CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
sommige gaatjes zijn ingescheurd

Kun je er aan de achterkant bij? Anders een ringetje erachter?

Logo: alu of helemaal weg.

Daisyling?
Golf%20Marnix%202.jpg

Ja kan erbij, dus ringetjes is mss idd een optie.

Ook al alu... Damn, ze gaat het winnen 8-)

Hahaha, super Daisyling :} (tu)

Om even een impressie te krijgen van de Sjonnie Golf zonder en met wielkastranden:

Zonder:
golf5ij3.jpg

Met:
golf4jn9.jpg

Het blijft een fotosoepje natuurlijk, maar om een beetje een idee te krijgen...

@Barri, goed gezien. Had zo snel even geen andere randen die op deze foto's pasten ;)

Maar de originele randen zijn iets smaller. En er zit dan nog een recht stukje aan richting de stootstrippen...

Dus 3x voor en 1x tegen...

Ik zelf ook tegen, vriendin voor, dus is nu 4x voor en 3x tegen (om het maar even een positieve draai voor mijn mening te geven ;)

Nee, het maakt me niet uit, maar ik moet eerst kijken of het uberhaupt wel te monteren is met die gaatjes en zo ja hoe. Popnagelen is het mooist, maar dan kunnen ze er niet schadevrij meer af...

Het is bijna niet te zien, alleen als je er langs 'beweegt' zeg maar, maar toch geprobeerd een fotootje te maken. Je ziet aan de reflectie dat er een heeeel klein putje zit. Geen lakbeschadiging overigens, maar toch. Ik heb mijn auto 4,5 jaar lang putjes en krasjesvrij kunnen houden... tot ik dus deze zag. Moet afgelopen paar weken gebeurd zijn.

leonputjefn8.jpg

En nu ik weet dat het er zit he.... pfff, kan er niet langs kijken.

Dat is balen!

Daarom koop ik (denk ik.....) nooit meer een helemaal nieuwe auto!

Dan zit er bijna altijd al wel iets van een krasje op deukje in!
Dan is het in ieder geval niet bij mij gebeurd.

Helemaal mee eens. Mocht er ooit een andere auto komen dan wordt het ook zeker geen nieuwe meer.

Nadeel van een nieuwe: afschrijving, kosten
Nadeel van een tweedehands: je koopt toch de rommel van iemand anders, krasjes en putjes moet je voor lief nemen.

Zo valt voor alles wel wat te zeggen.

Vandaag heb ik de claxon van de Golf gemaakt. Laatst zat er een suf fossiel voor ons bij de stoplichten, maar Dais kon niet toeteren... dus meteen maar ff gemaakt voor een volgende keer. Ik denk dat hij bij de keuring waarschijnlijk geraakt is ofzo... Maar goed, werkt weer.

Meteen de binnenverlichting gemaakt. Contactpunt in de deur was defect. Nu gaat de binnenverlichting weer gewoon aan als de deur opengaat. Zoals het hoort dus...

En natuurlijk, het zat eraan te komen, het logo achterop de Golf in aluminiumkleur gespoten. Het is echt lastig tot niet te zien op de foto's. Maar het chroom was er dus volledig af.

Na het schuren:
logo1rl9.jpg

Na de eerste keer spuiten (in totaal 3 lagen...
logo2gc8.jpg

Op de auto:
logo3hf2.jpg

Nogmaals:
logo4fq8.jpg

Netjes gedaan.(tu)

De trekhaak is de mooiste niet meer, maar zolang het handig is met parkeren.:)

Spuit die trekhaak dan ook meteen ff mooi zwart :) Als je toch aan het spuiten bent..

Ja die trekhaak... I know.

Maar binnenkort nog eens met tectyl/zwarte lak in de weer, dus dan kan die trekhaak meteen mee. Valt ie ook minder op...

Vind ik ook. Dus gaan we ook zeker doen.

Ik had nog een idee:

De velgen gaan binnenkort van de Leon. Nu wilde ik de remklauwen schoonmaken en meteen spuiten zodat ze makkelijker schoon te houden zijn. Nu zit er af-fabriek een soort heel klein beetje goudglans over. Maar nu leek het me wel mooi om ze goudkleurig te spuiten. Maar dan niet Sjonnie-goud (daar hebben we een andere auto voor ;)) maar subtiel goudkleurig.

