ik hoop echt van harte dat je er zelf persoonlijk neits aan overhoud, evenals je vriendin.
Let je echt even op jezelf, ga svp naar de dokter als je het niet vertrouwd, en doe dat ook bij twijfel.
Je had al last van je rug en dit is absoluut niet goed!
Mijn vader heeft na een lichte tik van achteren 8 jaar geleden nog steeds af en toe last!!

Sterkte jongen!

Terence

Dank aan allen!

Alle gezondheidsklachten geven me niet echt moed. Zeker in mijn gammele geval niet. Mijn vriendin ging vandaag een afspraak bij de dokter maken om even haar nek en rug te laten checken. Ik ga binnenkort ook maar eens even binnenlopen denk ik...

Over wie goed, fout of schuldig is... tja, lastig. Wij hadden groen, zij had groen... blijft lastig. Er zullen ongetwijfeld 2 varianten voorgelegd worden. De verzekering mag dat uitvechten, daar zijn ze voor en daar betaal ik al al die jaren voor. Ik kan weinig anders doen dan afwachten. Ik heb een situatieschets gemaakt, ik ga mijn versie op papier zetten en dan is het aan hun.

VroemGTI zei:
Je bent gelukkig all-risk verzekerd, maar ik vrees dat het gevoel dat je voor je auto had nooit meer hetzelfde wordt.

Je kan het niet beter verwoorden. Gelukkig snap jij dat gevoel-idee wat erachter zit. Het zal nooit meer hetzelfde zijn. Balen maar waar.

De Kia gaat me steeds meer irriteren. Wat een verschrikkelijke auto zeg. Ik dacht dat er geen slechte auto's meer gemaakt werden, maar ze bestaan dus toch nog...

Zoo! dat is even zwaar zuur! :eek:

Vond dit altijd een van de mooiste wagens van het forum!
echt Balen man..

Hopelijk zijn de klachten van de nek en rug tijdelijk en niet permanent!
sterkte! ;)

CorZa, je doet er verstandig aan om zo snel mogelijk naar een dokter te gaan. Hoe eerder de eerste medische info over jou vastgelegd wordt, hoe beter. Ik kan, helaas uit ervaring zeggen, dat dit van het grootste belang kan zijn als er ooit een strijd met een verzekeringsmaatschappij gevoerd moet worden.
Nogmaals: sterkte!

@CorZa, dat is echt balen. Hopelijk hebben jullie geen blijvend lichamelijk letstel.
Voor wat betreft de schuldvraag: er is ook nog zois dat je als bestuurder altijd in staat moet zijn om het voertuig zonder schade tot stilstand te brengen (de gedachte achter de boetes voor bijv bumperkleven). De tegenpartij heeft dat in ieder geval niet gedaan, groen licht of niet

Misschien kun je beter naar een fysiotherapeut gaan voor een check? Lijkt mij dat die er meer verstand van heeft dan de gemiddelde huisarts?

--BUMP-- zei:
Misschien kun je beter naar een fysiotherapeut gaan voor een check? Lijkt mij dat die er meer verstand van heeft dan de gemiddelde huisarts?

Liever niet, die beroepsgroep heeft snel de neiging om te gaan kneden en knijpen en dat moet je in deze situatie net vermijden.

Ik ging tot, hoe toevallig, t/m afgelopen maandag al 7 jaar lang naar de fysio. Ik kreeg maandag in het UZ in Gent te horen dat ik daar vanaf heden mee mocht stoppen... hoe toevallig kun je het treffen? Maar goed, daar zie ik liever vanaf eigenlijk. Maakt toch geen verschil. En wat isla aangeeft... beter even geen gefriemel aan mijn nek.

Mss dat ik dit weekend of begin volgende week even bij mijn auto ga kijken... als ik het aan kan zien dan toch... Zo ja, dan zal ik wat foto's proberen te maken voor de ramptoeristen onder ons ;)

@DKBM, even aanvullend: klopt helemaal. En zeker gezien de drukte, werkzaamheden en onoverzichtelijkheid had ze op z'n minst 30km/u langzamer kunnen rijden...

CorZa zei:
Hij zei wel dat het sterke wielen waren omdat er niets aan te zien was.

Even een sprankje hoop geven, als er niets aan te zien is, kan je lichtmetaal meestal wel richten. Nét vorige week nog met drie velgen laten doen omdat m'n vriendin op de snelweg over een balk was gereden die niet te ontwijken was. Optisch niet te zien, maar bij het balanceren hobbelde de velg een dikke centimeter op en neer. Als de velg dus optisch niet beschadigd is, heb je dus een kansje.

Verder sterkte.

