CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
ik zou als ik jou was ook ff je remschijf invetten...tegen het roesten.:}

je kan lachen, maar een stagiare bij ons op het werk had dat gedaan op zijn scooter...*-)

Euh, dat wordt meer gedaan hoor. Als je met de klacht 'piepende remmen' naar een garage gaat moet je es opletten wat ze doen. Lost het probleem wel tijdelijk op he ;)

Maar het roesten is inderdaad wel een "probleem". Kan niet echt kwaad en is ook logisch, maar het staat zo smerig...

In de loop van de week de rest eens doen en dan kan hij er weer even tegen met de nieuwe wielen erop B)

Zou maar rustig aan doen als ik jou was.. Is volgens mij niet erg bevorderlijk voor je rug ;) Kan Daisy dat niet doen? ;)

Euh, dat wordt meer gedaan hoor. Als je met de klacht 'piepende remmen' naar een garage gaat moet je es opletten wat ze doen. Lost het probleem wel tijdelijk op he

uh..de eerste monteur die vet op mijn remschijven smeert, hang ik op, dan vierendeel ik hem en gooi hen van de rotsen.
remedie tegen piepende remmen is gewoon ff met een handzaag een snee in je remschoen/voering maken om zo te zorgen dat remstof beter afgevoerd wordt, wat het piepen veroorzaakt.niets meer niets minder.
maar vet op mijn remschijf...nooit.
als ik nieuwe remschijven steek, moet ik ze eerst ontvetten voordat ik ze monteer en dan zou een garagemonteur er vet op smeren...ja vast..

Piepende remmen kan toch ook veroorzaakt worden doordat er wel nieuwe remblokken op zijn gekomen maar geen nieuwe schijven? De schijven zijn dan al iets afgesleten, waardoor er aan de buitenste rand een randje zit als je snapt wat ik bedoel :p Daar schuren dan vervolgens die remblokken overheen en dat veroorzaakt het piepen :)

Over antenne's gesproken. Ik heb deze, M7 schroefdraad is het denk ik geen idee of het bij jou past. In 5 en 10 cm uitvoering.
Mini%20Antenne%20lang.JPG

Ben wel benieuwd hoor naar je nieuwe wheels:)

Soooow, ff paar maandjes bijgelezen.
Weer een hele hoop gebeurd blijkbaar.

Allereerst hoop ik dat alles goed gaat Marco.
Ten 2de, ben benieuwd naar de velgen, als zelfs je Sportecs ervoor moeten wijken... :)
Ten 3de: zal je binnenkort nog eens mailen om iets af te spreken, want het is weer te lang geleden.

See Ya...

CorZa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hahahaha, dat hoor ik wel vaker :p
>
>
> Nog wat fotootjes:
>
> De ex-Sportecs, waar nu iemand anders blij mee is
> en waar diens Leon mee op zal knappen ;):
>
sportecsip9.jpg

>

Lijken wel heel erg op deze uit een ander topic ...

HPIM1859.jpg

@Veccie, ik ben ook niet voor die methode hoor. Bij mij moet nergens vet op waar het niet op hoort ;)

@BBg, klopt inderdaad. Dan loopt het randje aan zeg maar en daardoor kunnen ze ook piepen. Het is ook beter om de complete remmerij te vervangen.
En ik doe rustig aan. Probeer ik dan toch, moet ook wel helaas. Maar ik doe nu 1 rem per dag en zeker niet meer...

@Quattro, mooie antenne. Kleintje en dat is wat ik zoek. Heb je meer info? Mag eventueel per PB hoor...

@Nameless, ik zei toevallig gisteravond nog tegen Dais dat ik je ging mailen vandaag. Ik dacht namelijk dat je me compleet vergeten was *snif snif* :,(

;)

Gezondheid gaat redelijk. Wat complicaties met de wond, maar dat is nu aan het beteren gelukkig. Werd wel tijd ook.

