#contest 107 - Stroom

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Dat bedrag valt me nog mee. Mooi dat het goed is opgelost.
Het viel me recent ineens op dat onze Toyo de twee ton gepasseerd is. Had een tijdje niet zelf gereden, zaterdagmorgen stap ik in de auto en zie ik uit mijn ooghoek 200.028 staan.

afentoe zei:
Het viel me recent ineens op dat onze Toyo de twee ton gepasseerd is. Had een tijdje niet zelf gereden, zaterdagmorgen stap ik in de auto en zie ik uit mijn ooghoek 200.028 staan.

De 2-ton daling is ingezet, nu moet je hem voorlopig niet verkopen, de waarde daalt extra hard vlak na de 2 ton.

Ik meld me weer eens.

Ik heb een schrijversdip gehad van een jaar....
Op het werk kreeg ik al opmerkingen, wanneer komt er weer eens iets? Dus langzamerhand ga ik weer eens in de pen klimmen. Denk ik. Weer even bijkomen.

Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota zei:
afentoe zei:

De 2-ton daling is ingezet, nu moet je hem voorlopig niet verkopen, de waarde daalt extra hard vlak na de 2 ton.
Die van mij dus ook, maar ik ga die van mij nooit meer weg doen.

afentoe zei:

Joost,

Ik heb nu een saab cabrio met meer dan 289.000 km en reken maar dat zoiets verschrikkelijk leuk kan zijn, ondanks dat het geen marktwaarde meer heeft. totally fun, echt. Voor de sloop behoed en compleet opgeknapt. Zeer krachtig motorvermogen en hele leuke automaat met Sportstand en al. Ik kan mijn plezier niet op, na de nodige revisies.

sorry, is meer dan 285.000 km, maar die 4000 komt het dan ook niet meer op aan

HA, SAAB77, leuk dat je weer eens inlogt, ik had van je inmiddels ex-buurman al gehoord over je nieuwe aanwinst, EN uiteraard gezien op FB.
Dat is wel de aanwinst van de eeuw zeg! Kom je zaterdag ook naar Appelscha? Misschien is de 90 leuker daarvoor!

Pjots, heel misschien. Ik heb het erg druk maar misschien is het ook erg leuk. Ik kreeg al een voucher bij de oldtimerdag in ruinerwold, maar moet ook proberen de rust en ontspanning te zoek. Het was een drukke boel hier de laatste 2 jaar. Misschien moet ik lekker gaan relaxen met de autoweekclassics, amk's en omk's en classicars, topgears en you name it die de laatste 2 jaar zijn blijven liggen......

Soloman zei:
afentoe zei:
Die van mij dus ook, maar ik ga die van mij nooit meer weg doen.
Mijn ouders kennende gaan zij waarschijnlijk de laatste Nederlandse eigenaars zijn. Misschien wordt hij (net als onze Peugeot) als er teveel gebreken aan komen nog geëxporteerd, maar normaal gesproken ga ik er niet vanuit dat deze nog in Nederland te koop gezet gaat worden.

Dat is het leuke van dit soort auto's. Mijn Camry is 14. Daar krijg je geen stuiver meer voor. Volledig afgeschreven. Dus is er geen reden om hem te verkopen. Dus alleen maar genieten.

Vanmorgen op Schiphol Airport: sportief vliegweer.....

https://www.youtube.com/watch?v=_KVtUgL5N0U&feature=share

Soloman zei:
Ik meld me weer eens.

Ik heb een schrijversdip gehad van een jaar....
Op het werk kreeg ik al opmerkingen, wanneer komt er weer eens iets? Dus langzamerhand ga ik weer eens in de pen klimmen. Denk ik. Weer even bijkomen.

Welkom terug!

Saab77 zei:
afentoe zei:

Joost,

Ik heb nu een saab cabrio met meer dan 289.000 km en reken maar dat zoiets verschrikkelijk leuk kan zijn, ondanks dat het geen marktwaarde meer heeft. totally fun, echt. Voor de sloop behoed en compleet opgeknapt. Zeer krachtig motorvermogen en hele leuke automaat met Sportstand en al. Ik kan mijn plezier niet op, na de nodige revisies.

Geniet van de Saab! Mooi dat hij het zo goed doet.

Sportief vliegweer? :(
Ik waai hier zowat uit mijn flat, de deuren vliegen hier voortdurend open. Is niet leuk meer.
De kat zit tegen het plafond.

Soloman zei:

Sportief vliegweer?