Freez

Optisch zit er alleen een heel klein deukje in. Maar alleen in het front van de velgrand. Alleen de velg heeft de volledige klap opgevangen. Daardoor is ook de achteras, wielophanging en alles wat daaraan vast zit krom... Dus optisch lijkt ie enigszins ok, maar of dat ook echt zo is... we'll see...

CorZa zei:
Optisch zit er alleen een heel klein deukje in. Maar alleen in het front van de velgrand. Alleen de velg heeft de volledige klap opgevangen. Daardoor is ook de achteras, wielophanging en alles wat daaraan vast zit krom... Dus optisch lijkt ie enigszins ok, maar of dat ook echt zo is... we'll see...

Dan ben ik benieuwd wat de echte schade is. Als de achteras de echte klap heeft opgevangen, dan kan het allemaal nog meevallen ook. De Leon heeft nog een acheras van de goede, oude stempel, dus een semi-onafhankelijke H-as. Simpel te vervangen. Dus als het frame verder recht is...

Volgens de schadehersteller is het chassis volledig recht. Nagenoeg alles is opgevangen door de velg en alles wat daar direct achter zit. Ophanging en as zijn daardoor ook volledig naar de haaien. De velg raar genoeg niet (zichtbaar dan..., hopelijk is dat ook echt zo). Dat van die as neem ik graag van je aan ;)

Lees nu pas;

Zeer spijtig van het ongeval en het (eventuele financiële) ongemak.

Suc6, ook met de Kia

gr. JP

Gatverdamme Corza, zeer matig nieuws! Iig heel veel sterkte en succes met de afhandeling.

En nog even het volgende:

Audi%20Avant%201.0.jpg

Groeten Jos

CorZa zei:
Volgens de schadehersteller is het chassis volledig recht. Nagenoeg alles is opgevangen door de velg en alles wat daar direct achter zit. Ophanging en as zijn daardoor ook volledig naar de haaien. De velg raar genoeg niet (zichtbaar dan..., hopelijk is dat ook echt zo). Dat van die as neem ik graag van je aan ;)

Maar dan zijn er dus alleen maar schroefdelen stuk?! Dan hoeft er dus verder niet gericht te worden of zo. Dan zou de auto na reparatie beter zijn (want nieuwe slijtageonderdelen) dan voor de aanrijding...

Die A4 ziet er zeker smakelijk uit. Meer dan dat zelfs. Maar ik zou denk ik geen RS6 wielen nemen... staan altijd goed, maar waarom lijkt me duidelijk ;)

@s velthuis, beter? Gevoelsmatig zeker niet. ik denk dat een auto er nooit beter van wordt. Er hoeft volgens het laatste telefoontje niet gericht te worden. En met 53.000km op de teller is er nog weinig slijtage denk ik ;)

Aan de reacties hierboven te lezen, lijkt de schade dus aardig mee te vallen. Dan valt het ook te repareren zodat je er nooit iets van weer ziet, dus dan kun je hem ook nog goed verkopen (y)

Of er gewoon lekker in blijven rijden natuurlijk ;)

@Richard, daar kan ik nog geen uitspraken over doen. Ik weet niet met wat voor gevoel ik straks weer in m'n auto stap.

@BRG, hoe tref je het... er reed hier echt net een Nixan Navaro vorobij en ik zeg nog tegen mijn collega dat me zoiets wel leuk en praktisch lijkt voor ons ;)

Trouwens, die Navara..... die "goedkoopste" van de 2 is ex btw... daar komt dan ook nog eens BPM overheen en de wegenbelasting voor dat hok is hier 535 euro per kwartaal... dus dat wordt het absoluut niet...

Balen van de auto Corza!
Maar wat nog belangrijker is.. is je gezondheid!
En die van je vriendin ook natuurlijk

Ik ben ooit van achter aangereden door een vrachtwagen, midden in een file(blijkbaar lette hij niet echt goed op) ik reed nog geen 10 km/h en hij kwam met 70 km/h aandenderen.. Alle geluk van de hele wereld gehad, als de auto voor me niet net was gaan rijden was ik dubbelgevouwen geweest. De auto ook trouwens want de lading achterop zat niet goed vast en was gaan schuiven waardoor de vrachtwagen schuin op mijn achterkant reed, hoefde alleen een nieuwe achterklepo_O. Had toen mijn 106je nog uit 1993.

In 1e instantie eigenlijk nergens last van, totdat ik toch wel last kreeg van nek en rug.. naar de fysio geweest en er bleken nekwervels vast te zitten/verschoven te zijn. Ben een paar keer gekraakt en moest 6 weken rusthouden. Gelukkig nu nergens last meer van.
Dus mocht je nog niet naar de dokter zijn geweest, ik zou toch echt snel langsgaan!