En de velgen..... het wordt iets wat je niet verwacht... of juist wel... en nee, geen BBS LeMans helaas ;)

@BRG, die lijken er inderdaad veel op zeg. Je zou zeggen dat het dezelfde wielen zijn ;););) ( <----zie je ze???)

Dank je wel biermagnaat! :-D

De nieuwe wielen komen als het meezit aankomend weekend en anders weekend erop... en anders weekend daarop... en anders weekend daarop... en anders... nja, je snapt em wel ;)
Nee, ik hoop zo snel mogelijk, maar ik kan er zelf niet om. Ik kan dat stuk nog niet rijden (is te lang voor m'n rug) en hij wilde ze brengen, maar dan ben ik wel afhankelijk van zijn zin/tijd/motivatie. Dusja, even afwachten nog...

Ik zal zo even een sneak preview plaatsen van de nieuwe wielen ;)

Ow, zag je naam als laatste poster en dacht dat de aangekondigde sneak preview er al stond ... :(

Dat "zo" is al bijna een uur geleden. Wordt toch wel hoog tijd voor de sneak preview..

Maar het worden dus weer dezelfde? En dan een iets andere kleurstelling? of een andere maat? ;)

Nee géén BBS LeMans. I wish, maar die kan en wil ik niet betalen. Prachtige velg, maar zooo duur. En dan durft mijn vriendin helemaal nooit meer met de Leon te rijden...

Ik had inderdaad spijt, maar B-Real wilde ze niet terug verkopen aan me, dus dan maar andere gekocht ;)

For the record: 19" Sportecs, brand new ;)

zoals hier al gezegd, schuin kantje schuren aan je remblokken en je remblok op het platte vlak eens opschuren, dan is het piepen zo weg. Vet erop doen heb ik nog nooit van gehoord, dat doen we toch bij ons opt werk niet!
HEb jij dat last van mss ? ofwel ben je dan een snelheidsduivel ofwel een heel traag rijdende slak. :-)

Ben curieus naar de velgjes, hoop dat het wel wat anders wordt dan die sportec. Het mooiste zulle wrs wel de BBS leman geweest zijn.
Je zegt dat die zo duur zijn? je kan die toch ook kopen in replica?

Prachtige auto trouwens, vooral de motor dan.

Ibiza_boy

@Vec, nee muts, dat is het model niet... grrrr. Wijsneus (nee, ook dat is het model niet)

Mijn remmen piepen nogal eens ja. Irritant piepend geluid. Schijnt dat meerdere van dit soort auto's dat hebben omdat de blokken heel kort op de schijven staan. Daardoor komt er wat meer vuil tussen en gaan ze eerder piepen. Stond een tijd terug met iemand met een Impreza WRX te praten die dat ook had. Irritant, maar niets schokkends.

Ik kan ook Rial Daytona's kopen, imitatie LeMans zeg maar, maar ik blijf bij Sportec. Zeer licht en sterk wiel wat gewoon heel mooi onder een leon staat vind ik. Misschien voor de toekomst nog BBS-en, maar voorlopig weer even op Sportecs rijden. Het worden wel 19"...

Mercikes voor de complimenten ;)

da is idd pure seks

Da staat mooi naast de mijne vind ik voor op de mijne dan

Ibiza_boy

Ok, we zijn het er dus over eens dat dit pure sex is... apart. En ik maar denken dat ik er alleen zo over dacht. Wat een opluchting zeg ;)

Ik ben ook benieuwd naar de Sportecs. Hopelijk staan ze minimaal net zo super als de 18", maar stiekem hoop ik op nog een tandje dikker :}

Heeft iemand trouwens enig idee hoe warm (mijn) remmen kunnen worden? Ik zoek een bepaalde kleur voor mijn remklauwen te spuiten/lakken, maar hittebestendige lak is tot 650 graden celcius. Is meer dan genoeg natuurlijk, maar daar zit net niet de kleur bij die ik wil (ja, zeikerd, ik weet het). Maar de normale lakken kunnen natuurlijk lang niet zulke temperaturen aan. Maar wat voor temperatuur kunnen remklauwen en alles daar omheen eigenlijk krijgen?