Wat vinden jullie?

Ideetje (snelle shop):
remklauwengoudot1.jpg

Da's wel netjes Marco, als het idd maar geen Sjonnie-goud wordt!!

Logo van de Golf is netjes! (tu) Idd nog wel de trekhaak even zwart maken!

Nee, wil echt subtiel goudkleurig. Meer platina zeg maar... Zeker geen "check mij met me gouwe remmuh" verfje...

Logo is netjes geworden! Ga ik ook doen binnenkort.

Wat betreft de Leon: ik vind rood mooi, maar dat goudkleurige (subtiel inderdaad) ook erg gaaf en apart.

Rood staat erg goed, maar zie je al zo vaak op remtrommels.. 8-)

Dan vind ik dat goudkleurige beter (tu)

Rood: Nee. Als het nou dikke Brembo's geweest waren; Ja.

Of StopTechs ofzo. :T

Maar die goudkleurige staan wel goed! Doe maar. (Misschien inclusief een stickertje van Brembo? :})

Vandaag ben ik naar Marco geweest, heb meteen even een snel fotootje genomen van hoe z'n Leon er nu bij staat:

MarcoLeon.jpg

Het was erg gezellig Marco! Vaker doen. :)

;)

Ik zag vandaag in Scheveningen exact zo'n Leon staan, met dezelfde velgen. Ziet er erg dik uit.

@PG, jij dwaas! Daar gaat mijn grote update. Nou heeft iedereen m'n nieuwe wielen al gezien... ;)

Nou lijkt me 20" wel wat aan de grote kant hoor :p

Enne, moeten we zeker vaker doen :}

@mitsubishiEVO, een prikkie? Ja hoor, is prima. Maar ik bepaal wel de hoogte van dat prikkie dan he ;)

@Greg, dat is de 'oude' Leon van Tristan denk ik. Bij mijn weten rijden er niet al te veel van dergelijke Leons met deze wielen ;)
(binnenkort nog eentje...)

Maar kort samengevat: goudkleurig dus?!

Jaaaa, dat zocht ik. Dank je.

Platinakleurig. Dat is die kleur. Ik kon niet op de naam komen. Dank je ;)

Niet echt een update, maar vanmiddag sinds lange tijd weer eens de velgen gewassen. Nu rijdt de Leon toch niet veel op dit moment, maar ze waren wat vies, dus maar even uitgebreid schoongemaakt.

Gelijk even de S-logo's voor en achter flink gepoetst.

En natuurlijk wat fotokes:

Leon-garage1.jpg

​
Lekker laag zo he ;)

Leon-garage2.jpg

Leon-garage3.jpg

Porsche Gek zei:
Kijk! ZO laag hoort hij te liggen! :D

ZO laag lag hij laatst. Lag ongeveer 250kg paardenvoer in de auto. Gaf wel een leuk beeld van hoe het zou zijn als hij verlaagd was...

Leon-laag1.png

Leon-laag2.png

:T

Misschien dat de eerstvolgende update de auto iets draaglijker voor je maakt BBg... ;)

Erg mooie auto! Nu idd nog wat lager...

Platinakleurige remklauwen vind ik een goed idee!

Jaaaa, dat zocht ik. Dank je.
Platinakleurig. Dat is die kleur. Ik kon niet op de naam komen. Dank je ;)

Ahum... :p

CorZa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, wil echt subtiel goudkleurig. Meer platina
> zeg maar... Zeker geen "check mij met me gouwe
> remmuh" verfje...

Owja... euh.. ik word dement of kan het aantal Golf II topics niet meer bijhouden :p

Dat komt hopelijk nog (snel). Lager is echt mooier, maar met dit valt al een paar jaar prima te leven hoor ;)

Hopelijk vindt mijn rug een verlaging ook leuk... 8-)

Deze wielen zullen trouwens niet meer terug te zien zijn op foto's onder mijn auto... Aankomende zondag worden ze opgehaald...

Terug
Bovenaan