Voor de rest sterkte en succes met de afhandeling van dit alles!

CorZa zei:
@s velthuis, beter? Gevoelsmatig zeker niet. ik denk dat een auto er nooit beter van wordt. Er hoeft volgens het laatste telefoontje niet gericht te worden. En met 53.000km op de teller is er nog weinig slijtage denk ik ;)

Mja, daar zou ik me iets bij kunnen voorstellen als er daadwerkelijk gericht cq gelast zou moeten worden. Dat blijven altijd zwakke plekken. Maar schroefdelen vervangen door nieuw is een ander verhaal. Gevoelsmatig kan dat misschien tegen staan, maar reeel is het niet.;)

Kleine update: zaterdag een brief van de verzekeringsmaatschappij gehad: "het andere voertuig kwam van rechts dus u wordt volledig aansprakelijk gesteld. Uw no-claim... bla bla bla...". Fijn dat het ook zo goed beargumenteerd wordt. Ik vraag me nog af waarom ik er uberhaupt vanuit ging dat ze moeite gingen doen. Mijn verklaring kan dus ook zo het putje in. Ik ga vanmiddag na m'n werk maar even langs bij de tussenpersoon en vragen hoe het nu zit...

Duidelijk betwisten!
Voorrang van rechts is geen absoluut gegeven, voorrang moet je geven maar mag je niet afdwingen.
Bovendien is hij achteraan op jou geklapt ... was hij tegen het voorwiel beland had je die voorrang van rechts eventueel nog kunnen aanvaarden, maar zo is dit een niet-deugdelijk argument.

Dat ga ik ook zeker doen Peter. Ik vond de respons ook wel erg kort, bot en gemakkelijk. "Kwam zij van rechts? Ow dan zit jij fout..." Als het zo zwart/wit en duidelijk was dan had ik het gewoon geaccepteerd en had ik haar in het gelijk gesteld. Daar zou ik geen enkele moeite mee hebben, maar dat is niet zo dus komt deze reactie wel erg bot en ingeinteresseerd over...

Voorrang van rechts is als je tegelijk aankomt, maar idd: als ie achter tegen je auto aanrijdt was jij er duidelijk eerder.

Sowieso ook richting de verzekeringsmaatschappij laten weten dat je die conclusie wel erg kort door de bocht vindt, want dit is idd geen stijl van de verzekeraar. Wát een prutsers....

Ja ik ga na m'n werk even langs en in algemeen beschaafd dialect vertellen dat ik het met dergelijke praktijken absoluut niet eens bent en dat ze voor die 12 jaar verzekeringsgeld best wel eens een beetje moeite mogen doen. Binnen een week een standaard briefje afgeven met deze tekst schiet toch behoorlijk in het verkeerde keelgat...

Maar goed, wordt ongetwijfeld vervolgd ;)

en als er nou een kind op z'n fietsje was overgestoken, was de tegenpartij dan ook doorgereden ....... kan je nog blij zijn dat het 'slechts' een auto betreft en verder geen lichamelijk leed. Blijft m.i. staan dat de tegenpartij altijd tijdig de auto tot stilstand moet kunnen brengen. Een kruising wordt algemeen verondersteld een gevaarlijk punt te zijn, waarop door verkeersdeelnemers passend geanticipeerd dient te worden. Ik zou er inderdaad absoluut niet mee akkoord gaan.

Vanmiddag na het werk meteen naar de verzekeraar gereden. Daar de directeur gesproken die heel begripvol was en niet snapte waarom ik aansprakelijk werd gesteld... Gelukkig dat hij meteen inzag hoe het wél zat. Hij belde meteen naar het hoofdkantoor van ZLM en het bleek dat ze het schadeformulier verkeerd geinterpreteerd hadden. Ze dachten dat we aangereden waren door de vrachtwagen.... euh, ok anders bel je even om rechtstreeks van mij te horen hoe het gegaan is? Maar goed, sympathieke man hier in Terneuzen en we (Dais en ik) een verklaring afleggen met een situatieschets over het hoe en waarom van het ongeval. Daarmee gaan ze in de tegenaanval...

We'll see...

Gezellig, dat kon er ook nog wel bij. Gelukkig wordt er nu direct actie tegen ondernomen. Maar hopen dat 't snel rechtgezet is!

Gelukkig CorZa (y)
Erg fijn als je dan zo iemand hebt die het met je eens is.
Laat je indien mogelijk evne een z-w bevestiging hiervan krijgen, of stuur even een emailtje met jou verklaring en bedank hem voor zijn begrip en stel nog ff een vraag (dan heb je antwoord terug dat ie het gelezen heeft en dus akkoord is).

Terug
Bovenaan