Sportief is nog voorzichtig gezegd ;)
Ook leuk, vandaag gaan varen: https://twitter.com/franswijngaarde/status/907835237119512576 :}

Ik wist niet dat ze daar nog vlogen met dit weer. Je ziet trouwens aan het begin van het filmpje een neerstortende vogel.
De piloot doet het trouwens aardig goed met dat gevaarte.
Het ergste is hier voorbij, maar ik was vanmorgen even naar buiten en ik moest zes hoog over de galerij, ik dacht nou, dat gaat maar net goed....

Soloman zei:
Ik wist niet dat ze daar nog vlogen met dit weer. Je ziet trouwens aan het begin van het filmpje een neerstortende vogel.
De piloot doet het trouwens aardig goed met dat gevaarte.
Het ergste is hier voorbij, maar ik was vanmorgen even naar buiten en ik moest zes hoog over de galerij, ik dacht nou, dat gaat maar net goed....

Ze moeten haast wel. Heel het vliegverkeer stilleggen voor één stormpje vind ik wel heel extreem. Uiteindelijk heeft KLM alleen een aantal Europese vluchten gecanceld.
Hier is het overigens weer zoals vanouds.

Ik ging eerst naar de Polderbaan, die is noord-zuid georiënteerd, zodat bij een westenwind de wind dwars staat. Levert vanaf de spottersplek bij Cruquius hele fraaie beelden op, maar nu was de baan dus gesloten. De Aalsmeerderbaan was wel open, dan konden de vliegtuigen tegen de wind in landen wat natuurlijk gunstig is. De dalingssnelheid hoeft dan minder groot te zijn om draagkracht te hebben. Ik was daar nog niet eerder geweest, het was drukte bij de McDonalds in Badhoevedorp die ernaast ligt.

Er waren zo'n 60 vluchten gecanceld, maar de reguliere transatlantische vluchten gingen gewoon door. Sportief vliegweer heet at in vliegerskringen. Er was één vliegtuig die een doorstart maakte, die heb ik helaas niet gezien.

Ah oké dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
Zo'n doorstart zou ik wel de kriebels van krijgen als ik in dat vliegtuig zat. Sinds dat op mijn tweede vlucht in een Boeing tijdens het landen de bliksem in de vleugel sloeg ben ik bij de landing al nooit 100% comfortabel, maar als dat stomme ding dan ineens terug omhoog gaat... :O

Goedemorgen!
mdca82nevprum.jpg

Let niet op de kwaliteit. Ik had geen zin om de Nikon uit de kast te trekken, die is net volledig opgeladen voor de vakantie.
Deze is genomen met de IPhone. Een en al triestheid, maar toch mooi.

Uitzicht is op Soest/Soesterberg (mijn flat bevond zich precies onder de aanvliegroute van de militaire landingsbaan, heel wat Hercullessen en F-16's heel laag zien overkomen)

Heb net even gewandeld. Niemand buiten, de hondenuitlaters komen blijkbaar straks pas. Heel mysterieus die mist in het bos. Ik heb er van genoten. Jammer dat ik niets bij me had om foto's mee te maken.

Gratis tip, neem altijd je camera mee voor mooie momenten. Maar het plaatje vanaf het huis zegt ook al veel, Solo.
Vandaag weer eens een flink rondje hardgelopen, 15 km. OK, het tempo was op rollatorniveau, maar wel weer lekker voor de spieren.

Soloman zei:
Dat is het leuke van dit soort auto's. Mijn Camry is 14. Daar krijg je geen stuiver meer voor. Volledig afgeschreven. Dus is er geen reden om hem te verkopen. Dus alleen maar genieten.

Zo is dat, het enige wat roet in het eten kan gooien is een flinke reparatie (zoals laatst), wat waarschijnlijk altijd uitkan als de rest wel OK is, of een onverlaat die hem plat rijdt (zal je net zien dat je die ene duurdere reparatie hebt laten doen). Voor de rest gewoon doorrijden, bij de klassieke Toyota club zie je auto's rijden die nog veel ouder zijn, bij ons staan meerdere Carina's uit de beginjaren 90, OK er zit eens een beetje roest aan, maar het rijdt allemaal nog.
Heeft je vrouw nu al iets anders gekocht?

Nou een bliksem is ook geen pretje!

Dat vergeet ik niet gauw meer. Ik - toch echt geen bang aangelegd persoon - zat in de rij aan de vleugel, zag het voor mijn neus [size=x-small](of eigenlijk door het raampje)[/size] gebeuren en schrok mezelf voorzichtig gezegd een ongeluk. Achteraf gezien kan ik er om lachen. De kalme toon waarop de piloot aankondigde dat de bliksem in de vleugel was geslagen [size=x-small](ontlokte bij mij meteen een hardop uitgesproken "nee echt?")[/size] maar dat we wel gewoon konden landen was wel geruststellend.

@Soloman: gave foto! Ik vind mist een prachtig fenomeen, zolang ik maar niet de weg op hoef.