Na een stevig potje sturen, en dus ook remmen, heb ik al eens gevoeld dat mijn velg zelfs flink heet was, maar geen idee hoe heet.....

Iemand een idee?

Verkijk je er niet op, bij normaal gebruik zou ik niet graag m'n remschijven vast willen pakken. Die krengen worden echt warm, hoe warm precies weet ik dan ook weer niet.

Verkijk je er niet op, bij normaal gebruik zou ik niet graag m'n remschijven vast willen pakken.

Nee, maar als er een pan met aardappelen opstaat en die staan gewoon rustig te koken of whatever, (zeg 70 graden) dan wil ik die ook niet vast pakken. :D

Heb de remschijven van mijn moeders auto al een keer zo warm gehad dat er rook vanaf kwam *-)

Ik weet wel dat ze meer dan 100 graden worden maar de 650 halen ze toch echt niet, volgens mij kun je staal dan ook haast vervormen ;)

Ik heb hem bij Beekautoracing gekocht. De huistuner voor MINI's:)
Hij staat bij New MINI en dan in de lijst ergens.

Is geheel van aluminium en past super op uw huidige voet.
Er kan gekozen worden voor de extra korte of gewone korte uitvoering, en de voet kan een smalle zijn of brede afhankelijk van welk systeem er gemonteerd is.
Bij order even de voetmaat opgeven i.v.m. als we het moeten opsturen.
Prijs voor kort/lang brede of smalle voet is gelijk n.l. 35.- incl. BTW en opsturen.

5 of 10cm lang is het geloof ik. Maar of hij bij jou gaat passen ik weet het niet:)

Heb mezelf al eens m'n vingerafdruk van m'n wijsvinger flink glas gemaakt door na een normaal ritje aan de remschijf te voelen of er een groef in zat.
Dat doe ik nooit weer :T

650 graden worden ze niet, dat zul je misschien alleen redden met het circuit werk, maar meer als 100 wel.
Overigens de meeste hitte gaat via de remschijf naar de naaf en velg.
We hebben zelf op een circuitdag al eens de remmen moet laten afkoelen nadat we terug in de pits waren, de blokjes waren aan het verbranden en de velgen kon je serieus niet aanraken aangezien je ook meteen fijne blaren had.

Absoluut meer als 100 graden dus :)

Ik zou het gewoon proberen CorZa (tu)

Is natuurlijk niet helemaal een verassing he. De remmen kijgen op het circuit wel wat meer voor de kiezen dan een gemiddeld ritje ;)

Kun je niet eens een thermometer er tegen aan houden na een flink ritje?

@ BM: ik ben vrijdag trouwens in Enschede te vinden :) Open dag van het Saxion en daarna maar ff wat biertjes wegtikken met klasgenoten :T

Succes Boerbosgoed! Tegen die tijd zit ik in de bus richting Frankrijk, even een weekje skieen ;)

Ok, dus we zijn het erover eens dat

- normale lak niet gaat houden
- ze warmer worden dan 100 graden. Ik schatte zelf dat ze al snel zo'n 120 a 150 graden zouden worden, dus komt overeen
- je je vingers er niet tegen moeten houden (hahaha)
- er dus echt hittebestendige lak op moet

Ik ben vanmiddag naar de verfboer geweest en een lokale dhz-zaak en daar hebben ze alleen maar hittebestendige lakken in zwart, grijs en transparant... grrrr. Dus ik moet nog even verder kijken. Ik wil toch die platina-kleur.

@Quattro, die heb ik laatst ook voorbij zien komen op S-O. Ik vind het model van de openingspost in dat topic eigenlijk mooier. Nog een voorbeeld:

100_1840.jpg

Vanavond gaan we eerst eens kijken voor een leuke verre zonvakantie en dan zien we wel wat er nog 'over'blijft voor een eventuele volgende update aan de auto... Ik vrees nul komma nakkes nada niets... maar goed, we'll see ;)

Terug
Bovenaan