De batterij van het vliegtuig was weer opgeladen......

Ik kan me nog een blikseminslag herinneren als kleine tiener onderweg op de fiets tijdens een onweersbui....was geen pretje. Bij mijn broer was ooit in de straat een bolbliksem ingeslagen. Hij was gelukkig niet thuis, grote stevige havenarbeiders stonden te shaken als rietjes, zo vertelde hij later.
Tja, met de natuur valt niet te spotten.

Venus op de foto.
Vanmorgen gemaakt tijdens het bekijken door de reistelescoop (we zijn gisteren thuisgekomen).
Ik dacht eerst dat hij er niet op stond, maar nu op de computer zie ik hem toch, een klein stipje onder de wolk in het midden.
9uw9agagp3grf.jpg

Foto is genomen met de Nikon D3300, deze is klein formaat met lage resolutie, omdat ik hem hier wilde plaatsen. Ik heb hem ook in RAW en JPEG groot formaat in hoge resolutie, maar dan is hij hier 1000 x zo groot of zo, lijkt me niet handig.

hx9nalrjiun8n.jpg

Hm, vreemd, het wijzigen van het bericht gaat niet goed.
Tweede foto: ik heb een geel cirkeltje rond venus gezet. Het witte stipje is Venus. In de telescoop is hij over de halve fase heen.

Aan deze foto kun je zien onder welke spartaanse omstandigheden ik sterren moet kijken. :(
wxzcarivnfnru.jpg

Mooie sterrenfoto's, hoe lang heb je ze belicht? Ik heb laatst foto's gemaakt met de meteorietenregen, helaas geen vallende ster op de foto (wel 2x gezien), belichtingstijd 30 seconden. Ik vond het knap moeilijk.

20819381_1410293735744701_7869137605574226961_o.jpg

20746173_1410293739078034_1464651658959306551_o.jpg

Gewoon, met de automaat op nightshot. Ik had de camera in de hand, dus kon niet lang belichten. Ik heb trouwens nog geen afstandbediening die je nodig hebt als je lang wilt belichten.

Meteorieten fotograferen: dan moet je hem minstens een half uur open hebben en weten waar je moet richten.

Soloman zei:
Gewoon, met de automaat op nightshot. Ik had de camera in de hand, dus kon niet lang belichten. Ik heb trouwens nog geen afstandbediening die je nodig hebt als je lang wilt belichten.

Meteorieten fotograferen: dan moet je hem minstens een half uur open hebben en weten waar je moet richten.

Ik heb de camera op statief gezet en in S stand 30 seconde ingesteld. Ik heb wel een afstandbediening maar je kunt ook gewoon de zelfontspanner gebruiken. Helaas gaat mijn camera maar tot 30 seconde terwijl dit eigenlijk te kort is.

Die bovenste foto is erg mooi en zeer goed gelukt! Net geen streepjes, iets langer en ze gaan streepjes trekken.
Bij de b-stand, tenminste zo heette dat vroeger, moet je met de hand de sluiter openen en sluiten, vandaar dat je met je max van 30 seconden zat, en dan maak je dus gebruik van vertraagde opening. Zonder afstandbediening kun je de b-stand niet gebruiken.

Soloman zei:
Die bovenste foto is erg mooi en zeer goed gelukt! Net geen streepjes, iets langer en ze gaan streepjes trekken.
Bij de b-stand, tenminste zo heette dat vroeger, moet je met de hand de sluiter openen en sluiten, vandaar dat je met je max van 30 seconden zat, en dan maak je dus gebruik van vertraagde opening. Zonder afstandbediening kun je de b-stand niet gebruiken.

Ik had vroeger een draadontspanner, die draaide je in de ontspanknop en met een veertje kon je hem openhouden zolang je wilde. Toen had ik wel een analoge camera, dus je wist niet direct wat het resultaat was.

T shirt uit, zon op de bast en een skuumkoppe in de hand.

En het boek Varen en Vechten van K. Norel. Boppie is blij.

https://www.muziekweb.nl/Link/HHX2730/Holland-hits-historie-uit-de-jaren-60-70-80?TrackID=HHX2730-0020

( Ik zie een ster)

21768579_1449148595192548_7421175517172718517_o.jpg

Dank je wel! Het was mijn eerste inzending aan Piet, RTL lukt al een aantal dagen niet, tja dan zoek je alternatieven op. NOS is al geheel ondenkbaar met hun ene foto vanaf het ivoren torentje in Hilversum....

En vandaag (velen zullen het niks vinden, maar kennen de laatste CD Aangenaam nog niet) stonden we bij de Media markt voor een handtekening

21768533_1449364051837669_4199038670507949590_o.jpg

Terug
Bovenaan